Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
(αναφερόμενες στο άρθρο 32 παράγραφος 1 και το άρθρο 35)
1. Στα ζεύγη που λαμβάνει υπόψη ο διαχειριστής υποδομής όταν καταρτίζει κατάλογο των τμημάτων της αγοράς για να εισάγει προσαυξήσεις στο σύστημα χρέωσης σύμφωνα με το άρθρο 32 παράγραφος 1 περιλαμβάνονται τουλάχιστον τα ακόλουθα:
α) υπηρεσίες επιβατών έναντι υπηρεσιών (services) εμπορευμάτων,
β) συρμοί που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα έναντι άλλων συρμών εμπορευμάτων,
γ) εγχώριες υπηρεσίες έναντι διεθνών υπηρεσιών (services),
δ) συρμοί συνδυασμένης μεταφοράς έναντι απευθείας (direct) συρμών,
ε) αστικές ή περιφερειακές υπηρεσίες επιβατών έναντι υπεραστικών υπηρεσιών επιβατών,
στ) κλειστοί συρμοί έναντι συρμών με μεμονωμένες φορτάμαξες,
ζ) τακτικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες έναντι περιστασιακών σιδηροδρομικών υπηρεσιών (services),
2. Το σύστημα επιδόσεων του άρθρου 35 στηρίζεται σας ακόλουθες βασικές αρχές:
α) Για να επιτευχθεί προσυμφωνημένο επίπεδο επιδόσεων και να μην διακυβευθεί η οικονομική βιωσιμότητα της υπηρεσίας, ο διαχειριστής υποδομής συμφωνεί με τους αιτούντες τις κύριες παραμέτρους του συστήματος επιδόσεων, ιδίως τις τιμές για τις καθυστερήσεις, τα κατώτατα όρια των οφειλών στο πλαίσιο του συστήματος επιδόσεων όσον αφορά τόσο τα μεμονωμένα δρομολόγια όσο και το σύνολο των δρομολογίων σιδηροδρομικής επιχείρησης για δεδομένη χρονική περίοδο.
β) Ο διαχειριστής υποδομής κοινοποιεί στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν από την εκτέλεση του δρομολογίου, τον πίνακα δρομολογίων, βάσει του οποίου υπολογίζονται οι καθυστερήσεις. Η περίοδος κοινοποίησης από τον διαχειριστή υποδομής μπορεί να είναι μικρότερη σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας ή καθυστερημένων τροποποιήσεων του .πίνακα δρομολογίων.
γ) Όλες οι καθυστερήσεις εντάσσονται σε μια από τις ακόλουθες κατηγορίες και υποκατηγορίες καθυστερήσεων:
1. Διαχείριση εκμετάλλευσης / προγραμματισμού που αποδίδεται στον διαχειριστή υποδομής
1.1. Κατάρτιση πίνακα δρομολογίων
1.2. Σύνθεση συρμού
1.3. Λάθη στη διαδικασία εκμετάλλευσης
1.4. Εσφαλμένη εφαρμογή κανόνων προτεραιότητας
1.5. Προσωπικό
1.6. Λοιπές αιτίες
2. Εγκαταστάσεις υποδομής που αποδίδονται στον διαχειριστή, υποδομής
2.1. Εγκαταστάσεις σηματοδότησης
2.2. Εγκαταστάσεις σηματοδότησης σε ισόπεδες διαβάσεις
2.3. Εγκαταστάσεις τηλεπικοινωνιών
2.4. Εξοπλισμός ηλεκτροδότησης
2.5. Τροχιά
2.6. Δομές
2.7. Προσωπικό
2.8. Λοιπές αιτίες
3. Αιτίες προερχόμενες από τεχνικά έργα που αποδίδονται στον διαχειριστή υποδομής
3.1. Προγραμματισμένες εργασίες κατασκευών
3.2. Παρατυπίες κατά την εκτέλεση κατασκευαστικών εργασιών
3.3. Μειώσεις ταχύτητας λόγω ελαττωματικής τροχιάς
3.4. Λοιπές αιτίες
4. Αιτίες που αποδίδονται σε άλλους διαχειριστές υποδομής
4.1. Προκλήθηκε από προηγούμενο διαχειριστή υποδομής
4.2. Προκλήθηκε από επόμενο διαχειριστή υποδομής
5. Εμπορικές αιτίες που αποδίδονται στην σιδηροδρομική επιχείρηση
5.1. Υπέρβαση του χρόνου στάσης
5.2. Αίτημα της σιδηροδρομικής επιχείρησης
5.3. Εργασίες φόρτωσης
5.4. Παρατυπίες φόρτωσης
5.5. Εμπορική προετοιμασία του συρμού
5.6. Προσωπικό
5.7. Λοιπές αιτίες
6. Τροχαίο υλικό που αποδίδεται στη σιδηροδρομική επιχείρηση
6.1. Προγραμματισμός τροχαίου υλικού / επαναπρογραμματισμός
6.2. Σχηματισμός συρμού από τη σιδηροδρομική επιχείρηση
6.3. Προβλήματα που επηρεάζουν τα οχήματα (μεταφορά επιβατών)
6.4. Προβλήματα που επηρεάζουν τα βαγόνια (μεταφορά εμπορευμάτων)
6.5. Προβλήματα που επηρεάζουν αμαξοστοιχίες, μηχανές και αυτοκινητάμαξες
6.6. Προσωπικό
6.7. Λοιπές αιτίες
7. Αιτίες που αποδίδονται σε άλλες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις
7.1. Προκλήθηκε από επόμενη σιδηροδρομική επιχείρηση
7.2. Προκλήθηκε από προηγούμενη σιδηροδρομική επιχείρηση
8. Εξωτερικές αιτίες που δεν είναι δυνατόν να αποδοθούν στο διαχειριστή υποδομής ούτε σε σιδηροδρομική επιχείρηση
8.1. Απεργία
8.2. Διοικητικές διατυπώσεις
8.3. Εξωτερική επιρροή
8.4. Επιπτώσεις καιρικών συνθηκών και φυσικών αιτίων
8.5. Καθυστέρηση λόγω εξωτερικών αιτίων στο επόμενο δίκτυο
8.6. Λοιπές αιτίες
9. Δευτερεύουσες αιτίες που δεν είναι δυνατόν να αποδοθούν στο διαχειριστή υποδομής ούτε σε σιδηροδρομική επιχείρηση
9.1. Επικίνδυνα περιστατικά, ατυχήματα και απειλές,
9.2. Κατάληψη της τροχιάς λόγω καθυστέρησης του ιδίου συρμού
9.3. Κατάληψη της τροχιάς λόγω καθυστέρησης διαφορετικού συρμού
9.4. Αναστροφή
9.5. Ανταπόκριση
9.6. Απαιτείται περαιτέρω έρευνα.
δ) Κατά το δυνατόν, οι καθυστερήσεις αποδίδονται σε έναν μόνο οργανισμό, λαμβανομένης υπόψη τόσο της ευθύνης πρόκλησης της διαταραχής όσο και της ικανότητας αποκατάστασης συνθηκών κανονικής κυκλοφορίας.
ε) Για τον υπολογισμό της πληρωμής συνυπολογίζονται η μέση καθυστέρηση της σιδηροδρομικής υπηρεσίας με παρόμοιες απαιτήσεις ακριβείας.
στ) Ο διαχειριστής υποδομής κοινοποιεί, το ταχύτερο δυνατόν, στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις υπολογισμό των οφειλόμενων ποσών βάσει του συστήματος επιδόσεων. Ο εν λόγω υπολογισμός περιλαμβάνει όλα τα καθυστερημένα σιδηροδρομικά δρομολόγια εντός περιόδου το πολύ ενός μηνός.
ζ) Με την επιφύλαξη των υφιστάμενων διαδικασιών προσφυγής και των διατάξεων του άρθρου 56, στις περιπτώσεις διαφορών όσον αφορά τα σύστημα επιδόσεων, διατίθεται σύστημα επίλυσης των διαφορών για ταχεία επίλυση των διαφορών αυτών. Το σύστημα επίλυσης διαφορών είναι αμερόληπτο έναντι ίων . εμπλεκόμενων: μερών. Εφόσον εφαρμόζεται τέτοιος μηχανισμός, η σχετική απόφαση πρέπει να λαμβάνεται εντός χρονικού ορίου δέκα εργάσιμων ημερών.
η) Μία φορά το χρόνο ο διαχειριστής υποδομής δημοσιεύει το ετήσιο μέσο επίπεδο των επιδόσεων των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων βάσει των κύριων παραμέτρων που έχουν συμφωνηθεί στο μηχανισμό επιδόσεων.