Απόφαση 750/15

Απόφαση 750/7/2015: Κανονισμός συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών, κατ' εφαρμογή του άρθρου 29 παράγραφος 3 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012)


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση 750/7/2015: Κανονισμός συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών, κατ' εφαρμογή του άρθρου 29 παράγραφος 3 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012), (ΦΕΚ 513/Β/2015), 03-04-2015.

 

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

 

Αφού έλαβε υπόψη:

 

α) τον νόμου 4070/2012 Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 82/Α/2012) (ΦΕΚ) και ιδίως τα άρθρα 3, 12 παράγραφος 1 περιπτώσεις κ)στ, λ)α και μ)γ, 29, 34, 47 και 51 αυτού, όπως ισχύει τροποποιηθείς με το νόμο 4146/2013 Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 90/Α/2013),

 

β) το νόμο 3959/2011 Προστασία του ελεύθερου ανταγωνισμού (ΦΕΚ 93/Α/2011), ως ισχύει τροποποιηθείς,

 

γ) τα άρθρα 27 και 32 παράγραφος 5 του νόμου 4053/2012 Ρύθμιση λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 44/Α/2012), όπως ισχύει,

 

δ) την Οδηγία 2009/140/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25-11-2009, για την τροποποίηση των οδηγιών 2002/21/ΕΚ σχετικά με κοινό κανονιστικό πλαίσιο για δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, 2002/19/ΕΚ σχετικά με την πρόσβαση σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών και συναφείς ευκολίες καθώς και με τη διασύνδεσή τους, και 2002/20/ΕΚ για την αδειοδότηση δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ΕΕL 337/2009, σελίδα 37,

 

ε) την Οδηγία 2002/21/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 07-03-2002, σχετικά με ένα κοινό κανονιστικό πλαίσιο για Δίκτυα και Υπηρεσίες Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (Οδηγία Πλαίσιο), ΕΕL 108/2002 σελίδα 0033, ιδίως δε το άρθρο 8, παράγραφος 2)γ, παράγραφος 4)στ, 12 αυτής, το άρθρο 20, καθώς και τα σημεία 22, 23, 24, 32 και 35 του προοιμίου ως ισχύει,

 

στ) την Οδηγία 2002/19/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 07-03-2002, σχετικά με την πρόσβαση σε Δίκτυα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και συναφείς ευκολίες, καθώς και με τη διασύνδεσή τους (Οδηγία για την Πρόσβαση), ΕΕL 108/2002 σελίδες 0007 - 0020, ιδίως δε τα άρθρα 3, 4, 5, 6, 8 και 12 αυτής, καθώς και τα σημεία 16, 19, 22 του προοιμίου ως ισχύει,

 

ζ) την Οδηγία 2014/61/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15-05-2014 για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών,

 

η) τον νόμο 2801/2000 Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις, όπως ισχύει,

 

θ) την Απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ 676/41/2012 Κανονισμός Γενικών Αδειών, (ΦΕΚ 298/Β/2013) όπως εκάστοτε ισχύει,

 

ι) την Απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ 570/033/2010 με θέμα Τροποποίηση της ΑΠ.ΕΕΤΤ 472/171/2008 Έκδοση του Κανονισμού Συνεγκατάστασης, κατ' εφαρμογή του άρθρου 30 παράγραφος 3 του νόμου 3431/2006 (ΦΕΚ 885/Β/2008),

 

ι)α) την Απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ 472/171/2008 Έκδοση του Κανονισμού Συνεγκατάστασης, κατ' εφαρμογή του άρθρου 30 παράγραφος 3 του νόμου 3431/2006,

 

ι)β) την Απόφαση ΕΕΤΤ ΑΠ 661/2/2012 Κανονισμός Αδειών Κατασκευών Κεραιών στην Ξηρά (ΦΕΚ 2529/Β/2012),

 

ι)γ) την Απόφαση ΕΕΤΤ ΑΠ 375/10/2006, Κανονισμός Διαδικασίας Δημόσιας Διαβούλευσης (ΦΕΚ 314/Β/2006), και ιδίως τo άρθρο 8, παράγραφοι 1 και 2 αυτού,

 

ι)δ) την με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΕΤΤ 7864/2014 επιστολή της Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων με θέμα Συνάντηση για πιθανή συνέργεια κατά την υλοποίηση και διαχείριση βάσης δεδομένων αναφορικά με τις διαθέσιμες υποδομές και ευκολίες επιχειρήσεων παροχής δικτύων Ηλεκτρονικών επικοινωνιών,

 

ι)ε) την με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΕΤΤ 11740/2014 επιστολή του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με θέμα: Συνάντηση Σχετικό: Το με αριθμό πρωτοκόλλου 7864/Φ.500/2014 έγγραφο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων,

 

ι)στ) την με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΕΤΤ 15318/2014 επιστολή του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με θέμα: Πιθανή συνέργεια κατά την υλοποίηση και διαχείριση βάσης δεδομένων αναφορικά με τις διαθέσιμες υποδομές και ευκολίες επιχειρήσεων παροχής δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών,

 

ι)ζ) την με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΕΤΤ 18800/2014 επιστολή του τμήματος Ρύθμισης Τηλεπικοινωνιακών Θεμάτων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων με θέμα Συνέργεια κατά την υλοποίηση και διαχείριση βάσης δεδομένων αναφορικά με τις διαθέσιμες υποδομές και ευκολίες επιχειρήσεων παροχής δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών,

 

ι)η) την με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΕΤΤ 39577/2014 επιστολή του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με θέμα: Έργο: Ανάπτυξη ψηφιακού μητρώου για τις δικτυακές υποδομές της χώρας - Διαλειτουργικότητα,

 

ι)θ) την με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΕΤΤ 48470/2014 επιστολή της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων με θέμα: Έργο: Ανάπτυξη ψηφιακού μητρώου για τις δικτυακές υποδομές της χώρας - Διαλειτουργικότητα,

 

κ) την απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ 743/6/2014 με την οποία διεξήχθη σχετική Δημόσια Διαβούλευση αναφορικά με το Σχέδιο Κανονισμού Συνεγκατάστασης, κατ' εφαρμογή του άρθρου 29 παράγραφος 3 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012), κατά το διάστημα 23-12-2014 έως 06-02-2015,

 

κ)α) την απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ 750/6/2015 Έγκριση αποτελεσμάτων της διεξαχθείσας από 23-12-2014 Εθνικής Δημόσιας Διαβούλευσης, αναφορικά με το Σχέδιο Κανονισμού Συνεγκατάστασης, κατ' εφαρμογή του άρθρου 29 παράγραφος 3 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012),

 

κ)β) τη με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΕΤΤ 30032/2015 εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων,

 

κ)γ) το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας Απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, ούτε σε βάρος του προϋπολογισμού της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, και ύστερα από προφορική Εισήγηση του αρμόδιου Αντιπροέδρου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Dr Νικολάου Χ. Παπαουλάκη), Και επειδή:

 

1. Σύμφωνα με το άρθρο 29 του νόμου 4070/2012, με θέμα Συνεγκατάσταση και από κοινού χρήση ευκολιών, ορίζεται ότι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων είναι σε θέση να επιβάλλει, κατόπιν συγκεκριμένων προϋποθέσεων, την συνεγκατάσταση ή/και την από κοινού χρήση ευκολιών ή ακινήτου σε επιχειρήσεις παροχής δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια όπως η κατανομή των δαπανών και ο επιχειρηματικός κίνδυνος. Κυρίως όμως, όπως ειδικότερα περιγράφεται στην παράγραφο 3 του ως άνω άρθρου, η υποχρέωση συνεγκατάστασης προβλέπεται ότι θα επιβληθεί από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, όταν η τελευταία κρίνει ότι η αλληλεπικάλυψη των υποδομών θα ήταν οικονομικώς αναποτελεσματική ή πρακτικώς ανέφικτη για την οποιαδήποτε επιχείρηση πάροχο. Όπως ειδικότερα περιγράφεται στην παράγραφο 1 του ως άνω άρθρου: 1. Όταν επιχείρηση παροχής δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει το δικαίωμα, δυνάμει της εθνικής νομοθεσίας, να εγκαθιστά ευκολίες επί, υπέρ ή υπό δημόσιου, ιδιωτικού ή κοινόχρηστου ακινήτου, ή δύναται να επωφελείται διαδικασίας για την απαλλοτρίωση ή τη χρήση ακινήτου, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων είναι σε θέση να επιβάλει την από κοινού χρήση των ευκολιών ή του ακινήτου αυτού, περιλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, κτιρίων ή εισόδων σε κτήρια καλωδιώσεων κτιρίων, ιστών, κεραιών, πύργων και άλλων φερουσών κατασκευών, αγωγών, σωληνώσεων, φρεατίων και κυτίων σύνδεσης, λαμβάνοντας πλήρως υπόψη την αρχή της αναλογικότητας. Περαιτέρω, στο ίδιο άρθρο και ειδικότερα στην παράγραφο 3 αυτού, περιγράφεται η υποχρέωση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για την έκδοση σχετικού Κανονισμού Συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών, όπου θα περιγράφονται όλοι οι σχετικοί όροι, διαδικασίες και προϋποθέσεις για την διαδικασία της συνεγκατάστασης, κατόπιν υποβολής αιτήσεων και διεξαγωγής σχετικής δημόσιας διαβούλευσης, βάσει του άρθρου 17 του νόμου 4070/2012.

 

2. Η νεοεκδοθείσα Οδηγία 2014/61/ΕΚ της 15-05-2014 με τίτλο Μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τονίζει τη σημασία των υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών ενώ παράλληλα αναγνωρίζει την ανάγκη για πολιτικές που θα μειώνουν το κόστος της εγκατάστασης ευρυζωνικών συνδέσεων σε ολόκληρη την επικράτεια της Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων κατάλληλου προγραμματισμού και συντονισμού και μείωσης του διοικητικού φόρτου . Παράλληλα, αναγνωρίζει ότι (σημείο (7) του προοιμίου) η εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία υψίρρυθμων, σταθερών και ασύρματων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, μεγάλο ποσοστό των οποίων αντιπροσωπεύει το κόστος των έργων πολιτικού μηχανικού. Επιβεβαιώνεται δε ότι ο εν μέρει περιορισμός των έργων πολιτικού μηχανικού που συνεπάγονται μεγάλο κόστος θα καθιστούσε πιο αποτελεσματική την ευρυζωνική εγκατάσταση. Ειδικότερα, στο προοίμιο της Οδηγίας σημειώνεται ότι: Μείζον τμήμα του κόστους αυτού μπορεί να αποδοθεί σε δυσλειτουργίες στη διαδικασία εγκατάστασης που σχετίζεται με τη χρήση υπάρχουσας παθητικής υποδομής (π.χ. αγωγών, σωληνώσεων, φρεατίων, κυτίων σύνδεσης, ιστών, εγκαταστάσεων κεραιών, πύργων και άλλων φερουσών κατασκευών), σε δυσχέρειες σχετιζόμενες με τον συντονισμό των τεχνικών έργων, επαχθείς διοικητικές διαδικασίες χορήγησης αδειών και δυσχέρειες που αφορούν την εγκατάσταση δικτύων εντός κτιρίων, που οδηγούν σε σημαντικά οικονομικά εμπόδια, ιδίως σε αγροτικές περιοχές.

 

3. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση την 15-04-2014 με θέμα Commission welcomes European Parliament support for a safer, healthier, high-tech and more Connected Continent, περίπου το 80% του κόστους υλοποίησης υψίρρυθμων δικτύων συνδέεται με έργα πολιτικού μηχανικού. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση αυτά τα κόστη είναι ανώφελα υψηλά λόγω της ύπαρξης διαφόρων κωλυμάτων και οικονομικών αναποτελεσματικοτήτων.

 

4. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, και αποβλέποντας στη διευκόλυνση και κινητροδότηση της εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών με την προώθηση της κοινής χρήσης της υπάρχουσας υλικής υποδομής και τη διευκόλυνση της αποτελεσματικότερης εγκατάστασης νέας υλικής υποδομής, προκειμένου η εγκατάσταση των εν λόγω δικτύων να πραγματοποιηθεί με χαμηλότερο κόστος, η Οδηγία ζητά από τα Κράτη - Μέλη να εξασφαλίσουν ότι κάθε φορέας εκμετάλλευσης δικτύου υποχρεούται να ικανοποιεί κάθε εύλογη αίτηση πρόσβασης στην υλική του υποδομή υπό δίκαιους και εύλογους όρους, συμπεριλαμβανομένης της τιμής, ενόψει της εγκατάστασης στοιχείων υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

 

5. Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων διαπιστώνει ότι πλέον η ανάπτυξη των σταθερών δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα αφορά κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, υψίρρυθμα δίκτυα, καθώς το υφιστάμενο δίκτυο πρόσβασης αντικαθίσταται σταδιακά από δίκτυο πρόσβασης νέας γενιάς (NGA), ενώ τα δίκτυα κορμού έχουν ήδη υλοποιηθεί ή αντικαθίστανται επί του παρόντος ως/από δίκτυα νέας γενιάς (NGN).

 

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων διαπιστώνει ότι ειδικά για την εγκατάσταση υψίρρυθμων σταθερών δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα, η αλληλεπικάλυψη των υποδομών θα ήταν οικονομικώς αναποτελεσματική και σε κάποιες περιπτώσεις πρακτικώς ανέφικτη, όπως εξάλλου συμβαίνει και συνολικά στην Ένωση, κατά τα όσα αναφέρθηκαν ανωτέρω στο πλαίσιο του αιτιολογικού της αναγκαιότητας έκδοσης της Οδηγίας 2014/61/ΕΚ από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Για τους ανωτέρω λόγους, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων καθιστά υποχρεωτικές τις υποχρεώσεις παροχής συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών του άρθρου 29 του νόμου 4070/2012 στην εγκατάσταση υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

 

6. Περαιτέρω, η παράγραφος 7 του άρθρου 29 προβλέπει ότι ειδικά για τις περιπτώσεις συνεγκατάστασης κεραιοσυστημάτων για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος οι επιχειρήσεις δικαιούνται να αιτούνται συνεγκατάσταση και υποχρεούνται να παρέχουν συνεγκατάσταση κατόπιν αιτήματος άλλων επιχειρήσεων με εύλογους όρους, στο μέτρο όπου αυτό είναι τεχνικά εφικτό, αποφασίζει:

 

Άρθρο 1: Αντικείμενο

Άρθρο 2: Ορισμοί

Άρθρο 3: Πεδίο εφαρμογής

Άρθρο 4: Σύναψη συμφωνιών συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών

Άρθρο 5: Παροχή Πληροφοριών σχετικά με υπηρεσίες Συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών

Άρθρο 6: Διαδικασία σύναψης Συμφωνίας - Πλαισίου για υπηρεσίες συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών

Άρθρο 7: Διαδικασία ικανοποίησης αιτημάτων συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών

Άρθρο 8: Περιεχόμενο Αίτησης

Άρθρο 9: Ελάχιστο περιεχόμενο συμφωνίας - πλαισίου

Άρθρο 10: Έλεγχος Συμφωνιών Συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών

Άρθρο 11: Συνεγκατάσταση κατασκευών κεραιών

Άρθρο 12: Τέλη για Συμφωνίες Συνεγκατάστασης και από κοινού χρήσης ευκολιών

Άρθρο 13: Υποχρέωση παροχής Συνεγκατάστασης με Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

Άρθρο 14: Επίλυση Διαφορών

Άρθρο 16: Παροχή Πληροφοριών και Εποπτεία

Άρθρο 17: Τελική Διάταξη

Άρθρο 18: Έναρξη Ισχύος

Παράρτημα

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Μαρούσι, 19-02-2015

 

Ο Πρόεδρος κ.α.α.

Ο Αντιπρόεδρος

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.