Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Στο Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής συνιστάται Τμήμα Ποιότητας και Αποδοτικότητας, το οποίο υπάγεται στην υφιστάμενη Διεύθυνση Διοικητικού Οικονομικού η οποία προβλέπεται στο άρθρο 9 του προεδρικού διατάγματος 110/2001 (ΦΕΚ 101/Α/2001) και ιεραρχείται μετά το Τμήμα Πληροφορικής. Το συνιστώμενο Τμήμα είναι αρμόδιο για τη μέτρηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας, την εκτίμηση των αποτελεσμάτων και τη διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων για την ποιοτική βελτίωση της λειτουργίας του Υπουργείου και των υπηρεσιών που υπάγονται σ' αυτό.
2. Στην αρμοδιότητα του ανωτέρω Τμήματος υπάγονται τα θέματα που αφορούν:
α) Στην εφαρμογή συστημάτων και μεθόδων μέτρησης αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των μονάδων του Υπουργείου και των υπηρεσιών που υπάγονται σ' αυτό, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
β) Στη διεξαγωγή ερευνών αποδοτικότητας των ανωτέρω υπηρεσιών.
γ) Στον προσδιορισμό, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, δεικτών μέτρησης αποδοτικότητας, αποτελεσματικότητας και ποιότητας.
δ) Στην εφαρμογή πολιτικών για τη συγκριτική επίδοση των υπηρεσιών των μονάδων του Υπουργείου και των υπηρεσιών που υπάγονται σ αυτό, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
ε) Στη διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της λειτουργίας του Υπουργείου και των υπηρεσιών που υπάγονται σ αυτό, ώστε να ανταποκρίνονται πληρέστερα στις ανάγκες των πολιτών.
στ) Στην παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής των πιο πάνω προτάσεων.
ζ) Στην εισήγηση των αναγκαίων μέτρων για την καθιέρωση συστημάτων διοίκησης ολικής ποιότητας και διαδικασιών αυτοαξιολόγησης (κοινό πλαίσιο αξιολόγησης, διαδικασίες πιστοποίησης βάσει ISO).
η) Στη σύνταξη εκθέσεων αποτελεσμάτων για τις επιμέρους αξιολογήσεις.
θ) Στη σύνταξη ετήσιας έκθεσης απολογισμού των αποτελεσμάτων λειτουργίας του Υπουργείου, η οποία υποβάλλεται στον οικείο Υπουργό και συγχρόνως διαβιβάζεται στη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
ι) Στη συλλογή στοιχείων και δεδομένων που αναφέρονται στην αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα και ποιότητα των μονάδων του Υπουργείου και των υπηρεσιών που υπάγονται σ αυτό.
ι)α) Στην παρακολούθηση της εξέλιξης και επεξεργασίας των ανωτέρω στοιχείων, καθώς και στην προώθηση της ενημέρωσης με κάθε πρόσφορο μέσο.
ι)β) Στη συνεργασία με άλλα κέντρα τεκμηρίωσης αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών.
ι)γ) Στον εντοπισμό των καλύτερων πρακτικών σε θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
ι)δ) Στη συμμετοχή σε διαδικασίες βράβευσης σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
ι)ε) Στην εισήγηση σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης με τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης με την οποία εξειδικεύονται περαιτέρω οι γενικοί και ορίζονται ειδικοί δείκτες, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 5 του νόμου 3230/2004 (ΦΕΚ 44/Α/2004).
ι)στ) Στην οργάνωση και λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης παραπόνων και υποδείξεων.
ι)ζ) Στη συλλογή, καταγραφή, επεξεργασία, ανάλυση, αξιολόγηση και αξιοποίηση των ανωτέρω υποβαλλόμενων παραπόνων και υποδείξεων.
ι)η) Στην εισήγηση στις αρμόδιες μονάδες που αφορούν τα παράπονα και οι υποδείξεις για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων.
ι)θ) Στην παρακολούθηση της εξέλιξης και επεξεργασίας τους, καθώς και στην προώθηση της ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με τα ανωτέρω, αλλά και γενικότερα θέματα που αφορούν στις παρεχόμενες υπηρεσίες από το Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και τις λοιπές δημόσιες υπηρεσίες.
κ) Στην εισήγηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση μέτρων για την διαρκή βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων προς τους πολίτες υπηρεσιών, όπως και της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών του Υπουργείου Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής όπως και της ανταπόκρισης των μονάδων αυτών στις ανάγκες των πολιτών.
κ)α) Στην εισήγηση στη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για την βράβευση των υπηρεσιακών μονάδων που διακρίνονται για την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα τους.
3. Για τη στελέχωση του Τμήματος Ποιότητας και Αποδοτικότητας από τις θέσεις που κατανέμονται με το άρθρο 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 106/2003 μεταφέρονται, 1 θέση του Κλάδου ΠΕ1 Διοικητικού Οικονομικού, 1 θέση του Κλάδου ΠΕ2 Οικονομολόγων Κοινωνιολόγων, 1 θέση του Κλάδου ΠΕ3 Μηχανικών και 1 θέση του Κλάδου ΔΕ1 Διοικητικού Λογιστικού από τα Τμήματα Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών, Πολιτιστικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης, Μελετών και Έργων και Προσωπικού και Διοικητικής Οργάνωσης αντίστοιχα.
4. Στο Τμήμα Ποιότητας και Αποδοτικότητας προΐσταται υπάλληλος των Κλάδων ΠΕ1 Διοικητικού Οικονομικού ή ΠΕ2 Οικονομολόγων Κοινωνιολόγων ή ΠΕ3 Μηχανικών.