Νόμος 4530/18 - Άρθρο 23

Άρθρο 23: Σήμανση Οδών με Πινακίδες


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Το άρθρο 4 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (νόμος [Ν] 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α/1999)) τροποποιείται ως εξής:

 

α. Στο τέλος της παραγράφου 2, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την περίπτωση β' της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του νόμου 3254/2004 (ΦΕΚ 137/Α/2004) και την παράγραφο 1 του άρθρου 16 του νόμου 4233/2014 (ΦΕΚ 22/Α/2014), προστίθενται εδάφια ως εξής:

 

{Κ-43 Κίνδυνος λόγω παράλληλων διαβάσεων πεζών και ποδηλάτων

Κ-44 Κίνδυνος λόγω κοινής διάβασης πεζών και ποδηλάτων.}

 

β. Στην παράγραφο 3, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την περίπτωση γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του νόμου 3254/2004:

 

α)α) Μετά τη φράση Ρ-66 Οι διάφορες κατηγορίες χρηστών που απεικονίζουν τα αντίστοιχα σύμβολα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα τον ειδικό διάδρομο προστίθεται εδάφιο, ως εξής:

 

{Ρ-66Α Οδός μεικτής χρήσης από οχήματα και ποδήλατα.}

 

β)β) Μετά τη φράση Ρ-67 Αποκλειστική διέλευση λεωφορείων ή τρόλεϊ προστίθεται εδάφιο, ως εξής:

 

{Ρ-67Α Αποκλειστική διέλευση λεωφορείων, τρόλεϊ και ποδηλάτων.}

 

γ)γ) Μετά τη φράση Ρ-68 Τέλος αποκλειστικής διέλευσης λεωφορείων ή τρόλεϊ προστίθεται εδάφιο, ως εξής:

 

{Ρ-68Α Τέλος αποκλειστικής διέλευσης λεωφορείων, τρόλεϊ και ποδηλάτων.}

 

γ. Στην παράγραφο 4, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την περίπτωση δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του νόμου 3254/2004:

 

α)α) Το πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Οι πληροφοριακές πινακίδες (Π-1 μέχρι Π-131) τοποθετούνται για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τις οδούς και τη διευκόλυνση των χρηστών των οδών, όπως κατευθύνσεις, αρίθμηση, χιλιομέτρηση, τοπωνυμίες, εγκαταστάσεις κ.λ.π.}

 

β)β) Μετά τη φράση Π-21 διάβαση πεζών προστίθενται εδάφια, ως εξής:

 

{Π-21Α Διάβαση ποδηλάτων

Π-21Β Παράλληλες διαβάσεις πεζών και ποδηλάτων

Π-21Γ Κοινή διάβαση πεζών και ποδηλάτων.}

 

γ)γ) Μετά τη φράση Π-31Γ Κατεύθυνση προς χώρο επιτρεπόμενης στάθμευσης προστίθεται εδάφιο, ως εξής:

 

{Π-31Δ Χώρος Επιτρεπόμενης στάθμευσης ποδηλάτων.}

 

δ)δ) Μετά τη φράση Π-95 Τροχιόδρομος επί του οδοστρώματος προστίθενται εδάφια, ως εξής:

 

{Π-95Α Προειδοποιητική διασταύρωσης με αποκλειστική λωρίδα ΜΜΜ και ποδηλάτων (η φορά των βελών είναι ενδεικτική).

Π-98Α Αποκλειστική λωρίδα ΜΜΜ, μοτοσικλετών και ποδηλάτων παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία, καθώς και οχημάτων που στρίβουν δεξιά.

Π-99Α Αποκλειστική λωρίδα ΜΜΜ και ποδηλάτων, αντίθετης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Π-100Α Αποκλειστική λωρίδα ΜΜΜ και ποδηλάτων, αντίθετης ροής με την κυκλοφορία.

Π-104Α Αποκλειστική λωρίδα ΜΜΜ, μοτοσικλετών και ποδηλάτων παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Π-121 Προειδοποιητική έναρξης αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτων παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Π-121Α Προειδοποιητική έναρξης λωρίδας ποδηλάτων μη αποκλειστικής χρήσης παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Π-122 Αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Π-122Α Λωρίδα ποδηλάτων μη αποκλειστικής χρήσης.

Π-123 Αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων αντίθετης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Π-124 Διαδρομή ποδηλάτων που είναι αριθμημένη και αποτελεί μέρος δικτύου ποδηλάτων.

Π-125 Κατεύθυνσης ποδηλάτου μιας τοπωνυμίας με μορφή βέλους.

Π-130 Προειδοποιητική διασταύρωσης με αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων.

Π-131 Αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων αντίθετης ροής με την κυκλοφορία.

Π-132 Τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης.

Π-133 Πυροσβεστήρας.

Π-134Α Χώρος στάσης έκτακτης ανάγκης. Υποδεικνύει το χώρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους οδηγούς για στάση ή στάθμευση σε περίπτωση ανάγκης ή κινδύνου. Αν αυτός ο χώρος είναι εξοπλισμένος με τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης ή και πυροσβεστήρα, η πινακίδα πρέπει να φέρει τα σύμβολα Π - 132 ή και Π - 133 είτε στο κάτω μέρος της είτε σε ορθογώνιο πλαίσιο τοποθετημένο κάτω από την πινακίδα.

Π-134Β Χώρος στάσης έκτακτης ανάγκης. Υποδεικνύει το χώρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους οδηγούς για στάση ή στάθμευση σε περίπτωση ανάγκης ή κινδύνου. Αν αυτός ο χώρος είναι εξοπλισμένος με τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης ή και πυροσβεστήρα, η πινακίδα πρέπει να φέρει τα σύμβολα Π - 132 ή και Π - 133 είτε στο κάτω μέρος της είτε σε ορθογώνιο πλαίσιο τοποθετημένο κάτω από την πινακίδα.

Π-135Α Έξοδος κινδύνου. Η πινακίδα αυτή υποδεικνύει τη θέση της εξόδου κινδύνου.

Π-135Β Έξοδος κινδύνου. Η πινακίδα αυτή υποδεικνύει τη θέση της εξόδου κινδύνου.

Π-136Α Έξοδοι κινδύνου. Η πινακίδα αυτή υποδεικνύει την κατεύθυνση και την απόσταση της πιο κοντινής εξόδου κινδύνου. Σε σήραγγες πρέπει να τοποθετούνται σε μέγιστη απόσταση 50 m μεταξύ τους και σε ύψος 1 έως 1,5 m από το πεζοδρόμιο.

Π-136B Έξοδοι κινδύνου. Η πινακίδα αυτή υποδεικνύει την κατεύθυνση και την απόσταση της πιο κοντινής εξόδου κινδύνου. Σε σήραγγες πρέπει να τοποθετούνται σε μέγιστη απόσταση 50 m μεταξύ τους και σε ύψος 1 έως 1,5 m από το πεζοδρόμιο.

Π-136G Έξοδοι κινδύνου. Η πινακίδα αυτή υποδεικνύει τις κατευθύνσεις και τις αποστάσεις των πιο κοντινών εξόδου κινδύνου. Σε σήραγγες πρέπει να τοποθετούνται σε μέγιστη απόσταση 50 m μεταξύ τους και σε ύψος 1 έως 1,5 m από το πεζοδρόμιο.

 

Οι πινακίδες Π-135 και Π-136 έχουν πράσινο υπόβαθρο και τα σύμβολα, βέλη και αποστάσεις είναι λευκά ή ανοιχτόχρωμα.}

 

δ. Στην παράγραφο 11 του άρθρου 4 μετά τη φράση Ρ-66 προστίθεται η φράση , Ρ-66A, μετά τη φράση Ρ-67 προστίθεται η φράση , Ρ-67A και μετά τη φράση Ρ-68 προστίθεται η φράση , Ρ-68A.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.