Νόμος 3913/11 - Άρθρο 22a

Άρθρο 22Α: Ρυθμίσεις για την Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Συστήνεται Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων με την επωνυμία Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων και το διακριτικό τίτλο ΑΕΔΙΠΑ (στο εξής η Εταιρεία). Στις διεθνείς συναλλαγές, ο διακριτικός τίτλος της Εταιρείας αποδίδεται ως Regional Airport Management S.A..

 

2. Έδρα της Εταιρείας ορίζεται ο Δήμος Ελληνικού και η αρχική διάρκεια της Εταιρείας ορίζεται σε 20 έτη. Η εταιρεία διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος, συμπληρωματικώς δε από τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου και κατά τα λοιπά από τον κωδικοποιημένο νόμο [Ν] 2190/1920.

 

3. Σκοπός της Εταιρείας είναι η διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που εμπίπτουν στις περιπτώσεις:

 

α) όσα αεροδρόμια δεν παραχωρηθούν σε ιδιώτη επενδυτή κατά τις διαδικασίες, αξιοποίησης που διενεργούνται από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου,

 

β) τα δημοτικά αεροδρόμια, εφόσον οι δήμοι αδυνατούν να καλύψουν εξ ιδίων πόρων και στελεχιακού δυναμικού τους τη συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας τους.

 

4. Τα δικαιώματα που αφορούν στη διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση των αεροδρομίων της παραγράφου 3, καθώς και των χώρων εμπορικών και άλλων χρήσεων που βρίσκονται μέσα ή κοντά στα αεροδρόμια αυτά και των κινητών και ακινήτων που σχετίζονται με τη λειτουργία των εν λόγω αεροδρομίων παραχωρούνται εκ του νόμου στην Εταιρεία για τη διάρκεια της όταν συντρέξουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 3 περιπτώσεις α' και β'.

 

Η παραχώρηση χωρεί μετά την έκδοση διαπιστωτικής πράξης του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη συνδρομή των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παράγραφο 3 περιπτώσεις α' και β'. Στη διαπιστωτική πράξη περιγράφονται οι ανωτέρω χώροι εμπορικών και άλλων χρήσεων, καθώς και τα κινητά και ακίνητα που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του αεροδρομίου και τα οποία παραχωρούνται στην Εταιρεία κατά τα ανωτέρω.

 

5. Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας ορίζεται στο ποσό των 5.000.000 €, το οποίο καλύπτεται και αναλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από το Ελληνικό Δημόσιο, διαιρείται δε σε 50.000 ονομαστικές μετοχές ονομαστικής αξίας εκάστης 100 € κατά τα οριζόμενα στο Καταστατικό της και καταβάλλεται το αργότερο μέχρι τις 31-12-2013. Τα δικαιώματα του μετόχου στη Γενική Συνέλευση ασκούνται από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

6. Μετά την έναρξη της λειτουργίας της, η Εταιρεία χρηματοδοτείται προκειμένου να καλύπτει τα λειτουργικά κόστη της από:

 

α) την επιβολή τελών στους χρήστες των αεροδρομίων που αναφέρονται στην παράγραφο 3 του παρόντος,

 

β) τα έσοδα από την εμπορική εκμετάλλευση των εγκαταστάσεών της σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο (business plan) που θα υποβληθεί και εγκριθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, και

 

γ) μέρος των εσόδων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όπως ορίζονται στην παράγραφο 13 του παρόντος.

 

7. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποτελείται από 5 μέλη. Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζεται τριετής, κατά τις ειδικότερες διατάξεις που θα περιληφθούν στο Καταστατικό της ιδρυόμενης εταιρείας. Κατά το χρόνο έναρξης λειτουργίας της Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίωνορίζονται τα μέλη του πρώτου Διοικητικού της Συμβουλίου, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

8. Η Εταιρεία φέρει την παρακάτω βασική οργανωτική δομή:

 

α) Ανώτατο όργανο διοίκησης και εκπροσώπησης της Εταιρείας είναι το Διοικητικό Συμβούλιο. Για την εκπλήρωση του σκοπού της Εταιρείας, το Διοικητικό Συμβούλιο ενεργεί καταρχήν συλλογικά κατά τα οριζόμενα στη νομοθεσία περί ανωνύμων εταιρειών και δύναται να εκχωρεί διακριτές εξουσίες του στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας ή και σε άλλα μέλη του, κατά περίπτωση.

 

β) Τα όργανα διοίκησης και οι υπηρεσιακές μονάδες της Εταιρείας διαρθρώνονται ως ακολούθως:

 

β)α) Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου, το οποίο υπάγεται απευθείας στο Διοικητικό Συμβούλιο,

 

β)β) Γραμματεία Διοικητικού Συμβουλίου,

 

β)γ) Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, ο οποίος διορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο, μετά από πρόταση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Προτείνει στο Διοικητικό Συμβούλιο προς έγκριση τον Κανονισμό Λειτουργίας της Εταιρείας και διορίζει τα μέλη διοίκησης της Εταιρείας σε θέσεις ευθύνης. Στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο υπάγονται οι εξής διοικητικές μονάδες:

Διεύθυνση Λειτουργιών

Διεύθυνση Ανάπτυξης και Υποδομών

Διεύθυνση Οικονομικών και Διοίκησης

Τμήμα Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ

Τμήμα Νομικών Υποθέσεων

Τμήμα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης.

 

β)δ) Διευθυντής Λειτουργιών, ο οποίος ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου και προΐσταται της Διεύθυνσης Λειτουργιών, η οποία απαρτίζεται από τα εξής τμήματα:

Τμήμα Διοίκησης αεροδρομίων

Τμήμα Πληροφορικής

Τμήμα Προστασίας από Έκνομες Ενέργειες

Τμήμα Αεροπορικών Υπηρεσιών Προτύπων και Ασφάλειας (Safety)

Τμήμα Ποιοτικού Ελέγχου, Προστασίας Περιβάλλοντος και τοπικών Κοινωνιών.

 

β)ε) Διευθυντής Ανάπτυξης και Υποδομών, ο οποίος ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου και προΐσταται της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Υποδομών, η οποία απαρτίζεται από τα εξής τμήματα:

 

Τμήμα Εμπορικών Δραστηριοτήτων αεροδρομίου

Τμήμα Τεχνικών Έργων

Τμήμα Τεχνικής Συντήρησης και Επισκευών.

 

β)στ) Διευθυντής Οικονομικών και Διοίκησης, ο οποίος ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου και προΐσταται της Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοίκησης, η οποία απαρτίζεται από τα εξής τμήματα:

Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού

Τμήμα Οικονομικού και Εφοδιασμού.

 

γ) Κάθε αερολιμένας, η διαχείριση του οποίου παραχωρείται στην Εταιρεία, έχει την ακόλουθη διοικητική διάρθρωση:

 

γ)α) Διευθυντής Αερολιμένα

γ)β) Γραφείο Διοικητικής, Οικονομικής και Τεχνικής Υποστήριξης

γ)γ) Γραφείο Αεροπορικών Υπηρεσιών, Ασφάλειας (Safety) και Προστασίας από έκνομες ενέργειες (Security)

γ)δ) Γραφείο Προστασίας Περιβάλλοντος και επαφής με τον Πολίτη.

 

9. Η κάλυψη των αναγκών της Εταιρείας σε προσωπικό μπορεί να γίνει και με μεταφορά και ένταξη ή απόσπαση προσωπικού που ήδη υπηρετεί σε φορείς του Δημοσίου, σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου το μετοχικό κεφάλαιο των οποίων ανήκει κατά πλειοψηφία στο Δημόσιο άμεσα ή έμμεσα, με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού. Ο χρόνος κατά τον οποίο η Εταιρεία επιτρέπεται να λειτουργεί με αποσπασμένο προσωπικό παρατείνεται έως το πέρας της περιόδου της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του νόμου 3833/2010, όπως εκάστοτε ισχύει.

 

10. Η έναρξη λειτουργίας της Εταιρείας θα γίνει εντός διαστήματος τριών (3) μηνών μετά το πέρας της διαδικασίας αξιοποίησης των αεροδρομίων της χώρας από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Ελληνικού Δημοσίου.

 

11. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων υποχρεούται εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από τη συγκρότησή του σε σώμα:

 

α) Να καταρτίσει τον Κανονισμό Λειτουργίας της Εταιρείας, στον οποίο μεταξύ άλλων θα εξειδικεύονται τα εξής:

 

α.α. Το οργανόγραμμα της Εταιρείας και οι θέσεις ευθύνης, κατά τα οριζόμενα ανωτέρω στην παράγραφο 8 της παρούσας.

 

α.β. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες όσων θα κληθούν να στελεχώσουν τις θέσεις ευθύνης.

 

α.γ. Η διαδικασία επιλογής στελεχών και το σύστημα τακτικής αξιολόγησής τους.

 

α.δ. Το σύστημα ελέγχου απόδοσης.

 

α.ε. Το πειθαρχικό σύστημα της Εταιρείας.

 

α)στ. Κάθε άλλο θέμα που αφορά στη σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα εταιρικής διακυβέρνησης διοίκηση και λειτουργία της Εταιρείας.

 

β) Να συντάξει το στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο της Εταιρείας και να το υποβάλει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για αξιολόγηση και έγκριση.

 

γ) Να συντάξει Κανονισμό Προμηθειών, Μελετών, Έργων και Υπηρεσιών. Το Καταστατικό της Εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των διατάξεών του, οι οποίες ρυθμίζονται κατά περιεχόμενο από τις διατάξεις του παρόντος, μπορεί να τροποποιείται με απόφαση της γενικής συνέλευσης της Εταιρείας. Για τα ζητήματα που δεν ρυθμίζονται ειδικώς στο παρόν ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 22 του παρόντος νόμου.

 

12. Για τη διατήρηση της απρόσκοπτης λειτουργίας των αεροδρομίων που υπάγονται σε αυτήν, η Εταιρεία δύναται κατά την κείμενη νομοθεσία να παραχωρήσει τη διοίκηση και λειτουργία της σε ιδιωτικό φορέα με τη σύναψη συμβολαίου παραχώρησης της διοίκησης και διαχείρισης (management contract).

 

13. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ρυθμίζονται τα θέματα σχετικά με το ύψος, τη διαδικασία και τον υπόχρεο καταβολής (αποκρατικοποιημένα αεροδρόμια ή διακινούμενοι μέσω αυτών αναχωρούντες επιβάτες) προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ποσού, από το οποίο n Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα χρηματοδοτεί τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) και την Εταιρεία, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι υποχρεωμένη να δημιουργήσει και να διατηρεί διακριτό λογαριασμό για τα ανωτέρω έσοδα, τα οποία θα αποδίδονται για τη χρηματοδότηση της Εταιρείας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο προστέθηκε με το άρθρο 66 του νόμου 4146/2013 (ΦΕΚ 90/Α/2013).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο καταργήθηκε με το άρθρο 75 του νόμου 4427/2016 (ΦΕΚ 188/Α/2016).

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.