Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Στα πλαίσια του παρόντος άρθρου, ως έργα οδοποιίας νοούνται αυτά των στοιχείων με α/α 1-19 που έχουν καταταγεί στην 1η Ομάδα του Παραρτήματος Ι της με αριθμό οίκοθεν ΔΙΠΑ/37674/2016 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 2471/Β/2016), ενώ ως έργα σταθερής τροχιάς νοούνται αυτά των στοιχείων με α/α 20, 21, 22, 23 της 1ης Ομάδας του ίδιου Παραρτήματος.
Για το σύνολο των περιβαλλοντικών μελετών ενός έργου οδοποιίας, σιδηροδρόμου, μέσου σταθερής τροχιάς ή τελεφερίκ, η ενιαία τιμή της προεκτιμώμενης αμοιβής προσδιορίζεται από τη σχέση:
όπου:
Κ: ο συντελεστής τύπου μελέτης, όπως ορίστηκε ανωτέρω
φ: το μήκος L μόνο του κυρίου έργου σε km, ή σε περιπτώσεις μεμονωμένων μόνον κόμβων το μήκος του άξονα προσαυξημένο με το άθροισμα των μηκών όλων των κλάδων.
μ: συντελεστής φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος, ο οποίος υπολογίζεται ως εξής:
Το μήκος του έργου, χωρίζεται σε τ τμήματα, με τρόπο τέτοιο ώστε κάθε τμήμα να χαρακτηρίζεται από ομογενή χαρακτηριστικά φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος. Για κάθε ένα υποτμήμα, μήκους Li km, προσδιορίζεται ο συντελεστής φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος μi, με τις εξής τιμές:
o | μi = 0,8: σε περιοχές χωρίς συγκεκριμένο ή ιδιαίτερο περιβαλλοντικό ενδιαφέρον και χωρίς εναλλαγές μορφολογίας ή χρήσεων γης σε μήκος τουλάχιστον 2 km |
o | μi = 1,0: σε περιοχές χωρίς συγκεκριμένο ή ιδιαίτερο περιβαλλοντικό ενδιαφέρον αλλά με εναλλαγές μορφολογίας ή χρήσεων γης σε μήκος μικρότερο των 2 km, καθώς και εντός οικισμών ή σχεδίου πόλης, πλην των περιπτώσεων γειτνίασης με κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους σε απόσταση μικρότερη των 200 m |
o | μi = 1,4: εντός και σε ζώνη 100 m γύρω από περιοχές με συγκεκριμένο περιβαλλοντικό ενδιαφέρον (π.χ. λίμνες, παραλίες, δάση κ.ά.) |
o | μi = 1,6: εντός και σε ζώνη 200 m γύρω από περιοχές που προστατεύονται λόγω του ιδιαίτερου φυσικού ή πολιτισμικού τους περιβάλλοντος (π.χ. κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι, εθνικοί ή αισθητικοί δρυμοί κ.ά.) |
o | μi = 1,8: εντός των Ειδικών Ζωνών Διατήρησης (περιοχές Natura 2000 και SPA) |
Μετά τον προσδιορισμό των συντελεστών μi, υπολογίζεται ο μ ως σταθμισμένος μέσος όρος των μi, με συντελεστές στάθμισης τα ποσοστιαία μήκη κάθε τμήματος, σύμφωνα με την εξής σχέση:
ν: συντελεστής ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο οποίος υπολογίζεται με τρόπο όμοιο με το συντελεστή μ, ως σταθμισμένος μέσος όρος των συντελεστών νi κάθε υποπεριοχής, με συντελεστές στάθμισης τα ποσοστιαία μήκη και τιμές του νi ως εξής:
o | νi = 1,3 όταν 100 m < α ≤ 200 m |
όπου α η απόσταση από αστικές ή αστικοποιημένες περιοχές. Αστικές θεωρούνται οι περιοχές εντός σχεδίου πόλης ή ορίου οικισμού ενώ αστικοποιημένες θεωρούνται οι περιοχές εκτός των αστικών με μέση πυκνότητα κτιρίων μεγαλύτερη από 10 κτίρια/εκτάριο.
Στην περίπτωση που σε ένα τμήμα του έργου και οι δύο συντελεστές μi και νi αξιολογούνται καταρχήν ως μεγαλύτεροι της μονάδας λόγω ιδιαίτερων συνθηκών τόσο στο φυσικό και πολιτισμικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον, κατά τον υπολογισμό των μ και ν λαμβάνεται υπόψη μόνο ο μεγαλύτερος από τους δύο και ο άλλος θεωρείται ως μονάδα.
C: συντελεστής είδους έργου ή δραστηριότητας, του οποίου οι τιμές ορίζονται στους ακόλουθους πίνακες:
Πίνακας ΠΕΡ.3-1: Συντελεστής C της σχέσης υπολογισμού της τιμής προεκτιμώμενης αμοιβής περιβαλλοντικών μελετών για έργα και δραστηριότητες οδοποιίας
α/α
|
Είδος έργου ή δραστηριότητας
|
C
|
1
|
Αυτοκινητόδρομοι και οδοί ταχείας κυκλοφορίας
|
9.200
|
2
|
Βελτίωση υφιστάμενων οδών, ώστε να εξελιχθούν σε αυτοκινητοδρόμους ή οδούς ταχείας κυκλοφορίας
|
9.200
|
3
|
Εθνικό οδικό δίκτυο
|
8.500
|
4
|
Υπεραστικές οδοί διατομής Γ ή ισοδύναμου ή μεγαλύτερης
|
8.500
|
5
|
Επαρχιακό οδικό δίκτυο
|
6.600
|
6
|
Υπεραστικές οδοί διατομής Δ, Ε ή Ζ ή ισοδύναμων
|
4.900
|
7
|
Ελεύθερες και ταχείες αστικές λεωφόροι χαρακτηρισμένες από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ή άλλο σχέδιο
|
9.200
|
8
|
Αστικές οδοί που έχουν χαρακτηρισθεί από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ή άλλο σχέδιο, ως οδικές αρτηρίες, ή αστικές οδοί με τρεις και άνω λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας
|
9.200
|
9
|
Περιφερειακές οδοί – περιμετρικοί δακτύλιοι πολεοδομικών συγκροτημάτων χαρακτηρισμένοι ή μη από Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ή άλλο σχέδιο
|
8.300
|
10
|
Λοιπές αστικές οδοί που έχουν χαρακτηρισθεί (από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ή άλλο σχέδιο) ως συλλεκτήριες οδοί ή κατώτερες
|
8.300
|
11
|
Δημοτικές και κοινοτικές οδοί
|
8.300
|
11.1
|
Εκτός Σχεδίων Πόλεων ή ορίων οικισμών
|
6.100
|
11.2
|
Εντός ορίων οικισμών εφόσον δεν προβλέπονται από Σχέδιο Πόλεως
|
7.400
|
12
|
Υπεραστικές οδοί διατομής Η ή ισοδύναμης ή μικρότερης
|
4.400
|
13
|
Αγροτικές οδοί διατομής Η ή ισοδύναμης ή μικρότερης
|
3.900
|
14
|
Δασικοί δρόμοι
|
|
14.1
|
Δασικοί δρόμοι που προτείνονται από τις Δασικές Υπηρεσίες
|
4.400
|
14.2
|
Δασικοί δρόμοι που εξυπηρετούν ειδικές χρήσεις (π.χ. τουριστικές εγκαταστάσεις και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις) ή προτείνονται από μη Δασικές Υπηρεσίες
|
6.100
|
15
|
Μεμονωμένα έργα (*)
|
13.100
|
15.1
|
Γέφυρες
|
13.100
|
15.2
|
Αστικές σήραγγες
|
15.700
|
15.3
|
Υπεραστικές σήραγγες
|
12.200
|
15.4
|
Μεμονωμένοι αστικοί ανισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι ανεξάρτητα από το δίκτυο στο οποίο εντάσσονται
|
15.700
|
15.5
|
Μεμονωμένες αστικές οδικές ανισόπεδες διαβάσεις διασταυρώσεις
|
9.200
|
15.6
|
Μεμονωμένοι υπεραστικοί ανισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι ανεξάρτητα από το δίκτυο στο οποίο εντάσσονται
|
12.200
|
(*) ως μεμονωμένο έργο νοείται το έργο το οποίο μελετάται ανεξάρτητα και όχι στα πλαίσια ενός ευρύτερου σχεδιασμού.
Πίνακας ΠΕΡ.3-2: Συντελεστής C της σχέσης υπολογισμού της τιμής προεκτιμώμενης αμοιβής περιβαλλοντικών μελετών για έργα και δραστηριότητες σιδηροδρόμων, μέσων σταθερής τροχιάς και τελεφερίκ.
α/α
|
Είδος έργου ή δραστηριότητας
|
C
|
1
|
Υπερυψωμένοι, επιφανειακοί και υπόγειοι μητροπολιτικοί σιδηρόδρομοι (Μετρό)
|
9.200
|
2
|
Τροχιόδρομοι (Τραμ)
|
8.300
|
3
|
Σιδηρόδρομοι διπλής ή πολλαπλής γραμμής
|
8.300
|
4
|
Σιδηρόδρομοι μονής γραμμής
|
6.100
|
5
|
Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής
|
1.300
|
6
|
Τελεφερίκ ή παρεμφερή μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ή κύρια για την εξυπηρέτηση επιβατών
|
4.400
|
2. Για τα τμήματα εναλλακτικών λύσεων που απέχουν περισσότερο από 1 Km από τη χάραξη για την οποία υπολογίζεται η ενιαία τιμή, καταβάλλεται επιπλέον αμοιβή ίση με το 50% της αναλογούσας αμοιβής. Σε περίπτωση που οι ως άνω απομακρυσμένες εναλλακτικές λύσεις χαράσσονται εντός ζώνης 1 Km, τότε η ανωτέρω πρόβλεψη πρόσθετης αμοιβής εφαρμόζεται μόνον για μία εξ αυτών.