Προεδρικό διάταγμα 23/93 - Άρθρο 8a

Άρθρο 8Α


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Ερμηνευτική Εγκύκλιος Δ17Α/08/61/ΦΝ357/33/31-08-1994: Παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του προεδρικού διατάγματος 23/1993.

 

1. Με την εγκύκλιο 11/1993 (αριθμό πρωτοκόλλου Δ17Α/06/4/ΦΝ357/19-02-1931 σας κοινοποιήθηκε το κείμενο του προεδρικού διατάγματος Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας για τα Δημόσια Έργα προς τις διατάξεις των οδηγιών 1971/301, 1971/305, 1978/669, 1989/440 και 1989/665 της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας (ΦΕΚ 8/Α/1993).

 

2. Παρότι η διαδικασία διαπραγμάτευσης είναι ανάλογη με τη γνωστή μας διαδικασία της δημοπρασίας με απευθείας ανάθεση του άρθρου 4 παράγραφος 2)γ του νόμου 1418/1984 τίθενται ιδιαίτερες προϋποθέσεις με τις διατάξεις αυτές, προκειμένου η Προϊσταμένη Αρχή (αναθέτουσα αρχή), να προσφύγει στη διαδικασία ανάθεσης κατασκευής του έργου με διαπραγματεύσεις. Γι' αυτό κρίνεται αναγκαία η παροχή βασικών οδηγιών εφαρμογής των παραπάνω διατάξεων του άρθρου 8 ώστε όλες οι υπηρεσίες των φορέων του δημοσίου τομέα που εκτελούν δημόσια έργα να εφαρμόζουν κατά ενιαίο τρόπο τις διατάξεις αυτές.

 

3. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2)α του άρθρου 8 του ανωτέρω προεδρικού διατάγματος 23/1993 η Προϊσταμένη Αρχή μπορεί να προσφύγει στη διαπραγμάτευση για την ανάθεση της κατασκευής του έργου, εφόσον υφίστανται οι εξής προϋποθέσεις.

 

α. να έχει διεξαχθεί η δημοπρασία ανοικτή ή κλειστή για την κατασκευή του έργου.

 

β. να διαπιστωθεί ότι οι προσφορές, που υπέβαλαν οι συμμετέχουσες στο διαγωνισμό εργοληπτικές επιχειρήσεις, είναι αντικανονικές ή είναι απαράδεκτες, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 1418/1984 και του προεδρικού διατάγματος 609/1985. Οι διατάξεις όμως αυτές του νόμου 1418/1984 και του προεδρικού διατάγματος 609/1985, όπως κάθε φορά ισχύουν, εφαρμόζονται μόνο εφόσον δεν είναι αντίθετος προς εκείνες των άρθρων 13 και 21 έως 29 του προεδρικού διατάγματος 23/1993.

 

γ. να μην τροποποιηθούν ουσιωδών οι αρχικοί όροι των τευχών δημοπράτησης και της διακήρυξης.

 

δ. να δημοσιευθεί απόφαση της Προϊσταμένης Αρχής προκήρυξης διαγωνισμού επιλογής εργοληπτικών επιχειρήσεων με ποιοτικά κριτήρια και να επιλέγουν αυτές με τις οποίες θα γίνει η διαπραγμάτευση.

 

Η προϋπόθεση της ανωτέρω περίπτωσης δ δεν απαιτείται αν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης κληθούν να λάβουν από την Προϊσταμένη Αρχή όλες οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και ικανοποιούν τα κριτήρια των άρθρων 23 και 28 του ανωτέρω προεδρικού διατάγματος 23/1993.

 

Επισημαίνεται εδώ ότι οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 23 που ορίζουν ότι στις περιπτώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 8 παράγραφος 2 οι υποψήφιοι που γίνονται δεκτοί για διαπραγμάτευση δεν μπορεί να είναι λιγότεροι από τρεις, εφόσον υπάρχει επαρκής αριθμός, καταλλήλων υποψηφίων, καθώς και αυτές της παραγράφου 4 του αυτού άρθρου που προβλέπουν ότι καλούνται να υποβάλουν προσφορές οι επιχειρήσεις που διαθέτουν τα απαραίτητα επαγγελματικά προσόντα χωρίς διάκριση λόγω ιθαγένειας.

 

4. Επίσης η Προϊσταμένη Αρχή μπορεί να προσφύγει στη διαπραγμάτευση για ανάθεση της κατασκευής του έργου, σύμφωνα με την παράγραφο 3)α του άρθρου 8 του προεδρικού διατάγματος 23/1993 εφόσον υφίστανται οι εξής προϋποθέσεις:

 

α. υπάρχουν οι προϋποθέσεις α και γ της προηγουμένης παραγράφου.

 

β. δεν έχει υποβληθεί καμία προσφορά στο διαγωνισμό ή καμία κατάλληλη προσφορά.

 

γ. να σταλεί, εφόσον ζητηθεί με σχετική αίτηση, στην Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σχετική έκθεση.

 

Η Προϊσταμένη Αρχή, εφόσον συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις, μπορεί να επιλέξει ελεύθερα τις εργοληπτικές επιχειρήσεις που από όλα τα στοιχεία που έχει και αυτά που μπορεί να ζητήσει από το Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων και την ενδεχόμενη εμπειρία της από προηγηθείσες συνεργασίες, κρίνει ότι οι επιχειρήσεις αυτές διαθέτουν όλες τις προϋποθέσεις για την έγκαιρη, άρτια και οικονομική κατασκευή του έργου και με τις οποίες θα κάνει τις διαπραγματεύσεις.

 

5. Η διαπίστωση της αντικανονικής ή απαραδέκτως ή ακατάλληλης προσφοράς γίνεται από την Προϊσταμένη Αρχή, η οποία για την έκδοση της σχετικής απόφασης λαμβάνει υπόψη της γνώμη της Επιτροπής Εισήγησης για Ανάθεση.

 

Η αρμοδιότητα της Προϊσταμένης Αρχής να ζητήσει αιτιολόγηση όταν υπάρχουν χαμηλές προσφορές από τις εργοληπτικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο διαγωνισμό, δεν αναιρείται ακόμη και στην περίπτωση που η Επιτροπή Εισήγησης για Ανάθεση εισηγείται την ανάθεση σε συγκεκριμένη εργοληπτική εισφορές λόγω μη επαλήθευσης των στοιχείων τους (άρθρο 30 παράγραφος 5 του προεδρικού διατάγματος 23/1993) προχωρεί στις περαιτέρω ενέργειες για την ανάθεση του έργου με ένα των νομίμων τρόπων (επανάληψη διαγωνισμού, προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση κ.λ.π.). Σε περίπτωση όμως που από τη διαδικασία επαλήθευσης της αιτιολόγησης των προσφορών προκύψουν στοιχεία τα οποία είναι διαφορετικά από αυτά που έλαβε υπόψη της η Επιτροπή Εισήγησης για Ανάθεση και εισηγήθηκε την ανάθεση του έργου στη συγκεκριμένη εργοληπτική επιχείρηση, αναπέμπει την υπόθεση στην Επιτροπή Εισήγησης για Ανάθεση για τη διατύπωση από αυτή νέας γνώμης, με την εκτίμηση και των στοιχείων της επαλήθευσης.

 

6. Η Προϊσταμένη Αρχή θα πρέπει να έχει προσδιορίσει τους όρους εκείνους των τευχών δημοπράτησης και της διακήρυξης, που θα αποτελέσουν το αντικείμενο της διαπραγμάτευσης και οι οποίοι θα έχουν γνωστοποιηθεί στις εργοληπτικές επιχειρήσεις που επελέγησαν για τη διαπραγμάτευση. Τέτοιοι όροι μπορεί να είναι ενδεικτικά οι αναφερόμενοι στις τιμές, με προθεσμία κατασκευής του έργου, καθώς και στα θέματα που σε συγκεκριμένη ανάθεση κατασκευής του έργου αποτελούν βασική προϋπόθεση έγκαιρης, άρτιας και οικονομικής κατασκευής του έργου.

 

7. Στη συνέχεια θα πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία των διαπραγματεύσεων οι οποίες θα γίνουν από την Προϊσταμένη Αρχή. Η Προϊσταμένη Αρχή μπορεί να συγκροτεί επιτροπή, η οποία με τις οδηγίες της θα διεξάγει τις διαπραγματεύσεις. Στην Επιτροπή αυτή μπορεί να συμμετέχουν εκτός από υπηρεσιακούς παράγοντες και εξωυπηρεσιακά στελέχη άλλων φορέων που εκτελούν δημόσια έργα ή ιδιώτες ανάλογης επιστημονικής κατάρτισης και εμπειρίας για τα υπό διαπραγμάτευση θέματα, εφόσον παρέχεται τέτοια ευχέρεια με τις εκάστοτε ισχύουσες γενικές ή ειδικές διατάξεις για το φορέα κατασκευής του έργου.

 

8. Κατά τις διαπραγματεύσεις με κάθε μία εργοληπτική επιχείρηση τηρούνται ξεχωριστά συνοπτικά πρακτικά στα οποία καταχωρούνται οι προτάσεις και αντιπροτάσεις των συμμετεχόντων στις διαπραγματεύσεις και μονογράφονται απ' αυτούς. Στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων απαγορεύεται η δημοσιοποίηση των συζητήσεων που γίνονται και ιδιαίτερα οι προτάσεις της εργοληπτικής επιχείρησης.

 

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων και εφόσον η Προϊσταμένη Αρχή καταλήξει στην αποδοχή της πλέον συμφέρουσας πρότασης καλεί την ενδιαφερόμενη εργοληπτική επιχείρηση να υποβάλει και έγγραφη προσφορά σύμφωνα με τις τελικές προτάσεις της που έχουν καταχωρηθεί στα πρακτικά και εκδίδει την σχετική απόφαση ανάθεσης κατασκευής του έργου. Στην απόφαση αυτή γίνεται μνεία των διαπραγματεύσεων και ορίζεται ρητά ότι τα συμφωνηθέντα με τη διαδικασία αυτή, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο καταργήθηκε από το άρθρο 37 του προεδρικού διατάγματος 334/2000 (ΦΕΚ 279/Α/2000).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.