Απόφαση 3121-6-22965/18

Απόφαση 3121.6/22965/2018: Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση 3121.6/22965/2018: Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας, (ΦΕΚ 78/ΑΑΠ/2018), 25-04-2018.

 

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις:

 

(α) της παραγράφου 4)ε, του άρθρου 19, του νόμου 2932/2001 (ΦΕΚ 145/Α/2001), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 44, παράγραφος 4)ε, του νόμου 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α/2013) και το άρθρο 31, παράγραφος 1, του νόμου 4368/2016 (ΦΕΚ 21/Α/2016)

 

(β) της παραγράφου 2, στοιχείο θ, του άρθρου 5 του νόμου 3469/2006 (ΦΕΚ 131/Α/2006)

 

(γ) του άρθρου 90, του προεδρικού διατάγματος 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005)

 

(δ) του άρθρου 2, του προεδρικού διατάγματος 70/2015 (ΦΕΚ 114/Α/2015)

 

2. Τις αποφάσεις:

 

(α) την υπ' αριθμόν 11454/1976 (ΦΕΚ 137/Δ/1936) Απόφαση του Νομάρχη Αττικής/Διαμερίσματος Πειραιώς με θέμα: Περί επικυρώσεως εκθέσεως επιτροπής καθορισμού των ορίων του αιγιαλού εις θέσιν Λιμένος νήσου Ύδρας,

 

(β) την υπ' αριθμόν οίκοθεν ΤΥ/1235/1993 (ΦΕΚ 390/Δ/1993) Απόφαση του Νομάρχη Πειραιά με θέμα: Καθορισμός ορίων χερσαίας ζώνης Λιμένα Ύδρας,

 

(γ) την υπ' αριθμόν 8216/86/2005 (ΦΕΚ 1242/Β/2005) Υπουργική Απόφαση Θέματα λειτουργίας της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων,

 

(δ) την υπ' αριθμόν 2901.01/7538/2016 (ΦΕΚ 45/ΥΟΔΔ/2016) Υπουργική Απόφαση Παύση και Διορισμός Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

 

(ε) την υπ' αριθμόν 101/31-08-2016 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ύδρας με θέμα: Παραλαβή της μελέτης με τίτλο: Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την εκτέλεση Λιμενικών Έργων του έργου: Εκπόνηση Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας,

 

(στ) την υπ' αριθμόν 150/28-09-2016 (Α.Δ.Α.: ΩΘΞΒΩΗΞΧ4Θ) Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ύδρας με θέμα: Συζήτηση και λήψη απόφασης έγκρισης της μελέτης περί του Πλαισίου Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας (MASTER PLAN),

 

(ζ) την υπ' αριθμόν 3121.6/45530/2017 (ΦΕΚ 329/ΥΟΔΔ/2017) απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα: Ανασυγκρότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων,

 

(η) την υπ' αριθμόν 69/05/13-07-2017 Απόφαση της 69ης Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, στην οποία αναβλήθηκε η λήψη σχετικής απόφασης,

 

3. τα έγγραφα:

 

(α) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 564/24-10-2016 έγγραφο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ύδρας υποβολής του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας στην Υπηρεσία μας για έγκριση του από την Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων,

 

(β) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.6/29353/2017/24-04-2017 έγγραφο της Υπηρεσίας μας για διατύπωση απόψεων του Λιμεναρχείου (Λ/Χ) Ύδρας επί της μελέτης του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα,

 

(γ) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.6/29356/2017/24-04-2017 έγγραφο της Υπηρεσίας μας για γνωστοποίηση του συνδέσμου μεταφόρτωσης της μελέτης στα μέλη της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων,

 

(δ) η υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.6/761/17/17-05-2017 αναφορά του Λ/Χ Ύδρας διατύπωσης απόψεων επί του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας,

 

(ε) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 83551/6057/26-06-2017 έγγραφο Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής/Γενικής Διεύθυνσης Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής/ Διεύθυνσης Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού/ Τμήματος Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού διαβίβασης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου στην Υπηρεσία μας,

 

(στ) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.6/46971/2017/27-06-2017 Φ.Ε.Σ. της Υπηρεσίας μας για διατύπωση απόψεων της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (ΔΙ.Π.ΘΑ.Π.) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

 

(ζ) το από 27-06-2017 ηλεκτρονικό μήνυμα της Υπηρεσίας μας για γνωστοποίηση του συνδέσμου μεταφόρτωσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου στα μέλη της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων,

 

(η) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.6/49796/17/06-07-2017 έγγραφο Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./Κ.Ν./ ΔΙ.Π.ΘΑ.Π.-1ο διατύπωσης απόψεων επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου,

 

4. τα υπ' αριθμόν Μ51-09/15-ΠΛ-00, με τίτλο Οριζοντιογραφία Υφιστάμενης Κατάστασης (Κλίμακα 1:750, Φεβρουάριος 2016) και υπ' αριθμόν Μ51-09/15-ΠΛ-02_1, με τίτλο Οριζοντιογραφία Προτεινόμενων Έργων & Διάταξης Σκαφών - Εναλλακτική Πρόταση 1 - Ελαχίστων Παρεμβάσεων (Κλίμακα 1:750, Φεβρουάριος 2016) σχέδια, των Γεωργίου Σ. Βερελή - Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού και της Κωστούλας Π. Ηλιοπούλου-Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού,

 

5. το Πρακτικό της 71ης/15-12-2017 (Α.Δ.Α.: 6Ψ2Λ46 53ΠΩ-ΚΤΨ) Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Θέμα 5°),

 

6. το γεγονός ότι με τις κανονιστικές διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζει:

 

1. Εγκρίνει το υποβληθέν Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας και συγκεκριμένα την εναλλακτική λύση 1 (λύση ελαχίστων παρεμβάσεων - σχεδόν μηδενική λύση), όπως αυτή αποτυπώνεται στα συνημμένα υπ' αριθμόν Μ51-09/15-ΠΛ-00 σχέδιο, με τίτλο Οριζοντιογραφία Υφιστάμενης Κατάστασης (Κλίμακα 1:750, Φεβρουάριος 2016) και υπ' αριθμόν Μ51-09/15-ΠΛ-02_1 σχέδιο, με τίτλο Οριζοντιογραφία Προτεινόμενων Έργων & Διάταξης Σκαφών - Εναλλακτική Πρόταση 1 - Ελαχίστων Παρεμβάσεων (Κλίμακα 1:750, Φεβρουάριος 2016), των Γεωργίου Σ. Βερελή - Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού και της Κωστούλας Π. Ηλιοπούλου - Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού, δεδομένου ότι δεν προτείνεται καμία ουσιαστική παρέμβαση/κατασκευή, παρά μόνο ήσσονος σημασίας εργασίες, που πριν την εκτέλεση τους θα εξασφαλίζεται υποχρεωτικά η σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.), αλλά και λαμβάνοντας υπόψη την επικινδυνότητα και τον επείγοντα χαρακτήρα αποκατάστασης των εκτεταμένων υποσκαφών, οι οποίες ενδέχεται να οδηγήσουν σε αστοχία των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων στις θέσεις εξυπηρέτησης της ακτοπλοΐας.

 

2. Ειδικότερα, η έγκριση του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας αφορά στα εξής έργα:

 

α. Αποκατάσταση των υποσκαφών του κρηπιδώματος των Ε/Γ πλοίων και ημερόπλοιων του λιμένα. Επισκευή και συμπλήρωση του ανακουφιστικού πρίσματος του τοίχου και αποκατάσταση των διευρυμένων αρμών των στηλών των κρηπιδοτοίχων.

 

β. Αποκατάσταση των σπηλαιώσεων του κορμού του προβλήτα Τ και του κορμού του προσήνεμου μώλου. Στο ίδιο πλαίσιο προβλέπεται και αναδιαμόρφωση του πρανούς προστασίας της βόρειας πλευράς του προβλήτα Τ.

 

γ. Αποκατάσταση και ενίσχυση της θωράκισης του προσήνεμου μώλου.

 

δ. Καθαίρεση των υφιστάμενων διαβαθρών στην εξωτερική πλευρά του προσήνεμου μώλου και εγκατάσταση νέων, καλαίσθητου τύπου, συνιστώμενων εκ μεταλλικού δικτυώματος μη ορατού, που εγκιβωτίζεται εντός της μάζας του αναδιαμορφωνόμενου πρανούς του προσήνεμου μώλου. Η μεταλλική κατασκευή αγκυρώνεται και θεμελιώνεται εντός του πρανούς και φέρει ξύλινο deck στην επιφάνεια της για την αποεπιβίβαση των χρηστών των τουριστικών σκαφών. Το ξύλινο deck απομακρύνεται κατά τη χειμερινή περίοδο, κατά την οποία δεν είναι δυνατή, λόγω των καιρικών συνθηκών, η εξυπηρέτηση σκαφών στην εξωτερική πλευρά του προσήνεμου μώλου. Η εύκολη απομάκρυνση του deck εξασφαλίζεται μέσω ειδικής διάταξης που φέρει το εξ αλουμινίου πλαίσιο τοποθέτησης των σανίδων του.

 

ε. Αποκατάσταση τμήματος του παραδοσιακού μετώπου του κρηπιδώματος των Ε/Γ πλοίων και ημερόπλοιων, που σήμερα έχει πρακτικά αποδομηθεί σε μεγάλα τμήματα του. Η αποκατάσταση αυτή θα γίνει με λίθους ιδίας κατηγορίας, απόχρωσης και μεγεθών με τους υφιστάμενους του λιμένα. Παράλληλα, θα αποκατασταθεί μέρος της ανωδομής του, που είχε επιστρωθεί με σκυροδέματα και αντίστοιχα και αυτά βρίσκονται σε ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση. Οι επιστρώσεις αυτές θα είναι αντίστοιχα ιδίου τύπου με αυτές της ευρύτερης παραλιακής ζώνης του κρηπιδώματος των Ε/Γ πλοίων και ημερόπλοιων.

 

Τέλος, με την αποκατάσταση του μετώπου θα καθαιρεθούν αρχικά και εν συνεχεία θα αγκυρωθούν εκ νέου, τα υφιστάμενα εξαρτήματα πρόσδεσης (κρίκοι και βραχίονες πρόσδεσης) των σκαφών και προστασίας των κρηπιδωμάτων (υφιστάμενοι προσκρουστήρες).

 

στ. Εγκατάσταση υπόγειου δικτύου υποδομής στην εσωτερική πλευρά της ανωδομής του προσήνεμου μώλου, ώστε να εξασφαλιστούν οι ελάχιστες παροχές για τα τουριστικά σκάφη και σκάφη αναψυχής.

 

ζ. Κατασκευή νέου βάθρου πλαγιοδέτησης των λάντζων των Κ/Ζ, στο κέντρο του προβλήτα Τ, στη νότια πλευρά του. Το βάθρο, διαστάσεων κάτοψης 6,00 x 2,00 m, συνίσταται από προκατασκευασμένα στοιχεία βάσης και ανωδομή από μεταλλικό πλαίσιο, επί του οποίου προσαρμόζεται ξύλινο deck.

 

3. Αναφορικά με τη μερική αναδιάταξη των εξυπηρετούμενων σκαφών στα κρηπιδώματα του προβλήτα προτείνονται τα εξής:

 

α. Απομάκρυνση των δύο παλαιών μικρών φορτηγών σκαφών από τον προσήνεμο μώλο. Η περιοχή αυτή του έργου θα πρέπει να παραμείνει αποκλειστικά για τουριστική χρήση, τουλάχιστον για το μεγαλύτερο τμήμα του μώλου (συνεχής και ενιαία ζώνη).

 

β. Μετακίνηση της θέσης εξυπηρέτησης των λάντζων αμέσως στη συνέχεια της ζώνης των ταξί, η οποία παραμένει στη σημερινή της θέση. Η ζώνη αυτή χαρακτηρίζεται από επαγγελματικά σκάφη μικρού μεγέθους που μεταφέρουν τουρίστες. Η παραμονή των ζώων διατηρείται στον όπισθεν αυτών χερσαίο χώρο. Η απομάκρυνση των λάντζων των Κ/Ζ θα αποσυμφορήσει σημαντικά την εν λόγω περιοχή.

 

γ. Μετακίνηση της θέσης εξυπηρέτησης των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής (ενοικιαζόμενων που προσεγγίζουν το λιμάνι) στη συνέχεια της ζώνης κατάληψης από τις λάντζες (κυρίως ενοικιαζόμενα ιστιοφόρα).

 

δ. Μετακίνηση όλων των φορτηγών στη συνέχεια, διαμορφώνοντας μία ζώνη ενιαίας εμπορικής χρήσης. Το φορτηγό Γεωργία Μ. θα τοποθετηθεί στη ζώνη μεταξύ των καταστημάτων, ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα στα καταστήματα κατά τη διάρκεια της φορτοεκφόρτωσης του.

 

ε. Στη λύση αυτή θα μπορούσε να γίνει πλήρης απομάκρυνση των τουριστικών σκαφών (ενοικιαζομένων) από το παραλιακό κρηπίδωμα και στις θέσεις τους να μετακινηθούν τα φορτηγά. Η μετακίνηση αυτή θα έδινε τη δυνατότητα μετακίνησης προς τα ανατολικά όλων των στη συνέχεια εξυπηρετούμενων σκαφών (σκαφών αναψυχής ντόπιων και αλιευτικών σκαφών), με αποτέλεσμα να ελευθερωθεί το σύνολο του προσήνεμου μώλου για εξυπηρέτηση σκαφών αποκλειστικά τουριστικής χρήσης. Η δυνατότητα αυτή επαφίεται στο φορέα λειτουργίας του λιμένα, δηλαδή στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ύδρας, το οποίο μπορεί να την υλοποιήσει με βάση τις εκάστοτε ανάγκες του.

 

4. Η έγκριση του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Ύδρας δίνεται με τις εξής προϋποθέσεις:

 

α. Να προωθηθούν οι διαδικασίες επαναχάραξης της γραμμής της χερσαίας ζώνης λιμένα, ώστε τα κτίρια του Μουσείου και του Ναυτικού Ομίλου να μείνουν εξολοκλήρου έξω από αυτή.

 

β. Να τηρηθούν οι διατάξεις του νόμου 3028/2002 (ΦΕΚ 153/Α/2002) Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και του νόμου 2971/2001 (ΦΕΚ 285/Α/2001) Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις.

 

γ. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (Εφορεία Ενάλιων Αρχαιοτήτων και Εφορεία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων) να ειδοποιηθούν γραπτώς 20 τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες πριν την έναρξη των εργασιών, προκειμένου να αποσταλούν εντεταλμένοι εκπρόσωποι της Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων για τον υποβρύχιο αρχαιολογικό έλεγχο της περιοχής εκτέλεσης του έργου και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων για την παρακολούθηση των χερσαίων εργασιών, τα έξοδα μετακίνησης και η εκτός έδρας ημερήσια αποζημίωση των οποίων θα επιβαρύνουν τις πιστώσεις του έργου. Από τα αποτελέσματα του ελέγχου θα εξαρτηθεί η τελική έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

δ. Οι εργασίες που θα εκτελεστούν θα είναι αποκλειστικά αυτές που περιγράφονται στη μελέτη και τα συνημμένα σχέδια. Καμία άλλη εργασία δεν θα πραγματοποιηθεί στο λιμάνι και δεν θα κατασκευαστεί στο μέλλον οποιοδήποτε άλλο έργο, χωρίς την έγγραφη γνωμοδότηση των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων και Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων). Σε περίπτωση τροποποίησης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η μελέτη θα πρέπει να επανυποβληθεί στις παραπάνω αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

ε. Τα ορατά τμήματα του λιμένα θα αποκατασταθούν χωρίς οποιαδήποτε αλλοίωση της προϋφιστάμενης μορφής τους.

 

στ. Κατά την καθαίρεση των πλακοστρωμένων τμημάτων της χερσαίας ζώνης θα γίνεται αρίθμηση των πλακών, ώστε να επανατοποθετηθούν στις ίδιες θέσεις.

 

ζ. Οι λιθοδομές θα αποκατασταθούν με λίθους όμοιους με τους προϋφιστάμενους και συμβατά στερεωτικά υλικά.

 

η. Θα γίνεται περιοδικός έλεγχος για την απομάκρυνση κατά τους χειμερινούς μήνες των ξύλινων διαβαθρών στον προσήνεμο μώλο.

 

θ. Να ενημερωθεί η Υδρογραφική Υπηρεσία για την ημερομηνία έναρξης των εργασιών και το προβλεπόμενο πέρας, ώστε να εκδοθούν άδειες προς τους ναυτιλλομένους.

 

5. Την παρούσα απόφαση συνοδεύουν τα:

 

α. Υπ' αριθμόν Μ51-09/15-ΠΛ-00 σχέδιο, με τίτλο Οριζοντιογραφία Υφιστάμενης Κατάστασης (Κλίμακα 1:750, Φεβρουάριος 2016),

β. Υπ' αριθμόν Μ51-09/15-ΠΛ-02_1 σχέδιο, με τίτλο Οριζοντιογραφία Προτεινόμενων Έργων & Διάταξης Σκαφών - Εναλλακτική Πρόταση 1 - Ελαχίστων Παρεμβάσεων (Κλίμακα 1:750, Φεβρουάριος 2016,

 

των Γεωργίου Σ. Βερελή - Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού και της Κωστούλας Π. Ηλιοπούλου - Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού.

 

a.3121-6-22965.18

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με τα συνημμένα σχέδια.

 

Πειραιάς, 27-03-2018

 

Ο Πρόεδρος

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.