Απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας 880/08

ΣτΕ 880/2008


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Αριθμός 880/2008

 

Το Συμβούλιο της Επικρατείας

 

Τμήμα Ε

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 05-04-2006, με την εξής σύνθεση: Π. Πικραμμένος, Σύμβουλος της Επικρατείας, Προεδρεύων, σε αναπλήρωση του Προέδρου του Τμήματος και του αναπληρωτή του Αντιπροέδρου, που είχαν κώλυμα, Αθανάσιος Ράντος, Μ. Γκορτζολίδου, Σύμβουλοι, Κ. Κουσούλης, Χρήστος Λιάκουρας, Πάρεδροι. Γραμματέας η Ειρήνη Βαϊδάνη.

 

Για να δικάσει την από 10-07-2003 έφεση:

 

του Δήμου Περιστερίου Αττικής, ο οποίος παρέστη με τον δικηγόρο Κωνσταντίνο Σιουρούνη (αριθμός μητρώου 6640), που τον διόρισε με πληρεξούσιο, κατά των:

 

1) Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία STET ΕΛΛΑΣ - ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, Λεωφόρος Κηφισίας, αριθμός 60 και

 

2) __________, κατοίκου Περιστερίου Αττικής, οδός Μουσών, αριθμός 21, οι οποίοι παρέστησαν με τον δικηγόρο Σ. Οικονόμου (αριθμός μητρώου 13801), που τον διόρισαν με πληρεξούσιο, και κατά της υπ' αριθμόν 2458/2002 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.

 

Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως του Εισηγητή, Παρέδρου Χρήστου Λιάκουρα.

 

Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε τον πληρεξούσιο του εκκαλούντος Δήμου, ο οποίος ανέπτυξε και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους εφέσεως και ζήτησε να γίνει δεκτή η έφεση και τον πληρεξούσιο των εφεσιβλήτων, ο οποίος ζήτησε την απόρριψή της.

 

Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου και

 

Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα

 

Σκέφθηκε κατά το Νόμο

 

1. Επειδή, για την άσκηση της υπό κρίση έφεσης δεν απαιτείται κατά νόμο η καταβολή παραβόλου.

 

2. Επειδή, με την έφεση αυτή ζητείται η εξαφάνιση της υπ' αριθμόν 2458/2002 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία έγινε δεκτή αίτηση ακυρώσεως των ήδη εφεσιβλήτων και ακυρώθηκε η υπ' αριθμόν 10/15-03-2001 απόφαση της Επιτροπής Κρίσεως Αυθαιρέτων του άρθρου 4 παράγραφος 4 του προεδρικού διατάγματος 267/1998 της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του εκκαλούντος Δήμου Περιστερίου. Με την τελευταία αυτή απόφαση είχε απορριφθεί ένσταση των ανωτέρω κατά της από 26-01-2001 έκθεσης αυτοψίας υπαλλήλων της ίδιας Διεύθυνσης, με την οποία κεραία κινητής τηλεφωνίας της πρώτης εκ των ήδη εφεσιβλήτων, η οποία τοποθετήθηκε σε δώμα πολυκατοικίας επί της οδού Μουσών 21 στη Κηπούπολη, που φέρεται ότι ανήκει στο δεύτερο εκ των εφεσιβλήτων, χαρακτηρίσθηκε ως αυθαίρετη και κατεδαφιστέα κατασκευή.

 

3. Επειδή, στις εφαρμοστέες εν προκειμένω, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 2 εδάφιο Η του νόμου 2801/2000 (ΦΕΚ 46/Α/2000), δεδομένου ότι η εκεί προβλεπόμενη υπουργική απόφαση δεν είχε εκδοθεί κατά το κρίσιμο χρόνο, διατάξεις του άρθρου 41 του νόμου 2145/1993 (ΦΕΚ 88/Α/1993) ορίζονται τα εξής:

 

{1. Στο άρθρο 1 του νόμου [Ν] 2075/1992 (ΦΕΚ 129/Α/1992), ως ισχύει, προστίθενται οι εξής ορισμοί:

 

{28. Σταθμός: Ένας ή περισσότεροι πομποί ή δέκτες ή συνδυασμός πομπών και δεκτών μετά των πρόσθετων συσκευών και κεραιών, που είναι αναγκαίοι σε ορισμένη θέση για τη διεξαγωγή (διενέργεια) συγκεκριμένης υπηρεσίας ραδιοεπικοινωνίας ή για την υπηρεσία ραδιοαστρονομίας. Κάθε σταθμός χαρακτηρίζεται από το είδος της υπηρεσίας στην οποία συμμετέχει και από το αν είναι μόνιμος ή προσωρινός.

 

29. Πάρκο κεραιών: Καθορισμένος χώρος, όπου επιτρέπεται η εγκατάσταση πυλώνων, στους οποίους είναι τοποθετημένα συμπλέγματα κεραιών εκπομπής και λήψης ραδιοηλεκτρικών σωμάτων μετά των αναγκαίων οικοδομικών κατασκευών.}

 

2. Μετά το άρθρο 24 του νόμου [Ν] 2075/1992 (ΦΕΚ 129/Α/1992) προστίθεται άρθρο 24A, που έχει ως εξής:

 

{Άρθρο 24A: Εγκαταστάσεις κεραιών σταθμών στην ξηρά

 

1. Εκτός από τις εγκαταστάσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, για την εγκατάσταση κεραίας σταθμού στην ξηρά, εξαιρουμένης της λήψης ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων που προορίζονται για απευθείας λήψη από το ευρύ κοινό, απαιτείται άδεια η οποία χορηγείται από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

2. Επιτρέπεται η εγκατάσταση δομικών κατασκευών επί των οποίων τοποθετούνται κεραίες εκπομπής ή λήψης, εντός δασικών ή αναδασωτέων εκτάσεων, εφόσον δεν προκαλείται κίνδυνος πυρκαγιάς ή ζημιάς στο δάσος, κατόπιν αδείας του οικείου νομάρχη. Η εν λόγω άδεια χορηγείται σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς που έχουν άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας και τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο την ίδρυση, εγκατάσταση και λειτουργία δικτύων ραδιοεπικοινωνιών και φυσικά ή νομικά πρόσωπα που εγκαθιστούν ανεξάρτητα δίκτυα με άδεια του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών ή της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών.

 

3. ...

 

4. ...

 

5. α. Επιτρέπεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών η κατασκευή οικίσκου στέγασης μηχανημάτων σταθμών ραδιοεπικοινωνίας πάνω από το μέγιστο ύψος της περιοχής και μέσα στο ιδεατό στερεό της παραγράφου 6 του άρθρου 9 του νόμου 1577/1985 και δομικών κατασκευών (μεταλλικών πυλώνων, ιστών, δικτυωμάτων κ.λ.π.) για την τοποθέτηση κεραιών εκπομπής ή και λήψης ραδιοηλεκτρικών σημάτων πάνω από το μέγιστο ύψος και το ιδεατό στερεό, ως εξής: (1) Για τις εντός σχεδίου περιοχές: Σε άρτια οικόπεδα, σε δώμα κτιρίου, στο πέραν του υποχρεωτικώς αφιεμένου τμήματος του ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου και εντός του κτιρίου. (2) Για τις εκτός σχεδίου περιοχές: Όπως στην περίπτωση (1) και σε γήπεδα ελάχιστου εμβαδού 500 m2 και σε αποστάσεις από τα όρια των γηπέδων τουλάχιστον 5 m.

 

β. Το εμβαδόν του οικίσκου, όταν αυτός τοποθετείται σε δώμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 25 m2 και το ύψος του τα 2.4 m. Όταν αυτός τοποθετείται στο έδαφος, το εμβαδόν του δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 35 m2 και το ύψος του τα 3.5 m.

 

γ. Όταν ο οικίσκος και η δομική κατασκευή τοποθετούνται στο δώμα δεν περιλαμβάνονται στο συντελεστή δόμησης και συντελεστή όγκου του οικοπέδου ή γηπέδου.

 

δ. Για την έγκριση τοποθέτησης των παραπάνω εγκαταστάσεων σε εντός ή εκτός σχεδίου περιοχές ειδικής προστασίας (π.χ. περιοχές της παραγράφου 9 του άρθρου 9 και της παραγράφου 4 του άρθρου 28 του νόμου 1577/1985) απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των κατά περίπτωση αρμόδιων υπηρεσιών ή και της Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου.

 

ε. Για την κατά τα ανωτέρω τοποθέτηση των εν λόγω εγκαταστάσεων δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας, αλλά έγκριση που χορηγείται από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία ύστερα από έλεγχο των παρακάτω δικαιολογητικών:

 

1. Αίτηση ενδιαφερομένου.

2. Δηλώσεις αναθέσεων και αναλήψεων των μελετών και επιβλέψεων του έργου.

3. Τοπογραφικό διάγραμμα συνοδευόμενο από σαφές οδοιπορικό, όπου απαιτείται και διάγραμμα κάλυψης.

4. Σχηματική τομή του κτιρίου με υψόμετρα, σε κλίμακα 1:200 και κάτοψη δώματος ή χώρου του κτιρίου σε κλίμακα 1:50, όπου απαιτείται.

5. Σχέδια του οικίσκου σε κλίμακα 1:50 και σε πρόσφορη κατά περίπτωση κλίμακα της δομικής κατασκευής επί της οποίας τοποθετείται η κεραία, εγκεκριμένα από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

6. Στατική μελέτη του οικίσκου και της δομικής κατασκευής επί της οποίας θα τοποθετηθούν οι κεραίες με δήλωση αντοχής δύο πολιτικών μηχανικών, στις περιπτώσεις κατασκευής τους σε υφιστάμενο κτίριο ή μελέτη ενίσχυσής του, όταν απαιτείται.

7. Φωτογραφία της κύριας όψης του υφιστάμενου κτιρίου.

8. Οι κατά το εδάφιο (δ) εγκρίσεις, όπου απαιτείται.

9. Υπεύθυνη δήλωση του νόμου 1599/1986, ότι το κτίριο πάνω ή εντός του οποίου τοποθετούνται οι εγκαταστάσεις υφίσταται νομίμως.

10. Προϋπολογισμό του έργου και σημειώματα πληρωμής φόρων εισφορών και αμοιβών μηχανικών.}

 

Περαιτέρω, στην παράγραφο 10 του ανωτέρω άρθρου 41 του νόμου 2145/1993 προβλέπεται ότι:

 

{10. Στο άρθρο 26 του νόμου [Ν] 2075/1992 (ΦΕΚ 129/Α/1992) προστίθενται εδάφια τέταρτο, πέμπτο και έκτο που έχουν ως εξής:

 

{Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, ύστερα από έκθεση των αρμοδίων οργάνων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, επιβάλλεται στους παραβάτες διοικητική ποινή προστίμου από 500.000 δραχμών για την εγκατάσταση χωρίς άδεια κεραίας στη ξηρά. Μετά από την κοινοποίηση της ως άνω έκθεσης στην αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία ή με πρωτοβουλία αυτής, διατάσσεται η κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής σύμφωνα με τις διατάξεις περί αυθαιρέτων ...}}

 

Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων για την εγκατάσταση κεραίας σταθμού ραδιοεπικοινωνίας στην ξηρά απαιτείται αφενός μεν η λήψη αδείας από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, αφετέρου δε η έγκριση των δομικών κατασκευών, απαραιτήτων για την τοποθέτηση των κεραιών, η οποία χορηγείται από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία και ισοδυναμεί με οικοδομική άδεια (ΣτΕ 764/2005, 2596/2003, 4286/1999).

 

4. Επειδή, περαιτέρω στην παράγραφο 1 του άρθρου 22 του νόμου 1577/1985 (Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός) ορίζεται ότι:

 

{1. Για την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας δόμησης εντός ή εκτός οικισμού απαιτείται οικοδομική άδεια της αρμόδιας πολεοδομικής υπηρεσίας ...}

 

Εξάλλου, στην παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου προβλέπονται τα εξής:

 

{Κάθε κατασκευή που εκτελείται:

 

α) χωρίς την άδεια της παραγράφου 1 ή

β) καθ' υπέρβαση της άδειας ή ... ή

δ) κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων είναι αυθαίρετη και υπάγεται στις σχετικές για τα αυθαίρετα διατάξεις του νόμου 1337/1983 όπως ισχύουν.

 

Σε περίπτωση αυθαίρετης, κατά το προηγούμενο εδάφιο, κατασκευής, η οποία δεν παραβιάζει τις διατάξεις που ισχύουν κατά το χρόνο του ελέγχου της από την πολεοδομική υπηρεσία, ειδοποιούνται εγγράφως οι υπόχρεοι για την καταβολή του προστίμου που αναφέρεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 17 του νόμου 1337/1983, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 10 του άρθρου 8 του νόμου 1512/1985, να μεριμνήσουν ώστε να υποβληθούν τα απαραίτητα στοιχεία και δικαιολογητικά σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και να εκδοθεί ή αναθεωρηθεί τυχόν υφιστάμενη οικοδομική άδεια, μέσα σε δύο μήνες από τη λήψη της ειδοποίησης. Αν η προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη η κατασκευή υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 17 του νόμου 1337/1983, όπως ισχύει. Αν η άδεια εκδοθεί ή αναθεωρηθεί μέσα στην παραπάνω προθεσμία, επιβάλλονται μόνο τα πρόστιμα που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 17 του νόμου 1337/1983, όπως ισχύει ...}

 

Η ως άνω διάταξη τροποποιήθηκε με την εφαρμοστέα εν προκειμένω, ενόψει του κρισίμου χρόνου έκδοσης της προσβαλλόμενης πράξης, διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 19 του νόμου 2831/2000 (ΦΕΚ 140/Α/2000), με την οποία ορίσθηκαν τα εξής:

 

{3. Τα δεύτερο, τρίτο, τέταρτο και πέμπτο εδάφια της παραγράφου 3 του άρθρου 22 αντικαθίστανται ως εξής:

 

{Αυθαίρετη κατά το προηγούμενο εδάφιο κατασκευή, η οποία όμως δεν παραβιάζει τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής της είναι δυνατόν να νομιμοποιηθεί ύστερα από έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας. Μετά την έκδοση ή αναθεώρηση της παραπάνω οικοδομικής αδείας η κατασκευή παύει να είναι κατεδαφιστέα και επιβάλλονται μόνο τα πρόστιμα που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 17 του νόμου 1337/1983, όπως ισχύει. Το πρόστιμο διατήρησης επιβάλλεται για το διάστημα από τότε που κατά την κρίση της αρμόδιας πολεοδομικής υπηρεσίας άρχισε η ανέγερση της κατασκευής έως την έκδοση της οικοδομικής αδείας. Δεν επιβάλλονται τα παραπάνω πρόστιμα σε περίπτωση αναθεώρησης οικοδομικής αδείας, που βρίσκεται σε ισχύ, εφόσον τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής, ο συντελεστής δόμησης και ο συντελεστής όγκου. Στην περίπτωση αυτήν η αναθεώρηση πρέπει να εκδοθεί εντός 4 μηνών από τη σχετική έγγραφη ειδοποίηση της αρμόδιας πολεοδομικής υπηρεσίας ή από την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών από τον υπόχρεο.}}

 

Τέλος, με τις διατάξεις του άρθρου 4 του προεδρικού διατάγματος 267/1998 (ΦΕΚ 195/Α/1998) ορίσθηκαν τα εξής:

 

{1. Κατά της έκθεσης αυτοψίας μπορεί να κάνει ένσταση κάθε ενδιαφερόμενος ...

 

4. Η ένσταση εξετάζεται από τετραμελή επιτροπή ... Η επιτροπή μπορεί να αναβάλει μόνο μια φορά τη λήψη της απόφασης, ανακοινώνει δε κατά τη συζήτηση αυτή τη νέα ημερομηνία συζήτησης ... Η επιτροπή, αφού εξετάσει τις απόψεις του ενδιαφερομένου, αποφαίνεται οριστικά επί της ένστασης, με αιτιολογημένη απόφαση, η οποία αναγράφεται πάνω στην ένσταση και υπογράφεται από τα μέλη ... Η απόφαση της επιτροπής είναι οριστική ...}

 

5. Επειδή, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων περί εγκαταστάσεως κεραιών κινητής τηλεφωνίας, ερμηνευομένων σε συνδυασμό με τις διατάξεις περί αυθαιρέτων του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού, που εφαρμόζονται στο σύνολό τους, δεδομένου ότι η μνημονευθείσα διάταξη του άρθρου 41 του νόμου 2145/1993 παραπέμπει γενικώς στις διατάξεις περί αυθαιρέτων, η πολεοδομική αρχή, προκειμένου να διατάξει την κατεδάφιση αυθαίρετης δομικής κατασκευής για την τοποθέτηση κεραίας κινητής τηλεφωνίας, ερευνά αν έχει χορηγηθεί η κατά τις ανωτέρω διατάξεις αναγκαία έγκριση του Υπουργείου Μεταφορών για την εγκατάσταση της κεραίας, καθώς και αν με την επίμαχη κατασκευή παραβιάζονται οι ισχύουσες ουσιαστικές πολεοδομικές διατάξεις ή αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής. Ειδικότερα η αρμόδια πολεοδομική αρχή, αν κρίνει, το πρώτον ή κατόπιν σχετικής ένστασης, ότι η εν λόγω κατασκευή δεν αντίκειται στις ως άνω ουσιαστικές πολεοδομικές διατάξεις, οφείλει, πριν κηρύξει την κατασκευή ως κατεδαφιστέα, να ειδοποιήσει τον ενδιαφερόμενο προς υποβολή των αναγκαίων στοιχείων για την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας (παράβαλε ΣτΕ 1132/1998, 958/2000).

 

6. Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση με την από 26-01-2001 έκθεση αυτοψίας υπαλλήλων της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του Δήμου Περιστερίου διαπιστώθηκε η τοποθέτηση κεραίας κινητής τηλεφωνίας της εφεσίβλητης εταιρείας άνευ αδείας του εκκαλούντος Δήμου στο δώμα της επί της οδού Μουσών αριθμός 21, στην Κηπούπολη, οικοδομής. Η ως άνω τοποθέτηση της κεραίας θεωρήθηκε με την ίδια έκθεση αυτοψίας αυθαίρετη και κατεδαφιστέα επιβλήθηκε δε περαιτέρω πρόστιμο ανέγερσης 100.000 δραχμές και πρόστιμο διατήρησης 50.000 δραχμές. Κατά της ανωτέρω έκθεσης αυτοψίας οι εφεσίβλητοι υπέβαλαν την από 20-02-2001 ένσταση με την οποία προέβαλαν τους ακόλουθους ισχυρισμούς:

 

α) ότι από 01-02-2001 έχει κατατεθεί αίτηση με πλήρη φάκελο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2801/2000 προκειμένου να χορηγηθεί η απαιτούμενη έγκριση από την υπηρεσία,

 

β) ότι η άδεια του Δήμου δεν απαιτείται για την έκδοση έγκρισης εγκατάστασης δομικών κατασκευών και για την εν γένει τοποθέτηση κατασκευών κεραιών κινητής τηλεφωνίας εφόσον από το νόμο 2801/2000 ορίζονται περιοριστικά οι όροι και οι προϋποθέσεις εγκατάστασης των κεραιών κινητής τηλεφωνίας καθώς και οι αρμόδιες αρχές για τη χορήγησή τους,

 

γ) ότι η προσβαλλόμενη πράξη στερείται νόμιμης αιτιολογίας αφού δεν προσάπτει καμιά πολεοδομική παράβαση στους ήδη εφεσίβλητους και

 

δ) παραβιάστηκε το άρθρο 22 παράγραφος 3 του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού, όπως ισχύει μετά το άρθρο 19 του νόμου 2831/2000, καθόσον δεν παρασχέθηκε εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου οι ήδη εφεσίβλητοι να νομιμοποιήσουν την κατασκευή τους.

 

Η Επιτροπή κρίσεως αυθαιρέτων κατασκευών με την προσβαλλόμενη από 15-03-2001 απόφασή της, η οποία συντάχθηκε όχι πάνω στην ένσταση αλλά σε ιδιαίτερο φύλλο και αφορά κρίσεις της ίδιας Επιτροπής και επί άλλων ενστάσεων, απέρριψε την ως άνω ένσταση χωρίς να απαντήσει στους ανωτέρω συγκεκριμένους ισχυρισμούς των ήδη εφεσιβλήτων. Ενόψει των ανωτέρω η εκκαλούμενη απόφαση έκρινε ότι η προσβαλλόμενη πράξη της Επιτροπής κρίσεως αυθαιρέτων είναι αναιτιολόγητη και έκανε δεκτή την αίτηση ακυρώσεως των ήδη εφεσιβλήτων. Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία όφειλε σύμφωνα με όσα έχουν ήδη εκτεθεί πιο πάνω να ερευνήσει αν είχε προηγηθεί η έγκριση του Υπουργείου Μεταφορών για την εγκατάσταση της κεραίας και αν η επίδικη κατασκευή παραβίαζε τις ισχύουσες ουσιαστικές πολεοδομικές διατάξεις, και εφόσον δεν διαπίστωνε τέτοια παράβαση να καλέσει την εφεσίβλητη εταιρεία για τη νομιμοποίηση της κατασκευής. Συνεπώς, ορθά, έστω και με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, έκρινε η εκκαλούμενη απόφαση, οι δε λόγοι εφέσεως του εκκαλούντος Δήμου ότι, σύμφωνα με το άρθρο 24 του Συντάγματος όταν μια κατασκευή είναι αυθαίρετη δεν χρειάζεται ειδική αιτιολογία και ότι δυνάμει των υπ' αριθμόν 1115/28-12-1999 και 1257/23-11-2000 αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του εκκαλούντος Δήμου η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία του Δήμου αρνείται την χορήγηση κάθε έγκρισης για την τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας εντός των ορίων του Δήμου, πρέπει ν' απορριφθούν ως αβάσιμοι.

 

7. Επειδή, κατόπιν τούτων, η υπό κρίση έφεση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της.

 

Δια ταύτα

 

Απορρίπτει την έφεση.

 

Επιβάλλει σε βάρος του Δήμου Περιστερίου τη δικαστική δαπάνη των εφεσιβλήτων, η οποία ανέρχεται στο ποσό των 460 €, για τον καθένα.

 

Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 20-09-2007 και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση στις 12-03-2008.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.