Προεδρικό διάταγμα 62/06 - Άρθρο 5

Άρθρο 5: Διάρθρωση - Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Συντάξεων και Ασφάλισης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η Διεύθυνση Συντάξεων και Ασφάλισης συγκροτείται από τα εξής Τμήματα:

 

α) Τμήμα Απονομής Κύριας Σύνταξης

 

β) Τμήμα Ασφάλισης Κύριας Σύνταξης

 

γ) Τμήμα Ασφάλισης και Απονομής Σύνταξης και εφ' άπαξ Ειδικού Λογαριασμού Πρόσθετων Παροχών

 

δ) Τμήμα Διαδοχικής Ασφάλισης, Ευρωπαϊκής Ένωσης και Διμερών Συμβάσεων.

 

2. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Συντάξεων & Ασφάλισης κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων αυτής και περιγράφονται ως ακολούθως:

 

α) Τμήμα Απονομής Κύριας Σύνταξης

 

1) Διαχείριση του γενικού μητρώου των συνταξιούχων του Ταμείου ως και των ειδικών μητρώων αναλόγως του είδους της σύνταξης και της ειδικότητας των συνταξιούχων.

 

2) Τήρηση αρχείου συνταξιοδοτικών φακέλων (δικαιολογητικά έκδοσης σύνταξης, απόφασης έκδοσης σύνταξης) ως και αρχείων σχετικών με το Τμήμα.

 

3) Μέριμνα για την έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων και απονομή συντάξεων στους μετόχους του Ταμείου ή στα δικαιούμενα μέλη της οικογένειάς τους.

 

4) Μέριμνα για την έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων και απονομή συντάξεων στους υπαλλήλους Ταμείου Συντάξεως Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας ή στα δικαιούμενα μέλη της οικογένειάς τους.

 

5) Διαχείριση μεταβίβασης συντάξεων.

 

6) Διαχείριση έκδοσης σύνταξης για λόγους υγείας.

 

7) Διαχείριση επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών συντάξεων.

 

8) Διαχείριση των μεταβολών συντάξεων των συνταξιούχων.

 

9) Μέριμνα ενημέρωσης των ηλεκτρονικών αρχείων των συνταξιούχων στις συνεργαζόμενες τράπεζες και παροχή απαραίτητων πληροφοριών για την πληρωμή συντάξεων.

 

10) Εφαρμογή των διατάξεων για διακοπή της σύνταξης λόγω επανόδου των συνταξιούχων στο επάγγελμά τους και επανασυνταξιοδότησή τους.

 

11) Διαχείριση θεμάτων που αφορούν κατασχέσεις συντάξεων από εφορία ή διατροφές.

 

12) Διαχείριση χορήγησης παραπληγικών επιδομάτων σε άμεσα ή έμμεσα μέλη.

 

13) Διαχείριση ενστάσεων ασφαλισμένων επί συνταξιοδοτικών θεμάτων.

 

14) Μελέτη ειδικών συνταξιοδοτικών θεμάτων, συνεργασία με τη Νομική Υπηρεσία για την κωδικοποίηση της συνταξιοδοτικής Νομοθεσίας και τήρηση λεπτομερούς αρχείου Νομολογίας.

 

15) Σύνταξη μηνιαίων συνταξιοδοτικών καταστάσεων, μετά από προηγούμενη εκκαθάριση των νόμιμων κρατήσεων και πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των συνταξιούχων με τα αντίστοιχα ποσά πληρωμής.

 

16) Προεξόφληση συντάξεων - διαχείριση δανείων συνταξιούχων και μέριμνα παρακράτησης του αντίστοιχου ποσού, σε μηνιαίες δόσεις, από τη σύνταξη των υπόχρεων.

 

17) Μέριμνα και σύνταξη εισηγήσεων για την ετήσια ή άλλη αναπροσαρμογή των χορηγουμένων συντάξεων.

 

18) Μέριμνα για την άμεση ενημέρωση των λοιπών ηλεκτρονικών αρχείων για τις μεταβολές της καταστάσεως των συνταξιούχων.

 

19) Μέριμνα για την χορήγηση εξόδων κηδείας.

 

20) Χορήγηση Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης .

 

21) Υποστήριξη και έλεγχος των Περιφερειακών Τμημάτων και Γραφείων για την εκ μέρους τους δημιουργία φακέλου δικαιολογητικών συνταξιούχων και αποστολής τους στο Κεντρικό Κατάστημα για διεκπεραίωση.

 

22) Άσκηση άλλων εκτάκτων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων που θα ανατίθενται στο Τμήμα από τα υπερκείμενα όργανα.

 

23) Τήρηση αρχείων σχετικών με το Τμήμα.

 

β) Τμήμα Ασφάλισης Κυρίας Σύνταξης

 

1) Εισαγωγή στο μητρώο των νέων μηχανικών, μετά την παραλαβή των απαραίτητων δικαιολογητικών από το Τεχνικό Επιμελητήριο, καθώς και των Εργοληπτών Δημοσίων Έργων, σύμφωνα με την νομοθεσία του Ταμείου.

 

2) Διαχείριση του μητρώου των ασφαλισμένων και παρακολούθηση των εισερχομένων μεταβολών και συγκεκριμένα ενημέρωση, αλλαγές στοιχείων, διακοπή ασφάλισης, εξαίρεση, διαγραφή, παύσεις επαγγέλματος, επάνοδοι και μέριμνα για την ταυτόχρονη ενημέρωση όλων των ηλεκτρονικών αρχείων για τις επερχόμενες μεταβολές.

 

3) Τήρηση και ενημέρωση των ατομικών φακέλων των ασφαλισμένων.

 

4) Τήρηση και συνεχής ενημέρωση του αρχείου της σχετικής νομοθεσίας και νομολογίας.

 

5) Χορήγηση βεβαιώσεων χρόνου ασφάλισης και χορήγησης πιστοποιητικών.

 

6) Έκδοση αποφάσεων αναγνωρίσεως χρόνου ασφάλισης στην κύρια σύνταξη.

 

7) Μελέτη σχετικά με την υπαγωγή στην ασφάλιση και τη διατήρηση της ασφαλιστικής σχέσης που προκύπτουν από την εφαρμογή του κοινοτικού κανονισμού και των διμερών συμβάσεων και χορήγηση των σχετικών κοινοτικών εντύπων.

 

8) Μελέτη, επεξεργασία και υποβολή προτάσεων προς τα υπερκείμενα όργανα, για θέματα που αφορούν στην υπαγωγή στην ασφάλιση, στην εξαίρεση από αυτή, στην αύξηση του αριθμού των ασφαλισμένων και στις επιπτώσεις που θα προκληθούν στο Ταμείο με την υπαγωγή σε αυτό και άλλων τυχόν ανασφαλίστων ομάδων ή ατόμων που ασκούν παρεμφερές επάγγελμα ή που επιδιώκουν την υπαγωγή στην ασφάλιση του Ταμείου καθώς και για κάθε άλλο θέμα της αρμοδιότητάς τους.

 

9) Επίλυση διαφορών επί θεμάτων ασφαλιστικού περιεχομένου με άλλους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς και φυσικά πρόσωπα.

 

10) Συγκέντρωση των απαραίτητων στοιχείων των ασφαλισμένων του Ταμείου για τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Ασφαλισμένων, χορήγηση του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης και χρήση του κόμβου που εισάγει, μεταβάλει, αναζητεί στοιχεία ασφαλισμένων για τη χορήγηση Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης.

 

11) Μέριμνα για την παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Ταμείου για την ομοιόμορφη εφαρμογή των κειμένων διατάξεων, δικαστικών αποφάσεων και αποφάσεων Διοικητικού Συμβουλίου σε ασφαλιστικά θέματα.

 

12) Άσκηση άλλων αρμοδιοτήτων και καθηκόντων που θα ανατίθενται στο Τμήμα από υπερκείμενα όργανα.

 

13) Τήρηση αρχείων σχετικών με το Τμήμα.

 

γ) Τμήμα Ασφάλισης και Απονομής Σύνταξης και Εφ' άπαξ Ειδικού Λογαριασμού Πρόσθετων Παροχών

 

1) Διαχείριση του μητρώου ασφαλισμένων στον Ειδικό Λογαριασμό Πρόσθετων Παροχών.

 

2) Διαχείριση των μεταβολών των ασφαλισμένων στον Ειδικό Λογαριασμό Πρόσθετων Παροχών (διακοπή ασφάλισης, επάνοδο στην ασφάλιση).

 

3) Τήρηση των ατομικών φακέλων των ασφαλισμένων στον Ειδικό Λογαριασμό Πρόσθετων Παροχών.

 

4) Διαχείριση θεμάτων αναγνωρίσεων των ασφαλισμένων.

 

5) Διαχείριση θεμάτων που αφορούν διαδοχική ασφάλιση.

 

6) Έκδοση βεβαιώσεων χρόνου ασφάλισης, διαγραφής από την ασφάλιση.

 

7) Τήρηση αρχείου συνταξιοδοτικών φακέλων (δικαιολογητικά έκδοσης σύνταξης, απόφασης έκδοσης σύνταξης).

 

8) Μέριμνα για την έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων και απονομή συντάξεων και εφάπαξ βοηθήματος στους μετόχους του Ταμείου ή στα δικαιούμενα μέλη της οικογένειάς τους.

 

9) Μέριμνα για την έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων και απονομή συντάξεων στους υπαλλήλους Ταμείου Συντάξεως Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας ή στα δικαιούμενα μέλη της οικογένειάς τους.

 

10) Διαχείριση μεταβίβασης συντάξεων.

 

11) Διαχείριση έκδοσης σύνταξης για λόγους υγείας.

 

12) Διαχείριση επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών συντάξεων.

 

13) Διαχείριση των μεταβολών συντάξεων των συνταξιούχων.

 

14) Μέριμνα ενημέρωσης των ηλεκτρονικών αρχείων των συνταξιούχων στις συνεργαζόμενες τράπεζες και παροχή απαραίτητων πληροφοριών για την πληρωμή συντάξεων.

 

15) Εφαρμογή των διατάξεων για διακοπή της σύνταξης λόγω επανόδου των συνταξιούχων στο επάγγελμά τους.

 

16) Διαχείριση θεμάτων που αφορούν κατασχέσεις συντάξεων από εφορία ή διατροφές.

 

17) Διαχείριση ενστάσεων επί συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών θεμάτων.

 

18) Μελέτη σχετικά με την υπαγωγή στην ασφάλιση και τη διατήρηση της ασφαλιστικής σχέσης που προκύπτουν από την εφαρμογή του κοινοτικού κανονισμού και των διμερών συμβάσεων.

 

19) Μέριμνα για την παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Ταμείου για την ομοιόμορφη εφαρμογή των κειμένων διατάξεων, δικαστικών αποφάσεων και αποφάσεων Διοικητικού Συμβουλίου σε θέματα ασφάλισης και σύνταξης.

 

20) Άσκηση άλλων εκτάκτων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων που θα ανατίθενται στο Τμήμα από τα υπερκείμενα όργανα.

 

21) Τήρηση αρχείων σχετικών με το Τμήμα.

 

δ) Τμήμα Διαδοχικής Ασφάλισης, Ευρωπαϊκής Ένωσης και Διμερών Συμβάσεων

 

1) Διαχείριση της έκδοσης των συνταξιοδοτικών αποφάσεων και απονομή συντάξεων, κυρίας και Ειδικού Λογαριασμού Πρόσθετων Παροχών, που εμπίπτουν στις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των διμερών συμβάσεων, στους ασφαλισμένους του Ταμείου ή στα δικαιούμενα μέλη της οικογενείας τους και τήρηση σχετικού αρχείου συνταξιοδοτικών φακέλων.

 

2) Διαχείριση θεμάτων σχετικών με την υπαγωγή στην ασφάλιση, τη διατήρηση της ασφαλιστικής σχέσης και την άσκηση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, που προκύπτουν από την εφαρμογή του κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και των διμερών συμβάσεων και χορήγηση των αντιστοίχων εντύπων.

 

3) Έκδοση αποφάσεων μεταφοράς μη παραλλήλου χρόνου από το Ταμείο Συντάξεως Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων προς άλλους φορείς με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης και συνυπολογισμού χρόνου με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χώρες με τις οποίες έχουν υπογραφεί σχετικές διμερείς συμβάσεις.

 

4) Διακανονισμός μεταξύ των ενδιαφερομένων φορέων για τον υπολογισμό και απόδοση εισφορών με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.

 

5) Διαχείριση της μεταβίβασης συντάξεων, έκδοσης συντάξεων για λόγους υγείας και των μεταβολών των συντάξεων των συνταξιούχων, όταν αυτές εμπίπτουν στις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης της Ευρωπαϊκής Ενώσεως ή των διμερών συμβάσεων.

 

6) Μεταφορά συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.

 

7) Υποστήριξη των Περιφερειακών Γραφείων για την εκ μέρους τους δημιουργία φακέλου δικαιολογητικών συνταξιούχων και αποστολής τους στο Κεντρικό Κατάστημα για διεκπεραίωση.

 

8) Μέριμνα για την παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων στις περιφερειακές υπηρεσίες του Ταμείου για την ομοιόμορφη εφαρμογή των κειμένων διατάξεων, δικαστικών αποφάσεων και αποφάσεων Διοικητικού Συμβουλίου σε θέματα ασφάλισης και σύνταξης.

 

9) Άσκηση άλλων εκτάκτων αρμοδιοτήτων και καθηκόντων που θα ανατίθενται στο Τμήμα από υπερκείμενα όργανα.

 

10) Τήρηση αρχείων σχετικών με το Τμήμα.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.