Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
Απόφαση 215/2016: Έγκριση των τιμών των παραμέτρων που υπεισέρχονται στον υπολογισμό του κόστους αερίου λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας για την περίοδο 01-01-2015 έως 01-01-2016, (ΦΕΚ 2722/Β/2016), 31-08-2016.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας
(Συνεδρίαση την 30-06-2016)
Λαμβάνοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του νόμου 2773/1999 Απελευθέρωση Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας-Ρύθμιση θεμάτων ενεργειακής πολιτικής και λοιπές διατάξεις (ΦΕΚ 286/Α/1999), όπως ισχύει και ιδίως το εδάφιο (δ) παράγραφος 1 του άρθρου 5.
2. Τις διατάξεις του νόμου 2690/1999 (ΦΕΚ 45/Α/1999).
3. Τις διατάξεις του νόμου 3428/2005 Απελευθέρωση αγοράς φυσικού αερίου (ΦΕΚ 313/Α/2005).
4. Τις διατάξεις του νόμου 4001/2011 Για τη λειτουργία των Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις (ΦΕΚ 179/Α/2011) και ιδίως το άρθρο 68 παράγραφος 2 εδάφιο (γ), το άρθρο 69 παράγραφος 2 εδάφιο (θ) και το άρθρο 91 παράγραφος 1 αυτού.
5. Τις διατάξεις της υπ' αριθμόν Δ1/Α/5346/2010 απόφασης του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα Κώδικας Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΦΕΚ 379/Β/2010) (εφεξής ο Κώδικας Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), όπως τροποποιήθηκε με τις υπ' αριθμόν 1096/2011 (ΦΕΚ 2227/Β/2011) και υπ' αριθμόν 526/2013 (ΦΕΚ 3131/Β/2013) αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, και ιδίως τα άρθρα 45, 46, 57, 58, 59 και 60 αυτού.
6. Τις διατάξεις της υπ' αριθμ 594/2012 απόφασης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με θέμα Έκδοση του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΦΕΚ 2093/Β/2012) (εφεξής Κανονισμός Τιμολόγησης) και ιδίως το άρθρο 7Α αυτού.
7. Το υπ' αριθμόν 069894/04-03-2014 έγγραφο του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΡΑΕ 1-181592/06-03-2014) με θέμα Υποβολή Σύμβασης 649/13 κατ' εφαρμογήν της παραγράφου 03 του Άρθρου 57 του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου με το οποίο ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου ενημέρωσε τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την υπογραφή της υπ' αριθμόν 649/2013 Σύμβασης Προμήθειας Αερίου μεταξύ Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου κατά την περίοδο 01-01-2014 08:00 - 01-01-2015 08:00.
8. Την υπ' αριθμόν 308/2014 απόφαση Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με θέμα Έγκριση των τιμών των παραμέτρων που υπεισέρχονται στον υπολογισμό του κόστους αερίου λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας για την περίοδο 01-01-2014 έως 01-01-2015 (ΦΕΚ 1836/Β/2014).
9. Την υπ' αριθμόν 716/2014 απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με την οποία εγκρίθηκε η Μελέτη Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου για το Έτος 2015 (ΦΕΚ 3558/Β/2014).
10. Την υπ' αριθμόν 198/2015 απόφαση Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με την οποία εγκρίθηκε η Τροποποίηση Μελέτης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου για το Έτος 2015 (ΦΕΚ 1252/Β/2015).
11. Το υπ' αριθμόν 083652/12-05-2015 έγγραφο του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΡΑΕ 1-195598) με θέμα Υποβολή εισήγησης Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τον καθορισμό της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας και τη μεθοδολογία ανάκτησης του σχετικού κόστους προμήθειας από τον Διαχειριστή για την περίοδο 01-01-2015 έως 01-01-2016 και αποστολή σύμβασης προμήθειας Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας.
12. Το υπ' αριθμόν Ο-62703/26-11-2015 έγγραφο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με θέμα Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας (ΡΑΕ Ι-195598) -Πρόσθετα στοιχεία και διευκρινίσεις.
13. Το υπ' αριθμόν ΡΑΕ 1-201184/01-12-2015 έγγραφο του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου με θέμα Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας (ΡΑΕ 1-195598) -Πρόσθετα στοιχεία και διευκρινίσεις.
14. Το υπ' αριθμόν 089711/16-1-.2015 έγγραφο του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΡΑΕ 1-201718) με θέμα Υποβολή αναθεωρημένης εισήγησης του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τον καθορισμό της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας και τη μεθοδολογία ανάκτησης του σχετικού κόστους προμήθειας από τον Διαχειριστή για την περίοδο 01-01-2015 έως 01-01-2016.
15. Το υπ' αριθμόν 090494/18-01-2016 έγγραφο του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΡΑΕ 1-202465) με θέμα ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ - Εισήγηση του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τον καθορισμό της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας και τη μεθοδολογία ανάκτησης του σχετικού κόστους προμήθειας από τον Διαχειριστή για την περίοδο 01-01-2015 έως 01-01-2016.
16. Το υπ' αριθμόν 0-63718/07-04-2016 έγγραφο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με θέμα Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας 2015.
17. Το από 07-04-2016 ηλεκτρονικό μήνυμα του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου ως απάντηση στο υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΡΑΕ Ο-63718/07-04-2016 έγγραφο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
18. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Σκέφτηκε ως εξής:
Α. Σχετικές Διατάξεις
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 68 του νόμου 4001/2011, όπως ισχύει, ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου:
{Έχει την ευθύνη για την εξισορρόπηση του φορτίου και την αντιστάθμιση φυσικών απωλειών και ιδιοκατανάλωσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, κατά τα οριζόμενα στον Κώδικα Διαχείρισης αυτού. Για το σκοπό αυτόν μπορεί να συνάπτει, κατόπιν διαγωνισμού, με διαφανείς διαδικασίες, που δεν εισάγουν διακρίσεις και βασίζονται στους κανόνες της αγοράς, Συμβάσεις με Προμηθευτές για την αγορά και παράδοση Φυσικού Αερίου. Τις Συμβάσεις αυτές συνομολογεί μετά την έγκριση του ετήσιου προγράμματος εξισορρόπησης φορτίου και αντιστάθμισης φυσικών απωλειών και ιδιοκατανάλωσης από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και επιβάλλει στους Χρήστες χρεώσεις για την κάλυψη των σχετικών δαπανών του, όπως προβλέπεται στον Κώδικα Διαχείρισης αυτού. Ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου τηρεί χωριστό λογαριασμό εξισορρόπησης φορτίου και αντιστάθμισης φυσικών απωλειών και ιδιοκατανάλωσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.}
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2(θ) του άρθρου 69 του νόμου 4001/2011, με τον Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, ρυθμίζονται ιδίως:
{(θ) Η διαδικασία εξισορρόπησης φορτίου και αντιστάθμισης φυσικών απωλειών και ιδιοκατανάλωσης, ιδίως αυτή που αφορά τη Σύναψη συμβάσεων και τον προσδιορισμό του κόστους εξισορρόπησης φορτίου και αντιστάθμισης φυσικών απωλειών και ιδιοκατανάλωσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, ο τρόπος καθορισμού των χρεώσεων που επιβάλλονται στους Χρήστες για την ανάκτηση από το Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου του κόστους αυτού, καθώς και η διαδικασία λήψης άλλων αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή, αξιόπιστη και οικονομικά αποτελεσματική λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου. Οι τιμές των παραμέτρων που υπεισέρχονται στον υπολογισμό του κόστους εξισορρόπησης φορτίου και αντιστάθμισης φυσικών απωλειών και ιδιοκατανάλωσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου εγκρίνονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.}
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 45 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου:
{...Ως Αέριο Λειτουργίας κατά τη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου ορίζεται η Ποσότητα Φυσικού Αερίου που υπολογίζεται ως το άθροισμα α) της Ποσότητας Φυσικού Αερίου που καταναλώθηκε κατά τη λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στη διάρκεια της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου (Ιδιοκατανάλωση Φυσικού Αερίου), και β) της Ποσότητας Φυσικού Αερίου που με φυσικό τρόπο χάθηκε κατά τη λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στη διάρκεια της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, ιδίως λόγω διαρροής από μετρητικές διατάξεις και διατάξεις ρύθμισης της πίεσης (Φυσικές Απώλειες Φυσικού Αερίου).}
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 57 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου προβλέπεται ότι:
{Ο Διαχειριστής δύναται να συνάπτει μία ή περισσότερες συμβάσεις για την προμήθεια και παράδοση στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου Λειτουργίας (Συμβάσεις Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας). Οι συμβάσεις αυτές συνάπτονται είτε κατόπιν σχετικού διαγωνισμού που διεξάγει ο Διαχειριστής είτε σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 91 του Νόμου.}
Περαιτέρω, στην παράγραφο 3 του προαναφερόμενου άρθρου ορίζεται ότι:
{Ο Διαχειριστής υποβάλλει στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αντίγραφα των Συμβάσεων Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας το αργότερο εντός 30 ημερών από τη σύναψή τους.}
Επειδή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 59 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου ορίζεται ότι:
{Η έγχυση φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας πραγματοποιείται είτε από τον Διαχειριστή είτε από τον αντισυμβαλλόμενό του στη Σύμβαση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας (Προμηθευτής Αερίου Λειτουργίας), εφόσον είναι και Χρήστης Μεταφοράς. Στην περίπτωση αυτή που το Φυσικό Αέριο για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας εγχύεται στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου από τον Προμηθευτή, ο Προμηθευτής δεν περιλαμβάνει την Ποσότητα Φυσικού Αερίου στις δηλώσεις που υποβάλλει κατά το Κεφάλαιο 4.}
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 58 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου προβλέπεται ότι:
{1. Στην περίπτωση κατά την οποία το κόστος αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου έχει συνυπολογιστεί, ως λειτουργική δαπάνη του Διαχειριστή, στο Τιμολόγιο Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, ο Διαχειριστής δεν επιβάλλει χρέωση στους Χρήστες Μεταφοράς για την ανάκτηση του κόστους αυτού.
2. Στην περίπτωση κατά την οποία το κόστος για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου δεν έχει συνυπολογιστεί, ως λειτουργική δαπάνη του Διαχειριστή στο Τιμολόγιο Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, το κόστος αυτό ανακτάται από τους Χρήστες Μεταφοράς, σύμφωνα με το άρθρο (60).}
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 60 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου προβλέπεται ότι:
{2. Η Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας ορίζεται ως το γινόμενο της συνολικής Ποσότητας Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε σε κάθε Χρήστη Μεταφοράς κατά τον εν λόγω Μήνα και της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας. Η Μοναδιαία Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας καθορίζεται με απόφαση του Διαχειριστή ύστερα από έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 69 του Νόμου. Η υποβολή της πρότασης του Διαχειριστή προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας πραγματοποιείται το αργότερο εντός 30 ημερών από τη σύναψη των Συμβάσεων Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας. Η Μοναδιαία Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας καθορίζεται κατά τρόπο ώστε να καλύπτει το πάγιο και μεταβλητό κόστος που υφίσταται ο Διαχειριστής για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.}
Β. Παράμετροι που υπεισέρχονται στον υπολογισμό του κόστους αντιστάθμισης αερίου λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και στον καθορισμό της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας
1. Επειδή, η Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας ορίζεται ως το γινόμενο της συνολικής Ποσότητας Φυσικού Αερίου που κατανεμήθηκε σε κάθε Χρήστη Μεταφοράς κατά τον εν λόγω Μήνα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 60 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας.
2. Επειδή, σύμφωνα με το ίδιο άρθρο του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, η Μοναδιαία Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας καθορίζεται, με απόφαση του Διαχειριστή ύστερα από έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, κατά τρόπο ώστε να καλύπτει το πάγιο και μεταβλητό κόστος που υφίσταται ο Διαχειριστής για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
3. Επειδή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 59 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου η έγχυση φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας πραγματοποιείται είτε από τον Διαχειριστή είτε από τον αντισυμβαλλόμενό του στη Σύμβαση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας (Προμηθευτής Αερίου Λειτουργίας), εφόσον είναι και Χρήστης Μεταφοράς.
4. Επειδή, σύμφωνα με την υπ' αριθμόν 716/2014 απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για την έγκριση της Μελέτης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας για το Έτος 2015 (σχετικό υπ' αριθμόν 9), όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αριθμόν 198/2015 απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (σχετικό υπ' αριθμόν 10), η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έκρινε, σύμφωνα με τους λόγους που αναφέρονται στις αποφάσεις αυτές, εύλογα τα ακόλουθα:
Α) Την εισήγηση του Διαχειριστή για την έγχυση Ποσοτήτων Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση αερίου λειτουργίας από τον Διαχειριστή μέσω διάθεσης/δέσμευσης Ημερησίως από τον Διαχειριστή τμήματος ή του συνόλου της Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης στα Σημεία Εισόδου Σιδηρόκαστρο και Κήποι, το οποίο δεν έχει δεσμευθεί και παραμένει διαθέσιμο την Ημέρα κατά την οποία λαμβάνει χώρα η έγχυση Φυσικού Αερίου από τον Διαχειριστή.
Β) Την τροποποίηση της Μελέτης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας για το έτος 2015 κατά το μέρος που αφορά στη διαδικασία προμήθειας αερίου λειτουργίας για το έτος 2015 ώστε:
i) Για τη χρονική περίοδο 01-01-2015 8:00 - 01-04-2015 8:00: Να παραταθεί η υπ' αριθμόν 649/2013 σύμβαση προμήθειας φυσικού αερίου με τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου κατά τρεις μήνες σύμφωνα με το άρθρο 4 αυτής, για την κάλυψη των αναγκών του συστήματος σε Αέριο Λειτουργίας την εν λόγω χρονική περίοδο.
ii) Για τη χρονική περίοδο 01-04-2015 8:00 - 01-01-2016 8:00: Να συναφθεί νέα σύμβαση προμήθειας φυσικού αερίου με την Δημόσια Επιχείρηση Αερίου η οποία επελέγη ως μειοδότης του υπ' αριθμόν 465/2014 διεθνούς διαγωνισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2)γ του άρθρου 68 του νόμου 4001/2011, για την προμήθεια Αερίου Λειτουργίας κατά την αντίστοιχη χρονική περίοδο.
5. Επειδή, ο Διαχειριστής, με το υπ' αριθμόν 15 σχετικό έγγραφο του υπέβαλε στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας την τελική εισήγηση του για τον υπολογισμό του κόστους αερίου λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και της Μοναδιαίας Χρέωσης Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας για την περίοδο 01-01-2015 8:00 - 01-01-2016 8:00, σύμφωνα με την οποία και με βάση τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 59 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου:
Α) Για το χρονικό διάστημα από 01-01-2015, 08:00 π.μ μέχρι 01-04-2015 08:00 π.μ., το κόστος που υφίσταται ο Διαχειριστής για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας ισοδυναμεί με το κόστος παράδοσης Αερίου Λειτουργίας από τον Προμηθευτή Αερίου Λειτουργίας εντός του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ' αριθμόν 308/2014 απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (σχετικό υπ' αριθμόν 8).
Β) Για το χρονικό διάστημα από 01-04-2015 08:00 π.μ. μέχρι 01-01-2016 08:00 π.μ., το κόστος που υφίσταται ο Διαχειριστής για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας ισούται με το άθροισμα του κόστους προμήθειας Αερίου Λειτουργίας και παράδοσης αυτού από τον Προμηθευτή σε Σημείο/Σημεία Εισόδου του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και του κόστους για την έγχυση του Αερίου Λειτουργίας από τον Διαχειριστή εντός του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Επομένως, το ως άνω άθροισμα περιλαμβάνει:
i) To κόστος προμήθειας αερίου λειτουργίας, όπως υπολογίζεται από την ανά μήνα χρέωση του Διαχειριστή από τον Προμηθευτή Αερίου Λειτουργίας, σύμφωνα με τους όρους της υπ' αριθμόν 766/2014 σύμβασης, και
ii) To κόστος χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, το οποίο αφορά στην έγχυση του αερίου λειτουργίας από τον Διαχειριστή εντός του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, ήτοι το άθροισμα του κόστους για τη διάθεση/δέσμευση Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης στα Σημεία Εισόδου του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου από τον Διαχειριστή για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας, καθώς και του κόστους για την ποσότητα φυσικού αερίου που εγχύεται από τον Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου μέσω των Σημείων Εισόδου Σιδηρόκαστρο και Κήποι για την αντιστάθμιση του αερίου λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
6. Επειδή, ο Διαχειριστής, με τα υπ' αριθμόν 7 και 11 σχετικά έγγραφα του κοινοποίησε στην Αρχή τα αντίγραφα των συμβάσεων που αφορούν στην προμήθεια αερίου λειτουργίας για τα δύο διακριτά χρονικά διαστήματα του έτους 2015, ήτοι:
Α) Αντίγραφο της υπ' αριθμόν 649/2013 σύμβασης για την προμήθεια αερίου λειτουργίας για τη χρονική περίοδο 01-01-2015 8:00 - 01-04.-2015 8:00, και
Β) Αντίγραφο της υπ' αριθμόν 766/2014 σύμβασης που σύναψε με τη ΔΕΠΑ ως μειοδότη του υπ' αριθμόν 465/2014 ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια αερίου λειτουργίας για τη χρονική περίοδο 01-04-2015 8:00 01-01-2016 8:00).
7. Επειδή, σύμφωνα με τα ως άνω υποβληθέντα αντίγραφα των συμβάσεων, η τιμή με την οποία ο Διαχειριστής προμηθεύεται το Αέριο Λειτουργίας από τον Προμηθευτή Αερίου Λειτουργίας, για τους σκοπούς της αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας, ήτοι η Τιμή Προμήθειας Αερίου Λειτουργίας (OGUP) υπολογίζεται σύμφωνα με το τύπο:
(OGUP = CGM + Κ) (€/MWh)
Όπου,
A) CGM για κάθε Μήνα (m) η μοναδιαία τιμή προμήθειας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), στο πλαίσιο μακροχρόνιων συμβολαίων προμήθειας χωρών της Βορειοδυτικής Ευρώπης, τα οποία βασίζονται στις τιμές προμήθειας πετρελαίου, όπως αυτή δημοσιεύεται στην τελευταία έκδοση του αμέσως προηγούμενου Μήνα (m-1) του περιοδικού ICIS HEREN Global LNG Market Report, και
Β) Κ το ποσό σε €/MWh που προέκυψε από την οικονομική προσφορά του προμηθευτή Αερίου Λειτουργίας.
Η τιμή του όρου Κ, σύμφωνα με τα υπ' αριθμόν 7 και 11 σχετικά έγγραφα του Διαχειριστή, ανέρχεται σε 10€/ MWh.
8. Επειδή, από τα ως άνω υποβληθέντα αντίγραφα των συμβάσεων προκύπτει επίσης ότι:
Α) Για το χρονικό διάστημα από 01-01-2015, 08:00 π.μ. μέχρι 01-04-2015 08:00 π.μ. και σύμφωνα με τους όρους της αντίστοιχης σύμβασης για την προμήθεια αερίου λειτουργίας κατά το διάστημα αυτό, ισχύουν τα αναφερόμενα στην υπ' αριθμόν 308/2014 απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για το κόστος προμήθειας αερίου λειτουργίας του Διαχειριστή και τη Μοναδιαία Χρέωση Αερίου Λειτουργίας.
Β) Για το χρονικό διάστημα από 01-04-2015 8:00 π.μ. έως 01-01-2016 08:00 π.μ. και σύμφωνα με την εγκεκριμένη Μελέτη Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας για το έτος 2015 και με τους όρους της αντίστοιχης σύμβασης για την προμήθεια Αερίου Λειτουργίας κατά το διάστημα αυτό οι ποσότητες φυσικού αερίου που εγχύονται από τον Διαχειριστή εντός του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου παραδίδονται από τον Προμηθευτή στα Σημεία Εισόδου του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και δεν περιλαμβάνονται στην Τελική Κατανομή του Χρήστη που εξυπηρετεί τη σύμβαση προμήθειας. Επομένως η Τιμή Προμήθειας Αερίου Λειτουργίας (OGUP) δεν περιλαμβάνει την αναλογούσα χρέωση για το κόστος χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου με σκοπό την έγχυση του αερίου λειτουργίας εντός του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
9. Επειδή, σύμφωνα με την τελική εισήγηση του Διαχειριστή (σχετικό υπ' αριθμόν 15) η τιμολόγηση του κόστους χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, το οποίο αφορά στην έγχυση του αερίου λειτουργίας από τον Διαχειριστή εντός του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, κατά τη χρονική περίοδο από 01-04-2015 έως 01-01-2016 προτείνεται όπως φέρει τα χαρακτηριστικά μακροχρόνιας σύμβασης δυναμικότητας, ήτοι με συντελεστή Β=1. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας κρίνει εύλογη την εν λόγω εισήγηση του Διαχειριστή καθότι η έγχυση αερίου λειτουργίας αποτελεί μια κατά βάση μακροχρόνια δραστηριότητα για το Διαχειριστή και επομένως η τιμολόγηση αυτής, στο μεγαλύτερο μέρος της, οφείλει να έχει τα χαρακτηριστικά μακροχρόνιας δέσμευσης από το Διαχειριστή.
Περαιτέρω κατ' αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των Χρηστών έναντι της τιμολόγησης του κόστους χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για έγχυση αερίου λειτουργίας μέσα στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με χαρακτηριστικά βραχυχρόνιας σύμβασης.
10. Επειδή, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας κρίνει εύλογη την ως άνω εισήγηση του Διαχειριστή.
Κατόπιν των ανωτέρω και σύμφωνα με αυτά, αποφασίζει:
1. Εγκρίνει τις τιμές των παραμέτρων που υπεισέρχονται στον υπολογισμό του κόστους αντιστάθμισης αερίου λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και την Μοναδιαία Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας για την περίοδο 01-01-2015 έως 01-01-2016 όπως αυτά αναλύονται στο απόσπασμα της εισήγησης του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου που έχει ως εξής:
{... ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) προκειμένου για τον καθορισμό της Μοναδιαίας Χρέωσης Αερίου Λειτουργίας και τη μεθοδολογία ανάκτησης του κόστους αντιστάθμισης αερίου λειτουργίας για την περίοδο 01-01-2015 08:00 έως 01-01-2016 08:00, εισηγείται:
Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 01-01-2015 08:00 ΕΩΣ 01-04-2015 08:00
Λαμβάνοντας υπόψη ότι για το διάστημα αυτό παρατάθηκε η ισχύ της υπ' αριθμόν 649/2013 Σύμβασης για την Προμήθεια Ποσοτήτων Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου κατά το Έτος 2014 σύμφωνα με το σημείο 5 ανωτέρω με τους ίδιους συμβατικού όρους, ο Διαχειριστής προκειμένου για τον υπολογισμό της Μοναδιαίας Χρέωσης Αερίου Λειτουργίας και τη μεθοδολογία ανάκτησης του κόστους αντιστάθμισης αερίου λειτουργίας για την περίοδο 01-01-2015 08:00 έως 01-04-2015 08:00 ακολουθεί τα οριζόμενα στην απόφαση Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας 308/2014.
Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 01-04-2015 08:00 ΕΩΣ 01-01-2016 08:00
1. Κόστος Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας για την περίοδο 01-04-2015 08:00 έως 01-01-2016 08:00
1.1 Κόστος Προμήθειας Αερίου Λειτουργίας για την περίοδο 01-04-2015 08:00 έως 01-01-2016 08:00
Σύμφωνα με την υπ' αριθμόν 766/14 Σύμβαση μεταξύ Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου με θέμα: Supply of Natural Gas Quantity Required for the Operational Gas Offsetting in the Hellenic Natural Gas Transmission System during the Year 2015 ως Τιμή Αερίου Λειτουργίας (Operational Gas Unit Price - OGUP) ορίζεται η τιμή προμήθειας Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας, η οποία υπολογίζεται για την περίοδο ισχύος της Σύμβασης σύμφωνα με τον τύπο:
OGUP = CGM + 10 €/MWh
όπου CGM για κάθε Μήνα (m) η μοναδιαία τιμή προμήθειας Φυσικού Αερίου (ΦΑ) στο πλαίσιο μακροχρόνιων συμβολαίων προμήθειας χωρών της Βορειοδυτικής Ευρώπης, τα οποία βασίζονται στις τιμές προμήθειας πετρελαίου, όπως αυτή δημοσιεύεται στην τελευταία έκδοση του αμέσως προηγούμενου Μήνα (m-1) του περιοδικού ICIS HEREN Global LNG Market Report και 10 €/MWh ποσό που προκύπτει από την οικονομική προσφορά του επιλεχθέντος προμηθευτή, στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Το CGM σκέλος που αναφέρεται σε Δολάρια ΗΠΑ ανά MM-Btu, μετατρέπεται σε Ευρώ βάσει της ισοτιμίας αναφοράς Ευρώ - Δολαρίου ΗΠΑ, όπως αυτή ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα (m-1).
Η παραπάνω Τιμή Αερίου Λειτουργίας αφορά στην τιμή παράδοσης του Αερίου Λειτουργίας στα Σημεία Εισόδου Σιδηρόκαστρο και Κήποι του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) και δεν περιλαμβάνει το κόστος χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.
Το Κόστος Προμήθειας Αερίου Λειτουργίας ανακτάται από τους Χρήστες μέσω του αντίστοιχου τιμολογίου κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2.1.
1.2 Κόστος δέσμευσης Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης και Κόστος Ποσότητας για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας
Λαμβάνοντας υπόψη:
Α) το Άρθρο 2 της Σύμβασης 766/14 που αφορά στην προμήθεια Αερίου Λειτουργίας για το Έτος 2015:
{ARTICLE 2: SCOPE OF SUPPLY
The present CONTRACT AGREEMENT concerns the supply and delivery in the NGTS Entry Points of the NG Quantity required for the Offsetting of Operational Gas in the National Natural Gas Transmission System during the Contract Period as per article 4 ...}
Β) την παράγραφο 4 του άρθρου 42 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, όπως ισχύει:
{Ειδικά για Σημείο Εισόδου μέσω του οποίου παραδίδεται στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου Φυσικό Αέριο για Εξισορρόπηση ή αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας, η συνολική Ποσότητα Φυσικού Αερίου (MIT) που παραδόθηκε ή παραλήφθηκε αντίστοιχα από το σύνολο των Χρηστών Μεταφοράς σε συγκεκριμένο Σημείο Εισόδου (i), σύμφωνα με την παράγραφο (1), προκύπτει ως η διαφορά μεταξύ της Ποσότητας Φυσικού Αερίου που συνολικά μετρήθηκε και παραδόθηκε στο Σημείο αυτό κατά τη διάρκεια της Ημέρας D και της Ποσότητας Φυσικού Αερίου που εγχύθηκε στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου μέσω του Σημείου αυτού κατά τη διάρκεια της ίδιας Ημέρας για Εξισορρόπηση Φορτίου ή αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας, όπως αυτή προκύπτει από τις Πράξεις Εξισορρόπησης στις οποίες προέβη ο Διαχειριστής και τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου (59), με την επιφύλαξη τυχόν αντίθετα οριζομένων κατά την εφαρμογή της περίπτωσης Δ) της παραγράφου (1) του άρθρου (48)}
οι ποσότητες που καθημερινά παραδίδονται από τον Προμηθευτή στα Σημεία Εισόδου του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας δεν περιλαμβάνονται στην Τελική Κατανομή του Χρήστη που εξυπηρετεί την εν λόγω σύμβαση προμήθειας και ως εκ τούτου δεν επιβάλλεται σε αυτές η αναλογούσα χρέωση για παράδοση ποσοτήτων σε Σημείο Εισόδου του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Για το λόγο αυτό ο Διαχειριστής δεσμεύει Ημερησίως τμήμα ή το σύνολο της Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης στα Σημεία Εισόδου Σιδηρόκαστρο και Κήποι το οποίο δεν έχει δεσμευθεί και παραμένει διαθέσιμο την Ημέρα κατά την οποία λαμβάνει χώρα η έγχυση φυσικού αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας. Σε περίπτωση όπου η προαναφερθείσα Μεταφορική Ικανότητα Παράδοσης δεν είναι επαρκής, ο Διαχειριστής δύναται να προβαίνει στην επαναγορά της απαιτούμενης Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 20ΑΒ του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.
Το Κόστος δέσμευσης Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης και Κόστος Ποσότητας για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας (KM) περιλαμβάνει το κόστος για τη δέσμευση Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης στο Σύστημα Μεταφοράς που δεσμεύει ο ΔΕΣΦΑ για την αντιστάθμιση αερίου λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με την ανωτέρω παράγραφο και το κόστος για την ποσότητα φυσικού αερίου που εγχύεται στο Σύστημα Μεταφοράς μέσω των Σημείων Εισόδου Σιδηρόκαστρο και Κήποι για την αντιστάθμιση αερίου λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
Το εν λόγω κόστος ανακτάται από τους Χρήστες μέσω των τιμολογίων για Χρήση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2.2.
2. Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας -Μηνιαία Εκκαθάριση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας
Κατά τα οριζόμενα στο Άρθρο 58.2 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Στην περίπτωση κατά την οποία το κόστος για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου δεν έχει συνυπολογιστεί, ως λειτουργική δαπάνη του Διαχειριστή στο Τιμολόγιο Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, το κόστος αυτό ανακτάται από τους Χρήστες Μεταφοράς.
Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Άρθρο 60 του Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Με το πέρας κάθε Μήνα, ο Διαχειριστής:
Α) Κατανέμει την Ημερήσια Παράδοση Αερίου Λειτουργίας για κάθε Ημέρα του Μήνα αυτού στους Χρήστες Μεταφοράς, αναλογικά με την Διακινηθείσα Ποσότητα κάθε Χρήστη Μεταφοράς την αντίστοιχη Ημέρα.
Β) Υπολογίζει τη συνολική Ποσότητα Φυσικού Αερίου για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε σε κάθε Χρήστη Μεταφοράς, σύμφωνα με την περίπτωση Α) κατά το Μήνα αυτό.
Γ) Υπολογίζει και χρεώνει σε κάθε Χρήστη Μεταφοράς την Χρέωση Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας που του αναλογεί.
Ο Διαχειριστής το αργότερο έως το τέλος του επόμενου Μήνα χρεώνει κάθε Χρήστη με τιμολόγιο Αντιστάθμισης Αερίου Λειτουργίας, το οποίο αποτελείται από τα ακόλουθα:
2.1 Χρέωση για την Προμήθεια Αερίου Λειτουργίας
Το κόστος προμήθειας Αερίου Λειτουργίας ανακτάται από τους Χρήστες για την ποσότητα που τους κατανεμήθηκε πολλαπλασιασμένη με την μοναδιαία χρέωση OGUP.
2.2 Χρέωση για το Κόστος δέσμευσης Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης και Κόστος Ποσότητας για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας
Ο Διαχειριστής ανακτά το Κόστος δέσμευσης Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης και Κόστος Ποσότητας για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας μέσω της αντίστοιχης χρέωσης για τη δέσμευση Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας (KM), η οποία υπολογίζεται ανά Ημέρα και για κάθε Χρήστη ως εξής:
όπου
• | d1: οι ημέρες του εκάστοτε μήνα της περιόδου 01-01-2015 08:00-01-01-2016 08:00 με τιμές από 1 έως ν (ν ≤ 31) όπου ο Διαχειριστής δέσμευσε Μεταφορική Ικανότητα για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας |
• | d2: οι ημέρες του εκάστοτε μήνα της περιόδου 01-01-2015 08:00-01-01-2016 08:00 με τιμές από 1 έως ν (ν ≤ 31) όπου ο Διαχειριστής προχώρησε σε επαναγορά Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης για την αντιστάθμιση Αερίου Λειτουργίας |
• | ΣΔΜΣΙΔ: ο Συντελεστής Χρέωσης Δεσμευμένης Μεταφορικής Ικανότητας στο Σημείο Εισόδου Σιδηρόκαστρο για το 2015 |
• | ΣΔΜΚΗΠ: ο Συντελεστής Χρέωσης Δεσμευμένης Μεταφορικής Ικανότητας στο Σημείο Εισόδου Κήποι για το 2015 |
• | ΣΕΜΣΙΔ: ο Συντελεστής Χρέωσης Ποσότητας Μεταφοράς στο Σημείο Εισόδου Σιδηρόκαστρο για το 2015 |
• | ΣΕΜΚΗΠ: ο Συντελεστής Χρέωσης Ποσότητας Μεταφοράς στο Σημείο Εισόδου Κήποι για το 2015 |
• | ΔΕΣΙΔ,J,D1: η Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα d1 και η οποία είχε εγχυθεί μέσω του Σημείου Εισόδου Σιδηρόκαστρο. Στην περίπτωση όπου την ημέρα d1, ο Διαχειριστής έχει προβεί και σε επαναγορά Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας το ΔΕΣΙΔ,J,D1 υπολογίζεται από τον τύπο: |
Α. όταν η Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα αυτή > ΔΕΣΙΔ,J,D2 τότε ΔΕΣΙΔ,J,D1 = (Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα αυτή - ΔΕΣΙΔ,J,D2)
Β. όταν η Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα αυτή < ΔΕΣΙΔ,J,D2, τότε ΔΕΣΙΔ,J,D1: = 0
• | ΔΕΚΗΠ,J,D1: η Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα d1 και η οποία είχε εγχυθεί μέσω του Σημείου Εισόδου Κήποι. Στην περίπτωση όπου την ημέρα d1, ο Διαχειριστής έχει προβεί και σε επαναγορά Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας το ΔΕΚΗΠ,J,D1 υπολογίζεται από τον τύπο: |
Α. όταν η Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα αυτή > ΔΕΚΗΠ,J,D2 τότε ΔΕΚΗΠ,J,D1 = (Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα αυτή - ΔΕΚΗΠ,J,D2)
Β. όταν η Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα αυτή< ΔΕΚΗΠ,J,D2, τότε ΔΕΚΗΠ,J,D1 = 0 - ΜΤΕΣΙΔ: το μοναδιαίο τίμημα επαναγοράς κατά τα οριζόμενα στο Άρθρο 20ΑΒ για την επαναγορά Μεταφορικής Ικανότητας στο Σημείο Εισόδου Σιδηρόκαστρο
• | ΜΤΕΚΗΠ: το μοναδιαίο τίμημα επαναγοράς κατά τα οριζόμενα στο Άρθρο 20ΑΒ για την επαναγορά Μεταφορικής Ικανότητας στο Σημείο Εισόδου Κήποι |
• | ΔΕΣΙΔ,J,D2: η Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα d2 κατόπιν της διαδικασίας της επαναγοράς στο Σημείο Εισόδου Σιδηρόκαστρο |
• | ΔΕΚΗΠ,J,D2 η Ημερήσια Ποσότητα Αερίου Λειτουργίας που κατανεμήθηκε στο Χρήστη Μεταφοράς j την Ημέρα d2 κατόπιν της διαδικασίας της επαναγοράς στο Σημείο Εισόδου Κήποι |
Η κατανομή στους Χρήστες (j) της Ημερήσιας Ποσότητας Αερίου Λειτουργίας κατόπιν της διαδικασίας της επαναγοράς (ΔΕΣΙΔ,D2 και ΔΕΚΗΠ,D2) γίνεται αναλογικά με την Διακινηθείσα Ποσότητα κάθε Χρήστη Μεταφοράς την Αντίστοιχη Μέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι επειδή το Κόστος Δέσμευσης Μεταφορικής Ικανότητας Παράδοσης και Κόστος Ποσότητας για την αντιστάθμιση του Αερίου Λειτουργίας θα ανακτάται από τους Χρήστες με απολογιστικά στοιχεία δεν συνυπολογίζεται Συντελεστής Χρέωσης Βραχυχρόνιας Σύμβασης για τις ημέρες d1 (δηλαδή Β=1).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 30-06-2016
Ο Πρόεδρος