Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
Απόφαση ΔΟΥ/5776/2015: Χαρακτηρισμός και Αρίθμηση Αυτοκινητοδρόμων, (ΦΕΚ 253/ΑΑΠ/2015), 21-12-2015.
Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Έχοντας υπόψη:
1. Το προεδρικό διάταγμα 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005) Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα.
2. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 109/2014 (ΦΕΚ 176/Α/2014) Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
3. Το νόμο 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.
4. Το νόμο 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πρόγραμμα Καλλικράτης.
5. Την κοινή υπουργική απόφαση Δ16Α/04/773/1990 Περί εξαίρεσης διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.
6. Το νόμο 3155/1955 Περί κατασκευής και συντηρήσεως Οδών και τα εκτελεστικά του Διατάγματα.
7. Το από 09-08-1955 βασιλικό διάταγμα Περί Καθορισμού των Εθνικών Οδών κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955 και την Γ25871/1963 απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων Περί αριθμήσεως των Εθνικών Οδών.
8. Το από 06-02-1956 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 47/Α/1956) Περί Καθορισμού των Επαρχιακών Οδών των Νομών του Κράτους κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955.
9. Το νόμο 1418/1984 Δημόσια Έργα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων και ειδικότερα την παράγραφο 3 του άρθρου 25.
10. Την εγκύκλιο 18/1999 με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΜΕΟ/ε/ο/516/1999 Περί χαρακτηρισμού οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών σύμφωνα με το άρθρο 25, παράγραφος 3 του νόμου 1418/1984.
11. Το βασιλικό διάταγμα 465/1970 Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα με το προεδρικό διάταγμα 118/2006.
12. Το νόμο 653/1977 Περί υποχρεώσεως των παρόδιων ιδιοκτητών για την διάνοιξη Εθνικών Οδών κ.λ.π. όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μέχρι σήμερα και το νομοθετικό διάταγμα [Ν] 929/1979 Περί εκτελέσεως του άρθρου 1 του νόμου 653/1977.
13. Το προεδρικό διάταγμα 209/1998 Λήψη μέτρων για την ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας.
14. Το νόμο 1892/1990 Για τον εκσυχρονισμό και την ανάπτυξη και άλλες διατάξεις.
15. Την Διαπιστωτική Υπουργική Απόφαση ΔΜΕΟ/ε/114/1995: Ανακατάταξη Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Νήσων εκτός από Κρήτη, Εύβοια, Κέρκυρα και Ρόδο.
16. Την Υπουργική Απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/266/1995 (ΦΕΚ 293/Β/1995): Περί Ανακατάταξης Επαρχιακού Οδικού Δικτύου των Νομών της Χώρας.
17. Την Υπουργική Απόφαση οίκοθεν ΔΜΕΟ/ε/779/1995 (ΦΕΚ 664/Β/1995) με Ορθή Επανάληψη στις 04-09-1995 (ΦΕΚ 800/Β/1995): Κατάταξη του Εθνικού Οδικού Δικτύου Πελοποννήσου σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
18. Την Υπουργική Απόφαση οίκοθεν ΔΜΕΟ/ε/827/1995 (ΦΕΚ735/Β/1995): Κατάταξη του Εθνικού Οδικού Περιφερειών Κρήτης, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
19. Την Υπουργική Απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/1995 (ΦΕΚ 30/Β/1996): Κατάταξη Εθνικών Οδών Περιφερειών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
20. Την Υπουργική Απόφαση ΔΜΕΟ/ο/7157/ε/1042/2008 (ΦΕΚ 2631/Β/2008): Κωδικοποίηση και αρίθμηση του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου.
21. Την Υπουργική Απόφαση ΔΜΕΟ/4330/ε/650/2008 (ΦΕΚ 582/ΑΑΠ/2008): Χαρακτηρισμός των κάτωθι νέων οδικών αξόνων: 1. Της επέκτασης της Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης και 2. Της συνδετήριας οδού από την Εξωτερική Περιφερειακή μέχρι την είσοδο του αεροδρομίου Μακεδονία, α) ως τμημάτων του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου και β) ως αυτοκινητοδρόμων
22. Το προεδρικό διάταγμα 70/2015 άρθρο 2 (ΦΕΚ 114/Α/2015): Ανασύσταση Υπουργείων Πολιτισμού, Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
23. Το προεδρικό διάταγμα 73/2015 (ΦΕΚ 116/Α/2015): Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.
Και αφού είδαμε:
1. Τον Κανονισμό (ΕΕ) υπ' αριθμόν 1315/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11-12-2013, περί των προσανατολισμών της Ένωσης για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και για την κατάργηση της απόφασης υπ' αριθμόν 661/2010/ΕΕ.
2. Το με αριθμό οίκοθεν ΔΜΕΟ/2405/2013 έγγραφο με το οποίο διαβιβάστηκε ο κατάλογος της Αρίθμησης, από το σχέδιο της Απόφασης Χαρακτηρισμός αξόνων Διευρωπαϊκού Δικτύου ως Αυτοκινητοδρόμων και Αρίθμηση αυτών σε όλες τις ΕΥΔΕ της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων και ΓΓΣΔΕ, καθώς και στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ανώνυμη εταιρεία, ζητώντας τα σχόλια και τις απόψεις τους.
3. Το με αριθμό ΚΑ/ΦΜ/ΑΛ/92282/2013 έγγραφο της ΕΥΔΕ -ΠΑΘΕ με το οποίο στάλθηκαν στη ΔΜΕΟ στοιχεία σχετικά με τους αυτοκινητοδρόμους: Κεντρικής Ελλάδας και ΠΑΘΕ.
4. Το με αριθμό Α4/00/08/11/21662/2013 έγγραφο της ΕΥΔΕ-ΛΣΕΠ με το οποίο στάλθηκαν στη ΔΜΕΟ στοιχεία σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο: Σχηματάρι-Χαλκίδα.
5. Το με αριθμό Β/02/04/06/19663/2013 έγγραφο της ΕΥΔΕ Μ-Κ ΕΠΑ και ΙΟ με το οποίο στάλθηκαν στη ΔΜΕΟ στοιχεία σχετικά με τους αυτοκινητοδρόμους: Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός, ΑΘΕ, Σχηματάρι-Χαλκίδα, Θήβα-Ελευσίνα.
6. Το με αριθμό ΕΠΠ/ΓΕΝ/10329/2013 έγγραφο της ΕΥΔΕ Μ-Κ ΕΠΠ με το οποίο στάλθηκαν στη ΔΜΕΟ στοιχεία σχετικά με τους αυτοκινητοδρόμους: Κεντρικής Πελοποννήσου, Αθήνα - Πάτρα και Λεύκτρο - Σπάρτη.
7. Το με αριθμό 3514/2015 έγγραφο της Εγνατίας Οδού ανώνυμη εταιρεία με το οποίο στάλθηκαν στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία στοιχεία σχετικά με τους αυτοκινητοδρόμους: Εγνατία Οδός, Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά, Ραιδεστός - Αεροδρόμιο Μακεδονία και Κοζάνη - Πτολεμαΐδα - Νίκη.
8. Το με αριθμό 9187/23-07-2015 έγγραφο της Εγνατίας Οδού ανώνυμη εταιρεία με το οποίο ζητά την επίσπευση της έκδοσης της παρούσας Απόφασης λόγω σοβαρών προβλημάτων σε προϋφιστάμενες κυκλοφοριακές συνδέσεις και θέματα συντήρησης.
Και επειδή:
1. Είναι αναγκαίος ο χαρακτηρισμός και η αρίθμηση των οδών που αναφέρονται στο θέμα, για να εναρμονίζονται οι ανάλογες νομοθετικές διατάξεις.
2. Οι περισσότεροι από τους οδικούς άξονες που χαρακτηρίζονται με την παρούσα έχουν ενταχθεί στο διευρωπαϊκό δίκτυο με την Υπουργική Απόφαση ΔΜΕΟ/ο/7157/ε/1042/2008 (ΦΕΚ 2631/Β/2008), μερικοί έχουν ήδη κατασκευασθεί και λειτουργούν ως αυτοκινητόδρομοι και άλλοι προωθούνται ως αυτοκινητόδρομοι σύμφωνα με τον νόμο [Ν] 614/1977, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
3. Η έκδοση ενιαίας Υπουργικής Απόφασης που θα περιλαμβάνει τον χαρακτηρισμό και την αρίθμηση συνολικά των αυτοκινητοδρόμων της χώρας είναι απαραίτητη, γιατί η κατασκευή πολλών από αυτούς έχει προχωρήσει σημαντικά και πρέπει να υιοθετηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς η ενιαία αρίθμησή τους κατ' αντιστοιχία με εκείνη του διευρωπαϊκού δικτύου.
4. Η αρίθμηση διευκολύνει την διαχείριση του Οδικού Δικτύου, αποφασίζει Χαρακτηρίζει ως αυτοκινητοδρόμους και αριθμεί τους παρακάτω οδικούς άξονες ως εξής:
1. ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΥΖΩΝΟΙ (ΑΘΕ) αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α1
2. ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ - ΧΑΛΚΙΔΑ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση A11
3. ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ - ΒΟΛΟΣ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α12
4. ΘΗΒΑ - ΕΛΕΥΣΙΝΑ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α13
5. ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α2
6. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α24
7. ΡΑΙΔΕΣΤΟΣ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Μακεδονία αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α242
8. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΕΡΡΕΣ - ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α25
9. ΚΟΖΑΝΗ - ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ - ΝΙΚΗ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α27
10. ΣΙΑΤΙΣΤΑ - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΙΕΡΟΠΗΓΗ - ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α29
11. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση A3
12. ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α5
13. Αττική Οδός αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α6
14. ΥΜΗΤΤΟΣ - ΡΑΦΗΝΑ (ΥΡ.) αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α62
15. Δυτική Σύνδεση Υμηττού - Ραφήνας με ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α621
16. ΚΟΡΩΠΙ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Ελευθέριος Βενιζέλος αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α64
17. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α7
18. ΛΕΥΚΤΡΟ - ΣΠΑΡΤΗ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α71
19. ΑΘΗΝΑ - ΠΑΤΡΑ αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α8
20. ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ) αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α90
όπως απεικονίζονται στον Χάρτη Κλίμακας 1:1.250.000, με τίτλο Ελληνικό Δίκτυο Αυτοκινητοδρόμων ο οποίος συνοδεύει την παρούσα απόφαση, και όπως αναλυτικά περιγράφονται ακολούθως:
Α1. Αυτοκινητόδρομος ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΥΖΩΝΟΙ (Α.Θ.Ε.)
• | Περιγραφή: Αθήνα (Α/Κ ΣΕΦ) - Α/Κ με Αττική Οδό - Λαμία - Ράχες - Λάρισα - Κατερίνη - Α/Κ Κλειδίου - Α/Κ Αξιού (Θεσσαλονίκη) - Εύζωνοι (σύνορα χώρας με FYROM) |
• | Παρατήρηση: Το τμήμα Α/Κ Κλειδίου - Α/Κ Αξιού αποτελεί και τμήμα της Εγνατίας Οδού) |
• | Τέλος: Εύζωνοι (σύνορα χώρας με FYROM) |
A11. Αυτοκινητόδρομος ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ - ΧΑΛΚΙΔΑ
• | Περιγραφή: Σχηματάρι (Α.Θ.Ε.) - Χαλκίδα |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος Α.Θ.Ε. (Σύστημα Ημικόμβων Σχηματαρίου) |
Α12. Αυτοκινητόδρομος ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ - ΒΟΛΟΣ
• | Περιγραφή: Βελεστίνο (Α.Θ.Ε.) - Βόλος |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος Α.Θ.Ε. (Α/Κ Βελεστίνου) |
• | Τέλος: Είσοδος Βόλου (Α/Κ Λάρισας) |
Α13. Αυτοκινητόδρομος Θήβα - Ελευσίνα
• | Περιγραφή: Θήβα (ΑΘΕ) - Ελευσίνα |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος Θήβα - Ελευσίνας (Α/Κ Υλίκης) |
• | Τέλος: Αυτοκινητόδρομος Αττική Οδός (Α/Κ Αγίου Λουκά) |
A2. Αυτοκινητόδρομος Εγνατία Οδός
• | Περιγραφή: Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Μέτσοβο - Γρεβενά - Κοζάνη - Βέροια - Α/Κ Κλειδίου - Α/Κ Αξιού - Θεσσαλονίκη (Α/Κ Καλοχωρίου (Κ1)- Α/Κ Ιωνίας Διαβατών (Κ2)- Α/Κ Ευκαρπίας (Κ4)- Α/Κ Λαγκαδά) - Καβάλα- Ξάνθη - Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη - Κήποι (σύνορα χώρας με Τουρκία) |
• | Παρατήρηση: Το τμήμα Α/Κ Κλειδίου - Α/Κ Αξιού αποτελεί και τμήμα του Α.Θ.Ε. |
• | Αρχή: Α/Κ Ηγουμενίτσας (λιμάνι) |
• | Τέλος: Κήποι (σύνορα χώρας με Τουρκία) |
Α24. Αυτοκινητόδρομος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ
• | Περιγραφή: Θεσσαλονίκη (ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ) - Νέα Μουδανιά (μέσω νέας εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης) |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ (Α/Κ Ευκαρπίας (Κ4)) |
• | Τέλος: Α/Κ Νέων Μουδανιών |
Α242. Αυτοκινητόδρομος ΡΑΙΔΕΣΤΟΣ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Μακεδονία
• | Περιγραφή: Η συνδετήρια οδός του Αυτοκινητοδρόμου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ με το Αεροδρόμιο Μακεδονία |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΜΟΥΔΑΝΙΑ (Α/Κ Ραιδεστού) |
• | Τέλος: Αεροδρόμιο Μακεδονία |
Α25. Αυτοκινητόδρομος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΕΡΡΕΣ ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
• | Περιγραφή: Θεσσαλονίκη (ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ) - Α/Κ Λευκώνα (Σέρρες) - Προμαχώνας (σύνορα χώρας με Βουλγαρία) |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ (Α/Κ Λαγκαδά) |
• | Τέλος: Προμαχώνας (σύνορα χώρας με Βουλγαρία) |
Α27. Αυτοκινητόδρομος ΚΟΖΑΝΗ - ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ - ΝΙΚΗ
• | Περιγραφή: Κοζάνη (ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ) - Πτολεμαΐδα Φλώρινα - Νίκη (σύνορα χώρας με F.Y.R.O.M.) |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ (Α/Κ Κοζάνης (Κοίλα)) |
• | Τέλος: Νίκη (σύνορα χώρας με F.Y.R.O.Μ.) |
A29. Αυτοκινητόδρομος ΣΙΑΤΙΣΤΑ - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΙΕΡΟΠΗΓΗ - ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ
• | Περιγραφή: Α/Κ Σιάτιστα (Δυτικός) (ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ) Κρυσταλλοπηγή (σύνορα χώρας με Αλβανία) Καστοριά - Κορομηλιά - Ιεροπηγή |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ (Α/Κ Σιάτιστας (Δυτικός)) |
• | Τέλος: Κρυσταλλοπηγή (σύνορα χώρας με Αλβανία) |
A3. Αυτοκινητόδρομος ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
• | Περιγραφή: Λαμία - Καρδίτσα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα - ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ (Α/Κ) |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος Α.Θ.Ε. (Σύστημα Κόμβων Λαμίας) |
• | Τέλος: Αυτοκινητόδρομος ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ (Α/Κ) |
Α5. Αυτοκινητόδρομος ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
• | Περιγραφή: Τσάκωνα (Αυτοκινητόδρομος ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ) - Καλό Νερό - Πύργος - Πάτρα - Ρίο (Α/Κ Ρίου)- Αντίρριο - Μεσολόγγι - Άρτα - Ιωάννινα - Κακαβιά (σύνορα χώρας με Αλβανία) |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (Α/Κ Τσακώνας) |
• | Τέλος: Κακαβιά (σύνορα χώρας με Αλβανία) |
Α6. Αυτοκινητόδρομος Αττική Οδός
• | Περιγραφή: Ελευσίνα - Αθήνα (Α/Κ με Α.Θ.Ε.) - Σταυρός (Α/Κ με Λεωφόρο Μαραθώνος) - Μαρκόπουλο (Η/Κ Μαρκόπουλου) - Λαύριο |
• | Αρχή: Συμβολή Αυτοκινητοδρόμου Αττική Οδός με Αυτοκινητόδρομο ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ |
Α62. Αυτοκινητόδρομος ΥΜΗΤΤΟΣ - ΡΑΦΗΝΑ (ΥΡΑ)
• | Περιγραφή: Περιφερειακή ΥΜΗΤΤΟΥ και Ανατολική προέκταση αυτής έως ΡΑΦΗΝΑ: Καισαριανή -Χολαργός Σταυρός (Α/Κ Αγίας Παρασκευής) - Αττική Οδός (Α/Κ Λεονταρίου) -Ραφήνα |
• | Παρατηρήσεις: Περιφερειακή Υμηττού: Καισαριανή (Α/Κ Καισαριανής) - Σταυρός (Α/Κ Αγίας Παρασκευής) |
• | Ανατολική προέκταση της Περιφερειακής Υμηττού: Σταυρός (Α/Κ Αγίας Παρασκευής) - Αττική Οδός (Α/Κ Λεονταρίου) - Ραφήνα Αρχή: Οδός Αλίμου-Κατεχάκη (Α/Κ Καισαριανής) |
A621. Αυτοκινητόδρομος Δυτική Σύνδεση ΥΡΑ με ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ
• | Περιγραφή: Η συνδετήρια οδός του Αυτοκινητοδρόμου ΥΡΑ με τον Αυτοκινητόδρομο Αττική Οδός |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος Υ.ΡΑ. (Α/Κ Αγίας Παρασκευής) |
• | Τέλος: Αυτοκινητόδρομος Αττική Οδός (Α/Κ Δουκίσσης Πλακεντίας) |
Α64. Αυτοκινητόδρομος ΚΟΡΩΠΙ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Ελευθέριος Βενιζέλος
• | Περιγραφή: Η συνδετήρια οδός του Αυτοκινητοδρόμου Αττική Οδός με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος Αττική Οδός (Α/Κ Κορωπίου) |
• | Τέλος: Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος |
Α7. Αυτοκινητόδρομος ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
• | Περιγραφή: Κόρινθος - Τρίπολη - Μεγαλόπολη - Τσακώνα - Καλαμάτα |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος ΑΘΗΝΑ - ΠΑΤΡΑ (Α/Κ Κορίνθου) |
• | Τέλος: Καλαμάτα (Τέλος Περιμετρικής Οδού) |
Α71. Αυτοκινητόδρομος ΛΕΥΚΤΡΟ - ΣΠΑΡΤΗ
• | Περιγραφή: Λεύκτρο (Αυτοκινητόδρομος ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ) - Σπάρτη |
• | Αρχή: Αυτοκινητόδρομος ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (Α/Κ Λεύκτρου) |
• | Τέλος: Σπάρτη (Α/Κ Σπάρτης) |
Α8. Αυτοκινητόδρομος ΑΘΗΝΑ - ΠΑΤΡΑ
• | Περιγραφή: Αθήνα (Ελευσίνα (Συμβολή με Αυτοκινητόδρομο Αττική Οδός))- Κόρινθος - Πάτρα (Α/Κ Ρίου) |
• | Αρχή: Ελευσίνα (Συμβολή με Αυτοκινητόδρομο Αττική Οδός) |
• | Τέλος: Αυτοκινητόδρομος ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ (Α/Κ Ρίου) |
Α90. Αυτοκινητόδρομος ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ)
• | Περιγραφή: Καστέλι - Χανιά - Ρέθυμνο - Ηράκλειο - Άγιος Νικόλαος - Σητεία |
Ο χαρακτηρισμός αφορά ολόκληρο τον οδικό άξονα είτε έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του ως αυτοκινητόδρομου είτε όχι.
Για τους οδικούς άξονες που βρίσκονται σε φάση κατασκευής, οι διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τους αυτοκινητοδρόμους θα έχουν ισχύ μόνο όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή τους ως αυτοκινητοδρόμων και δοθούν επίσημα σε κοινή χρήση.
Για τα οδικά τμήματα που θα ολοκληρωθεί η κατασκευή τους ως αυτοκινητοδρόμων μετά την δημοσίευση της παρούσας Απόφασης σε ΦΕΚ και αποτελούν βελτίωση / παραλλαγή υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου, ως αυτοκινητόδρομος θα νοείται το νέο κατασκευασθέν τμήμα. Το παραλλαγμένο οδικό τμήμα παύει να φέρει τον χαρακτηρισμό αυτοκινητόδρομου, μετά την επίσημη παράδοση σε κοινή χρήση του νέου τμήματος. Εννοείται ότι το παραλλαγμένο οδικό τμήμα εξακολουθεί να διατηρεί τον χαρακτηρισμό του ως Εθνικό (Πρωτεύον, Δευτερεύον, Τριτεύον) ή Επαρχιακό (Πρωτεύον, Δευτερεύον).
Σε περιπτώσεις τροποποίησης της χάραξης (είτε στη φάση της μελέτης είτε στη φάση της κατασκευής) από αυτήν που απεικονίζεται στον συνημμένο στην Απόφαση αυτή χάρτη, ο χαρακτηρισμός ως αυτοκινητόδρομος θα αφορά το τμήμα που θα σημανθεί και θα δοθεί σε κοινή χρήση ως τέτοιο.
Από την δημοσίευση της παρούσας, παύουν να ισχύουν οι προγενέστερες σχετικές με τους παραπάνω άξονες Αποφάσεις, ως προς το σκέλος τους που αφορά στο χαρακτηρισμό των αξόνων αυτών ως αυτοκινητοδρόμων ή οδών ταχείας κυκλοφορίας.
Από τις διατάξεις της Απόφασης αυτής δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Η απόφαση αυτή και ο συνημμένος σε αυτήν χάρτης, με τίτλο: Ελληνικό Δίκτυο Αυτοκινητοδρόμων, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 04-12-2015
Ο Υπουργός