Απόφαση 143/15 - Άρθρο 1

Άρθρο 1: Ορισμοί


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης, οι παρακάτω φράσεις ή λέξεις έχουν την έννοια που ακολουθεί:

 

Άδεια είναι η άδεια που χορηγήθηκε στην Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου ανώνυμη εταιρεία με την με αριθμό 010010/2011 (ΦΕΚ 2503/Β/2011) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για τα 35.000 Παιγνιομηχανήματα του άρθρου 39 του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011), όπως ισχύει.

 

Αμιγής Χώρος είναι το κατάστημα, στο οποίο επιτρέπεται η διεξαγωγή αποκλειστικά Τυχερών Παιγνίων με Παιγνιομηχανήματα, σύμφωνα με τις διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας.

 

Αποδιδόμενο Ποσοστό Κέρδους (payout) είναι ο λόγος των Συνολικών Μονάδων Κέρδους προς τις Συνολικές Μονάδες Πίστωσης, που έχουν παιχθεί στο ίδιο Παίγνιο, ο οποίος εκφράζεται ως ποσοστό επί τοις εκατό (%).

 

Ατομική Κάρτα Παίκτη (ΑΚΠ) είναι η κάρτα της παραγράφου 4 του άρθρου 33 του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011), όπως ισχύει.

 

Αυτοαποκλειόμενος Παίκτης είναι το πρόσωπο της περίπτωσης (ι)στ) του άρθρου 25 του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011), όπως ισχύει.

 

Βάση Δεδομένων Παικτών είναι η βάση δεδομένων, στην οποία αποθηκεύονται όλα τα απαραίτητα για την έκδοση της Ατομικής Κάρτας Παίκτη στοιχεία του Παίκτη, τα στοιχεία που αφορούν στην Παικτική Συμπεριφορά καθώς και όλες οι σχετικές οικονομικές δοσοληψίες του.

 

Βασική Μνήμη είναι η ηλεκτρονική συσκευή που χρησιμοποιείται για τον προγραμματισμό και την αποθήκευση αποκλειστικά του προγράμματος λογισμικού του Τυχερού Παιγνίου.

 

Γεννήτρια Τυχαίων Αριθμών (ΓΤΑ) είναι η γεννήτρια αριθμών, η οποία αποτελείται από λογισμικό ή/και υλισμικό και η οποία είναι εγκατεστημένη είτε στο ΕΕΣΠ είτε σε κάθε Παιγνιομηχάνημα και παράγει τυχαίους συνδυασμούς με σκοπό τη δημιουργία αποτελέσματος για κάθε Τυχερό Παίγνιο.

 

Δίκτυο Επικοινωνιών είναι το σύνολο του αναγκαίου υλισμικού, του λογισμικού και των δικτυακών διασυνδέσεων για την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο των Παιγνιομηχανημάτων με το Κεντρικό Πληροφορικό Σύστημα μέσω των Εξυπηρετητών Συστήματος Παιγνίων.

 

Εμπορική Επικοινωνία είναι κάθε μορφή επικοινωνίας για την, άμεση ή έμμεση, προώθηση υπηρεσιών τυχερών παιγνίων ή της εικόνας επιχειρήσεων, οργανισμών ή προσώπων που παρέχουν σύμφωνα με το νόμο τις υπηρεσίες αυτές.

 

Εξυπηρετητής Συστήματος Παιγνίων (ΕΣΠ) είναι το σύνολο του αναγκαίου υλισμικού και λογισμικού που χρησιμοποιείται, συντηρείται και ελέγχεται από τον Φορέα Εκμετάλλευσης και τους Παραχωρησιούχους και που απαιτείται για την κεντρική οργάνωση, λειτουργία, διεξαγωγή, παρακολούθηση, καταγραφή, έλεγχο και διαχείριση των Τυχερών Παιγνίων με Παιγνιομηχανήματα, που διεξάγονται από αυτούς.

 

Ηλεκτρονικός Λογαριασμός Παίκτη είναι ο μοναδικός λογαριασμός που τηρείται για κάθε Παίκτη από το Φορέα Εκμετάλλευσης ή/και τους Παραχωρησιούχους για τη συμμετοχή σε ένα ή περισσότερα Παίγνια. Ο λογαριασμός αυτός καταγράφει, ανάμεσα στα άλλα, τα ποσά συμμετοχής και τα κέρδη από Παίγνια, τις οικονομικές κινήσεις που συνδέονται με αυτά, καθώς και το υπόλοιπο των διαθέσιμων ποσών του Παίκτη.

 

Ημερήσιο Όριο Δαπανών (daily loss) είναι το χρηματικό ποσό που ορίζεται από τον Παίκτη ως το ανώτατο ποσό που μπορεί αυτός να απολέσει εντός μίας ημερολογιακής ημέρας και ορίζεται ως η διαφορά που προκύπτει εάν από τις καταθέσεις (cash-in) αφαιρεθούν τα κέρδη (credits won) που πραγματοποιήθηκαν εντός της αυτής ημερολογιακής ημέρας.

 

Κανονισμός είναι η παρούσα απόφαση,με την οποία ρυθμίζονται τα θέματα διεξαγωγής και ελέγχου Τυχερών Παιγνίων που διεξάγονται μέσω Παιγνιομηχανημάτων τύπου VLT.

 

Κεντρικό Πληροφορικό Σύστημα (ΚΠΣ) είναι το σύνολο του αναγκαίου υλισμικού και λογισμικού που χρησιμοποιείται, συντηρείται και ελέγχεται από τον Φορέα Εκμετάλλευσης και το οποίο απαιτείται για την κεντρική οργάνωση, λειτουργία, διεξαγωγή, παρακολούθηση, καταγραφή, διαχείριση και τον έλεγχο των Παιγνίων που διεξάγονται σε Παιγνιομηχανήματα, μέσω Εξυπηρετητή Συστήματος Παιγνίων.

 

Κύκλος Παιγνίου (Game Cycle) είναι μία πλήρης ακολουθία γεγονότων που λαμβάνει χώρα επί της οθόνης του Παιγνιομηχανήματος, από την έναρξη του Παιγνίου,κατόπιν επιλογής του Παίκτη, μέχρι την τελική μεταφορά μονάδων πίστωσης στον αντίστοιχο μετρητή ή την απώλεια όλων των μονάδων πίστωσης που στοιχηματίστηκαν στην ακολουθία αυτή.

 

Λογιστικό Σύστημα είναι το μέρος του Κεντρικού Πληροφορικού Συστήματος, το οποίο συλλέγει και επεξεργάζεται τα λογιστικά δεδομένα που προέρχονται από τους Εξυπηρετητές Συστήματος Παιγνίων, τα Παιγνιομηχανήματα καθώς και άλλα συστήματα που σχετίζονται αποκλειστικά με τα δεδομένα αυτά, με σκοπό την ανίχνευση και διαχείρισή τους.

 

Μητρώο είναι το σύνολο των στοιχείων που τηρεί η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων για τα Παίγνια, Παιγνιομηχανήματα, Καταστήματα καθώς και τους Κατασκευαστές, Εισαγωγείς και Τεχνικούς.

 

Μονάδα Πίστωσης είναι η λογιστική μονάδα που αντιπροσωπεύει το ελάχιστο χρηματικό ποσό που απαιτείται για τη συμμετοχή του Παίκτη στο Παίγνιο.

 

Μοναδικός Αριθμός Ταυτότητας (ID) Βασικής Μνήμης είναι ο κωδικός ή η ονομασία, του προγράμματος / λογισμικού κάθε Παιγνίου, ο οποίος:

 

α. προσδιορίζει επακριβώς το μοναδικό περιεχόμενο και τις δυνατότητες του προγράμματος/λογισμικού του Παιγνίου,

β. εμπεριέχεται στη Βασική Μνήμη του Παιγνίου και

γ. περιλαμβάνεται στην πιστοποίηση του Παιγνίου από ανεξάρτητο Οργανισμό Πιστοποίησης.

 

Οργανισμός Πιστοποίησης είναι το αναγνωρισμένο από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων ανεξάρτητο εξειδικευμένο εργαστήριο ή οργανισμός πιστοποίησης που διαθέτει διαπίστευση σύμφωνα με τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά ή/ και διεθνή πρότυπα από την Ανώνυμη Εταιρεία Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) ή από φορείς διαπίστευσης άλλων χωρών, με τους οποίους η Ανώνυμη Εταιρεία Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης έχει υπογράψει συμφωνία αμοιβαίας αναγνώρισης. Η διαπίστευση πρέπει να καλύπτει το πεδίο των Τεχνικών Προδιαγραφών και του Κανονισμού.

 

Παίκτης είναι το φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει Ατομική Κάρτα Παίκτη.

 

Παικτική Συμπεριφορά είναι το σύνολο των στοιχείων που προσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο ένας Παίκτης συμμετέχει στα Παίγνια, όπως, ενδεικτικά, τα Καταστήματα που επισκέπτεται, τα Παιγνιομηχανήματα που επιλέγει, τα Παίγνια στα οποία συμμετέχει, τα ποσά που παίζει, το χρόνο (ημέρες και ώρες) που συνηθίζει να παίζει. Τα στοιχεία της Παικτικής Συμπεριφοράς αποθηκεύονται στη Βάση Δεδομένων Παικτών, είναι διαθέσιμα στον Παίκτη κατόπιν αίτησής του, στο Φορέα Εκμετάλλευσης ή/και τους Παραχωρησιούχους και εποπτεύονται από το Σύστημα Ελέγχου Υπεύθυνου Παιχνιδιού.

 

Παικτική Συνεδρία είναι το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από τη στιγμή που ο Παίκτης εισάγει την Ατομική Κάρτα Παίκτη σε Παιγνιομηχάνημα, μέχρι τη στιγμή που την εξάγει από αυτό.

 

Παραχωρησιούχος είναι το πρόσωπο, στο οποίο έχει παραχωρηθεί, από τον Φορέα Εκμετάλλευσης, έναντι ανταλλάγματος και κατά τις διαδικασίες και προϋποθέσεις των διατάξεων των άρθρων 39 και 40 του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011) όπως ισχύει, το δικαίωμα εγκατάστασης και εκμετάλλευσης ορισμένου αριθμού Παιγνιομηχανημάτων.

 

Πιστοποιημένο Κατάστημα ή Κατάστημα είναι ο χώρος διεξαγωγής Παιγνίων με Παιγνιομηχανήματα τύπου Video Lottery Terminal (VLT), που έχει λάβει Πιστοποίηση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.

 

Πιστοποιημένο Παίγνιο ή Παίγνιο είναι το παίγνιο που διεξάγεται μέσω Παιγνιομηχανημάτων τύπου Video Lottery Terminal (VLT), και το οποίο έχει λάβει Πιστοποίηση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.

 

Πιστοποιημένο Παιγνιομηχάνημα ή Παιγνιομηχάνημα είναι το ηλεκτρονικό μηχάνημα τύπου Video Lottery Terminal (VLT), που χρησιμοποιείται για τη διεξαγωγή Παιγνίων και έχει λάβει Πιστοποίηση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.

 

Πιστοποιημένος Εισαγωγέας ή Εισαγωγέας είναι το πρόσωπο, το οποίο είναι εγκατεστημένο σε χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και διαθέτει, με οποιονδήποτε τρόπο, Παίγνια ή/και Παιγνιομηχανήματα τρίτων χωρών στην ενιαία αγορά, και το οποίο έχει λάβει Πιστοποίηση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.

 

Πιστοποιημένος Κατασκευαστής ή Κατασκευαστής είναι το πρόσωπο που κατασκευάζει και διοχετεύει στην αγορά Παίγνιο ή/και Παιγνιομηχάνημα, τα οποία φέρουν την επωνυμία ή/και το εμπορικό σήμα του, και το οποίο έχει λάβει Πιστοποίηση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.

 

Πιστοποιημένος Τεχνικός ή Τεχνικός είναι το πρόσωπο που ασκεί επαγγελματική δραστηριότητα σχετική με την παραγωγή ή/και εγκατάσταση, επισκευή, αναβάθμιση ή/και συντήρηση Παιγνίων ή/και Παιγνιομηχανημάτων, και το οποίο έχει λάβει Πιστοποίηση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.

 

Πιστοποίηση είναι η διαπίστωση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων της συνδρομής των κατά περίπτωση προβλεπόμενων προϋποθέσεων και η εγγραφή στα αντίστοιχα Μητρώα, προκειμένου να συγκροτείται, λειτουργεί και ελέγχεται η διεξαγωγή Παιγνίων με Παιγνιομηχανήματα.

 

Πληροφορικό Σύστημα Εποπτείας και Ελέγχου (ΠΣΕΕ) είναι το σύνολο του υλισμικού και του λογισμικού που εγκαθίσταται και λειτουργείται από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων για την άσκηση συνεχούς εποπτείας και ελέγχου της διεξαγωγής Παιγνίων με Παιγνιομηχανήματα. Μέχρι την εγκατάσταση και λειτουργία του Πληροφορικού Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, ο Φορέας Εκμετάλλευσης υποχρεούται να παρέχει στην Αρχή απομακρυσμένη πρόσβαση στο Κεντρικό Πληροφορικό Σύστημα.

 

Προπληρωμένη Κάρτα είναι η κάρτα, η οποία εμπεριέχει τη χρηματική αξία που αναγράφεται στο σώμα της ή/και πιστώνεται με μονάδες χρήματος.

 

Σύμβαση Προσχώρησης είναι η σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ του Παίκτη και του φορέα Εκμετάλλευσης ή/και του Παραχωρησιούχου.

 

Συνάρτηση Αθροίσματος Ελέγχου (Check sum) είναι ο αριθμός που είναι ίσος με το άθροισμα των εντολών ενός προγράμματος λογισμικού σε μία μνήμη. Δύο προγράμματα με ταυτόσημο περιεχόμενο έχουν τον ίδιο αριθμό Check sum. Ο έλεγχος του αριθμού Check sum μιας μνήμης αποσκοπεί στην επαλήθευση του αναλλοίωτου της μνήμης αυτής.

 

Συνδεδεμένες Εταιρείες είναι οι εταιρείες της περίπτωσης ι)γ) του άρθρου 25 του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011) όπως ισχύει.

 

Συνολικές μονάδες κέρδους (credits won) είναι το σύνολο των μονάδων πίστωσης που οι Παίκτες έχουν κερδίσει σε συγκεκριμένο Παίγνιο.

 

Συνολικές μονάδες πίστωσης (credits played) είναι το σύνολο των μονάδων πίστωσης που οι Παίκτες έχουν παίξει σε συγκεκριμένο Παίγνιο.

 

Σύστημα Διαχείρισης Ατομικής Κάρτας Παικτών είναι το σύστημα που εκδίδει, παρακολουθεί και διαχειρίζεται την Ατομική Κάρτα Παίκτη.

 

Σύστημα Διαχείρισης Παιγνίων είναι το μέρος εκείνο του Εξυπηρετητή Συστήματος Παιγνίων, που εξυπηρετεί τη διαχείριση και τον έλεγχο της άρτιας λειτουργίας του λογισμικού των Παιγνίων και των Jackpot. Εμπεριέχει το σύστημα αποθήκευσης των Πιστοποιημένων Παιγνίων και διαχειρίζεται τις λειτουργίες που σχετίζονται με τη διανομή των Παιγνίων σε κάθε Παιγνιομηχάνημα.

 

Σύστημα Διαχείρισης Παικτών είναι το σύνολο του λογισμικού και του εξοπλισμού που εγκαθίστανται στον Φορέα Εκμετάλλευσης και σε κάθε Παραχωρησιούχο, με σκοπό τη διαχείριση της Βάσης Δεδομένων Παικτών.

 

Σύστημα Ελέγχου Επικοινωνίας είναι το μέρος εκείνο του Κεντρικού Πληροφορικού Συστήματος, το οποίο διαχειρίζεται τις επικοινωνιακές λειτουργίες με τα Παιγνιομηχανήματα και τους Εξυπηρετητές Συστήματος Παιγνίων.

 

Σύστημα Ελέγχου Υπεύθυνου Παιχνιδιού είναι το μέρος εκείνο του Κεντρικού Πληροφορικού Συστήματος που, μεταξύ άλλων, επιβάλλει τους περιορισμούς που θέτουν οι κανόνες του Υπεύθυνου Παιχνιδιού κατά την Παικτική Συνεδρία, παρακολουθεί όλες τις Παικτικές Συνεδρίες στα Παιγνιομηχανήματα και καταγράφει τη δραστηριότητά τους στη Βάση Δεδομένων Παικτών.

 

Σύστημα Ελέγχου είναι το μέρος εκείνο του Κεντρικού Πληροφορικού Συστήματος, το οποίο ελέγχει σε πραγματικό χρόνο και αποθηκεύει τις λειτουργίες συστήματος και τα δεδομένα που διαμοιράζονται μεταξύ των ΕΕΣΠ και του Κεντρικού Πληροφορικού Συστήματος.

 

Σύστημα Δημιουργίας Αντιγράφων Ασφαλείας και Ανάκτησης Δεδομένων (Data backup and recovery system) είναι το μέρος εκείνο του Εξυπηρετητή Συστήματος Παιγνίων και του Κεντρικού Πληροφορικού Συστήματος, το οποίο διασφαλίζει την ανάκαμψη του συστήματος σε περίπτωση καταστροφής, την αποθήκευση και ανάκτηση δεδομένων, την αποκατάσταση της λειτουργίας και τη δημιουργία αντιγράφων του συνόλου των δεδομένων του Εξυπηρετητή Συστήματος Παιγνίων και του Κεντρικού Πληροφορικού Συστήματος.

 

Τεχνικές Προδιαγραφές είναι οι προδιαγραφές που έχουν τεθεί με απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων για το λογισμικό, το υλικό, τα δίκτυα, τα συστήματα και τον λοιπό εξοπλισμό διεξαγωγής Τυχερών Παιγνίων μέσω Παιγνιομηχανημάτων τύπου VLT.

 

Τυχερό Παίγνιο είναι το παίγνιο που χαρακτηρίζεται ως τέτοιο από τις κείμενες διατάξεις.

 

Υπεύθυνο Παιχνίδι (Responsible Gambling) είναι το σύνολο των ρυθμίσεων και οδηγιών της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων που έχουν στόχο τον περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων στους Παίκτες από τη συμμετοχής σε Τυχερά Παίγνια.

 

Υπεύθυνος Εκμετάλλευσης είναι το φυσικό πρόσωπο, το οποίο ευθύνεται αλληλέγγυα και σε ολόκληρο με τον Φορέα Εκμετάλλευσης ή/και τους Παραχωρησιούχους για την τήρηση των διατάξεων του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011) και του Κανονισμού, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 45.

 

Φορέας Εκμετάλλευσης είναι το νομικό πρόσωπο, το οποίο κατέχει την Άδεια Εκμετάλλευσης Τυχερών Παιγνίων με Παιγνιομηχανήματα, και το οποίο με βάση τις διατάξεις του άρθρου 39 του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011) και της με αριθμό 010010/2011 (ΦΕΚ 2503/Β/2011) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, είναι η Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου ανώνυμη εταιρεία.

 

Υπεργολαβία είναι η σύμβαση, που συνάπτεται μεταξύ του Φορέα Εκμετάλλευσης ή του Παραχωρησιούχου με Υπεργολάβο.

 

Υπεργολάβος είναι το πρόσωπο με το οποίο ο Φορέας Εκμετάλλευσης ή ο Παραχωρησιούχος έχει συνάψει σύμβαση συνεργασίας για την προμήθεια, εγκατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση ή υποστήριξη των πληροφορικών συστημάτων και δικτύων επικοινωνιών, τα οποία χρησιμοποιούνται ή με άλλο τρόπο σχετίζονται με τη διεξαγωγή και λειτουργία Παιγνίων με Παιγνιομηχανήματα.

 

Jackpot είναι το χρηματικό έπαθλο σταθερής ή προοδευτικά αυξανόμενης αξίας που απονέμεται στους Παίκτες και το οποίο συγκεντρώνεται με κατάθεση μονάδων πίστωσης από τον Φορέα Εκμετάλλευσης ή τους Παραχωρησιούχους ή/και με παρακράτηση μονάδων πίστωσης από ένα ή/και περισσότερα Παίγνια σε ένα ή/και περισσότερα Παιγνιομηχανήματα σε ένα ή/και περισσότερα Καταστήματα, τα οποία συμμετέχουν στην λειτουργία του Jackpot, σύμφωνα με τους όρους που εγκρίνονται κατά περίπτωση από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και τον Υπουργό Οικονομικών.

 

Jackpot Συστήματος (System/Mystery Activated Jackpot) είναι το Jackpot που αποδίδεται από το Σύστημα Διαχείρισης Παιγνίων, στον Παίκτη ο οποίος θα οδηγήσει τον προοδευτικό μετρητή του Jackpot να φτάσει ή και να ξεπεράσει την κρυφή τιμή (mystery value) μεταξύ του ελάχιστου και μέγιστου ορίου του Jackpot, η οποία έχει δημιουργηθεί μέσω πιστοποιημένης Γεννήτριας Τυχαίων Αριθμών.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.