Απόφαση 3121-6-22971/18

Απόφαση 3121.6/22971/2018: Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) Λιμένα Θεσσαλονίκης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση 3121.6/22971/2018: Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) Λιμένα Θεσσαλονίκης, (ΦΕΚ 77/ΑΑΠ/2018), 25-04-2018.

 

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις:

 

(α) της παραγράφου 4)ε, του άρθρου 19, του νόμου 2932/2001 (ΦΕΚ 145/Α/2001), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 44, παράγραφος 4)ε, του νόμου 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α/2013) και το άρθρο 31, παράγραφος 1, του νόμου 4368/2016 (ΦΕΚ 21/Α/2016)

 

(β) της παραγράφου 2, στοιχείο θ, του άρθρου 5 του νόμου 3469/2006 (ΦΕΚ 131/Α/2006)

 

(γ) του άρθρου 90, του προεδρικού διατάγματος 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005)

 

(δ) του άρθρου 2, του προεδρικού διατάγματος 70/2015 (ΦΕΚ 114/Α/2015)

 

2. Τις αποφάσεις:

 

(α) την υπ' αριθμόν 02 απόφαση της 2ης (25-07-2002) Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για τον καθορισμό χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δόμησης στη χερσαία ζώνη του Λιμένα Θεσσαλονίκης (νόμος 4081/2012 (ΦΕΚ 184/A/2012))

 

(β) την υπ' αριθμόν 09 γνωμοδότηση της 8ης (30-01-2004) Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων επί της Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Αξιολόγηση έργου: Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης

 

(γ) την υπ' αριθμόν 8216/86/2005 (ΦΕΚ 1242/Β/2005) υπουργική απόφαση Θέματα λειτουργίας της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων.

 

(δ) την υπ' αριθμόν 05 γνωμοδότηση της 22ης (05-12-2005) Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων επί της Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: Εγκατάσταση δεξαμενών αποθήκευσης slops στο λιμένα Θεσσαλονίκης

 

(ε) την υπ' αριθμόν 02 γνωμοδότηση της 27ης (18-07-2006) Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων επί της Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου - δραστηριότητας: Εγκατάσταση Αποθήκευσης Ασφαλτικού Υλικού, της Εταιρείας Ατλαντίς Εταιρεία Ασφάλτου και Ενέργειας με μέγιστη αποθηκευτική δυναμικότητα 3.500 m, εντός της ελεύθερης ζώνης στο λιμένα Θεσσαλονίκης

 

(στ) την υπ' αριθμόν 6298/2012 (ΦΕΚ 157/ΑΑΠ/2012) Απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, για χωροθέτηση τουριστικού λιμένα στην ανατολική πλευρά του προβλήτα 1,

 

(ζ) την υπ' αριθμόν 5899/09-07-2014 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, αναφορικά με την ανάθεση της Σύμβασης Μελέτη Προγραμματικού Σχεδίου Master Plan Λιμένος Θεσσαλονίκης στα Συμπράττοντα Γραφεία ΑΡΩΝΗΣ -ΔΡΕΤΤΑΣ - ΚΑΡΛΑΥΤΗΣ Σύμβουλοι Μηχανικοί - ΤΡΙΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΠΕ. ΕΒΙΑΜ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΠΕ - ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Διακριτικό Δίκτυο - Ελένη ΣΕΜΨΗ - ΡΑΪΔΟΥ του Δημητρίου Δημήτριος ΡΑΪΔΗΣ του Χρήστου - Ευαγγελία ΜΕΡΚΟΥ του Παναγιώτη - Δημήτριος ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ του Νικολάου Νικόλαος ΜΗΛΙΩΝΗΣ του Βασιλείου - Θεοφάνης ΣΚΟΥΡΤΗΣ του Γεωργίου - Φώτιος ΜΥΡΙΑΝΙΔΗΣ του Θεοχάρη,

 

(η) την υπ' αριθμόν 2901.01/7538/2016 (ΦΕΚ 45/ΥΟΔΔ/2016) υπουργική απόφαση Παύση και Διορισμός Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

 

(θ) την υπ' αριθμόν 504/04-04-2016 (αριθμός πινακίδας 86) (ΑΔΑ: ΩΞΞΖΩΡ5-ΑΔΒ) απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης,

 

(ι) την υπ' αριθμόν 6637/27-04-2016 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, με την οποία γίνονται αποδεκτές οι υπό εξέταση μελέτες,

 

(ι)α) την υπ' αριθμόν 5538/2017 (ΦΕΚ 76/ΑΑΠ/2017) Απόφαση της Υπουργού Τουρισμού, για ανάκληση απόφασης χωροθέτησης τουριστικού λιμένα εντός του Λιμένα Θεσσαλονίκης,

 

(ι)β) την υπ' αριθμόν 3121.6/45530/2017 (ΦΕΚ 329/ΥΟΔΔ/2017) απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα: Ανασυγκρότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων.

 

3. τα έγγραφα:

 

(α) το από 28-08-2014 Ιδιωτικό Συμφωνητικό του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με τα προαναφερθέντα Συμπράττοντα Γραφεία,

 

(β) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.1/9805/2015/13-11-2015 έγγραφο Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης,

 

(γ) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.1/9986/2015/20-11-2015 έγγραφο Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης,

 

(δ) το υπ' αριθμόν 700/05-02-2016 έγγραφο Δήμου Θεσσαλονίκης με απόψεις επί του προτεινόμενου Master Plan,

 

(ε) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.1-6/39003/2016/09-05-2016 έγγραφο της Υ.ΝΑ.Ν.Π./Γ.Γ.Λ.Λ.Π.Ν.Ε./ΔΙ.ΛΙ.Κ.ΥΠ. προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης για διατύπωση απόψεων επί του προς έγκριση Προγραμματικού Σχεδίου λιμένα Θεσσαλονίκης

 

(στ) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.6/43529/2016/24-05-2016 έγγραφο Υπηρεσίας μας (πρόσκληση σε συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων στις 02-06-2016)

 

(ζ) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.1/4001/2016/30-05-2016 έγγραφο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, με τις απόψεις του επί του Προγραμματικού Σχεδίου Λιμένος Θεσσαλονίκης

 

(η) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 46116/2104/31-05-2016 έγγραφο Δήμου Θεσσαλονίκης με πρόταση του Δήμου για τον 1ο προβλήτα

 

(θ) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 3121.6/46793/2016/01-06-2016 έγγραφο Υπηρεσίας (αναβολή συνεδρίασης Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων)

 

(ι) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου Φ. 900/10/102372/Σ.49/08-06-2016 έγγραφο ΥΠ.ΕΘ.Α./Γ.Ε.ΕΘ.Α./Υ.ΥΠ.Π.Χ.Λ.

 

(ι)α) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 23515/17-06-2016 έγγραφο ΥΠΕΡΕΝ/ΔΙΠΑ-Γ' επιστροφής στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης του υποβληθέντος φακέλου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, λόγω μη πληρότητας του φακέλου

 

(ι)β) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 6311/19-07-2016/19-07-2016 έγγραφο Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

 

(ι)γ) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 96/05-01-2017/05-01-2017 έγγραφο Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, με το οποίο απέστειλε στην Υπηρεσία μας επικαιροποιημένα το Σχέδιο Λ02 και το τεύχος Β' Σταδίου του Master Plan

 

(ι)δ) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 268/16-01-2017 έγγραφο Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, με συνημμένη την υπ' αριθμόν 6927/13-01-2017 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

 

(ι)ε) το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου Φ900/1/104005/Σ.1/2018 έγγραφο ΥΠ.ΕΘ.Α./Γ.Ε.ΕΘ.Α./Υ.ΥΠ.Π.Χ.Λ., με το οποίο διευκρινίστηκαν / ήρθησαν οι προϋποθέσεις που είχαν τεθεί με το Φ. 900/10/102372/Σ.49/08-06-2016 έγγραφο ΥΠ.ΕΘ.Α./Γ.Ε.ΕΘ.Α./Υ.ΥΠ.Π.Χ.Λ.

 

4. τις μελέτες:

 

(α) Μελέτη Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου Master Plan Λιμένα Θεσσαλονίκης των προαναφερθέντων Συμπραττόντων Γραφείων, η Α' Φάση - Απριλίου 2015 και Β' Φάση - Απριλίου 2016.

 

(β) Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της Ελένη ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΤΡΟΠΑΛΙΣ Ε.Τ.Ε., που συνοδεύει το Προγραμματικό Σχέδιο Master Plan Λιμένα Θεσσαλονίκης.

 

(γ) ΜΕΛΕΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ MASTER PLAN ΛΙΜΕΝΑ Θεσσαλονίκης, Β' Στάδιο Μελέτης, Μάρτιος 2016, των μελετητών ΑΔΚ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε., ΤΡΙΤΩΝ Σύμβουλοι Μηχανικοί Ε.Π.Ε., ΕΒΙΑΜ Ε.Π.Ε., ΜΗΛΙΩΝΗΣ Νικόλαος Πολιτικός Μηχανικός κ.λ.π.

 

5. το υπ' αριθμόν Λ.01 σχέδιο, με θέμα Οριζοντιογραφία Γενικής Διάταξης Λιμένα του έργου ΜΕΛΕΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ MASTER PLAN ΛΙΜΕΝΑ Θεσσαλονίκης (Κλίμακα 1:2.500, Φεβρουάριος 2016), των μελετητών ΑΔΚ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε., ΤΡΙΤΩΝ Σύμβουλοι Μηχανικοί Ε.Π.Ε., ΕΒΙΑΜ Ε.Π.Ε., ΜΗΛΙΩΝΗΣ Νικόλαος Πολιτικός Μηχανικός κ.λ.π.

 

6. το Πρακτικό της 72ης/07-02-2018 (ΑΔΑ: 63ΚΡ4653ΠΩ-147) Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Θέμα 1°)

 

7. το γεγονός ότι με τις κανονιστικές διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζει:

 

1. Εγκρίνεται το Master Plan του λιμένα Θεσσαλονίκης, καθώς και τα έργα που προτείνονται σε αυτό, συμπεριλαμβανομένου και του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα κατά 651 m στη δυτική του πλευρά (κρηπίδωμα) και κατά 721 μέτρα στην ανατολική του πλευρά (κρηπίδωμα), καθώς αυτό επιτρέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 20, παράγραφος 2, του νόμου 2971/2001, ως ακολούθως:

 

Συνοπτικά οι προτεινόμενες νέες / συμπληρωματικές λιμενικές εγκαταστάσεις του παρόντος Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) είναι οι ακόλουθες:

 

Ι. Επέκταση του 6ου Προβλήτα (κρηπιδωμάτων 26 (ΣΕΜΠΟ) και 24 (χύδην φορτία).

 

II. Ενοποίηση των Προβλητών No 4 και No 5, έτσι ώστε να προκύψει ένας νέος προβλήτας σημαντικά μεγαλύτερης δυναμικότητας (λόγω της μεγαλύτερης έκτασης, αλλά και του προσαυξημένου ωφέλιμου βάθους του νέου μετωπικού - νότιου κρηπιδώματος αυτού).

 

III. Κατασκευή συμπληρωματικών κρηπιδοτοίχων εκατέρωθεν της βάσης του Προβλήτα No 3, για την πλαγιοπρυμνοδέτηση Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων, Ro-Pax, καθώς και πλοίων αμιγώς Ro-Ro.

 

IV. Κατασκευή νέου (μικρού σχετικά) προβλήτα, δυτικά του 6ου Προβλήτα, για την εξυπηρέτηση πλοίων μεταφοράς υγρών φορτίων (πλην πετρελαιοειδών), μεγέθους έως 15.000 DWT.

 

V. Κατασκευή νέου λιμενίσκου βοηθητικών σκαφών στο δυτικό άκρο της Χερσαίας Ζώνης.

 

Για να καταστούν λειτουργικές οι παραπάνω αναφερόμενες λιμενικές εγκαταστάσεις (Ι) και (ΙΙ), είναι επίσης απαραίτητη η πραγματοποίηση γενικών εκσκαφών / βυθοκορήσεων σε συγκεκριμένους θαλάσσιους τομείς του λιμένα, καθώς και η καθαίρεση μικρού τμήματος (περίπου 60 m) του υφιστάμενου αποσπασμένου κυματοθραύστη, για τη διευκόλυνση της ναυσιπλοΐας των μεγαλύτερων πλοίων.

 

α/α

Έργα που εντάσσονται στο Master Plan

1

Έργα επέκτασης 6ου προβλήτα (κρηπιδώματος 26 - ΣΕΜΠΟ και 24 - χύδην)

2

Έργα που περιλαμβάνονται στο μεσοπρόθεσμο πενταετές (2017 - 2021) Επιχειρηματικό Σχέδιο της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης

3

Νέα κτίρια, εγκαταστάσεις και έργα υποδομής εντός του Λιμένα Θεσσαλονίκης (περιλαμβανομένου της περιοχής του 6ου προβλήτα)

4

Ανάπλαση, διαμόρφωση και αξιοποίηση υπαίθριων χώρων και κατασκευή έργων πρασίνου εντός του Λιμένα Θεσσαλονίκης

5

Υποδομή cold ironing για ηλεκτροδότηση πλοίων κατά την πλεύριση στα κρηπιδώματα σύμφωνα με Οδηγία Ευρωπαϊκής Ένωσης (προτεραιότητα στα κρηπιδώματα 2-10, 20-27

6

Ανάπλαση και αξιοποίηση υφισταμένων κτιρίων της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης

7

Βυθοκορήσεις λιμενολεκανών και περιοχών θαλάσσιας ζώνης Λιμένα Θεσσαλονίκης, εκβαθύνσεις και αύξηση κατασκευαστικών βαθών κρηπιδωμάτων

8

Δημιουργία cruise terminal και κατασκευή καταφυγίου τουριστικών σκαφών για ελλιμενισμό mega και giga yachts στην περιοχή του 1ου και 2ου προβλήτα, καθώς και υδατοδρομίου

9

Αξιοποίηση υφιστάμενων αποθηκών και υπαίθριων χώρων και σχεδιασμός νέων για την ανάπτυξη υπηρεσιών Logistics - Διαχείριση ειδικών φορτίων

10

Διερεύνηση δυνατότητας κατασκευής λιμενικής εγκατάστασης (facility) φορτοεκφόρτωσης πλοίων (capsize / postpanamax) χύδην ξηρού φορτίου σε μεγαλύτερα βάθη (νησίδα -offshore, κ.ά.)

11

Προμήθεια ηλεκτροκίνητων γερανών και γερανογεφυρών και εγκατάσταση αυτών επί των αντίστοιχων κρηπιδωμάτων

 

Επισημαίνεται ότι ο προτεινόμενος διαχωρισμός της Χερσαίας Ζώνης, συναρτάται άμεσα με την Πολεοδομική Οργάνωση της Χερσαίας Ζώνης, η οποία και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ενότητες του Β' Σταδίου της μελέτης.

 

Ο προτεινόμενος υπαίθριος χώρος στάθμευσης επί της βορειοανατολικής πλευράς του κτιρίου του παλαιού Τελωνείου να διευθετηθεί σε άλλη θέση, επειδή υποβαθμίζει το άμεσο περιβάλλον, και εμμέσως, τη μορφή του διατηρητέου από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, κτίσματος, καθιστώντας ατελή την προωθούμενη ανάδειξη του τελευταίου μέσω ταυτόχρονα προτεινόμενων καθαιρέσεων υφιστάμενων κατασκευών επί της ίδιας πλευράς.

 

Η χωροθετούμενη, εντός του τομέα υπ' αριθμόν 2, στο πλαίσιο του εν λόγω Προγραμματικού Σχεδίου, ο οποίος εντάσσεται στον ιστορικό τόπο της πόλης της Θεσσαλονίκης, ξενοδοχειακή χρήση να ενταχθεί στο υφιστάμενο τετραώροφο κτήριο της Προνομιούχου Ανώνυμου Εταιρείας Γενικών Αποθηκών Ελλάδος (ΠΑΕΓΑ)-(α/α 41), αντί της προτεινόμενης εγκατάστασής του σε νέο τετραώροφο κτίσμα, στην ίδια θέση, προκειμένου να διαφυλαχθεί η φυσιογνωμία του μετώπου, προς τη θάλασσα, των κτιριακών εγκαταστάσεων του μεταξύ του Α' και Β' προβλήτα του λιμένα, και ειδικότερα, η αξιόλογη υφιστάμενη παράταξη κτηρίων, τα οποία αντανακλούν με μορφολογική ενάργεια και σε συνεκτική διάταξη την εξέλιξη των κτιριακών εγκαταστάσεων του κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα (από τα ανατολικά προς τα δυτικά: κτήριο Αποθήκης 1, κτήριο παλαιού Τελωνείου, κτήριο Αποθήκης 10, κτήριο Γραφείων Ελευθέρας Ζώνης - νυν Λιμεναρχείο, κτήριο Αποθήκης 13, κτήριο Προνομιούχου Ανώνυμου Εταιρείας Γενικών Αποθηκών Ελλάδος).

 

Το ανατολικό όριο της Ελευθέρας Ζώνης (Ε.Ζ.) του λιμένα το οποίο χωροθετείται σήμερα μεταξύ των Προβλητών No 3 και No 4 έως την Πύλη 11 (βλέπε Σχέδιο Γ.01 του Α' Σταδίου) μεταβάλλεται ως χάραξη, αλλά ουσιαστικά δεν μετακινείται σημαντικά (μικρής κλίμακας τροποποίηση του υφιστάμενου ορίου). Αντιστοίχως, μικρής κλίμακας παρεμβάσεις ως προς τη χάραξη προτείνονται και για το δυτικό όριο της Ελευθέρας Ζώνης, στην ευρύτερη περιοχή της Πύλης 16.

 

Όσον αφορά στις Τερματικές Λιμενικές Εγκαταστάσεις που αναπτύσσονται επί των Προβλητών και νοτίως της Κ.Ε.Ο., πρωταρχικός σχεδιαστικός στόχος είναι η λειτουργική αυτοτέλεια αυτών, έτσι ώστε να είναι εφικτή η διαχείρισή τους από ανεξάρτητους Operators. Η σημαντικότερη παρέμβαση σε σχέση με την υφιστάμενη δομή λειτουργίας, είναι ο σταδιακός διαχωρισμός του χύδην φορτίου από τα γενικά φορτία του λιμένα, έτσι ώστε μελλοντικά να αναπτυχθούν / εγκατασταθούν εξειδικευμένα σύγχρονα συστήματα διαχείρισης των διαφόρων φορτίων, αποσκοπώντας επίσης και στην Περιβαλλοντική αναβάθμιση των λειτουργιών του λιμένα.

 

Το σύστημα των οδικών και σιδηροδρομικών προσβάσεων στους ανεξάρτητους λιμενικούς τομείς, είναι πρωταρχικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία αυτών (είτε αυτοί χωροθετούνται εντός Ελευθέρας Ζώνης είτε εκτός αυτής). Όσον αφορά το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, αυτό τροποποιείται και αναβαθμίζεται σημαντικά, δεδομένης της νέας δυτικής πρόσβασης / εισόδου (η οποία θα λειτουργεί παράλληλα με αυτή της Πύλης 11), καθώς και της σημαντικής επέκτασης της υφιστάμενης γραμμολογίας εντός της Ελευθέρας Ζώνης.

 

Το ιστορικό τμήμα του λιμένα (Προβλήτας No 1 και Κρηπίδωμα No 4 - No 8, καθώς και οι χερσαίες εκτάσεις όπισθεν / βορείως αυτών, προτείνεται να αντιμετωπιστεί ως ιδιαίτερη λιμενική ενότητα, με χρήσεις που δεν θα σχετίζονται με την εξυπηρέτηση εμπορευματικού μεταφορικού έργου. Συνεπώς οι συγκεκριμένες περιοχές υποδομές θα πρέπει να έχουν λειτουργική αυτοτέλεια σε σχέση με τις λοιπές δραστηριότητες εντός της Χερσαίας Ζώνης.

 

Το μελλοντικό εμπορευματικό έργο που θα διέρχεται από το λιμένα προβλέπεται να εξυπηρετείται από τις ακόλουθες Τερματικές Εγκαταστάσεις:

 

Διαχείρισης Ε/Κ (Επέκταση του υφιστάμενου Σ.ΕΜΠΟ. επί του 6ου Προβλήτα).
Διαχείρισης Χύδην Στερεών Φορτίων (Αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών επί του κρηπιδώματος 24 και επέκταση αυτού, με παράλληλη μεταφορά των Γενικών Φορτίων σε άλλη θέση).
Διαχείρισης Γενικών και Λοιπών Φορτίων και Αγροτικών Χύδην Φορτίων (Ενοποίηση των Προβλητών No 4 και No 5 και δημιουργία ενός νέου Προβλήτα, ο οποίος πλην του Γενικού Φορτίου, θα διαχειρίζεται και άλλες κατηγορίες φορτίων/εμπορευμάτων όπως scrap, εισαγωγές αυτοκινήτων).
Διακίνηση Ro-Pax, Ro-Ro. Αναβάθμιση του Προβλήτα No 3 με προσθήκη της έκτασης βορείως αυτού και την απομάκρυνση παλαιών αποθηκών, για την εξυπηρέτηση Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων, Ro-Pax, καθώς και πλοίων αμιγώς Ro-Ro, με εγχώριες ή διεθνείς συνδέσεις.

 

Εκτός του εμπορευματικού μεταφορικού έργου, ο λιμένας προβλέπεται να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες / δραστηριότητες Κρουαζιέρας που σήμερα πραγματοποιεί, με την προσθήκη υποδομών για ανάπτυξη λειτουργιών έναρξης κρουαζιέρας (Home Porting).

 

Οι τομείς / περιοχές της Χερσαίας Ζώνης που χωροθετούνται βορείως της Κ.Ε.Ο. έχουν κυρίως υποστηρικτικό ρόλο ως προς τις δραστηριότητες των παραπάνω αναφερόμενων λιμενικών Τερματικών Εγκαταστάσεων (Υπηρεσίες λιμένα, συμπληρωματικοί αποθηκευτικοί χώροι, Συνεργεία και άλλες συναρτώμενες χρήσεις). Για τα τμήματα ανάντη των Προβλητών No 2 και No 3 προτείνεται να αναπτυχθούν επιπροσθέτως, εκτός των αμιγώς λιμενικών, και πολιτιστικές ή και εμπορικές χρήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να προσδώσουν προστιθέμενη αξία στο λιμένα.

 

Επισημαίνεται ότι, σε κάθε περίπτωση, τα προτεινόμενα συστήματα ανάπτυξης -διαχείρισης των Τερματικών Εγκαταστάσεων και λοιπών Τομέων της Χερσαίας Ζώνης είναι ενδεικτικά (παρουσιάζουν την επιστημονική άποψη των μελετητών για την ικανοποίηση/κάλυψη του προβλεπόμενου μεταφορικού έργου έως το έτος 2040), και δεν δεσμεύουν το Φορέα Διαχείρισης του λιμένα (Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης) ως προς το είδος του εξοπλισμού ή τη διάταξη των Τερματικών που μελλοντικά θα επιλέξει να υλοποιήσει.

 

2. Την παρούσα απόφαση συνοδεύει το υπ' αριθμόν Λ.01 σχέδιο, με θέμα Οριζοντιογραφία Γενικής Διάταξης Λιμένα του έργου ΜΕΛΕΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ MASTER PLAN ΛΙΜΕΝΑ Θεσσαλονίκης (Κλίμακα 1:2.500, Φεβρουάριος 2016), των μελετητών ΑΔΚ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε., ΤΡΙΤΩΝ Σύμβουλοι Μηχανικοί Ε.Π.Ε., ΕΒΙΑΜ Ε.Π.Ε., ΜΗΛΙΩΝΗΣ Νικόλαος Πολιτικός Μηχανικός κ.λ.π.

 

a.3121-6-22971.18

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με τα συνημμένα σχέδια.

 

Πειραιάς, 27-03-2018

 

Ο Πρόεδρος

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.