Οδηγία Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ) 7 - Άρθρο p4

Παράρτημα Δ: Βοηθητικοί Πίνακες και Σχέδια


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Πίνακας Δ-1: Οριακές τιμές στοιχείων μελέτης χαράξεων εκτροπών κυκλοφορίας (Πηγή: Πίνακας 3-2, ΟΜΟΕ-ΚΑΟ)

 

Στοιχεία Μελέτης

Καθοριστική ταχύτητα

Αρχή της μελέτης με βάση τη δυναμική της κίνησης των οχημάτων

Αρχή της μελέτης με βάση τη γεωμετρική κίνηση των οχημάτων

Οριακές τιμές μεγεθών των στοιχείων μελέτης σύμφωνα με την καθοριστική ταχύτητα (km/h)

για VΕΠΙΤΡ (=VE) ή V85 (βλέπε στήλη 3)

για VΕΠΙΤΡ ≤ 30 km/h

40

50

60

70

80

 

1

2

3

4

5

6

7

8

Ο ρ ι ζ ο ν τ ι ο γ ρ α φ ί α

Ελάχιστη ακτίνα καμπύλης

min R

m

VΕΠΙΤΡ

40

70

100

150

-

10

Ελάχιστη παράμετρος κλωθοειδούς

min A

m

VΕΠΙΤΡ

30

50

70

90

-

Δεν έχει νόημα

Ελάχιστη ακτίνα καμπύλης για την εφαρμογή αρνητικής επίκλισης -2.5%

min R

m

V85

80

130

200

300

450

Δεν έχει νόημα

Μ η κ ο τ ο μ ή

Μέγιστη κατά μήκος κλίση

max s

%

VΕΠΙΤΡ

8,0

(12,0)

7,0

(10,0)

6,0 (8,0)

5,0 (7,0)

-

8,0 (12,0)

Ελάχιστη κατά μήκος κλίση στην περιοχή στροφής του οδοστρώματος

min s

%

-

 

0,5 & S - ΔS ≥ 0,5% (με κράσπεδο)

Ελάχιστη ακτίνα κυρτής καμπύλης**

min ΗK

m

VΕΠΙΤΡ

450

1000

1800

2150

-

250

Ελάχιστη ακτίνα κοίλης καμπύλης

min HW

m

VΕΠΙΤΡ

250

500

900

1100

-

150

Δ ι α τ ο μ ή

Ελάχιστη επίκλιση

min q

%

V85

2,5

Μέγιστη επίκλιση σε καμπύλες

max q

%

V85

6,0 (7,0)

Ενδιαμέσως, η τιμή εξαρτάται από την R 2,5 (σε ευθυγραμμία)

Συνιστώμενη 2,5 ή μεγαλύτερη μέχρι 7% για άλλους λόγους

Μέγιστη πρόσθετη α* < 4.0 m

κλίση οριογραμμών α ≥ 4.0 m

max ΔS

%

VΕΠΙΤΡ

0,50 α

2,0

0,40 α

1,6

Δεν έχει νόημα

Ελάχιστη πρόσθετη κλίση οριογραμμών

min ΔS

%

-

0,10 α*

 

Ελάχιστο μήκος ορατότητας για στάση όταν s = 0%

min Sh

m

VΕΠΙΤΡ

30

45

60

80

-

20

 

* α (m) = απόσταση του άξονα περιστροφής της επιφάνειας κυκλοφορίας από την εξωτερική οριογραμμή της απώτατης, ως προς αυτόν, λωρίδας κυκλοφορίας (δεν νοούνται οι πρόσθετες λωρίδες, Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ή ΛΠΧ και λωρίδες καθοδήγησης)

** = με ορατότητα για στάση με s=0%

Προσοχή: Για τις επιλεγόμενες τιμές πριν από την οριστική υιοθέτηση τους, πρέπει οπωσδήποτε να επαληθεύεται ότι αυτές ικανοποιούν όλες τις απαιτήσεις ορατότητας, όπως αυτές διατυπώνονται στην παράγραφο 10.3 των ΟΜΟΕ-Χ.

 

Παρατήρηση: Οι τιμές σε παρένθεση ισχύουν σε εξαιρετικές περιπτώσεις

 

Πίνακας Δ-2: Αναγραφόμενο ύψος (πινακίδες Ρ-22) σε ανισόπεδες διαβάσεις

 

Ελεύθερο ύψος (m)

 

Πραγματικό

Αναγραφόμενο στην πινακίδα Ρ-22

από

έως

Χρησιμοποιείται μόνο σε εργοτάξια

Αυτοκινητόδρομοι

≥ 6,20

άνευ πινακίδας

Συνιστάται ως γενική εφαρμογή σε όλο το οδικό δίκτυο

6,19

6,00

5,80

5,99

5,80

5,60

5,79

5,60

5,40

5,59

5,40

5,20

5,39

5,20

5,00

5,19

5,00

4,80

4,99

4,80

4,60

4,79

4,60

4,40

4,59

4,40

4,20

Άλλες οδοί

4,39

4,20

4,00

4,19

4,10

3,90

4,09

4,00

3,80

3,99

3,90

3,70

3,89

3,80

3,60

 

omoe.7.62

Σχήμα Δ-1: Παράδειγμα σήμανσης ελεύθερου ύψους σε γέφυρες ή ικριώματα

 

Πίνακας Δ-3: Επιλογή υλικών και επιδόσεων μόνιμης οριζόντιας σήμανσης

 

Κατηγορία οδού (σύμφωνα με ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ, πίνακα 2-4)

Υλικά

Αντανακλαστικότητα (RL)

(m cd. lux-1 . m-1)

Απλό χρώμα

Θερμοπλαστικά

Ψυχροπλαστικά

Προδιαμορφωμένη σήμανση

Αρχική

Στους 3 μήνες

Στην εγγύηση

1

2

3

4

5

6

7

8

Αστική

 

 

 

 

 

 

 

ΒΙ & ΒΙΙ

Αστικός Αυτοκινητόδρομος & Οδός ταχείας κυκλοφορίας

 

√ √

√ √

300

200

100

ΒΙΙΙ & ΓΙΙΙ

Αστική Αρτηρία & Κύρια Συλλεκτήρια Οδός

 

 

 

300

200 - 100

100

ΒΙ V & HV

Κύρια Συλλεκτήρια Οδός

 

 

 

300

200 - 100

100

Υπεραστική

 

 

 

 

 

 

 

AI

Αυτοκινητόδρομος & Οδός ταχείας κυκλοφορίας

√ √

√ √

300

200

100

AII

Οδός μεταξύ νομών / επαρχιών

√ √

√ √

300

200

100

AIII

Οδός μεταξύ επαρχιών / οικισμών

 

 

 

300

200 - 100

100

AIV

Οδός μεταξύ μικρών οικισμών & Συλλεκτήρια οδός

 

 

 

300

200 - 100

100

 

Παρατηρήσεις:

 

1. Σε περίπτωση προσωρινής σήμανσης επιτρέπεται η μείωση των δεικτών της διατηρούμενης αντανακλαστικότητας κατά 25%.

2. Σε όλες τις κατηγορίες των οδών επιτρέπεται η χρήση του απλού χρώματος, όμως όπου σημειώνεται √ √ συνιστάται (για λόγους οικονομίας) αυτό το υλικό μόνο σε νέα οδοστρώματα, ή όταν προβλέπεται να γίνει νέα επίστρωση κυκλοφορίας τουλάχιστον 4 έτη μετά από την εγκατάσταση της σήμανσης.

 

Πίνακας Δ-4: Συντεταγμένες κορυφών χρωματικής περιοχής και παράγοντας φωτεινότητας για φθορίζον κίτρινο χρώμα

Κατά την ημέρα

(CIE, 2° πρότυπος παρατηρητής και μέτρηση γεωμετρίας 45/0 και πρότυπο φωτιστικό D65).

Κορυφή

1

2

3

4

Παράγοντας φωτεινότητας

x

0,479

0,446

0,512

0,557

>0,45

y

0,520

0,483

0,421

0,442

 

Μόνο για τον έλεγχο διασφάλισης ποιότητας λαμβάνεται παράγοντας φωτεινότητας yF>0,25

Κατά τη νύκτα

(CIE, 2° πρότυπος παρατηρητής και γωνία παρατήρησης 0,33°, γωνία εισόδου +5°, και πρότυπο φωτιστικό Α)

Κορυφή

1

2

3

4

 

x

0,554

0,526

0,569

0,610

 

y

0,445

0,437

0,394

0,390

 

 

Πίνακας Δ-5: Ελάχιστες τιμές συντελεστού αντανακλαστικότητας R' (cd · lux-1· m-2) για φθορίζον κίτρινο χρώμα

Γωνία παρατήρησης

Γωνία πρόσπτωσης φωτισμού

15°

30°

40°

0,33°

210

200

100

47

0,50°

190

150

67

33

1,00°

47

44

21

8,7

1,50°

12

11

6

2,7

2,00°

4,2

3,1

1,5

1,1

 

Πίνακας Δ-6: Ελάχιστες τιμές έντασης φωτεινότητας (R') και διαστάσεις ανακλαστήρων

Στοιχεία

Τύποι ανακλαστήρων

Διαστάσεις ανακλαστήρων (mm)

Μόνιμοι

Προσωρινοί

Μέγιστες

Ελάχιστες

(Ρ)

(Τ)

Μόνιμοι και προσωρινοί

Προσωρινοί

Ελάχιστες τιμές (R') *

Ύψος (Η)

Μήκος

Πλάτος

Μήκος

Πλάτος

Αντανακλαστικό υλικό

 

 

 

 

 

 

 

 

- Υάλινο

Τύπος 1

4 & 5

6 & 5

Η<18

250

190

35

84

- Πλαστικό

Τύπος 2

4 & 5

7 & 5

18<Η≤20

320

230

75

90

- Πλαστικό με επίστρωση

Τύπος 3

4 & 5

8 & 5

20<Η≤25

320

230

75

90

Ορατότητα κατά τη νύκτα

 

 

 

 

 

 

 

 

Κορυφές χρωματικών περιοχών της οπισθανακλώμενης ακτινοβολίας

9

9

 

 

 

 

 

Ορατότητα κατά την ημέρα

 

 

 

 

 

 

 

 

Κορυφές χρωματικών περιοχών και ελάχιστη τιμή παράγοντας φωτεινότητας (β) των σωμάτων καινούργιων ανακλαστήρων

10

10

 

 

 

 

 

 

* Οι τιμές (R') λαμβάνονται από τους πίνακες με την αρίθμηση που ακολουθεί του ΕΝ 1436-1

 

Γωνία παρατήρησης

Συντελεστής

(cd lux -1 m -2)

Χρώμα λευκό

Χρώμα κόκκινο

12'

220

40

20'

130

2,5

2,2

0,6

 

Περιοχές εφαρμογής σύμφωνα με το

Σχήμα 3.1-2

Κατηγορία οχημάτων στη λωρίδα

Απαιτήσεις ΕΝ 1317-2

Θέση

Χωροθέτηση στηθαίου

Κατηγορία Ικανότητας συγκράτησης

Λειτουργικό πλάτος

Α

Μεταξύ εργοταξίου και προσερχόμενης κυκλοφορίας

Επιβατηγά

≥Τ2

<W4

Φορτηγά

≥Η1

Προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες (≤W8)

Β

Μεταξύ εργοταξίου και παράλληλης κυκλοφορίας

Επιβατηγά

≥Τ1

≤W3

Φορτηγά

≥Τ3

Προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες (≤W8)

C

Μεταξύ εργοταξίου και απερχόμενης κυκλοφορίας

Καμία προστατευτική διάταξη

D

Μεταξύ αντιθέτων κατευθύνσεων κυκλοφορίας

Επιβατηγά

≥Τ1

≤W3

Φορτηγά

≥Τ3

≤W4

E

Μεταξύ αντίθετων κατευθύνσεων κυκλοφορίας στις ζώνες εκτροπής

Επιβατηγά

≥Τ2 (1)

≤W4

Φορτηγά

≥Η1 (2)

≤W4

 

(1) όταν διατίθεται χώρος, τότε μπορεί να εφαρμόζεται πλάτος υποχώρησης W5

(2) όσο με βάση την πραγματική διαθέσιμη τεχνολογία δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν στηθαία κατηγορίας ικανότητας συγκράτησης Η1 με λειτουργικό πλάτος ≤ W4, τότε επιτρέπεται εναλλακτικά να τοποθετούνται συστήματα κατηγορίας ικανότητας συγκράτησης Η1 με λειτουργικό πλάτος ≤ W6 ή κατηγορίας ικανότητας συγκράτησης Τ3 με λειτουργικό πλάτος ≤ W4

 

omoe.7.63

Σχήμα Δ-2: Αποστάσεις τοποθέτησης μεταξύ των πινακίδων Π-75

 

Οι πινακίδες Π-75 που πρέπει να τοποθετούνται σε προσωρινές παρακάμψεις στο πλαίσιο εργοταξιακής σήμανσης και να έχουν λευκό υπόβαθρο και ερυθρό βέλος.

 

Η πύκνωση των πινακίδων γίνεται σύμφωνα με τον επόμενο πίνακα.

 

Στην περίπτωση οδού διπλής κατεύθυνσης, στον ίδιο ιστό τοποθετούνται 2 πινακίδες που η κάθε μια αντικρίζει την αντίστοιχη κατεύθυνση κυκλοφορίας. Οι πινακίδες που αντικρίζουν τη μια κατεύθυνση μπορεί να τοποθετούνται σε διαφορετικό ύψος (το ίδιο για την ίδια κατεύθυνση) από το ύψος των άλλων πινακίδων.

 

Πύκνωση πινακίδων Π-75

Οριζόντια ακτίνα R (m)

Αποστάσεις μεταξύ πινακίδων S±2 (m)

R ≤ 50

8

50 < R ≤ 180

12

180 < R ≤ 200

20

200 < R ≤ 300

25

300 < R ≤ 400

30

400 < R ≤ 525

35

525 < R ≤ 675

40

 

Η απόσταση S λαμβάνεται από τον προηγούμενο πίνακα ή υπολογίζεται αναλυτικότερα ανάλογα με την οριζόντια καμπύλη ως εξής:

 

R (m)

R < 50

50 < R ≤ 180

180 < R

S±2 (m)

8

12

S = 1,7(R-15)0.5

 

omoe.7.64

Σχήμα Δ-3: Εκτροπή κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομο 2 x 2 Λ (πλάτος κεντρικής νησίδας 4,50 m)

 

omoe.7.65

Σχήμα Δ-4: Εκτροπή κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομο 2 x 3 Λ (πλάτος κεντρικής νησίδας 4,50 m)

 

Η κεντρική νησίδα στο τμήμα διακοπής της μόνιμης κατασκευής συνιστάται να υλοποιείται με 2 σειρές προκατασκευασμένων αμφίπλευρων στηθαίων με κενό χώρο μεταξύ τους (βλέπε Σχήμα Δ-3) και όχι με μια σειρά αμφίπλευρων στηθαίων.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.