Νόμος 3535/07 - Άρθρο 36

Άρθρο 36: Φορολογικά θέματα - Αναφορές


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Φορολογικά θέματα

 

1.1. Ο Παραχωρησιούχος απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος επί των δεδουλευμένων τόκων που αποκτά μέχρι την Ημερομηνία Έναρξης Περιόδου Λειτουργίας, όπως αυτή ορίζεται με το άρθρο 23.1 της παρούσας.

 

1.2. Η Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου που συνιστά επιδότηση κεφαλαίου του άρθρου 7.2 της παρούσας δεν επιβαρύνεται με Φόρο Προστιθέμενης Αξίας και δεν υπόκειται σε φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων, παρακράτηση φόρου εισοδήματος ή άλλο φόρο.

 

1.3. Δεν χρησιμοποιείται

 

1.4. Η Πληρωμή προς το Δημόσιο αποτελεί έσοδο για το Δημόσιο υπαγόμενο σε Φόρο Προστιθέμενης Αξίας και δαπάνη λειτουργίας του Παραχωρησιούχου.

 

1.5. (a) Για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 33 του νόμου 2859/2000, οι Κατασκευές Περιόδου Τ1 θεωρούνται ως Ενιαίο Αγαθό Επένδυσης, όπως αυτό ορίζεται στην περίπτωση α' της παραγράφου 4 του άρθρου 33 του ως άνω νόμου. Οι διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του ιδίου νόμου, εφαρμόζονται ανάλογα στο παρόν Έργο, χωρίς εκ τούτου να θεωρείται καθ' οιονδήποτε τρόπο ο Παραχωρησιούχος ως Οργανισμός ή Επιχείρηση ή Εταιρεία Κοινής Ωφέλειας.

 

b) To πιστωτικό υπόλοιπο που προκύπτει σε κάθε φορολογική περίοδο από την έκπτωση του φόρου των εισροών για τα αγαθά και τις υπηρεσίες, με την εξαίρεση των δαπανών που αναφέρονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 30 του νόμου 2859/2000, επιστρέφεται στον Παραχωρησιούχο ανεξάρτητα από το βαθμό ολοκλήρωσης του Έργου ή των επί μέρους κατασκευών (ή τμημάτων του).

 

c) Η επιστροφή του κατά τα ανωτέρω πιστωτικού υπολοίπου του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας προς τον Παραχωρησιούχο διενεργείται εντός των εκάστοτε προβλεπομένων από τις ισχύουσες διατάξεις προθεσμιών και πάντως όχι πέραν των εξήντα (60) ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης. Ειδικά για την πρώτη επιστροφή η ανωτέρω προθεσμία δεν μπορεί να υπερβεί τους έξι (6) μήνες. Σε περίπτωση υπέρβασης της προθεσμίας αυτής το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να καταβάλει στον Παραχωρησιούχο τόκο υπερημερίας επί του προς επιστροφή ποσού, υπολογιζόμενο από την πρώτη ημέρα που ακολουθεί μετά την εξηκοστή (60) ημέρα από την υποβολή της σχετικής αίτησης επιστροφής, με επιτόκιο που καθορίζεται εκάστοτε σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών υπ' αριθμόν [Π] 105 7005/4547-19-0016/1132/1995, όπως αυτή κάθε φορά ισχύει.

 

1.6. (a) Για τον προσδιορισμό του φορολογητέου καθαρού εισοδήματος των εργολάβων και υπεργολάβων που εκτελούν εργασίες στο πλαίσιο της Σύμβασης Μελέτης - Κατασκευής (Προσάρτημα 9), εφαρμόζονται οι διατάξεις της περιπτώσεως α' της παραγράφου 3 του άρθρου 34 του νόμου 2238/1994.

 

b) Προς το σκοπό αυτό ο Κατασκευαστής (και τα μέλη του, εφ' όσον αυτός είναι κοινοπραξία} θεωρούνται ως ο κύριος εργολάβος του Δημοσίου. Σε περίπτωση που ο Κατασκευαστής, υπό την ως άνω ιδιότητα του, αναθέσει την εκτέλεση μέρους των εργασιών σε άλλες εταιρείες ή κοινοπραξίες, περιλαμβανομένων αυτών της κατωτέρω παραγράφου (c), υπό τους όρους του άρθρου 34 του νόμου 2238/1994, η ανάθεση αυτή δεν θεωρείται υπεργολαβία.

 

c) To τμήμα του κόστους της Σύμβασης Μελέτης - Κατασκευής που αφορά προμήθεια αγαθών και προμήθεια ή παροχή εξοπλισμού που εισάγεται από Τρίτη χώρα ή μεταφέρεται από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και εργασίες ή υπηρεσίες που εκτελούνται εκτός Ελλάδος, δύναται να εκτελεστεί από εταιρείες ή κοινοπραξίες που έχουν την έδρα τους εκτός Ελλάδος. Οι ανωτέρω εταιρείες ή κοινοπραξίες δικαιούνται να τιμολογήσουν απευθείας τον Παραχωρησιούχο για τις ανωτέρω παροχές, εργασίες ή υπηρεσίες.

 

1.7. Οι τυχόν συσσωρευμένες ζημίες του Παραχωρησιούχου, δύνανται να μεταφέρονται προς συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη επομένων χρήσεων, χωρίς χρονικό περιορισμό.

 

1.8. Το συνολικό κόστος της επένδυσης που θα περιλαμβάνει το κόστος της Σύμβασης Μελέτης - Κατασκευής, συμπεριλαμβανομένου του αρχικού κόστους του συνολικά απαιτούμενου εξοπλισμού και κάθε κόστος και δαπάνη κάθε φύσεως, περιλαμβανομένων και των τόκων της Περιόδου Τ1, με τα οποία επιβαρύνθηκε ο Παραχωρησιούχος πριν από και κατά την Περίοδο Κατασκευής και αφαιρούμενης της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου, θα αποσβέννυται κατ' επιλογή του Παραχωρησιούχου, είτε με τη σταθερή μέθοδο καθ' όλη τη διάρκεια της Περιόδου Λειτουργίας, είτε με τη μέθοδο που προβλέπεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 50 του νόμου 1914/1990 (ΦΕΚ 178/Α?1990), με την οποία προστέθηκε πέμπτη παράγραφος στο άρθρο 97 του νόμου 1892/1990 (ΦΕΚ 101/Α/1990) και σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην παράγραφο αυτή.

 

Για το κόστος κατασκευής του Έργου, αφαιρούμενης της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου, και ανεξάρτητα από την εφαρμογή των ανωτέρω μεθόδων απόσβεσης, ο Παραχωρησιούχος δικαιούται με δήλωση του προς την αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία, που κοινοποιείται στην αρμόδια Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, οποτεδήποτε πριν την έναρξη της Περιόδου Λειτουργίας του Έργου, να χρησιμοποιήσει τη μέθοδο απόσβεσης που προβλέπεται στην παράγραφο 8 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 2063/1992.

 

1.9. Οι συμβάσεις δανείων που συνάπτονται για τη χρηματοδότηση του Έργου δυνάμει του άρθρου 3.1.26 της παρούσας και τα παρεπόμενα αυτών σύμφωνα, απαλλάσσονται από τα τέλη χαρτοσήμου.

 

1.10. Οι συμβάσεις μεταξύ των Δανειστών των Καθορισμένων Δανειακών Συμβάσεων με τις οποίες μεταβιβάζονται δικαιώματα ή υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτές, απαλλάσσονται από κάθε φόρο, τέλος χαρτοσήμου, εισφορά, δικαίωμα ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων.

 

1.11. Οι κάθε είδους αποζημιώσεις που καταβάλλονται από το Δημόσιο δυνάμει των άρθρων 26, 29, 30 και 35.2.1 της παρούσας Σύμβασης και βρίσκονται εκτός πεδίου εφαρμογής του νόμου 2859/2000, απαλλάσσονται από τα τέλη χαρτοσήμου.

 

2. Αναφορές

 

2.1. Επιπλέον των στοιχείων, εκθέσεων και αναφορών που προβλέπονται στα άρθρα 9.2.3, 11.2.2 (ii) και 25.7.1 της παρούσας Σύμβασης και το άρθρο 6.4.7 του Προσαρτήματος 2, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να υποβάλλει στην Υπηρεσία:

 

a) Μέσα σε προθεσμία εκατόν ογδόντα (180) ημερών από το τέλος κάθε οικονομικού έτους του Παραχωρησιούχου:

 

i) τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του και βεβαίωση του μερίσματος που έλαβαν ή πρόκειται να λάβουν οι Μέτοχοι

 

ii) την έκθεση του τακτικού ορκωτού ελεγκτή για τις οικονομικές καταστάσεις καθώς και την έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου για την ιδία χρήση

 

iii) βεβαίωση περί χρηματοδοτικών πηγών και χρήσης κεφαλαίων στη μορφή που χρησιμοποιεί ο Παραχωρησιούχος και είναι σύμφωνη με αυτή του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου,

 

b) Μέσα στον πρώτο μήνα κάθε έτους, μία αναφορά σχετικά με τις δραστηριότητες του προηγούμενου έτους και έναν οικονομικό και επιχειρησιακό προϋπολογισμό για το επόμενο έτος,

 

c) Μέσα σε προθεσμία επτά (7) ημερών από της υποβολής σχετικού αιτήματος του Δημοσίου, οποιεσδήποτε οικονομικές ή άλλες πληροφορίες που προβλέπεται από τις Καθορισμένες Δανειακές Συμβάσεις ότι παρέχονται στους Δανειστές.

 

3. Έλεγχος Λογαριασμών Παραχωρησιούχου

 

Εκτός από το δικαίωμα του να πραγματοποιεί τους νόμιμους φορολογικούς ελέγχους, το Δημόσιο δικαιούται να διεξαγάγει με δικά του έξοδα μέσω ορκωτών ελεγκτών έλεγχο των λογαριασμών του Παραχωρησιούχου, υπό τον όρο ότι οι έλεγχοι αυτοί θα διενεργούνται σε διαστήματα όχι μικρότερα των (δώδεκα) 12 μηνών και ότι θα δίδεται στον Παραχωρησιούχο εύλογη σχετική προειδοποίηση.

 

4. Υπολογισμός Επίτευξης TRIIRRΠΑΡΑΧ Δεσμευτικής Επένδυσης

 

Προς διαπίστωση της επίτευξης του TRIIRRΠΑΡΑΧ, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να παρέχει στο Δημόσιο, για κάθε οικονομικό έτος και ταυτόχρονα με τα στοιχεία που προβλέπονται στην παράγραφο 2.1, το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο (σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 27.4 της παρούσας), και τους υπολογισμούς του αναφορικά με την Περιοδική Ταμειακή Ροή, την Πραγματική Περιοδική Ταμειακή Ροή και την Πραγματική Απόδοση Δεσμευτικής Επένδυσης που έχει επιτύχει καθώς και την εκτίμηση του (όπως θα προκύπτει από το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο) για το χρόνο κατά τον οποίο επιτυγχάνεται το TRIIRRΠΑΡΑΧ. Για τη διαπίστωση της επιτεύξεως του TRIIRRΠΑΡΑΧ, θα λαμβάνονται υπ' όψιν στην ως άνω εκτίμηση:

 

ι) οι υποχρεώσεις του Παραχωρησιούχου εν όψει της επιστροφής του Έργου στο Δημόσιο λόγω επιτεύξεως του TRIIRRΠΑΡΑΧ, όπως αυτές προβλέπονται στο άρθρο 28.

 

η) η αξία του καθαρού υπολοίπου μεταξύ των απαιτήσεων και των συνολικών διαθεσίμων αφενός και των πάσης φύσεως υποχρεώσεων του Παραχωρησιούχου προς τρίτους (πλην μετόχων και Δανειστών) αφετέρου. Σημειώνεται ότι τυχόν δεσμευμένα διαθέσιμα προς εξασφάλιση της εξυπηρέτησης των Καθορισμένων Δανειακών Συμβάσεων υπολογίζονται στην ως άνω αξία μόνο εφόσον οι υποχρεώσεις τις οποίες εξασφαλίζουν αναλαμβάνονται από το Ελληνικό Δημόσιο σύμφωνα με το άρθρο 28.5.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.