Προεδρικό διάταγμα 14/7/99 - Άρθρο 319

Άρθρο 319: Όροι και προϋποθέσεις για τη δημιουργία Χώρων Στάθμευσης Αυτοκινήτων σε περιοχές μέσα στη Μείζονα Περιοχή της Πρωτεύουσας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

(προεδρικό διάταγμα 165/1980)

 

1. Στην περιοχή της Μείζονος Περιοχής Πρωτευούσης και εντός των διοικητικών ορίων των δήμων και κοινοτήτων Αγίας Βαρβάρας, Αγίας Παρασκευής, Αγίου Δημητρίου, Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Αγίων Αναργύρων, Αιγάλεω, Αθηναίων, Αλίμου, Αμαρουσίου, Άνοιξης, Αργυρούπολης, Αχαρνών, Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης, Βριλησσίων, Βύρωνος, Γαλατσίου, Γλυφάδας, Δάφνης, Δραπετσώνας, Δροσιάς, Εκάλης, Ζωγράφου, Ηλιούπολης, Ηρακλείου, Ιλίου (Νέων Λιοσίων), Καισαριανής, Καλλιθέας, Κερατσινίου, Κηφισιάς, Κορυδαλλού, Λυκόβρυσης, Μεταμόρφωσης, Μελισσίων, Μοσχάτου, Νέας Ερυθραίας, Νέας Ιωνίας, Νέας Πεντέλης, Νέας Σμύρνης, Νέας Φιλαδέλφειας, Νέας Χαλκηδόνας, Νέου Ψυχικού, Νίκαιας, Παλαιού Φαλήρου, Παπάγου, Πειραιώς, Πεντέλης, Περάματος, Περιστερίου, Πετρούπολης, Πεύκης, Σταμάτας, Ταύρου, Υμηττού, Φιλοθέης, Χαϊδαρίου, Χαλανδρίου, Χολαργού και Ψυχικού επιβάλλεται η εξασφάλιση χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, σύμφωνα με τις διατάξεις των προηγούμενων άρθρων, όπως ειδικότερα με το παρόν άρθρο ορίζεται.

 

2. Μέσα στην περιοχή της προηγούμενης παραγράφου:

 

α) Δεν επιτρέπεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, εφόσον οι είσοδοι ή έξοδοι τους βρίσκονται σε οδούς πλάτους μικρότερου των 7.50 m. Το πλάτος αυτό μετράται από οικοδομική σε οικοδομική γραμμή αφού προστεθεί και η τυχόν οπισθοχώρηση του ισογείου του κτιρίου, μόνο για το οικόπεδο στο οποίο γίνεται η οπισθοχώρηση. Το παραπάνω πλάτος μετράται κατά τη θέση εισόδου και εξόδου του χώρου στάθμευσης και σε μήκος πρόσοψης 6 m.

 

β) Δεν επιτρέπεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων αριθμού θέσεων μεγαλύτερου του απαιτούμενου για τα κτίρια που εξυπηρετούνται από αυτούς, εφόσον οι είσοδοι ή έξοδοι των χώρων αυτών βρίσκονται σε πεζόδρομους. Τα κτίρια που εξυπηρετούνται από τους υπόψη χώρους στάθμευσης πρέπει να βρίσκονται σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικό και μόνο στους ίδιους με τους χώρους στάθμευσης πεζόδρομους.

 

γ) Δεν επιτρέπεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, χωρητικότητας μεγαλύτερης των 15 θέσεων, σε απόσταση μικρότερη των 30 m από σηματοδοτούμενο κόμβο και εφόσον οι είσοδοι ή έξοδοι τους βρίσκονται στην κύρια οδό, για την οποία επιβλήθηκε η σηματοδότηση.

 

Η παραπάνω απόσταση μετράται από τον άξονα της πλησιέστερης εισόδου ή εξόδου του χώρου στάθμευσης μέχρι τον πλησιέστερο σηματοδότη του κόμβου.

 

δ) Δεν επιτρέπεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων χωρητικότητας μικρότερης των 15 θέσεων, εφόσον οι είσοδοι ή έξοδοι τους βρίσκονται στις οδούς που σημειώνονται με γραμμή και στιγμή, όπως φαίνεται στα με αριθμό 1 και 2 διαγράμματα που δημοσιεύτηκαν στο (ΦΕΚ 46/Α/1980).

 

3. α) Ειδικότερα για την έκδοση οικοδομικής άδειας, τηρουμένων των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου 2, απαιτείται περαιτέρω έγκριση του Οργανισμού Αθήνας για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων στις οριζόμενες παρακάτω περιπτώσεις:

 

(i) Για χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων χωρητικότητας μεγαλύτερης των 100 αυτοκινήτων.

 

(ii) Για χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων χωρητικότητας μεγαλύτερης των 40 αυτοκινήτων που βρίσκονται:

 

(1) στην κεντρική περιοχή Αθηνών που περικλείεται από τις οδούς: Αλεξάνδρας, Ιουλιανού, Κωνσταντινουπόλεως, Χαμοστέρνας, Λαγουμιτζή, Υμηττού, Πεντέλης (περιλαμβάνονται και οι χώροι στάθμευσης που έχουν εισόδους ή εξόδους στις οδούς αυτές), όπως η περιοχή αυτή φαίνεται με συνεχή γραμμή στο διάγραμμα με αριθμό 1 της περίπτωσης δ της προηγούμενης παραγράφου 2.

 

(2) στην κεντρική περιοχή Πειραιώς που περικλείεται από τις οδούς: Βασιλίσσης Σοφίας, Μπουμπουλίνας, Βασιλέως Κωνσταντίνου, Σκουζέ, Φίλωνος, Φιλελλήνων, Ακτή Μιαούλη, Ακτή Ποσειδώνος, Ακτή Καλλιμασιώτη, Αλιπέδου, Διστόμου, Βασιλέως Κωνσταντίνου, Ελευθερίου Βενιζέλου, Βασιλίσσης Σοφίας (περιλαμβάνονται και οι χώροι στάθμευσης που έχουν εισόδους ή εξόδους στις οδούς αυτές), όπως η περιοχή αυτή φαίνεται με συνεχή γραμμή στο διάγραμμα με αριθμό 2 της περίπτωσης δ της προηγούμενης παραγράφου 2.

 

β) Στις περιπτώσεις ακινήτων τα οποία εμπίπτουν στις απαγορεύσεις δημιουργίας χώρων στάθμευσης, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, καθώς και στις περιπτώσεις ακινήτων στα οποία δεν χορηγείται η κατά τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου έγκριση δημιουργίας χώρου στάθμευσης, εφαρμόζονται η περίπτωση β ή γ της παραγράφου 2 του άρθρου 310.

 

4. Ειδικές διατάξεις με τις οποίες επιβάλλονται σε συγκεκριμένες περιοχές ή τμήματα αυτών ή σε συγκεκριμένες θέσεις, πλατείες, οδούς, πεζόδρομους ή και μεμονωμένα οικόπεδα, εντός της κατά την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου περιοχής, πρόσθετοι περιορισμοί ή απαγορεύσεις ως προς τη δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, κατισχύουν των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.