Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Η περίπτωση β' της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{β) Εκδότες: νοούνται τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου, συμπεριλαμβανομένων των κρατών, οι κινητές αξίες των οποίων έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά.
Σε περίπτωση τίτλων παραστατικών κινητών αξιών που έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά, εκδότης θεωρείται το πρόσωπο που εξέδωσε τις αντιπροσωπευόμενες κινητές αξίες, είτε αυτές είναι εισηγμένες προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά είτε όχι.}
2. Η περίπτωση η' της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του νόμου [Ν] 3556/2007, όπως η περίπτωση αυτή τροποποιήθηκε με τα άρθρα 132 του νόμου 4099/2012 (ΦΕΚ 250/Α/2012) και 9 παράγραφος 2 του νόμου 4281/2014 (ΦΕΚ 160/Α/2014), τροποποιείται ως εξής:
(α) Το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης α)α' αντικαθίσταται ως εξής:
{- όταν ο εκδότης έχει συσταθεί σε τρίτη χώρα, το κράτος - μέλος που επιλέγει ο εκδότης μεταξύ των κρατών - μελών στα οποία οι κινητές αξίες του έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά.
Η επιλογή του κράτους - μέλους καταγωγής εξακολουθεί να ισχύει, εκτός εάν ο εκδότης επιλέξει νέο κράτος - μέλος καταγωγής, σύμφωνα με την υποπερίπτωση γ)γ' και δημοσιοποιήσει την επιλογή του σύμφωνα με την υποπερίπτωση δ)δ' της παρούσας.}
(β) Η υποπερίπτωση β)β' αντικαθίσταται ως εξής:
{Προκειμένου για εκδότη που δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της ως άνω υποπερίπτωσης α)α', το κράτος-μέλος που επιλέγει ο εκδότης μεταξύ του κράτους - μέλους στο οποίο έχει την καταστατική του έδρα, εφόσον συντρέχει περίπτωση, και των κρατών-μελών στα οποία οι κινητές αξίες του έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά. Ο εκδότης μπορεί να επιλέξει ένα μόνον κράτος-μέλος ως κράτος - μέλος καταγωγής. Η επιλογή του αυτή ισχύει για τουλάχιστον 3 έτη, εκτός εάν οι κινητές του αξίες δεν είναι πλέον εισηγμένες προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά της Ένωσης ή εάν ο εκδότης κατά τα 3 αυτά έτη ενταχθεί στο πεδίο εφαρμογής των υποπεριπτώσεων α)α' ή γ)γ'.}
(γ) Προστίθενται υποπεριπτώσεις γ)γ' και δ)δ' ως εξής:
{(γ)γ) Σε περίπτωση εκδότη του οποίου οι κινητές αξίες δεν είναι πλέον εισηγμένες προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά στο κράτος - μέλος καταγωγής του, όπως ορίζεται στο δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης α)α' ή στην υποπερίπτωση β)β' αλλά εισάγονται προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά ενός ή περισσοτέρων άλλων κρατών - μελών, το εν λόγω νέο κράτος - μέλος καταγωγής που μπορεί να επιλέξει ο εκδότης μεταξύ των κρατών - μελών στην οργανωμένη αγορά των οποίων οι κινητές αξίες του εισάγονται προς διαπραγμάτευση και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, του κράτους-μέλους στο οποίο ο εκδότης έχει την καταστατική του έδρα.
(δ)δ) Ο εκδότης δημοσιοποιεί το κράτος - μέλος καταγωγής του, όπως αναφέρεται στις υποπεριπτώσεις α)α', β)β' ή γ)γ' σύμφωνα με τα άρθρα 20 και 21. Επιπλέον, ο εκδότης δημοσιοποιεί το κράτος-μέλος καταγωγής στην αρμόδια αρχή του κράτους - μέλους στο οποίο έχει την καταστατική του έδρα, εφόσον συντρέχει περίπτωση, στην αρμόδια αρχή του κράτους-μέλους καταγωγής και στις αρμόδιες αρχές όλων των κρατών - μελών υποδοχής.
Στην περίπτωση που ο εκδότης δεν δημοσιοποιήσει το κράτος-μέλος καταγωγής κατά τα οριζόμενα στο δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης α)α' ή στην υποπερίπτωση β)β' εντός περιόδου 3 μηνών από την ημερομηνία που οι κινητές αξίες του εισήχθησαν για πρώτη φορά προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά, ως κράτος-μέλος καταγωγής νοείται το κράτος - μέλος στο οποίο έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά οι κινητές αξίες του εκδότη.
Σε περίπτωση που οι κινητές αξίες του εκδότη έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένες αγορές ευρισκόμενες ή λειτουργούσες σε περισσότερα του ενός κράτη - μέλη, τα εν λόγω κράτη - μέλη νοούνται ως κράτη - μέλη καταγωγής του εκδότη έως ότου ο εκδότης επιλέξει και δημοσιοποιήσει ένα και μόνον κράτος - μέλος καταγωγής.
Για εκδότη οι κινητές αξίες του οποίου έχουν ήδη εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά και ο οποίος δεν έχει δημοσιοποιήσει την επιλογή του κράτους - μέλους καταγωγής, όπως αναφέρεται στο δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης α)α' ή στην υποπερίπτωση β)β' πριν από τις 27-11-2015, η προθεσμία των 3 μηνών αρχίζει στις 27-11-2015.
Εκδότης που έχει επιλέξει κράτος-μέλος καταγωγής όπως αναφέρεται στο δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης α)α' ή στις υποπεριπτώσεις β)β' ή γ)γ' και έχει κοινοποιήσει την επιλογή του στις αρμόδιες αρχές του κράτους - μέλους καταγωγής πριν από τις 27-11-2015 απαλλάσσεται από την υποχρέωση που επιβάλλεται από την υποπερίπτωση α)α', εκτός εάν ο εν λόγω εκδότης επιλέξει άλλο κράτος - μέλος καταγωγής μετά τις 27-11-2015.}
3. Η περίπτωση ι)ε' της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{ι)ε) Πρόσωπο νοείται, αν δεν ορίζεται διαφορετικά, τόσο φυσικό όσο και νομικό πρόσωπο, ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου. Ως Νομικά πρόσωπα κατά την έννοια του παρόντος νόμου νοούνται και καταχωρισμένες ενώσεις επιχειρήσεων χωρίς νομική προσωπικότητα, καθώς και εμπιστεύματα (trusts).}
4. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται περίπτωση ι)θ' ως εξής:
{ι)θ) επίσημη συμφωνία: νοείται συμφωνία που είναι δεσμευτική βάσει της εφαρμοστέας νομοθεσίας.}
5. Η παράγραφος 1 του άρθρου 4 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{1. Ο εκδότης δημοσιοποιεί ετήσια οικονομική έκθεση με το περιεχόμενο που ορίζεται στην επόμενη παράγραφο το αργότερο 4 μήνες μετά τη λήξη κάθε οικονομικής χρήσης. Ως αφετηρία της προθεσμίας θεωρείται η τελευταία ημέρα της οικονομικής χρήσης.
Ο εκδότης διασφαλίζει ότι η έκθεση αυτή είναι στη διάθεση του επενδυτικού κοινού για διάστημα τουλάχιστον 10 ετών.}
6. Στο άρθρο 4 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται παράγραφος 10 ως εξής:
{10. Από την 01-01-2020, οι ετήσιες οικονομικές εκθέσεις συντάσσονται σε ενιαίο ηλεκτρονικό μορφότυπο για την υποβολή εκθέσεων, υπό την προϋπόθεση ότι η Ευρωπαϊκή Εποπτική Αρχή (Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών - ΕΑΚΑΑ) που ιδρύθηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) 1095/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου θα έχει προβεί σε ανάλυση κόστους / οφέλους.}
7. Η παράγραφος 1 του άρθρου 5 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{1. Ο εκδότης μετοχών ή χρεωστικών τίτλων δημοσιοποιεί εξαμηνιαία οικονομική έκθεση που αφορά στο πρώτο εξάμηνο της οικονομικής χρήσης το συντομότερο δυνατό και, το αργότερο, εντός 3 μηνών μετά τη λήξη της περιόδου αναφοράς. Ως αφετηρία της προθεσμίας θεωρείται η τελευταία ημέρα του εξαμήνου.
Ο εκδότης διασφαλίζει ότι η έκθεση αυτή είναι στη διάθεση του επενδυτικού κοινού για διάστημα τουλάχιστον 10 ετών.}
8. Μετά το άρθρο 5 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται νέο άρθρο 5Α ως εξής:
{Άρθρο 5Α
Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς δύναται να ορίζονται πρόσθετες πληροφορίες και στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει η ετήσια και η εξαμηνιαία οικονομική έκθεση των άρθρων 4 και 5 αντίστοιχα.}
9. Το άρθρο 6 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{Άρθρο 6: Έκθεση για τις πληρωμές στις Κυβερνήσεις
Οι εκδότες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στους κλάδους της εξόρυξης ή της υλοτομίας από πρωτογενή δάση, όπως ορίζονται στο άρθρο 41 παράγραφοι 1 και 2 της Οδηγίας 2013/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26-06-2013, σχετικά με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις και συναφείς εκθέσεις επιχειρήσεων ορισμένων μορφών, την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/43/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την κατάργηση των Οδηγιών 1978/660/EOK και 1983/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου, υποχρεούνται να καταρτίζουν σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το Κεφάλαιο 10 της εν λόγω Οδηγίας, έκθεση για τις πληρωμές τις οποίες καταβάλλουν στις Κυβερνήσεις. Η έκθεση δημοσιεύεται το αργότερο 6 μήνες μετά τη λήξη κάθε οικονομικού έτους και παραμένει διαθέσιμη στο κοινό τουλάχιστον για 10 έτη. Οι πληρωμές προς τις Κυβερνήσεις αναφέρονται σε ενοποιημένη βάση.}
10. Το άρθρο 7 του νόμου [Ν] 3556/2007 καταργείται.
11. Η παράγραφος 1 του άρθρου 8 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{1. Τα άρθρα 4 και 5 δεν εφαρμόζονται στους ακόλουθους εκδότες:
α) Στο Ελληνικό Δημόσιο και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στα κράτη και στις τοπικές ή περιφερειακές αρχές των κρατών, στους δημόσιους διεθνείς φορείς στους οποίους συμμετέχει 1 τουλάχιστον κράτος-μέλος, στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) και σε κάθε άλλο μηχανισμό που δημιουργείται με στόχο τη διαφύλαξη της χρηματοοικονομικής σταθερότητας της ευρωπαϊκής νομισματικής ένωσης, προσφέροντας προσωρινή χρηματοδοτική συνδρομή στα κράτη - μέλη τα οποία έχουν ως νόμισμα το ευρώ, στην Τράπεζα της Ελλάδος και στις εθνικές κεντρικές τράπεζες των κρατών-μελών ανεξάρτητα από το αν εκδίδουν μετοχές ή άλλες κινητές αξίες.
β) Σε εκδότες που εκδίδουν αποκλειστικά χρεωστικούς τίτλους που έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά, των οποίων η ανά μονάδα ονομαστική αξία είναι τουλάχιστον 100.000 € ή, στην περίπτωση χρεωστικών τίτλων σε άλλο νόμισμα, εκτός ευρώ, εφόσον η αντίστοιχη ανά μονάδα ονομαστική αξία, την ημερομηνία της έκδοσης, είναι ισοδύναμη με τουλάχιστον 100.000 €.
γ) Κατά παρέκκλιση από την περίπτωση β' της παρούσας παραγράφου, τα άρθρα 4 και 5 δεν εφαρμόζονται σε εκδότες που εκδίδουν αποκλειστικά χρεωστικούς τίτλους των οποίων η ανά μονάδα ονομαστική αξία είναι τουλάχιστον 50.000 € ή, στην περίπτωση χρεωστικών τίτλων σε άλλο νόμισμα, εκτός του ευρώ, η αντίστοιχη ανά μονάδα ονομαστική αξία είναι, κατά την ημερομηνία της έκδοσης, ισοδύναμη με τουλάχιστον 50.000 €, οι οποίοι έχουν ήδη εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά στην Ένωση πριν από τις 31-12-2010, για όσο χρονικό διάστημα οι εν λόγω χρεωστικοί τίτλοι είναι σε κυκλοφορία.}
12. Η παράγραφος 6 του άρθρου 9 του νόμου [Ν] 3556/2007 καταργείται.
13. To άρθρο 11 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{Άρθρο 11: Υποχρέωση ενημέρωσης σε περίπτωση απόκτησης ή διάθεσης χρηματοπιστωτικών μέσων
1. Η υποχρέωση ενημέρωσης του άρθρου 9 καταλαμβάνει επίσης και φυσικά ή νομικά πρόσωπα που κατέχουν, άμεσα ή έμμεσα μέσω τρίτου:
α) χρηματοπιστωτικά μέσα τα οποία, κατά τη λήξη τους, παρέχουν στον κάτοχο, σύμφωνα με επίσημη συμφωνία, είτε το άνευ όρων δικαίωμα απόκτησης είτε τη διακριτική ευχέρεια ως προς το δικαίωμα απόκτησης μετοχών, οι οποίες ενσωματώνουν δικαιώματα ψήφου και έχουν ήδη εκδοθεί από εκδότη του οποίου οι μετοχές έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά,
β) χρηματοπιστωτικά μέσα που δεν περιλαμβάνονται στο στοιχείο α' αλλά τα οποία αναφέρονται σε μετοχές για τις οποίες γίνεται λόγος σε αυτό το στοιχείο και έχουν οικονομική επίπτωση αντίστοιχη με εκείνη των χρηματοπιστωτικών μέσων που αναφέρονται σε αυτό είτε παρέχουν δικαίωμα φυσικού διακανονισμού είτε όχι.
Η υποχρέωση ενημέρωσης περιλαμβάνει την κατάταξη ανά είδος των κατεχόμενων χρηματοπιστωτικών μέσων σύμφωνα με το στοιχείο α' και των κατεχόμενων χρηματοπιστωτικών μέσων σύμφωνα με το στοιχείο β' του προηγούμενου εδαφίου, κάνοντας διάκριση μεταξύ των χρηματοπιστωτικών μέσων που παρέχουν δικαίωμα φυσικού διακανονισμού και των χρηματοπιστωτικών μέσων που παρέχουν δικαίωμα διευθέτησης τοις μετρητοίς.
2. Ο αριθμός των δικαιωμάτων ψήφου υπολογίζεται με βάση το συνολικό θεωρητικό αριθμό των υποκείμενων μετοχών του χρηματοπιστωτικού μέσου, με εξαίρεση την περίπτωση που το χρηματοπιστωτικό μέσο προβλέπει αποκλειστικά διευθέτηση τοις μετρητοίς, οπότε ο αριθμός των δικαιωμάτων ψήφου υπολογίζεται βάσει του συντελεστή δέλτα, πολλαπλασιάζοντας το θεωρητικό ποσό των υποκείμενων μετοχών με το συντελεστή δέλτα του μέσου. Για το σκοπό αυτόν, ο κάτοχος συγκεντρώνει και ενημερώνει για όλα τα χρηματοπιστωτικά μέσα που έχουν σχέση με τον ίδιο εκδότη υποκείμενων μετοχών. Μόνο θετικές θέσεις λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό των δικαιωμάτων ψήφου.
Οι θετικές θέσεις δεν συμψηφίζονται με τις αρνητικές θέσεις που έχουν σχέση με τον ίδιο εκδότη.
3. Για τους σκοπούς της παραγράφου 1, τα ακόλουθα θεωρούνται ως χρηματοπιστωτικά μέσα, με την προϋπόθεση ότι πληρούν όλους τους όρους των στοιχείων α' ή β' του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1:
α) κινητές αξίες,
β) δικαιώματα προαίρεσης,
γ) συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης,
δ) συμβάσεις ανταλλαγής (swaps),
ε) προθεσμιακές συμφωνίες επιτοκίου,
στ) συμβάσεις επί διαφορών, και
ζ) άλλες συμβάσεις ή συμφωνίες με παρόμοια οικονομική επίπτωση για τις οποίες μπορεί να υπάρξει φυσικός διακανονισμός ή διευθέτηση τοις μετρητοίς.
4. Οι εξαιρέσεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 12 και οι περιπτώσεις απαλλαγής των παραγράφων 1 έως 5 του άρθρου 13 εφαρμόζονται κατ' αναλογία στις υποχρεώσεις ενημέρωσης του παρόντος άρθρου.
5. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σύμφωνα και με τα σχετικά με την Οδηγία 2004/109/ΕΚ εκτελεστικά μέτρα, δύναται να καθορίζει το περιεχόμενο της ενημέρωσης, την προθεσμία και τον αποδέκτη της ενημέρωσης της παραγράφου 1 του παρόντος.}
14. Μετά το άρθρο 11 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται νέο άρθρο 11Α, ως εξής:
{Άρθρο 11Α: Άθροιση
1. Οι υποχρεώσεις ενημέρωσης που ορίζονται στα άρθρα 9, 10 και 11 εφαρμόζονται επίσης σε πρόσωπα, όταν ο αριθμός των δικαιωμάτων ψήφου τα οποία κατέχουν άμεσα ή έμμεσα σύμφωνα με τα άρθρα 9 και 10, αθροιζόμενος με τον αριθμό των δικαιωμάτων ψήφου που συνδέονται με χρηματοπιστωτικά μέσα τα οποία κατέχουν άμεσα ή έμμεσα σύμφωνα με το άρθρο 11, φθάνει, υπερβαίνει ή κατέρχεται των ορίων που ορίζονται στο άρθρο 9 παράγραφος 1.
Η ενημέρωση που απαιτείται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου περιλαμβάνει διάκριση μεταξύ του αριθμού των δικαιωμάτων ψήφου που ενσωματώνονται σε μετοχές σύμφωνα με τα άρθρα 9 και 10 και των δικαιωμάτων ψήφου που έχουν σχέση με χρηματοπιστωτικά μέσα κατά την έννοια του άρθρου 11.
2. Το πρόσωπο που έχει προβεί ήδη σε ενημέρωση για τα δικαιώματα ψήφου που έχουν σχέση με χρηματοπιστωτικά μέσα σύμφωνα με το άρθρο 11 προβαίνει εκ νέου σε ενημέρωση, όταν αποκτήσει τις υποκείμενες μετοχές και, λόγω αυτής της απόκτησης, ο συνολικός αριθμός δικαιωμάτων ψήφου από μετοχές που έχουν εκδοθεί από τον ίδιο εκδότη έχει φθάσει ή έχει υπερβεί τα όρια που θεσπίζονται στο άρθρο 9 παράγραφος 1.}
15. Η παράγραφος 2 του άρθρου 12 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{2. Τα δικαιώματα ψήφου, που υπάγονται στο χαρτοφυλάκιο συναλλαγών πιστωτικού ιδρύματος ή Επιχείρησης Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΕΠΕΥ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σημείο 86 της παραγράφου 1 του άρθρου 4 και στο άρθρο 102 του Κανονισμού (ΕΕ) 575/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26-06-2013, σχετικά με τις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας για πιστωτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις επενδύσεων και την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 648/2012, δεν υπολογίζονται για τους σκοπούς του άρθρου 9 εφόσον:
α) τα δικαιώματα ψήφου που υπάγονται στο χαρτοφυλάκιο συναλλαγών δεν υπερβαίνουν το 5%, και
β) τα δικαιώματα ψήφου που ενσωματώνονται σε μετοχές που υπάγονται στο χαρτοφυλάκιο συναλλαγών δεν ασκούνται ούτε χρησιμοποιούνται με σκοπό την παρέμβαση στη διαχείριση του εκδότη.}
16. Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται παράγραφος 2)α ως εξής:
{2)α. Το άρθρο 9 δεν εφαρμόζεται σε δικαιώματα ψήφου ενσωματωμένα σε μετοχές που αποκτώνται για λόγους σταθεροποίησης σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 2273/2003 της Επιτροπής, της 22-12-2003, για την εφαρμογή της Οδηγίας 2003/6/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις απαλλαγές που προβλέπονται για τα προγράμματα επαναγοράς και για τις πράξεις σταθεροποίησης χρηματοπιστωτικών μέσων, με την προϋπόθεση ότι τα δικαιώματα ψήφου που ενσωματώνονται σε αυτές τις μετοχές δεν ασκούνται ούτε χρησιμοποιούνται με σκοπό την παρέμβαση στη διαχείριση του εκδότη.}
17. Το εισαγωγικό μέρος της παραγράφου 2 του άρθρου 14, αντικαθίσταται ως εξής:
{2. Η ενημέρωση του εκδότη πραγματοποιείται ταχέως και, σε κάθε περίπτωση, το αργότερο εντός 3 ημερών διαπραγμάτευσης, μετά την ημερομηνία κατά την οποία ο μέτοχος ή το πρόσωπο, το οποίο αναφέρεται στο άρθρο 10.}
18. Καταργείται η παράγραφος 3 του άρθρου 16 του νόμου [Ν] 3556/2007.
19. Καταργείται η παράγραφος 2 του άρθρου 19 του νόμου [Ν] 3556/2007.
20. Στην παράγραφο 7 του άρθρου 21 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται περίπτωση ε' ως εξής:
{(ε) προβλέπονται, σύμφωνα με τα σχετικά με την Οδηγία 2004/109/ΕΚ εκτελεστικά μέτρα, κανόνες που εξασφαλίζουν τη διαλειτουργικότητα των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών που χρησιμοποιούνται από το μηχανισμό κεντρικής αποθήκευσης του παρόντος άρθρου και την πρόσβαση σε ρυθμιζόμενες πληροφορίες σε επίπεδο Ένωσης στο πλαίσιο εφαρμογής της παραγράφου 4.}
21. Στη θέση της παραγράφου 8 του άρθρου 21 του νόμου [Ν] 3556/2007, που καταργήθηκε με το άρθρο 16 του νόμου 4141/2013 (ΦΕΚ 81/Α/2013), τίθεται νέα παράγραφος 8 ως εξής:
{8. Ο κεντρικός μηχανισμός αποθήκευσης του παρόντος άρθρου υποχρεούται, από την έναρξη λειτουργίας της δικτυακής πύλης που αποτελεί ευρωπαϊκό σημείο ηλεκτρονικής πρόσβασης (σημείο πρόσβασης) να διασυνδέεται με αυτή.}
22. Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του νόμου [Ν] 3556/2007, όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 111 του νόμου 4099/2012, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
{Οι πληροφορίες που καλύπτονται από τις υποχρεώσεις που προβλέπει το δίκαιο της τρίτης χώρας υποβάλλονται σύμφωνα με το άρθρο 19 στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και δημοσιοποιούνται σύμφωνα με τα άρθρα 20 και 21.}
23. Στο τέλος της περίπτωσης η' της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
{Σε περίπτωση διαπίστωσης ότι η πληροφόρηση της ετήσιας ή εξαμηνιαίας οικονομικής έκθεσης δεν καταρτίζεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, μπορεί να ζητά από τον εκδότη να προβεί σε μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες ενέργειες:
α) επανέκδοση των οικονομικών εκθέσεων,
β) δημοσιοποίηση διορθωτικής σημείωσης ή
γ) διόρθωση σε μελλοντικές οικονομικές εκθέσεις με αναδιατύπωση συγκρίσιμων στοιχείων, εφόσον ενδείκνυται.}
24. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
{Για τις διασυνοριακές υποθέσεις, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την επιβολή κυρώσεων και διερεύνησης, συνεργάζεται στενά με τις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι κυρώσεις ή τα μέτρα θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και συντονίζει τις ενέργειές της με αυτές.}
25. Το άρθρο 26 του νόμου [Ν] 3556/2007 αντικαθίσταται ως εξής:
{Άρθρο 26
1. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 2, σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος νόμου και των αποφάσεων που εκδίδονται κατ' εξουσιοδότηση του νόμου αυτού, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να επιβάλει επίπληξη ή πρόστιμο ύψους μέχρι 1.000.000 €.
2. Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων των άρθρων 4, 5, 6, 9, 10, 11, 11Α, 14, 15 και 16, και των αποφάσεων που εκδίδονται κατ' εξουσιοδότηση των διατάξεων αυτών, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να επιβάλει τα εξής διοικητικά μέτρα και τις εξής διοικητικές κυρώσεις:
α) δημόσια δήλωση, η οποία αναφέρει το υπαίτιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο και τη φύση της παράβασης,
β) εντολή με την οποία απαιτείται από το υπαίτιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο να παύσει και να μην επαναλάβει τη συμπεριφορά που αποτελεί την παράβαση,
γ) πρόστιμα:
α)α) Στην περίπτωση νομικού προσώπου ύψους:
• | έως 10.000.000 € ή έως το 5 % του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών, σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατα δημοσιευμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις που έχει εγκρίνει το διαχειριστικό όργανο, εάν το νομικό πρόσωπο είναι μητρική επιχείρηση ή θυγατρική μιας μητρικής επιχείρησης που υποχρεούται σε κατάρτιση ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων, δυνάμει της Οδηγίας 2013/34/ΕΕ, ο εφαρμοστέος συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών ισούται με το συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών ή το αντίστοιχο είδος εισοδημάτων δυνάμει των σχετικών λογιστικών οδηγιών σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατα δημοσιευμένες ετήσιες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις που έχουν εγκριθεί από το διαχειριστικό όργανο της τελικής μητρικής επιχείρησης ή |
• | έως το διπλάσιο του ποσού των κερδών που αποκτήθηκαν ή των ζημιών που αποφεύχθηκαν λόγω της παράβασης, όπου αυτά δύνανται να προσδιοριστούν, όποιο ποσό από τα δύο είναι μεγαλύτερο. |
β)β) Στην περίπτωση φυσικού προσώπου ύψους:
• | έως το διπλάσιο του ποσού των κερδών που αποκτήθηκαν ή των ζημιών που αποφεύχθηκαν λόγω της παράβασης, όπου αυτά δύνανται να προσδιοριστούν, όποιο ποσό από τα δύο είναι μεγαλύτερο. |
3. Εάν το φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν ενημερώσει εμπρόθεσμα για την απόκτηση ή τη διάθεση σημαντικής συμμετοχής, σύμφωνα με τα άρθρα 9, 10, 11, 11Α και 14, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί, για παραβάσεις ιδιαίτερης βαρύτητας, να επιβάλει και αναστολή της άσκησης των δικαιωμάτων ψήφου.
4. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο ύψους από 3.000 € έως 500.000 € σε όποιον:
α) παρακωλύει με οποιονδήποτε τρόπο την άσκηση των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στο πλαίσιο εφαρμογής του παρόντος νόμου ή
β) αρνείται ή παρακωλύει την παροχή στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των, κατά την παράγραφο 2 του άρθρου 23 πληροφοριών ή εγγράφων ή παρέχει εν γνώσει του ψευδείς πληροφορίες ή αποκρύπτει αληθείς πληροφορίες.
5. Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος νόμου η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί, ανεξάρτητα από την επιβολή κυρώσεων του παρόντος άρθρου, να αποφασίσει τη διαγραφή κινητών αξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 17 του νόμου [Ν] 3371/2005.
6. Όταν η υποχρέωση που παραβιάσθηκε βαρύνει νομικό πρόσωπο, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις αυτοτελώς στο νομικό πρόσωπο, στα μέλη των διοικητικών, διαχειριστικών ή εποπτικών οργάνων αυτού, στα διευθυντικά στελέχη του, στον εσωτερικό ελεγκτή και στους εξωτερικούς ελεγκτές.
7. Κατά τον καθορισμό του είδους και του ύψους των ανωτέρω προβλεπομένων διοικητικών κυρώσεων, λαμβάνεται υπόψη από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το σύνολο των ειδικών περιστάσεων που προέκυψαν κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης και ενδεικτικά κατά περίπτωση:
α) η βαρύτητα και η διάρκεια της παράβασης,
β) ο βαθμός ευθύνης (responsibility) του υπαίτιου φυσικού ή νομικού προσώπου,
γ) η οικονομική ισχύς του υπαίτιου φυσικού ή νομικού προσώπου, παραδείγματος χάριν, όπως προκύπτει από το συνολικό κύκλο εργασιών του υπαίτιου νομικού προσώπου ή από το ετήσιο εισόδημα του υπαίτιου φυσικού προσώπου,
δ) το ύψος των κερδών που αποκτήθηκαν ή των ζημιών που αποφεύχθηκαν από το υπαίτιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο, στο βαθμό που μπορούν να προσδιοριστούν,
ε) οι ζημίες τρίτων που προκλήθηκαν από την παράβαση, στο βαθμό που μπορούν να προσδιοριστούν,
στ) ο βαθμός συνεργασίας του υπαίτιου φυσικού ή νομικού προσώπου με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς,
ζ) προηγούμενες παραβάσεις του υπαίτιου φυσικού ή νομικού προσώπου ή η καθ' υποτροπή τέλεση παραβάσεων του παρόντος.
8. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κοινοποιεί στην Τράπεζα της Ελλάδος κάθε διοικητική κύρωση που επιβάλλει βάσει των διατάξεων του παρόντος άρθρου σε πιστωτικό ίδρυμα, σε απασχολούμενα σε πιστωτικό ίδρυμα πρόσωπα ή σε ελεγκτές πιστωτικού ιδρύματος.
9. Η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που συλλέγονται στο πλαίσιο ή με σκοπό την άσκηση των εξουσιών εποπτείας και διερεύνησης σύμφωνα με την παρούσα οδηγία διεξάγεται σύμφωνα με το νόμο [Ν] 2472/1997 (ΦΕΚ 50/Α/1997), την Οδηγία 1995/46/ΕΚ και τον Κανονισμό (ΕΚ) 45/2001, ανάλογα με την περίπτωση.}
26. Μετά το άρθρο 26 του νόμου [Ν] 3556/2007 προστίθεται άρθρο 26Α ως εξής:
{Άρθρο 26Α: Δημοσίευση των αποφάσεων
1. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δημοσιεύει χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση κάθε απόφαση για την επιβολή κυρώσεων ή μέτρων, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον πληροφοριών για το είδος και τη φύση της παράβασης και την ταυτότητα των φυσικών ή νομικών προσώπων που ευθύνονται για αυτήν.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να καθυστερήσει τη δημοσίευση της απόφασης ή να δημοσιεύσει την απόφαση ανώνυμα σε μια εκ των κατωτέρω περιπτώσεων:
α) όταν, στην περίπτωση που η κύρωση επιβάλλεται σε φυσικό πρόσωπο, η δημοσιοποίηση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αποδεικνύεται δυσανάλογη, ότι τελεί, δηλαδή, σε μη ανεκτή σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό σύμφωνα με την προηγούμενη υποχρεωτική εκτίμηση της υπέρβασης της αρχής της αναλογικότητας από την εν λόγω δημοσίευση,
β) όταν η δημοσίευση της απόφασης θα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο τη σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος ή μιας διεξαγόμενης επίσημης έρευνας,
γ) όταν η δημοσίευση της απόφασης θα προξενούσε, στο βαθμό που μπορεί να προσδιορισθεί αυτό, δυσανάλογη και σοβαρή ζημία στα ενδιαφερόμενα ιδρύματα ή φυσικά πρόσωπα.
2. Εάν ασκηθεί προσφυγή κατά της απόφασης που δημοσιεύεται δυνάμει της παραγράφου 1, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς υποχρεούται είτε να περιλάβει αυτή την πληροφορία στην αρχική δημοσίευση είτε να τροποποιήσει τη δημοσίευση εάν ασκηθεί προσφυγή αργότερα.}