Προεδρικό διάταγμα 96/17 - Άρθρο 11

Άρθρο 11: Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Υποστήριξης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η Διεύθυνση έχει ως επιχειρησιακό στόχο την ορθολογική διαχείριση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, την αναβάθμιση του τρόπου διαχείρισης των υπηρεσιών διεκπεραίωσης και των υποστηρικτικών εργασιών. Περαιτέρω, μεριμνά για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των υπηρεσιών και την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών, με σκοπό τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη.

 

2. Η Διεύθυνση συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

 

α) Τμήμα Διοίκησης και Εκπαίδευσης Ανθρώπινου Δυναμικού

 

β) Τμήμα Ποιότητας Αποδοτικότητας και Διοικητικής Οργάνωσης

 

γ) Τμήμα Διοίκησης και Λειτουργίας Υπηρεσιών Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής και εποπτείας Εταιρειών Προστασίας Ανηλίκων.

 

δ) Τμήμα Γραμματείας

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 36 του νόμου [Ν] 4640/2019 (ΦΕΚ 190/Α/2019).

 

3. Οι αρμοδιότητες των Τμημάτων της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Υποστήριξης περιγράφονται ως ακολούθως:

 

α) Τμήμα Διοίκησης και Εκπαίδευσης Ανθρώπινου Δυναμικού:

 

α)α) Η διαχείριση θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης, πειθαρχικού ελέγχου και κατανομής του προσωπικού της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Ιατροδικαστικών υπηρεσιών.

 

β)β) Η τήρηση μητρώου και η ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών του προσωπικού.

 

γ)γ) Ο σχεδιασμός και η παρακολούθηση της εφαρμογής εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

 

δ)δ) Η επιμέλεια της λειτουργίας και της οργάνωσης της βιβλιοθήκης.

 

ε)ε) Η επεξεργασία των στοιχείων τηρούμενου αρχείου για την αριθμητική σύνθεση και τις αριθμητικές μεταβολές του προσωπικού, ο προγραμματισμός των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό και η στελέχωση της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου και των Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών.

 

στ)στ) Η μέριμνα για την κατάρτιση, αξιολόγηση και ανασχεδίαση περιγραμμάτων καθηκόντων και προσόντων των θέσεων εργασίας.

 

β) Τμήμα Ποιότητας Αποδοτικότητας και Διοικητικής Οργάνωσης:

 

α)α) Η μελέτη και εισήγηση μέτρων ορθολογικής οργάνωσης, διάρθρωσης και λειτουργίας των Υπηρεσιών αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, των εποπτευόμενων από αυτό Νομικών Προσώπων, σε συνεργασία με τις κατ' αντικείμενο αρμόδιες Διευθύνσεις.

 

β)β) Η συγκρότηση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. και υπηρεσιακών συμβουλίων των νομικών προσώπων που εποπτεύονται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

 

γ)γ) Η σύνταξη και διαβίβαση σε ετήσια βάση του ενιαίου καταλόγου υπόχρεων προς υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης του νόμου 3213/2003 (ΦΕΚ 309/Α/2003), όπως ισχύει, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες.

 

δ)δ) Η μέριμνα για την έκδοση των αναγκαίων διοικητικών πράξεων σε ό,τι αφορά την ανάθεση και τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στα διοικητικά όργανα της Κεντρικής Υπηρεσίας και των περιφερειακών υπηρεσιών.

 

ε)ε) Η μελέτη, υποβολή προτάσεων και παρακολούθηση εφαρμογής μέτρων για την απλούστευση γραφειοκρατικών τύπων και διαδικασιών και η κατάργηση περιττών διατυπώσεων σε συνεργασία με τις κατ' αντικείμενο αρμόδιες υπηρεσίες.

 

στ)στ) Η μελέτη και υποβολή προτάσεων για τη βελτίωση, τυποποίηση και απλούστευση των χρησιμοποιουμένων εντύπων υποβολής αιτήσεων, κατάθεσης δικαιολογητικών κ.λ.π. που χρησιμοποιούνται από τους συναλλασσόμενους, με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, πολίτες.

 

ζ)ζ) Η καταγραφή διαδικασιών για την έκδοση διοικητικών πράξεων αρμοδιότητας των υπηρεσιών του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και η υποβολή προτάσεων με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητας και την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

 

η)η) Η εισήγηση των αναγκαίων μέτρων για την καθιέρωση συστημάτων ολικής ποιότητας και διαδικασιών αυτοαξιολόγησης (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης, διαδικασίες αξιολόγησης βάσει ISO).

 

θ)θ) Η εφαρμογή συστημάτων και μεθόδων μέτρησης της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των μονάδων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των υπηρεσιών που υπάγονται σε αυτό σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

 

ι)ι) Ο προσδιορισμός δεικτών μέτρησης της αποδοτικότητας, αποτελεσματικότητας και ποιότητας σε συνεργασία με τις κατ' αντικείμενο αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

 

ι)α)ι)α) Η τήρηση μητρώου διαχειριστών αφερεγγυότητας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

 

ι)β)ι)β) Η έκδοση των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων για τη συγκρότηση, οργάνωση και λειτουργία της Επιτροπής Διαχείρισης Αφερεγγυότητας καθώς και του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου.

 

ι)γ)ι)γ) Η συγκρότηση της Επιτροπής Εξετάσεων και η έκδοση των απαιτούμενων αποφάσεων για την ρύθμιση κάθε λεπτομέρειας για την διεξαγωγή τους, όπως καθορισμός παραβόλου συμμετοχής, αποζημίωσης των μελών της.

 

ι)δ)ι)δ) Η συγκρότηση των Διοικητικών Συμβουλίων των Εταιρειών Προστασίας Ανηλίκων.

 

γ) Τμήμα Διοίκησης και Λειτουργίας Υπηρεσιών Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής και εποπτείας Εταιρειών Προστασίας Ανηλίκων:

 

γ)(α) Η έγκριση και η παρακολούθηση της υλοποίησης δράσεων πρόληψης της εγκληματικότητας - παραβατικότητας που εφαρμόζονται από τους εποπτευόμενους φορείς με σκοπό τη δημιουργική ένταξη του παραβατικού ή του εν γένει ευρισκομένου σε ηθικό κίνδυνο ατόμου, στην κοινωνία των πολιτών.

 

γ)β) Η διαχείριση και εποπτεία αιτημάτων για θέση ανηλίκων υπό διοικητική επιμέλεια μετά την αποστολή των σχετικών εκθέσεων κοινωνικής έρευνας από τις Υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής και η έκδοση των αποφάσεων για θέση ανηλίκων υπό διοικητική επιμέλεια ή άρση της επιμέλειας.

 

γ)γ) Η επιμέλεια οργάνωσης και λειτουργίας των Υπηρεσιών Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής, η παρακολούθηση της συνεργασίας τους με άλλους φορείς και η αξιολόγηση του έργου τους με την επεξεργασία των ετήσιων εκθέσεων επιθεώρησης ή των επιτόπιων επιθεωρήσεων. Ο εντοπισμός λειτουργικών αναγκών και η παρακολούθηση εφαρμογής των αναμορφωτικών μέτρων.

 

γ)δ) Η άσκηση εποπτείας των Εταιρειών Προστασίας Ανηλίκων, η διενέργεια επιτόπιων επιθεωρήσεων και η αξιολόγηση του έργου τους.

 

γ)ε) Η συγκέντρωση και επεξεργασία, σε συνεργασία με άλλους φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο, καταγγελιών για κακοποίηση, εγκατάλειψη και θυματοποίηση ανηλίκων, καθώς και η διαμόρφωση και ο συντονισμός μηχανισμών ανίχνευσης της κακοποίησης των παιδιών σε συνεργασία με τις υπηρεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων, του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ) και τις μη κυβερνητικές οργανώσεις.

 

γ)στ) Ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η παρακολούθηση της εφαρμογής νέων θεραπευτικών, αναμορφωτικών ή εναλλακτικών της ποινής μέτρων, σε συνεργασία με τις Εταιρείες Προστασίας Ανηλίκων και τις Υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής.

 

γ)ζ) Η οργάνωση του εθελοντισμού και η υλοποίηση δράσεων ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης με σκοπό την παροχή υποστήριξης του οικογενειακού περιβάλλοντος ατόμων που βρίσκονται σε ηθικό κίνδυνο ή εκτίουν στερητικές της ελευθερίας ποινές.

 

γ)η) Η ρύθμιση ζητημάτων παροχής κοινωφελούς εργασίας.

 

γ)θ) Ο συντονισμός, η επίβλεψη και η παροχή υποστήριξης για τη συγκρότηση Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων (Κοιν.Σ.Επ.) από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες αρμοδιότητας του Τμήματος με στόχο την ενίσχυση της συλλογικής κοινωνικής επιχειρηματικότητας των ως άνω ομάδων.

 

γ)ι) Η διαμόρφωση διυπουργικών συνεργασιών και διασύνδεσης για την κατάρτιση και την ομαλή κοινωνική ένταξη του ανήλικου και νεαρού ενήλικου παραβάτη.

 

γ)ι)α) Η μέριμνα για την παρακολούθηση και αξιοποίηση των προγραμμάτων του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού που απευθύνονται σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες αρμοδιότητας του Τμήματος.

 

γ)ι)β) Η διαχείριση κάθε ζητήματος που αφορά στην υπηρεσιακή και πειθαρχική κατάσταση και την εκπαίδευση του προσωπικού των Υπηρεσιών Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής, καθώς και η έκδοση όλων των σχετικών διοικητικών πράξεων.

 

γ)ι)γ) Η συγκρότηση των πειθαρχικών και υπηρεσιακών συμβουλίων του προσωπικού των Υπηρεσιών Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής.

 

γ)ι)δ) Η συγκρότηση του Κεντρικού Επιστημονικού Συμβουλίου για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Θυματοποίησης και της Εγκληματικότητας των Ανηλίκων (ΚΕΣΑΘΕΑ), του οποίου η διοικητική υποστήριξη γίνεται από υπάλληλο του Τμήματος Διοίκησης και Λειτουργίας Υπηρεσιών Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής και εποπτείας Εταιρειών Προστασίας Ανηλίκων, που ορίζεται ως Γραμματέας του Συμβουλίου.

 

Η υποβολή θεμάτων, που απευθύνονται προς συζήτηση στο Κεντρικό Επιστημονικό Συμβούλιο για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Θυματοποίησης και της Εγκληματικότητας των Ανηλίκων για ζητήματα που αφορούν την Πρόληψη Εγκληματικότητας και τη Μετασωφρονιστική Μέριμνα.

 

γ)ι)ε) Η εκπόνηση και η υλοποίηση δράσεων για την εφαρμογή του στρατηγικού προγραμματισμού της Πρόληψης Εγκληματικότητας και Μετασωφρονιστικής Μέριμνας σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

 

γ)ι)στ) Ο σχεδιασμός και η υποβολή προτάσεων σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα, που άπτονται της Πρόληψης Εγκληματικότητας και Μετασωφρονιστικής Μέριμνας.

 

γ)ι)ζ) Η συνεργασία και η δικτύωση σε εθνικό και διεθνές επίπεδο με οργανισμούς και υπηρεσίες, Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ερευνητικά και εκπαιδευτικά κέντρα, κοινωνικούς, επιστημονικούς και παραγωγικούς φορείς, καθώς επίσης με μη κυβερνητικές οργανώσεις που ασχολούνται με την πρόληψη της εγκληματικότητας και την αντιμετώπιση της θυματοποίησης, καθώς και τη μετασωφρονιστική μέριμνα, με σκοπό την ενίσχυση της διακρατικής συνεργασίας στους ανωτέρω τομείς.

 

γ)ι)η) Η αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου προγραμμάτων και δράσεων Πρόληψης Εγκληματικότητας και Μετασωφρονιστικής Μέριμνας, καθώς και η ανατροφοδότηση των νέων σχεδιαζόμενων πολιτικών με τα ευρήματα των αξιολογήσεων.

 

γ)θ) Η συλλογή, στατιστική επεξεργασία και αξιοποίηση στοιχείων ανηλίκων κρατουμένων, αποφυλακισμένων και των ανήλικων παραβατών που απασχολούν τις Υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής και τις Ε.Π.Α..

 

γ)κ) Η μέριμνα για την εξασφάλιση συμβατότητας των στατιστικών στοιχείων με τα εθνικά και ενωσιακά πρότυπα και κανόνες.

 

γ)κ)α) Η συγκέντρωση διεθνών καλών πρακτικών και μελετών σε ζητήματα, που αφορούν την Πρόληψη Εγκληματικότητας και τη Μετασωφρονιστική Μέριμνα.

 

δ) Τμήμα Γραμματείας:

 

α)α) Η διακίνηση όλης της εισερχόμενης Αλληλογραφίας.

 

β)β) Η διεκπεραίωση της εξερχόμενης Αλληλογραφίας και τήρηση του σχετικού αρχείου.

 

γ)γ) Η επικύρωση των πάσης φύσεως αντιγράφων και φωτοτυπιών καθώς και η βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής, όταν απαιτείται από την κείμενη νομοθεσία.

 

δ)δ) Η φύλαξη του Καταστήματος της Κεντρικής Υπηρεσίας και η επιμέλεια καθαρισμού αυτού, καθώς και η παρακολούθηση και ο συντονισμός της κίνησης των οχημάτων που είναι στην κυριότητα της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

 

ε)ε) Η εξυπηρέτηση και η πληροφόρηση του πολίτη, καθώς και η σύνταξη απαντήσεων προς τους ενδιαφερόμενους πολίτες επί θεμάτων που δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των οργανικών μονάδων του Υπουργείου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 3 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 36 του νόμου [Ν] 4640/2019 (ΦΕΚ 190/Α/2019).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.