Προεδρικό διάταγμα 22/3/02 - Άρθρο 4

Άρθρο 4


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Για την κατασκευή και λειτουργία των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων Beach Volley και λοιπών αθλημάτων και την Ανάπλαση της περιοχής στον Φαληρικό Όρμο καθορίζονται περιβαλλοντικοί όροι, η εφαρμογή των οποίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του έργου και βαρύνει τους φορείς εκτέλεσης και λειτουργίας του, ως ακολούθως:

 

Α. Οριακές τιμές εκπομπής ρυπαντικών φορτίων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

 

Εφαρμόζονται οι οριακές τιμές ρυπαντικών φορτίων που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, για δραστηριότητες τέτοιου είδους, εκτός από εκείνων που προβλέπονται για τα υγρά απόβλητα από τις οικείες Νομαρχιακές αποφάσεις και οι οποίες πρέπει να τηρούνται.

 

Β. Μέγιστες επιτρεπόμενες συγκεντρώσεις ρυπαντικών φορτίων στους αποδέκτες σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

Σε ό,τι αφορά στα αέρια απόβλητα έχουν εφαρμογή οι επιτρεπόμενες συγκεντρώσεις ρυπαντικών φορτίων που αναφέρονται στις πράξεις υπουργικού συμβουλίου 99/1987 (ΦΕΚ 135/Α/1987) και 25/1988 (ΦΕΚ 52/Α/1988). Σε ό,τι αφορά στα υγρά απόβλητα ισχύουν οι σχετικές Νομαρχιακές αποφάσεις.

 

Γ. Ειδικές οριακές τιμές στάθμης θορύβου και δονήσεων:

 

1. Τα μηχανήματα που θα εγκατασταθούν στο εργοτάξιο πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις Υπουργικές Αποφάσεις:

 

5/2375/78 (ΦΕΚ 689/1978)
56206/1613/1986 (ΦΕΚ 570/Β/1986)
69001/1921/1988 (ΦΕΚ 751/Β/1988)
765/1991 (ΦΕΚ 81/Β/1991)

 

2. Ως προς τους κραδασμούς κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου ορίζονται ως ανώτατα όρια της ταχύτητας δόνησης τα παρακάτω:

 

για συχνότητα 16 Hz τα 12 mm/sec
για συχνότητα 63 Hz τα 15 mm/sec

 

μετρώμενα στο εσωτερικό της πλησιέστερης κατοικίας προς την πηγή δονήσεων.

 

Δ. Τεχνικά έργα και μέτρα αντιρρύπανσης ή γενικότερα αντιμετώπισης και υποβάθμισης του περιβάλλοντος, που επιβάλλεται να κατασκευασθούν ή να ληφθούν:

 

1. Οι παρακάτω όροι πρέπει να τηρούνται από τον κύριο του έργου και τον ανάδοχο και η ευθύνη τήρησής τους διατηρείται ακόμη και στις περιπτώσεις εκτέλεσης του έργου με τη μέθοδο των υπεργολαβιών.

 

Ο κύριος του έργου οφείλει, κατά τις διαδικασίες επίβλεψης και παραλαβής να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε να εξασφαλίζεται:

 

η τήρηση των περιβαλλοντικών όρων από τον ανάδοχο
η αντιμετώπιση και αποκατάσταση αρνητικών για το περιβάλλον καταστάσεων οφειλομένων σε ενέργειες ή παραλείψεις του αναδόχου κατά παράβαση των περιβαλλοντικών όρων.

 

Ο κύριος του έργου οφείλει, από τις πιστώσεις για την κατασκευή και λειτουργία του έργου, να εξασφαλίζει κατά προτεραιότητα τις απαιτούμενες δαπάνες για τα έργα προστασίας του περιβάλλοντος.

 

2. α. Για οποιαδήποτε δραστηριότητα ή εγκατάσταση απαραίτητη για την κατασκευή και λειτουργία των έργων, πρέπει προηγουμένως να έχουν χορηγηθεί όλες οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία άδειες και εγκρίσεις.

 

Ειδικότερα και εφόσον ενεργοποιηθούν:

 

Οι μονάδες παραγωγής αδρανών (σπαστηροτριβεία), πρέπει να έχουν σύστημα διαβροχής και συγκράτησης σκόνης. Επίσης οι πάσης φύσεως μεταφορικές ταινίες αδρανών πρέπει να είναι καλυμμένες.

 

Οι εγκαταστάσεις παραγωγής ετοίμου σκυροδέματος πρέπει να είναι εφοδιασμένες με σύστημα αποκονίωσης των σιλό τσιμέντου, του αναμίκτη και της ζυγιάστρας.

 

β. Απαιτούμενα όμως για την κατασκευή του έργου υλικά, εξασφαλίζονται από νομίμως λειτουργούντα λατομεία της περιοχής τα οποία πρέπει να είναι εφοδιασμένα με την απαιτούμενη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων και με την προϋπόθεση της επακριβούς τήρησής τους.

 

Επιτρέπεται επίσης ή λήψη υλικών από τις εναλλακτικές λύσεις που προτείνονται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ήτοι:

 

Λήψη υλικών από νομίμως λειτουργούντα λατομεία των Μεγάρων και θαλάσσια μεταφορά τους μέσω των Λιμενικών εγκαταστάσεων της περιοχής Πάχης, προς αποφυγή επιβάρυνσης του κυκλοφοριακού φόρτου των κεντρικών τοπικών αρτηριών.

 

Λήψη υλικών από νομίμως λειτουργούντα λατομεία της Αργολίδας και θαλάσσια μεταφορά τους για τον ίδιο ως άνω λόγο.

 

Λήψη υλικών από τους αποθεσιοθαλάμους των έργων του οδικού άξονα ΠΑΘΕ, στην Κακιά Σκάλα. Εάν επιλεγεί η λύση αυτή, κρίνεται απαραίτητο η υποβολή για έγκριση στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (ΕΥΠΕ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Ειδικής Τεχνικής Μελέτης.

 

γ. Για την απόρριψη στην θάλασσα υλικών εκβάθυνσης, καθώς και για την προβλεπόμενη επίχωση θαλασσίου χώρου απαιτείται η τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας και ειδικότερα:

 

Η απόρριψη οποιονδήποτε υλικών / ουσιών στη θάλασσα επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από θετική γνωμάτευση κατάλληλου εργαστηρίου (ΕΚΘΕ, Πανεπιστημιακού Εργαστηρίου κ.α.) από την οποία θα προκύπτει ότι τα υλικά αυτά δεν είναι επιβλαβή για το θαλάσσιο περιβάλλον καθώς και η άδεια της οικείας Λιμενικής Αρχής εφόσον δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική μέθοδος διάθεσης στην ξηρά, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία (νόμος [Ν] 743/1977 (ΦΕΚ 319/Α/1977), νόμος [Ν] 855/1978 (ΦΕΚ 235/Α/1978), νόμος [Ν] 1147/1981 (ΦΕΚ 110/Α/1981) και προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 68/1995 (ΦΕΚ 48/Α/1995).

 

Προτεινόμενος τρόπος για την αντιμετώπιση των παραγόμενων ποσοτήτων εκσκαφών και γενικότερα υλικών, είναι η άμεση επαναχρησιμοποίησή τους στις επιχώσεις και στη διαμόρφωση του χώρου των εγκαταστάσεων.

 

Για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου αλλοίωσης της μορφής καθώς και της χλωρίδας και πανίδας του γύρω θαλασσίου χώρου του έργου, με την έναρξη των επιχώσεων λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα για να αποφευχθεί η επαναιώρηση στερεών στο θαλάσσιο περιβάλλον με επακόλουθο την αύξηση της θολερότητας στην περιοχή των έργων και προβλήματα μείωσης της πρωτογενούς παραγωγής φυτοπλαγκτού, θνησιμότητας στο ζωοπλαγκτόν, ενίσχυσης των φαινομένων ευτροφισμού κ.τ.λ.

 

Η απόρριψη των προϊόντων εκβαθύνσεων γίνεται σε βάθη θάλασσας μεγαλύτερα από 50 m και σε απόσταση από την ακτογραμμή μεγαλύτερη των 2 km και με τρόπο ώστε η δημιουργημένη πρόσχωση στο βυθό να μην μειώσει το βάθος της θάλασσας περισσότερο από 3 m.

 

Εναλλακτικά η διάθεση των ακατάλληλων ή πλεοναζόντων προϊόντων εκσκαφής μπορεί να γίνει σε ανενεργά λατομεία της Δυτικής ή Ανατολικής Αττικής, για τα οποία υπάρχει πρόγραμμα αποκατάστασής τους από τον ΟΡΣΑ και το Υπουργείο Πολιτισμού. Ο κύριος του έργου σε συνεννόηση με τον Οργανισμό Αθήνας και το Υπουργείο Πολιτισμού, πρέπει να εξασφαλίσει το χώρο απόθεσης στα παραπάνω λατομεία, προ της έναρξης των εργασιών εκσκαφής.

 

3. α. Ο εργοταξιακός χώρος πρέπει να περιφραχθεί, ώστε να αποφευχθεί κάθε προσέγγιση τρίτων στους χώρους κατασκευής των έργων που θα μπορούσε να δημιουργήσει οποιοδήποτε πρόβλημα στις εγκαταστάσεις ή να θέσει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

 

β. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου, απαγορεύεται η μόνιμη στάθμευση των βαρέων οχημάτων σε χώρους εκτός των εργοταξίων και επιβάλλεται η πρόβλεψη ειδικού χώρου στάθμευσης μέσα στη ζώνη κατάληψης του έργου.

 

γ. Κάθε είδους τροποποίηση ή επέμβαση σε υφιστάμενο έργο υποδομής γίνεται σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς μετά από έγκαιρη προειδοποίηση από τον ανάδοχο ώστε να εξασφαλίζεται η ικανοποιητική λειτουργία τους.

 

Εφόσον απαιτείται η μετακίνηση στάσεων μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορείων κ.λ.π.) αυτή γίνεται με τρόπο που να εξυπηρετεί τους κατοίκους των περιοχών των έργων σε επίπεδο περίπου αντίστοιχο της έως σήμερα κατάστασης.

 

Ομοίως, εφόσον για τις ανάγκες του έργου, απαιτείται εκτροπή της κυκλοφορίας, αυτή εξασφαλίζεται μέσω καταλλήλων παρακάμψεων και επαρκούς σήμανσης, της κυκλοφορίας των οχημάτων, με τη σύμφωνη γνώμη της τροχαίας.

 

δ. Επιβάλλεται η εξασφάλιση της αντιπλημμυρικής προστασίας των εργοταξίων και της ευρύτερης περιοχής που επηρεάζονται από την κατασκευή του έργου.

 

Οι επιφάνειες των φρεατίων της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας πρέπει να διατηρούνται καθαρές από απορρίμματα ή λάσπες των εργοταξίων στην περίμετρο του έργου και μέχρι 250 m απόσταση από τα όρια των εργοταξίων.

 

Διαμορφώνονται ασφαλείς διαβάσεις πεζών πάνω από ορύγματα επεμβάσεων σε δίκτυα, κατά προτίμηση ξύλινες και όπου απαιτείται τοποθετούνται πετάσματα προστασίας.

 

ε. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται η διάθεση στερεών αποβλήτων στην παραλιακή ζώνη ούτε σε κανένα σημείο της λεκάνης απορροής της περιοχής ή στο υδρογραφικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.

 

στ. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής χρησιμοποιείται μηχανικό σάρωθρο και σκουπίζονται οι δρόμοι διέλευσης των φορτηγών μεταφοράς υλικών περιμετρικά του έργου σε τακτά χρονικά διαστήματα.

 

ζ. Απαγορεύεται η ελεύθερη διάθεση των μεταχειρισμένων ορυκτελαίων των πλωτών και χερσαίων μηχανημάτων του αναδόχου στο έδαφος, στα επιφανειακά και υπόγεια νερά. Η διαχείρισή τους γίνεται σύμφωνα με την 98012/2001/1996 κοινή απόφαση (ΦΕΚ 40/Β/1996).

 

Απαγορεύεται η κάθε μορφής καύση υλικών (λάστιχα, λάδια κ.τ.λ.) στην περιοχή του έργου.

 

η. Η διαχείριση των τοξικών και επικινδύνων αποβλήτων γίνεται σύμφωνα με την 72751/3054/1985 απόφαση (ΦΕΚ 665/Β/1985).

 

θ. Το εργοτάξιο που εγκαθίσταται στην παραλία καταλαμβάνει την μικρότερη δυνατή έκταση με ευθύνη της επιβλέπουσας υπηρεσίας σε όλη της διάρκεια της κατασκευής του έργου ο ανάδοχος λαμβάνει μέριμνα για τον περιορισμό των αιωρουμένων σωματιδίων από τη διαχείριση των αδρανών υλικών με τον ψεκασμό τους και τη συχνή διαβροχή των υπαιθρίων χώρων του εργοταξίου. Είναι υποχρεωτικό το σκέπασμα των φορτηγών κατά τη μεταφορά των υλικών και ο κατάλληλος προγραμματισμός για αποφυγή μεταφορών σε ώρες αιχμής και κοινής ησυχίας.

 

Επίσης κατά τη φάση κατασκευής του έργου, απαιτείται:

 

Συχνή διαβροχή των περιοχών εκχωμάτωσης, επιχωμάτωσης και οδών διακίνησης.
Συχνή διαβροχή και κάλυψη των προϊόντων εκσκαφής.

 

Εάν στο εργοτάξιο εκτελούνται εργασίες πλύσης μηχανημάτων και οχημάτων, πρέπει να κατασκευασθεί φρεάτιο συλλογής και καθίζησης των νερών έκπλυσης και να γίνεται τακτικός καθαρισμός του φρεατίου από την ιλύ με διάθεσή της σε Χώρο Διάθεσης Απορριμμάτων.

 

Η διάθεση των υγρών αποβλήτων που περιέχουν υπολείμματα τοξικών ή επικινδύνων ουσιών, να γίνεται σε ειδικό χώρο σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για την διαχείριση των επικινδύνων ουσιών.

 

ι. Ο ανάδοχος του έργου υποχρεούται μετά το πέρας των εργασιών κατασκευής να απομακρύνει κάθε είδους άχρηστα υλικά που τυχόν έχουν απομείνει στην περιοχή και να επαναφέρει το τοπίο στην αρχική του κατάσταση.

 

Κάθε είδους εργοταξιακή εγκατάσταση (γραφεία, συνεργεία, αποθήκες κ.τ.λ.) απομακρύνονται μετά το πέρας κάθε εργολαβίας και ο χώρος αποκαθίσταται.

 

κ. Ο ανάδοχος έχει την υποχρέωση να λάβει όλα τα κατάλληλα μέτρα (προγραμματισμός εργασιών, σχεδιασμός μεθόδων κατασκευής, χρήση κινητών ηχοπετασμάτων κ.λ.π.) ώστε να εξασφαλίσει αποδεκτά όρια θορύβων και δονήσεων κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

 

Απαγορεύεται η παραμονή στο χώρο του έργου και η χρησιμοποίηση μηχανημάτων χωρίς το πιστοποιητικό έγκρισης τύπου ΕΟΚ περί θορύβου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο Γ της παρούσης. Η επιβλέπουσα υπηρεσία υποχρεούται για τον έλεγχο της τήρησης των παραπάνω. Όπου η διαθέσιμη τεχνολογία δεν εξασφαλίζει αποδεκτά επίπεδα θορύβου, πρέπει να τοποθετούνται στους χώρους πρόσκλησής του, πρόχειρα ηχοπετάσματα. Η μέση ενεργειακή στάθμη θορύβου κατά τη λειτουργία των εργοταξίων ορίζεται τα 65 dB(A).

 

4. α. Ο ανάδοχος του έργου υποχρεούται πριν την έναρξη των εργασιών να ενημερώσει την Λιμενική Αρχή Πειραιά, υποβάλλοντας παράλληλα πλήρη εγκεκριμένη Οριστική Τεχνική Μελέτη και τους Περιβαλλοντικούς Όρους, προκειμένου να εφοδιασθεί με την προβλεπόμενη στο άρθρο 102 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Πειραιά άδεια. Επίσης να λάβει όλα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την αποφυγή ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος, που του υποδεικνύει η λιμενική αρχή, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και να καταρτίσει σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης του περιβάλλοντος (προεδρικό διάταγμα 55/1998 (ΦΕΚ 58/Α/1998), νόμου [Ν] 1269/1982 (ΦΕΚ 89/Α/1982), και νόμου [Ν] 2252/1994 (ΦΕΚ 192/Α/1994)).

 

β. Σε περίπτωση που απαιτείται κατά την εκσκαφή του πυθμένα η χρήση εκρηκτικών υλών λαμβάνονται όλες οι προβλεπόμενες από την νομοθεσία άδειες.

 

γ. Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και να γίνει προσωρινή σήμανση με πινακίδες και ειδικά φωτιστικά για τη νύχτα, προς αποφυγή ατυχημάτων κατά τη διάρκεια των εργασιών, σύμφωνα με τις υποδείξεις της λιμενικής Αρχής (στο θαλάσσιο χώρο) ή της Τροχαίας (στο οδικό δίκτυο) και μετά το πέρας των εργασιών κατασκευής να φωτοσημανθούν και ηλεκτροφωτιστούν κατάλληλα τα έργα σύμφωνα με τις υποδείξεις της υπηρεσίας Φάρων.

 

δ. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας της μαρίνας καταρτίζεται, από το φορέα λειτουργίας της, σχέδιο διαχείρισης πετρελαιοειδών καταλοίπων χρησιμοποιούμενων λιπαντελαίων και απορριμάτων, το οποίο καλύπτει ουσιαστικά τις απαιτήσεις του άρθρου 5 σε συνδυασμό με το Παράρτημα Ι της Οδηγίας 2000/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 27-11-2000 σχετική με τις Λιμενικές Εγκαταστάσεις Παραλαβής αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου με προφανή πλεονεκτήματα για την ευρύτερη περιοχή και στους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων.

 

Στο παραπάνω σχέδιο αναφέρεται συγκεκριμένα η μονάδα ή ο χώρος τελικής νόμιμης διάθεσης των συγκεντρούμενων ποσοτήτων πετρελαιοειδών καταλοίπων και λιπαντελαίων.

 

Επιβάλλεται η εμφάνιση μέσω πίνακα ανακοινώσεων - των στοιχείων επικοινωνίας, των ωραρίων λειτουργίας και των τιμολογίων των συμβεβλημένων επιχειρήσεων/ φορέων παραλαβής / αποκομιδής των ως άνω υλικών.

 

Επιβάλλεται η σύνταξη Σχεδίου Αντιμετώπισης Περιστατικών Ρύπανσης (Contingency Plan), το οποίο πρέπει να εφαρμόζεται σε σχετικές περιπτώσεις.

 

5. α. Όλες οι ανασκαφικές εργασίες τόσο στην ξηρά όσο και στην θάλασσα πρέπει να γίνονται υπό την επίβλεψη εντεταλμένων υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού (συναρμόδιες για την περιοχή είναι η Β Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και η 1η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων), οι οποίοι ειδοποιούνται εγκαίρως και εγγράφως πριν την έναρξη των εργασιών, σύμφωνα με το κωδικοποιημένου νόμου [Ν] 5351/1932 Περί Αρχαιοτήτων.

 

β. Σε περίπτωση εντοπισμού αρχαίων οι εργασίες διακόπτονται αμέσως και ακολουθεί ανασκαφική έρευνα από την αρμόδια Εφορεία αρχαιοτήτων, η δαπάνη της οποίας βαρύνει τον κύριο ανάδοχο του έργου.

 

γ. Τα πιθανά αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής αξιοποιούνται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σύμφωνα με τις υποδείξεις της αρμόδιας αρχαιολογικής υπηρεσίας, και κατόπιν γνωμοδοτήσεως των αρμοδίων οργάνων του Υπουργείου Πολιτισμού.

 

δ. Επιβάλλεται η προστασία του κηρυγμένου μνημείου μεταβυζαντινών χρόνων Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου και του περιβάλλοντος αυτού χώρου.

 

6. α. Η τοποθέτηση των κτιρίων και των λοιπών εγκαταστάσεων, μέσα στο χώρο, πρέπει να βελτιώνει αισθητά την εικόνα του τοπίου από τη θάλασσα. Ο σχεδιασμός, καθώς και η επιλογή των υλικών και χρωμάτων των εγκαταστάσεων (κτίρια, μαρίνα, χώροι στάθμευσης, λοιποί χώροι), πρέπει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη φυσιογνωμία της περιοχής και ιδιαίτερα με αυτή του θαλασσίου τοπίου. Δεν επιτρέπεται η διάνοιξη νέων δρόμων για την κίνηση των εργοταξιακών οχημάτων εκτός του έργου.

 

β. Ο ανάδοχος του έργου εφοδιάζει τους εργοταξιακούς χώρους με κατάλληλους κάδους απορριμάτων και προβαίνει σε συνεννοήσεις με τους αρμόδιους Δήμους της περιοχής μελέτης, για την ταχεία συλλογή των απορριμάτων από τον χώρο.

 

Τα απορρίμματα τα οποία διαχειρίζονται μαζί με τα αστικά απορρίμματα της ευρύτερης περιοχής μελέτης, δεν πρέπει να περιλαμβάνουν τοξικά ή επικίνδυνα υλικά. Τα τελευταία συλλέγονται και διατίθενται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία καθορίζει τον τρόπο διαχείρισης στερεών αποβλήτων (49541/1412/1986 απόφαση (ΦΕΚ 444/Β/1986)), εναρμόνιση με την 442/75/ΕΟΚ) και προβλέπει ειδικές ρυθμίσεις για τοξικά και επικίνδυνα στερεά απόβλητα (72751/3054/1985 απόφαση (ΦΕΚ 665/Β/1985)), εναρμόνιση με την 319/1978/ΕΟΚ και 403/76/ΕΟΚ).

 

Τα στερεά απόβλητα (όπως φιάλες, δοχεία χρωμάτων, καυσίμων, διαλυτών) που ενδέχεται να απελευθερώσουν τοξικούς ή άλλους αέριους ρύπους δεν πρέπει να διαχειρίζονται μαζί με τα αστικού τύπου απορρίμματα.

 

Η συλλογή τοξικών και επικινδύνων υλικών, όπως ορυκτέλαια από τα μηχανήματα και οχήματα, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου, και από τις μηχανές των σκαφών, κατά τη λειτουργία των εγκαταστάσεων, χρώματα και λοιπά χημικά που χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και επισκευή των σκαφών γίνεται χωριστά από τα λοιπά απόβλητα και οι συλλεγόμενες ποσότητες οδηγούνται σε κατάλληλες μονάδες (αναγέννησης, ανάκτησης, διύλισης κ.τ.λ.).

 

Δεν επιτρέπεται η διάθεση στερεών αποβλήτων σε οποιοδήποτε σημείο του χώρου των έργων καθώς επίσης και στην περιοχή περιμετρικά αυτού.

 

γ. Επιβάλλεται η ύπαρξη αντιπυρικής προστασίας κατά την κατασκευή για την αντιμετώπιση τυχόν εκδηλώσεων πυρκαϊάς από τη λειτουργία των μηχανημάτων.

 

δ. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας των έργων, επιβάλλεται η ύπαρξη αντιπυρικής προστασίας, ύστερα από Ειδική Μελέτη Πυρασφάλειας που εγκρίνεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία.

 

ε. Για την επιλογή των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, κριτήριο αποτελεί η ενεργειακή τους απόδοση (όπως λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας).

 

στ. Για την εύρυθμη και σωστή λειτουργία των εγκαταστάσεων πρέπει να υπάρχουν σημάνσεις, και κανονισμοί λειτουργίας καθώς και πρόβλεψη για προσωπικό και φύλακες οι οποίοι επιμελούνται την καλή λειτουργία του αντιπυρικού συστήματος, την αποκομιδή των σκουπιδιών, τον έλεγχο εισόδου και εξόδου των επισκεπτών και γενικά την εύρυθμη και σωστή λειτουργία των εγκαταστάσεων.

 

ζ. Για τη συγκέντρωση των απορριμάτων τοποθετούνται σε όλους τους χώρους των εγκαταστάσεων κάδοι απορριμάτων, ώστε να υπερκαλύπτονται οι ανάγκες σε χωρητικότητα και να δίνεται η δυνατότητα τοποθέτησης κάδων σε πολλά σημεία. Μετά την απόδοση της περιοχής στη μεταολυμπιακή χρήση, η αποκομιδή των απορριμάτων εντάσσεται στις λοιπές λειτουργίες συντήρησης του χώρου και γίνεται οργανωμένα σε τακτά χρονικά διαστήματα.

 

η. Για την ανακύκλωση αλουμινίου, πλαστικού και χαρτιού τοποθετούνται ειδικοί κάδοι σε συγκεκριμένους χώρους πλησίον των λοιπών κάδων απορριμάτων.

 

θ. Για την αντιμετώπιση τυχόν προβλήματος επαρκούς υδροδότησης και ασφαλούς αποχέτευσης των λυμάτων από τη λειτουργία των έργων, μετά την οριστική μελέτη αυτών, υποβάλλεται στην Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας σχέδιο και προτάσεις των έργων που τυχόν πρέπει να υλοποιηθούν για την τροφοδοσία των εγκαταστάσεων με νερό.

 

ι. Για την ανανέωση του νερού στα αντιπλημμυρικά κανάλια και ιδιαίτερα κατά τις ξηρές περιόδους, εφόσον απαιτείται, προτείνεται η υποβοήθηση με υποβρύχιο αναμικτήρα οριζόντιας ροής με προπέλα, όπως περιγράφεται στην μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

 

κ. Για την μείωση των μεταφερόμενων απορριμάτων από τις εκβολές του Ιλισού κατά τη φάση λειτουργίας των έργων, προτείνεται η τοποθέτηση σχάρας ανάντη των εκβολών του.

 

λ. Κατά τη λειτουργία του έργου, πρέπει να τηρούνται πιστά τα όρια ποιότητας υγρών αποβλήτων των κτιριακών εγκαταστάσεων, για διάθεση στο δίκτυο της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας.

 

7. Οι φυτεύσεις στους χώρους που προβλέπονται, πρέπει να γίνουν ύστερα από εκπόνηση ειδικής φυτοτεχνικής μελέτης που θα καλύπτει τις ανάγκες περιβαλλοντικής ένταξης, τη χρήση καταλλήλων φυτικών ειδών και την εξασφάλιση της προστασίας του εδάφους από τη διάβρωση, κατά τη διάρκεια της κατασκευής και μετά την περάτωσή της. Σε όλες τις εργασίες φυτεύσεων προβλέπεται και η κατασκευή των απαραιτήτων έργων άρδευσης για τη γρήγορη ανάπτυξη της βλάστησης.

 

Οι φυτεύσεις πρέπει να είναι σε αρμονία με τις εγκαταστάσεις και γενικά την περιοχή του έργου και να μην δημιουργούν αισθητικά και περιβαλλοντικά προβλήματα.

 

8. Με την υλοποίηση των έργων Α φάσης γίνεται μερική προσωρινή φύτευση του οικολογικού πάρκου στο δυτικό τμήμα των έργων.

 

9. α. Στην μαρίνα επιβάλλεται να γίνονται τακτικές δειγματοληψίες σε δύο σταθερά σημεία του έργου, το ένα στο εσωτερικό του και ένα στην είσοδό του, στις οποίες μετρώνται όλες οι παράμετροι ποιότητας νερών που καθορίζονται από την Ελληνική και Κοινοτική νομοθεσία για την αξιολόγηση της ποιότητας των νερών. Τα αποτελέσματά τους θα καταχωρούνται σε ειδικό βιβλίο που τηρείται από το φορέα διαχείρισής της.

 

β. Επιβάλλεται η έγκριση κανονισμού λειτουργίας για τους χρήστες της μαρίνας, στον οποίο θα περιλαμβάνονται θέματα όπως η διάθεση λαδιών και πετρελαιοειδών, οι τρόποι διάθεσης των νερών πλύσεως με απορρυπαντικά και των διαφόρων λυμάτων και τα σχετικά πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης. Ο κανονισμός λειτουργίας πρέπει να διατίθεται και σε ξενόγλωσσα φυλλάδια.

 

10. Τα τοπικά δρομολόγια, ιδιαίτερα κατά τις περιόδους τέλεσης αθλητικών διοργανώσεων, εντάσσονται στις γενικότερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για την εξυπηρέτηση των θεατών και αθλητών, που θα αφορούν όλο το Πολεοδομικό Συγκρότημα της Αθήνας.

 

11. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς διαμορφώνουν με τέτοιο τρόπο τα δρομολόγιά τους αλλά και τις στάσεις, ώστε να εξυπηρετούν τους επισκέπτες του κέντρου, όχι μόνο κατά την περίοδο των αγώνων και κατά την μεταολυμπιακή περίοδο.

 

12. Οι προσωρινές εγκαταστάσεις απομακρύνονται σε εύλογο διάστημα μετά το πέρας των Ολυμπιακών Αγώνων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 5 του νόμου 2730/1999 (ΦΕΚ 130/Α/1999) όπως αυτή προσετέθη με την παράγραφο 3 του άρθρου 4 του νόμου 2819/2000 (ΦΕΚ 84/Α/2000).

 

13. Ο Ανάδοχος του έργου υποχρεούται στη δημιουργία μηχανισμού προστασίας περιβάλλοντος, με συγκεκριμένο εκπρόσωπό του ως Υπεύθυνο Περιβάλλοντος, ο οποίος μεριμνά για την καθημερινή εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων και τη σύνταξη δελτίων αναφοράς.

 

14. Επιπλέον τα ανωτέρω, ισχύουν όλοι οι περιβαλλοντικοί όροι που αναφέρονται στην από τον Αύγουστο του 2001 μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου και δεν έρχονται σε αντίθεση με τα παραπάνω.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.