Απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας 2998/03

ΣτΕ 2998/2003


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Αριθμός 2998/2003

 

Το Συμβούλιο της Επικρατείας

 

Τμήμα Ε'

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 28-11-2001, με την εξής σύνθεση: Κ. Μενουδάκος, Αντιπρόεδρος, Προεδρεύων, σε αναπλήρωση του Προέδρου του Τμήματος, που είχε κώλυμα, Α. Θεοφιλοπούλου, Αθανάσιος Ράντος, Σύμβουλοι, Β. Καμπίτση, Θ. Αραβάνης, Πάρεδροι. Γραμματέας η Ειρήνη Βαϊδάνη.

 

Για να δικάσει την από 15-10-1998 αίτηση:

 

των: 1) __________ και 2) __________, κοινοτικών συμβούλων και κατοίκων Γραμματικού Νομού Αττικής, οι οποίοι δεν παρέστησαν, αλλά εμφανίσθηκαν στο ακροατήριο και δήλωσαν ότι εγκρίνουν την άσκηση του ενδίκου μέσου, κατά του Υπουργού Πολιτισμού, ο οποίος παρέστη με την Αγγελική Καστανά, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,

 

και κατά της παρεμβαίνουσας Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία Ι. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Α.Ε. ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, που εδρεύει στην Καλλιθέα Αττικής, οδός Α. αριθμός 9, η οποία παρέστη με τον δικηγόρο Ι. Στυλιανό (Α.Μ. 12147), που τον διόρισε με πληρεξούσιο.

 

Με την αίτηση αυτή οι αιτούντες επιδιώκουν να ακυρωθεί η υπ' αριθμό ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ41/37004/2197/1998 απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού (ΦΕΚ 830/Β/1998) και κάθε άλλη συναφής πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως. Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως του Εισηγητή, Παρέδρου Θ. Αραβάνη.

 

Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε τον πληρεξούσιο της παρεμβαίνουσας Εταιρείας και την αντιπρόσωπο του Υπουργού, οι οποίοι ζήτησαν την απόρριψη της υπό κρίση αίτησης.

 

Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου και

 

Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα

 

Σκέφθηκε κατά το Νόμο

 

1. Επειδή, για την άσκηση της κρινόμενης αιτήσεως έχουν κατατεθεί τα νόμιμα τέλη και το παράβολο (441344 - 45/1998 διπλότυπα της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας Δικαστικών Εισπράξεων Αθηνών, 211227/1998 γραμμάτιο παραβόλου).

 

2. Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση ζητείται εμπροθέσμως η ακύρωση της αποφάσεως ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Φ41/37004/2197/1998 του Υπουργού Πολιτισμού (ΦΕΚ 830/Β/1998), με την οποία χορηγήθηκε στην ανώνυμη εταιρεία Ι. Αναγνώστου - Ιχθυοκαλλιέργειες Ανώνυμη Εταιρεία άδεια, εξ επόψεως αρχαιολογικού νόμου, για τη διάνοιξη δρόμου δια μέσου του αρχαιολογικού χώρου του Ραμνούντος, προς εξυπηρέτηση μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας που διατηρεί η εν λόγω εταιρεία στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του ανωτέρω αρχαιολογικού χώρου, στη θέση Παζαράκι.

 

3. Επειδή, στη δίκη παρεμβαίνει με προφανές έννομο συμφέρον η ανωτέρω εταιρεία.

 

4. Επειδή, οι αιτούντες, φερόμενοι ως κοινοτικοί σύμβουλοι και κάτοικοι της Κοινότητας Γραμματικού, στα διοικητικά όρια της οποίας εμπίπτει ο αρχαιολογικός χώρος του Ραμνούντος, με έννομο συμφέρον και εν γένει παραδεκτώς ασκούν την κρινόμενη αίτηση, προβάλλοντες ότι η προσβαλλόμενη πράξη επιφέρει ζημία στον αρχαιολογικό χώρο και το τοπίο του Ραμνούντος.

 

5. Επειδή, το άρθρο 24 του Συντάγματος ορίζει ότι η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους, το οποίο υποχρεούται να λαμβάνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα προς διαφύλαξή του (παράγραφος 1) και ότι τα μνημεία και οι παραδοσιακές περιοχές και στοιχεία τελούν υπό την προστασία του Κράτους (παράγραφος 6). Με τις συνταγματικές αυτές διατάξεις καθιερώνεται ειδικώς αυξημένη προστασία του πολιτιστικού περιβάλλοντος, δηλαδή των μνημείων και λοιπών στοιχείων που προέρχονται από την ανθρώπινη δραστηριότητα και συνθέτουν την ιστορική, καλλιτεχνική και εν γένει πολιτιστική κληρονομιά της Χώρας. Η προστασία της κληρονομιάς αυτής συνίσταται στη διατήρηση στο διηνεκές αναλλοίωτων τόσο των παραπάνω μνημείων όσο και του χώρου που τα περιβάλλει και συνεπάγεται την δυνατότητα επιβολής των αναγκαίων μέτρων και περιορισμών της ιδιοκτησίας και της οικονομικής δραστηριότητας. Εξ άλλου, στο άρθρο 50 του κωδικοποιημένου νόμου [Ν] 5351/1932 Περί αρχαιοτήτων (ΦΕΚ 275/Α/1932) ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι απαγορεύεται χωρίς προηγούμενη άδεια του Υπουργείου Παιδείας, και ήδη του Υπουργείου Πολιτισμού, η επιχείρηση έργου πλησίον αρχαίων, που μπορεί να τα βλάψει αμέσως ή εμμέσως (παράγραφος 2) ως και οποιαδήποτε εργασία επί κτιρίων και λειψάνων ή ερειπίων αρχαίων, ακόμη και αν δεν επιφέρει κάποια ζημία (παράγραφος 3). Ερμηνευόμενη στο πλαίσιο των ως άνω συνταγματικών διατάξεων, η διάταξη του άρθρου 50 του κωδικοποιημένου νόμου [Ν] 5351/1932 περί αρχαιοτήτων, επιβάλλει όπως η αντιμετώπιση αιτήματος για επιχείρηση έργου που βρίσκεται επί ή πλησίον αρχαίου γίνεται από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού με γνώμονα την προστασία των μνημείων και στοιχείων της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη διατήρησή τους στο διηνεκές, η δε πράξη που εγκρίνει την επιχείρηση του έργου πρέπει να είναι ειδικώς αιτιολογημένη (βλέπε ΣτΕ 2725/1997).

 

6. Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλλου, ο χώρος του Ραμνούντος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Αττικής, στον οποίο σώζονται σημαντικές αρχαιότητες (τοίχοι, οικίες, τάφοι, δύο πρωτοελλαδικοί οικισμοί, αρχαίος πύργος κ.λ.π.) εντός φυσικού περιβάλλοντος που έχει παραμείνει αναλλοίωτο από το χρόνο. Για το λόγο αυτόν, ο χώρος του Ραμνούντος και η ευρύτερη περιοχή του (κοιλάδα του Λιμικού) χαρακτηρίσθηκε ως αρχαιολογικός χώρος (βλέπε αποφάσεις 5112/264/1959 του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ 60/Β/1959) και Α/Φ31/12059/1506/1977 του Υπουργού Πολιτισμού και Επιστημών (ΦΕΚ 245/Β/1977)) και ως τοπίο ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους και ιστορικός τόπος (απόφαση Φ02/37726/1097/1979 του ίδιου Υπουργού (ΦΕΚ 767/Β/1979)), ενώ με το από 19-06-1981 προεδρικό διάταγμα (ΦΕΚ 400/Δ/1981) καθορίσθηκαν ειδικοί όροι και περιορισμοί δομήσεως στην ανωτέρω περιοχή. Ειδικότερα, το άρθρο 1 του διατάγματος αυτού όρισε ότι επί των γηπέδων της ευρύτερης περιοχής του αρχαιολογικού χώρου Ραμνούντος - Κοιλάδας Λιμικού επιτρέπεται η ανέγερση μόνο γεωργικών εγκαταστάσεων (αποθηκών κ.λ.π.), κατόπιν σύμφωνης γνώμης της αρμόδιας Διευθύνσεως Γεωργίας περί της αναγκαιότητας του έργου και υπό όρους που καθορίζονται στις παραγράφους 1 και επόμενες του ίδιου άρθρου, ότι απαγορεύεται, μεταξύ άλλων, η εκτέλεση παντός έργου οδοποιίας χωρίς την έγκριση της αρχαιολογικής υπηρεσίας (παράγραφος 6 του άρθρου 1) και ότι δεν εφαρμόζονται στην περιοχή οι διατάξεις του προεδρικού διατάγματος της 06-10-1978 περί της εκτός σχεδίου δομήσεως (άρθρο 2). Η προστασία του αρχαιολογικού χώρου του Ραμνούντος ολοκληρώθηκε με την κανονιστική (ΣτΕ 530/2003 Ολομέλεια) απόφαση ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ02/8131/448/1994 του Υπουργού Πολιτισμού (ΦΕΚ 146/Β/1994), η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 91 του νόμου 1892/1990 (ΦΕΚ 101/Α/1990), μνημονεύει δε στο προοίμιό της τις υπουργικές αποφάσεις και το προεδρικό διάταγμα που προαναφέρθηκαν (παράγραφοι 4 έως 6 του προοιμίου). Με την απόφαση αυτή, ο αρχαιολογικός χώρος του Ραμνούντος χαρακτηρίσθηκε ως ζώνη Α απολύτου προστασίας, αδόμητη, για λόγους προστασίας του σημαντικότατου αρχαιολογικού χώρου του αρχαίου Δήμου Ραμνούντος. Ειδικότερα, η απόφαση αυτή ορίζει τα εξής:

 

{Α. Εντός της οριζόμενης Ζώνης Α:

 

Ι. α) Απαγορεύεται η δόμηση εξαιρουμένων μόνο των γεωργικών εγκαταστάσεων (αποθηκών κ.λ.π.) με τους όρους και περιορισμούς που τίθενται κατωτέρω στην παράγραφο ΙΙ β της παρούσης αποφάσεως

...

γ) Απαγορεύεται η εκτέλεση παντός έργου προς διευθέτηση χώρου, κτίσματος, καλλιέργεια, άρδευση - ύδρευση, αποχέτευση, οδοποιία κ.λ.π. άνευ εγκρίσεως της αρμοδίας Β' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων.

...

ΙΙ. α) Η εντός της Ζώνης Α επιτρεπόμενη χρήση καθορίζεται η γεωργοκτηνοτροφική. Επιτρέπονται οι πάσης φύσεως αγροτικές καλλιέργειες χωρίς βαθιά άροση.

 

β) Επιτρέπεται, ύστερα από έγκριση της αρμοδίας Β' Εφορείας, η εντός της ως άνω ορισθείσας Ζώνης Α ανέγερση μόνον γεωργικών εγκαταστάσεων (αποθηκών κ.λ.π.) κατόπιν συμφώνου γνώμης της αρμοδίας Διευθύνσεως Γεωργίας περί της αναγκαιότητας της εκτελέσεως του έργου υπό τους ακόλουθους όρους και περιορισμούς:

1. ... 5. ...}

 

Από τις διατάξεις αυτές της τελευταίας κανονιστικής αποφάσεως, σε συνδυασμό προς τις διατάξεις που παρατίθενται στην προηγούμενη σκέψη, προκύπτει ότι η εκ μέρους ιδιώτη εκτέλεση έργου οδοποιίας, στην έννοια του οποίου περιλαμβάνεται τόσο η κατασκευή νέου δρόμου, όσο και η διαμόρφωση ή διαπλάτυνση ήδη υπάρχοντος, όπως άλλωστε και η εκτέλεση οποιουδήποτε άλλου έργου εντός του αρχαιολογικού χώρου του Ραμνούντος, επιτρέπεται μόνο στο απολύτως αναγκαίο μέτρο και μόνο για την εξυπηρέτηση της χρήσεως που επιτρέπεται εντός του αρχαιολογικού χώρου, δηλαδή της γεωργοκτηνοτροφικής καλλιέργειας, και όχι για την εξυπηρέτηση άλλων δραστηριοτήτων που ασκούνται εκτός του χώρου αυτού. Για την χορήγηση αδείας εκτελέσεως των κατ' αρχήν επιτρεπομένων έργων, εξ άλλου, επιβάλλεται επιπλέον να πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 50 του κωδικοποιημένου νόμου [Ν] 5351/1932, δηλαδή να διαπιστώνεται ότι δεν επέρχεται ζημία στα αρχαία και στον χώρο που τα περιβάλλει ή στο τοπίο του Ραμνούντος, το οποίο προστατεύεται και αυτοτελώς, κατά τα ήδη εκτεθέντα. Τούτο άλλωστε συνήγετο και από τις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 1 του από 19-06-1981 προεδρικού διατάγματος, υπό το καθεστώς του οποίου χορηγήθηκε η αρχική έγκριση για την εγκατάσταση της μονάδας, κατά τα εκτιθέμενα στην επόμενη σκέψη.

 

7. Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, με την απόφαση ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ41/30447/1237/1993 του Υπουργού Πολιτισμού, που εκδόθηκε κατόπιν αιτήσεως των Ιωάννη Αναγνώστου, Σ. Νομικού και Β. Σάρρα, μετά από γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (πρακτικό 17/11-02-1993), εγκρίθηκε εξ επόψεως αρχαιολογικής νομοθεσίας η εγκατάσταση μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του αρχαιολογικού χώρου του Ραμνούντος (θέση Παζαράκι). Για την προστασία του αρχαιολογικού χώρου, εν όψει του τότε ισχύοντος προστατευτικού καθεστώτος (προαναφερθείσες αποφάσεις Α/Φ31/12059/1506/1977 και Φ02/37726/1097/1979 του Υπουργού Πολιτισμού και Επιστημών και από 19-06-1981 προεδρικό διάταγμα), η έγκριση χορηγήθηκε υπό τους εξής όρους:

 

{1. Οι εγκαταστάσεις θα περιορισθούν μόνο στον θαλάσσιο χώρο (πλωτές) και δεν θα εγκριθεί μελλοντικά καμία χερσαία εγκατάσταση (κατασκευή) υποστήριξης των μονάδων ...

2. Ο θαλάσσιος χώρος που εγκρίνεται πρέπει να απέχει τουλάχιστον 100 m από την ακτή ...

3. Δεν θα εγκριθεί στο μέλλον καμία επέκταση των πλωτών εγκαταστάσεων πέραν του εγκριθέντος θαλάσσιου χώρου. ...}

 

Στη συνέχεια, μετά την έκδοση της μνημονευθείσας κανονιστικής αποφάσεως ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ02/8131/448/18-02-1994 του Υπουργού Πολιτισμού, η ήδη παρεμβαίνουσα εταιρεία Ι. Αναγνώστου Ο.Ε., στην οποία περιήλθε εν τω μεταξύ η εκμετάλλευση της μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας, με την από 24-07-1996 αίτησή της προς την Β' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων ζήτησε άδεια για τη διάνοιξη δρόμου μήκους 2.217 m και πλάτους 4 m δια μέσου του αρχαιολογικού χώρου του Ραμνούντος μέχρι την ακτή (θέση Παζαράκι), προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση στην προαναφερθείσα μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας. Παραλλήλως, και ενώ η αίτηση ήταν ακόμη εκκρεμής ενώπιον της αρχαιολογικής υπηρεσίας, η εταιρεία προέβη σε εκσκαφές, τοποθέτησε δε και αυθαίρετο ξύλινο οικίσκο στην περιοχή Παζαράκι για τη διαμονή φύλακα της μονάδας, παρά την απαγόρευση της αρμόδιας Εφορείας (βλέπε έγγραφα 4342/29-07-1996 και 2960/15-10-1997 της Β' Εφορείας, από 25-02-1998 ενημερωτικό έγγραφο της εταιρείας προς το Υπουργείο Πολιτισμού, και έγγραφο ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ41/1807/86/1998 της Διευθύνσεως Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων περί διακοπής των εκτελούμενων εργασιών και απομακρύνσεως του οικίσκου). Υπέρ του αιτήματος της εταιρείας ετάχθησαν το Δασαρχείο Καπανδριτίου, προκειμένου ο δρόμος να χρησιμοποιείται και ως οδός αντιπυρικής προστασίας (βλέπε έγγραφο 2265/10-07-1996 του Δασαρχείου), καθώς και η Κοινότητα Γραμματικού (βλέπε έγγραφα της Κοινότητας 68/20-01-1997 προς την Β' Εφορεία και 99/23-01-1998 προς το Υπουργείο Πολιτισμού). Η Β' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, με το έγγραφο 2082/848/14-04-1998, ετάχθη κατά της χορηγήσεως της αδείας για το λόγο ότι θα ήταν αντίθετη με το προστατευτικό καθεστώς της περιοχής και τους όρους της αρχικής εγκρίσεως, δεδομένου ότι ο σχεδιαζόμενος δρόμος έτεμνε τον αρχαίο δρόμο Ραμνούντος - Ωρωπού και διερχόταν από προϊστορική εγκατάσταση, η οποία θα καταστρεφόταν με την εξομάλυνση και τη διαπλάτυνση του υπάρχοντος παλιού χωματόδρομου. Αντιθέτως, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, με το πρακτικό 25/30-05-1998, γνωμοδότησε υπέρ της χορηγήσεως αδείας για τη διαμόρφωση χωματόδρομου από την παρεμβαίνουσα εταιρεία, με δαπάνες της, υπό τον όρο ότι δεν θα γίνουν εκσκαφές, ότι ο δρόμος δεν θα ασφαλτοστρωθεί και ότι θα χρησιμοποιείται από τις δημόσιες αρχές και την εταιρεία. Τη γνωμοδότηση αυτή υιοθέτησε η προσβαλλόμενη πράξη, η οποία διαλαμβάνει ειδικότερα τα εξής:

 

{Εγκρίνεται η χορήγηση αδείας στην εταιρεία Ι. Αναγνώστου - Ιχθυοκαλλιέργειες για διαμόρφωση χωματόδρομου στην περιοχή Ραμνούντος - Γραμματικού Αττικής με τους παρακάτω όρους:

 

1) Ο δρόμος θα έχει μέγιστο πλάτος τεσσάρων (4) m και θα διαμορφωθεί χωρίς εκσκαφές, μόνον με επιχωματώσεις και ξερολιθιές.

2) Θα παραμείνει χωματόδρομος και ουδέποτε θα ασφαλτοστρωθεί.

3) Θα τοποθετηθεί περίφραξη και θύρα στην αρχή του δρόμου, τα κλειδιά της οποίας θα κρατούν οι αρμόδιες αρχές που θα κάνουν χρήση της οδού και εκπρόσωπος της εταιρείας Ι. Αναγνώστου.

4) Όλες οι προαναφερόμενες εργασίες θα γίνουν με την επίβλεψη της αρμόδιας Β' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων.}

 

8. Επειδή, με το ανωτέρω περιεχόμενο, η προσβαλλόμενη απόφαση δεν αιτιολογείται νομίμως. Και τούτο προεχόντως διότι, ενώ σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις της κανονιστικής αποφάσεως 8131/448/18-02-1994 του Υπουργού Πολιτισμού η εκτέλεση έργου οδοποιίας μέσα στον αρχαιολογικό χώρο του Ραμνούντος επιτρέπεται μόνο για την εξυπηρέτηση γεωργοκτηνοτροφικής καλλιέργειας ευρισκομένης εντός του αρχαιολογικού χώρου, κατά τα ήδη εκτεθέντα, με την προσβαλλόμενη πράξη χορηγήθηκε άδεια έργου οδοποιίας για την εξυπηρέτηση άλλης χρήσεως που αναπτύσσεται εκτός των ορίων του αρχαιολογικού χώρου, δηλαδή στην θαλάσσια περιοχή του Ραμνούντος. Τούτο δε παρά το ότι με την αρχική έγκριση για την εγκατάσταση της μονάδας στον παραπάνω θαλάσσιο χώρο (απόφαση 30447/14-06-1993) είχε αποκλεισθεί ρητώς οποιαδήποτε μελλοντική επέκταση, εγκατάσταση, ή κατασκευή (στην έννοια των οποίων περιλαμβάνεται προδήλως και η κατασκευή ή διάνοιξη δρόμων) μέσα στον χερσαίο αρχαιολογικό χώρο προς υποστήριξη της μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας. Περαιτέρω, η προσβαλλόμενη πράξη δεν αιτιολογείται νομίμως και για το λόγο ότι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ουδόλως ερεύνησε με επιστημονικά κριτήρια, όπως όφειλε σύμφωνα με τα ήδη εκτεθέντα, αν είναι κατ' αρχήν επιτρεπτή η κατασκευή του επίμαχου δρόμου εν όψει των συνεπειών της στα αρχαιολογικά ευρήματα και στο προστατευόμενο τοπίο του Ραμνούντος, εν όψει μάλιστα της ρητής αντίθετης γνώμης της Β' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, όπως διατυπώθηκε στο έγγραφο 2082/848/14-04-1998, αλλά περιορίσθηκε κυρίως στο ζήτημα του τρόπου εκτελέσεως του έργου. Εξ άλλου, οι ισχυρισμοί της παρεμβαίνουσας εταιρείας ότι ο δρόμος εξυπηρετεί και ανάγκες πυρασφάλειας και φύλαξης του αρχαιολογικού χώρου και ότι για τον λόγο αυτό ετάχθησαν υπέρ της κατασκευής του το Δασαρχείο Καπανδριτίου και η Κοινότητα Γραμματικού, είναι πάντως, αλυσιτελείς, ως μη αναφερόμενοι στην αιτιολογική βάση της προσβαλλόμενης πράξεως, η οποία εκδόθηκε υπέρ της παρεμβαίνουσας εταιρείας, κατόπιν αιτήσεώς της και βάσει σχεδίων που υπέβαλε η ίδια, όπως δε προκύπτει από τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, στην οποία ερείδεται η πράξη αυτή, το θέμα εξετάσθηκε εν όψει της ανάγκης να εξασφαλισθεί πρόσβαση της παρεμβαίνουσας στις θαλάσσιες εγκαταστάσεις της, μόνο δε παρεμπιπτόντως και δευτερευόντως γίνεται αναφορά στη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν ενδεχομένως και οι ανωτέρω σκοποί.

 

9. Επειδή, για τον ανωτέρω λόγο, που προβάλλεται βασίμως, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη και να απορριφθεί η παρέμβαση, είναι δε αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών λόγων ακυρώσεως.

 

Δια ταύτα

 

Δέχεται την αίτηση,

 

Ακυρώνει την απόφαση ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Φ41/37004/2197/1998 του Υπουργού Πολιτισμού (ΦΕΚ 830/Β/1998), κατά το σκεπτικό,

 

Απορρίπτει την παρέμβαση,

 

Διατάσσει την απόδοση του παραβόλου και

 

Επιβάλλει εις βάρος του Δημοσίου και της παρεμβαίνουσας εταιρείας, ισομερώς, τη δικαστική δαπάνη των αιτούντων εκ 380 €.

 

Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 14-12-2001 και στις 06-03-2003

 

Ο Προεδρεύων Αντιπρόεδρος Η Γραμματέας

 

Κ. Μενουδάκος Ειρήνη Βαϊδάνη

 

και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση στις 22-10-2003.

 

Ο Προεδρεύων Σύμβουλος Η Γραμματέας

 

Π. Πικραμμένος Μ. Βλασερού

 

ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ

 

Εντέλλεται προς κάθε δικαστικό επιμελητή να εκτελέσει όταν του το ζητήσουν την παραπάνω απόφαση, τους Εισαγγελείς να ενεργήσουν κατά την αρμοδιότητά τους και τους Διοικητές και τα άλλα όργανα της Δημόσιας Δύναμης να βοηθήσουν όταν τους ζητηθεί.

 

Η εντολή πιστοποιείται με την σύνταξη και την υπογραφή του παρόντος.

 

Αθήνα, .........

 

Ο Πρόεδρος του Ε' Τμήματος Η Γραμματέας του Ε' Τμήματος

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.