Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. α) Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 18 του νόμου 4058/2012 (ΦΕΚ 63/Α/2012), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο τέταρτο παράγραφος 4 του νόμου 4084/2012 (ΦΕΚ 190/Α/2012), η φράση από 01-01-2009 έως 31-12-2010 αντικαθίσταται από τη φράση από 01-01-2009 έως 31-12-2012.
β) Η παράγραφος 3 του άρθρου τέταρτου του νόμου 4084/2012 (ΦΕΚ 190/Α/2012), με τον οποίο κυρώθηκε η από 20-03-2012 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου Ρύθμιση θεμάτων συμβάσεων που αφορούν Κέντρα Πρώτης Υποδοχής και Εγκαταστάσεων Κράτησης παράνομα διαμενόντων στη χώρα αλλοδαπών και τρόπο φύλαξης αυτών (ΦΕΚ 61/Α/2012), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
{3. Οι οργανικές θέσεις του κλάδου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Διοικητικού - Λογιστικού της Υπηρεσίας Ασύλου, της Αρχής Προσφυγών και της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής μπορεί να καλύπτονται, με προσωπικό κλάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Διοικητικού - Λογιστικού η Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Διοικητικού - Οικονομικού η Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Διοικητικού ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Διοικητικών Γραμματέων ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γραμματέων ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Οικονομικών των οριστικών πινάκων διοριστέων του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού ή φορέων των οποίων οι πίνακες έχουν ελεγχθεί από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού με εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 3 του άρθρου 18 του νόμου 4058/2012, όπως αυτή τροποποιείται με το άρθρο αυτό, εφόσον το προσωπικό αυτό δεν έχει διοριστεί κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στη δημόσια πρόσκληση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού.}
γ) Στο τέλος της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του νόμου 3907/2011 (ΦΕΚ 7/Α/2011) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:
{Με την ίδια διαδικασία χωρεί παράταση των αποσπάσεων αυτών.}
2. Στο άρθρο 3 του νόμου 3938/2011 (ΦΕΚ 61/Α/2011) προστίθεται παράγραφος 5, ως ακολούθως:
{5. α) Το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ασκεί καθήκοντα στρατηγικού σχεδιασμού χρηματοδότησης στους τομείς της Εσωτερικής Ασφάλειας, του Ασύλου και της Μετανάστευσης κατά το πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο 2014-2020 και διαχειρίζεται τα προγράμματα που υπάγονται στους ως άνω τομείς. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(i) είναι ο κύριος συνομιλητής της χώρας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για θέματα χρηματοδότησης και για λοιπά ζητήματα του Τομέα Εσωτερικών Υποθέσεων και ειδικότερα των τομέων Εσωτερικής Ασφάλειας, Ασύλου και Μετανάστευσης,
(ii) παρακολουθεί και συντονίζει τον προγραμματισμό και την εφαρμογή του νέου πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου 2014-2020, μεριμνώντας ιδίως για τη συμβατότητά του με τις εθνικές πολιτικές και τις πολιτικές και προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω της διενέργειας ενός διαλόγου πολιτικής με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,
(iii) έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου (ΣΔΕ), σύμφωνα με τους κανόνες του Δημοσιονομικού Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Κανονισμός ΕΕ/Ευρατόμ, αριθμός 965/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25-10-2012 σχετικά με τους δημοσιονομικούς κανόνες που εφαρμόζονται στο γενικό προϋπολογισμό της Ένωσης και την κατάργηση του κανονισμού ΕΚ/Ευρατόμ αριθμός 1605/2002 του Συμβουλίου) και για την κοινοποίησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και
(iv) διαμορφώνει, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εξωτερικών, Ναυτιλίας και Αιγαίου, Εσωτερικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, το στρατηγικό πλαίσιο επιλεξιμότητας των δράσεων και εκδίδει οδηγίες για την υποστήριξη των τελικών δικαιούχων.
β) Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη μπορεί να ανατίθενται τα καθήκοντα της προηγούμενης παραγράφου, εν όλω ή εν μέρει, στην Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων ή σε άλλο φορέα, όργανο ή στέλεχος του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και να ορίζεται ο τρόπος υποστήριξής του στην άσκησή τους.
γ) Με κοινή απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού συστήνονται γνωμοδοτικές επιτροπές και ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα συντονισμού και προγραμματισμού του διαλόγου πολιτικής της προηγούμενης παραγράφου.}
3. Μετά το άρθρο 8 του νόμου 3907/2011 (ΦΕΚ 7/Α/2011) προστίθεται άρθρο 8Α, ως εξής:
{Άρθρο 8Α: Δομές φιλοξενίας αιτούντων άσυλο ή υπηκόων τρίτων χωρών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες
1. Η Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής δύναται να ιδρύει Δομές Φιλοξενίας αιτούντων άσυλο ή υπηκόων τρίτων χωρών που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες του άρθρου 11 του παρόντος με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Οι ως άνω Δομές διέπονται από τον οικείο Κανονισμό Λειτουργίας και μπορούν να χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσφύγων, από άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η άλλων ευρωπαϊκών ή διεθνών φορέων, συμπεριλαμβανομένων των φορέων της Κοινωνίας των Πολιτών ή από κάθε είδους άλλους πόρους. Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, πέραν του Κανονισμού Λειτουργίας, ρυθμίζεται κάθε επιμέρους ζήτημα που αφορά ιδίως τη σύσταση και οργάνωση των ως άνω Δομών Φιλοξενίας, το μόνιμο ή προσωρινό χαρακτήρα τους, τη δυνατότητα ανάθεσης ή συμμετοχής άλλων φορέων, δημόσιων ή ιδιωτικών, οπότε συμπράττει ο κατά περίπτωση αρμόδιος Υπουργός, στη δημιουργία, υποστήριξη, στέγαση, στελέχωση ή διαχείρισή τους, την εποπτεία και παρακολούθησή τους από το Τμήμα Δομών Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο ή υπηκόων τρίτων χωρών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες της Κεντρικής Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής, καθώς και κάθε άλλο συναφές ζήτημα. Για την εγκατάσταση και λειτουργία των ως άνω Δομών εφαρμόζονται αναλογικά η παράγραφος 14 του άρθρου 8 και οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 14 του παρόντος, καθώς και η παράγραφος 8 του άρθρου 28 του νόμου 4033/2011 (ΦΕΚ 254/Α/2011), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2. Η τεχνική υποστήριξη της υλοποίησης προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας και οικονομικής ενίσχυσης των αιτούντων άσυλο ή άλλων ευάλωτων υπηκόων τρίτων χωρών και της εφαρμογής της προηγούμενης παραγράφου ανατίθεται στη Διεύθυνση Τεχνικών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας ή άλλη υπηρεσία του Υπουργείου στην οποία ενδέχεται να μεταβιβασθούν οι αρμοδιότητές της.}
4. α) Το άρθρο 3 του προεδρικού διατάγματος 102/2012 (ΦΕΚ 169/Α/2012) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
{Άρθρο 3: Διάρθρωση Κεντρικής Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής
1. Η Κεντρική Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής αποτελεί ενιαία Υπηρεσία και διαρθρώνεται στα ακόλουθα Τμήματα:
α. Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού, Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Συνεργασίας.
β. Τμήμα Λειτουργίας και Συντονισμού Επιχειρησιακών Δράσεων.
γ. Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευσης και Διασφάλισης Ποιότητας.
δ. Τμήμα Οικονομικών.
ε. Τμήμα Δομών Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο και Ευάλωτων Ομάδων.}
β) Το άρθρο 7 του προεδρικού διατάγματος 102/2012 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
{Άρθρο 7: Οργανικές θέσεις προσωπικού Κεντρικής Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής
Στην Κεντρική Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής συνιστώνται οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού, κατά κατηγορία και κλάδο, ως ακολούθως:
α. 18 θέσεις κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Διοικητικού - Οικονομικού
β. 1 θέση κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Πληροφορικής
γ. 2 θέσεις κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
δ. 1 θέση κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ψυχολογίας
ε. 1 θέση κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Νομικής
στ. 1 θέση κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Πληροφορικής
ζ. 1 θέση κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Κοινωνιολόγων
η. 4 θέσεις κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών
θ. 3 θέσεις κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Διοικητικού - Λογιστικού
ι. 3 θέσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Διοικητικού - Λογιστικού,
ι)α. 1 θέση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Οδηγών,
ι)β. 2 θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σπουδών
ι)γ. 10 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού.}
γ) Το άρθρο 12 του προεδρικού διατάγματος 102/2012 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
{Άρθρο 12: Οργανικές θέσεις προσωπικού περιφερειακών υπηρεσιών πρώτης υποδοχής
Για τις ανάγκες των περιφερειακών υπηρεσιών πρώτης υποδοχής συνιστώνται οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού, κατά κατηγορία και κλάδο, ως ακολούθως:
α. 49 θέσεις κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Διοικητικού - Οικονομικού
β. 28 θέσεις κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ιατρών
γ. 14 θέσεις κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών
δ. 14 θέσεις κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ψυχολογίας
ε. 39 θέσεις κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών
στ. 56 θέσεις κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Νοσηλευτών
ζ. 140 θέσεις κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Διοικητικού - Λογιστικού
η. 28 θέσεις κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τεχνικών διαφόρων ειδικοτήτων
θ. 28 θέσεις κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Οδηγών.}
5. Μετά το άρθρο 5 του προεδρικού διατάγματος 102/2012 προστίθεται άρθρο 5Α ως εξής:
{Άρθρο 5Α: Τμήμα Δομών Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο και Ευάλωτων Ομάδων
Το Τμήμα Δομών Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο και Ευάλωτων Ομάδων έχει ως αρμοδιότητα τη μελέτη, κατάρτιση, υλοποίηση και παρακολούθηση των προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας και οικονομικής ενίσχυσης υπηκόων τρίτων χωρών που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες του άρθρου 11 του νόμου 3907/2011 και αιτούντων άσυλο, καθώς και τη δημιουργία Δομών Φιλοξενίας που ανταποκρίνονται στις ανάγκες υποδοχής των ανωτέρω προσώπων.}
6. α) Το πρώτο εδάφιο και η περίπτωση α' της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του νόμου [Ν] 2452/1996 (ΦΕΚ 283/Α/1996) αντικαθίστανται ως ακολούθως:
{2. Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη δύναται να συνιστώνται στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης:
α. Ειδικές επιτροπές για τη μελέτη, επεξεργασία και υποβολή προτάσεων επί ειδικότερων θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης, συμπεριλαμβανομένων επιτροπών για την αξιολόγηση προτάσεων και εν γένει τη διαχείριση, εκτέλεση και παρακολούθηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, από δικαστικούς λειτουργούς, καθηγητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εμπειρογνώμονες και δικηγόρους, εν ενεργεία ή μη, υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ή άλλων υπουργείων ή φορέων του Δημοσίου, ή άλλα πρόσωπα, τα οποία διαθέτουν τις κατά περίπτωση απαιτούμενες γνώσεις ή εμπειρία. Με την ίδια απόφαση δύνανται να ορίζονται εισηγητές από τα μέλη των ως άνω επιτροπών ή από υπηρεσιακούς παράγοντες, καθώς και γραμματείς αυτών.}
β) Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη δύναται να ορίζονται εισηγητές και γραμματείς των Επιτροπών της κοινή υπουργική απόφαση Π1/1781/2005 (ΦΕΚ 515/Β/2005) αρμοδιότητας του εν λόγω υπουργείου, εφαρμοζόμενων κατά τα λοιπά των διατάξεων του νόμου 4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α/2011). Για την πρώτη εφαρμογή της περίπτωσης αυτής, η ισχύς της οικείας απόφασης ορισμού δύναται να ανατρέχει έως τις 13-02-2013.
7. Με τον Κανονισμό Λειτουργίας του β' εδαφίου της παραγράφου 4 του άρθρου 26 του προεδρικού διατάγματος 114/2010 (ΦΕΚ 195/Α/2010) μπορεί, για τη διοικητική υποστήριξη των επιτροπών προσφυγών του άρθρου αυτού και τον εν γένει συντονισμό του προσωπικού που δραστηριοποιείται σε αυτές, να προβλέπεται συντονιστής αξιωματικός ο οποίος ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και τελεί εν ενεργεία ή εν αποστρατεία. Για τον ορισμό ως συντονιστή εν αποστρατεία αξιωματικού απαιτείται η προηγούμενη εξασφάλιση σχετικής χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ύπατη Αρμοστεία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ή άλλους ευρωπαϊκούς ή διεθνείς φορείς ή οργανισμούς. Για την πρώτη εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου η ισχύς της απόφασης ορισμού συντονιστή δύναται να ανατρέχει έως την 01-05-2013.
8. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 29 του νόμου [Ν] 4029/2011 (ΦΕΚ 245/Α/2011) προστίθενται εδάφια ως εξής:
{Με δαπάνη των οικείων οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης στην περιοχή των οποίων λειτουργούν Εθελοντικές Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, ύστερα από έγκριση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, δύναται να παρέχεται στους εθελοντές πυροσβέστες στολή και ατομικός προστατευτικός εξοπλισμός ιδίων προδιαγραφών με εκείνες του μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν αποκτήσει την ιδιότητα του εθελοντή πυροσβέστη σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του παρόντος. Μετά από απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη και έγκριση του αρμόδιου Διοικητή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας δύνανται να εκτελούνται εργασίες συντήρησης και επισκευής οχημάτων εθελοντικών πυροσβεστικών υπηρεσιών του παρόντος, στα συνεργεία των οικείων Περιφερειών της χώρας με υλικά και ανταλλακτικά που διατίθενται από αυτά και να παρέχονται καύσιμα στα οχήματά τους.}
9. Στο τέλος του άρθρου 14 του νόμου 3013/2002 (ΦΕΚ 102/Α/2001) προστίθεται παράγραφος 7 ως ακολούθως:
{7. Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και οι σύνδεσμοί τους δύνανται να καλύπτουν δαπάνες Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας που έχουν πιστοποιηθεί και ενταχθεί στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων και Ειδικευμένων Εθελοντών του άρθρου 14 του νόμου 3013/2002 κατόπιν εγκρίσεως του οικείου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την προμήθεια καυσίμων για τα οχήματά τους, ανταλλακτικών και συναφών υλικών, με την προσκομιδή των σχετικών παραστατικών, σύμφωνα με το από [ΒΔ] 17-05-1959 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 114/Α/1959).}