Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 27/13 - Άρθρο 6

Άρθρο 6: Μέτρα έκτακτης ανάγκης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Μετά τη θέση σε εφαρμογή του Σχεδίου Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης τίθενται σε εφαρμογή ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα Μέτρα Έκτακτης Ανάγκης:

 

Α. Μέτρα εθελοντικής μείωσης της ζήτησης προϊόντων πετρελαίου

 

1. Η εφαρμογή των μέτρων αυτών πραγματοποιείται με δημόσια διαφημιστική και ενημερωτική εκστρατεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, στον ημερήσιο τύπο, στο διαδίκτυο και σε οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο μαζικής επικοινωνίας, με σκοπό την πρόσκληση του κοινού σε εθελοντική μείωση της κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων, μέσω ιδίως:

 

α) της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς και μοτοσυκλετών ή ποδηλάτων αντί οχημάτων ιδιωτικής χρήσης,

 

β) της κατά το δυνατόν από κοινού μετακίνησης επιβατών με οχήματα ιδιωτικής χρήσης και ταξί,

 

γ) της εξοικονόμησης ενέργειας στους οικιακούς και επαγγελματικούς χώρους,

 

δ) της μείωσης των μετακινήσεων και της οικολογικής οδήγησης,

 

ε) της ακύρωσης δρομολογίων πλοίων χωρίς κάποια ελάχιστη πληρότητα (μέσω συνένωσης δρομολογίων) μετά από αίτημα του πλοιοκτήτη και σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας για τη δρομολόγηση του πλοίου Υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

 

2. Κατά τη θέση σε εφαρμογή των Μέτρων αυτών Έκτακτης Ανάγκης ρυθμίζονται ιδίως οι κάτωθι λεπτομέρειες εφαρμογής:

 

α) Το περιεχόμενο και οι τομείς κατανάλωσης στους οποίους απευθύνεται η διαφημιστική εκστρατεία.

 

β) Οι υπηρεσίες, στις οποίες ανατίθεται η ευθύνη της προετοιμασίας της δημόσιας διαφημιστικής ή ενημερωτικής εκστρατείας.

 

γ) Τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, η διάρκεια της δημόσιας διαφημιστικής ή ενημερωτικής εκστρατείας καθώς και ο ρυθμός υλοποίησης της.

 

δ) Η χρονική περίοδος για την οποία προσκαλείται το κοινό να εφαρμόσει εθελοντικά τα παραπάνω μέτρα.

 

ε) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος.

 

στ) Τυχόν πρόσθετα στοιχεία που απαιτούνται για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και των επιπτώσεων τους.

 

ζ) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

Β. Μέτρα υποχρεωτικής μείωσης της ζήτησης προϊόντων πετρελαίου

 

1. Μέτρα περιορισμού της κίνησης μέσων μεταφοράς.

 

α) Κατά την εφαρμογή των μέτρων αυτών καθορίζονται περιορισμοί σχετικά με τις μετακινήσεις σε όλες ή σε ορισμένες κατηγορίες μέσων μεταφοράς, ιδίως δε μέσω:

 

α)α) Μείωσης των ανωτάτων ορίων ταχύτητας στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, στους αυτοκινητόδρομους και στις εθνικές οδούς.

β)β) Περιορισμού της κυκλοφορίας οχημάτων εντός συγκεκριμένων περιοχών.

γ)γ) Περιοδικής κυκλοφορίας των οχημάτων αναλόγως του αριθμού κυκλοφορίας τους.

δ)δ) Περιορισμού της συχνότητας δρομολογίων ή των στάσεων των μέσων μαζικής μεταφοράς.

ε)ε) Περιορισμού κυκλοφορίας συγκεκριμένων κατηγοριών οχημάτων.

στ)στ)Απαγόρευσης κίνησης σκαφών αναψυχής και ιδιωτικών αεροσκαφών.

ζ)ζ) Ακύρωσης πτήσεων και δρομολογίων πλοίων χωρίς κάποια ελάχιστη πληρότητα (μέσω συνένωσης δρομολογίων και κατόπιν σύμφωνης γνώμης των αρμόδιων κατά περίπτωση δημοσίων υπηρεσιών).

η)η) Εντατικής χρήσης των υφιστάμενων αστικών λεωφορείων με φυσικό αέριο.

θ)θ) Υποχρεωτικής από κοινού μετακίνησης συγκεκριμένου αριθμού επιβατών με οχήματα ιδιωτικής χρήσης.

 

β) Κατά τη θέση σε Εφαρμογή των μέτρων αυτών Έκτακτης Ανάγκης ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους και ιδίως:

 

α)α) Ο τρόπος περιορισμού της κίνησης των μέσων μεταφοράς και οι κατηγορίες των μέσων μεταφοράς των οποίων περιορίζεται η κίνηση.

β)β) Οι γεωγραφικές περιοχές, στις οποίες ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κίνησης των μέσων μεταφοράς.

γ)γ) Οι ημέρες και ώρες κατά τις οποίες ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κίνησης των μέσων μεταφοράς.

δ)δ) Το χρονικό διάστημα ισχύος των μέτρων περιορισμού της κίνησης των μέσων μεταφοράς.

ε)ε) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος.

στ)στ) Τυχόν πρόσθετα στοιχεία που απαιτούνται για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και των επιπτώσεων τους.

ζ)ζ) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

2. Μέτρα περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας.

 

α) Κατά την εφαρμογή των μέτρων αυτών ορίζονται περιορισμοί στην κατανάλωση πετρελαιοειδών προϊόντων και άλλων μορφών ενέργειας ανά κατηγορία κατανάλωσης ενέργειας ή ανά κατηγορία καταναλωτών ιδίως μέσω:

 

α)α) Περιορισμού των θερμοκρασιακών ορίων ρύθμισης των θερμοστατών των κτιρίων και κατοικιών και του χρόνου λειτουργίας των κεντρικών θερμάνσεων ή συστημάτων ψύξεως.

β)β) Περιορισμού του χρόνου λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων και των φωτεινών επιγραφών αυτών.

γ)γ) Περιορισμού του δημόσιου φωτισμού.

 

β) Κατά τη θέση σε Εφαρμογή αυτών των Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους και ιδίως:

 

α)α) Οι κατηγορίες των καταναλωτών, για τις οποίες ισχύει το εν λόγω μέτρο.

β)β) Οι γεωγραφικές περιοχές της χώρας, στις οποίες ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας.

γ)γ) Το χρονικό διάστημα ισχύος των μέτρων περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας.

δ)δ) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος.

ε)ε) Τυχόν πρόσθετα στοιχεία που απαιτούνται για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και των επιπτώσεων τους.

στ)στ) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

3. Μέτρα υποχρεωτικής χρήσης εναλλακτικών καυσίμων.

 

α) Κατά την εφαρμογή των μέτρων αυτών καλούνται οι καταναλωτές πετρελαιοειδών προϊόντων να υποκαταστήσουν υποχρεωτικά τη χρήση πετρελαιοειδών προϊόντων, από άλλα ενεργειακά προϊόντα ή / και από εναλλακτικές μορφές ενέργειας, εφόσον διαθέτουν σχετική δυνατότητα.

 

β) Κατά τη θέση σε εφαρμογή αυτών των Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους και ιδίως:

 

α)α) Ο καθορισμός των κατηγοριών των καταναλωτών πετρελαιοειδών προϊόντων, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα υποκατάστασης καυσίμων και στους οποίους επιβάλλεται η υποκατάσταση αυτή, καθώς επίσης τα ποσοτικά κριτήρια που προσδιορίζουν το μέγεθος της υποχρέωσης και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν τις δυνατότητες αυτής της υποκατάστασης.

β)β) Οι γεωγραφικές περιοχές, στις οποίες ισχύουν τα μέτρα υποκατάστασης καυσίμων.

γ)γ) Το χρονικό διάστημα ισχύος των μέτρων υποκατάστασης καυσίμων.

δ)δ) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος.

ε)ε) Τυχόν πρόσθετα στοιχεία που απαιτούνται για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και των επιπτώσεων τους.

στ)στ) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

4. Μέτρα περιορισμού της λειτουργίας βιομηχανικών μονάδων ιδιαίτερα των ενεργοβόρων.

 

α) Κατά την εφαρμογή των μέτρων αυτών περιορίζονται οι ώρες λειτουργίας ιδιαίτερα ενεργοβόρων βιομηχανικών μονάδων, λαμβάνοντας υπόψη την τεχνική δυνατότητα περιορισμού των ωρών λειτουργίας, το μέγεθος της οικονομικής επίπτωσης στην επιχείρηση και στον αντίστοιχο οικονομικό κλάδο, τις επιπτώσεις στο εξωτερικό εμπόριο της χώρας και στην απασχόληση καθώς και ζητήματα σχετικά με τους εργαζόμενους στον κλάδο ή στην υπόψη επιχείρηση.

 

β) Κατά τη θέση σε εφαρμογή αυτών των Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους και ιδίως:

 

α)α) Ο καθορισμός των συγκεκριμένων βιομηχανικών μονάδων ή κλάδων, οι οποίες υποχρεούνται σε μείωση των ωρών λειτουργίας τους.

β)β) Ο καθορισμός του μεγέθους του περιορισμού ανά κατηγορία μονάδας.

γ)γ) Οι γεωγραφικές περιοχές, στις οποίες ισχύει το μέτρο.

δ)δ) Το χρονικό διάστημα ισχύος των μέτρων περιορισμού της λειτουργίας των μονάδων.

ε)ε) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος και τυχόν πρόσθετες διαδικασίες, εφόσον απαιτούνται, σχετικά με τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και τις επιπτώσεις τους.

στ)στ) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

5. Μέτρα περιορισμού του εφοδιασμού καταναλωτών με πετρελαιοειδή προϊόντα από κατόχους Αδειών Εμπορίας ή Λιανικής Εμπορίας.

 

α) Κατά την εφαρμογή των μέτρων αυτών ορίζονται τα ανώτατα όρια εφοδιασμού καταναλωτών με πετρελαιοειδή προϊόντα από κατόχους Αδειών Εμπορίας ή Λιανικής Εμπορίας, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τις ανάγκες εφοδιασμού ειδικών κατηγοριών μέσων μεταφοράς ή ειδικών κατηγοριών καταναλωτών. Για την εφαρμογή των μέτρων αυτών, γίνεται χρήση κατάλληλων δελτίων εφοδιασμού.

 

β) Κατά τη θέση σε εφαρμογή αυτών των Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους και ιδίως:

 

α)α) Οι κατηγορίες μέσων μεταφοράς ή καταναλωτών, για τις οποίες ισχύουν τα ανώτατα όρια στον εφοδιασμό, καθώς και οι ενδεχόμενες εξαιρέσεις.

β)β) Οι γεωγραφικές περιοχές, στις οποίες ισχύουν τα μέτρα περιορισμού του εφοδιασμού των καταναλωτών.

γ)γ) Οι υπηρεσίες που εκδίδουν δελτία εφοδιασμού πετρελαίου και πετρελαιοειδών προϊόντων.

δ)δ) Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η διάθεση των δελτίων εφοδιασμού στους καταναλωτές.

ε)ε) Το χρονικό διάστημα της ισχύος των μέτρων περιορισμού του εφοδιασμού των καταναλωτών.

στ)στ) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος.

ζ)ζ) Τυχόν πρόσθετα στοιχεία που απαιτούνται για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και των επιπτώσεων τους.

η)η) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

Γ. Μέτρα που επηρεάζουν το ύψος της προσφοράς πετρελαιοειδών προϊόντων

 

1. Μέτρο διάθεσης των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης.

 

α) Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών του Εφοδιασμού και λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, τροποποιείται το υποχρεωτικό ύψος των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης των κατηγοριών I - VI του νόμου 3054/2002 ανά υπόχρεο, καθορίζεται το χρονικό διάστημα ισχύος του ύψους της νέας υποχρέωσης, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 12 του νόμου 3054/2002 καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

 

β) Τρόποι διάθεσης των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης. Κατά την περίοδο της διάθεσης των αποθεμάτων, δύναται να εφαρμοστούν τα κάτωθι:

 

α)α) Υποχρεωτική μείωση του ύψους των αποθεμάτων που τηρούν οι υπόχρεοι τήρησης αυτών στις κατηγορίες I - VI του νόμου 3054/2002. Κατά την εφαρμογή του μέτρου αυτού η Επιτροπή Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών Εφοδιασμού εισηγείται ιδίως:

 

i) Τη διαφοροποίηση του υποχρεωτικού ύψους αποθεμάτων ανά υπόχρεο.

 

ii) Τη χρονική περίοδο, εντός της οποίας οι υπόχρεοι τήρησης αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης υποχρεούνται να αναπροσαρμόσουν το ύψος των αποθεμάτων τα οποία τηρούν στις κατηγορίες I - VI του νόμου 3054/2002, ώστε να συμμορφωθούν προς την επιβαλλόμενη υποχρέωση.

 

iii) Τη χρονική προθεσμία και την περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος και τυχόν πρόσθετες διαδικασίες εφόσον απαιτούνται σχετικά με τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και τις επιπτώσεις τους.

 

iv) Τις διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση του μέτρου αυτού σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

β)β) Αποδέσμευση μέρους των αποθεμάτων και διάθεση των αποθεμάτων αυτών κατά προτεραιότητα σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών ή γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Κατά την εφαρμογή του μέτρου αυτού η Επιτροπή Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών του Εφοδιασμού εισηγείται ιδίως:

 

i) Την ποσότητα ανά πετρελαιοειδές προϊόν των κατηγοριών I - VI του νόμου 3054/2002 που υποχρεωτικά αποδεσμεύεται από κάθε υπόχρεο τήρησης αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης και το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο ο υπόχρεος οφείλει συμμορφώνεται προς την υποχρέωση αυτή.

 

ii) Κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία, το ύψος ανά πετρελαιοειδές προϊόν των κατηγοριών I - VI του νόμου 3054/2002, και τις προϋποθέσεις με βάση τις οποίες κάτοχοι Αδειών Εμπορίας ή Λιανικής Εμπορίας ή κατηγορίες καταναλωτών προμηθεύονται τις αποδεσμευόμενες ποσότητες από τους υπόχρεους τήρησης αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης.

 

iii) Τις ειδικές κατηγορίες καταναλωτών ανά πετρελαιοειδές προϊόν των κατηγοριών I - VI του νόμου 3054/2002, στις οποίες κατανέμονται και διατίθενται κατά προτεραιότητα τα αποδεσμευμένα αποθέματα έκτακτης ανάγκης.

 

iv) Τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας, στις οποίες κατανέμονται και διατίθενται κατά προτεραιότητα τα αποδεσμευμένα αποθέματα έκτακτης ανάγκης.

 

ν) Το χρονοδιάγραμμα βάσει του οποίου πραγματοποιείται η διάθεση των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης λαμβάνοντας υπόψη τα διατιθέμενα μέσα μεταφοράς.

 

vi) Την προθεσμία έκδοσης και την περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος και τυχόν πρόσθετες διαδικασίες, εφόσον απαιτούνται, σχετικά με τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και τις επιπτώσεις τους.

 

vii) Τις διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση του μέτρου αυτού σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου. Για την επιλογή των υπόχρεων τήρησης αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης και των κατόχων Αδειών Διύλισης, Εμπορίας, Λιανικής Εμπορίας ή Μεγάλων Τελικών Καταναλωτών οι οποίοι συμμετέχουν στην αποδέσμευση μέρους των αποθεμάτων και στη διάθεση πετρελαϊκών προϊόντων κατά την εφαρμογή του μέτρου του εδαφίου 2 ανωτέρω, η Επιτροπή Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών του Εφοδιασμού λαμβάνει υπόψη, κατά προτεραιότητα, εθελοντικές προσφορές των υπόχρεων τήρησης αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης για αποδέσμευση τμήματος των αποθεμάτων τα οποία υπερβαίνουν το ελάχιστο όριο τήρησης αποθεμάτων και εθελοντικές προσφορές των κατόχων Αδειών Διύλισης, Εμπορίας ή Μεγάλων Καταναλωτών για τη διάθεση τμήματος των δικών τους αποθεμάτων, είτε σε πανελλαδική κλίμακα είτε σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές ή κατηγορίες καταναλωτών όπως αυτές έχουν προσδιορισθεί στη σχετική ρύθμιση της Επιτροπής Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών του Εφοδιασμού.

 

2. Μέτρα επιβολής ανωτάτου ορίου στον εφοδιασμό πρατηρίων πετρελαιοειδών προϊόντων.

 

α) Κατά την εφαρμογή των μέτρων αυτών ορίζονται ανώτατα όρια των ποσοτήτων εφοδιασμού των πρατηρίων πετρελαιοειδών προϊόντων, ανά κατηγορία καυσίμων.

 

β) Κατά τη θέση σε εφαρμογή αυτών των Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους και ιδίως:

 

α)α) Ο καθορισμός του ανωτάτου ορίου εφοδιασμού των πρατηρίων πετρελαιοειδών προϊόντων, ανά κατηγορία καυσίμων.

 

β)β) Οι γεωγραφικές περιοχές, στις οποίες ισχύουν τα μέτρα επιβολής ανωτάτου ορίου στον εφοδιασμό των πρατηρίων πετρελαιοειδών προϊόντων, καθώς και ο τρόπος ανεφοδιασμού τους.

 

γ)γ) Το χρονικό διάστημα ισχύος των μέτρων επιβολής ανωτάτου ορίου στον εφοδιασμό των πρατηρίων πετρελαιοειδών προϊόντων.

 

δ)δ) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος και τυχόν πρόσθετες διαδικασίες εφόσον απαιτούνται σχετικά με τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και τις επιπτώσεις τους.

 

ε)ε) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

3. Μέτρα υποχρεωτικής παραγωγής συγκεκριμένων ποσοτήτων ανά πετρελαιοειδές προϊόν των κατηγοριών I - VI του νόμου 3054/2002 από τα διυλιστήρια.

 

α) Κατά την εφαρμογή των μέτρων αυτών, επιβάλλεται η παραγωγή συγκεκριμένων ποσοτήτων, ανά πετρελαιοειδές προϊόν των κατηγοριών I - VI του νόμου 3054/2002 από κάθε διυλιστήριο. Για τον προσδιορισμό της ποσότητας παραγωγής συγκεκριμένων πετρελαιοειδών προϊόντων ανά διυλιστήριο, λαμβάνεται υπόψη η παραγωγική δυναμικότητα, οι τεχνικές δυνατότητες διύλισης και οι ανάγκες σε πετρελαιοειδή προϊόντα της γεωγραφικής περιοχής στην οποία λειτουργεί κάθε διυλιστήριο.

 

β) Κατά τη θέση σε εφαρμογή αυτών των Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους και ιδίως:

 

α)α) Ο καθορισμός των ποσοτήτων υποχρεωτικής παραγωγής, ανά πετρελαιοειδές προϊόν των κατηγοριών I - VI του νόμου 3054/2002 και ανά διυλιστήριο, λαμβάνοντας υπόψη τυχόν δυνατότητα αύξησης των εισαγωγών.

 

β)β) Το χρονικό διάστημα ισχύος των μέτρων υποχρεωτικής παραγωγής συγκεκριμένων πετρελαιοειδών προϊόντων των κατηγοριών I - VI του νόμου 3054/2002.

 

γ)γ) Οι γεωγραφικές περιοχές ή / και οι κατηγορίες των καταναλωτών, στις οποίες διατίθενται οι ποσότητες πετρελαιοειδών προϊόντων, εφόσον απαιτείται και οι οποίες προέρχονται από υποχρεωτική παραγωγή.

 

δ)δ) Οι λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδικασία διάθεσης των ποσοτήτων των πετρελαιοειδών προϊόντων, εφόσον αυτό απαιτείται, σύμφωνα και με τα αντίστοιχα μέτρα που προβλέπονται σχετικά με τη διάθεση αποθεμάτων.

 

ε)ε) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος και τυχόν πρόσθετες διαδικασίες, εφόσον απαιτούνται, σχετικά με τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και τις επιπτώσεις τους.

 

στ)στ) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

4. Μέτρα περιορισμού των εξαγωγών, σε περίπτωση τοπικής Σοβαρής Διαταραχής του Εφοδιασμού, πετρελαιοειδών προϊόντων.

 

α) Κατά την εφαρμογή των μέτρων αυτών καθορίζεται το ανώτατο όριο των ποσοτήτων πετρελαιοειδών προϊόντων, οι οποίες διατίθενται προς εξαγωγή.

 

β) Κατά τη θέση σε εφαρμογή αυτών των Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους και ιδίως:

 

α)α) Ο καθορισμός του ύψους (ή του ποσοστού) των ποσοτήτων εξαγωγών πετρελαιοειδών προϊόντων που περιορίζεται, ανά κάτοχο άδειας εμπορίας.

 

β)β) Το χρονικό διάστημα ισχύος των μέτρων περιορισμού των εξαγωγών πετρελαιοειδών προϊόντων.

 

γ)γ) Οι λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδικασία διάθεσης των ποσοτήτων των πετρελαιοειδών προϊόντων, οι οποίες προέρχονται από περιορισμό των εξαγωγών.

 

δ)δ) Η χρονική προθεσμία και η περιοδικότητα των εκθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 5 του παρόντος και τυχόν πρόσθετες διαδικασίες, εφόσον απαιτούνται, σχετικά με τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των μέτρων και τις επιπτώσεις τους.

 

ε)ε) Οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013 και την περίπτωση ΣΤ του παρόντος άρθρου.

 

Δ. Οικονομικά μέτρα

 

Κατά την εφαρμογή των μέτρων έκτακτης ανάγκης λαμβάνεται συγχρόνως ειδική μέριμνα για την παρακολούθηση των τιμών των πετρελαιοειδών προϊόντων στην εγχώρια αγορά από τα αρμόδια Υπουργεία και την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και δύνανται να ορίζονται ιδίως ανώτατα όρια τιμών πώλησης για όλα ή ορισμένα από τα πετρελαιοειδή προϊόντα. Για τον ορισμό των ορίων αυτών εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 20 του νόμου 3054/2002 και των κατ' εξουσιοδότηση του κανονιστικών πράξεων.

 

Ε. Άλλα μέτρα

 

α) Σε περίπτωση διαταραχής εφοδιασμού με φυσικό αέριο ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται με απόφαση του να αποδεσμεύει αποθέματα έκτακτης ανάγκης, μειώνοντας το υποχρεωτικό ύψος διατήρησης των αποθεμάτων, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών του Εφοδιασμού και σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας και την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την εναλλαγή καυσίμων στις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και στα διυλιστήρια προκειμένου να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία τους, αν αυτό κριθεί αναγκαίο. Κατά τη διαδικασία εφαρμογής του μέτρου, λαμβάνονται υπόψη και οι διατάξεις του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης, σύμφωνα με το άρθρο 4 του Κανονισμού 994/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τα μέτρα κατοχύρωσης της ασφάλειας εφοδιασμού με αέριο.

 

β) Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση του β' εδαφίου της παραγράφου 12 του άρθρου 15Α του νόμου 3054/2002 δύναται να αυξηθεί το ποσοστό ανάμειξης των βιοκαυσίμων με συμβατικά καύσιμα, με την προϋπόθεση της τήρησης των διατάξεων της παραγράφου 3 του ιδίου άρθρου.

 

γ) Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται με απόφαση του να θέτει σε εφαρμογή οποιοδήποτε άλλο μέτρο κριθεί απαραίτητο από την Επιτροπή Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών του Εφοδιασμού για την αντιμετώπιση διαταραχής εφοδιασμού με αργό πετρέλαιο και πετρελαιοειδή προϊόντα.

 

ΣΤ. Επιβολή κυρώσεων

 

Στους παραβάτες του Σχεδίου Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης μετά τη θέση σε εφαρμογή του, εφαρμόζονται οι εκάστοτε νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις για την επιβολή κυρώσεων ή διοικητικών μέτρων που προβλέπονται για την παράβαση της νομοθεσίας που διέπει το οικείο μέτρο του Σχεδίου Μέτρων Έκτακτης Ανάγκης.

 

Εφαρμόζονται επίσης οι κυρώσεις που προβλέπονται για την παράβαση των μέτρων που θεσπίζονται στην Απόφαση του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4123/2013. Ο αρμόδιος ή οι συναρμόδιοι καθ' ύλην Υπουργοί μεριμνούν για την έκδοση των απαραίτητων κανονιστικών πράξεων σχετικά με τη θέσπιση κυρώσεων, κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 18 του νόμου 4123/2013, για την παράβαση των οικείων μέτρων έκτακτης ανάγκης. Η διαπίστωση της παράβασης συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων από τον καθ' ύλην αρμόδιο Υπουργό.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.