Απόφαση doy-4586/17

Απόφαση ΔΟΥ/4586/2017: Χαρακτηρισμός του νέου οδικού τμήματος της μελέτης Μελέτη βελτίωσης ΕΟ77 Χαλκίδα - Ψαχνά - Ιστιαία - Αιδηψός (κατά τμήματα). Τμήμα από χιλιομετρική θέση 27+700 έως Παράκαμψη Αγίας Άννας του νομού Εύβοιας, ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΔΟΥ/4586/2017: Χαρακτηρισμός του νέου οδικού τμήματος της μελέτης Μελέτη βελτίωσης ΕΟ77 Χαλκίδα - Ψαχνά - Ιστιαία - Αιδηψός (κατά τμήματα). Τμήμα από χιλιομετρική θέση 27+700 έως Παράκαμψη Αγίας Άννας του νομού Εύβοιας, ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου, (ΦΕΚ 220/ΑΑΠ/2017), 27-09-2017.

 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Το προεδρικό διάταγμα 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005) Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 4320/2015 (ΦΕΚ 90/Α/2015) και ισχύει.

 

2. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 109/2014 (ΦΕΚ 176/Α/2014) Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

 

3. Το νόμο 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

4. Το νόμο 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης.

 

5. Την κοινή υπουργική απόφαση Δ16Α/04/773/1990 Περί εξαίρεσης διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.

 

6. Το νόμο 3155/1955 Περί κατασκευής και συντηρήσεως Οδών και τα εκτελεστικά του διατάγματα.

 

7. Το από 09-08-1955 βασιλικό διάταγμα Περί Καθορισμού των Εθνικών Οδών κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955 και την Γ/25871/1963 απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων Περί αριθμήσεως των Εθνικών Οδών.

 

8. Το από 06-02-1956 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 47/Α/1956) Περί Καθορισμού των Επαρχιακών Οδών των Νομών του Κράτους κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955.

 

9. Το νόμο 1418/1984 Δημόσια έργα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων (ΦΕΚ 23/Α/1984) και ειδικότερα την παράγραφο 3 του άρθρου 25.

 

10. Την εγκύκλιο 18/1999 με την ΔΜΕΟ/ε/516/1999 Περί χαρακτηρισμού οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών σύμφωνα με το άρθρο 25, παράγραφος 3 του νόμου 1418/1984.

 

11. Το βασιλικό διάταγμα 465/1970 Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα με το προεδρικό διάταγμα 118/2006.

 

12. Το νόμο 653/1977 (ΦΕΚ 214/Α/1977) Περί υποχρεώσεως των παρόδιων ιδιοκτητών για την διάνοιξη Εθνικών Οδών κ.λ.π. όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μέχρι σήμερα και το προεδρικό διάταγμα 929/1979 (ΦΕΚ 259/Α/1979) Περί εκτελέσεως του άρθρου 1 του νόμου 653/1977.

 

13. Το προεδρικό διάταγμα 209/1998 Λήψη μέτρων για την ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας.

 

14. Την διαπιστωτική υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/ε/114/1995: Ανακατάταξη Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Νήσων εκτός από Κρήτη, Εύβοια, Κέρκυρα και Ρόδο.

 

15. Την απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/266/1995 (ΦΕΚ 293/Β/1995) του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Περί Ανακατάταξης Επαρχιακού Οδικού Δικτύου των Νομών της Χώρας.

 

16. Την απόφαση οίκοθεν ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/1995 (ΦΕΚ 30/Β/1995) του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Κατάταξη Εθνικών Οδών περιφερειών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

 

17. Την ανάγκη χαρακτηρισμού της οδού που αναφέρεται στο θέμα, για να εναρμονίζονται οι ανάλογες νομοθετικές διατάξεις.

 

18. Το προεδρικό διάταγμα 70/2015 (ΦΕΚ 114/Α/2015) Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

 

19. Το προεδρικό διάταγμα 123/2016, άρθρο 4 (ΦΕΚ 208/Α/2016) σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετονομάζεται σε Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

 

20. Το προεδρικό διάταγμα 125/2016, (ΦΕΚ 210/Α/2016) Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών .

 

21. Την απόφαση οίκοθεν 268/2017 (ΦΕΚ 1911/Β/2017) του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής με εντολή Υπουργού ή Υφυπουργού, κατά περίπτωση στους: Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γενικό Γραμματέα Υποδομών και Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Προϊσταμένους Τμημάτων του Υπουργείου, καθώς και στο Γενικό Επιθεωρητή ΣΕΕΥΜΕ.

 

Αφού είδαμε:

 

1. Την κοινή απόφαση ΕΥΠΕ/197132/2011 του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού με την οποία εγκρίνονται οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το Έργο: Βελτίωση κατά τμήματα της ΕΟ 77 Χαλκίδα - Ψαχνά- Ιστιαία , Τμήμα από χιλιομετρική θέση 27+700 έως Παράκαμψη Αγίας Άννας Νομού Ευβοίας.

 

2. Την απόφαση ΔΜΕΟ/1292/28-06-2012 του Γενικού Γραμματέα Συγκοινωνιακών Έργων με την οποία εγκρίνεται η Οριστική μελέτη οδοποιίας και κόμβων, της μελέτης με τίτλο: Μελέτη βελτίωσης ΕΟ 77 Χαλκίδα-Ψαχνά-Ιστιαία-Αιδηψός (κατά τμήματα). Τμήμα από χιλιομετρική θέση 27+700 έως την παράκαμψη Αγίας Άννας.

 

3. Το Υπηρεσιακό Σημείωμα 32/05-09-2016 από Διεύθυνση Οδικών Υποδομών (ΔΟΥ) του τμήματος β προς ΔΟΥ τμήματος (α) δια του οποίου ζητούνται οι απόψεις σχετικά με τον χαρακτηρισμό του οδικού τμήματος της μελέτης.

 

4. Το Υπηρεσιακό Σημείωμα 115/28-11-2016 από ΔΟΥ τμήματος (α) προς ΔΟΥ τμήματος (β) με το οποίο διαβιβάζονται οι απόψεις σχετικά με τον χαρακτηρισμό του οδικού τμήματος της μελέτης.

 

5. Την τεχνική έκθεση του μελετητή δια της οποίας παρέχονται αναλυτικές πληροφορίες για τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του προς χαρακτηρισμό οδικού τμήματος.

 

6. Την Γενική Οριζοντιογραφία από χιλιομετρική θέση 27+000 έως χιλιομετρική θέση 49+200 της οριστικής μελέτης οδοποιίας (αριθμός σχεδίου ΓΟ-01, κλίμακας 1:10.000) της Μελέτης βελτίωσης ΕΟ 77 Χαλκίδα-Ψαχνά-Ιστιαία-Αιδηψός (κατά τμήματα). Τμήμα από χιλιομετρική θέση 27+700 έως Παράκαμψη Αγίας Άννας και είναι θεωρημένη από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

 

Και επειδή:

 

1. Στην μελέτη βελτίωσης του θέματος υπάρχουν οδικά τμήματα που δεν είναι χαρακτηρισμένα αλλά έχουν ικανά γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά Εθνικής Οδού και αποτελούν νέα χάραξη και βελτιωμένη παραλλαγή της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (77).

 

2. Το συνολικό μήκος του οδικού άξονα είναι περίπου 20,8 km ενώ το πλάτος του καταστρώματος είναι 11 m με δύο λωρίδες ανά κυκλοφορία πλάτους 3,75 m έκαστη και με Λωρίδα Πολλαπλής Χρήσης πλάτους 1,75 m έκαστη. Εφαρμόζεται η προβλεπόμενη για οδούς λειτουργικής κατάταξης ΑΙΙ (από τις εγκυκλίους 41/2005 και 14/2007) τυπική διατομή τύπου β2σ.

 

3. Η νέα οδός σε μήκος περίπου 10,8 km, χαράσσεται πάνω στην υφιστάμενη οδό και αναβαθμίζει τα χαρακτηριστικά του άξονα (βελτίωση γεωμετρίας), ενώ στο υπόλοιπο μήκος της (περίπου 10 km) η οδός παρακάμπτει τμηματικά με τοπικές εκτροπές τους οικισμούς Προκοπίου, Μαντουδίου, Κηρίνθου, Στροφυλιάς και τη περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους του ποταμού Κηρέα με τους υπεραιωνόβιους πλάτανους.

 

4. Η υφιστάμενη σήμερα οδός Ε.Ο. 77 Χαλκίδα- Ιστιαία- Αιδηψός έχει υποβαθμισμένα γεωμετρικά στοιχεία, διέρχεται μέσα από τους οικισμούς και εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια πεζών και οχημάτων.

 

5. Η μελέτη βελτίωσης της εν λόγω οδού προβλέπει την αναβάθμιση των λειτουργικών χαρακτηριστικών του και της γεωμετρίας του στα πλαίσια των απαιτήσεων των ισχυόντων κανονισμών ΟΜΟΕ, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει τη βασική του λειτουργία που παραμένει αναλλοίωτη.

 

6. Από άποψη χωροθέτησης ο προς χαρακτηρισμό άξονας συνδέει το Νομαρχιακό Κέντρο (Χαλκίδα) με τις βόρειες και ανατολικές πόλεις και οικισμούς του νομού Ευβοίας.

 

7. Το εν λόγω οδικό τμήμα πληροί τις προϋποθέσεις ένταξής του στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο βάσει του προεδρικού διατάγματος 209/1998, άρθρο 1, παράγραφος 1(β) (ΦΕΚ 169/Α/1998) και αποτελεί βελτίωση της υφιστάμενης Δευτερεύουσας Εθνικής Οδού ΕΟ 77.

 

8. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 25 του νόμου 1418/1984 επιτρέπεται σε περίπτωση αμφιβολίας σχετικά με τον χαρακτηρισμό τμημάτων οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών λόγω παραλλαγών ή χρησιμοποίησής τους ως κλάδων κυκλοφοριακών κόμβων ή για άλλους ανάλογους λόγους, ο καθορισμός να γίνεται με απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αποφασίζουμε:

 

Εντάσσουμε στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας το νέο οδικό τμήμα (ΑΒ) της μελέτης Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο.77 Χαλκίδα - Ψαχνά - Ιστιαία - Αιδηψός (κατά τμήματα). Τμήμα από χιλιομετρική θέση 27+700 έως Παράκαμψη Αγίας Άννας, του νομού Ευβοίας όπως ακριβώς απεικονίζεται στο συνημμένο χάρτη της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε υπόβαθρο ορθοφωτοχαρτών της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.

 

Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

 

Η απόφαση αυτή και ο συνημμένος σε αυτή χάρτης, με τίτλο: Χαρακτηρισμός του νέου οδικού τμήματος της μελέτης Μελέτη βελτίωσης ΕΟ 77 Χαλκίδα - Ψαχνά Ιστιαία -Αιδηψός (κατά τμήματα). Τμήμα από χιλιομετρική θέση 27+700 έως Παράκαμψη Αγίας Άννας, του νομού Ευβοίας, ως τμήματος του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

a.doy-4586.17

 

Αθήνα, 31-08-2017

 

Ο Υπουργός

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.