Νόμος 4600/19 - Άρθρο 81

Άρθρο 81: Τροποποίηση οργανισμού Υπουργείου Υγείας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Στο προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 121/2017 (ΦΕΚ 148/Α/2017) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

 

1. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 3 προστίθεται περίπτωση ζ' ως εξής:

 

{ζ. Αυτοτελής Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.}

 

2. Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 3 προστίθεται υποπερίπτωση vii ως εξής:

 

{vii Αυτοτελές Τμήμα Προμηθειών, με τις εξής αρμοδιότητες:

 

1. Τη μέριμνα για την έγκαιρη συγκέντρωση των αιτημάτων που αφορούν στην κάλυψη των αναγκών για προμήθειες και υπηρεσίες από το σύνολο των καθ' ύλην αρμοδίων Υπηρεσιών της Κεντρικής Υπηρεσίας.

 

2. Την κατάρτιση ετησίου προγράμματος προμηθειών και υπηρεσιών μετά από εισήγηση-αίτημα των καθ' ύλην αρμόδιων Διευθύνσεων του Υπουργείου και ο καθορισμός του ύψους του Προϋπολογισμού δαπάνης του.

 

3. Την παρακολούθηση και υλοποίηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από την κείμενη νομοθεσία για το Υπουργείο Υγείας στις περιπτώσεις που ως Φορέας εκτέλεσης ορίζεται άλλος Δημόσιος Φορέας.

 

4. Την τήρηση φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου στατιστικής επεξεργασίας, με όλα τα δεδομένα για τους διαγωνισμούς, τις συμβάσεις, τις προσφορές και τις προμήθειες.

 

5. Τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών για την υλοποίηση των προμηθειών, για την κάλυψη των αναγκών της Κεντρικής Υπηρεσίας, καθώς και τη σύναψη και την εκτέλεση των συμβάσεων αυτών.

 

6. Την κατάρτιση των διακηρύξεων των διαγωνισμών με διαπραγμάτευση.

 

7. Την αποστολή των σχετικών φακέλων των διαγωνισμών στις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες για την εκκαθάριση της δαπάνης.

 

8. Τη συγκρότηση των αρμόδιων Επιτροπών διενέργειας και αξιολόγησης διαγωνισμών, παρακολούθησης και παραλαβής ειδών και υπηρεσιών, καθώς και των Επιτροπών αξιολόγησης ενστάσεων και προδικαστικών προσφυγών, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, καθώς και τον συντονισμό του έργου τους.

 

9. Τη συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις για την εκτέλεση του οικονομικού αντικειμένου των συμβάσεων.

 

10. Την παρακολούθηση της καλής εκτέλεσης των συμβάσεων.

 

11. Την εποπτεία όλων των διαδικασιών προμηθειών που διενεργούνται από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου που υπάγονται στην εποπτεία του Υπουργείου Υγείας.}

 

3. Στην περίπτωση β' της παραγράφου 4 του άρθρου 3 προστίθεται σημείο iii. και iv. ως εξής:

 

{iii. Αυτοτελές Τμήμα Τουρισμού Υγείας, υπαγόμενο απευθείας στον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας, με τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

 

1. Την εισήγηση προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας μέτρων και δράσεων για την ανάπτυξη του τουρισμού υγείας της χώρας.

 

2. Την ανάπτυξη και προώθηση πολιτικών τουρισμού υγείας σε συνεργασία με συναρμόδιους Φορείς και Διευθύνσεις του Υπουργείου Υγείας ή συναρμόδιους φορείς.

 

3. Τον συντονισμό, την αξιολόγηση και την μέριμνα για την υλοποίηση των ανωτέρω πολιτικών και δράσεων.

 

iv. Αυτοτελές Τμήμα Διαπολιτισμικής Φροντίδας, υπαγόμενο απευθείας στον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Υγείας, με τις εξής αρμοδιότητες:

 

1. Τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση προγραμμάτων από την άποψη της προστασίας της Δημόσιας Υγείας με πληθυσμό-στόχο τις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού όπως Ρομά, πρόσφυγες/μετανάστες και λοιπούς μετακινούμενους πληθυσμούς.

 

2. Τη διασύνδεση των ανωτέρω ομάδων με τις δομές υγείας του δημόσιου συστήματος υγείας.

 

3. Την εκπόνηση μελετών, τη συλλογή και την επεξεργασία δεδομένων.

 

4. Τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση προγραμμάτων παρέμβασης, σχετικά με δράσεις πρόληψης και αγωγής υγείας στις ως άνω ομάδες.

 

5. Την παροχή εκπαιδευτικής υποστήριξης σε υγειονομικό προσωπικό και άλλους εκπαιδευόμενους (όπως πρακτική άσκηση σπουδαστών) στα θέματα της πολιτισμικής αντίληψης της υγείας και της κάλυψης των αναγκών υγείας των ευάλωτων πληθυσμών.

 

6. Τη δημιουργία διαπολιτισμικού υλικού αγωγής υγείας, ανάλογα με το θέμα και την εθνότητα.

 

7. Τον σχεδιασμό, την εποπτεία και την υποστήριξη εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων από την άποψη της προστασίας της Δημόσιας Υγείας που αναφέρονται σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού.

 

8. Την εκπόνηση στρατηγικών για τους μετακινούμενους πληθυσμούς.

 

9. Τη συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, τοπικούς και διεθνείς Οργανισμούς που διαχειρίζονται θέματα υγείας των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού.}

 

4. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 5 διαγράφονται οι λέξεις: γ. Διεύθυνση (Α3) Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και η περίπτωση δ' αναριθμείται σε γ'.

 

5. Ο τίτλος και το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 8 αντικαθίστανται ως εξής:

 

{Άρθρο 8: Διάρθρωση - Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

 

1. Η Αυτοτελής Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχει ως σκοπό:}

 

6. Η περίπτωση β' της παραγράφου 2 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{β) Τμήμα (Α1Β) Σύστασης και Συγκρότησης Συλλογικών Οργάνων,}

 

7. Η περίπτωση γ' της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 121/2017 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{γ. Τμήμα Γραμματείας.}

 

8. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 6 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 121/2017 (ΦΕΚ 148/Α/2017) προστίθεται περίπτωση ε' ως εξής:

 

{ε. Τμήμα (Α1Ε) Οργάνωσης, Εκπαίδευσης και Στοχοθεσίας Οργανικών Μονάδων Κεντρικής Υπηρεσίας.}

 

9. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 6 προστίθεται περίπτωση ε' ως εξής:

 

{ε. Τμήμα (Α1Ε) Οργάνωσης, Εκπαίδευσης και Στοχοθεσίας Οργανικών Μονάδων Κεντρικής Υπηρεσίας με τις εξής αρμοδιότητες:

 

1. Την εισήγηση προς τον Διοικητικό Γραμματέα θεμάτων οργάνωσης, διάρθρωσης και λειτουργίας των οργανικών μονάδων του Υπουργείου, σε συνεργασία με τις κατά περίπτωση αρμόδιες οργανικές μονάδες.

 

2. Τον συντονισμό, την παρακολούθηση και την υποβοήθηση των οργανικών μονάδων του Υπουργείου κατά την πορεία υλοποίησης της στοχοθεσίας.

 

3. Τη μέριμνα για την κατάρτιση, αξιολόγηση και ανασχεδίαση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας.

 

4. Την επεξεργασία στοιχείων για την εκτίμηση των αναγκών των οργανικών μονάδων του Υπουργείου σε θέσεις προσωπικού και την κατανομή των οργανικών θέσεων του Υπουργείου ανά Διεύθυνση και Τμήμα.

 

5. Τη μέριμνα για την ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών και μεθόδων εργασίας για την αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων του Υπουργείου.

 

6. Τη μελέτη, την εισήγηση και την παρακολούθηση της εφαρμογής μέτρων για την απλούστευση γραφειοκρατικών τύπων και διαδικασιών.

 

7. Την έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, που αφορούν σε θέματα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων.

 

8. Τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη γνωστοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ).

 

9. Την οργάνωση και λειτουργία της βιβλιοθήκης του Υπουργείου και την προμήθεια βιβλίων για την υποβοήθηση του έργου των υπαλλήλων.}

 

10. Η υποπερίπτωση 7 της περίπτωσης β' της παραγράφου 3 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{7. Η μέριμνα για τη σύσταση και τη συγκρότηση των προβλεπόμενων συλλογικών οργάνων, ομάδων εργασίας και Επιτροπών του Υπουργείου και των νομικών προσώπων που εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας, εξαιρουμένων των οργάνων διοίκησής τους, καθώς και η μέριμνα για τον ορισμό εκπροσώπων του Υπουργείου σε συλλογικά όργανα, ομάδες εργασίας και επιτροπές άλλων Υπουργείων και φορέων.}

 

11. Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 6 προστίθεται υποπερίπτωση 4 ως εξής:

 

{4. Η τήρηση του Αρχείου.}

 

12. Στην περίπτωση δ' της παραγράφου 3 του άρθρου 6 προστίθεται υποπερίπτωση 8 ως εξής:

 

{8. Η διαδικασία ανάθεσης σε ιδιώτες προμήθειας υπηρεσιών και υλικού για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών της Κεντρικής Υπηρεσίας, έως του ποσού των 2.500 ευρώ ανά προμήθεια.}

 

13. Η περίπτωση γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 8 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{γ. Τμήμα Διαχείρισης Δεδομένων Υγείας, με τις εξής αρμοδιότητες:

 

1. Η συλλογή πρωτογενών δεδομένων, που αφορούν στο Υπουργείο Υγείας και τους εποπτευόμενους φορείς μέσω σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων, καθώς και η ανάλυση, επεξεργασία και γεωγραφική αποτύπωση των δεδομένων αυτών.

 

2. Η υποδοχή και επίλυση αιτημάτων των χρηστών πληροφοριακού συστήματος BI Health.

 

3. Η υποστήριξη της λειτουργικής διασύνδεσης του συστήματος BI Health με άλλα συστήματα Επιχειρηματικής Ευφυΐας εποπτευόμενων φορέων, με στόχο τη συνολική αξιοποίηση των δεδομένων των συστημάτων αυτών.}

 

14. Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 9, προστίθεται υποπερίπτωση 8 ως εξής :

 

{8. Η άσκηση αρμοδιοτήτων της Αρμόδιας Αρχής για τους Κοινοποιημένους Οργανισμούς για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, κατά την έννοια των Οδηγιών και των Κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.}

 

15. Στην περίπτωση α' της παραγράφου 3 του άρθρου 11 προστίθεται υποπερίπτωση 23 ως εξής:

 

{23. Η έκδοση αποφάσεων ειδικής έγκρισης επιχορήγησης του άρθρου 76 του νόμου 4170/2013 (ΦΕΚ 163/Α/2013).}

 

16. Οι περιπτώσεις α' και β' της παραγράφου 1 του άρθρου 15 αντικαθίστανται ως εξής :

 

{α) Τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την ανάπτυξη και την εποπτεία, σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

 

β) Τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και την εποπτεία πολιτικών και παρεμβάσεων πρόληψης και αγωγής υγείας για την προάσπιση της υγείας σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε συνεργασία με τις υγειονομικές περιφέρειες.}

 

17. Η περίπτωση α' της παραγράφου 3 του άρθρου 15 αντικαθίσταται ως εξής

 

{α) Τμήμα Οργάνωσης και Λειτουργίας Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Δημοσίου Τομέα. Σε αυτό κατανέμονται οι εξής αρμοδιότητες:

 

1. Ο προγραμματισμός ίδρυσης, ανάπτυξης και λειτουργίας, καθώς και χωροταξικής κατανομής των δημοσίων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που λειτουργούν στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

 

2. Ο καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων οργάνωσης και λειτουργίας των προαναφερόμενων δομών, καθώς και η έκδοση των οργανισμών αυτών, κάθε τροποποίησή τους, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα αναφορικά με το πλαίσιο λειτουργίας τους.

 

3. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη διαδικασιών για τη λειτουργική, επιστημονική, νοσηλευτική και εκπαιδευτική διασύνδεση των προαναφερόμενων δομών με άλλες μονάδες, δίκτυα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

 

4. Η εισήγηση για τον καθορισμό του ωραρίου τακτικής λειτουργίας, τρόπου εφημερίας και κάθε άλλου σχετικού θέματος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού Νομικών Προσώπων.

 

5. Η έκδοση των αποφάσεων που αφορούν σε έσοδα Μονάδων Υγείας αρμοδιότητας της Διεύθυνσης, σε συνεργασία με το Τμήμα Υποστήριξης των Υ.Π.Ε..

 

6. Η εισήγηση για την αγορά, τη μίσθωση, τη μεταβίβαση, την παραχώρηση χρήσης, την εκμίσθωση, την εκποίηση, την αποδοχή δωρεών, την επωφελέστερη αξιοποίηση ακινήτων και εξοπλισμού από μονάδες αρμοδιότητας της Διεύθυνσης προς τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών για υλοποίηση, η υποβολή εισήγησης για την απαλλοτρίωση εκτάσεων για την κάλυψη των κτιριακών αναγκών τους, και η εισήγηση για επωφελέστερη αξιοποίηση-αλλαγή του σκοπού των κληροδοτημάτων.

 

7. Ο καθορισμός του ρυθμιστικού πλαισίου λειτουργίας και στελέχωσης Κινητών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας φορέων αρμοδιότητας του Τμήματος.

 

8. Η έγκριση σκοπιμότητας για την προμήθεια ασθενοφόρων οχημάτων δημόσιων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

 

9. Η μέριμνα για τη ρύθμιση των όρων και των προϋποθέσεων παροχής ιατροφαρμακευτικής και νοσηλευτικής περίθαλψης από τις ανωτέρω δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ύστερα από εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας.}

 

18. Τα στοιχεία v και vii της υποπερίπτωσης 1 της περίπτωσης γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 15 αντικαθίστανται αντιστοίχως ως εξής:

 

{v. Η υποστήριξη και η προαγωγή του μητρικού θηλασμού.

 

vii. Η συνεργασία με τις Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού για θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος (προαγωγή υγείας μητέρας παιδιού, υγιούς γήρανσης, κ.λ.π.).}

 

19. Η υποπερίπτωση 4 της περίπτωσης γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 15 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{4. α. Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, ο προσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων σύστασης, οργάνωσης και λειτουργίας φορέων, υπηρεσιών και προγραμμάτων που σχετίζονται με τη φροντίδα της οικογένειας, της μητρότητας και του παιδιού, όπως οικογενειακός προγραμματισμός, προγεννητικός έλεγχος, περιγενετική φροντίδα, εθνικό προληπτικό πρόγραμμα ελέγχου νεογνών.

 

β. Η επιστημονική εποπτεία σε συνεργασία με το Εθνικό Συμβούλιο Δημόσιας Υγείας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού.}

 

20. Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 15, προστίθενται υποπεριπτώσεις 5 και 6 ως εξής:

 

{5. Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η υλοποίηση, η αξιολόγηση δράσεων, παρεμβάσεων και προγραμμάτων της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (κατ' οίκον νοσηλεία, πρόληψη για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού κ.λ.π.).

 

6. Ο καθορισμός των όρων λειτουργίας των κινητών μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας λοιπών φορέων, εκτός όσων εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Α' Τμήματος.}

 

21. Στην περίπτωση α' της παραγράφου 3 του άρθρου 16 προστίθενται υποπεριπτώσεις 11 και 12 ως εξής:

 

{11. Ο καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων σύστασης και λειτουργίας ειδικών κέντρων ή ιατρείων στα δημόσια νοσοκομεία για τη διενέργεια συγκεκριμένων ιατρικών πράξεων μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, καθώς και η έκδοση αποφάσεων σύστασης και λειτουργίας των εν λόγω κέντρων ή ιατρείων στα δημόσια νοσοκομεία, ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας.}

 

12. Ο χειρισμός θεμάτων σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία των επιστημονικών συμβουλίων των νοσοκομείων.}

 

22. Η υποπερίπτωση 4 της περίπτωσης β' της παραγράφου 3 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{4. Ο καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων σύστασης και λειτουργίας ειδικών κέντρων στις ιδιωτικές κλινικές για τη διενέργεια συγκεκριμένων ιατρικών πράξεων ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, καθώς και η έκδοση αποφάσεων σύστασης και λειτουργίας των εν λόγω κέντρων στις ιδιωτικές κλινικές, ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας.}

 

23. Η υποπερίπτωση 16 της περίπτωσης γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Η έγκριση σκοπιμότητας για την προμήθεια υπηρεσιών του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας και του ΕΚΕΑ ύστερα από γνωμοδότηση τυχόν συναρμόδιων διευθύνσεων και υπηρεσιών, καθώς και η πρόταση για την επιχορήγησή τους από πιστώσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Εθνικοί Πόροι-Συγχρηματοδοτούμενα Προγράμματα) ή από οποιαδήποτε άλλη πηγή εσόδων.}

 

24. Η υποπερίπτωση 3 της περίπτωσης δ' της παραγράφου 3 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

 

{3. Η εποπτεία του Κέντρου Τεκμηρίωσης και Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών Ανώνυμη Εταιρεία (ΚΕ.ΤΕ.Κ.Ν.Υ. Α.Ε.).}

 

25. Η υποπερίπτωση 5 της περίπτωσης δ' της παραγράφου 3 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{5. Η υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες και φορείς.}

 

26. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 18 προστίθεται περίπτωση ε' ως εξής:

 

{ε. Τμήμα (Γ4Ε) Πειθαρχικών Υποθέσεων Ιατρών Κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας.}

 

27. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 18 προστίθεται περίπτωση ε' ως εξής:

 

{ε. Τμήμα (Γ4Ε) Πειθαρχικών Υποθέσεων Ιατρών Κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας, με τις εξής αρμοδιότητες:

 

1. Ο χειρισμός των πειθαρχικών υποθέσεων ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας και των ιατρών - μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού που υπηρετούν στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

 

2. Η παρακολούθηση των πειθαρχικών υποθέσεων σε κάθε στάδιο της πειθαρχικής διαδικασίας έως την ολοκλήρωσή τους.

 

3. Τα ερωτήματα στα πειθαρχικά συμβούλια περί θέσης ή μη σε δυνητική αργία.

 

4. Η αποστολή των απόψεων της Διοίκησης στα δικαστήρια.

 

5. Η άσκηση ενστάσεων κατά αποφάσεων των πειθαρχικών συμβουλίων.

 

6. Η παροχή κατευθυντήριων οδηγιών σχετικά την άσκηση της πειθαρχικής διαδικασίας στους φορείς αρμοδιότητας της Διεύθυνσης.

 

7. Η ενημέρωση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ) για την πορεία των πειθαρχικών υποθέσεων.}

 

28. Ο τίτλος και η παράγραφος 1 του άρθρου 19 αντικαθίστανται ως εξής:

 

{Άρθρο 19: Διάρθρωση - Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Ιατρών, Λοιπών Επιστημόνων και Επαγγελματιών Υγείας

 

1. Η Διεύθυνση Ιατρών, Λοιπών Επιστημόνων και Επαγγελματιών Υγείας έχει ως σκοπό:

 

α) Τη διαμόρφωση και παρακολούθηση εφαρμογής πλαισίου, που αφορά στην άσκηση του επαγγέλματος του Ιατρού, Οδοντιάτρου, Φαρμακοποιού και λοιπών επαγγελματιών υγείας και την ανάπτυξη αυτών.

 

β) Τον σχεδιασμό και την εφαρμογή πολιτικών εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, εξειδίκευσης και συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης (CDP) των ανωτέρω επαγγελματιών υγείας.}

 

29. Όπου αναφέρονται οι λέξεις Διεύθυνση Ιατρών, Επιστημόνων και Επαγγελματιών Υγείας αντικαθίστανται από τις λέξεις Διεύθυνση Ιατρών, Λοιπών Επιστημόνων και Επαγγελματιών Υγείας.

 

30. Οι υποπεριπτώσεις 4 και 7 της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 19 αντικαθίστανται ως εξής:

 

{4. Ο καθορισμός των βασικών κριτηρίων και προϋποθέσεων και η αναγνώριση της καταλληλότητας Νοσοκομείων και λοιπών δομών υγείας για ειδίκευση, εξειδίκευση και μετεκπαίδευση Ιατρών και Οδοντιάτρων.

 

7. Η εποπτεία του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας και των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας.}

 

31. Στην υποπερίπτωση 9 της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 19 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:

 

{Η διαχείριση του συστήματος της ευρωπαϊκής επαγγελματικής ταυτότητας για τους Έλληνες επαγγελματίες που εγκαθίστανται στην αλλοδαπή και του συστήματος πληροφόρησης για την εσωτερική αγορά.}

 

32. Οι υποπεριπτώσεις 1 και 3 της περίπτωσης β' της παραγράφου 3 του άρθρου 19, αντικαθίσταται αντίστοιχα ως εξής:

 

{1. Ο καθορισμός των προϋποθέσεων άσκησης όλων των λοιπών επαγγελμάτων υγείας, που δεν εμπίπτουν στο Τμήμα Ιατρών και Φαρμακοποιών, όπως ακτινοφυσικοί, ψυχολόγοι, διαιτολόγοι-διατροφολόγοι, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, βοηθοί οδοντιάτρου, βοηθοί φαρμακείου, οδοντοτεχνίτες, λογοθεραπευτές κ.λ.π.

 

3. Η εποπτεία Πανελλήνιων Συλλόγων επαγγελματιών υγείας, αρμοδιότητας του Τμήματος.}

 

33. Στην υποπερίπτωση 4 της περίπτωσης β' της παραγράφου 3 του άρθρου 19, προστίθεται εδάφιο ως εξής:

 

{Η διαχείριση του συστήματος της ευρωπαϊκής επαγγελματικής ταυτότητας για τους Έλληνες επαγγελματίες που εγκαθίστανται στην αλλοδαπή και του συστήματος πληροφόρησης για την εσωτερική αγορά.}

 

34. H υποπερίπτωση 1 της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 20, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Ο καθορισμός των προϋποθέσεων άσκησης επαγγέλματος Νοσηλευτών/τριών, Βοηθών Νοσηλευτών/τριών, Διασωστών - πληρώματος ασθενοφόρου.}

 

35. Στην υποπερίπτωση 4 της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 20, οι λέξεις του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας αντικαθίστανται από τις λέξεις του Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης Νοσηλευτικής (ΕΣΑΝ).

 

36. Στην περίπτωση α' της παραγράφου 3 του άρθρου 20, προστίθενται υποπεριπτώσεις 20 και 21 ως εξής:

 

{20. Ο καθορισμός του τρόπου παροχής υπηρεσιών εκ μέρους αποκλειστικών αδελφών νοσοκόμων σε ασθενείς νοσοκομειακών μονάδων Εθνικού Συστήματος Υγείας και Ιδιωτικών Κλινικών.

 

21. Απόκτηση τίτλου στην εξειδίκευση του τεχνικού εξωσωματικής κυκλοφορίας.}

 

37. Ο τίτλος και η παράγραφος 1 του άρθρου 22 αντικαθίστανται ως εξής:

 

{Άρθρο 22: Διάρθρωση-Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Υγιεινής Περιβάλλοντος

 

1. Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας έχει ως σκοπό τη διαμόρφωση και την παρακολούθηση εφαρμογής πολιτικών ως προς την Δημόσια Υγεία και την Υγιεινή του Περιβάλλοντος.}

 

38. Η υποπερίπτωση 3 της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 22 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{3. Η παροχή κατευθυντήριων οδηγιών για θέματα μεταδοτικών νοσημάτων και η παρακολούθηση εφαρμογής αυτών στις Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού και η παρακολούθηση εφαρμογής των οδηγιών αυτών.}

 

39. Στην περίπτωση α' της παραγράφου 3 του άρθρου 22, προστίθενται υποπεριπτώσεις 11 και 12 ως εξής:

 

{11. Η διαμόρφωση πολιτικής για την ανοσοποίηση του πληθυσμού που διαμένει στην Ελληνική Επικράτεια έναντι των λοιμωδών νοσημάτων και η εποπτεία υλοποίησης των προγραμμάτων εμβολιασμού.

 

12. Η οργάνωση και λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.}

 

40. Στην περίπτωση β' της παραγράφου 3 του άρθρου 22 προστίθεται υποπερίπτωση 14 ως εξής:

 

{14. Η οργάνωση και λειτουργία του Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών.}

 

41. Η υποπερίπτωση 10 της περίπτωσης β' της παραγράφου 3 του άρθρου 22 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{10. Η συνεργασία με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες και επιτροπές του Υπουργείου, καθώς και με το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας για την εκπόνηση μελετών παρακολούθησης της υγείας του γενικού πληθυσμού και για την κατάρτιση μητρώων μη μεταδοτικών νοσημάτων.}

 

42. Η περίπτωση ε' της παραγράφου 2 του άρθρου 22, αντικαθίσταται ως εξής:

 

{ε) Τμήμα (Δ1Ε) Περιβαλλοντικής Υγιεινής Μονάδων Υγείας και Οικισμών.}

 

43. Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 22, προστίθεται υποπερίπτωση 9 ως εξής:

 

{9. Η εκπόνηση προγραμμάτων σχετικών με τις αρχές της ατομικής και δημόσιας υγιεινής για την προστασία της δημόσιας υγείας προς τον σκοπό της διαρκούς κατάρτισης και ενημέρωσης των υγειονομικών υπαλλήλων, των εργαζομένων στις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και των πολιτών.}
 

44. Οι υποπεριπτώσεις 2, 3, 4, 6 και 7 της περίπτωσης ε' της παραγράφου 3 του άρθρου 22 αντικαθίστανται ως εξής:

 

{2. Η αξιολόγηση των μελετών ασφαλείας (μελέτες SEVESO) που εκπονούνται για την προστασία του πληθυσμού στο πλαίσιο της αντιμετώπισης κινδύνων από τεχνολογικά ατυχήματα μεγάλης έκτασης και η συμμετοχή σε ελέγχους - επιθεωρήσεις σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι έχουν ληφθεί τα ενδεδειγμένα μέτρα για την πρόληψη και αντιμετώπιση ατυχήματος μεγάλης έκτασης.

 

3. Η μελέτη, ο προγραμματισμός και η παρακολούθηση της εφαρμογής υγειονομικών διατάξεων, κανονισμών και προγραμμάτων, που αφορούν:

 

α. Την πρόληψη και αντιμετώπιση δυσμενών υγειονομικών καταστάσεων σχετικά με τη συλλογή, αποκομιδή και διάθεση των στερεών αποβλήτων.

 

β. Την προστασία του εδάφους και των υπόγειων νερών από τη ρύπανση που οφείλεται σε απορριμματικές ή τοξικές και επικίνδυνες ουσίες.

 

γ. Την παρακολούθηση σε ετήσια βάση των αποβλήτων των υγειονομικών μονάδων ανά κατηγορία αποβλήτων σε συνεργασία με την εκάστοτε υγειονομική περιφέρεια.

 

4. Η παροχή οδηγιών προς τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες για τη διενέργεια υγειονομικών ερευνών, εποπτικών ελέγχων, μετρήσεων και εργαστηριακών εξετάσεων με στόχο την παρακολούθηση της ποιότητας του εδάφους, των υπόγειων νερών και των συνθηκών υγιεινής διάθεσης των στερεών και τοξικών αποβλήτων και για την προστασία της Δημόσιας Υγείας.

 

6. Η μελέτη, ο συντονισμός και η παρακολούθηση της εφαρμογής των διατάξεων, κανονισμών και προγραμμάτων, που αφορούν τη λειτουργία των κοιμητηρίων και των κέντρων αποτέφρωσης νεκρών και η αξιολόγηση και η έγκριση, με υπουργική απόφαση, υδρογεωτεχνικών μελετών για τη μείωση αποστάσεων ιδρυόμενων ή επεκτεινομένων κοιμητηρίων από σχέδια πόλεων ή για την επέκταση σχεδίου πόλης από υφιστάμενο κοιμητήριο.

 

7. Η επεξεργασία και η διαμόρφωση υγειονομικών διατάξεων, κανονισμών και εγκυκλίων, καθώς και προγραμματισμός δράσεων σε θέματα:

 

i. Διαχείρισης και επεξεργασίας στερεών, υγρών, αερίων αποβλήτων των Μονάδων Υγείας.

 

ii. Προστασίας εδάφους και υπογείων νερών από τη διάθεση αποβλήτων, επικινδύνων και μη, καθώς και κάθε άλλη δραστηριότητα.

 

iii. Υγιεινής οικισμών, ιδίως κοινοχρήστων χώρων και χώρων διαβίωσης, χώρων συγκέντρωσης του κοινού, ιδίως, κατασκηνώσεων και, δημόσιων χώρων, κοιμητηρίων και κέντρων αποτέφρωσης νεκρών.}

 

45. Στην υποπερίπτωση 1 της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 24 οι λέξεις:, καθώς και η έγκριση δαπανών του, διαγράφονται.

 

46. Στην υποπερίπτωση 13 της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 24 οι λέξεις: και η εξέταση των σχετικών ενστάσεων. διαγράφονται και προστίθενται υποπεριπτώσεις 14 και 15 ως εξής:

 

{14. Η έκδοση διατάξεων τιμολόγησης.

 

15. Η έκδοση καταλόγων φαρμάκων για τη θεραπεία σοβαρών ασθενειών.}

 

47. Το άρθρο 28 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Άρθρο 28: Διεύθυνση υποστήριξης και παρακολούθησης στρατηγικού σχεδιασμού

 

Η Διεύθυνση Υποστήριξης και Παρακολούθησης Στρατηγικού Σχεδιασμού έχει ως σκοπό την υποστήριξη και την παρακολούθηση του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου Υγείας, βάσει ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών που να ανταποκρίνονται στην επίτευξη του οράματος και της αποστολής του. Τη Διεύθυνση αποτελείται από τα εξής Τμήματα:

 

α)α) Τμήμα (ΣΥΠΣΧ α) Παρακολούθησης και Υποστήριξης Επιχειρησιακών Σχεδίων.

 

β)β) Τμήμα (ΣΥΠΣΧ γ) Μέτρησης, Στατιστικής Ανάλυσης και Αξιολόγησης.

 

3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης είναι οι ακόλουθες και κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων της ως εξής:

 

α) Το Τμήμα Παρακολούθησης και Υποστήριξης Επιχειρησιακών Σχεδίων είναι αρμόδιο για:

 

1. Την κατάρτιση τομεακών επιχειρησιακών σχεδίων, σε συνεργασία με τις αρμόδιες οργανικές μονάδες της ΚΥ του Υπουργείου Υγείας και η παρακολούθηση της πορείας υλοποίησής τους από τους φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες οργανικές μονάδες του Υπουργείου Υγείας.

 

2. Την επεξεργασία των πληροφοριών που αντλούνται από όλα τα διεθνή fora και τους διεθνείς οργανισμούς για τη διαμόρφωση των πολιτικών υγείας.

 

3. Τη διατομεακή συνεργασία με άλλα Υπουργεία για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δράσεων για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων του Υπουργείου.

 

4. Την έγκριση του σκοπού κοινωφελών ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά τη δράση τους σε θέματα Υγείας.

 

5. Τη διαχείριση των αιτημάτων των μονάδων παροχής υγειονομικής περίθαλψης ως Κέντρων Εμπειρογνωμοσύνης σύμφωνα με το νόμο 4461/2017 (ΦΕΚ 38/Α/2017).

 

β) Το Τμήμα Μέτρησης Ποιότητας, Στατιστικής Ανάλυσης και Αξιολόγησης Δεδομένων Υγείας είναι αρμόδιο για:

 

1. Τη διαμόρφωση δεικτών μέτρησης και αξιολόγησης δεδομένων του τομέα υγείας.

 

2. Την αξιοποίηση δεδομένων πληροφοριακών συστημάτων για την αποτύπωση της κατάστασης της υγείας στη Χώρα και την εκτίμηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του συστήματος υγείας.

 

3. Την αξιοποίηση των στοιχείων των Μητρώων του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέων του.

 

4. Την εφαρμογή των αρχών της διοίκησης ολικής ποιότητας και, ιδίως, του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης για τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας.

 

5. Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ερευνών ικανοποίησης των ληπτών υπηρεσιών υγείας.}

 

48. Οι περιπτώσεις ζ', η', θ', ι' και ι)α' της παραγράφου 1 του άρθρου 30 αναριθμούνται σε στ', ζ', η', θ' και ι' αντίστοιχα. Η ως άνω περίπτωση ζ', που αναριθμείται σε στ' αντικαθίσταται ως εξής:

 

{στ) Ο καθορισμός των επιτρεπόμενων ορίων δαπανών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας για τις προς αυτόν παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας από συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους, ανά κατηγορία παρεχόμενης υπηρεσίας ύστερα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας.}

 

49. Στην περίπτωση α' της παραγράφου 2 του άρθρου 33 προστίθεται η φράση: και των αντίστοιχων Γραφείων των διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών.

 

50. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 33 προστίθεται περίπτωση ι)α' ως εξής:

 

{ι)α. η εποπτεία της εφαρμογής της διαδικασίας της λίστας χειρουργείου και η σύνταξη εισηγήσεων σχετικών με την βελτίωση της διαδικασίας αυτής.}

 

51. Τo άρθρο 34 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Άρθρο 34

 

Το αυτοτελές Τμήμα (ΥΠΕ) Οργάνωσης και Λειτουργίας Υγειονομικών Περιφερειών έχει ως σκοπό την οργάνωση, τη λειτουργία και την εποπτεία των Υγειονομικών Περιφερειών και τη γραμματειακή υποστήριξη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγειονομικών Περιφερειών (ΚΕΣΥΠΕ).

 

Στις αρμοδιότητες του Τμήματος υπάγεται ο χειρισμός θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας των Επιστημονικών Συμβουλίων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.}

 

52. Μετά το άρθρο 34 προστίθεται άρθρο 34Α ως εξής:

 

{Άρθρο 34Α: Συναρμοδιότητα και επίλυση διαφορών επί αρμοδιοτήτων

 

1. Σε περίπτωση συναρμοδιότητας περισσοτέρων τμημάτων ή διευθύνσεων ή γενικών διευθύνσεων ή αυτοτελών τμημάτων ή υπηρεσιών, σχετικά με την έκδοση ατομικής ή κανονιστικής διοικητικής πράξης ή σχετικά με τη διεκπεραίωση οποιασδήποτε διοικητικής υπόθεσης, επιλαμβάνονται από κοινού όλες οι καθ' ύλην αρμόδιες Διευθύνσεις ή αυτοτελή τμήματα ή υπηρεσίες.

 

2. Αν τμήμα ή διεύθυνση ή γενική διεύθυνση ή αυτοτελές τμήμα ή υπηρεσία διαπιστώνει την αναρμοδιότητά του, σχετικά με την έκδοση ατομικής ή κανονιστικής διοικητικής πράξης ή σχετικά με τη διεκπεραίωση οποιασδήποτε διοικητικής υπόθεσης, αποστέλλει εγγράφως αιτιολογημένη γνώμη του για την αναρμοδιότητά του προς το τμήμα ή τη διεύθυνση ή τη γενική διεύθυνση ή το αυτοτελές τμήμα ή υπηρεσία που θεωρεί αρμόδιο.

 

Το ανωτέρω έγγραφο διακινείται μεταξύ τμημάτων, αν ανήκουν στην ίδια διεύθυνση, μεταξύ διευθύνσεων, αν ανήκουν στην ίδια γενική διεύθυνση και μεταξύ γενικών διευθύνσεων ή/και αυτοτελών τμημάτων ή υπηρεσιών σε κάθε άλλη περίπτωση.

 

3. Σε περίπτωση διαφωνίας για την αρμοδιότητα έκδοσης ατομικής ή κανονιστικής διοικητικής πράξης ή σχετικά με τη διεκπεραίωση οποιασδήποτε διοικητικής υπόθεσης αποφαίνεται οριστικά επί της αρμοδιότητας:

 

α) ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης, αν η διαφωνία διατυπώνεται μεταξύ Τμημάτων της ίδιας Διεύθυνσης, β) ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης, αν η διαφωνία διατυπώνεται μεταξύ Διευθύνσεων της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης και γ) Ο Υπουργός Υγείας σε κάθε άλλη περίπτωση.}

 

53. Στο άρθρο 35 οι λέξεις: 622 αντικαθίστανται από τις λέξεις: 627.

 

54. Στο άρθρο 38 οι λέξεις: 75 αντικαθίστανται από τις λέξεις: 80.

 

55. Στην στήλη υπ' αύξοντας αριθμός 1 του Πίνακα με τον τίτλο Βαθμίδα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, ο αριθμός 21 αντικαθίσταται από τον αριθμό 26.

 

56. Το άρθρο 41 αντικαθίσταται ως εξής:

 

{Άρθρο 41: Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων

 

Η πλήρωση των θέσεων των Προϊσταμένων οργανικών μονάδων καλύπτεται από τους κατωτέρω κλάδους ή ειδικότητες προσωπικού, ανά οργανική μονάδα ως εξής:

 

...}

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.