Απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας 2688/10

ΣτΕ 2688/2010


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Αριθμός 2688/2010

 

Το Συμβούλιο της Επικρατείας

 

Τμήμα Ε

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 14-10-2008, με την εξής σύνθεση: Κ. Μενουδάκος, Αντιπρόεδρος, Πρόεδρος του Ε' Τμήματος, Αγγελική Θεοφιλοπούλου, Ν. Ρόζος, Ιωάννης Μαντζουράνης, Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, Σύμβουλοι, Χρήστος Ντουχάνης, Χρήστος Λιάκουρας, Πάρεδροι. Γραμματέας η Ευαγγελία Κουμεντέρη, Γραμματέας του Ε' Τμήματος.

 

Για να δικάσει:

 

Α. Την από 09-08-2007 αίτηση

 

των: 1. ... και 19. ...

 

κατά των: 1) Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, ο οποίος παρέστη με την Χριστίνα Διβάνη, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και 2) Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών - Πειραιώς, η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Παναγιώτη Δημητρόπουλο (Αριθμός Μητρώου 17778), που τον διόρισε με πληρεξούσιο ο Νομάρχης,

 

και κατά των παρεμβαινόντων:

 

Α) Υπουργού Πολιτισμού, ο οποίος δεν παρέστη,

 

Β) Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων και με το διακριτικό τίτλο Κέντρο Παγοδρομιών και Τροχοδρομήσεων Αθηνών, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής (Ακακιών 52, Πολύδροσο), η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Επαμεινώνδα Σπηλιωτόπουλο (Αριθμός Μητρώου 643), που τον διόρισε με πληρεξούσιο ο νόμιμος εκπρόσωπός της ...,

 

Γ) Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ), που εδρεύει στο Χαλάνδρι Αττικής (Λεωφόρος Δημητρίου Βικέλα 52), η οποία παρέστη με την δικηγόρο Γεωργία Γιαννακούρου (Αριθμός Μητρώου 11891), που την διόρισε με απόσπασμα πρακτικού συνεδριάσεως της Ολομέλειας της,

 

Δ) Αθλητικής Ομοσπονδίας με την επωνυμία Ελληνική Ομοσπονδία Παγοδρομιών, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής (Ακακιών 52), η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Ιωάννη Βούλτση (Αριθμός Μητρώου 956), που τον διόρισε με πληρεξούσιο ο Πρόεδρος του Διοικητικού του Συμβουλίου ...,

 

Ε) 1. ... και 104. ... οι οποίοι δεν παρέστησαν,

 

Ε) Αθλητικών Σωματείων με την επωνυμία: 1. Παγοδρομικός Αθλητικός Σύλλογος Χαλκίδος Αβάντες, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, οδός Ακακιών, αριθμός 52, ο οποίος παρέστη με τον ίδιο πιο πάνω δικηγόρο Ιωάννη Βούλτση, που τον διόρισε με πληρεξούσιο ο Πρόεδρος του Διοικητικού του Συμβουλίου ..., 2. Αθλητικό Σωματείο Παγοδρομιών Άλμπατρος, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, οδός Ακακιών, αριθμός 52, το οποίο παρέστη με τον ίδιο πιο πάνω δικηγόρο Ιωάννη Βούλτση, που τον διόρισε με πληρεξούσιο η Πρόεδρος του Διοικητικού του Συμβουλίου... και 3. Αθλητικό Σωματείο Παγοδρομίων - Παλαιού Ψυχικού Αλάσκα, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, οδός Ακακιών, αριθμός 52, το οποίο παρέστη με τον ίδιο πιο πάνω Ιωάννη Βούλτση, που τον διόρισε με πληρεξούσιο ο Πρόεδρος του Διοικητικού του Συμβουλίου ... και

 

ΣΤ) υπό σύσταση πολιτιστικού σωματείου με την επωνυμία Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Κατοίκων Δήμου Αμαρουσίου Αττικής Ελπίδα, που εδρεύει προσωρινά στο Μαρούσι Αττικής, οδός Ακακιών, αριθμός 52, το οποίο παρέστη με τον ίδιο πιο πάνω δικηγόρο Ιωάννη Βούλτση, που τον διόρισαν με πληρεξούσιο τα μέλη της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής: 1) ... και 4) ...

 

Με την αίτηση αυτή οι αιτούντες επιδιώκουν να ακυρωθούν:

 

α) η υπ' αριθμόν 37145/2007, 36695/2007 από 10-07-2007 απόφαση του Νομάρχη Αθηνών, με την οποία εγκρίθηκαν περιβαλλοντικοί όροι Παγοδρομίου στην περιοχή Κάτω Σωρού Αμαρουσίου,

 

β) η υπ' αριθμόν ΔΜΕΟ/3034/ζ-στ/1022/Φ915/18-05-2007 πράξη της Διεύθυνσης Μελετών Έργων Οδοποιίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, για την κυκλοφοριακή σύνδεση χώρων σταθμεύσεως ιδιωτικής χρήσης επιβατικών Αθλητικού Κέντρου δυναμικότητας 95 θέσεων,

 

γ) η υπ' αριθμόν 45798/08-11-2006 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΦΕΚ 125/ΑΑΠ/2006), με την οποία καθορίστηκαν όροι και περιορισμοί δόμησης για την ανέγερση του εν λόγω αθλητικού κέντρου Παγοδρομίου στην εκτός σχεδίου περιοχή Κάτω Σωρός του Δήμου Αμαρουσίου του Νομού Αττικής και κάθε άλλη σχετική πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως.

 

Β. Την από 05-09-2007 αίτηση:

 

των: 1. ... και 19. ...

 

κατά των:

 

1) Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, ο οποίος παρέστη με την Χριστίνα Διβάνη, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,

 

2) Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών - Πειραιώς, η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Παναγιώτη Δημητρόπουλο (Αριθμός Μητρώου 17778), που τον διόρισε με πληρεξούσιο ο Νομάρχης και

 

3) Δήμου Αμαρουσίου Αττικής, ο οποίος παρέστη με την δικηγόρο Παναγιώτα Τσίνα-Ντόνα (Αριθμός Μητρώου 6904), που την διόρισε με απόφασή του ο Δήμαρχος,

 

και κατά των παρεμβαινόντων:

 

Α) Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων και με το διακριτικό τίτλο Κέντρο Παγοδρομιών και Τροχοδρομήσεων Αθηνών, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής (Ακακιών 52, Πολύδροσο), η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Επαμεινώνδα Σπηλιωτόπουλο (Αριθμός Μητρώου 643), που τον διόρισε με πληρεξούσιο ο νόμιμος εκπρόσωπός της Ευάγγελος Αρμακόλας,

 

Β) Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ), που εδρεύει στο Χαλάνδρι Αττικής (Λεωφ. Δημητρίου Βικέλα 52), η οποία παρέστη με την δικηγόρο Γεωργία Γιαννακούρου (Αριθμός Μητρώου 11891), που την διόρισε με απόσπασμα πρακτικού συνεδριάσεως της Ολομέλειας της,

 

Γ) Αθλητικής Ομοσπονδίας με την επωνυμία Ελληνική Ομοσπονδία Παγοδρομιών, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής (Ακακιών 52), η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Ιωάννη Βούλτση (Αριθμός Μητρώου 956), που τον διόρισε με πληρεξούσιο ο Πρόεδρος του Διοικητικού του Συμβουλίου ...,

 

Δ) 1. ... και 104. ... οι οποίοι δεν παρέστησαν,

 

Με την αίτηση αυτή οι αιτούντες επιδιώκουν να ακυρωθούν:

 

α) η υπ' αριθμόν 37145/2007, 36695/2007 από 10-07-2007 απόφαση του Νομάρχη Αθηνών, με την οποία εγκρίθηκαν περιβαλλοντικοί όροι Παγοδρομίου στην περιοχή Κάτω Σωρού Αμαρουσίου,

 

β) η υπ' αριθμόν ΔΜΕΟ/3034/ζ-στ/1022/Φ915/18-05-2007 πράξη της Διεύθυνσης Μελετών Έργων Οδοποιίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, για την κυκλοφοριακή σύνδεση χώρων σταθμεύσεως ιδιωτικής χρήσης επιβατικών Αθλητικού Κέντρου δυναμικότητας 95 θέσεων,

 

γ) η υπ' αριθμόν 45798/08-11-2006 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΦΕΚ 125/ΑΑΠ/2006), με την οποία καθορίστηκαν όροι και περιορισμοί δόμησης για την ανέγερση του εν λόγω αθλητικού κέντρου Παγοδρομίου στην εκτός σχεδίου περιοχή Κάτω Σωρός του Δήμου Αμαρουσίου του Νομού Αττικής και κάθε άλλη σχετική πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως.

 

Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως του Εισηγητή, Παρέδρου Χρήστο Λιάκουρα.

 

Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε τους πληρεξουσίους των παρεμβαινόντων που παρέστησαν, τους πληρεξουσίους των καθ' ων και την αντιπρόσωπο του Υπουργού, οι οποίοι ζήτησαν την απόρριψη των κρινόμενων αιτήσεων.

 

Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου και

 

Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα

 

Σκέφθηκε κατά το Νόμο

 

1. Επειδή, για την άσκηση των υπό κρίση αιτήσεων έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (υπ' αριθμόν 843767, 1944062/2007 ειδικά έντυπα παραβόλου για την πρώτη αίτηση και υπ' αριθμόν 2906986, 3865892/2007 ειδικά έντυπα παραβόλου για τη δεύτερη αίτηση).

 

2. Επειδή, με την πρώτη από τις αιτήσεις αυτές ζητείται η ακύρωση:

 

α) της υπ' αριθμόν 37145/2007, 36695/2007 από 10-07-2007 απόφασης του Νομάρχη Αθηνών με την οποία εγκρίθηκαν περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία αθλητικού κέντρου με παγοδρομική πίστα και κολυμβητική δεξαμενή της εταιρείας Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών, στο Μαρούσι Αττικής, επί των οδών Ευζώνων, Εθνάρχου Μακαρίου και παράπλευρου Αττικής Οδού, στη θέση Κάτω Σωρός,

 

β) της υπ' αριθμόν ΔΜΕΟ/3034/ζ-στ/1022/Φ915/18-05-2007 πράξης της Διεύθυνσης Μελετών Έργων Οδοποιίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, στην οποία εκτίθεται η καταρχήν σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας αυτής για την κυκλοφοριακή σύνδεση του υπόγειου και εν μέρει υπαίθριου χώρου στάθμευσης ιδιωτικής χρήσης επιβατικών αυτοκινήτων του ανωτέρω αθλητικού κέντρου στην προαναφερόμενη θέση με τη δημοτική οδό Εθνάρχου Μακαρίου και

 

γ) της υπ' αριθμόν 45798/08-11-2006 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΦΕΚ 125/ΑΑΠ/2006), με την οποία καθορίστηκαν όροι και περιορισμοί δόμησης για την ανέγερση του εν λόγω αθλητικού κέντρου Παγοδρομίου στην εκτός σχεδίου περιοχή Κάτω Σωρός του Δήμου Αμαρουσίου του Νομού Αττικής.

 

Με τη δεύτερη από τις κρινόμενες αιτήσεις ζητείται η ακύρωση, των ανωτέρω πράξεων, καθώς και της υπ' αριθμόν 201/27-08-2007 οικοδομικής άδειας της Πολεοδομικής Υπηρεσίας του Δήμου Αμαρουσίου, που αφορά την ανέγερση του ανωτέρω αθλητικού κέντρου.

 

3. Επειδή, οι κρινόμενες αιτήσεις πρέπει να συνεκδικαστούν λόγω της συνάφειάς τους. Και ναι μεν η εκδίκαση της δεύτερης αιτήσεως ακυρώσεως, κατά το μέρος που αυτή στρέφεται κατά της υπ' αριθμόν 201/2007 οικοδομικής άδειας ανήκει στην αρμοδιότητα του Διοικητικού Εφετείου, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 1 περίπτωση θ' του νόμου [Ν] 702/1977 (ΦΕΚ 268/Α/1977), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 παράγραφος 1 του νόμου 2944/2001 (ΦΕΚ 222/Α/2001), δεδομένου, όμως, ότι οι λοιπές συμπροσβαλλόμενες με την αίτηση αυτή πράξεις υπάγονται στην αρμοδιότητα του Συμβουλίου της Επικρατείας συντρέχει, ενόψει της συνάφειάς τους, λόγος να εκδικασθεί και η δεύτερη αίτηση ακυρώσεως από το Συμβούλιο της Επικρατείας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 67 παράγραφος 2 του προεδρικού διατάγματος 18/1989 Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΦΕΚ 8/Α/1989) (παράβαλε ΣτΕ 3193/2000 Ολομέλεια, 1440/2006).

 

4. Επειδή, οι υποθέσεις εισάγονται στην επταμελή σύνθεση του Ε' Τμήματος, μετά την παραπομπή τους σ' αυτή με την υπ' αριθμόν 2230/2008 απόφαση του Τμήματος με πενταμελή σύνθεση, λόγω σπουδαιότητας των ζητημάτων που ανέκυψαν.

 

5. Επειδή, με την πιο πάνω παραπεμπτική απόφαση κηρύχθηκε καταργημένη η δίκη ως προς αμφότερες τις συνεκδικαζόμενες αιτήσεις, οι οποίες ασκούνται από τους ίδιους αιτούντες, ως προς τους αναγραφόμενους στα σχετικά δικόγραφα υπ' αριθμούς 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 17 αιτούντες, απορρίφθηκαν δε οι αιτήσεις αυτές ως απαράδεκτες ως προς τον 18 αιτούντα Κανδίδη Εμμανουήλ Ρήνα. Κατά συνέπεια, οι υπό κρίση αιτήσεις εισάγονται για συζήτηση μόνον ως προς τους λοιπούς αιτούντες.

 

6. Επειδή, με την προαναφερόμενη παραπεμπτική απόφαση η υπό κρίση δεύτερη αίτηση ακυρώσεως (με αριθμό πρωτοκόλλου: 5781/05-09-2007), κατά το μέρος που στρέφεται κατά της υπ' αριθμούς 37145/2007, 36695/2007 από 10-07-2007 απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του Νομάρχη Αθηνών, της υπ' αριθμόν ΔΜΕΟ/3034/ζ-στ/1022/Φ915/18-05-2007 πράξης της Διεύθυνσης Μελετών Έργων Οδοποιίας Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και της υπ' αριθμόν 45798/08-11-2006 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, απορρίφθηκε ως δεύτερη αιτήσεως ακυρώσεως κατά των αυτών πράξεων, κατά των οποίων έχει ασκηθεί από τους ίδιους αιτούντες η άλλη αίτηση ακυρώσεως (με αριθμό πρωτοκόλλου 5334/09-08-2007). Επομένως, η δεύτερη αυτή αίτηση ακυρώσεως είναι εξεταστέα μόνον κατά το μέρος που στρέφεται κατά της προσβαλλόμενης οικοδομικής άδειας.

 

7. Επειδή, περαιτέρω, με την ίδια παραπεμπτική απόφαση απορρίφθηκαν ως απαράδεκτες λόγω μη νομιμοποίησης του δικηγόρου που υπογράφει τα δικόγραφα οι ασκηθείσες υπέρ του κύρους των προσβαλλόμενων πράξεων από 26-11-2007 παρεμβάσεις (αριθμός κατάθεσης 1038 - 9/28-11-2007) διεθνών αθλητών αθλημάτων παγοδρομιών, μελών των οικείων εθνικών ομάδων, ως προς όλους τους παρεμβαίνοντες πλην των κατά τα σχετικά δικόγραφα υπ' αριθμούς 1, 10, 22, 60, 71 και 75.

 

8. Επειδή, όπως κρίθηκε με την ανωτέρω παραπεμπτική απόφαση, παραδεκτώς παρεμβαίνουν υπέρ του κύρους των προσβαλλόμενων πράξεων με αντίστοιχα δικόγραφα προς αντίκρουση των κρινόμενων αιτήσεων η εταιρεία Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία, υπέρ της οποίας εκδόθηκαν οι πράξεις αυτές, καθώς και η Ελληνική Ομοσπονδία Παγοδρομιών, οι μνημονευόμενοι στην προηγούμενη σκέψη διεθνείς αθλητές των αθλημάτων παγοδρομιών, ως προς τους οποίους νομιμοποιήθηκε ο υπογράφων τα δικόγραφα πληρεξούσιος δικηγόρος, και ο Υπουργός Πολιτισμού διότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, το επίδικο αθλητικό κέντρο θα χρησιμοποιείται από αθλητικά σωματεία και αθλητές που υπάγονται στην εποπτευόμενη από τον Υπουργό Πολιτισμού εν λόγω ομοσπονδία, η οποία, κατά το άρθρο 19 του νόμου 2725/1999 (ΦΕΚ 121/Α/1999), συνιστά την ανώτατη οργάνωση αθλητικών σωματείων που καλλιεργούν τα ολυμπιακά αθλήματα των παγοδρομιών με σκοπό την ανάπτυξή τους σε όλη τη χώρα. Εξάλλου, όπως επίσης κρίθηκε με την ανωτέρω παραπεμπτική απόφαση, παραδεκτώς ασκείται παρέμβαση και από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή εφόσον, κατά το άρθρο 3 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 130/2000 (ΦΕΚ 113/Α/2000) έχει ως σκοπό, μεταξύ άλλων, τη μέριμνα για την ανάπτυξη, προαγωγή και προστασία του αθλητισμού και την άσκηση εποπτείας στους τομείς των ολυμπιακών αθλημάτων, στα οποία, κατά τα ανωτέρω, περιλαμβάνονται τα αθλήματα των παγοδρομιών.

 

9. Επειδή, τα αθλητικά σωματεία με την επωνυμία Παγοδρομικό Σωματείο Αβάντες, Αθλητικό Σωματείο Άλμπατρος και Αθλητικό Σωματείο Αλάσκα, τα οποία, όπως προκύπτει από τα προσκομιζόμενα καταστατικά, έχουν ως σκοπό, μεταξύ άλλων, την καλλιέργεια των αθλημάτων παγοδρομιών παραδεκτώς ασκούν παρέμβαση, το πρώτον, ενώπιον της επταμελούς συνθέσεως του Δικαστηρίου.

 

10. Επειδή, μετά τη συζήτηση των υπό κρίση υποθέσεων ενώπιον της πενταμελούς συνθέσεως του Τμήματος και τη δημοσίευση της ανωτέρω υπ' αριθμόν 2230/2008 παραπεμπτικής απόφασης του Δικαστηρίου, ασκήθηκε, το πρώτον, παρέμβαση από το υπό σύσταση πολιτιστικό σωματείο με την επωνυμία Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Κατοίκων Δήμου Αμαρουσίου Αττικής. Όπως, όμως, προκύπτει από το δικόγραφο της εν λόγω παρέμβασης αλλά και τα σχετικά στοιχεία που προσκομίσθηκαν, το παρεμβαίνον σωματείο δεν είχε ολοκληρώσει την εκ του νόμου προβλεπόμενη διαδικασία σύστασής του και δεν είχε αποκτήσει νομική προσωπικότητα κατά το χρόνο άσκησης της παρέμβασης, ούτε, άλλωστε, κατά το χρόνο συζήτησης των κρινόμενων υποθέσεων ενώπιον της επταμελούς συνθέσεως του Τμήματος εφόσον για τη συζήτηση της αίτησης αναγνώρισής του ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών έχει οριστεί δικάσιμος η 20-10-2008. Ενόψει αυτού, η παρέμβαση αυτή πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.

 

11. Επειδή, με υπόμνημα που κατατέθηκε μετά τη συζήτηση των υποθέσεων στο ακροατήριο, εντός της προθεσμίας που χορήγησε ο Πρόεδρος, η παρεμβαίνουσα εταιρεία και οι παρεμβαίνοντες διεθνείς αθλητές των αθλημάτων παγοδρομιών, προβάλλουν ότι οι υπό κρίση αιτήσεις δεν έχουν ασκηθεί εγκύρως, διότι ο δικηγόρος Κ. Χαραλαμπίδης, ο οποίος υπογράφει τα οικεία δικόγραφα, δεν είχε κατά το χρόνο κατάθεσης των αιτήσεων την ιδιότητα του δικηγόρου παρ' Αρείω Πάγω. Ο ισχυρισμός όμως αυτός είναι απορριπτέος ως νόμω αβάσιμος, δεδομένου ότι σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 17 παράγραφος 4, 26 παράγραφος 1 και 27 παράγραφοι 1 και 2 του προαναφερόμενου προεδρικού διατάγματος 18/1989, όπως το τελευταίο αυτό άρθρο τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 παράγραφος 2)α του νόμου [Ν] 2479/1997 (ΦΕΚ 67/Α/1997), οι οποίες υπερισχύουν, ως ειδικές, κάθε σχετικής γενικής ρύθμισης, τα κατατιθέμενα ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας δικόγραφα, περιλαμβανομένων και εκείνων με τα οποία ασκείται αίτηση ακυρώσεως, δεν είναι αναγκαίο να υπογράφονται από δικηγόρο παρ' Αρείω Πάγω, αλλά μπορεί να υπογράφονται και από δικηγόρο παρά Πρωτοδίκαις ή παρ' Εφέταις, διότι η ιδιότητα του δικηγόρου παρ' Αρείω Πάγω απαιτείται μόνο για την παράσταση αυτού ενώπιον του ακροατηρίου, η οποία, όμως, δεν είναι υποχρεωτική, η δε νομιμοποίηση του υπογράφοντος το δικόγραφο δικηγόρου ως πληρεξουσίου του αιτούντος αποδεικνύεται και με την προσκόμιση σχετικού συμβολαιογραφικού πληρεξουσίου ή με την έγκριση της άσκησης του ενδίκου μέσου με προφορική δήλωση του διαδίκου στο ακροατήριο κατά τη συζήτηση της υπόθεσης (παράβαλε ΣτΕ 1529/1999, 3107/1988, 1464/1981, 706/1979).

 

12. Επειδή, στο άρθρο 9 του από 06-10-1978 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 538/Δ/1978), του οποίου το περιεχόμενο αποδίδεται στο άρθρο 174 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας που κυρώθηκε με το από 14-07-1999 προεδρικό διάταγμα (ΦΕΚ 580/Δ/1999), ορίζονται τα εξής:

 

{1. Οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων για την ανέγερση αθλητικών εγκαταστάσεων μείζονος σημασίας καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων μετά από πρόταση της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος. Προκειμένου για εγκατάσταση ήσσονος σημασίας, όπως απλά γήπεδα, ανοικτά κολυμβητήρια και μικρά γυμναστήρια κτιριακού όγκου μικρότερου των 2.000 m3 οι όροι και περιορισμοί δόμησης καθορίζονται με απόφαση του αρμόδιου νομάρχη σύμφωνα με την προαναφερόμενη διαδικασία.

 

2. Στις περιπτώσεις αθλητικών έργων μεγάλης χωρητικότητας όπως στάδια, γήπεδα κ.λ.π. απαιτείται η κυκλοφοριακή σύνδεση της εγκατάστασης με το οδικό δίκτυο της περιοχής, σύμφωνα με τις διατάξεις του βασιλικού διατάγματος 465/1970, όπως εκάστοτε ισχύει.}

 

Σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές επιτρέπεται να καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων ή του οικείου νομάρχη, κατά περίπτωση, σύμφωνα με τη διάκριση που θεσπίζεται με τις διατάξεις αυτές, ύστερα από πρόταση της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος, όροι και περιορισμοί δόμησης για την ανέγερση γηπέδων και αθλητικών εγκαταστάσεων σε εκτός σχεδίου περιοχή. Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων οι αποφάσεις αυτές, με τις οποίες εγκρίνονται όροι δόμησης για γήπεδα εκτός σχεδίου, επιβάλλουν ειδικό καθεστώς όρων δόμησης στα ακίνητα αυτά για την ανέγερση κτιρίων με χρήση αθλητικών εγκαταστάσεων και έχουν, ως εκ τούτου, κανονιστικό χαρακτήρα. Συνεπώς, η προθεσμία για την άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως κατ' αυτών αρχίζει από τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στην προκειμένη περίπτωση, η τρίτη προσβαλλόμενη υπ' αριθμόν 45798/08-11-2006 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, με την οποία καθορίστηκαν όροι και περιορισμοί δόμησης για την ανέγερση αθλητικού κέντρου Παγοδρομίου στην εκτός σχεδίου περιοχή Κάτω Σωρός Δήμου Αμαρουσίου νομού Αττικής βάσει των ανωτέρω διατάξεων, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 20-11-2006 (ΦΕΚ 125/ΑΑΠ/2006) και, συνεπώς, δεδομένου του κανονιστικού της χαρακτήρα, προσβάλλεται εκπρόθεσμα με την πρώτη από τις υπό κρίση αιτήσεις ακυρώσεως, η οποία ασκήθηκε στις 09-08-2007 (αριθμός κατάθεσης 5334/09-08-2007) και η οποία είναι η μόνη εξεταστέα ως προς την απόφαση αυτή ενόψει των εκτεθέντων στη σκέψη 6, αλλά το κύρος της απόφασης αυτής ελέγχεται παρεμπιπτόντως επ' ευκαιρία ελέγχου της νομιμότητας των λοιπών προσβαλλόμενων πράξεων.

 

13. Επειδή, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν τα εξής:

 

Η εταιρεία Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία, με την από 30-12-2003 αίτησή της ζήτησε από τη Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, σύμφωνα με το προαναφερόμενο άρθρο 9 του από 06-10-1978 προεδρικού διατάγματος, την έκδοση πράξης για τον καθορισμό όρων και περιορισμών δόμησης για την ανέγερση αθλητικού κέντρου παγοδρομίου σε γήπεδο έκτασης 7.650 m2 που βρίσκεται σε εκτός σχεδίου περιοχή του Δήμου Αμαρουσίου και συγκεκριμένα στην περιοχή Κάτω Σωρός μεταξύ των οδών Εθνάρχου Μακαρίου, Ευζώνων και παράπλευρου δρόμου της Αττικής οδού. Η εν λόγω περιοχή αναφέρεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Αμαρουσίου (υπ' αριθμόν 103571/7467/17-12-1991 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, (ΦΕΚ 968/Δ/1991) ως ισχύει) ως Πολεοδομική Ενότητα 13, για την οποία ως χρήση γης προβλέπεται η αμιγής κατοικία.

 

Ενόψει του αιτήματος αυτού και κατόπιν της υπ' αριθμόν 5/2004 γνωμοδότησης του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος, εκδόθηκε η τρίτη προσβαλλόμενη πράξη του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, με την οποία καθορίστηκαν όροι και περιορισμοί δόμησης για την ανέγερση του ανωτέρω αθλητικού κέντρου, που αποτελείται από:

 

α. Παγοδρομική πίστα διαστάσεων 30 m x 60 m με 500 θέσεις θεατών και τους απαραίτητους βοηθητικούς χώρους (αποδυτήρια, ιατρεία, χώρους εξοπλισμού, αναψυκτήριο, εστιατόριο κ.λ.π.),

 

β. Πισίνα διαστάσεων 25 m x 15 m με τους απαραίτητους βοηθητικούς χώρους (αποδυτήρια, χώρους υγιεινής αθλητών κ.λ.π.),

 

γ. Χώρους διοίκησης παγοδρομίου,

 

δ. Χώρους μηχανολογικών εγκαταστάσεων και

 

ε. Υπαίθριους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων.

 

Με την πράξη δε αυτή ορίστηκε μέγιστο ποσοστό κάλυψης 55% της επιφάνειας του γηπέδου, συντελεστής δόμησης 0,7 και μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων 10 m. Μετά την έκδοση της πράξης αυτής και την υποβολή από την εταιρεία Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία σχετικής περιβαλλοντικής έκθεσης, εκδόθηκαν η πρώτη προσβαλλόμενη πράξη έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του επίδικου αθλητικού κέντρου, στην οποία προβλέπεται και υπόγειος κλειστός χώρος στάθμευσης, η δεύτερη προσβαλλόμενη πράξη, στην οποία περιέχονται οι απόψεις της υπηρεσίας σχετικά με την κυκλοφοριακή σύνδεση του εν λόγω σταθμού στάθμευσης με το υπάρχον οδικό δίκτυο και η, προσβαλλόμενη με την δεύτερη αίτηση, υπ' αριθμόν 201/27-08-2007 οικοδομική άδεια, στην οποία προβλέπεται η κατασκευή του εν λόγω νέου αθλητικού κέντρου με παγοδρομική πίστα και κολυμβητική δεξαμενή συνολικού όγκου 39.075,29 m3 και συνολικής επιφανείας 5.207,54 m2.

 

14. Επειδή, στο άρθρο 24 παράγραφος 1 του Συντάγματος περιέχεται η επιταγή για ορθολογική χωροταξία και πολεοδομία, της οποίας ουσιώδες στοιχείο είναι ο καθορισμός επιτρεπόμενων χρήσεων γης. Εξ άλλου, το από 23-02-1987 προεδρικό διάταγμα περί κατηγοριών και περιεχομένου χρήσεων γης (ΦΕΚ 166/Δ/1987) καθορίζει στο άρθρο 1, του οποίου το περιεχόμενο αποδίδεται στο άρθρο 230 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας, τις κατηγορίες χρήσεων γης στις περιοχές των γενικών πολεοδομικών σχεδίων αφενός μεν σύμφωνα με την γενική πολεοδομική τους λειτουργία (παράγραφος Α), όπως αμιγής κατοικία, γενική κατοικία, πολεοδομικά κέντρα, αφετέρου δε σύμφωνα με την ειδική πολεοδομική τους λειτουργία (παράγραφος Β), όπως κατοικία, Ξενώνες, εμπορικά καταστήματα, γραφεία, τράπεζες. Στο άρθρο 2 του ίδιου προεδρικού διατάγματος (άρθρο 231 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας) ορίζεται ότι:

 

{στις περιοχές αμιγούς κατοικίας επιτρέπονται μόνον:

 

1. Κατοικία

2. Ξενώνες μικρού δυναμικού (περί τις 20 κλίνες).

3. Εμπορικά καταστήματα που εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής (παντοπωλείο, φαρμακείο, χαρτοπωλείο κ.λ.π.).

4. Κτίρια κοινωνικής πρόνοιας.

5. Κτίρια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

6. Αθλητικές εγκαταστάσεις.

7. Θρησκευτικοί χώροι.

8. Πολιτιστικά κτίρια (και εν γένει πολιτιστικές εγκαταστάσεις).}

 

Στα επόμενα άρθρα καθορίζεται το περιεχόμενο των λοιπών γενικών κατηγοριών χρήσεων με την απαρίθμηση των χρήσεων γης κατά την ειδική πολεοδομική τους λειτουργία, που επιτρέπεται να αποτελέσουν περιεχόμενο κάθε γενικής κατηγορίας.

 

15. Επειδή, από τις διατάξεις του από 23-02-1987 προεδρικού διατάγματος και ιδίως εκείνων των άρθρων 2 και επόμενων αυτού, στις οποίες, σε εφαρμογή των παραπάνω συνταγματικών επιταγών, ορίζεται ότι σε κάθε γενική κατηγορία χρήσεων επιτρέπονται μόνον οι προβλεπόμενες για την κατηγορία χρήσεις, συνάγεται ότι με την ισχύουσα νομοθεσία καθιερώνεται το σύστημα της τυποποίησης των κατηγοριών χρήσεων γης. Κατά το σύστημα αυτό, η διενεργούσα τον πολεοδομικό σχεδιασμό διοίκηση δεν είναι ελεύθερη να αναμειγνύει τις χρήσεις γης, νοθεύουσα τις ορισθείσες με το διάταγμα κατηγορίες, αλλά οφείλει να επιλέγει για κάθε περιοχή μία κατηγορία χρήσεων με το περιεχόμενο το οποίο ορίζουν οι ως άνω διατάξεις και με εξυπακουόμενη την δυνατότητα να αφαιρεί ορισμένες από τις επιτρεπόμενες χρήσεις, εφ' όσον δεν παραβλάπτεται η πολεοδομική λειτουργία της οικείας κατηγορίας.

 

Περαιτέρω, εντός της αυτής κατηγορίας δεν επιτρέπεται να ανατρέπεται ή να παραβλάπτεται η πολεοδομική της λειτουργία με την προσθήκη των υπολοίπων επιτρεπομένων χρήσεων σε τέτοια αναλογία που να ανατρέπεται η κύρια χρήση (βλέπε ΣτΕ 3756/2000 επταμελής, ΠΕ 505/2001 κ.ά.). Ειδικότερα, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, στις περιοχές αμιγούς κατοικίας, στις οποίες κύρια χρήση είναι η κατοικία, επιτρέπεται η εκτέλεση έργων που εξυπηρετούν τις λοιπές επιτρεπόμενες χρήσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι αθλητικές εγκαταστάσεις, μόνον αν από τα έργα αυτά δεν υποβαθμίζεται η πολεοδομική λειτουργία των εν λόγω περιοχών κατά την κύρια χρήση τους. Συνεπώς, ως αθλητικές εγκαταστάσεις επιτρεπόμενες σε περιοχές αμιγούς κατοικίας, νοούνται οι εγκαταστάσεις οι οποίες, ενόψει της συνολικής επίδρασής τους στην πολεοδομική λειτουργία της περιοχής, η οποία συναρτάται με την επιφάνεια και τον όγκο τους, με την κατηγορία και το χαρακτήρα των αγώνων, για τη διεξαγωγή των οποίων μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι εγκαταστάσεις αυτές, με τη χωρητικότητά τους σε θεατές καθώς και με την κυκλοφοριακή επιβάρυνση, την οποία συνεπάγεται η λειτουργία τους, δεν υπερβαίνουν το μέγεθος εκείνο που, κατά την κοινή πείρα αναιρεί την κύρια χρήση των περιοχών αυτών, δηλαδή την κατοικία. Με βάση δε την επίδραση συγκεκριμένου αθλητικού έργου στη φυσιογνωμία της περιοχής και στην ομαλή πολεοδομική της λειτουργία, κρίνεται αν το έργο αυτό επιτρέπεται σε περιοχή αμιγούς κατοικίας, κατά την έννοια των παραπάνω διατάξεων της πολεοδομικής νομοθεσίας, ανεξαρτήτως της κατηγορίας, στην οποία κατατάσσεται το έργο κατά την ισχύουσα περιβαλλοντική νομοθεσία.

 

16. Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι το επίδικο έργο αποτελεί ιδιωτικό αθλητικό κέντρο με παγοδρομική πίστα και κολυμβητική δεξαμενή συνολικού όγκου 39.075,29 m3 και εμβαδού 5.207,54 m2, θα είναι δε το μοναδικό παγοδρόμιο στην Ελλάδα, το οποίο θα πληροί τις απαραίτητες ολυμπιακές προδιαγραφές για τη διοργάνωση αγώνων εθνικού και διεθνούς επιπέδου. Υπό τα δεδομένα αυτά, το επίδικο έργο, λόγω των ανωτέρω χαρακτηριστικών του, δηλαδή τόσο της προβλεπόμενης χρήσης του όσο και των διαστάσεών του, συνιστά αθλητικό έργο μείζονος σημασίας, το οποίο παραβλάπτει κατά την κοινή πείρα την πολεοδομική λειτουργία της περιοχής αμιγούς κατοικίας, στην οποία πρόκειται να ανεγερθεί, σε τέτοιο βαθμό ώστε να ανατρέπεται η κύρια χρήση της περιοχής και, συνεπώς, σύμφωνα με όσα εκτίθενται στην προηγούμενη σκέψη, δεν αποτελεί αθλητική εγκατάσταση επιτρεπόμενη στην περιοχή αυτή, ανεξαρτήτως εάν οι προβλεπόμενες διαστάσεις του είναι, όπως υποστηρίζουν οι παρεμβαίνοντες, οι ελάχιστες που απαιτούνται για ένα παγοδρόμιο σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές.

 

Άλλωστε, για τον καθορισμό όρων και περιορισμών δόμησης της εν λόγω αθλητικής εγκατάστασης εκδόθηκε η προαναφερόμενη προσβαλλόμενη απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, κατ' επίκληση της παραγράφου 1 του άρθρου 174 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (παράγραφος 1 του άρθρου 9 του από 06-10-1978 προεδρικού διατάγματος), κατά την οποία η σχετική αρμοδιότητα ανατίθεται στον Υπουργό προκειμένου για αθλητικές εγκαταστάσεις μείζονος σημασίας, σε αντιδιαστολή με τα προβλεπόμενα στην ίδια παράγραφο για εγκαταστάσεις ήσσονος σημασίας, όπως τα γήπεδα, κολυμβητήρια και γυμναστήρια κτιριακού όγκου μικρότερου των 2.000 m3, για τις οποίες η αρμοδιότητα ανήκει στο νομάρχη.

 

Συνεπώς, μη νομίμως καθορίσθηκαν όροι και περιορισμοί δόμησης για την κατασκευή των επίμαχων αθλητικών εγκαταστάσεων στην προαναφερόμενη περιοχή με την παρεμπιπτόντως ελεγχομένη, κατά τα εκτιθέμενα σε προηγούμενες σκέψεις, κανονιστική απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, που αποτελεί το έρεισμα των λοιπών προσβαλλόμενων πράξεων, με τις οποίες επίσης μη νομίμως χορηγήθηκαν οι απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις για την εκτέλεση του έργου αυτού, ο δε σχετικός προβαλλόμενος λόγος ακυρώσεως είναι βάσιμος.

 

Εξάλλου, ο ισχυρισμός των παρεμβαινόντων ότι το επίδικο έργο είναι αθλητική εγκατάσταση μικρής κλίμακας και δεν επιφέρει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή που πρόκειται να κατασκευαστεί, εφόσον κατατάσσεται μόλις στην 4η και τελευταία Υποκατηγορία της Δεύτερης Κατηγορίας των έργων και δραστηριοτήτων της 6ης Ομάδας που περιλαμβάνει Τουριστικές Εγκαταστάσεις - Εργασίες Πολεοδομίας της υπ' αριθμόν ΗΠ/15393/2332/2002 Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες σύμφωνα με το νόμο 1650/1986 (ΦΕΚ 1022/Β/2002), η κατάταξή του δε αυτή πρέπει να είναι και το κριτήριο της συμβατότητάς του με το καθεστώς χρήσεων γης της περιοχής, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, εφόσον, όπως προαναφέρθηκε, η κατάταξη ενός έργου στις κατηγορίες έργων και δραστηριοτήτων που προβλέπει η περιβαλλοντική νομοθεσία δεν αποτελεί κριτήριο για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων της πολεοδομικής νομοθεσίας που αφορούν τις επιτρεπόμενες χρήσεις σε περιοχή αμιγούς κατοικίας.

 

17. Επειδή, πρέπει να ακυρωθούν οι παραδεκτώς προσβαλλόμενες πράξεις κατ' αποδοχή του ανωτέρω λόγου ακυρώσεως, κατόπιν δε τούτου η εξέταση των λοιπών λόγων καθίσταται αλυσιτελής.

 

Δια ταύτα

 

Δέχεται εν μέρει την πρώτη αίτηση ακυρώσεως ως προς τους αιτούντες, ως προς τους οποίους η υπόθεση έχει εισαχθεί προς συζήτηση κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.

 

Ακυρώνει:

 

α) την υπ' αριθμόν 37145/2007, 36695/2007 από 10-07-2007 απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του Νομάρχη Αθηνών και

 

β) την υπ' αριθμόν ΔΜΕΟ/3034/ζ-στ/1022/Φ915/18-05-2007 πράξη της Διεύθυνσης Μελετών Έργων Οδοποιίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.

 

Απορρίπτει κατά το μέρος αυτό τις παρεμβάσεις που ασκήθηκαν από τον Υπουργό Πολιτισμού, την Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία, την Ελληνική Ομοσπονδία Παγοδρομιών, τους αναγραφόμενους στα σχετικά δικόγραφα (αριθμοί κατάθεσης 1038/2007 και 1039/2007) υπ' αριθμούς 1, 10, 22, 60, 71 και 75 διεθνείς αθλητές των αθλημάτων παγοδρομιών, την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και τα σωματεία με την επωνυμία Παγοδρομικό Σωματείο Αβάντες, Αθλητικό Σωματείο Άλμπατρος και Αθλητικό Σωματείο Αλάσκα.

 

Απορρίπτει την πρώτη αίτηση ακυρώσεως κατά το μέρος που στρέφεται κατά της υπ' αριθμόν 45798/08-11-2006 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.

 

Δέχεται ως προς το μέρος αυτό τις παρεμβάσεις που ασκήθηκαν από τον Υπουργό Πολιτισμού, την Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία, την Ελληνική Ομοσπονδία Παγοδρομιών, τους διεθνείς αθλητές των αθλημάτων παγοδρομιών, την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και τα σωματεία με την επωνυμία Παγοδρομικό Σωματείο Αβάντες, Αθλητικό Σωματείο Άλμπατρος και Αθλητικό Σωματείο Αλάσκα. Απορρίπτει στο σύνολό της την παρέμβαση του πολιτιστικού σωματείου με την επωνυμία Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Κατοίκων Δήμου Αμαρουσίου Αττικής.

 

Δέχεται εν μέρει τη δεύτερη αίτηση ακυρώσεως ως προς τους αιτούντες, ως προς τους οποίους η υπόθεση έχει εισαχθεί προς συζήτηση κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.

 

Ακυρώνει την υπ' αριθμόν 201/27-08-2007 οικοδομική άδεια της Πολεοδομικής Υπηρεσίας του Δήμου Αμαρουσίου.

 

Απορρίπτει ως προς το μέρος αυτό τις παρεμβάσεις που ασκήθηκαν από την Παγοδρομικό Κέντρο Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία, την Ελληνική Ομοσπονδία Παγοδρομιών, τους αναγραφόμενους στα σχετικά δικόγραφα (αριθμοί κατάθεσης 1038/2007 και 1039/2007) υπ' αριθμούς 1, 10, 22, 60, 71 και 75 διεθνείς αθλητές των αθλημάτων παγοδρομιών, την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και τα σωματεία με την επωνυμία Παγοδρομικό Σωματείο Αβάντες, Αθλητικό Σωματείο Άλμπατρος και Αθλητικό Σωματείο Αλάσκα.

 

Απορρίπτει την δεύτερη αίτηση ακυρώσεως κατά τα λοιπά και δέχεται ως προς το μέρος αυτό τις ανωτέρω ασκηθείσες παρεμβάσεις.

 

Απορρίπτει στο σύνολό της την παρέμβαση του πολιτιστικού σωματείου με την επωνυμία Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Κατοίκων Δήμου Αμαρουσίου Αττικής.

 

Διατάσσει την απόδοση του παραβόλου στους αιτούντες.

 

Συμψηφίζει τη δικαστική δαπάνη των διαδίκων.

 

Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα την 11-05-2009

 

Ο Πρόεδρος του Ε' Τμήματος

Η Γραμματέας του Ε' Τμήματος

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.