Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 127/03

ΝΣΚ 127/2003


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 127/2003 (26-03-2003)

 

Αριθμός ερωτήματος: οίκοθεν ΦΑ1/2288/51/14-01-2003 Γενικής Διευθύνσεως Μεταφορών - Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

Περίληψη ερωτήματος: Α. α. Ο περιορισμός της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του νόμου 2963/2001, ότι δηλαδή φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν μπορεί να ιδρύσει περισσότερα ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στο σύνολο της Επικράτειας, θα πρέπει υποχρεωτικά να ισχύει και για το δικαιοπάροχο ο οποίος ιδρύει ένα δίκτυο franchising, ανεξαρτήτως εάν οι άδειες ίδρυσης και κατ' επέκταση λειτουργίας χορηγούνται σε διαφορετικά (ανεξάρτητα) μεταξύ τους φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα οποία όμως αποτελούν μέλη (έχουν συμβληθεί) του δικτύου franchising. Ο δικαιοπάροχος υποχρεούται να είναι ιδιοκτήτης και λειτουργεί ο ίδιος Ιδιωτικό Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Α. β. Ο δικαιοπάροχος χωρίς ο ίδιος να αιτείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας υπόκειται στους περιορισμούς της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του νόμου 2963/2001, δηλαδή θα πρέπει να έχει ως αποκλειστικό έργο τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων καθώς και στους περιορισμούς της παραγράφου 2 του άρθρου 34, δηλαδή να μην δραστηριοποιείται στους τομείς εμπορίας αυτοκινήτων.

 

Β. α. Στις περιπτώσεις όπου η κατασκευή του Ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων δεν εξαντλεί τους συντελεστές κάλυψης και δόμησης του οικοπέδου, μπορεί στο ίδιο οικόπεδο ή στο ίδιο κτίριο να εγκατασταθεί και λειτουργεί άλλη επιχείρηση η οποία προφανώς δεν εμπίπτει στις απαγορεύσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 34 του νόμου 2963/2001, ή το οικόπεδο θα πρέπει αποκλειστικά να χρησιμοποιείται για την εγκατάσταση και λειτουργία του Ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων απαγορευόμενης κάθε άλλης χρήσης του.

 

Β. β. Στις περιπτώσεις οικοπέδων μεγαλύτερων των ελαχίστων ορίων επιφανείας αντίστοιχα, μπορεί στο ίδιο οικόπεδο ή στο ίδιο κτίριο να εγκατασταθεί και λειτουργεί άλλη επιχείρηση. Το ερώτημα αφορά την περίπτωση που το οικόπεδο παραμένει ενιαίο και δεν γίνεται κατάτμησή του. Ο λόγος για τον οποίο δεν γίνεται κατάτμηση οικοπέδου είναι ότι εάν γίνει κατάτμηση του οικοπέδου θα προκύψει το ένα τμήμα του να είναι μη άρτιο και συνεπώς μη οικοδομήσιμο σύμφωνα με τις ισχύουσες στην περιοχή του πολεοδομικές διατάξεις.

 

Για το ανωτέρω θέμα, η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους γνωμοδότησε ως ακολούθως:

 

Α. Στο άρθρο 34 του νόμου 2963/2001 ορίζεται:

 

{1. Τα ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ιδρύονται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα και έχουν ως αποκλειστικό έργο τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων που ορίζονται στο προηγούμενο άρθρο. Καθένα από τα παραπάνω πρόσωπα δεν μπορεί να ιδρύσει περισσότερα των 7 ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στο σύνολο της Επικράτειας.

 

2. Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων δεν δύναται να ιδρυθούν από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στους τομείς της εμπορίας αυτοκινήτων ή από σύζυγο ή συγγενικά πρόσωπα πρώτου βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας των ανωτέρω φυσικών προσώπων ή θυγατρικές εταιρίες των ανωτέρω νομικών προσώπων, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 42Ε του κωδικοποιημένου νόμου [Ν] 2190/1920 ...

 

4. Τα ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων δεν μπορούν να συστεγάζονται με επιχειρήσεις συναφούς δραστηριότητας και ιδίως συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, εταιριών εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων και λοιπές εγκαταστάσεις αυτών, καθώς και με εγκαταστάσεις επιχειρήσεων οδικής βοήθειας.

 

5. Απαγορεύεται η εγκατάσταση ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε απόσταση μικρότερη των 100 m από νοσοκομείο ή κλινική, από αποθήκες εύφλεκτων ή εκρηκτικών υλών, από τα όρια κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων και από κηρυγμένα μνημεία, από Πρατήρια Υγραερίου (LPG), από παιδικούς σταθμούς, από σχολεία μέσης ή κατώτερης εκπαίδευσης, από ιδρύματα ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης και από ενοριακούς ναούς και σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχιάς και λεωφορείων.

 

Η απόσταση αυτή μετριέται από το περίγραμμα του οικοπέδου του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και των ως άνω κτιρίων ή εγκαταστάσεων.}

 

Περαιτέρω στο άρθρο 36 ορίζεται:

 

{Για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία:

 

α. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του νόμου 1599/1986, που βεβαιώνει την κυριότητα ή κατοχή οικοπέδου, επιφανείας τουλάχιστον 1500 m2. σε περιοχές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης εντός σχεδίου πόλεως ή εντός ορίων οικισμού προϋφιστάμενου του έτους 1923 ή οριοθετημένου σύμφωνα με τους όρους του από 24-04-1985 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 181/Δ/1985) εκτός αμιγούς κατοικίας ή γηπέδου επιφανείας τουλάχιστον 4000 m2 σε εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού περιοχές. Στην ίδια υπεύθυνη δήλωση βεβαιώνεται ότι το οικόπεδο ή γήπεδο είναι κατάλληλο για την εγκατάσταση και λειτουργία Ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων με έναν τουλάχιστον διάδρομο ελέγχου επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων και τους αναγκαίους χώρους για την παραμονή των ελεγχόμενων οχημάτων, την εξυπηρέτηση των κατόχων οχημάτων και τις βοηθητικές λειτουργίες του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

 

β. Τοπογραφικό διάγραμμα της περιοχής υπό κλίμακα 1:500, στο οποίο αποτυπώνεται η περιμετρική έκταση σε απόσταση 150 m από τα όρια του οικοπέδου, στο οποίο θα λειτουργήσει το Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και στο οποίο σημειώνονται η οικοδομική και ρυμοτομική γραμμή, εφόσον υφίστανται, το κτίριο και η γενική διάταξη του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, οι χώροι αναμονής των ελεγχομένων οχημάτων, οι χώροι προσπέλασης (εισόδου και εξόδου) των οχημάτων, η κυκλοφοριακή σύνδεση του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων με την προ αυτού οδό και όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με την πλήρωση των προϋποθέσεων των παραγράφων 3, 4 και 5 του άρθρου 34 του παρόντος νόμου.

 

Το τοπογραφικό διάγραμμα υπογράφεται από κατά τον νόμο υπεύθυνο μηχανικό και είναι θεωρημένο από την αρμόδια, σύμφωνα με το στοιχείο ε' του άρθρου αυτού, υπηρεσία. Μαζί με το τοπογραφικό διάγραμμα υποβάλλεται και υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του νόμου 1599/1986 του ως άνω μηχανικού ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις των παραγράφων 3, 4 και 5 του άρθρου 34 του νόμου αυτού, ως προς την καταλληλότητα του οικοπέδου για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.}

 

Τέλος στο άρθρο 37 παράγραφος 2 του ιδίου ως άνω νόμου, ορίζεται:

 

{Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, οι τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος μηχανογράφησης, το είδος και οι τεχνικές προδιαγραφές των αυτόματων γραμμών ελέγχου, το αναγκαίο για τη λειτουργία του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων προσωπικό, η διαδικασία χορήγησης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας και τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά, η διάρκεια της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας, η διαδικασία χορήγησης του δελτίου τεχνικού ελέγχου και ο τύπος αυτού, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.}

 

Σε εκτέλεση της προαναφερθείσης εξουσιοδοτικής διάταξης εκδόθηκε η απόφαση [Α] 36927/4751/2002 του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών στο άρθρο 7 της οποίας ορίζεται:

 

{Επιτρέπεται στο οικόπεδο ή στο γήπεδο κάθε Ιδιωτικό Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, στο χώρο που εκτείνεται πέραν του περιγράμματος που καθορίζεται από τις ελάχιστες διαστάσεις αρτιότητας του οικοπέδου για τη συγκεκριμένη περιοχή και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 της παρούσας, να υφίστανται εγκαταστάσεις επιχειρήσεων με δραστηριότητα που δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές διατάξεις του νόμου 2963/2001 και δεν δημιουργεί πρόβλημα, κατά την κρίση της αδειοδοτούσας αρχής, υπό τον όρο της τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων που κάθε φορά ισχύουν.}

 

Τέλος, στο άρθρο 3 της προαναφερομένης υπουργικής απόφασης επαναλαμβάνονται οι διατάξεις του νόμου και ορίζονται τα εξής:

 

{1.- Η ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων επιτρέπεται σε περιοχές μη οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας ...

 

2. Για την ίδρυση του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων απαιτείται οικόπεδο επιφανείας τουλάχιστον 1500 m2 σε περιοχές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης εντός σχεδίου πόλεως ή εντός ορίων οικισμού προϋφιστάμενων του έτους 1923 ή οριοθετημένου σύμφωνα με τους όρους του από 24-04-1985 προεδρικού διατάγματος εκτός αμιγούς κατοικίας ή γηπέδου επιφανείας τουλάχιστον 4000 m2 σε εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού περιοχές.

 

3. Απαγορεύεται η εγκατάσταση Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε απόσταση μικρότερη των 100 m από νοσοκομείο ή κλινική, από αποθήκες εύφλεκτων ή εκρηκτικών υλών, από τα όρια κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων και από κηρυγμένα μνημεία, από τα χαρακτηριστικά στοιχεία γειτνιαζόντων, εκτός του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, Πρατηρίων LPG (κέλυφος δεξαμενής, σημείο πλήρωσης, περίβλημα συσκευών διανομής, αντλίες και συμπιεστής υγραερίου), από παιδικούς σταθμούς, από σχολεία Μέσης ή Κατώτερης Εκπαίδευσης, από ιδρύματα Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης από Ενοριακούς Ναούς και από σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχιάς και λεωφορείων.

 

Η απόσταση αυτή μετριέται ακτινικά μεταξύ του περιγράμματος του οικοπέδου του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και του περιγράμματος των ως άνω κτιρίων ή των κατά περίπτωση ειδικών εγκαταστάσεων (π, χ. χαρακτηριστικά στοιχεία πρατηρίου υγραερίου).}

 

Β. α. Η σύμβαση Franchise αποτελεί σύστημα προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών στην καταναλωτική αγορά, το οποίο βασίζεται στην συνεργασία μεταξύ ανεξαρτήτων επιχειρήσεων για ένα ορισμένο ή αόριστο χρόνο. Η επιχείρηση η οποία κατέχει γνώσεις και πείρα σχετικά με τη μέθοδο πώλησης ή παραγωγής ενός ορισμένου προϊόντος που μπορεί να έχει και τη μορφή παροχής υπηρεσιών, παραχωρεί την τεχνογνωσία αυτή με μια σειρά δικαιωμάτων, βιομηχανικής ιδιοκτησίας (σήματα, διακριτικούς τίτλους, εμπορική επωνυμία, σχέδια και υποδείγματα ευρεσιτεχνίας), που αποτελούν το λεγόμενο σύνολο ή πακέτο franchising, σε ένα αόριστο αριθμό επιχειρήσεων ή φυσικών προσώπων. Η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του συνόλου της τεχνογνωσίας και δικαιωμάτων από τη μια επιχείρηση - τη δικαιοπάροχο - (δότη) στην άλλη επιχείρηση - τη δικαιοδόχο - (λήπτη) γίνεται με σκοπό την αξιοποίηση και διάδοση των προϊόντων ή υπηρεσιών της εταιρείας που παραχωρεί, υπό τις οδηγίες, συμβουλές και εποπτεία της τελευταίας έναντι ανταλλάγματος που καταβάλλει η δικαιοδόχος επιχείρηση. Η σύμβαση franchising (δικαιόχρηση) έχει χαρακτήρα διαρκούς εμπορικής συνεργασίας (βλέπε Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών 28/2001 Επιθεώρηση Εργατικού Δικαίου Τ 2ΧΧ σελίδα 153 με εκεί παραπομπές), αποτελεί δε σύμβαση αμφοτεροβαρή, στο πλαίσιο της οποίας δημιουργούνται δικαιώματα και υποχρεώσεις μεταξύ των συμβαλλομένων μερών. Ως εκ τούτου κατ' αρχή δεν επηρεάζει τη δημοσίου δικαίου σχέση του λήπτη της άδειας ίδρυσης ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Ειδικότερα, δεδομένου ότι έργο των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων είναι ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων και το περιεχόμενο του πακέτου franchise το οποίο παραχωρεί ο δικαιοπάροχος εις τον δικαιοδόχο συνίσταται κυρίως σε οδηγίες (σχέδια κ.λ.π.) για την ομοιομορφία των ανεγερθησομένων κτιριακών εγκαταστάσεων των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και σε τεχνογνωσία σχετικά με τη διοίκηση και λειτουργία αυτών, το έργο που παρέχουν τα Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων είναι διαφορετικό από το περιεχόμενο του πακέτου franchise. Ακόμα οι άδειες ίδρυσης και λειτουργίας των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων δεν χορηγούνται στον δικαιοπάροχο αλλά στον λήπτη του πακέτου franchise. Κατά συνέπεια ο περιορισμός που θέτει η παράγραφος 1 του άρθρου 34 του νόμου 2963/2001, ότι φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν μπορεί να ιδρύσει περισσότερα από 7 Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε ολόκληρη την Επικράτεια, δεν ισχύει και για το δικαιοπάροχο του συγκεκριμένου δικτύου franchising ο οποίος μπορεί να συνάψει περισσότερες από επτά συμβάσεις franchising Ο περιορισμός τίθεται για τον ιδρυτή των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, έργο των οποίων θα είναι ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων, ο δε δικαιοπάροχος franchising ούτε ιδρυτής Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων είναι ούτε προβαίνει έστω και κατ' έμμεσο τρόπο, σε τεχνικό έλεγχο. Με τη μέθοδο αυτή (franchise) λοιπόν δεν καταστρατηγείται η απαγόρευση της παραγράφου 1 του άρθρου 34 στην περίπτωση που ο ίδιος δικαιοπάροχος συμβάλλεται σε περισσότερες από επτά συμβάσεις franchising.

 

Για την ταυτότητα του λόγου ο δικαιοπάροχος του συγκεκριμένου πακέτου franchise δεν υποχρεούται να είναι ιδιοκτήτης και να λειτουργεί ο ίδιος Ιδιωτικό Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα, ή άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ούτε να έχει ως αποκλειστικό έργο τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, ούτε να μην δραστηριοποιείται στους τομείς εμπορίας αυτοκινήτων.

 

β. Εν προκειμένω κατά το διδόμενο από την αρμόδια Υπηρεσία ιστορικό, όπως τούτο συμπληρώνεται από τα στοιχεία του ερωτήματος ζητείται άδεια ίδρυσης ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων από μέλος του εγκεκριμένου από την Ευρωπαϊκή Ένωση δικτύου τεχνικού ελέγχου οχημάτων AUTOVISION SA KAR ΑΕ. Η πρώτη αίτηση για τη χορήγηση τέτοιας άδειας υποβλήθηκε από την εταιρεία ΚΑΡΑΦΕΡΗΣ ΟΕ ΙΚΤΕΟ η οποία στην αίτησή της και στα συνυποβληθέντα με αυτή έγγραφα αναφέρει ότι έχει συμβληθεί με σύμβαση δικαιόχρησης (franchise) με την εδρεύουσα στην Ελλάδα εταιρεία AUTOVISION SA KAR ΙΚΤΕΟ ΑΕ η οποία ενεργεί ως δικαιοπάροχος και είναι θυγατρική της Γαλλικής εταιρείας AUTOVISION SA KAR SA. Από το σχέδιο της συγκεκριμένης σύμβασης franchising προκύπτει: Ότι πρόκειται για σύμβαση παροχής υπηρεσιών (σύμβαση franchising υπηρεσιών είναι άλλωστε και ο τίτλος της σύμβασης) και ότι οι υπηρεσίες τις οποίες ο συγκεκριμένος δικαιοπάροχος θα παρέχει στο δικαιοδόχο αφορούν αφενός στον τρόπο κατασκευής του καταστήματος του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (από άποψη εσωτερικής και εξωτερικής εμφάνισης) ώστε τούτο να έχει τον τύπο των καταστημάτων ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων του δικαιοπαρόχου ο οποίος αποτελεί την οπτική ταυτότητα του δικτύου και το καθιστά εύκολα αναγνωρίσιμο, αφετέρου στον τρόπο διοίκησης, οργάνωσης και λειτουργίας του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ώστε τούτο να καταστεί πλέον κερδοφόρο επ' ωφέλεια των συμβληθέντων μερών.

 

γ. Εν όψει όσων προεκτέθηκαν η ανωτέρω σύμβαση αφορά στις ιδιωτικού δικαίου σχέσεις δότη και λήπτη του συγκεκριμένου franchising και δεν επηρεάζει τη διοικητική σχέση για τη χορήγηση άδειας με τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων στο πρόσωπο του ιδρυτή του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

 

Κατά συνέπεια η απάντηση στα ερωτήματα υπό στοιχείο Α είναι κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος αρνητική.

 

Γ. 1. Από τα οριζόμενα στις προαναφερόμενες διατάξεις του νόμου 2963/2001 και της απόφασης 36927/4751/2002 του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών προκύπτει ότι:

 

α. Για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων απαιτείται οικόπεδο επιφανείας τουλάχιστον 1500 m2 σε περιοχές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης εντός σχεδίου πόλεως ή γήπεδο 4000 m2 σε εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού περιοχές (βλέπε και Γνωμοδότηση Α' Τμήματος Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 714/2002).

 

β. Συστέγαση υπό την έννοια της εγκατάστασης στο ίδιο οικόπεδο ή γήπεδο, ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων με επιχείρηση συναφούς δραστηριότητας δεν επιτρέπεται (ο νόμος ορίζει ενδεικτικά επιχειρήσεις συναφούς δραστηριότητας). Επιτρέπεται στο οικόπεδο ή γήπεδο κάθε Ιδιωτικό Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων η ύπαρξη άλλης επιχείρησης, που δεν αποκλείεται ή δεν δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία του, εφόσον καταλαμβάνει χώρο πέραν του περιγράμματος που καθορίζεται από τις ελάχιστες διαστάσεις αρτιότητας του οικοπέδου, όπως απαιτείται για την ίδρυση και λειτουργία του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ή αντίστοιχα του γηπέδου που απαιτείται και τούτο γίνεται με την τήρηση των πολεοδομικών διατάξεων που ισχύουν.

 

γ. Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων απαγορεύεται να εγκατασταθούν σε απόσταση μικρότερη των 100 m μεταξύ του περιγράμματος του οικοπέδου του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και των κτιρίων ή εγκαταστάσεων των αναφερομένων επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων. Η απαγόρευση αυτή, πρέπει να γίνει δεκτό, ότι λειτουργεί αμφίδρομα, δηλαδή και οι επιχειρήσεις και δραστηριότητες αυτές δεν μπορεί να εγκατασταθούν σε απόσταση μικρότερη των 100 m από ήδη εγκατεστημένο και λειτουργούν Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

 

2. Εν όψει των ανωτέρω η απάντηση στα ερωτήματα υπό στοιχείο Β' είναι κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος η εξής:

 

α. Επί οικοπέδου ή γηπέδου έχοντος την ελάχιστη κατά νόμο επιφάνεια για την ίδρυση και λειτουργία του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων δεν μπορεί να εγκατασταθεί ή να ασκηθεί οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση ή δραστηριότητα. Ολόκληρο το οικόπεδο ή γήπεδο πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την εγκατάσταση και λειτουργία του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

 

β. Επί οικοπέδου ή γηπέδου που έχει μεγαλύτερη από την απαιτουμένη ελάχιστη επιφάνεια για την ίδρυση και λειτουργία του ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, είναι δυνατή εγκατάσταση και άλλης επιχείρησης εφόσον:

 

α) η εγκατάστασή της γίνει στο χώρο του οικοπέδου ή του γηπέδου που εκτείνεται πέραν του περιγράμματος των 1500 m2 και 4000 m2 αντίστοιχα,

β) η δραστηριότητα της άλλης επιχείρησης δεν εμπίπτει στις απαγορεύσεις του νόμου και

γ) τηρούνται οι πολεοδομικές διατάξεις που κάθε φορά ισχύουν.

 

Αθήνα 18-04-2003

 

Ο Εισηγητής

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.