Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 5/16

ΠΥΣ 5/2016: Ειδική Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για την υπαγωγή στο άρθρο 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων των απαλλοτριώσεων ακινήτων που είναι αναγκαία για την εκτέλεση έργων εθνικού επιπέδου και γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 5/2016: Ειδική Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για την υπαγωγή στο άρθρο 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων των απαλλοτριώσεων ακινήτων που είναι αναγκαία για την εκτέλεση έργων εθνικού επιπέδου και γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας, (ΦΕΚ 23/Α/2016), 23-02-2016.

 

Το Υπουργικό Συμβούλιο

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Την παράγραφο 4 του άρθρου 17 του Συντάγματος.

 

2. Τις διατάξεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του νόμου 2882/2001 (ΦΕΚ 17/Α/2001), και ειδικότερα του άρθρου 7Α, όπως ισχύει.

 

3. Τις διατάξεις του νόμου 3669/2008 Κύρωση κωδικοποίησης νομοθεσίας δημοσίων έργων (ΦΕΚ 116/Α/2008), όπως ισχύει.

 

4. Τις διατάξεις του νόμου [Ν] 3555/2007 Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ιονία Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) - Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετήριου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι - Χαλκίδα και λοιπές διατάξεις (ΦΕΚ 81/Α/2007) και ιδίως της παραγράφου 2 του άρθρου 4 αυτού, με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα απαλλοτριώσεων για τα έργα παραχώρησης.

 

5. Τις διατάξεις των νόμων 3597/2007 (ΦΕΚ 168/Α/2007), [Ν] 3555/2007 (ΦΕΚ 81/Α/2007), 3621/2007 (ΦΕΚ 279/Α/2007), 3605/2007 (ΦΕΚ 190/Α/2007), όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του νόμου 4219/2013 (ΦΕΚ 269/Α/2013) και του νόμου 3559/2007 (ΦΕΚ 102/Α/2007) με τις οποίες κυρώθηκαν οι συμβάσεις Παραχώρησης των οδικών αξόνων.

 

6. Τις διατάξεις του προεδρικού διατάγματος 70/2015 περί Ανασύστασης και Μετονομασίας Υπουργείων (ΦΕΚ 11/Α/2015).

 

7. Τις αποφάσεις των αρμοδίων Υπουργών με τις οποίες έχουν χαρακτηρισθεί ως έργα εθνικής σημασίας ή εθνικού επιπέδου:

 

α. Την ΟΑΠ/Φ10/16360/2006 (ΦΕΚ 1339/Β/2006) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Χαρακτηρισμός ως έργων Εθνικής Σημασίας των Έργων:

 

(α) Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ),

(β) Ιόνια Οδός, τμήμα: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα,

(γ) Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη,

(δ) Ιόνια Οδός, τμήμα: Αντίρριο - Ιωάννινα - Κακκαβιά και κλάδος ΠΑΘΕ Σχηματάρι - Χαλκίδα,

(ε) Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65),

(στ) Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης,

(ζ) Οδικά Αστικά Έργα Αττικής (Νότια Περιφέρεια Λεωφόρου Υμηττού, οδικός Άξονας Σήραγγας Υμηττού και συνδετήρια τμήματα αυτών)

 

με την οποία χαρακτηρίσθηκαν τα ανωτέρω ως έργα εθνικής σημασίας ή εθνικού επιπέδου.

 

β. Την Δ1Β/0/14/3/2001 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί χαρακτηρισμού Έργων Οδοποιίας ως Εθνικού Επιπέδου στην οποία περιλαμβάνονται και τα έργα στους κύριους άξονες Νησιωτικών περιοχών μεταξύ των οποίων ο οδικός άξονας Λέσβου Μυτιλήνη - Σιγρί / Μήθυμνα στη Νήσο Λέσβο.

 

γ. Την Δ1Α/0/14/74/1997 (Ορθή επανάληψη 30-12-1997) απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί χαρακτηρισμού Έργων Οδοποιίας ως Εθνικού Επιπέδου στην οποία περιλαμβάνονται και τα έργα στον οδικό άξονα Λαμία - Καρπενήσι - Αγρίνιο - Αμφιλοχία.

 

δ. Την οίκοθεν ΔΜΕΟ/ο/1993/8/2006 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί χαρακτηρισμού Έργων Οδοποιίας ως Εθνικού Επιπέδου, στην οποία περιλαμβάνεται το έργο του οδικού άξονα Σύνδεση Ιόνιας οδού με Αστακό - Τμήμα Γέφυρας Γουριάς - Αστακός.

 

8. Το γεγονός ότι τα παρακάτω περιγραφόμενα έργα είναι γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας και συγκεκριμένα για τη βελτίωση των υποδομών της, βρίσκονται δε σε εξέλιξη εκτέλεσης ή σε στάδιο δημοπράτησης και συνεπώς είναι εξαιρετικά απαραίτητο οι χώροι εκτέλεσης αυτών να είναι ελεύθεροι για την ανεμπόδιστη εκκίνηση και πρόοδο των εργασιών εντός των χρονοδιαγραμμάτων των οικείων έργων.

 

9. Το γεγονός ότι τα έργα της παρούσας συγχρηματοδοτούνται ή σχεδιάζονται να συγχρηματοδοτηθούν από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ορισμένης διάρκειας, υποστηρίζονται ή θα υποστηριχθούν από διεθνείς ή άλλους μηχανισμούς χρηματοδότησης και οι τυχόν καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση των έργων και της απορρόφησης των συγχρηματοδοτημένων πόρων με σοβαρές συνέπειες από την τυχόν αθέτηση των ανειλημμένων υποχρεώσεων της χώρας και την καθυστέρηση στην οικονομική της ανάπτυξη.

 

10. Το γεγονός ότι για τα παρακάτω περιγραφόμενα έργα έχουν, ως επί το πλείστον, κηρυχθεί οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις τους, κατά τις πάγιες διατάξεις και παρίσταται ανάγκη άμεσης παράδοσης των ακινήτων αυτών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 7Α του νόμου 2882/2001, προκειμένου με ειδική δικαστική απόφαση να επιτραπεί η άμεση παράδοση των ακινήτων για την πραγματοποίηση εργασιών και πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της αποζημίωσης, ούτως ώστε το δημόσιο να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις για την ολοκλήρωση των έργων αυτών μέσα στις συμβατικές προβλεπόμενες προθεσμίες τους.

 

11. Την 808/2016 εισήγηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την υπαγωγή των απαλλοτριώσεων που έχουν ήδη κηρυχθεί στις διαδικασίες που προβλέπονται από το άρθρο 7Α του νόμου 2882/2001 και την παροχή εξουσιοδότησης στον ίδιο για την υπαγωγή στις ίδιες ως άνω διατάξεις των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων για τα έργα, που περιλαμβάνονται στην παρούσα για την κάλυψη των αναγκών αυτών, αποφασίζει:

 

Άρθρο Πρώτο

 

Τα έργα που περιλαμβάνονται στα επόμενα άρθρα της παρούσας χαρακτηρίζονται ως έργα γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας, καθώς στοχεύουν άμεσα στην ουσιώδη βελτίωση των υποδομών, της περιφερειακής ανάπτυξης και της επανεκκίνησης της πραγματικής οικονομίας.

 

Άρθρο Δεύτερο

 

1. Οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ακινήτων που έχουν κηρυχθεί κατά τις πάγιες διατάξεις με τις παρακάτω απαλλοτριωτικές αποφάσεις για κάθε ακολούθως περιγραφόμενο έργο, υπάγονται στις προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 7Α του νόμου 2882/2001, σύμφωνα με τις οποίες με ειδική απόφαση του Δικαστηρίου επιτρέπεται η άμεση παράδοση των ακινήτων για την πραγματοποίηση εργασιών και πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της αποζημίωσης και

 

2. Εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προβεί και στην κήρυξη των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων, που αφορούν στα κατωτέρω περιγραφόμενα έργα, υπάγοντας αυτές στις προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 7Α του νόμου 2882/2001, σύμφωνα με τις οποίες με ειδική απόφαση του Δικαστηρίου επιτρέπεται η άμεση παράδοση των ακινήτων και η πραγματοποίηση εργασιών και πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της αποζημίωσης:

 

1. Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος

 

Κοινή υπουργική απόφαση 1018659/476/0010/2012 (ΦΕΚ 92/ΑΑΠ/2012),

Κοινή υπουργική απόφαση 1018656/477/010/2012 (ΦΕΚ 92/ΑΑΠ/2012),

Κοινή υπουργική απόφαση 1018653/478/0010/2012 (ΦΕΚ 78/ΑΑΠ/2012),

Υπουργική απόφαση Δ12Α/Φ11ΑΧ2/ο/6753/2012 (ΦΕΚ 332/ΑΑΠ/2012),

Υπουργική απόφαση Δ12Α/Φ3ΗΛ2/ο/6804/2012 (ΦΕΚ 341/ΑΑΠ/2012),

Κοινή υπουργική απόφαση 1041463/1303/0010/2011 (ΦΕΚ 68/ΑΑΠ/2012),

Υπουργική απόφαση Δ12Α/Φ5ΗΛ2/ο/6807/2012 (ΦΕΚ 341/ΑΑΠ/2012),

Υπουργική απόφαση Δ12Α/Φ7ΗΛ2/ο/6805/2012 (ΦΕΚ 341/ΑΑΠ/2012).

 

2. Έργα Κρήτης

 

α) Αυτοκινητόδρομος Γούρνες - Χερσόνησος στο νομό Ηρακλείου:

 

Κοινή υπουργική απόφαση 1000073/5969/Δ0010/2012 (ΦΕΚ 6/ΑΑΠ/2012).

 

β) Αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού τμήματος Πάνορμος - Εξάντης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο νομό Ρεθύμνου:

 

Υπουργική απόφαση Δ12/ΦΡ1/ο/3823/2014 (ΦΕΚ 233/ΑΑΠ/2014).

 

γ) Οδικός Άξονας Αγία Βαρβάρα Απομαρμά - Άγιοι Δέκα (Καστέλι Μοιρών) που εντάσσεται στο Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ):

 

493/2004 (ΦΕΚ 221/Δ/2004) και 743/2006 (ΦΕΚ 385/Δ/2006) αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Κρήτης και Δ12/Φ90Η/Ο/3735/2012 (ΦΕΚ 187/ΑΑΠ/2012), Δ12/Φ92Η/6346/2012 (ΦΕΚ 381/ΑΑΠ/2012), Δ12/Φ91Η/Ο/3736/2012 (ΦΕΚ 187/ΑΑΠ/2012) και οίκοθεν Φ96Η/2659/2015 (ΦΕΚ 95/ΑΑΠ/2015) αποφάσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

 

3. Κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού και λοιπών έργων Βορείου Ελλάδας

 

α) Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη - Πολύγυρος:

 

Υπουργική απόφαση Δ12Α/Φ21/0/4658/2014 (ΦΕΚ 267/ΑΑΠ/2014),

Υπουργική απόφαση οίκοθεν Δ12Α/Φ96/4435/2014 (ΦΕΚ 247/ΑΑΠ/2014),

Υπουργική απόφαση Φ0091386/6499/2014 (ΦΕΚ 381/ΑΑΠ/2014).

 

β) Εγνατία Οδός (Κατασκευή ΑΚ ΒΙΠΕ Κομοτηνής):

 

Κοινή υπουργική απόφαση 1121602/5368/Δ0010/2010 (ΦΕΚ 445/ΑΑΠ/2010).

 

γ) Κάθετος άξονας 75 Κομοτηνή - Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα της Εγνατίας Οδού:

 

Υπουργική απόφαση οίκοθεν Δ12/Φ.0091385/3196/2014 (ΦΕΚ 190/ΑΑΠ/2014).

 

δ) Κάθετος άξονας 60 της Εγνατίας Οδού:

 

Υπουργική απόφαση Δ12/Φ199Α/5970/2014 (ΦΕΚ 342/ΑΑΠ/2014).

 

4. Κατασκευή έργων υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τμήμα από την χιλιομετρική θέση 120+000 έως 123+536 (Υποτμήμα Α') Ψαθόπυργος- Ρίο, έκτασης 11.484,75 m2, της συνολικής γραμμής από χιλιομετρική θέση 120+000 έως 126+750 (Σιδηροδρομικός Σταθμός Αγίου Διονυσίου):

 

Υπουργική απόφαση Δ12/0/2698/2015 (ΦΕΚ 101/ΑΑΠ/2015).

 

5. Οδικός Άξονας Καλλονής - Σιγρίου Λέσβου:

 

Υπουργική απόφαση Δ12/Φ7Λ/7767/2012 (ΦΕΚ 2/ΑΑΠ/2013).

 

6. Εθνική Οδός Αγρινίου - Καρπενησίου:

 

Υπουργική απόφαση Δ12/Φ.0221001/0/1586/2014 (ΦΕΚ 86/ΑΑΠ/2014).

 

7. Οδικός Άξονας σύνδεσης Ιόνιας Οδού με πόλη Αστακού:

 

Υπουργική απόφαση Δ12/ΦΑΙΤ3/2933/2014 (ΦΕΚ 178/ΑΑΠ/2014).

 

Άρθρο Τρίτο

 

Για τα κατωτέρω περιγραφόμενα έργα, εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προβεί στην κήρυξη των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων, καθώς επίσης και στην κήρυξη των τυχόν συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων που απαιτηθούν για αυτά, υπάγοντας αυτές στις διατάξεις του άρθρου 7Α του νόμου 2882/2001, όπως ισχύει, σύμφωνα με το οποίο με ειδική απόφαση του Δικαστηρίου επιτρέπεται η άμεση παράδοση των ακινήτων για την πραγματοποίηση εργασιών και πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων:

 

1. Έργα Κρήτης

 

1.1 Συνδετήρια Οδός ΑΚ Μουρνιών του ΒΟΑΚ με την πόλη Χανίων.

1.2 Αναβαθμίσεις, βελτιώσεις και νέοι άξονες του ΒΟΑΚ.

 

2. Κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού και λοιπών έργων Βορείου Ελλάδας

 

2.1 Κάθετος άξονας 70 Εγνατίας Οδού (Ξάνθη - Εχίνος- Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα) τμήμα Δημάριο - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα.

2.2 Κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά - Ποτίδαια: Βελτίωση τμήματος Νέα Μουδανιά - Ποτίδαια.

2.3 Κάθετος άξονας 56.2 Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.

 

3. Έργα βελτίωσης περιφερειακών αεροδρομίων

 

3.1 Επεκτάσεις αεροδρομίου Χανίων.

3.2 Έργα βελτίωσης αεροδρομίου Μακεδονία.

 

4. Έργα Μετρό Αθήνας

 

4.1 Γραμμή 4, Τμήμα Άλσος Βεΐκου - Γουδή.

4.2 Γραμμή 2, Ανθούπολη - Ίλιον.

 

5. Έργα Μετρό Θεσσαλονίκης

 

5.1 Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία.

5.2 Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Εύοσμο και Κορδελιό.

5.3 Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Αεροδρόμιο Μακεδονία.

 

6. Βελτίωση κόμβου Καλυφτάκη στον Δήμο Κηφισιάς Αττικής του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (εντός σχεδίου).

 

7. Έργα επέκτασης προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής προς Ραφήνα.

 

8. Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο.

 

9. Νέα σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη - Ηγουμενίτσα και οι κάθετοι άξονες της (σιδηροδρομική Εγνατία).

 

10. Ολοκλήρωση εξωτερικών έργων και συμπληρωματικών κρηπιδωμάτων Λιμένα Λαυρίου.

 

Η πράξη αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Ο Πρωθυπουργός

 

Τα Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.