Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
Απόφαση 6749/2015: Διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, (ΦΕΚ 1946/Β/2015), 09-09-2015.
Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης
Έχοντας υπόψη:
1. Το νόμο 1650/1986 (ΦΕΚ 10/Α/1986) Για την προστασία του περιβάλλοντος όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2. Το νόμο 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.
3. Τις διατάξεις του άρθρου 56 του νόμου 4257/2014 (ΦΕΚ 93/Α/2014) Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών.
4. Το προεδρικό διάταγμα 142/2010 (ΦΕΚ 235/Α/2010) Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης.
5. Το νόμο 4042/2012 (ΦΕΚ24/Α/2012) Ποινική προστασία του περιβάλλοντος - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ- Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98....
6. Το νόμο 4014/2011 (ΦΕΚ 209/Α/2011) Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος.
7. Το νόμο 3028/2002 (ΦΕΚ153/Α/2002) Για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
8. Το άρθρο 84 του νόμου 4316/2014 (ΦΕΚ 270/Α/2014) Ίδρυση παρατηρητηρίου άνοιας, βελτίωση περιγεννητικής φροντίδας, ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και άλλες διατάξεις.
9. Το νόμο 2939/2001 (ΦΕΚ179/Α'/2001) Συσκευασίες & εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων- ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων και άλλες διατάξεις.
10. Τον 1013/2006 Κανονισμό (ΕΚ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14-06-2006, για τις μεταφορές των αποβλήτων.
11. Την Οδηγία 2003/33/ΕΚ για τον καθορισμό κριτηρίων και διαδικασιών αποδοχής των αποβλήτων στους χώρους υγειονομικής ταφής σύμφωνα με το άρθρο 16 και το Παράρτημα II της Οδηγίας 1999/3/ΕΚ.
12. Τις διατάξεις των άρθρων 13 έως και 17 του νόμου 4071/2012 (ΦΕΚ85/Α/2012) Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ, όπως ισχύουν σήμερα.
13. Το άρθρο 30 του νόμου 3536/2007 (ΦΕΚ42/Α/2007) Ειδικές ρυθμίσεις θεμάτων μεταναστευτικής πολιτικής και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
14. Το άρθρο 17 του νόμου 4164/2013 (ΦΕΚ 156/Α/2013) Συμπλήρωση διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις.
15. Την από 2 Δεκεμβρίου απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στην υπόθεση C-378/13 - Παράβαση κράτους μέλους - Οδηγία 1975/442/ΕΟΚ - Διαχείριση αποβλήτων - απόφαση Δικαστηρίου διαπιστώνουσα παράβαση - Μη εκτέλεση - Άρθρο 26ο, παράγραφος 2, ΣΛΕΕ - Χρηματικές κυρώσεις - Κατ' αποκοπή ποσό και χρηματική ποινή.
16. Την Οδηγία 2003/33/ΕΚ του Συμβουλίου για τον καθορισμό κριτηρίων και διαδικασιών αποδοχής των αποβλήτων στους χώρους υγειονομικής ταφής σύμφωνα με το άρθρο 16 και το Παράρτημα II της Οδηγίας 199/31/ΕΚ (EEL 11/2003 / σελίδα 27).
17. Την κοινή υπουργική απόφαση 13588/2006 (ΦΕΚ 383/Β/2006) Μέτρα, όροι και περιορισμοί για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 1991/689/ΕΟΚ.
18. Την κοινή υπουργική απόφαση 50910/2003 (ΦΕΚ 1909/Β/2003) Μέτρα και όροι για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.
19. Την κοινή υπουργική απόφαση 2527/2009 (ΦΕΚ 83/Β/2009) Ειδικότερα ζητήματα και θέματα αναφορικά με τη λειτουργία, την άσκηση των δραστηριοτήτων και την άσκηση τιμολογιακής πολιτικής των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.
20. Την κοινή υπουργική απόφαση 29407/3508/2002 (ΦΕΚ 1572/Β/2002) Μέτρα και όροι για την υγειονομική ταφή των αποβλήτων
21. Την κοινή υπουργική απόφαση 114218/1997 (ΦΕΚ 1016/Β/1997) Κατάρτιση πλαισίου προδιαγραφών και γενικών προγραμμάτων διαχείρισης στερεών αποβλήτων
22. Την κοινή υπουργική απόφαση οίκοθεν 56366/4351/2014 (ΦΕΚ 3339/Β/2014) Καθορισμός απαιτήσεων (προδιαγραφών) για εργασίες επεξεργασίας στο πλαίσιο της μηχανικής - βιολογικής επεξεργασίας σύμμεικτων αστικών αποβλήτων και καθορισμός χαρακτηριστικών παραγόμενων υλικών ανάλογα με τις χρήσεις τους, σύμφωνα με το εδάφιο β, της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του νόμου 4042/2012.
23. Την κοινή υπουργική απόφαση 22912/1117/2005 (ΦΕΚ 759/Β/2005) Περί μέτρων και όρων για την πρόληψη και τον περιορισμό της ρύπανσης του περιβάλλοντος από την αποτέφρωση αποβλήτων.
24. Την κοινή υπουργική απόφαση 34611/2014 (ΦΕΚ 2113/Β/2014) Διαδικασία καταλογισμού και επιμερισμού χρηματικών προστίμων που επιβάλλονται στην Ελληνική Δημοκρατία λόγω καταδίκης για παραβιάσεις της ενωσιακής νομοθεσίας, κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 45 παράγραφος 5 του νόμου 4042/2012.
25. Την κοινή υπουργική απόφαση 52890/4174 (ΦΕΚ 3120/Β/2014) Διαχείριση αστικών στερεών αποβλήτων των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
26. Την με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 129843/4345/2011 Εγκύκλιο Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Εφαρμογή νομοθεσίας για τη διαχείριση μη επικινδύνων στερεών αποβλήτων.
27. Την με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 4631.109/2011 Εγκύκλιο 21 του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Άδειες Συλλογής και μεταφοράς.
28. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 1738806/4758/2007 έγγραφο του Τμήματος Διαχείρισης στερεών αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί Αποκατάστασης Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ) με βαθμό επικινδυνότητας μικρότερο των 35 βαθμών σύμφωνα με την Άδεια Αποκατάστασης.
29. Την με αριθμό πρωτοκόλλου 135977/5051/2005 Εγκύκλιο 19 του Τμήματος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Πρότυπες Οριστικές Μελέτες Έργων Αποκατάστασης Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων, με συνημμένο Σχέδιο Πρότυπων Οριστικών Μελετών Έργων Αποκατάστασης Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων.
30. Την με αριθμό πρωτοκόλλου 123067/1029/2004 Εγκύκλιο της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων: Συλλογή - Μεταφορά - Αποθήκευση Αποβλήτων και Αποκατάσταση Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ).
31. Την με αριθμό πρωτοκόλλου 639/2005 απόφαση Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (Ορθή επανάληψη 29-03-2006) Έγκριση Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας.
32. Την με αριθμό πρωτοκόλλου 9424/9/2009 απόφαση Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Απόφαση Τροποποίησης Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.
33. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 7/2014 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων για Εξάλειψη Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων.
34. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 116/2015 έγγραφό μας προς τους Δήμους Αλεξανδρούπολης, Διδυμότειχου, Ορεστιάδας, Σουφλίου, Νέστου, Τοπείρου και Κομοτηνής, προς την ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και τον Σύνδεσμο Διαχείρισης Απορριμμάτων νομού Ξάνθης, ζητώντας ενημέρωση για την εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης 52890/4174/2014 (ΦΕΚ 3120/Β/2014).
35. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 68119/1355/2015 έγγραφο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για Επικαιροποίηση στοιχείων για την αποκατάσταση των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
36. Την υπ' αριθμόν οίκοθεν 4194/2015 (ΦΕΚ 1049/Β/2015) απόφαση του ασκούντος τα καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης περί Κατάρτισης Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της οριστικής παύσης και αποκατάστασης εναπομεινάντων Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων στα γεωγραφικά όρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης.
37. Την ανάγκη για άμεση παύση και πλήρη αποκατάσταση όλων των εναπομεινάντων Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων καθώς και την αποφυγή δημιουργίας νέων Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων, χάριν της προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, σύμφωνα με την εθνική και την κοινοτική νομοθεσία.
38. To γεγονός ότι δεν υπάρχει νόμιμος εν λειτουργία Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων προβλεπόμενος από το ισχύων Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά ούτε και νόμιμος εν λειτουργία χώρος αποθήκευσης κατά την παράγραφο η' του άρθρου 2 της κοινής υπουργικής απόφασης 291407/3508/2002 (ΦΕΚ 1572/Β/2002).
39. Το γεγονός της καθυστέρησης υλοποίησης του συνόλου των υποδομών διαχείρισης στερεών αποβλήτων που προβλέπονται στο Περιφερειακό Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
40. Την εγγύτητα νομίμως λειτουργούντων Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων υποδοχής, προς τους αντίστοιχους εξυπηρετούμενους Δήμους, σε συνδυασμό με τη φέρουσα ικανότητα και την υπολειπόμενη χωρητικότητα των εν λόγω εγκαταστάσεων.
41. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού των εξυπηρετούμενων Δήμων, η οποία θα καλυφθεί από τα ανταποδοτικά τέλη, το ύψος της οποίας δεν μπορεί εκ των προτέρων να υπολογισθεί και επειδή α) Οι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Καβάλας και Ξάνθης βρίσκονται σε διαδικασίες επέκτασης που δεν έχουν ολοκληρωθεί και δεν έχουν τη δυνατότητα να παραλάβουν τα απορρίμματα της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας β) o Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Σερρών - ως ο αμέσως εγγύτερος χώρος - έχει τη δυνατότητα να παραλάβει τα απορρίμματα της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, αποφασίζουμε:
Α) Την τελική διάθεση των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας στις νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Σερρών, κατά παρέκκλιση των εν ισχύ Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Αποβλήτων Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας, για διάστημα που δεν υπερβαίνει το 1 έτος.
Η προσωρινή αυτή διαχείριση επιβάλλεται προκειμένου να καταστεί εφικτή η παύση λειτουργίας του ενεργού Χώρου Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων Δράμας, να αποτραπεί η δημιουργία νέων ή η εκ νέου ενεργοποίηση μη λειτουργούντων και να υλοποιηθεί η αποκατάσταση των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων των Δήμων, της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, λόγω της μη εισέτι έναρξης λειτουργίας των αντίστοιχων υποδομών διαχείρισης στερεών αποβλήτων, που προβλέπονται από τον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.
Στον εν λόγω Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων θα γίνονται αποδεκτά μόνο τα απόβλητα που κατατάσσονται στο Κεφάλαιο 20 του Ευρωπαϊκού Καταλόγου Αποβλήτων και ειδικότερα τα απόβλητα που μνημονεύονται στις οικείες Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων και στις Άδειες Λειτουργίας.
Β) Οι Δήμοι Δράμας, Παρανεστίου, Κάτω Νευροκοπίου, Προσοτσάνης και Δοξάτου οφείλουν:
i) να μεταφέρουν τα απορρίμματα τους στις νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις απόθεσης Σερρών και να καταβάλουν το τέλος χρήσης. Το τέλος χρήσης, ανά τόνο, του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων καθορίζεται ίσο με το αντίστοιχο που έχει οριστεί για τους λοιπούς εξυπηρετούμενους Δήμους από τον Φορέα Λειτουργίας του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων κατ' αναλογία της κοινής υπουργικής απόφασης οίκοθεν 52890/4174/2014 (ΦΕΚ 3120/Β/2014) ή όπως άλλως συμφωνηθεί μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών. Το τέλος αυτό, δεν σχετίζεται με το ειδικό τέλος ταφής του άρθρου 43 του νόμου 4042/2012,
ii) να μεριμνήσουν για την άμεση διακοπή λειτουργίας με τη σχετική πιστοποίηση (εντός 15 ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος),
iii) να μεριμνήσουν για την ταχεία υλοποίηση των έργων αποκατάστασης των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων της περιοχής ευθύνης τους,
iv) να εφαρμόσουν άμεσα πρόγραμμα χωριστής συλλογής συσκευασιών στο πλαίσιο συμβάσεων συνεργασίας με Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, υπό την εποπτεία του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) προκειμένου, αφενός, να καταστεί εφικτή η μείωση της ποσότητας των προς διάθεση αποβλήτων και αφετέρου, να επιτευχθούν τάχιστα οι στόχοι του προγράμματος ανακύκλωσης αποβλήτων συσκευασίας,
ν) να τηρούν αρχείο με παραστατικά στοιχεία της μεταφοράς των απορριμμάτων (έντυπα αναγνώρισης, ζυγολόγια κ.λ.π.) και να τα υποβάλλουν όταν ζητηθούν από κάθε αρμόδια υπηρεσία,
vi) να υποβάλουν άμεσα την απαραίτητη τεκμηρίωση (Προγραμματική σύμβαση με Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων και ΣΕΔΑ ανακύκλωσης, Αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων παύσης λειτουργίας ενεργών Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων, βεβαιώσεις περαίωσης έργων αποκατάστασης των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων) στη Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στην οικεία Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης,
vii) να δρομολογήσουν τις απαραίτητες ενέργειες στην περιοχή ευθύνης τους και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, για την εφαρμογή της παρούσας και για την υποστήριξη και λειτουργία των υποδομών που προβλέπονται στο ισχύον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων.
Γ) Ο Περιφερειακός Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας ο οποίος είναι αρμόδιος και για τη λειτουργία του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Σερρών οφείλει:
α) να αποδέχεται υποχρεωτικά τα αστικά στερεά απόβλητα των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Πίνακα 1 της υπ' αριθμόν (36) σχετικής απόφασης του ασκούντος τα καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης,
β) να μεριμνήσει για τη σύναψη Προγραμματικών Συμβάσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων Δήμων του Πίνακα 1 (παραγωγοί και παραλήπτες) της υπ' αριθμόν (36) σχετικής απόφασης εντός 15 ημερών από την ισχύ του παρόντος. Στις συμβάσεις θα αναφέρονται ρητά το τέλος χρήσης και η ημερομηνία έναρξης,
γ) να ελέγχει τη σύνθεση, την ποσότητα και το είδος των αποβλήτων που μεταφέρονται στις εγκαταστάσεις αρμοδιότητας τους, ώστε να είναι αποδεκτά σύμφωνα με την παρούσα και σύμφωνα με τις αδειοδοτήσεις της εγκατάστασης υποδοχής ως προς τα κριτήρια αποδοχής και γενικότερα τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας,
δ) να εξασφαλίσει την ιχνηλασιμότητα των αποβλήτων (παραγωγός - συλλογέας - μεταφορέας - παραλήπτης), δηλαδή τα απόβλητα να διακινούνται με το Έντυπο Παρακολούθησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ' αριθμόν (26) σχετική Εγκύκλιο.
Δ) Η ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ οφείλει:
α) να θέσει άμεσα σε λειτουργία όλους τους ΣΜΑ που έχουν κατασκευασθεί στα πλαίσια του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη για την εξυπηρέτηση των εμπλεκόμενων Δήμων,
β) να διενεργεί τη μεταφορά των αποβλήτων από τους Σ.Μ.Α. στον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων υποδοχής, στο πλαίσιο των υποχρεώσεων της. Εναλλακτικά να παραχωρήσει το έργο της μεταφοράς των αποβλήτων σε εξυπηρετούμενους Δήμους και θέτοντας στη διάθεση τους κατόπιν σύναψης προγραμματικών συμβάσεων, τον μηχανολογικό εξοπλισμό ιδιοκτησίας της για τη διευκόλυνση της μεταφοράς τους στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Σερρών,
γ) να θέσει άμεσα σε λειτουργία όλα τα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) που έχουν κατασκευαστεί στα πλαίσια του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,
δ) να μεριμνήσει για τη σύναψη Προγραμματικών Συμβάσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων Δήμων του Πίνακα 1 (παραγωγοί και παραλήπτες) της υπ' αριθμόν (36) σχετικής απόφασης εντός 15 ημερών από την ισχύ του παρόντος. Στις συμβάσεις θα αναφέρονται ρητά το τέλος χρήσης και η ημερομηνία έναρξης,
ε) να δώσει άμεση προτεραιότητα στην υλοποίηση των έργων προεπεξεργασίας αποβλήτων και των προγραμμάτων Δ σ Π στους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας,
στ) να συνδράμει τους εμπλεκόμενους Δήμους στις διαδικασίες εκπόνησης μελετών και αδειοδοτήσεων των έργων,
ζ) να ελέγχει τη σύνθεση, την ποσότητα και το είδος των αποβλήτων που μεταφέρονται στις εγκαταστάσεις αρμοδιότητας τους, ώστε να είναι αποδεκτά σύμφωνα με την παρούσα, σύμφωνα με τις αδειοδοτήσεις της εγκατάστασης υποδοχής ως προς τα κριτήρια αποδοχής και γενικότερα τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας,
η) να εξασφαλίσει την ιχνηλασιμότητα των αποβλήτων (παραγωγός - συλλογέας - μεταφορέας - παραλήπτης), δηλαδή τα απόβλητα να διακινούνται με το Έντυπο Παρακολούθησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ' αριθμόν (26) σχετική Εγκύκλιο.
Ε) Να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των προβλεπόμενων από τον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων της Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης έργων, με μέριμνα της αντίστοιχης Περιφέρειας σε συνεργασία με τη ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και τους Δήμους εντός 2 ετών. Για το λόγο αυτό οι οικείες υπηρεσίες Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα παρακολουθούν στενά την εξέλιξη των έργων (τήρηση αναλυτικού αρχείου έργων, επιθεωρήσεις επί τόπου). Τα αυτά ισχύουν και στην περίπτωση τροποποίησης του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων, με την κατεύθυνση ότι οι μελετώμενες τροποποιήσεις εφόσον έχουν τις προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας οφείλουν να ωριμάσουν και να εγκριθούν εντός 1 έτους.
Σε περίπτωση παράλειψης εφαρμογής της παρούσας απόφασης, καταλογίζονται ποινικές, αστικές ή διοικητικές ευθύνες στον υπεύθυνο για τη μη εφαρμογή φορέα, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.
Η παρούσα ισχύει από την ημέρα δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Θεσσαλονίκη, 03-09-2015
Ο Ασκών καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης