Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο της Προσφοράς, όπως ελέγχθηκε, προσαρτάται στην παρούσα ως Προσάρτημα 5.
2. Το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο θα επικαιροποιείται, με ευθύνη και δαπάνη του Παραχωρησιούχου και σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου.
Από της επικαιροποιήσεώς του το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο θα αναφέρεται στην παρούσα ως το Επικαιροποιημένο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο και πάντως κάθε αναφορά στο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο μετά την πρώτη επικαιροποίησή του θα νοείται ως αναφορά στο Επικαιροποιημένο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο.
3. Οι επικαιροποιήσεις του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου μπορούν να αφορούν και να περιλαμβάνουν:
a) Την εισαγωγή ιστορικών στοιχείων, που θα γίνεται ετησίως με σκοπό όπως τα στοιχεία και δεδομένα του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου που αφορούν σε παρελθούσες περιόδους να περιλαμβάνουν τα πραγματικά στοιχεία και δεδομένα που είναι διαθέσιμα σε σχέση με το Έργο. Ειδικά για τους υπολογισμούς που αφορούν στα συνολικά έσοδα του Παραχωρησιούχου, το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα έσοδα που θα προέκυπταν στην περίπτωση κατά την - οποία τα Άμεσα Έσοδα για κάθε εξάμηνο της Περιόδου Λειτουργίας ήταν ίσα με το αντίστοιχο Όριο Κινδύνου Κυκλοφορίας - Εσόδων του Πίνακα 4 του άρθρου 26 της παρούσας. Στην επόμενη, μετά την παρέλευση τριών (3) εξαμηνιαίων περιόδων λειτουργίας, επικαιροποίησή του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου, τα έσοδα αυτά θα αντικατασταθούν στο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο από τα μέχρι τότε ιστορικά στοιχεία Αμέσων Εσόδων του Παραχωρησιούχου και θα γίνει προβολή των εσόδων αυτών στο μέλλον.
Στο πλαίσιο των μετέπειτα ετησίων επικαιροποιήσεων του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου, τα μέχρι τότε ιστορικά στοιχεία θα αποτυπώνονται στο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο οι δε αντίστοιχες προβλέψεις θα επικαιροποιούνται.
Η επικαιροποίησή θα γίνεται μέσω κατάλληλης προβολής των διαθέσιμων ιστορικών δεδομένων στο μέλλον και με την τροποποίηση (εφ' όσον απαιτείται) των παραδοχών του, βάσει των κοινά αποδεκτών πρακτικών του κλάδου, ώστε να προσεγγίζονται με ικανοποιητική ασφάλεια τα μελλοντικά χρηματοοικονομικά στοιχεία του Παραχωρησιούχου.
b) Την εισαγωγή στοιχείων που αφορούν σε αλλαγές που συμφωνούνται ή προκύπτουν βάσει των προβλέψεων της Σύμβασης Παραχώρησης και έχουν άμεσο αντίκτυπο στη εκτίμηση της μελλοντικής χρηματοοικονομικής δομής του Παραχωρησιούχου (όπως ενδεικτικά παρατάσεις και αποζημίωση λόγω Γεγονότων Καθυστέρησης, μεταβολή νομοθεσίας που έχει αντίκτυπο στη διαφοροποίηση του μηχανισμού καταβολής του φόρου προστιθέμενης αξίας) που θα πραγματοποιείται ετησίως.
c) Την εισαγωγή στοιχείων που αφορούν στην επικαιροποίησή των Προβλέψεων του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου και θα περιλαμβάνουν αλλαγές στις παραδοχές, με σκοπό την αποτύπωση της πλέον ρεαλιστικής κατά το χρόνο εκείνο πρόβλεψης, υπό την προϋπόθεση ότι η επικαιροποίησή αυτή θα είναι ουσιώδης είτε
i) λόγω μεταβολών των παραμέτρων που έχουν κατά τη χρονική εκείνη στιγμή ήδη πραγματοποιηθεί ή εκτιμάται με μεγάλη βεβαιότητα ότι θα πραγματοποιηθούν και έχουν αντίκτυπο, κατά άμεσο τρόπο, στις προβλέψεις του Παραχωρησιούχου (όπως ενδεικτικά η επιτρεπτά εκ μέρους του υπογραφή σύμβασης ανάθεσης αντικειμένου που περιλαμβάνεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, βάσει της οποίας προβλέπονται σαφώς καθορισμένες μελλοντικές πληρωμές του Παραχωρησιούχου προς τον συγκεκριμένο υπεργολάβο οι οποίες διαφέρουν από τις υφιστάμενες αντίστοιχες προβλέψεις του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου), είτε
ii) λόγω μεταβολών των παραμέτρων που έχουν, κατά τη χρονική εκείνη στιγμή, ήδη πραγματοποιηθεί ή εκτιμάται με μεγάλη βεβαιότητα ότι θα πραγματοποιηθούν και στο μέλλον και έχουν αντίκτυπο, κατά έμμεσο τρόπο, στις προβλέψεις του Παραχωρησιούχου (όπως ενδεικτικά ιστορικά κυκλοφοριακά δεδομένα και δεδομένα εσόδων ή ιστορικά στοιχεία πληθωρισμού, βάσει των οποίων κρίνεται αναγκαία η αναμόρφωση των αντίστοιχων προβλέψεων).
d) Η επικαιροποίηση των Προβλέψεων, στην περίπτωση που έχει συμβεί (ή και συνεχίζει να υφίσταται) Γεγονός Καθυστέρησης ή Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου, θα πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε στο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο να παρουσιάζονται (ί) οι Προβλέψεις με την παραδοχή ότι το Γεγονός Καθυστέρησης ή / και Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου δεν είχε συμβεί, (ii) οι Προβλέψεις λαμβάνοντας υπόψη τις συνέπειες από την επέλευση του(των) γεγονότος (γεγονότων) αυτού (αυτών) και (iii) οι σχετικές προβλεπόμενες κατά περίπτωση αποζημιώσεις του άρθρου 26.
4. Το Επικαιροποιημένο, κατά τα ανωτέρω υπό στοιχεία (a), (b) και (c) προβλεπόμενα, Χρηματοοικονομικό Μοντέλο θα υποβάλλεται στο Δημόσιο προς έγκριση, συνοδευόμενο από επιστολή των Δανειστών με την οποία θα πιστοποιείται η έγκριση από αυτούς του συνόλου των τροποποιήσεων / επικαιροποιήσεων του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου. Το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο θα υποβάλλεται στο Δημόσιο κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 36.4 της παρούσας.
5. Οι επικαιροποιήσεις που θα πραγματοποιούνται στο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο και υποβάλλονται προς έγκριση στο Δημόσιο, θα πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύονται από το αντιστοίχως τροποποιημένο εγχειρίδιο του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου καθώς και από αναλυτικό σημείωμα στο οποίο θα αναφέρονται- λεπτομερώς οι επικαιροποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν και θα κατατάσσονται στις κατηγορίες (a), (b), (c) (i) και (ii) που περιγράφηκαν ανωτέρω.
6. Το Δημόσιο, στις περιπτώσεις επικαιροποιήσεων του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου, κατά τα ανωτέρω υπό στοιχεία (a), (b) προβλεπόμενα δεν θα αρνείται ή καθυστερεί την έγκριση του Επικαιροποιημένου Χρηματοοικονομικού Μοντέλου, άνευ σπουδαίου λόγου.
7. Σε σχέση με τις επικαιροποιήσεις του στοιχείου (c) ανωτέρω, το Δημόσιο θα έχει το δικαίωμα να ελέγξει και να διατυπώσει σχετικές διαφωνίες / ή / και εναλλακτικές προτάσεις σε σχέση με αυτές. Τυχόν άρνηση του Δημοσίου να αποδεχθεί τις προτεινόμενες επικαιροποιήσεις ή και διατύπωση εναλλακτικών προτάσεων εκ μέρους του, θα πρέπει να συνοδεύεται από τη σχετική αιτιολόγηση των θέσεων και προτάσεων του Δημοσίου. Το Δημόσιο θα οφείλει να απαντήσει εντός διαστήματος σαράντα πέντε (45) ημερών από της υποβολής του σχετικού αιτήματος του Παραχωρησιούχου. Σε περίπτωση τυχόν μη απάντησης του Δημοσίου εντός του συμφωνηθέντος διαστήματος των σαράντα πέντε (45) ημερών θα τεκμαίρεται η αποδοχή του αιτήματος του Παραχωρησιούχου εκ μέρους του Δημοσίου. Σημειώνεται επίσης ότι το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να ζητήσει την επικαιροποίηση του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου για παραμέτρους που αν και σύμφωνα με τα (a), (b) και (c) ανωτέρω θα ήταν εύλογο να πραγματοποιηθούν από τον Παραχωρησιούχο δεν έλαβαν χώρα. Σε περίπτωση που το Δημόσιο και ο Παραχωρησιούχος δεν καταλήξουν σε συμφωνία εντός τριάντα (30) ημερών από την γνωστοποίηση των απόψεων του Δημοσίου στον Παραχωρησιούχο, το Δημόσιο ή / και ο Παραχωρησιούχος δικαιούνται να προσφύγουν στο Διαιτητικό Δικαστήριο.
8. Για τον καθορισμό τυχόν αποζημιώσεων, βάσει του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου, ως κύρια κριτήρια θα χρησιμοποιούνται:
a) ο ετήσιος Δείκτης Κάλυψης Δανειακών Υποχρεώσεων για τα Καθορισμένα Δάνεια, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη διαθέσιμα και ειδικά αποθεματικά (ADSCR for Designated Debt)
b) o Λόγος Κάλυψης Δανείων κατά τη Διάρκεια τους (LLCR)
c) ο Εσωτερικός Δείκτης Αποδοτικότητας Δεσμευτικής Επένδυσης σε πραγματικές τιμές Ημέρας Τιμής Βάσης (real Investor's IRR), ο οποίος κατά το χρονικό διάστημα που τα Άμεσα Έσοδα δεν θα έχουν αντικατασταθεί από ιστορικά στοιχεία Αμέσων Εσόδων, δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό τρία και εννιακόσια ενενήντα οκτώ χιλιοστά στα εκατό (3,998%) που αντιστοιχεί στην Πραγματική Απόδοση Χρηματοοικονομικού Μοντέλου προ της διαδικασίας αναπροσαρμογής της Χρηματοδοτικής Συμβολής λόγω της μεταβολής των βασικών επιτοκίων μεταξύ της ημερομηνίας υποβολής της Προσφοράς και της ημερομηνίας υπογραφής της παρούσας.