Απόφαση 72983/15 - Άρθρο 5

Άρθρο 5: Δεξαμενές πρατηρίων καυσίμων λιμένα


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Για τις δεξαμενές αποθήκευσης υγρών καυσίμων που εξυπηρετούν την εγκατάσταση ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 9 του προεδρικού διατάγματος 118/2006 όπως ισχύει. Για τις δεξαμενές υγραερίου ισχύουν τα αναφερόμενα στο προεδρικό διάταγμα 595/1984 όπως ισχύει.

 

2. Στα πρατήρια καυσίμων λιμένα θα πρέπει για λόγους ιδιαιτερότητας να ισχύουν επιπλέον των ανωτέρω τα εξής:

 

α) Να είναι μεταλλικές από χαλυβδοελάσματα διπλού τοιχώματος με μόνιμο σύστημα ανίχνευσης διαρροών διακένου (ανάμεσα στα δύο τοιχώματα) σύμφωνα με όσα προδιαγράφονται από τα BS ΕΝ12285.01:2003 και τα ΕΝ976-1, 976-2, 13160-1: 2003.

 

β) Το όριο του συνολικού δεξαμενισμού του πρατηρίου να είναι 300 m3 για την περίπτωση των υγρών καυσίμων, και 60 m3 για την περίπτωση υγραερίου. Ειδικά για τη νησιωτική χώρα, με απόφαση Περιφερειάρχη, για λόγους επάρκειας και προστασίας της δημόσιας ασφάλειας και όπου δεν υπάρχει άλλη εγκατάστασης παροχής καυσίμου, επιτρέπεται να αυξηθεί το όριο του ανωτέρω δεξαμενισμού.

 

γ) Πριν τη τοποθέτηση της δεξαμενής υγρών ή αερίων καυσίμων γίνεται έλεγχος στεγανότητας (του διακένου και του διαμερίσματος) σύμφωνα με το Πίνακα 8 του BS ΕΝ12285-1:2003 καθώς και έλεγχος της εξωτερικής αντιδιαβρωτικής επικάλυψης των εξωτερικών ελασμάτων κατά τα οριζόμενα στο Πίνακα 7.0 του BS ΕΝ12285-1:2003 στο χώρο του εργοταξίου κατασκευής. Επίσης θα πρέπει να γίνουν ραδιογραφίες όλων των συγκολλήσεων και να παραμένουν στον φάκελο της δεξαμενής εντός του χώρου του πρατηρίου. Οι διαδικασίες συγκολλήσεων πρέπει να συμφωνούν με τα οριζόμενα στα ΕΝ288-1, ΕΝ288-2, ΕΝ288-3 και EN 287-1.

 

δ) Κάθε δεξαμενή υγρών ή αερίων καυσίμων να συνοδεύεται από Βεβαίωση Μηχανολόγου Μηχανικού, ότι η εν γένει κατασκευή έγινε σύμφωνα με τις ισχύουσες τεχνικές προδιαγραφές BS ΕΝ12285-1:2003 και ειδικότερα ότι έγιναν οι δοκιμές στεγανότητας και αντιδιαβρωτικής επικάλυψης των ελασμάτων.

 

ε) Η τοποθέτηση των δεξαμενών υγρών ή αερίων καυσίμων μπορεί να γίνει είτε υπόγεια σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο προεδρικό διάταγμα 118/2006 ή προεδρικό διάταγμα 595/1984 όπως ισχύουν, είτε υπέργεια εγκιβωτισμένη εντός περιβλήματος από οπλισμένο σκυρόδεμα αντίστοιχα με την υπόγεια τοποθέτηση. Το οπλισμένο σκυρόδεμα θα πρέπει να έχει υπολογιστεί κατάλληλα ώστε να φέρει τα φορτία στη δυσμενέστερη περίπτωση. Σε δύο τουλάχιστον σημεία του περιβλήματος θα φέρει μεταλλική σκάλα από ανοξείδωτο χάλυβα με κατάλληλη προστασία για την αποφυγή πτώσης ώστε να επιτρέπεται η άνοδος επί της δεξαμενής. Εσωτερικά των τοιχίων και του πυθμένα πριν την τοποθέτηση της δεξαμενής, θα πρέπει να γίνει αδιαβροχοποίηση -επάλειψη με κατάλληλα στεγανοποιητικά υλικά ή εναλλακτικά τοποθέτηση πλαστικής μεμβράνης ανθεκτικής στα πετρελαιοειδή.

 

στ) Οι ασφαλιστικές διατάξεις- ασφαλιστικά που προβλέπονται από το προεδρικό διάταγμα 595/1984 όπως ισχύει για τις δεξαμενές υγραερίου θα πρέπει να ελέγχονται - επιθεωρούνται περιοδικά κάθε 2 χρόνια.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.