Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Η διαδικασία και οι προθεσμίες που ορίζονται και πρέπει να τηρούνται:
α) για την εκπόνηση των μελετών που κατά τη νομοθεσία είναι τυχόν αναγκαίες για την έγκριση, αναθεώρηση και τροποποίηση των τοπικών χωρικών σχεδίων και
β) για την ίδια την έγκριση, αναθεώρηση και τροποποίησή τους,
είναι οι εξής:
α. Η έγκριση, αναθεώρηση ή τροποποίηση των τοπικών χωρικών σχεδίων πραγματοποιείται το αργότερο εντός 36 μηνών,προθεσμία η οποία αρχίζει από την επομένη της υπογραφής της σχετικής σύμβασης μεταξύ του οικείου Δήμου ή οποιουδήποτε άλλου τυχόν αρμοδίου φορέα και του αναδόχου. Οι πρώτοι 24 μήνες αφορούν στο χρόνο από την υπογραφή της προαναφερόμενης σύμβασης μέχρι την παραλαβή και έγκριση της μελέτης και οι υπόλοιποι 12 μήνες το χρόνο από την παραλαβή και έγκριση της μελέτης μέχρι την επίσημη έγκριση των τοπικών χωρικών σχεδίων Το σύνολο των απαιτούμενων μελετών, που είναι η κύρια μελέτη του περιφερειακού χωροταξικού πλαισίου και η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αποτελούν, για λόγους ενότητας αντικείμενο ενιαίας ανάθεσης.
β. Είναι, κατ' εξαίρεση, δυνατή για τεκμηριωμένα αντικειμενικούς ή έκτακτους λόγους και δυσκολίες που ανέκυψαν είτε κατά την εκπόνηση της μελέτης είτε κατά τη γνωμοδοτική διαδικασία, μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του οικείου Δήμου ή οποιουδήποτε άλλου τυχόν αρμοδίου φορέα και του αναδόχου, η παράταση της προθεσμίας των τριάντα έξι (36) μηνών από 4 έως 10 μήνες με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά από σχετική εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας.
γ. Η έγκριση, αναθεώρηση ή τροποποίηση των τοπικών χωρικών σχεδίων γίνεται με την έκδοση προεδρικού διατάγματος, σύμφωνα με το άρθρο 7 παράγραφος 6 του νόμου 4447/2016. To ίδιο προεδρικό διάταγμα συνιστά παράλληλα και περιβαλλοντική έγκριση των τοπικών χωρικών σχεδίων, μέσω της διαδικασίας ΣΠΕ, καθορίζοντας τις αναγκαίες περιβαλλοντικές κατευθύνσεις και όρους.
δ. Για την έκδοση του προαναφερόμενου προεδρικού διατάγματος απαιτείται η συγκρότηση φακέλου στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στον οποίο περιλαμβάνονται σε 2 τουλάχιστον σειρές αντιγράφων (σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή) τα εξής:
α)α) Τεχνικές Εκθέσεις των υπηρεσιών που ήταν Διευθύνουσες Υπηρεσίες ή Επιβλέπουσες Υπηρεσίες, με τις οποίες βεβαιώνεται η άρτια εκπόνηση και παραλαβή των σχετικών μελετών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της μελέτης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου. Στις εν λόγω εκθέσεις περιλαμβάνονται οπωσδήποτε:
1. η κύρια μελέτη χωρικού σχεδιασμού που περιλαμβάνει γενικές και ειδικές ρυθμίσεις για την πολεοδομική οργάνωση των οικιστικών υποδοχέων και το σύνολο της εδαφικής περιφέρειας του οικείου Δήμου,
2. η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραπάνω μελέτης,
3. η μελέτη οριοθέτησης των τυχόν υπαρχόντων ρεμάτων,
4. η μελέτη εκτίμησης γεωλογικών κινδύνων και περαιτέρω της γεωλογικής καταλληλότητας των οικιστικών περιοχών και των περιοχών παραγωγικών δραστηριοτήτων που προορίζονται να πολεοδομηθούν,
5. τυχόν ειδικότερες κατά περίπτωση μελέτες,
6. τα γεωχωρικά δεδομένα με τη μορφή ψηφιακών αρχείων γεωγραφικών και περιγραφικών πληροφοριών, και
7. το πρόγραμμα δράσεων, τα μέτρα και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των ρυθμίσεων του τοπικού χωρικού σχεδίου.
Οι παραπάνω μελέτες συντάσσονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες προδιαγραφές. Το συντονισμό για τη συγκέντρωση των παραπάνω Τεχνικών Εκθέσεων έχει η αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία του οικείου Δήμου. Στην περίπτωση που η διαδικασία κινείται από περισσότερους Δήμους ή από το ΥΠΕΝ, το συντονισμό ασκεί η αρμόδια διεύθυνση της αναθέτουσας αρχής.
β)β) Τα τεύχη κειμένων των σχετικών μελετών, τα διαγράμματα και τους χάρτες που συνοδεύουν τις παραπάνω μελέτες, θεωρημένα ως προς την ακρίβεια και την ορθότητα σύνταξής τους, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες οικείες διατάξεις και προδιαγραφές.
γ)γ) Όλα τα στοιχεία των προπαρασκευαστικών διαδικασιών δημοσιότητας της περίπτωσης ε του παρόντος άρθρου, καθώς και των διαδικασιών δημόσιας διαβούλευσης επί της πρότασης χωρικής-πολεοδομικής οργάνωσης και των γενικών και ειδικών ρυθμίσεων, καθώς και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που διεξάγεται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες σχετικές διατάξεις.
δ)δ) Όλες οι σχετικές γνωμοδοτήσεις του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, που παρέχονται εντός προθεσμίας 2 μηνών, στην περίπτωση που η πρόταση διαβιβάζεται σε αυτό από άλλο φορέα, ο οποίος κινεί τη διαδικασία εκπόνησης της μελέτης.
ε)ε) Όλες οι σχετικές γνωμοδοτήσεις του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου, που παρέχονται εντός των προβλεπόμενων από τις οικείες διατάξεις χρονικών προθεσμιών.
στ) Όλες οι τυχόν απαιτούμενες σχετικές γνωμοδοτήσεις αρμοδίων Συμβουλίων άλλων υπουργείων ή φορέων.
ζ)ζ) Κάθε άλλο στοιχείο που κατά περίπτωση κριθεί αναγκαίο να υποβληθεί, μετά από έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η διαδικασία έγκρισης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου και της ΣΜΠΕ, συνεχίζεται αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των γνωμοδοτήσεων των παραπάνω φορέων και υπηρεσιών.
ε. Με μέριμνα του οικείου Δήμου ή του φορέα που κινεί τη διαδικασία εκπόνησης τοπικού χωρικού σχεδίου, επιδιώκεται η συμμετοχή των φορέων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή καθώς και όλων των πολιτών με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως λ.χ. τη διοργάνωση ανοικτών συγκεντρώσεων, την ενημέρωση μέσω έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων κ.λ.π. Ειδικότερα, με σχετική δημόσια ανακοίνωση γνωστοποιείται η κίνηση της διαδικασίας εκπόνησης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου και καλούνται οι αρμόδιες τοπικές, περιφερειακές ή κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Τουρισμού, Υποδομών και Μεταφορών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, πολίτες καθώς και κάθε άλλος φορέας ή περιβαλλοντική οργάνωση που δραστηριοποιείται στην περιοχή του εκπονούμενου Τοπικού Χωρικού Σχεδίου να υποβάλουν στον οικείο Δήμο ή την εκάστοτε αρμόδια υπηρεσία τυχόν υπάρχοντα σχετικά προγράμματα των φορέων τους ή άλλες απόψεις τους εντός 2 μηνών. Οι προαναφερόμενες συμμετοχικές διαδικασίες του κοινού καθώς και τα προγράμματα ή και οι απόψεις των φορέων και η αποδοχή (στο σύνολο ή εν μέρει) ή η αιτιολογημένη απόρριψή τους, πρέπει να μνημονεύονται ρητά στη γνωμοδότηση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία δίνονται οι κατευθύνσεις για τη σύνταξη της πρότασης χωροταξικής και πολεοδομικής οργάνωσης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου Στη γνωμοδότηση του Δήμου επί της οριστικής πρότασης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου πρέπει να γίνεται ειδική μνεία για την εναρμόνιση του σχεδίου αυτού με το ισχύον Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο, καθώς και τη συμβατότητά του με αντίστοιχα εγκεκριμένα τοπικά χωρικά σχέδια όμορων Δήμων.
στ. Η Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού(ΔΠΣ) ή η Διεύθυνση Μητροπολιτικών Αστικών και Περιαστικών Περιοχών (ΔΜΑΠΠ) για τις μητροπολιτικές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς και η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ), εκτιμούν κατά την αρμοδιότητά τους, τα στοιχεία του φακέλου της περίπτωσης δ του παρόντος άρθρου, και εισηγούνται εντός προθεσμίας 60 ημερών από τη συμπλήρωση του φακέλου, προς το αρμόδιο Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων ή το Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού αντιστοίχως για την έγκριση ή μη του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) αυτού.
Τα ως άνω αρμόδια Συμβούλια γνωμοδοτούν θετικά ή αρνητικά, ιδιαίτερα ως προς το αν συντρέχουν όλες οι κατά νόμο περιβαλλοντικές και χωρικές προϋποθέσεις έγκρισης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου και της ΣΜΠΕ ή προτείνουν αναγκαίες διορθώσεις και αλλαγές της πρότασης. Οι διορθώσεις και αλλαγές αποστέλλονται στην αναθέτουσα αρχή προκειμένου να μεριμνήσει για την προσαρμογή της πρότασης, την τήρηση, εφόσον τυχόν απαιτείται, πρόσθετων διαδικασιών δημοσιότητας και τη γνωμοδότηση του Δήμου εντός προθεσμίας 2 μηνών από την υποβολή της προσαρμοσμένης πρότασης ή και την ολοκλήρωση των διαδικασιών δημοσιότητας. Μετά την παρέλευση άπρακτης της προθεσμίας αυτής, η διαδικασία έγκρισης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου συνεχίζεται χωρίς τη γνώμη του Δήμου.
ζ. Η αναθεώρηση των τοπικών χωρικών σχεδίων γίνεται με την εκπόνηση των μελετών και την τήρηση των διαδικασιών των προηγούμενων περιπτώσεων της παρούσας παραγράφου. Για την τροποποίηση των τοπικών χωρικών σχεδίων μπορεί οι παραπάνω μελέτες και διαδικασίες να περιορίζονται κατά περίπτωση και ανάλογα με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που επέρχονται από την προτεινόμενη τροποποίηση, όπως προκύπτει από τον περιβαλλοντικό προέλεγχό της, κατά τις ισχύουσες διατάξεις.
θ. Σύμφωνα με το άρθρο 7 παράγραφο 11 του νόμου 4447/2016 είναι δυνατή με την έκδοση απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων η διόρθωση σφαλμάτων, η αποσαφήνιση διατυπώσεων και η εναρμόνιση κειμένων και διαγραμμάτων ισχυόντων τοπικών χωρικών σχεδίων. Στην περίπτωση δήμων που εμπίπτουν χωρικά στις μητροπολιτικές περιοχές των δήμων Αθήνας και Θεσσαλονίκης αρμόδιο για την παροχή γνώμης είναι το Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού.
2. Με βάση το πεδίο εφαρμογής και το σκοπό των τοπικών χωρικών σχεδίων, όπως προσδιορίζεται στο άρθρο 7 παράγραφος 1 του νόμου 4447/2016, αυτά περιλαμβάνουν κείμενο και χάρτες ή διαγράμματα κατάλληλης κλίμακας, με το περιεχόμενο των οποίων καθορίζονται κατ' ελάχιστον τα εξής:
α) Το δομικό σχέδιο χωρικής και πολεοδομικής οργάνωσης της συνολικής εδαφικής περιφέρειας του Δήμου.
Ως δομικό σχέδιο χωρικής και πολεοδομικής οργάνωσης νοείται η καταγραφή και ο καθορισμός σε διάγραμμα κατάλληλης κλίμακας των στρατηγικών επιλογών και στόχων χωρικής ανάπτυξης, οργάνωσης και διάρθρωσης των οικιστικών περιοχών, των περιοχών παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και των περιοχών προστασίας και ελέγχου των χρήσεων γης.
β) Οι γενικές και ειδικές ρυθμίσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, τον έλεγχο των χρήσεων γης και της δόμησης στις μη πολεοδομούμενες περιοχές καθώς και τα προγραμματικά μεγέθη ανάπτυξης των οικιστικών και παραγωγικών περιοχών.
Ειδικότερα στοιχεία του κατά τα ανωτέρω περιεχομένου, είναι ενδεικτικά ο καθορισμός:
1. των ορίων των περιοχών του άρθρου 7 παράγραφος 3 του νόμου 4447/2016 με τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης,
2. των ορίων των πολεοδομικών ενοτήτων (ΠΕ) των οικιστικών περιοχών και των περιοχών παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που πολεοδομούνται,
3. των πυκνοτήτων ανά πολεοδομική ενότητα ή τμημάτων πολεοδομικής ενότητας ή ανά περιοχή παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων,
4. των ορίων τομέων συντελεστών δόμησης/χρήσεων γης ή και λοιπών όρων δόμησης, κατά πολεοδομική ενότητα ή τμήματα των πολεοδομικών ενοτήτων και το ανώτατο μέγεθος των καθαρών συντελεστών δόμησης για τα οικοδομικά τετράγωνα ανάλογα με την επικρατούσα χρήση γης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του νόμου 4447/2016,
5. των τυχόν αυξημένων σε μέγεθος καθαρών συντελεστών δόμησης, στην περίπτωση που με το Τοπικό Χωρικό Σχέδιο καθορίζονται ζώνες στις οποίες προβλέπεται τέτοιος αυξημένος συντελεστής, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις,
6. της βασικής πολεοδομικής και κυκλοφοριακής οργάνωσης του πρωτεύοντος και δευτερεύοντος οδικού δικτύου, του δικτύου των βασικών κοινόχρηστων χώρων και πεζοδρόμων και των κοινωφελών χώρων βάσει της γενικής εκτίμησης των αναγκών κάθε πολεοδομική ενότητα σε κοινόχρηστους χώρους, κοινωφελείς εξυπηρετήσεις και εν γένει δημόσιες υποδομές και δίκτυα,
7. των κατάλληλων περιορισμών στις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης στις περιοχές της περίπτωσης δ της παραγράφου 3 του άρθρου 7 του νόμου 4447/2016, με περιορισμό των εφαρμοζόμενων μεγεθών δόμησης που προβλέπουν οι διατάξεις του από 24-05-1985 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 270/Δ/1985), όπως ισχύει,
8. της υιοθέτησης των μέτρων και όρων προστασίας των περιοχών που προστατεύονται από ειδικά καθεστώτα προστασίας και της πρόβλεψης ανάλογων μέτρων και όρων σε άλλες περιοχές που χρήζουν προστασίας,
9. της επικύρωσης των οριογραμμών των υδατορεμάτων και
10. των ακατάλληλων προς δόμηση περιοχών κ.λ.π.
γ) Η υιοθέτηση, αναδιατύπωση ή και εξειδίκευση τυχόν υφιστάμενων κατευθυντήριων ρυθμίσεων, που έχουν τεθεί ανά δήμο αναφορικά με τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης για ειδικές κατηγορίες χώρου (λ.χ. ευαίσθητος ύπαιθρος χώρος, γεωργική γη κ.λ.π.), από το ειδικό παράρτημα του υπερκείμενου ισχύοντος περιφερειακού χωροταξικού πλαισίου.
δ) Οι αναγκαίες ενέργειες και μέτρα και εν γένει το πρόγραμμα δράσης και το χρονοδιάγραμμα ενεργοποίησης και εφαρμογής των προτάσεων χωρικής και πολεοδομικής οργάνωσης, καθώς και οι γενικές και ειδικές ρυθμίσεις που πρέπει να εναρμονίζονται λειτουργικά με τις επιλογές και τους στόχους των περιφερειακών και τομεακών επιχειρησιακών προγραμμάτων.
3. Η σύνταξη και εν γένει διάρθρωση του κειμένου του προεδρικού διατάγματος των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων διαμορφώνεται και καταστρώνεται ως εξής: προηγείται η καταγραφή του προτύπου χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης (δομικό σχέδιο χωρικής οργάνωσης) και των σχετικών με αυτό αρχών και στόχων και έπονται κατά σειρά: η οργάνωση των χρήσεων γης και προστασίας του εξωαστικού περιβάλλοντος, η γενική πολεοδομική οργάνωση και ρύθμιση των οικιστικών υποδοχέων και των περιοχών παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και το θεσπιζόμενο πλέγμα γενικών και ειδικών ρυθμίσεων. Έπεται, τέλος, το πρόγραμμα δράσης, με τον απαραίτητο χρονικό προγραμματισμό για την εκπλήρωση και υλοποίηση των προβλεπόμενων ρυθμίσεων, καθώς και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και το σύστημα περιβαλλοντικής παρακολούθησης των περιβαλλοντικών όρων.
4. Το περιεχόμενο των εγκρινόμενων, αναθεωρούμενων ή τροποποιουμένων τοπικών χωρικών σχεδίων οφείλει:
α) Να συμμορφώνεται προς τις άμεσα εφαρμόσιμες ρυθμίσεις των περιφερειακών και ειδικών χωροταξικών πλαισίων.
β) Εναρμονίζεται προς το επιλεγόμενο πρότυπο χωρικής ανάπτυξης, τις στρατηγικές κατευθύνσεις χωρικής οργάνωσης και τις κατευθυντήριες ρυθμίσεις των περιφερειακών χωροταξικών πλαισίων, συμπληρώνοντας, προσαρμόζοντας, εξειδικεύοντας και συγκεκριμενοποιώντας αυτές στα χωρικά και τοπικά δεδομένα της περιφέρειας, χωρίς να αναιρείται η συνοχή και ο στρατηγικός και κατευθυντήριος προσανατολισμός των περιφερειακών χωροταξικών πλαισίων.
5. α. Η αναθεώρηση και τροποποίηση Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΓΠΣ) ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ) που εγκρίθηκαν κατ' εφαρμογή του νόμου 2508/1997, γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του νόμου 4447/2016. Εκκρεμείς διαδικασίες έγκρισης, αναθεώρησης ή τροποποίησης Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης μπορεί να συνεχίζονται και να εγκρίνονται σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις, ήτοι τις διατάξεις των άρθρων 4 και 5 του νόμου 2508/1997. Εκκρεμείς διαδικασίες έγκρισης, αναθεώρησης ή τροποποίησης για τις οποίες έχει εγκριθεί από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο η Α' Φάση της κύριας μελέτης, ανεξαρτήτως του χρόνου έγκρισής της, συνεχίζονται και ολοκληρώνονται υποχρεωτικώς με την έκδοση της σχετικής πράξης έγκρισης εντός προθεσμίας 24 μηνών από την έκδοση του παρόντος. Στην τελευταία αυτή περίπτωση είναι δυνατή η παράταση της προαναφερόμενης προθεσμίας από 2 έως 6 μήνες με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος (για τις μητροπολιτικές περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης), μετά από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας.
β. Επιτρέπεται, μετά από απόφαση του οικείου Δήμου, η ολοκλήρωση και έγκριση των παραπάνω σχεδίων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του νόμου 4447/2016, εφόσον οι σχετικές μελέτες συμπληρωθούν με το περιεχόμενο της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου και συμπεριλάβουν στις ρυθμίσεις τους το σύνολο της εδαφικής περιφέρειας του οικείου Δήμου. Η προώθηση και ολοκλήρωση των προαναφερόμενων εκκρεμών διαδικασιών δεν εμποδίζει τη δυνατότητα εκπόνησης και έγκρισης τοπικού χωρικού σχεδίου για την υπόλοιπη εδαφική περιφέρεια του Δήμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του νόμου 4447/2016 και τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, επιτρέπεται να συμπεριληφθεί στο εκπονούμενο Τοπικό Χωρικό Σχέδιο και η αναθεώρηση των ήδη εγκεκριμένων ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ, σύμφωνα με τις ισχύουσες τεχνικές προδιαγραφές, προκειμένου να ενοποιηθεί η χωρική και πολεοδομική οργάνωση της συνολικής εδαφικής περιφέρειας του δήμου.
6. Τα ισχύοντα κατά τη δημοσίευση του νόμου 4447/2016 Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια ή Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης δύνανται να τροποποιούνται σημειακά με τις διατάξεις των άρθρων 4 και 5 του νόμου 2508/1997 (ΦΕΚ 124/Α/1997) για μια επταετία από την ισχύ του νόμου 4447/2016. Μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, για την τροποποίησή τους εφαρμόζονται οι διατάξεις του νόμου 4447/2016 και ιδίως οι διατάξεις των παραγράφων 9 και 10 του άρθρου 7 του νόμου αυτού.