Προεδρικό διάταγμα 40/20 - Άρθρο 18

Άρθρο 18: Διεύθυνση Ψηφιακής Στρατηγικής


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Ψηφιακής Στρατηγικής είναι η σύνταξη και παρακολούθηση, σε εθνικό επίπεδο, της συνεκτικής εφαρμογής της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού, η αξιολόγηση της συμβατότητας έργων σε πρώιμο στάδιο με τη Βίβλο, η διασφάλιση και επεξεργασία καινοτόμων προτάσεων και καλών πρακτικών για τη συνεχή προσαρμογή της Βίβλου στα νέα δεδομένα, η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων των πολιτών στο ψηφιακό περιβάλλον και ο σχεδιασμός δράσεων, πολιτικών και παρεμβάσεων για την ψηφιακή ανάπτυξη, την προσέλκυση επενδύσεων στο χώρο της τεχνολογίας, την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων όλων των πολιτών και τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων και έργων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

 

2. Η Διεύθυνση Ψηφιακής Στρατηγικής συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

 

(α) Τμήμα Ψηφιακής Στρατηγικής,

 

(β) Τμήμα Ψηφιακής Προσβασιμότητας και Κοινωνικών Υποθέσεων και

 

(γ) Τμήμα Ψηφιακής Οικονομίας, Επενδύσεων και Ψηφιακών Δεξιοτήτων.

 

3. Το Τμήμα Ψηφιακής Στρατηγικής έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) την κατάρτιση κυλιόμενου, μεσοπρόθεσμου σχεδίου για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις κάθε εμπλεκόμενου, δημόσιου ή ιδιωτικού, φορέα, καθώς και τον αντίστοιχο σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνών οργανισμών,

 

(β) την εποπτεία της υλοποίησης της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού μέσω οργανωμένου συστήματος παρακολούθησης και της κατάρτισης επιμέρους σχεδίων δράσης σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και την έκδοση δεσμευτικών οδηγιών για την αμελλητί υλοποίησή τους,

 

(γ) την ανά έτος αποτίμηση της εφαρμογής της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού, καθώς και των σχετικών σχεδίων δράσης για την ψηφιακή ανάπτυξη και τη μέριμνα για την αναμόρφωσή τους με βάση την αποτίμηση ή και σε κάθε άλλη περίπτωση που αυτό κριθεί αναγκαίο και την περιοδική αναφορά προόδου της εντός του έτους,

 

(δ) την παρακολούθηση των ευρωπαϊκών και διεθνών εξελίξεων στους τομείς του ψηφιακού μετασχηματισμού και καινοτομίας, τη συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς και όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή με άλλα κράτη, εκπροσωπώντας τη χώρα, για την εκπόνηση στρατηγικών σχεδίων για τη ψηφιακή πολιτική, καθώς και την ενσωμάτωση της στρατηγικής αυτής στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού,

 

(ε) τον συντονισμό των κατά περίπτωση εμπλεκομένων δημοσίων ή ιδιωτικών φορέων για τη διαμόρφωση των εθνικών θέσεων σε σχέση με τη Ψηφιακή Στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής για τη Ψηφιακή Ενιαία Αγορά για θέματα του Τμήματος καθώς και για τη συγκέντρωση κάθε απαραίτητου στοιχείου που απαιτείται από τις ευρωπαϊκές και διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας,

 

(στ) τη συμμετοχή και εκπροσώπηση της χώρας σε διακρατικά δίκτυα, ομάδες εργασίας καθώς και σε καινοτόμα προγράμματα, εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών με σκοπό την ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε θέματα καλών και καινοτόμων πρακτικών για θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού,

 

(ζ) τη συνεργασία με τους λοιπούς εθνικούς φορείς που προάγουν την καινοτομία σκοπό την αποτελεσματική αξιοποίηση και διάχυση των ωφελειών της καινοτομίας στην Βίβλο,

 

(η) την τήρηση στατιστικών, δεδομένων και πληροφοριών σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, καθώς και την ανάπτυξη συνεργασίας με επίσημα αναγνωρισμένους φορείς συλλογής στατιστικών στοιχείων, όπως η Ελληνική Στατιστική Αρχή και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, με σκοπό την υποστήριξη της συλλογής δεδομένων για την αξιολόγηση των δράσεων Ψηφιακού Μετασχηματισμού και την βέλτιστη στόχευση της Βίβλου και των επιμέρους σχεδίων δράσης,

 

(θ) την εκπόνηση μεθοδολογίας αξιολόγησης και τη διαδικασία αξιολόγησης των έργων ψηφιακής πολιτικής και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ανεξαρτήτως πηγής χρηματοδότησης, σε πρώιμο στάδιο σχεδιασμού σε ότι αφορά τη συμβατότητα τους με την εθνική ψηφιακή στρατηγική και τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και την παρακολούθηση τους με την χρήση δεικτών, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και τα διεθνή πρότυπα,

 

(ι) τη διατύπωση σύμφωνης γνώμης, όπου απαιτείται, για την σκοπιμότητα υποβολής έργων/ δράσεων ψηφιακής πολιτικής και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης προς χρηματοδότηση από χρηματοδοτικά εργαλεία ή μηχανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, και τη συμμετοχή στα αρμόδια συλλογικά όργανα,

 

(ι)α) τη συνεργασία με την ΕΥΔΕ-ΤΠΕ για τον στρατηγικό σχεδιασμό και την εξειδίκευση επιχειρησιακών προγραμμάτων της αρμοδιότητας του Υπουργείου και

 

(ι)β) την ανάδειξη και υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών με σκοπό την διάχυσή τους σε έργα/δράσεις ΤΠΕ, όπως η μεθοδολογία διαχείρισης έργων ΤΠΕ Project Management Methodology (PM2) σε συνεργασία με συναρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.

 

4. Το Τμήμα Ψηφιακής Προσβασιμότητας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) τον σχεδιασμό και την εισήγηση δημοσίων πολιτικών και δράσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό φορέων και ομάδων που ασχολούνται με κοινωνικά ζητήματα, σε συνεργασία με συναρμόδιες υπηρεσίες

 

(β) την παρακολούθηση της εφαρμογής πολιτικών ηλεκτρονικής προσβασιμότητας, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και τη συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς και όργανα ή υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων κρατών για την προώθηση της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας, τόσο της υλικοτεχνικής υποδομής και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όσο και του περιεχομένου, καθώς και τη συμβατότητα των έργων ψηφιακής πολιτικής και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης με τις υποστηρικτικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα άτομα με αναπηρία καθώς και άλλες ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού,

 

(γ) την παρακολούθηση της εφαρμογής του άρθρου 9 του νόμου 4074/2012 Προσβασιμότητα της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ (Α' 88) ως προς τις Τ.Π.Ε. και την ενημέρωση του σημείου αναφοράς για την παρακολούθηση της εφαρμογής της Σύμβασης και του συντονιστικού μηχανισμού για τη διευκόλυνση των σχετικών με αυτήν δράσεων,

 

(δ) την ανάπτυξη μεθοδολογίας πιστοποίησης και μηχανισμού παρακολούθησης της εφαρμογής του τηρουμένου επιπέδου ηλεκτρονικής προσβασιμότητας των υπηρεσιών και εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και την πραγματοποίηση ελέγχων ως προς την εφαρμογή των τεχνικών προδιαγραφών ηλεκτρονικής προσβασιμότητας στα ψηφιακά έργα του Δημοσίου και την πιστοποίηση του τηρούμενου επιπέδου ηλεκτρονικής προσβασιμότητας των υπηρεσιών και εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης βάσει των προδιαγραφών που ορίζει το Παράρτημα Ι Ενότητα 7 Προσβασιμότητα, Κ.Υ. 49 και Κ.Π. 27 της υπουργικής απόφασης Φ.40.4/1/989/2012 Κύρωση Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΦΕΚ 1301/Β/2012),

 

(ε) την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού ως προς την εφαρμογή της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών και καταναλωτών με αναπηρία ή άλλες ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού και την εισήγηση της λήψης των απαραίτητων μέτρων τα οποία προτείνει προς ένταξη στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού ενσωματώνοντας τα αποτελέσματα των ελέγχων,

 

(στ) τη συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία και άλλους αρμόδιους φορείς για τη βελτίωση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δημοσίου που απευθύνονται σε πολίτες με αναπηρία ή άλλες ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού,

 

(ζ) την ενημέρωση από τους φορείς του δημοσίου τομέα για την πορεία σχεδιασμού και υλοποίησης των σχετικών δράσεων υλοποίησης της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού, όποτε αυτή ζητηθεί,

 

(η) την εφαρμογή του νόμου 4591/2019, την παρακολούθηση της προσβασιμότητας των ιστοτόπων και εφαρμογών για φορητές συσκευές κατά τα οριζόμενα στο νόμο 4591/2019 και την υποβολή των σχετικών εκθέσεων και

 

(θ) τη συμμετοχή και εκπροσώπηση της χώρας στις ομάδες εργασίας αναφορικά με την ηλεκτρονική προσβασιμότητα.

 

5. Το Τμήμα Ψηφιακής Οικονομίας, Επενδύσεων και Ψηφιακών Δεξιοτήτων έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) τον σχεδιασμό και την εισήγηση δημοσίων πολιτικών και δράσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων καθώς και δράσεων κρατικών ενισχύσεων, σε συνεργασία με συναρμόδιες υπηρεσίες,

 

(β) τον σχεδιασμό και την εισήγηση δημοσίων πολιτικών και δράσεων εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης που στοχεύουν στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών και των δημοσίων υπαλλήλων,

 

(γ) τον σχεδιασμό προγραμμάτων έρευνας και καινοτομίας που αφορούν σε Τ.Π.Ε.,

 

(δ) την παρακολούθηση σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο των εξελίξεων στους τομείς της ψηφιακής οικονομίας, των επενδύσεων και των ψηφιακών δεξιοτήτων και τη συμμετοχή σε αντίστοιχα δίκτυα,

 

(ε) την υποστήριξη λύσεων λογισμικού και εφαρμογών που παρέχονται από νεοφυείς επιχειρήσεις και οργανισμούς για την αγορά ή τη δημόσια διοίκηση,

 

(στ) την οργάνωση διαγωνισμών για νεανικές επιχειρηματικές δραστηριότητες και πρωτοβουλιών για λύσεις που βελτιώνουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από τη Δημόσια Διοίκηση μέσα από δράσεις Τ.Π.Ε. σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας της Γενικής Γραμματείας,

 

(ζ) την παρακολούθηση και γνωμοδότηση, εφόσον απαιτηθεί, σχετικά με την έκδοση αποφάσεων με τις οποίες εγκρίνονται προσκλήσεις δράσεων κρατικών ενισχύσεων για τη ψηφιακή ανάπτυξη,

 

(η) την επιχειρησιακή υποστήριξη φορέων και νεοφυών επιχειρήσεων σε θέματα προώθησης των λύσεων τους και δημοσίευσής τους σε σχετικά αποθετήρια λογισμικού,

 

(θ) την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ φορέων δημόσιου, ιδιωτικού τομέα και πανεπιστημίων για παροχή νέων λύσεων λογισμικού και εφαρμογών που άπτονται της ψηφιακής οικονομίας και της δημόσιας διοίκησης,

 

(ι) την διαμόρφωση πολιτικών για την προσέλκυση επενδύσεων στο χώρο της πληροφορικής και τη συνεργασία με τους αρμόδιους, εθνικούς και διεθνείς, φορείς, εφόσον αυτό απαιτείται,

 

(ι)α) τη συνεργασία με κάθε αρμόδιο φορέα για την οργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων και προγραμμάτων σχετικών με την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων και

 

(ι)β) την οργάνωση και λειτουργία της Εθνικής Συμμαχίας για τις ψηφιακές δεξιότητες, όπως αυτή εκάστοτε ισχύει σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.