Απόφαση 3169/16 - Άρθρο 12

Άρθρο 12: Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Πρασίνου - Καθαριότητας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

(Α) Αρμοδιότητες Τμήματος Καθαριότητας και Αποκομιδής Απορριμμάτων

 

Το Τμήμα Καθαριότητας και Αποκομιδής Απορριμμάτων είναι αρμόδιο για την εξασφάλιση της αποκομιδής και της μεταφοράς των απορριμμάτων και την εξασφάλιση της καθαριότητας των κοινοχρήστων χώρων.

 

Οι αρμοδιότητες των επί μέρους γραφείων του Τμήματος Καθαριότητας και Αποκομιδής Απορριμμάτων είναι οι εξής:

 

(α) Αρμοδιότητες Γραφείου Σχεδιασμού και Εποπτείας Καθαριότητας

 

1) Μελετά την οργάνωση και λειτουργία του συστήματος συλλογής και μεταφοράς και μεριμνά για την έκδοση της προβλεπόμενης άδειας συλλογής και μεταφοράς.

 

2) Μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται για τη βελτίωση των συστημάτων και μέσων που είναι κατάλληλα για τη διασφάλιση της αποκομιδής και μεταφοράς των απορριμμάτων καθώς και της καθαριότητας των κοινοχρήστων χώρων του Δήμου.

 

3) Μελετά και εισηγείται για τις τεχνικές προδιαγραφές και τις αναγκαίες ποσότητες των κάθε είδους τεχνικών μέσων και υλικών που απαιτούνται για την αποτελεσματική και αποδοτική εκτέλεση των παραπάνω λειτουργιών (οχήματα, τεχνικά μέσα, κάδοι κ.λ.π.).

 

4) Συγκεντρώνει, τηρεί και επεξεργάζεται στοιχεία από την εκτέλεση των λειτουργιών της καθαριότητας και διαμορφώνει και παρακολουθεί σχετικούς δείκτες αποδοτικότητας.

 

5) Διαμορφώνει τα κατάλληλα προγράμματα για τη διενέργεια των εργασιών καθαριότητας (αποκομιδή απορριμμάτων, οδοκαθαρισμός, ειδικά συνεργεία κ.λ.π.).

 

6) Μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται την κατάλληλη συγκρότηση και στελέχωση των διαφόρων συνεργείων και εισηγείται προγράμματα αναγκών ανθρώπινου δυναμικού.

 

7) Παρακολουθεί και συντονίζει τις ενέργειες για την εφαρμογή των σχεδιασμών και προγραμμάτων που αναφέρονται στα προηγούμενα 1), 2), 3), 5) και 6).

 

8) Προσδιορίζει τα σημεία και μεριμνά για την τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων.

 

9) Παρακολουθεί την κανονική εφαρμογή των προγραμμάτων διενέργειας των εργασιών καθαριότητας και εποπτεύει την ποιότητα των αποτελεσμάτων των σχετικών εργασιών.

 

10) Παρακολουθεί την διαθεσιμότητα των τεχνικών μέσων που απαιτούνται για τη διενέργεια των εργασιών καθαριότητας και συνεργάζεται με το Γραφείο Συντήρησης Οχημάτων - Μηχανημάτων για την καλύτερη αξιοποίηση των τεχνικών μέσων που διαθέτει ο Δήμος.

 

11) Μεριμνά για τη δημιουργία και καλή λειτουργία μηχανισμών και συστημάτων για την αποκομιδή και διαχείριση των αποβλήτων. Στο πλαίσιο αυτό μεριμνά για:

 

(α) την διαχείριση, σύμφωνα με τον αντίστοιχο σχεδιασμό που καταρτίζεται από την Περιφέρεια, των στερεών αποβλήτων σε επίπεδο προσωρινής αποθήκευσης, μεταφόρτωσης, επεξεργασίας, διάθεσης λειτουργίας σχετικών εγκαταστάσεων, κατασκευής μονάδων επεξεργασίας και αξιοποίησης,

 

(β) την αποκατάσταση υφισταμένων χώρων εναπόθεσης (ΧΑΔΑ), σε συνεργασία με τον τομέα εγγειοβελτιωτικών έργων της τεχνικής υπηρεσίας.

 

(γ) Την κατασκευή και διαχείριση συστημάτων αποχέτευσης και βιολογικού καθαρισμού, σε συνεργασία με την Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ).

 

(β) Αρμοδιότητες Γραφείου Αποκομιδής Απορριμμάτων

 

1) Συγκροτεί συνεργεία για την αποκομιδή των αστικών απορριμμάτων και την μεταφορά τους στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων.

 

2) Διενεργεί με τα κατάλληλα συνεργεία και τεχνικά μέσα το έργο της αποκομιδής των αστικών απορριμμάτων και την μεταφορά τους στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων.

 

3) Μεριμνά για τον σωστό χειρισμό και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των οχημάτων και τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούν τα συνεργεία καθαριότητας του Τμήματος.

 

4) Καταγράφει και συγκεντρώνει καθημερινά στοιχεία για την εκτέλεση των προγραμμάτων αποκομιδής των απορριμμάτων.

 

5) Μεριμνά για το πλύσιμο και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των κάδων και των απορριμματοδοχείων συγκέντρωσης των απορριμμάτων.

 

(γ) Αρμοδιότητες Γραφείου Κοινοχρήστων Χώρων και Ειδικών Συνεργείων

 

1) Συγκροτεί συνεργεία για τον καθαρισμό των οδών και των λοιπών κοινοχρήστων χώρων του Δήμου και τη συγκέντρωση των απορριμμάτων σε χώρους μεταφόρτωσης.

 

2) Διενεργεί με τα κατάλληλα συνεργεία και τεχνικά μέσα το έργο του καθαρισμού των οδών και των λοιπών κοινοχρήστων χώρων του Δήμου και της συγκέντρωσης των απορριμμάτων σε χώρους μεταφόρτωσης.

 

3) Μεριμνά για τον σωστό χειρισμό και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούν τα συνεργεία καθαριότητας του Τμήματος.

 

4) Συγκροτεί ειδικά συνεργεία και διενεργεί παρεμφερείς εργασίες όπως η περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων, ο καθαρισμός από παράνομες αφίσες και διαφημίσεις, ο καθαρισμός εγκαταλελειμμένων οικιών κ.λ.π.

 

5) Καταγράφει και συγκεντρώνει καθημερινά στοιχεία για την εκτέλεση των προγραμμάτων καθαριότητας του Τμήματος.

 

6) Λαμβάνει κάθε μέτρο για τον ευπρεπισμό του Δήμου. Έχει την επιμέλεια του ειδικού ευπρεπισμού του Δήμου κατά τις εορταστικές εκδηλώσεις.

 

7) Μεριμνά για την κατασκευή και συντήρηση δρόμων και ειδικότερα φροντίζει για την εκτέλεση των έργων οδοποιίας δηλαδή την κατασκευή και ανακατασκευή οδών, κρασπεδόρειθρων, ασφαλτοτάπητων, αποκατάσταση φθορών ασφαλτικών ταπήτων, πλακοστρώσεις πεζοδρομίων και πλατειών.

 

8) Φροντίζει για την συντήρηση αγροτικών δρόμων.

 

9) Μεριμνά και φροντίζει για τη συντήρηση και τον εξοπλισμό των παιδικών χαρών, αθλητικών χώρων εγκαταστάσεων και σχολικών χώρων (επισκευή, βαφή οργάνων, καθισμάτων, κιγκλιδωμάτων κ.λ.π.).

 

10) Φροντίζει για την τοποθέτηση οργάνων και προτείνει τη δημιουργία νέων παιδικών χαρών σε κοινόχρηστους χώρους του Δήμου.

 

11) Επιμελείται της φύλαξης οργάνων.

 

(δ) Αρμοδιότητες Γραφείου Αποθήκης

 

1) Τηρεί τα αναγκαία βιβλία για τη χρεοπίστωση των υλικών και των ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται στο Τμήμα Καθαριότητας και Αποκομιδής Απορριμμάτων του Δήμου.

 

2) Έχει την ευθύνη για την αποθήκευση και φύλαξη όλων των υλικών και της παρακαταθήκης ανταλλακτικών κ.λ.π.

 

3) Μεριμνά για την έγκαιρη προμήθεια υλικών και ανταλλακτικών χρήσιμων για τη λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος του Δήμου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Προϊσταμένου του Τμήματος.

 

4) Ενημερώνει έγκαιρα τα αρμόδια όργανα για την αναγκαία προμήθεια των υλικών και ανταλλακτικών.

 

(Β) Αρμοδιότητες Τμήματος Ανακύκλωσης

 

Το Τμήμα Ανακύκλωσης είναι αρμόδιο για την εξασφάλιση της αποκομιδής και μεταφοράς των ανακυκλώσιμων υλικών.

 

(α) Αρμοδιότητες Γραφείου Σχεδιασμού και Εποπτείας Ανακύκλωσης

 

1) Μελετά την οργάνωση και λειτουργία του συστήματος συλλογής και μεταφοράς και μεριμνά για την έκδοση της προβλεπόμενης άδειας συλλογής και μεταφοράς.

 

2) Μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται για τη βελτίωση των συστημάτων και μέσων που είναι κατάλληλα για τη διασφάλιση της αποκομιδής και μεταφοράς των ανακυκλώσιμων υλικών.

 

3) Μελετά και εισηγείται για τις τεχνικές προδιαγραφές και τις αναγκαίες ποσότητες των κάθε είδους τεχνικών μέσων και υλικών που απαιτούνται για την αποτελεσματική και αποδοτική εκτέλεση των παραπάνω λειτουργιών (οχήματα, τεχνικά μέσα, κάδοι κ.λ.π.).

 

4) Συγκεντρώνει, τηρεί και επεξεργάζεται στοιχεία από την εκτέλεση των λειτουργιών της ανακύκλωσης και διαμορφώνει και παρακολουθεί σχετικούς δείκτες αποδοτικότητας.

 

5) Διαμορφώνει τα κατάλληλα προγράμματα για τη διενέργεια των εργασιών ανακύκλωσης.

 

6) Μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται την κατάλληλη συγκρότηση και στελέχωση των διαφόρων συνεργείων και εισηγείται προγράμματα αναγκών ανθρώπινου δυναμικού.

 

7) Παρακολουθεί και συντονίζει τις ενέργειες για την εφαρμογή των σχεδιασμών και προγραμμάτων που αναφέρονται στα προηγούμενα 1), 2), 3), 5) και 6).

 

8) Προσδιορίζει τα σημεία και μεριμνά για την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης.

 

9) Παρακολουθεί την κανονική εφαρμογή των προγραμμάτων διενέργειας των εργασιών ανακύκλωσης και εποπτεύει την ποιότητα των αποτελεσμάτων των σχετικών εργασιών.

 

10) Παρακολουθεί την διαθεσιμότητα των τεχνικών μέσων που απαιτούνται για τη διενέργεια των εργασιών ανακύκλωσης και συνεργάζεται με το Γραφείο Συντήρησης Οχημάτων - Μηχανημάτων για την καλύτερη αξιοποίηση των τεχνικών μέσων που διαθέτει ο Δήμος.

 

11) Μεριμνά για τη δημιουργία και καλή λειτουργία μηχανισμών και συστημάτων ανακύκλωσης και εν γένει αξιοποίησης, σε εναρμόνιση με τον αντίστοιχο σχεδιασμό που καταρτίζεται από την Περιφέρεια.

 

12) Έλεγχος και παρακολούθηση του τομέα της αποκομιδής των ανακυκλώσιμων υλικών (υλικά συσκευασίας, χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί, πλαστικό).

 

13) Σύνταξη στατιστικών στοιχείων του ημερήσιου όγκου και βάρους των αποκομιζόμενων υλικών.

 

14) Εισήγηση στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου για την αγορά του απαιτούμενου κάθε φορά μηχανικού εξοπλισμού.

 

15) Προωθεί τη δημιουργία Δημοτικών Κέντρων Ανακύκλωσης και Επικίνδυνων Υλικών (Πράσινα Σημεία).

 

16) Σχεδιάζει και υλοποιεί την αξιοποίηση των βιοαποβλήτων επιλέγοντας την πιο βιώσιμη μέθοδο διαχείρισης τους (κομποστοποίηση, λιπασματοποίηση ή χώνευση), ανάλογα με το περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό όφελος. Ειδικότερα, για την διαχείριση των φυτικών υπολειμμάτων που προέρχονται από εργασίες κηποτεχνίας συνεργάζεται με το Τμήμα Περιβάλλοντος και Πρασίνου της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Πρασίνου και Καθαριότητας.

 

17) Σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα ανάκτησης ενέργειας από δημοτικά απόβλητα, όπως είναι η βιομάζα και τα τηγανέλαια.

 

18) Σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κοινού σχετικά με την διαχείριση αποβλήτων, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, τους συλλόγους και τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς του Δήμου.

 

19) Σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την έκδοση και διακίνηση σε έντυπη μορφή ενημερωτικών φυλλαδίων με θέμα την ανακύκλωση.

 

(β) Αρμοδιότητες Γραφείου Αποκομιδής Ανακυκλώσιμων υλικών

 

1) Συγκροτεί συνεργεία για την αποκομιδή των ανακυκλούμενων υλικών και την μεταφορά τους στα εργοστάσια επεξεργασίας τους.

 

2) Διενεργεί με τα κατάλληλα συνεργεία και τεχνικά μέσα το έργο της αποκομιδής των ανακυκλούμενων υλικών και την μεταφορά τους στα εργοστάσια επεξεργασίας τους.

 

3) Μεριμνά για τον σωστό χειρισμό και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των οχημάτων και τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούν τα συνεργεία ανακύκλωσης του Τμήματος.

 

4) Καταγράφει και συγκεντρώνει καθημερινά στοιχεία για την εκτέλεση των προγραμμάτων αποκομιδής των ανακυκλούμενων υλικών.

 

5) Μεριμνά για το πλύσιμο και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των κάδων και των απορριμματοδοχείων συγκέντρωσης των ανακυκλούμενων υλικών.

 

6) Μέριμνα για τη μεταφορά, ζύγιση, απόρριψη και γενικά τη διαχείριση των ανακυκλώσιμων υλικών.

 

7) Μέριμνα για τη διαχείριση του χώρου συγκέντρωσης ανακυκλώσιμων υλικών ανά κατηγορία.

 

8) Φροντίδα για τη συλλογή και μεταφορά σε προκαθορισμένο χώρο των εγκαταλειμμένων άχρηστων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και πάσης φύσεως οχημάτων σε συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Δημοτικής Αστυνομίας και μέριμνα για την ανακύκλωση αυτών όπως και για παλιά ελαστικά αυτοκινήτων, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές.

 

(γ) Αρμοδιότητες Γραφείου Αποθήκης

 

1) Τηρεί τα αναγκαία βιβλία για τη χρεοπίστωση των υλικών και των ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται στο Τμήμα Ανακύκλωσης του Δήμου.

 

2) Έχει την ευθύνη για την αποθήκευση και φύλαξη όλων των υλικών και της παρακαταθήκης ανταλλακτικών κ.λ.π.

 

3) Μεριμνά για την έγκαιρη προμήθεια υλικών και ανταλλακτικών χρήσιμων για τη λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος του Δήμου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Προϊσταμένου του Τμήματος.

 

4) Ενημερώνει έγκαιρα τα αρμόδια όργανα για την αναγκαία προμήθεια των υλικών και ανταλλακτικών.

 

(Γ) Αρμοδιότητες Τμήματος Κίνησης - Συντήρησης Οχημάτων - Μηχανημάτων, Ηλεκτροφωτισμού και Καυσίμων

 

Οι αρμοδιότητες των επί μέρους γραφείων του Τμήματος Κίνησης, Συντήρησης Οχημάτων Μηχανημάτων, Ηλεκτροφωτισμού και Καυσίμων είναι οι εξής:

 

(α) Αρμοδιότητες Γραφείου Κίνησης

 

1) Έχει την ευθύνη όλων των οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου

 

2) Έχει την ευθύνη της ασφάλισης των οχημάτων.

 

3) Εκδίδει τα δελτία κίνησης και της διαταγές πορείας των οχημάτων.

 

4) Τηρεί και ενημερώνει ανελλιπώς τα βιβλία, που ορίζονται από το Νόμο για την κίνηση των οχημάτων.

 

5) Χορηγεί τις εντολές για την προμήθεια των καυσίμων και ελέγχει την κανονική παραλαβή τους.

 

6) Μεριμνά ώστε τα απαιτούμενα για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου αυτοκίνητα, να βρίσκονται έτοιμα για κίνηση τις οριζόμενες ώρες χρησιμοποίησης τους.

 

(β) Αρμοδιότητες Γραφείου Συντήρησης Οχημάτων - Μηχανημάτων

 

1) Έχει την άμεση επαφή με τα συνεργεία συντήρησης των αυτοκινήτων και την περαιτέρω ευθύνη για την έγκαιρη εισαγωγή και εξαγωγή τους σ' αυτά και από αυτά.

 

2) Παρακολουθεί και ελέγχει από κοντά τις εργασίες επισκευής και συντήρησης των αυτοκινήτων του Δήμου.

 

3) Είναι αρμόδιο για τη λήψη και εφαρμογή των ενδεδειγμένων για τη φύλαξη των αυτοκινήτων μέτρων.

 

4) Αναφέρει κάθε ζημιά που προκαλούν ή προκαλείται στα αυτοκίνητα του Δήμου και ενεργεί για την απόδοση ή διεκδίκηση του αντιτίμου των ζημιών.

 

5) Αναφέρει κάθε διαπιστούμενη ζημιά στα αυτοκίνητα από υπαιτιότητα των οδηγών τους.

 

6) Τηρεί χωριστά για κάθε όχημα ειδικό φάκελο, στον οποίο φυλάσσονται με επιμέλεια τα στοιχεία κτήσης, κυκλοφορίας και ασφάλισης αυτών.

 

7) Είναι υπεύθυνο για τη σωστή λειτουργία του συνεργείου επισκευής και συντήρησης των οχημάτων του Δήμου, εφόσον τελικά συσταθεί τέτοιο συνεργείο στο Δήμο και για κάθε μικροεπισκευή που ήδη εκτελείται σ' αυτά.

 

8) Φροντίζει για τον εφοδιασμό όλων των αυτοκινήτων με συσκευές CB και μεριμνά για τη διαφύλαξη τους.

 

9) Μεριμνά για την άμεση αποστολή των οχημάτων και μηχανημάτων στο συνεργείο επισκευών, όσων δεν είναι σε θέση η ίδια η υπηρεσία να επισκευάσει και για την έγκαιρη παραλαβή τους για την εκ νέου ένταξη τους στον ενεργό στόλο των μηχανημάτων.

 

(γ) Αρμοδιότητες Γραφείου Ηλεκτροφωτισμού

 

1) Φροντίζει για την συντήρηση του Δημοτικού δικτύου ηλεκτροφωτισμού και των σηματοδοτών.

 

2) Κανονίζει τις ώρες φωτισμού των οδών και κοινοχρήστων χώρων.

 

3) Ενεργεί για κάθε τι που αφορά τον ηλεκτροφωτισμό των οδών, των πλατειών και των κοινοχρήστων χώρων του Δήμου γενικά.

 

4) Φροντίζει για την αντικατάσταση και ενίσχυση των λαμπτήρων του δικτύου, εφόσον περί αυτού υπάρχει πάγια και ειδική συναίνεση της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού.

 

5) Εκτελεί με αυτεπιστασία έργα συντήρησης ηλεκτροφωτισμού.

 

6) Ενημερώνει εγκαίρως τη Δημόσια Επιχείριση Ηλεκτρισμού για την αποκατάσταση των βλαβών στο δίκτυο.

 

7) Ενεργεί την φωταγώγηση των χώρων, στους οποίους ο Δήμος οργανώνει κάθε μορφής εκδηλώσεις.

 

8) Φροντίζει για τον κανονικό ηλεκτροφωτισμό των δημοτικών καταστημάτων.

 

(δ) Αρμοδιότητες Γραφείου Καυσίμων

 

1) Φροντίζει για την προμήθεια των απαραίτητων υγρών καυσίμων για την κίνηση κάθε τύπου οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου, καθώς και για την θέρμανση του Δημοτικού καταστήματος και των υπολοίπων δημοτικών κτιρίων.

 

2) Φροντίζει για την επάρκεια και πληρότητα των δεξαμενών σε καύσιμα, ενημερώνοντας έγκαιρα την Οικονομική Επιτροπή για την διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού προμήθειας υγρών καυσίμων.

 

3) Μεριμνά για την φύλαξη και την ασφάλεια των δεξαμενών καυσίμων καθώς και για τις συνθήκες ασφαλείας κατά την διανομή των καυσίμων.

 

4) Τηρεί ιδιαίτερο βιβλίο προμήθειας για κάθε τύπο υγρών καυσίμων.

 

5) Τηρεί ιδιαίτερα βιβλία διανομής καυσίμων για την θέρμανση κάθε κτιρίου και για την κίνηση κάθε τύπου οχήματος και μηχανήματος, καταγράφοντας σε αυτά την ημερομηνία διανομής και τις καταναλισκόμενες ποσότητες καυσίμων για κάθε συγκεκριμένο όχημα ή μηχάνημα, με τον αριθμό κυκλοφορίας του.

 

6) Ενημερώνει την Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών για τις αγορασθείσες ποσότητες υγρών καυσίμων, προσκομίζοντας τα σχετικά τιμολόγια αγοράς για την εξόφληση τους.

 

(ε) Αρμοδιότητες Γραφείου Αποθήκης

 

1) Τηρεί τα αναγκαία βιβλία για τη χρεοπίστωση των υλικών και των ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται στη συντήρηση και επισκευή των αυτοκινήτων του Δήμου και στην καλή λειτουργία του ηλεκτροφωτιστικού δικτύου γενικά.

 

2) Έχει την ευθύνη για την αποθήκευση και φύλαξη όλων των υλικών και της παρακαταθήκης ανταλλακτικών, λιπαντικών κ.λ.π.

 

3) Μεριμνά για την έγκαιρη προμήθεια υλικών και ανταλλακτικών χρήσιμων για τη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων του Δήμου και για την ομαλή λειτουργία του δικτύου φωτισμού, σύμφωνα με τις οδηγίες του Προϊσταμένου του Τμήματος.

 

4) Ενημερώνει έγκαιρα τα αρμόδια όργανα για την αναγκαία προμήθεια των υλικών και ανταλλακτικών κ.λ.π.

 

(Δ) Αρμοδιότητες Τμήματος Περιβάλλοντος και Πρασίνου

 

Το Τμήμα Περιβάλλοντος και Πρασίνου είναι αρμόδιο για την προστασία και αναβάθμιση του τοπικού φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, με τη λήψη των καταλλήλων μέτρων και τη ρύθμιση των σχετικών δραστηριοτήτων, για την προστασία και την καταπολέμηση της ρύπανσης στην περιοχή του Δήμου, καθώς και για τη συντήρηση των χώρων πρασίνου και τη λειτουργία των Κοιμητηρίων.

 

Οι αρμοδιότητες των επί μέρους γραφείων του Τμήματος Περιβάλλοντος και Πρασίνου είναι οι εξής:

 

(α) Αρμοδιότητες Γραφείου Περιβάλλοντος

 

1) Σχεδιάζει, προγραμματίζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή πολιτικών, προγραμμάτων, δράσεων και μέτρων για την προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος στη περιοχή του Δήμου.

 

2) Παρακολουθεί την εφαρμογή των ρυθμίσεων που αφορούν τις προστατευόμενες περιοχές στην γεωγραφική περιοχή του Δήμου, σε συνεργασία και με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες.

 

3) Ελέγχει και εισηγείται τη ρύθμιση θεμάτων περιβαλλοντικής προστασίας, σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που δίδονται στο Δήμο με τις ισχύουσες διατάξεις. Τα θέματα αυτά αφορούν ιδίως:

 

(α) Τον καθορισμό των χώρων για τη δημιουργία κοιμητηρίων και την παροχή γνώμης για τον καθορισμό χώρων αποτέφρωσης νεκρών.

 

(β) Την περιβαλλοντική αποκατάσταση και ανάπλαση περιοχών.

 

(γ) Την παροχή γνώμης για τον καθορισμό βιομηχανικών και Επιχειρησιακών Περιοχών (ΒΕΠΕ) και για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κατ' άρθρο 5 του νόμου 2545/1997 (ΦΕΚ 254/Α/1997), σε συνεργασία με την υπηρεσία Πολεοδομίας.

 

(δ) Την παρακολούθηση προγραμμάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

 

(ε) Τη λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων για την προστασία των κοινοχρήστων χώρων από εκδήλωση πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό μεριμνά για την τήρηση των υποχρεώσεων από τους ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές, προς καθαρισμό των οικοπεδικών και ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων και αυτοτελών οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 m από τα όρια τους. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων, προβαίνει υποχρεωτικά στον αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών και βεβαιώνει εις βάρος τους την ισόποση σχετική δαπάνη του Δήμου.

 

(β) Αρμοδιότητες Γραφείου Συντήρησης Πρασίνου

 

1) Διαμορφώνει τα αναλυτικά περιοδικά προγράμματα και συγκροτεί τα συνεργεία για την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης πρασίνου και κηποτεχνίας.

 

2) Διενεργεί με τα κατάλληλα συνεργεία και τεχνικά μέσα το έργο του συντήρησης πρασίνου και κηποτεχνίας.

 

3) Μεριμνά για τη φροντίδα και τη συντήρηση του πρασίνου των δημοτικών κοινοχρήστων χώρων (όπως γήπεδα, παιδικές χαρές., αύλειοι χώροι σχολείων, πάρκα κ.λ.π.).

 

4) Μεριμνά για τον σωστό χειρισμό και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούν τα συνεργεία του Τμήματος.

 

5) Καταγράφει και συγκεντρώνει καθημερινά στοιχεία για την εκτέλεση των προγραμμάτων πρασίνου του Τμήματος.

 

6) Μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται για τη βελτίωση των συστημάτων και μέσων που είναι κατάλληλα για τη διασφάλιση της ικανοποιητικής συντήρησης των χώρων πρασίνου του Δήμου.

 

7) Μελετά και εισηγείται για τις τεχνικές προδιαγραφές και τις αναγκαίες ποσότητες των κάθε είδους τεχνικών μέσων και υλικών που απαιτούνται για την αποτελεσματική και αποδοτική εκτέλεση των λειτουργιών της συντήρησης των χώρων πρασίνου του Δήμου (τεχνικά μέσα, εργαλεία, λιπάσματα, φάρμακα κ.λ.π.).

 

8) Μεριμνά για την αποδοτική λειτουργία του Φυτωρίου του Δήμου και των χώρων αποθήκευσης εργαλείων, λιπασμάτων και λοιπών υλικών.

 

9) Συγκεντρώνει, τηρεί και επεξεργάζεται στοιχεία από την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης πρασίνου και διαμορφώνει και παρακολουθεί σχετικούς δείκτες αποδοτικότητας.

 

10) Διαμορφώνει τα κατάλληλα προγράμματα για τη διενέργεια των εργασιών συντήρησης των χώρων πρασίνου (φυτεύσεις, λίπανση, πότισμα, κλάδεμα κ.λ.π.).

 

11) Μελετά, σχεδιάζει και εισηγείται την κατάλληλη συγκρότηση και στελέχωση των διαφόρων συνεργείων εκτέλεσης εργασιών συντήρησης πρασίνου και εισηγείται σχετικά προγράμματα αναγκών ανθρώπινου δυναμικού.

 

12) Παρακολουθεί την κανονική εφαρμογή των προγραμμάτων διενέργειας των εργασιών συντήρησης πρασίνου και εποπτεύει την ποιότητα των αποτελεσμάτων των σχετικών εργασιών.

 

13) Καταρτίζει και μεριμνά για την εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης του προσωπικού συντήρησης του πρασίνου του Δήμου.

 

(γ) Αρμοδιότητες Γραφείου Κοιμητηρίων

 

1) Τηρεί τις διαδικασίες λειτουργίας των δημοτικών κοιμητηρίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και του ειδικότερους κανονισμούς λειτουργίας του Δήμου.

 

2) Μεριμνά για την καθαριότητα, ευπρέπεια, διακόσμηση και συντήρηση των χώρων των κοιμητηρίων.

 

3) Μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών και αρχείων καταγραφής των κάθε είδους πληροφοριακών στοιχείων που σχετίζονται με τη λειτουργία των δημοτικών κοιμητηρίων.

 

(δ) Αρμοδιότητες Γραφείου Αποθήκης

 

1) Τηρεί τα αναγκαία βιβλία για τη χρεοπίστωση των υλικών που χρησιμοποιούνται στο Τμήμα Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου.

 

2) Έχει την ευθύνη για την αποθήκευση και φύλαξη όλων των υλικών και της παρακαταθήκης εργαλείων κ.λ.π.

 

3) Μεριμνά για την έγκαιρη προμήθεια υλικών και ανταλλακτικών χρήσιμων για τη συντήρηση του πρασίνου του Δήμου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Προϊσταμένου του Τμήματος.

 

4) Ενημερώνει έγκαιρα τα αρμόδια όργανα για την αναγκαία προμήθεια των υλικών, ανταλλακτικών κ.λ.π.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.