Προεδρικό διάταγμα 40/20 - Άρθρο 11

Άρθρο 11: Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης είναι η διασφάλιση της ομαλής εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Υπουργείου, της νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών καθώς και της τήρησης και ορθής εφαρμογής των δημοσιολογιστικών κανόνων, η ορθή εφαρμογή των κατευθυντηρίων αρχών του προϋπολογισμού των φορέων του Υπουργείου και η αποτελεσματική άσκηση της λειτουργίας της οικονομικής διοίκησης με σύγχρονες διαδικασίες και με κριτήρια κόστους - οφέλους, και η διασφάλιση και έγκαιρη πληρωμή των υποχρεώσεων των φορέων του Υπουργείου, σύμφωνα με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

 

2. Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

 

(α) Τμήμα Εκτέλεσης Τακτικού Προϋπολογισμού,

 

(β) Τμήμα Εκτέλεσης Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων,

 

(γ) Τμήμα Εκκαθάρισης Μισθοδοσίας και

 

(δ) Τμήμα Εντολών Πληρωμών.

 

3. Το Τμήμα Εκτέλεσης Τακτικού Προϋπολογισμού έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρεώσεων, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του διατάκτη και την καταχώρηση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων,

 

(β) τον έλεγχο τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και την παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων, για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης,

 

(γ) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (ΔΥΕΕ) σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3)δ του άρθρου 66 του νόμου [Ν] 4270/2014, όπως ισχύει και του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος (προεδρικό διάταγμα 80/2016),

 

(δ) τον έλεγχο και εκκαθάριση δαπανών με βάση τα πλήρη και νόμιμα δικαιολογητικά αυτών,

 

(ε) την έκδοση τίτλου για την πληρωμή των δαπανών, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και εντός των προβλεπομένων προθεσμιών από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο,

 

(στ) τη σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη ως προς τη νομιμότητα και κανονικότητα των εκκαθαριζόμενων δαπανών και υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

(ζ) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπιου ελέγχου,

 

(η) την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής,

 

(θ) την εισήγηση αρμοδίως για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντος αχρεώστητης πληρωμής,

 

(ι) την παροχή απόψεων στα Δικαστήρια, εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου των δικαστικών αποφάσεων αυτών από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα,

 

(ι)α) τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών,

 

(ι)β) την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις,

 

(ι)γ) την καταχώρηση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και τήρηση του μητρώου αυτών,

 

(ι)δ) την αποκατάσταση πάγιων προκαταβολών,

 

(ι)ε) την έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες,

 

(ι)στ) την παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη,

 

(ι)ζ) την παρακολούθηση του βιβλίου υπολόγων και εισήγηση στον ΓΔΟΥ για την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και την εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

 

(ι)η), την ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

(ι)θ) την καταχώρηση των αποφάσεων ανάληψης υποχρεώσεων του Υπουργείου στο πληροφοριακό του σύστημα και

 

(κ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

4. Το Τμήμα Εκτέλεσης Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) τον έλεγχο και εκκαθάριση δαπανών που αφορούν σε έργα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων,

 

(β) την έκδοση εντολής πληρωμής των δαπανών που αφορούν σε έργα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και

 

(γ) την έκδοση συμψηφιστικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) για την εμφάνιση των εξόδων που βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στη δημόσια ληψοδοσία, καθώς και την έκδοση λοιπών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, όπου προβλέπεται.

 

5. Το Τμήμα Εκκαθάρισης Μισθοδοσίας έχει αρμοδιότητες για δαπάνες αποδοχών, συντάξεων, πρόσθετων αμοιβών, αποζημιώσεων και με οποιαδήποτε άλλη ονομασία καταβαλλόμενων απολαβών του πάσης φύσεως προσωπικού του Υπουργείου, των φυσικών προσώπων με οποιουδήποτε τύπου μίσθωση έργου ή παροχή ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έμμισθη εντολή, καθώς και αποζημιώσεων φοιτητών και σπουδαστών για την πρακτική τους άσκηση σε υπηρεσίες του Υπουργείου, ως ακολούθως:

 

(α) την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρεώσεων, σχετικές με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του διατάκτη, και την καταχώρηση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος (προεδρικό διάταγμα 80/2016),

 

(β) τον έλεγχο τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και την παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων, για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης,

 

(γ) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3)δ του άρθρου 66 του νόμου [Ν] 4270/2014, όπως ισχύει, και του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος (προεδρικό διάταγμα 80/2016),

 

(δ) τον έλεγχο και εκκαθάριση των δαπανών αρμοδιότητας του Τμήματος με βάση τα πλήρη και νόμιμα δικαιολογητικά αυτών,

 

(ε) την εκκαθάριση και καταβολή των τακτικών αποδοχών που αφορούν τους υπαλλήλους του Υπουργείου, τη διεκπεραίωση των πάσης φύσεως πρόσθετων αμοιβών του προσωπικού, συμπεριλαμβανομένου του επιδόματος αλλοδαπής, και κάθε άλλης απολαβής των υπαλλήλων και την έκδοση και αποστολή αναλυτικών βεβαιώσεων στους δικαιούχους,

 

(στ) την τήρηση μισθολογικών μητρώων του πάσης φύσεως προσωπικού του Υπουργείου και τη μηνιαία δήλωση στη μηχανογραφική εφαρμογή της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών των σχετικών ενταλμάτων,

 

(ζ) την έκδοση των ετήσιων Μητρώων τακτικών αποδοχών και πρόσθετων παροχών και τη χορήγηση βεβαιώσεων βάσει των στοιχείων τους,

 

(η) την ενημέρωση του φορολογικού αρχείου για την έκδοση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων της εφορίας και την η αντιπαραβολή των στοιχείων με τα Μητρώα τακτικών αποδοχών και πρόσθετων παροχών,

 

(θ) την τήρηση στοιχείων για τα Ταμεία Κοινωνικής Ασφάλισης,

 

(ι) τη συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών,

 

(ι)α) την έκδοση σχετικών εγκυκλίων που αφορούν το μισθολόγιο,

 

(ι)β) την εκτέλεση αποφάσεων που αφορούν ενδεικτικά αργίες, διαθεσιμότητες,

 

(ι)γ) τις εκθέσεις απόψεων της υπηρεσίας και γενικά απαντήσεις επί προσφυγών - δικαστικών αποφάσεων,

 

(ι)δ) την έκδοση Δελτίων Ατομικής και Υπηρεσιακής Κατάστασης (ΔΑΥΚ) και άλλων σχετικών βεβαιώσεων, σχετικών με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, που αφορούν την συνταξιοδότηση,

 

(ι)ε) τη μηνιαία αποστολή οικονομικών στοιχείων μισθοδοσίας προς το Υπουργείο Οικονομικών, καταστάσεων ασφαλιστικών εισφορών στα αντίστοιχα ταμεία και καταστάσεων δανείων σε πιστωτικά ιδρύματα, καθώς και την κατά μήνα κατάρτιση και ηλεκτρονική υποβολή της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) των ασφαλισμένων στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης,

 

(ι)στ) τη χορήγηση βεβαιώσεων σε εν ενεργεία και συνταξιούχους υπαλλήλους σχετικά με εξαγορές στρατού, προϋπηρεσίας κ.λ.π.,

 

(ι)ζ) την παρακολούθηση της σχετικής με τη μισθοδοσία νομοθεσίας, την επιμέλεια και τον έλεγχο της προσαρμογής της παραμετροποίησης του μηχανογραφικού συστήματος μισθοδοσίας στα εκάστοτε νέα δεδομένα (ενδεικτικά φορολογία, υπολογισμός περικοπών, κρατήσεων) και την εισήγηση για αναγκαίες μεταβολές,

 

(ι)η) την έκδοση τίτλου για την πληρωμή δαπανών, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και εντός των προβλεπομένων προθεσμιών από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο,

 

(ι)θ) τη σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με τον διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών και υποβολή της, μετά του σχετικού φακέλου, στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014,

 

(κ) τη σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Υπηρεσία, προκειμένου να κινηθεί η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις διαδικασία του επιτόπιου ελέγχου,

 

(κ)α) την εισήγηση αρμοδίως για καταλογισμό δημόσιου υπολόγου, καθώς και λαβόντος αχρεώστητης πληρωμής,

 

(κ)β) την παροχή απόψεων στα Δικαστήρια, εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και την κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου των δικαστικών αποφάσεων αυτών, από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα για δαπάνες αρμοδιότητας του Τμήματος,

 

(κ)γ) τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών,

 

(κ)δ) την τήρηση μητρώου πάσης φύσεως προσωπικού του οικείου Υπουργείου,

 

(κ)ε) την παροχή βεβαίωσης επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας του Υπουργείου, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό του,

 

(κ)στ) την παροχή στοιχείων, βεβαιώσεων και οδηγιών αναφορικά με αποδοχές, πρόσθετες αμοιβές, αποζημιώσεις, κρατήσεις κ.λ.π., για το πάσης φύσεως προσωπικό του Υπουργείου,

 

(κ)ζ) την παροχή στοιχείων επί θεμάτων που αφορούν στο Τμήμα,

 

(κ)η) την καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου των αποφάσεων αναλήψεων, των δαπανών και των πληρωμών του Υπουργείου και

 

(κ)θ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

6. Το Τμήμα Εντολών Πληρωμών έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) την παραγωγή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣΔΠ) ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού προς την Τράπεζα της Ελλάδος για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων και την απόδοση των διενεργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων σε αυτούς,

 

(β) τη μέριμνα για τη διενέργεια συμψηφισμών και απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών,

 

(γ) την ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων,

 

(δ) την καταχώρηση στοιχείων και τήρηση των Μητρώων Κατασχέσεων και Εκχωρήσεων,

 

(ε) την παρακολούθηση, επεξεργασία και αναφορά της συγκέντρωσης εσόδων,

 

(στ) την καταχώριση αναλήψεων και πληρωμών στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου,

 

(ζ) την καταχώριση όλων των πληρωμών του Υπουργείου, πλην της μισθοδοσίας, στο πληροφοριακό του σύστημα και

 

(η) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.