Νόμος 1797/88 - Άρθρο 3

Άρθρο 3: Φορείς και διαδικασία εκτέλεσης των προμηθειών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Μετά την έγκριση του ΕΠΠ, σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 2, αρχίζει η εκτέλεση κάθε προμήθειας, που περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες μέχρι την οριστική παραλαβή του υλικού και την αποπληρωμή του τιμήματος.

 

2. Η εκτέλεση των προμηθειών διενεργείται από τους ίδιους τους φορείς για τους οποίους προορίζονται τα προς προμήθεια είδη.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 34 του νόμου [Ν] 2000/1991 (ΦΕΚ 206/Α/1991).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι παράγραφοι 3 έως 9 καταργήθηκαν με την παράγραφο 2 του άρθρου 34 του νόμου [Ν] 2000/1991 (ΦΕΚ 206/Α/1991).

 

10. Δύναται να εκτελούνται ενοποιημένες προμήθειες, για την κάλυψη αναγκών περισσότερων φορέων, που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου.

 

Ενοποιημένη προμήθεια θεωρείται η με μία ενιαία διαδικασία συνολική προμήθεια ομοίων ή ομοειδών ειδών περισσότερων φορέων.

 

Ως εκτέλεση ενοποιημένης προμήθειας νοείται τουλάχιστον η επιλογή του προμηθευτή και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

 

Η εκτέλεση ενοποιημένων προμηθειών ανατίθεται, με απόφαση του Υπουργού Εμπορίου, ύστερα από γνωμοδότηση της ΕΠΠΠ σε οποιονδήποτε φορέα από τους υπαγόμενους στις διατάξεις του νόμου αυτού, ο οποίος ενεργεί στην περίπτωση αυτήν είτε για λογαριασμό του και λογαριασμό άλλων, είτε μόνο για λογαριασμό άλλων φορέων. Επίσης, όταν ειδικοί λόγοι επιβάλλουν, δύναται με απόφαση του Υπουργού Εμπορίου, ύστερα από γνωμοδότηση της ΕΠΠΠ να ανατίθεται σε οποιονδήποτε φορέα, από τους υπαγόμενους στις διατάξεις του νόμου αυτού, η εκτέλεση προμηθειών άλλου φορέα.

 

Με την ίδια απόφαση καθορίζεται και ο τρόπος διενέργειας των προμηθειών αυτών, το κριτήριο αξιολόγησης των προσφορών, ο τρόπος πληρωμής και παραδόσεως, ρυθμίζονται οι σχετικές διαδικασίες και κάθε άλλη λεπτομέρεια, όπως επίσης δύναται να παρέχεται εξουσιοδότηση στους επί μέρους φορείς για την εκτέλεση, μετά τη σύναψη της συμβάσεως, του τμήματος εκείνου εκ των προμηθειών αυτών, που τους αφορά.

 

Όταν για την πραγματοποίηση μιας ενοποιημένης προμήθειας ανακύπτουν θέματα σχετικά με την έγκριση, διάθεση και μεταφορά πιστώσεων, αυτά ρυθμίζονται, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

 

11. Με ανάδειξη προμηθευτών - χορηγητών, πραγματοποιούνται προμήθειες:

 

α) τροφίμων, για τα ιδρύματα του Δημοσίου και των νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου.

 

β) Λοιπών αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου, για τα ιδρύματα του Δημοσίου και των νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου, καθώς και παροχής υπηρεσιών προς τα ιδρύματα αυτά.

 

γ) πετρελαιοειδών, για το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου και για τα ιδρύματα αυτών.

 

δ) Φαρμάκων και αναλώσιμου υγειονομικού υλικού.

 

Για τις περιπτώσεις α', β', γ' η αρμοδιότητα ανήκει στους νομάρχες και ασκείται από τις υπηρεσίες εμπορίου των νομαρχιών, για δε την περίπτωση δ' στους ενδιαφερόμενους φορείς.

 

Όταν ειδικοί λόγοι καθιστούν αδύνατη ή προδήλως δυσχερή την ανάδειξη χορηγητών ειδών των περιπτώσεων α', β', γ' από τις υπηρεσίες εμπορίου των νομαρχιών, δύναται να παρασχεθεί εξουσιοδότηση στον ενδιαφερόμενο φορέα, για την ανάδειξη από τον ίδιο προμηθευτών - χορηγητών, με απόφαση του οικείου νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση της επιτροπής προμηθειών της νομαρχίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι παράγραφοι 10 και 11 τίθενται όπως αντικαταστάθηκαν με την παράγραφο 1 του άρθρου 34 του νόμου [Ν] 2000/1991 (ΦΕΚ 206/Α/1991).

 

12. Οι προμήθειες διενεργούνται είτε με διαγωνισμό είτε με απευθείας ανάθεση.

 

13. Οι διαγωνισμοί διακρίνονται σε ανοιχτούς κλειστούς και πρόχειρους.

 

14. Ανοιχτός είναι ο διαγωνισμός στον οποίο μπορεί να υποβάλει προσφορά κάθε ενδιαφερόμενος προμηθευτής, ύστερα από δημοσίευση περίληψης της διακήρυξης στον τύπο.

 

15. Κλειστός είναι ο διαγωνισμός στον οποίο μπορεί να υποβάλλουν προσφορά μόνο εκείνοι οι προμηθευτές που προσκαλούνται για το σκοπό αυτό από το φορέα που διενεργεί το διαγωνισμό και γίνεται με την παρακάτω διαδικασία:

 

Δημοσιεύεται περίληψη της διακήρυξης στον τύπο με την οποία καλούνται οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής.

 

Στη συνέχεια επιλέγονται, μεταξύ των υποψηφίων που πληρούν τις προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 5, εκείνοι που θα κληθούν για την υποβολή προσφορών.

 

16. Πρόχειρος είναι ο διαγωνισμός που γίνεται με συνοπτική διαδικασία, κατά την οποία δεν ισχύουν οι όροι του ανοιχτού ή κλειστού διαγωνισμού, και διενεργείται από τριμελή επιτροπή υπαλλήλων του φορέα που ενεργεί την προμήθεια.

 

Πρόχειρος διαγωνισμός διενεργείται για προμήθεια υλικών ετήσιας συνολικής δαπάνης από 300.001 δραχμές μέχρι 1.000.000 δραχμές. Τα ποσά αυτά μπορεί να αναπροσαρμόζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εμπορίου.

 

17. Εφόσον ο διαγωνισμός απέτυχε ή κρίθηκε ασύμφορο το αποτέλεσμά του και η προμήθεια κρίνεται επείγουσα, επιτρέπεται η συνέχιση του διαγωνισμού με την υποβολή νέων εγγράφων προσφορών χωρίς τροποποίηση των όρων της διακήρυξης. Για τη συνέχιση απαιτείται απόφαση του οικείου υπουργού ή του αρμόδιου για τη διοίκηση του φορέα οργάνου, ύστερα από γνωμοδότηση του οργάνου του φορέα που έχει την αρμοδιότητα για την αξιολόγηση των προσφορών.

 

18. Για περιπτώσεις επαναλαμβανόμενων προμηθειών, μπορεί να συνάπτονται συμβάσεις προμηθειών για την κάλυψη μακροχρόνιων αναγκών των φορέων, κατά τους ειδικότερους όρους των σχετικών διακηρύξεων, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 22 του νομοθετικού διατάγματος 321/1969, όσον αφορά τις προμήθειες που βαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό.

 

19. Η δαπάνη για δημοσίευση διακηρύξεων και ανακοινώσεων σχετικών με τις προμήθειες που εκτελούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού βαρύνουν τους φορείς που εκτελούν τις προμήθειες.

 

20. Απευθείας ανάθεση προμήθειας επιτρέπεται στις παρακάτω περιπτώσεις:

 

α) Αν κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού δεν υποβλήθηκε προσφορά ή αν οι προσφορές που υποβλήθηκαν κρίθηκαν απαράδεκτες, εφόσον οι αρχικοί όροι της διακήρυξης δεν μεταβάλλονται ουσιωδώς.

β) Όταν για τεχνικούς ή καλλιτεχνικούς λόγους ή για λόγους που σχετίζονται με την προστασία δικαιωμάτων αποκλειστικότητας, τα προς προμήθεια υλικά κατασκευάζονται ή παραδίδονται μόνο από ορισμένο προμηθευτή.

γ) Όταν τα είδη κατασκευάζονται αποκλειστικά για σκοπούς έρευνας, πειραμάτων, μελετών και προτύπων εφαρμογής.

δ) Όταν, στα πλαίσια ερευνητικών κατασκευών, κριθεί σκόπιμο ότι υλικά που παράγονται σε πειραματικό στάδιο πρέπει να ανατεθούν στις συμμετέχουσες στην πειραματική κατασκευή επιχειρήσεις.

ε) Όταν για λόγους επείγουσας ανάγκης, που οφείλεται σε απρόβλεπτες καταστάσεις, δεν είναι δυνατό να τηρηθούν οι προθεσμίες που προβλέπονται από τους κανονισμούς προμηθειών του άρθρου 11 για τους διαγωνισμούς.

στ) Για συμπληρωματικές προμήθειες από τον αρχικό προμηθευτή, εφόσον η αλλαγή του θα υποχρεώνει τον ενδιαφερόμενο φορέα να αγοράσει υλικά με διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά που θα ήταν ασυμβίβαστα ή θα προκαλούσαν δυσανάλογες τεχνικές δυσχέρειες ή οικονομικές επιβαρύνσεις στη λειτουργία ή συντήρησή τους.

ζ) Όταν η προμήθεια των υλικών κρίνεται σκόπιμο να ανατεθεί σε σωφρονιστικά ιδρύματα, ιδρύματα νεότητας, εκπαιδευτικά, ερευνητικά ή παρόμοια ιδρύματα.

η) Όταν πρόκειται για υπόθεση που αφορά απόρρητα του Κράτους. Ο χαρακτηρισμός ως κρατικού απόρρητου δίνεται με προηγούμενη απόφαση του Πρωθυπουργού, ή όταν η εκτέλεση των προμηθειών πρέπει να συνοδεύεται από ειδικά μέτρα ασφάλειας με βάση νόμο, κανονισμό ή διοικητική πράξη, ή όταν έτσι απαιτούν βασικά συμφέροντα της ασφάλειας του Κράτους.

θ) Για την προμήθεια υλικών, η δαπάνη των οποίων δεν υπερβαίνει κατ' είδος σε ετήσια βάση το ποσό των 300.000 δραχμές. Το ποσό αυτό μπορεί να αναπροσαρμόζεται με την απόφαση που προβλέπεται στην παράγραφο 16 του άρθρου αυτού.

 

21. Επίσης απευθείας ανάθεση γίνεται από τον Υπουργό Πολιτισμού όταν πρόκειται για καλλιτεχνικές - πολιτιστικές εργασίες ή για προμήθεια ή μεταφορά έργων τέχνης που απαιτούν ειδικές ικανότητες. Η ανάθεση γίνεται με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού έπειτα από γνώμη τριμελούς επιτροπής αποτελούμενης από τον αρμόδιο γενικό γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού ως πρόεδρο, τον προϊστάμενο της οικείας διεύθυνσης και μία προσωπικότητα αναγνωρισμένου κύρους υποδεικνυόμενη από τον υπουργό.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 21 προστέθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 92 του νόμου 1892/1990 (ΦΕΚ 101/Α/1990).

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.