Προεδρικό διάταγμα 18/18 - Άρθρο 10

Άρθρο 10: Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού είναι ο προγραμματισμός και συντονισμός των πολιτικών και δράσεων του Υπουργείου.

 

2. Η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

 

α) Τμήμα A' Συντονισμού και Προγραμματισμού Πολιτικών,

 

β) Τμήμα B' Στατιστικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων,

 

γ) Τμήμα Γ' Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών,

 

γ) Τμήμα Γ' Στρατηγικού Σχεδιασμού της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης.

 

δ) Τμήμα Δ' Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτου Ανάγκης.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 30 του νόμου 4559/2018 (ΦΕΚ 142/Α/2018), με την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019), με την παράγραφο 2 του άρθρου 209 του νόμου [Ν] 4610/2019 (ΦΕΚ 70/Α/2019).

 

3. Το Τμήμα Α' Συντονισμού και Προγραμματισμού Πολιτικών είναι αρμόδιο για:

 

α) τη σύνταξη του ετήσιου Προγράμματος Δράσης του Υπουργείου,

 

β) τη διερεύνηση συστημάτων στοχοθεσίας και μεθόδων μέτρησης:

 

α)α) της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών και του προσωπικού του Υπουργείου,

β)β) της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων και τη διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων βελτίωσης της λειτουργίας των υπηρεσιών, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς,

 

γ) τη διεξαγωγή ερευνών αποδοτικότητας των υπηρεσιών του Υπουργείου και τη διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτίωση της λειτουργίας τους προς όφελος του πολίτη,

 

δ) τον συντονισμό των στόχων και τον καθορισμό των δεικτών αξιολόγησης των υπηρεσιών του Υπουργείου, καθώς και την παρακολούθηση και αξιολόγηση των δράσεων και των πολιτικών,

 

ε) τον καθορισμό των δεικτών μέτρησης αποδοτικότητας, αποτελεσματικότητας και ποιότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3230/2004,

 

στ) την καθιέρωση συστημάτων διοίκησης ολικής ποιότητας (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης στις διοικητικές και εκπαιδευτικές δομές, διαδικασίες πιστοποίησης βάσει ΙSO), καθώς και για τον καθορισμό ενός πλαισίου αυτοαξιολόγησης,

 

ζ) τη διερεύνηση μεθόδων συγκριτικής αξιολόγησης των υπηρεσιών του Υπουργείου και των υπηρεσιών των εποπτευόμενων φορέων,

 

η) τον σχεδιασμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση των δράσεων του Υπουργείου σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης,

 

θ) τη συνεργασία με άλλα κέντρα τεκμηρίωσης, αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο,

 

ι) τον εντοπισμό των καλύτερων πρακτικών και την εφαρμογή τους σε άλλες υπηρεσίες,

 

ι)α)τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

4. Το Τμήμα Β' Στατιστικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων είναι αρμόδιο για:

 

α) τη συλλογή, την επεξεργασία και την ερμηνεία των δεδομένων των δράσεων και των προγραμμάτων του Υπουργείου,

 

β) τις μετρήσεις των αποτελεσμάτων:

 

α)α) των δεικτών,

β)β) των αυτοαξιολογήσεων και

γ)γ) του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης των δομών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του,

 

γ) την εισήγηση για τη βράβευση των υπηρεσιών που διακρίνονται για την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητά τους, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο,

 

δ) τη συγκέντρωση όλων των στατιστικών εργασιών του Υπουργείου,

 

ε) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

5. Το Τμήμα Γ' Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών είναι αρμόδιο για:

 

α) τον χειρισμό όλων των θεμάτων οργάνωσης και απλούστευσης των διαδικασιών των υπηρεσιών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των διοικητικών ενεργειών,

 

β) την ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών και μεθόδων εργασίας για την αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων,

 

γ) τη μελέτη των χρησιμοποιούμενων εντύπων δικαιολογητικών, που κατά περίπτωση απαιτούνται να υποβάλλουν οι συναλλασσόμενοι και την εισήγηση για τη βελτίωση και τυποποίησή τους,

 

δ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 5 καταργήθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 

5. (πρώην 6) Το Τμήμα Γ' Στρατηγικού Σχεδιασμού της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και Γενικής Γραμματείας Δία Βίου Μάθησης και είναι αρμόδιο για:

 

α) τον σχεδιασμό και την εποπτεία εφαρμογής των πολιτικών Νέας Γενιάς και Διά Βίου Μάθησης,

 

β) την κατάρτιση, την εφαρμογή και την αξιολόγηση του Εθνικού Προγράμματος Νέας Γενιάς και Διά Βίου Μάθησης και των προγραμμάτων εφαρμογής του,

 

γ) τη σύνταξη συνολικής ετήσιας έκθεσης για τη Νέα Γενιά και Διά Βίου Μάθηση στην Ελλάδα,

 

δ) την ανάθεση μελετών για την προώθηση καινοτομιών με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των δράσεων Νέας Γενιάς και Διά Βίου Μάθησης,

 

ε) τη διενέργεια μελετών, ερευνών, στατιστικών και συγκριτικών αναλύσεων των θεμάτων που αφορούν στη Νέα Γενιά και Διά Βίου Μάθηση,

 

στ) την υλοποίηση του Προγράμματος Ιστορικό Αρχείο της Ελληνικής Νεολαίας,

 

ζ) τη διευκόλυνση της κινητικότητας των νέων για εκπαιδευτικούς λόγους,

 

η) τον διαπολιτισμικό διάλογο προς όφελος των νέων,

 

θ) τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας σε θέματα νεολαίας με το ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο και την παρακολούθηση της σύναψης και υλοποίησης συμφωνιών,

 

ι) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 5 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 30 του νόμου 4559/2018 (ΦΕΚ 142/Α/2018), με την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 

6. (πρώην 7) Το Τμήμα Δ' Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης είναι αρμόδιο για:

 

α) την κατάρτιση, την τήρηση, την αναμόρφωση, την προσαρμογή και την υλοποίηση των σχεδίων προστασίας, κινητοποίησης και δράσης των πολιτικών δυνάμεων του Υπουργείου σε καιρό πολέμου ή έκτακτης ανάγκης (πολιτική άμυνα),

 

β) την πολιτική επιστράτευση προσωπικού, τη δέσμευση και την επίταξη υλικών και μέσων,

 

γ) την εκπαίδευση και την εξουσιοδότηση για τη διαβάθμιση του προσωπικού της κεντρικής υπηρεσίας και των περιφερειακών υπηρεσιών σε θέματα πολιτικής σχεδίασης έκτακτης ανάγκης (πολιτική άμυνα),

 

δ) τον έλεγχο και την παρακολούθηση της οργάνωσης της πολιτικής άμυνας των εποπτευόμενων δημοσίων ανεξάρτητων ιδρυμάτων της Περιφέρειας Αττικής,

 

ε) την παρακολούθηση και την τήρηση του Εθνικού Κανονισμού Ασφαλείας στο Υπουργείο και σε εποπτευόμενους φορείς,

 

στ) την τήρηση και την επίβλεψη της ασφάλειας και των υποδομών του Υπαρχείου ΕΤΝΑ του Υπουργείου,

 

ζ) την παρακολούθηση και τον έλεγχο των συστημάτων και των μέτρων συναγερμού του Υπουργείου,

 

η) τα θέματα Πολιτικής Άμυνας, όπως αυτά καθορίζονται από τα Γενικά και τα Ειδικά Εθνικά Σχέδια,

 

θ) την ενημέρωση και την εκπαίδευση των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα αυτοπροστασίας από κινδύνους καταστροφικών φαινομένων, σε συνεργασία με την αρμόδια Γενική Διεύθυνση,

 

ι) τη λειτουργία των σχολείων και των ΑΕΙ, σε περίπτωση βλάβης των οικείων κτιρίων από καταστροφικά φαινόμενα,

 

ι)α) την κατάρτιση μνημονίων με αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες με αντικείμενο τις ενέργειες για την εκκένωση των εποπτευόμενων κατασκηνώσεων, σε περίπτωση κινδύνου από καταστροφικά φαινόμενα,

 

ι)β) τα θέματα πολιτικής προστασίας, όπως αυτά καθορίζονται από τα γενικά και τα ειδικά εθνικά σχέδια,

 

ι)γ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 6 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του νόμου [Ν] 4589/2019 (ΦΕΚ 13/Α/2019).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.