Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 349/89

ΝΣΚ 349/1989


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 349/1989 (22-05-1989)

 

Συνέχεια της υπ' αριθμόν 60/1989 γνωμοδότησής μας και ενόψει του ότι με το υπ' αριθμόν 19046/1989 έγγραφό σας, ζητείται συμπληρωματικά να διευκρινισθεί με βάση το δεδομένο ιστορικό της υποθέσεως αν είναι δυνατή, η αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας και στην περίπτωση που τα υπάρχοντα κτίσματα νομιμοποιηθούν ή εξαιρεθούν της κατεδάφισης κατά τις διατάξεις του νόμου 1512/1985 ή του άρθρου 22 του νόμου 1577/1985 μετά την έκδοση της αρχικής αδείας, εκθέτουμε τα ακόλουθα:

 

Κατά το άρθρο 23, παράγραφος 1 του νόμου 1577/1985:

 

{Παράγραφος 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο:

 

α) Αν έχει ανεγερθεί με νόμιμη άδεια και σύμφωνα με τους όρους της ή έχει εξαιρεθεί από την κατεδάφιση κατά τις διατάξεις του αναγκαστικού νόμου 410/1968 ή κατά την παράγραφο 5 του άρθρου 8 του νόμου 1512/1985 ή που τηρήθηκε η διαδικασία για την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 22 του νόμου αυτού.

 

Παράγραφος 4. Προσθήκη κατ' επέκταση σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο γίνεται μόνο σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, καθώς επίσης και τις ειδικές στην περιοχή ισχύουσες διατάξεις.}

 

Από την πιο πάνω διάταξη προκύπτει ότι για να θεωρηθεί κτίριο ως νομίμως υφιστάμενο θα πρέπει να εμπίπτει στις κατηγορίες που ρητά αναφέρονται στην παράγραφο αυτή.

 

Για την χορήγηση δε αδείας προσθήκης κατ' επέκταση θα πρέπει να έχει νομιμοποιηθεί ή εξαιρεθεί της κατεδάφισης σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις. Σε περίπτωση δε που η νομιμοποίηση ή εξαίρεση από την κατεδάφιση κατ' εφαρμογήν των διατάξεων αυτών γίνει μετά την έκδοση της οικοδομικής αδείας προσθήκης θα πρέπει, κατά την άποψή μας, να δεχθούμε ότι η οικοδομική άδεια για τον λόγο αυτό έπαυσε να είναι πλέον παράνομος και συνεπώς δεν μπορεί να ανακληθεί. Φρονούμε δε περαιτέρω ότι η απαιτούμενη για την νομιμοποίηση αυτών των κτισμάτων οικοδομική άδεια δεν εμποδίζεται κατ' αρχήν από τυχόν ισχύουσα κατά την έκδοση της αναστολή οικοδομικών εργασιών. 'Άλλωστε όπως προκύπτει στην προκειμένη περίπτωση, από τις αναφερόμενες στην υπ' αριθμόν 60/1989 γνωμοδότηση μας νομαρχιακές αποφάσεις η αναστολή κατά την γνώμη μας αναφέρεται σε οικοδομικές άδειες για νέες κατασκευές και όχι για νομιμοποίηση υπαρχόντων κτισμάτων.

 

Με βάση τις σκέψεις αυτές έχουμε τη γνώμη επί του τεθέντος ερωτήματος ότι μετά την εξαίρεση από την κατεδάφιση ή την νομιμοποίηση των υπαρχόντων κτισμάτων στην προκειμένη περίπτωση είναι δυνατή η αναθεώρηση της υπ' αριθμόν 1701/1988 οικοδομικής άδειας, εφόσον βέβαια συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις που αναφέρονται στην προγενέστερη υπ' αριθμόν 60/1989 γνωμοδότησή μας.

 

Ο Πάρεδρος Διοίκησης

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.