Νόμος 4583/18 - Άρθρο 95

Άρθρο 95: Τροποποίηση διατάξεων του προεδρικού διατάγματος 142/2017


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Μετά την περίπτωση δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του προεδρικού διατάγματος 142/2017 (ΦΕΚ 181/Α/2017), προστίθεται περίπτωση ε' ως εξής:

 

{ε) Η μέριμνα για την αποτελεσματική κατανομή των ελέγχων στις Δημοσιονομικές Υπηρεσίες Εποπτείας και Ελέγχου.}

 

2. Στο τέλος της υποπερίπτωσης β)β' της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 54 του προεδρικού διατάγματος 142/2017 μετά τις λέξεις αρμοδιότητές τους, προστίθενται τα εξής:

 

{ή σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεύθυνσης για ορθολογικότερη κατανομή των ελέγχων, κατόπιν σχετικής απόφασης της ΕΣΕΛ.}

 

3. Στο τέλος της υποπερίπτωσης γ)γ' της περίπτωσης γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 54 του προεδρικού διατάγματος 142/2017 μετά τις λέξεις αρμοδιότητά τους, προστίθενται τα εξής:

 

{ή σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεύθυνσης για ορθολογικότερη κατανομή των ελέγχων, κατόπιν σχετικής απόφασης της ΕΣΕΛ.}

 

4. Στο τέλος της υποπερίπτωσης δ)δ' της περίπτωσης δ' της παραγράφου 3 του άρθρου 54 του προεδρικού διατάγματος 142/2017 μετά τις λέξεις αρμοδιότητά τους, προστίθενται τα εξής:

 

{ή σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεύθυνσης για ορθολογικότερη κατανομή των ελέγχων, κατόπιν σχετικής απόφασης της ΕΣΕΛ.}

 

5. Μετά το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 55 του προεδρικού διατάγματος 142/2017, προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:

 

{Επίσης, δύναται να ασκούνται ελεγκτικές δραστηριότητες και σε φορείς εκτός της καθ' ύλην αρμοδιότητάς τους, ύστερα από την απόφαση κατανομής ελέγχων της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων.}

 

6. Η περίπτωση α' της παραγράφου 4 του άρθρου 55 του προεδρικού διατάγματος 142/2017, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{α) Τμήμα A' Ελέγχων

 

α)α) Ο έλεγχος των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου των φορέων για τους οποίους έχει γίνει κατανομή από τη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων, ως προς την οικονομική διαχείριση των φορέων, τη νομιμότητα και κανονικότητα των δαπανών, την ταύτιση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση των πόρων, την ορθή είσπραξη και εμφάνιση των εσόδων των φορέων, τη διαχείριση της περιουσίας και την εξακρίβωση της τήρησης των οικείων διαχειριστικών κανόνων και διαδικασιών, καθώς και την ορθή λογιστική απεικόνιση της οικονομικής κατάστασης και διαχείρισης του φορέα.

 

β)β) Η διενέργεια τακτικών, έκτακτων και ειδικών ελέγχων σε φορείς για τους οποίους έχει γίνει κατανομή από τη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων, βάσει του προγραμματισμού της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων.

 

γ)γ) Η σύνταξη των εκθέσεων προσωρινών αποτελεσμάτων των διενεργούμενων ελέγχων και η κοινοποίησή τους προς στους εμπλεκόμενους φορείς, με συνημμένα τα σχετικά αποσπάσματα για τυχόν απαιτούμενες κοινοποιήσεις από τον φορέα σε πρόσωπα κατά των οποίων προτείνεται αναζήτηση αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών ή τα οποία τυχόν φέρουν πειθαρχική ή ποινική ευθύνη.

 

δ)δ) Η ενημέρωση των ελεγχόμενων φορέων ότι η προσωρινή έκθεση καθίσταται οριστική, σε περίπτωση που δεν έχουν υποβληθεί αντιρρήσεις εντός των νόμιμων προθεσμιών.

 

ε)ε) Η εισήγηση στην ΕΣΕΛ επί των εμπρόθεσμα υποβαλλόμενων αντιρρήσεων ή και παρατηρήσεων των εμπλεκομένων στους οποίους έχει κοινοποιηθεί η προσωρινή έκθεση.

 

στ)στ) Η σύνταξη οριστικής έκθεσης και η γνωστοποίηση των οριστικών αποτελεσμάτων των ελέγχων του Τμήματος, σύμφωνα με αποφάσεις της ΕΣΕΛ, στις περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί αντιρρήσεις και έχουν εξεταστεί αρμοδίως από την ΕΣΕΛ.

 

ζ)ζ) Η διαβίβαση αντιγράφου οριστικής έκθεσης: i) στη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Συντονισμού και ii) στη Διεύθυνση Σχεδιασμού, Μεθοδολογίας και Επιβολής Κυρώσεων, προκειμένου η τελευταία να προβεί στην έκδοση των αποφάσεων Δημοσιονομικών Διορθώσεων και καταλογισμών.

 

η)η) Η συμμετοχή υπαλλήλων της ΔΥΕΕ σε κλιμάκια ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων, ανεξαρτήτως αρμοδιότητας του Υπουργείου ή χωρικής αρμοδιότητας, κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Διεύθυνσης ανάλογα με το είδος του ελέγχου και με εντολή του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων.}

 

7. Η υποπερίπτωση α)α' της περίπτωσης β' της παραγράφου 4 του άρθρου 55 του προεδρικού διατάγματος 142/2017, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{α)α) Η παρακολούθηση συμμόρφωσης των φορέων για τους οποίους έχει διενεργηθεί έλεγχος από τη Δ.Υ.Ε.Ε. προς συστάσεις των εκθέσεων οριστικών αποτελεσμάτων.}

 

8. Η υποπερίπτωση γ)γ' της περίπτωσης γ' του άρθρου 56 του προεδρικού διατάγματος 142/2017, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{γ)γ) Η διενέργεια ελέγχων σε φορείς που υπάγονται στη χωρική αρμοδιότητά τους ή, ανεξαρτήτως αυτής, αν έχει προηγηθεί κατανομή από τη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων. Σε περίπτωση διενέργειας του ελέγχου, ισχύουν οι ίδιες αρμοδιότητες που αναφέρονται στα Α' και Β' Τμήματα των ΔΥΕΕ Α' έως Η' του άρθρου 55.}

 

9. Η υποπερίπτωση γ)γ' της περίπτωσης ε' του άρθρου 56 του προεδρικού διατάγματος 142/2017, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{γ)γ) Η διενέργεια ή η συμμετοχή στη διενέργεια ελέγχων σε φορείς που υπάγονται στη χωρική αρμοδιότητά τους, ή ανεξαρτήτως αυτής αν έχει προηγηθεί κατανομή από τη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων. Σε περίπτωση διενέργειας του ελέγχου, ισχύουν οι ίδιες αρμοδιότητες που αναφέρονται στα Α' και Β' Τμήματα των Α' έως Η' ΔΥΕΕ του άρθρου 55.}

 

10. Μετά την υποπερίπτωση ε)ε' της περίπτωσης ε' του άρθρου 56 του προεδρικού διατάγματος 142/2017, προστίθεται νέα υποπερίπτωση στ)στ' ως εξής:

 

{στ)στ) Η παρακολούθηση και ο έλεγχος της ορθής εκτέλεσης των οικονομικών μεγεθών του προϋπολογισμού για την επίτευξη των προβλεπόμενων στόχων (μηνιαίων-τριμηνιαίων-ετήσιων), της υλοποίησης των διορθωτικών ενεργειών σε περίπτωση εμφάνισης αρνητικών αποκλίσεων από τους στόχους και της εξακρίβωσης των τυχόν δημοσιονομικών αιτιών απόκλισης από τους στόχους, καθώς και η πρόταση σχετικών παρεμβάσεων.}

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.