Προεδρικό διάταγμα 40/20 - Άρθρο 22

Άρθρο 22: Διεύθυνση Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου είναι η καταγραφή, αξιολόγηση και ανασχεδιασμός των διοικητικών διαδικασιών σε όλο το φάσμα του δημοσίου, η υποστήριξη των φορέων του δημοσίου για την απλούστευση των διαδικασιών τους, η δημιουργία μητρώου διοικητικών διαδικασιών του δημοσίου, η μέριμνα για τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου της Γραφειοκρατίας και η μέτρηση των διοικητικών βαρών που προκύπτουν από τη νομοθεσία και τις κανονιστικές πράξεις, η παρακολούθηση των διαχρονικών τάσεων της γραφειοκρατίας, η βελτίωση της παρεχόμενης πληροφόρησης προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις για κάθε διοικητική διαδικασία σε συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Επικοινωνίας και η εισήγηση θεσμικών παρεμβάσεων για τη βελτίωση και την απλούστευση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα.

 

2. Η Διεύθυνση Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

 

(α) Τμήμα Αξιολόγησης και Τεκμηρίωσης Διαδικασιών,

 

(β) Τμήμα Ανασχεδιασμού και Μητρώου Διαδικασιών και

 

(γ) Τμήμα Διοικητικών Θεμάτων και Πληροφόρησης.

 

3. Το Τμήμα Αξιολόγησης και Τεκμηρίωσης Διαδικασιών έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) την αξιολόγηση των διοικητικών διαδικασιών του δημοσίου με σύγχρονα εργαλεία και μεθοδολογίες αξιολόγησης,

 

(β) τη μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών των υπηρεσιών που παρέχονται από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης και τη διατύπωση μέτρων ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τους φορείς της,

 

(γ) την εκπόνηση μεθοδολογιών, οριζόντιων οδηγών κατευθυντηρίων αρχών και εργαλείων για την απλούστευση διαδικασιών και τη διάχυσή τους στο δημόσιο τομέα,

 

(δ) την υποβολή ετήσιας έκθεσης απολογισμού της αποτελεσματικότητας των μέτρων που εφαρμόστηκαν για την ουσιαστική εξυπηρέτηση των πολιτών και την άμβλυνση μορφών κακοδιοίκησης,

 

(ε) την αξιολόγηση των υπηρεσιών του Κεντρικού Συστήματος Παροχής Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα και των επί μέρους υπηρεσιών που παρέχονται από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης με ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια (χρόνος εξυπηρέτησης, απαίτηση για φυσική παρουσία, κανάλια επικοινωνίας και διάθεσης υπηρεσιών, υπηρεσίες μιας στάσης, κ.λ.π.),

 

(στ) την κυλιόμενη μέτρηση και αποτύπωση των διοικητικών βαρών που προκύπτουν από τη νομοθεσία και από και τις κανονιστικές πράξεις της διοίκησης προς όλους τους πολίτες, επιχειρήσεις και δημοσίους υπαλλήλους,

 

(ζ) τη συνεργασία με την Ελληνική Στατιστική Αρχή για την ανάπτυξη και κατάρτιση των ειδικών στατιστικών δεδομένων,

 

(η) τη συνεργασία με υφιστάμενα τομεακά παρατηρητήρια για την καλύτερη επεξεργασία της στατιστικής πληροφορίας,

 

(θ) τη συνεργασία με την Προεδρία της Κυβέρνησης για την παροχή πληροφοριών και δεδομένων που προκύπτουν από τις μετρήσεις,

 

(ι) τη συνεχή βελτίωση των μεθοδολογιών μέτρησης διοικητικών βαρών,

 

(ι)α) τη διάχυση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων και τη δημοσιοποίηση των δεδομένων σε ετήσια βάση συμπεριλαμβάνοντας τις βασικές δράσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης,

 

(ι)β) την εισήγηση μέτρων και δράσεων για τη μείωση των διοικητικών βαρών,

 

(ι)γ) τη δημιουργία βάσης δεδομένων για τα αποτελέσματα των μετρήσεων,

 

(ι)δ) τη συνεχή επικαιροποίηση της μέτρησης βάσης των διοικητικών βαρών,

 

(ι)ε) την υποστήριξη του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης για κάθε σχετικό θέμα και ειδικώς ως προς τις τριμηνιαίες αναφορές του προς τον Πρωθυπουργό,

 

(ι)στ) την υποστήριξη των Υπουργείων ή άλλων εποπτευόμενων δημοσίων φορέων ή ανεξάρτητων αρχών, στη μέτρηση και αποτίμηση των διοικητικών βαρών που προκύπτουν από μεμονωμένες δράσεις ή πρωτοβουλίες τους και

 

(ι)ζ) την υποστήριξη της διαδικασίας κατάρτισης των Αναλύσεων Συνεπειών Ρυθμίσεων νομοσχεδίων ή την αξιολόγηση αποτελεσμάτων εφαρμογής ρυθμίσεων του άρθρου 56 του νόμου 4622/2019 (ΦΕΚ 133/Α/2019) που διενεργεί η Προεδρία της Κυβέρνησης.

 

4. Το Τμήμα Ανασχεδιασμού και Μητρώου Διαδικασιών έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής για την απλούστευση των διαδικασιών σε όλο το δημόσιο τομέα σε συνεργασία με κάθε εμπλεκόμενο φορέα, δημόσιο ή ιδιωτικό,

 

(β) την εισήγηση για τομεακές ή θεματικές πολιτικές και δράσεις απλούστευσης διαδικασιών,

 

(γ) τη μελέτη και παρακολούθηση βέλτιστων πρακτικών, ευρωπαϊκών και άλλων χωρών, στον τομέα της απλούστευσης και ανασχεδιασμού διοικητικών διαδικασιών και την προσαρμογή στην ελληνική δημόσια διοίκηση,

 

(δ) την προτυποποίηση και πιστοποίηση των διοικητικών διαδικασιών βάσει ευρωπαϊκών και διεθνών προτύπων,

 

(ε) τον ανασχεδιασμό και την απλούστευση των διαδικασιών των δημόσιων υπηρεσιών και φορέων, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες τους,

 

(στ) την έρευνα και εισήγηση για την τροποποίηση νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων,

 

(ζ) τη διαμόρφωση επιχειρησιακών διαδικασιών για τη συμπαραγωγή υπηρεσιών με άλλους φορείς του Δημοσίου, με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις,

 

(η) την ανάπτυξη και διαχείριση των προτύπων παροχής υπηρεσιών από τους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης και του σχετικού κανονιστικού πλαισίου,

 

(θ) τον συντονισμό και την παρακολούθηση των αρμόδιων φορέων για την απλούστευση των διαδικασιών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ, σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά,

 

(ι) την τήρηση και επικαιροποίηση του Μητρώου Διαδικασιών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και τη συνεχή και αποκλειστική ενημέρωσή του με τις μεταβολές απλούστευσης και/ή ψηφιοποίησης που υφίστανται στο σύνολό τους οι διοικητικές διαδικασίες της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης,

 

(ι)α) την καταγραφή, αποτύπωση και μοντελοποίηση των υφιστάμενων διοικητικών διαδικασιών των δημοσίων υπηρεσιών και φορέων, καθώς και την καταγραφή των απαιτούμενων υποστηρικτικών εγγράφων, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες τους και

 

(ι)β) τη συνεχή βελτίωση και επικαιροποίηση του Μητρώου και τη διασφάλιση της φιλικότητας προς τους χρήστες.

 

5. Το Τμήμα Διοικητικών Θεμάτων και Πληροφόρησης έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 

(α) την εισήγηση, σε συνεργασία με τις αρμόδιες καθ' ύλη υπηρεσίες, κατευθυντήριων ερμηνευτικών κανόνων ή θετικών ενεργειών, ώστε η δράση της Δημόσιας Διοίκησης να εξασφαλίζει την ακώλυτη άσκηση των δικαιωμάτων των πολιτών,

 

(β) την έρευνα και εισήγηση για την τροποποίηση νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων, εφόσον διαπιστώνεται ότι η εφαρμογή τους θίγει τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα των πολιτών,

 

(γ) την επιχειρησιακή αξιοποίηση και υλοποίηση των εκθέσεων-πορισμάτων των σωμάτων επιθεώρησης και ελέγχου-φορέων της Δημόσιας Διοίκησης- με στόχο τη βελτίωση της καθημερινής λειτουργίας των υπηρεσιών και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας,

 

(δ) τον συντονισμό και παρακολούθηση των φορέων του δημοσίου για την οργάνωση και αποτελεσματική διαχείριση της παρεχόμενης από αυτούς πληροφορίας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ενωσιακής νομοθεσίας,

 

(ε) τον εθνικό συντονισμό του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 2018/1724 σχετικά με τη δημιουργία της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης στα θέματα πληροφορίας,

 

(στ) την υποδοχή και αξιολόγηση βελτιωτικών προτάσεων, πολιτών, επιχειρήσεων και φορέων, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών,

 

(ζ) τη συστηματική και τακτική συνεργασία με τους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης για τη διαμόρφωση και διάθεση διοικητικών εντύπων και

 

(η) τη συνεχή βελτίωση και επικαιροποίηση του Οδηγού Κωδικοποίησης με υποδείγματα διοικητικών εγγράφων.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.