Νόμος 4346/15 - Άρθρο 17

Άρθρο 17: Ρυθμίσεις για τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών οχημάτων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Οι υποπεριπτώσεις α' και β' της περίπτωσης Α' της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του νόμου 2948/2001 (ΦΕΚ 242/Α/2001), όπως ισχύει, αντικαθίστανται ως εξής:

 

{Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης

 

α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31-10-2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:

 

Πρώτη ταξινόμηση

στην Ελλάδα έως το έτος 2000

Κατηγορία

Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβικά εκατοστά)

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας

(σε Ευρώ)

Α'

Έως 300

22

Β'

301-785

55

Γ'

786-1.071

120

Δ'

1.072-1.357

135

Ε'

1.358-1.548

225

ΣΤ'

1.549-1.738

250

Ζ'

1.739-1.928

280

Η'

1.929-2.357

615

Θ'

2.358-3.000

820

Ι'

3.001-4.000

1.025

Κ'

4.001 και άνω

1.230

 

 

Πρώτη ταξινόμηση

στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005

Κατηγορία

Κυλινδρισμός κινητήρα

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας

(σε Ευρώ)

Α'

Έως 300

22

Β'

301-785

55

Γ'

786-1.071

120

Δ'

1.072-1.357

135

Ε'

1.358-1.548

240

ΣΤ'

1.549-1.738

265

Ζ'

1.739-1.928

300

Η'

1.929-2.357

630

Θ'

2.358-3.000

840

Ι'

3.001-4.000

1.050

Κ'

4.001 και άνω

1.260

 

 

Πρώτη ταξινόμηση

στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά

Κατηγορία

Κυλινδρισμός κινητήρα

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας

(σε Ευρώ)

Α'

Έως 300

22

Β'

301-785

55

Γ'

786-1.071

120

Δ'

1.072-1.357

135

Ε'

1.356-1.548

255

ΣΤ'

1.549-1.738

280

Ζ'

1.739-1.928

320

Η'

1.929-2.357

690

Θ'

2.358-3.000

920

Ι'

3.001-4.000

1.150

Κ'

4.001 και άνω

1.380

 

β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 01-11-2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο).

 

Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:

 

Κλιμάκιο εκπομπών CO2

(gr CO2/km)

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμμάριο εκπομπών CO2 (σε ευρώ)

0-90

0

91-100

0,90

101-120

0,98

121-140

1,20

141-160

1,85

161-180

2,45

181-200

2,78

201-250

3,05

Άνω των 251

3,72

 

 

Για τα Επιβατηγά Ιδιωτικής Χρήσης ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): 140 €.

 

Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση τον αναγκαστικό νόμο [Ν] 89/1967 (ΦΕΚ 132/Α/1967). Επίσης, περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.}

 

2. Το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης ζ' της περίπτωσης Α' της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του νόμου 3986/2011 (ΦΕΚ 152/A/2011) αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1549 κυβικά εκατοστά, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

 

Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κυβικά εκατοστά και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.}

 

3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 35 του νόμου 3986/2011 (ΦΕΚ 152/A/2011) τροποποιείται ως εξής:

 

Στο πρώτο και στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του νόμου 3986/2011 (ΦΕΚ 152/A/2011) οι λέξεις: ιδιωτικής και διαγράφονται.

 

Στο τέλος του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του νόμου 3986/2011 (ΦΕΚ 152/A/2011), προστίθενται δύο νέα εδάφια ως εξής:

 

{Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κυβικά εκατοστά, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως τις 31-10-2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

 

Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κυβικά εκατοστά και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως τις 31-10-2010, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.}

 

Στο έκτο και στο έβδομο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του νόμου 3986/2011 (ΦΕΚ 152/A/2011) οι λέξεις ιδιωτικής και διαγράφονται.

 

Στο τέλος του έβδομου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του νόμου 3986/2011 (ΦΕΚ 152/A/2011) προστίθενται δύο νέα εδάφια ως εξής:

 

{Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κυβικά εκατοστά, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

 

Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κυβικά εκατοστά και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.}

 

4. Η παράγραφος 3 του άρθρου 35 του νόμου 3986/2011 (ΦΕΚ 152/A/2011) αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Οι διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων ισχύουν για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και επομένων.}

 

5. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος άρθρου παύει να ισχύει κάθε διάταξη νόμου που ρυθμίζει διαφορετικά τα εν λόγω θέματα.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.