Απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας 1955/90

ΣτΕ 1955/1990


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Αριθμός 1955/1990

 

Το Συμβούλιο της Επικρατείας

 

Τμήμα Δ'

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 03-04-1990, με την εξής σύνθεση: Μ. Μουζουράκης, Αντιπρόεδρος, Πρόεδρος του Δ' Τμήματος, Τ. Κούνδουρος, Π. Παραράς, Μ. Βροντάκης, Σ. Χαραλαμπίδης, Σύμβουλοι, Ν. Ρόζος, Ε. Δανδουλάκη, Πάρεδροι. Γραμματέας ο Μ. Καλαντζής, Γραμματέας του Δ' Τμήματος.

 

Για να δικάσει την από 11-10-1985 αίτηση:

 

της εταιρείας με την επωνυμία __________ (Αριθμός Μητρώου 213) Μελέτες Δημοσίων Έργων, που εδρεύει στην Τρίπολη, οδός __________, η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Κωνσταντίνο Παπασαράντο (Αριθμός Μητρώου 787/1990), που τον διόρισε με πληρεξούσιο,

 

κατά του Νομαρχιακού Ταμείου Αρκαδίας, το οποίο δεν παρέστη.

 

Με την αίτηση αυτή η αιτούσα εταιρεία επιδιώκει να ακυρωθεί η υπ' αριθμόν 16/1985 απόφαση του Νομαρχιακού Ταμείου Αρκαδίας και κάθε συναφής πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως.

 

Στη δίκη παρέστη ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων με τον Θ. Ρεντζεπέρη, Πάρεδρο της Διοικήσεως.

 

Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως του Εισηγητή, Συμβούλου Π. Παραρά.

 

Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε τον πληρεξούσιο της αιτούσης εταιρείας, ο οποίος ανέπτυξε και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους ακυρώσεως και ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση και τον αντιπρόσωπο του Υπουργού, που ζήτησε την απόρριψή της.

 

Μετά τη δημόσια συνεδρίαση, το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη και,

 

Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα

 

Σκέφθηκε κατά το Νόμο

 

1. Επειδή, δια την υπό κρίσιν αίτηση κατεβλήθησαν τα νόμιμα τέλη (υπ' αριθμούς 6280882 και 6280883 του έτους 1985 διπλότυπα εισπράξεως του Ταμείου Δικαστικών Εισπράξεων Αθηνών) και το παράβολον (υπ' αριθμούς 174244 και 15973 του έτους 1985 γραμμάτια παραβόλου).

 

2. Επειδή, δια της αιτήσεως αυτής ζητείται, εμπροθέσμως και εν γένει παραδεκτώς, η ακύρωσις της υπ' αριθμόν 16/1985 αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου του Νομαρχιακού Ταμείου Αρκαδίας, καθ' ο μέρος δι' αυτής απερρίφθη, τελικώς, αίτησις της αιτούσας εταιρείας περί αναθέσεως εις αυτήν, ως Γραφείον Μελετών, της εκπονήσεως μελέτης δια την ανέγερση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Τριπόλεως.

 

3. Επειδή, η παρούσα υπόθεσις εισήχθη εις την επταμελή σύνθεση του Τμήματος κατόπιν της υπ' αριθμόν 938/1989 παραπεμπτικής αποφάσεως αυτού υπό πενταμελή σύνθεση, λόγω της σπουδαιότητος του ανακύψαντος ζητήματος περί την ερμηνεία του άρθρου 11 παράγραφος 14 του νόμου 716/1977.

 

4. Επειδή, εις το άρθρο 11 του νόμου 716/1977 Περί μητρώου μελετητών και αναθέσεως εκπονήσεως μελετών (ΦΕΚ 295/Α/1977) ορίζονται τα εξής:

 

{1. Προκειμένου για ανάθεση μελέτης, ο εργοδότης προβαίνει σε δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους Γραφείων Μελετών για την εκπόνηση της υπό ανάθεση μελέτης που υποβάλλεται εγγράφως εντός προθεσμίας που τίθεται από τη δημοσίευση περιλήψεως της ανωτέρω προσκλήσεως στο Ενημερωτικό Δελτίο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, όχι μικρότερη από είκοσι (20) ημέρες.

 

2. ...

 

3. Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καθορίζονται συνοπτικά το αντικείμενο της μελέτης, η κατηγορία ή οι κατηγορίες και οι τάξεις των απαιτούμενων πτυχίων όπως επίσης και τυχόν πρόσθετα ειδικά προσόντα, τα οποία πρέπει να συγκεντρώνει το Γραφείο Μελετών, κατά περίπτωση. Οι τάξεις των πτυχίων προσδιορίζονται επί τη βάσει προσωρινής εκτίμησης της αμοιβής της μελέτης που διενεργείται από τον εργοδότη.

 

4. Οι μελέτες ανατίθενται με αιτιολογημένη απόφαση του εργοδότη σε Γραφείο Μελετών, ή σε συμπράττοντα Γραφεία Μελετών τα οποία εκδήλωσαν ενδιαφέρον και ανταποκρίνονται στους όρους τους λαμβάνονται υπόψη στην κατά τα ανωτέρω πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και τις διατάξεις του παρόντος Νόμου, σύμφωνα με τη διαδικασία των παραγράφων 6 έως 7 του παρόντος άρθρου.

 

5. Μεταξύ των Γραφείων Μελετών τα οποία εκδηλώνουν ενδιαφέρον, ο εργοδότης επιλέγει, κατά την κρίση αυτού, κατόπιν αξιολογήσεως των προσόντων αυτών, αριθμό Γραφείων που συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις για την ανάληψη της μελέτης. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καθορίζει τον αριθμό των Γραφείων τα οποία κατ' ανώτατο όριο επιλέγονται. Τα επιλεγόμενα ως άνω Γραφεία καλούνται όπως εντός τακτής προθεσμίας, υποβάλλουν είτε ειδική προκαταρκτική μελέτη, για μεγάλης σημασίας και ειδικά έργα, είτε απλές προκαταρκτικές εκθέσεις για μικρότερης σημασίας έργα, όπως ορίζει κάθε φορά η πρόσκληση, ώστε να είναι δυνατή η υπ' αυτών εκτίμηση των προτεινόμενων λύσεων και του προϋπολογισμού του έργου. Οι παραπάνω προκαταρκτικές μελέτες ή εκθέσεις συντάσσονται βάσει επαρκών στοιχείων που χορηγούνται από τον εργοδότη. Τα στοιχεία αυτά συγκεντρώνονται σε τεύχη, αντίγραφα των οποίων χορηγούνται σε όλους τους επιλεγέντες. Κατόπιν αξιολογήσεως των υποβαλλόμενων κατά τα ανωτέρω προκαταρκτικών μελετών ή εκθέσεων η μελέτη ανατίθεται τελικά στον υποβάλλοντα την αρτιότερη από τεχνικοοικονομικής άποψης λύση...

 

6. ...

 

7. Εάν ο εργοδότης κρίνει ότι δεν υφίσταται δυνατότητα εφαρμογής της διαδικασίας ανάθεσης που περιγράφεται στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου μπορεί, εφόσον αυτό αναφέρεται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η μελέτη να ανατίθεται με απευθείας επιλογή, βάσει αιτιολογημένης απόφασης του εργοδότη, χωρίς να τηρούνται οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων 5 ή 6, σε Γραφείο Μελετών από αυτά που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, το οποίο ανταποκρίνεται στους όρους που λαμβάνονται υπόψη στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και τις διατάξεις του παρόντος. ...

 

14. Μελέτες οι οποίες απαιτούν πτυχία Α ή Β τάξεως ανατίθενται υποχρεωτικώς εις μελετητές ή Γραφεία Μελετών έχοντα έδρα εις τον Νομό ή το Διαμέρισμα αντιστοίχως, εφ' όσον υφίστανται τοιαύτα Γραφεία Μελετών ή μελετητές.

 

15. ...

 

16. Καθ' οιασδήποτε πράξεως του εργοδότη, από της δημοσιεύσεως της προκλήσεως εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι και της εκδόσεως της εγκριτικής απόφασης αυτού περί ανάθεσης της μελέτης, μπορεί να ασκηθεί ένσταση από κάθε ενδιαφερόμενο Γραφείο Μελετών εντός ανατρεπτικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση ή κοινοποίηση, κατά περίπτωση, της σχετικής πράξης του εργοδότη. Η ένσταση ασκείται ενώπιον του εργοδότη και κοινοποιείται ταυτόχρονα και στη ΓΕΜ, η οποία εντός δέκα πέντε (15) ημερών γνωμοδοτεί προς τον εργοδότη. Επί της ενστάσεως αποφαίνεται τελικά ο εργοδότης μετά τη λήψη της γνωμοδοτήσεως ή και χωρίς αυτή εάν παρέλθει άκαρπη η ανωτέρω προθεσμία.}

 

Εξ άλλου, υπό του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος 194/1979 Περί εκτελέσεως των άρθρων 11 και επόμενα του νόμου 716/1977 (ΦΕΚ 53/Α/1979) ορίζεται ότι:

 

{1. Η αξιολόγηση για την επιλογή των γραφείων Μελετών σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 11 του νόμου 716/1977, των οποίων οι προκαταρκτικές μελέτες ή εκθέσεις θα γίνουν δεκτές, γίνεται με γνωμοδότηση Επιτροπής που συστήνεται από τρία έως πέντε πρόσωπα για αυτό το σκοπό από τον εργοδότη, με κατάλληλη εμπειρία και προσόντα, ανάλογα με τη σπουδαιότητα του έργου.

 

2. Η επιτροπή προβαίνει στον έλεγχο των τυπικών προσόντων αυτών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και στη συνεχεία στην αξιολόγηση όσων από αυτούς συγκεντρώνουν τα τυπικά αυτά προσόντα. Η αξιολόγηση στηρίζεται στην εκτίμηση των ουσιαστικών προσόντων του Γραφείου Μελετών και των δυνατοτήτων του Γραφείου σύμφωνα με τον προβλεπόμενο χρόνο εκπόνησης της μελέτης λόγω των τυχόν άλλων υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί από αυτό. Κατά την εκτίμηση των ουσιαστικών προσόντων λαμβάνονται υπόψη όλα τα γνωστά στα μέλη της Επιτροπής στοιχεία, ιδιαίτερα δε το μελετητικό έργο του Γραφείου Μελετών που έχει επιτελεσθεί, και το επιστημονικό δυναμικό του και οι σχετικές με αυτό εγγραφές στο Μητρώο Μελετητών.

 

3. Οι προηγούμενες παράγραφοι εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση της επιλογής σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του ιδίου άρθρου 11 του νόμου 716/1977.}

 

Τέλος, εις μεν το προεδρικό διάταγμα 798/1978 Περί καθορισμού ορίων προεκτιμώμενης αμοιβής μελετών κατά τάξιν πτυχίου (ΦΕΚ 185/Α/1978) καθορίζονται πέντε Τάξεις πτυχίων (Α' - Ε'), εις δε το προεδρικό διάταγμα 862/1978 Περί καθορισμού του αριθμού και των ορίων των διαμερισμάτων της Χώρας, προς εφαρμογήν του νόμου 716/1977 (ΦΕΚ 207/Α/1978), ορίζεται, εις άρθρον μόνον, ότι:

 

{Ο αριθμός και τα όρια των Διαμερισμάτων της Χώρας προς εφαρμογήν του νόμου 716/1977, καθορίζονται ως κάτωθι:

 

1. ...

 

3. Διαμέρισμα Πελοποννήσου και Δυτικής Στερεάς Ελλάδος, περιλαμβάνον τους Νομούς Κορινθίας, Αργολίδος, Αχαΐας, Ηλείας, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αρκαδίας, Αιτωλοακαρνανίας, Ζακύνθου και Κεφαλληνίας ...}

 

5. Επειδή, κατά την έννοια των παρατεθεισών διατάξεων και ιδίως της παραγράφου 14 του άρθρου 11 του νόμου 716/1977, οσάκις ο εργοδότης, εν όψει της σοβαρότητος της μελέτης, κρίνει σκόπιμον να θέση εις την πρόσκληση προς εκδήλωση ενδιαφέροντος δια την εκπόνηση σχετικής μελέτης ως όρον, κατά κατηγορίας μελετών, την διαζευκτική ύπαρξη πτυχίου Β' ή Γ' Τάξεως, δύναται ούτος να προκρίνει, εφ' όσον την θεωρεί καλύτερη, και ομάδα μελετητών που έχουν πτυχίον Γ' Τάξεως και έδρα εκτός του οικείου Νομού ή Διαμερίσματος όπου πρόκειται να εκτελεσθεί το έργον, μη δεσμευόμενος εις την περίπτωσιν αυτήν εκ του κανόνος της εντοπιότητας που θέτει η ως άνω παράγραφος 14, η οποία δεν αναφέρεται σε πτυχία Γ' Τάξεως. Δηλαδή, ο εργοδότης δεν υποχρεούται, στην περίπτωσιν αυτή, να προκρίνει, εάν υπάρχει σχετική αίτησις, την ομάδα μελετητών που έχουν πτυχία μόνον Β' Τάξεως και εδρεύουν, άπαντες, εις τον οικείον Νομό ή Διαμέρισμα. Διάταξις άλλωστε με την οποίαν καθιερώνεται προτίμησις υπέρ ορισμένων γραφείων μελετών είναι, ως εκ της φύσεώς της, στενώς ερμηνευτέα.

 

6. Επειδή, εν προκειμένω, εις την υπ' αριθμόν 1151/1985 πρόσκληση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του καθ' ου Ταμείου δια την εκδήλωση ενδιαφέροντος περί εκπονήσεως μελέτης του έργου ανεγέρσεως του 2ου Δημοτικού Σχολείου Τριπόλεως, ρητώς ορίσθηκε ότι:

 

{οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να διαθέτουν πτυχίο:

 

Β' ή Γ' Τάξεως για κατηγορία 6 αρχιτεκτονικών μελετών,
Β' ή Γ' Τάξεως για κατηγορία 8 στατικών μελετών, και
Β' Τάξεως για κατηγορία 9 μελετών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.}

 

Υποβληθεισών σχετικών αιτήσεων, η Επιτροπή αξιολογήσεως προέκρινε, εις το από 28-05-1985 Πρακτικόν της, την υπ' αριθμόν 6 τριμελή ομάδα μελετητών, εις την οποίαν μετέχουν, όπως προκύπτει εκ του κειμένου του Πρακτικού τούτου, για τις ως άνω δύο πρώτες κατηγορίες μελετών, μελετητές με πτυχίον Γ' Τάξεως, ο δε εξ' αυτών __________ έχει έδρα την Αθήνα, ήτοι εκτός του οικείου Νομού και Διαμερίσματος, εν συνεχεία δε το Διοικητικό Συμβούλιον του καθ' ου Ταμείου επέλεξε αυτήν την ομάδα δια του υπ' αριθμόν 11/1985 Πρακτικού. Κατά της αποφάσεως αυτής άσκησε ένσταση η αιτούσα εταιρεία, έχουσα υποβάλει όμοια αίτηση, ισχυριζόμενη ότι κακώς ανετέθη η μελέτη του ως άνω σχολείου:

 

{εις κοινοπραξία εκτός διαμερίσματος, αφού υπάρχει το γραφείον μας που εδρεύει στο διαμέρισμα (Τρίπολη) και έχει όλες τις κατηγορίες (αρχιτεκτονικά, στατικά, ηλεκτρομηχανολογικά) σε Β' Τάξη όπως απαιτεί η διακήρυξη.}

 

Επί της ενστάσεως αυτής, η μεν Επιτροπή αξιολογήσεως απήντησε (έγγραφο από 28-06-1985) ότι:

 

{παράλληλα με τα άλλα κριτήρια δεν αγνόησε το κριτήριο της εντοπιότητας (τα δύο από τα τρία μέλη της ομάδας που επελέγη εδρεύουν στο διαμέρισμα)}

 

η Γνωμοδοτική όμως Επιτροπή Μελετών (ΓΕΜ) εισηγήθηκε την αποδοχή της ενστάσεως (συνεδρίαση της 11-07-1985) με την σκέψη ότι:

 

{εφ' όσον πρόκειται για μελέτες που έχουν καταταχθεί από τον εργοδότη σε περισσότερες της μιας κατηγορίες ... (στατικά, αρχιτεκτονικά, μηχανολογικά) και απαιτούνται πτυχία Β' ή Γ' Τάξεως, η ανάθεση των μελετών αυτών σε μελετητές του Διαμερίσματος είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με την διάταξη της παραγράφου 14, εφ' όσον υπάρχουν τέτοιοι μελετητές που διαθέτουν πτυχίο εντός του Διαμερίσματος και στις 3 κατηγορίες μελετών, όπως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση. Σε περίπτωση που υφίστανται περισσότερες από μία ομάδες Γραφείων Μελετών, που διαθέτουν την παραπάνω εντοπιότητα, πρέπει να γίνει αξιολόγηση μεταξύ των Γραφείων αυτών και μόνο.}

 

Εξεδόθη, ούτως, η νυν προσβαλλόμενη πράξις, η οποία, δεχόμενη την παρατεθείσα σκέψη της Επιτροπής αξιολογήσεως, απέρριψε την ένσταση. Με τα δεδομένα όμως αυτά, και εν όψει των εκτεθέντων εις την προηγούμενη σκέψη, η προσβαλλόμενη πράξις νομίμως απέρριψε την ένσταση της αιτούσης εταιρείας από της εν προκειμένω ερευνώμενης απόψεως και ο περί του αντιθέτου λόγος ακυρώσεως είναι απορριπτέος ως αβάσιμος.

 

7. Επειδή, περαιτέρω, ως προκύπτει εκ των παρατεθεισών διατάξεων των άρθρων 11 παράγραφος 4 του νόμου 716/1977 και 2 παράγραφος 2 του προεδρικού διατάγματος 194/1979, δια την επιλογήν του Γραφείου Μελετών εις το οποίον θα ανατεθεί απ' ευθείας η εκπόνησις μελέτης, σύμφωνα με την προβλεπομένη από το άρθρο 11 παράγραφος 7 του νόμου 716/1977 διαδικασία, πρέπει να αξιολογούνται τα ουσιαστικά προσόντα των εχόντων τις τυπικές προϋποθέσεις Γραφείων και να επιλέγεται, κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του εργοδότου, το Γραφείον που συγκεντρώνει τα μείζονα προσόντα, ως ταύτα περιγράφονται εις το άρθρο 2 παράγραφος 2 του προεδρικού διατάγματος 194/1979, έστω και αν κατ' ελάχιστον μόνον υπερτερεί των λοιπών (ΣτΕ 1755/1985, 940/1989).

 

8. Επειδή, εν προκειμένω, εκ των στοιχείων του φακέλου προκύπτουν τα εξής: κατόπιν της ως άνω υπ' αριθμόν 1151/1985 προσκλήσεως εκδηλώσεως ενδιαφέροντος για την ανάθεση εκπονήσεως μελέτης προς ανέγερση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Τριπόλεως, εις την οποίαν ρητώς οριζόταν ότι η ανάθεση θα γίνει επί τη βάσει της παραγράφου 7 του άρθρου 11 του νόμου 716/1977, υπεβλήθησαν τελικώς δεκαεννέα αιτήσεις μεταξύ των οποίων και η της αιτούσης, πλην εις το από 28-05-1985 Πρακτικόν αξιολογήσεως της ειδικής τριμελούς Επιτροπής προτάθηκε η ανάθεσις της μελέτης:

 

{στην ομάδα (6) των μελετητών __________, η οποία πληροί όλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την καλή και εμπρόθεσμη εκπόνηση της μελέτης.}

 

Κατ' επίκληση του Πρακτικού τούτου και με την αυτήν ακριβώς αιτιολογία, το Διοικητικό Συμβούλιον του καθ' ου Ταμείου απεφάσισε (Πρακτικόν υπ' αριθμόν 11/1985) την ανάθεση της μελέτης εις την ρηθείσα ομάδα μελετητών, την εν λόγω δε αιτιολογία εμμέσως αποδέχεται και η, κατόπιν της ενστάσεως της αιτούσης, εκδοθείσα και ήδη προσβαλλόμενη υπ' αριθμόν 16/1985 μεταγενεστέρα απόφασις του Διοικητικού Συμβουλίου του καθ' ου Ταμείου. Με τα δεδομένα όμως αυτά, η προσβαλλόμενη πράξις δεν περιέχει αιτιολογία και δη νόμιμο, διότι δεν προβαίνει, ως κατά τα στην προηγουμένη σκέψη επιβαλλόταν, εις αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων και επί τη βάσει αυτής εις σύγκριση και επιλογήν του υπερέχοντος Γραφείου Μελετών. Κατ' ακολουθίαν, βασίμως προβάλλεται ο περί αναιτιολόγητου έτερος λόγος ακυρώσεως και πρέπει, εκ του λόγου τούτου, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξις.

 

9. Επειδή, κατά ταύτα, η κρινομένη αίτησις πρέπει να γίνει δεκτή.

 

Δια ταύτα

 

Δέχεται την υπό κρίσιν αίτηση.

 

Ακυρώνει την υπ' αριθμόν 16/1985 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νομαρχιακού Ταμείου Αρκαδίας, καθ' ο μέρος αυτή αναφέρεται εις την πρόκριση μελέτης δια την ανέγερση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Τριπόλεως,

 

Διατάσσει την απόδοση του κατατεθέντος παραβόλου και,

 

Επιβάλλει εις βάρος του Νομαρχιακού Ταμείου Αρκαδίας την δικαστική δαπάνη της αιτούσης εταιρείας εκ δραχμών 28.000.

 

Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 03-04-1990 και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση της 05-06-1990.

 

Ο Πρόεδρος του Δ' Τμήματος

Ο Γραμματέας του Δ' Τμήματος

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.