Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. α. Συνιστάται ειδική αποκεντρωμένη υπηρεσία φορολογικού ελέγχου επιπέδου Διεύθυνσης, με τίτλο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, η οποία υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, έχει έδρα στο Δήμο Αθηναίων και η κατά τόπον αρμοδιότητά του εκτείνεται σε όλη την Επικράτεια. Η Υποδιεύθυνση Γ' και έξι Εποπτείες Ελέγχου, επιπέδου τμήματος, αποσπώνται από το Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Αθηνών, μετονομάζονται και μεταφέρονται στην υπηρεσία του προηγούμενου εδαφίου, στην οποία συνιστάται μία ακόμη Υποδιεύθυνση και έξι επιπλέον οργανικές μονάδες επιπέδου τμήματος. Στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου μεταφέρονται οι κατωτέρω αρμοδιότητες για τους φορολογουμένους μεγάλου πλούτου όλης της Επικράτειας:
α)α) Οι αρμοδιότητες που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 3 του νόμου [Ν] 2343/1995 (ΦΕΚ 211/Α/1995), όπως ισχύει, και της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 (ΦΕΚ 203/Α/1997), όπως ισχύουν. Κατά την έναρξη λειτουργίας του το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου είναι αρμόδιο για τον έλεγχο των υποθέσεων που προβλέπονται από την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών 1039/2012 (ΦΕΚ 342/Β/2012), όπως ισχύει μετά από την τροποποίησή της με την όμοια απόφαση 1202/2012 (ΦΕΚ 3007/Β/2012), των υποθέσεων που έχουν ανατεθεί στο ΔΕΚ Αθηνών με την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών υπ' αριθμόν ΔΕΛ Α 1139975/ΕΞ2012/10-10-2012 (ΦΕΚ 2756/Β/2012), καθώς και των αλλοδαπών εταιρειών εκμετάλλευσης ακινήτων, για τις οποίες δεν προκύπτει το φυσικό πρόσωπο ή των ημεδαπών εταιρειών εκμετάλλευσης ακινήτων, στις οποίες συμμετέχει αλλοδαπή εταιρεία χωρίς να εμφανίζεται το φυσικό πρόσωπο.
β)β) Οι αρμοδιότητες που αφορούν στη βεβαίωση και στην αναγκαστική είσπραξη για τα έσοδα που προέρχονται από ενέργειες του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, για τους φορολογουμένους μεγάλου πλούτου. Οι φορολογούμενοι μεγάλου πλούτου καθορίζονται ή ανακαθορίζονται, με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
β.1. Το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου διαρθρώνεται σε 2 Υποδιευθύνσεις, 12 Τμήματα, από τα οποία δύο αυτοτελή και ένα Γραφείο, ως εξής:
α)α) Υποδιεύθυνση Ελέγχων Α' Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Ε'
β)β) Υποδιεύθυνση Ελέγχων Β' Τμήματα Ελέγχου ΣΤ' έως και Ι'
γ)γ) Στον Προϊστάμενο του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου υπάγονται, απευθείας:
i. Αυτοτελές Τμήμα Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης, στο οποίο λειτουργεί Γραφείο Βεβαίωσης και Είσπραξης Εσόδων.
ii. Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης.
β.2. Οι αρμοδιότητες του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου κατανέμονται στις οργανικές του μονάδες, ως ακολούθως:
α)α) Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Ι'
Κάθε Τμήμα Ελέγχου ασκεί όλες τις αρμοδιότητες που ορίζονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 1 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 επί των υποθέσεων που ανατίθενται σε αυτό με πράξη του Προϊσταμένου του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου.
β)β) Αυτοτελές Τμήμα Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης
Το Τμήμα έχει τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές του Τμήματος Δικαστικού των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών Α' τάξεως, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, όπως επίσης τις αρμοδιότητες των εδαφίων α' έως και ε' της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 και τη νομική υποστήριξη του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου. Επίσης, έχει τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές του Τμήματος Εσόδων των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών Α' τάξεως, μετά από τη μεταφορά σε αυτό των αρμοδιοτήτων του Τμήματος Λογιστικό των ιδίων Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, για τα έσοδα που προέρχονται από τους ελέγχους του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, που διενεργούνται από την έναρξη της λειτουργίας του και εξής. Στο Τμήμα λειτουργεί Γραφείο Βεβαίωσης και Είσπραξης Εσόδων, στο οποίο περιέρχονται οι αρμοδιότητες, που περιγράφονται στο αμέσως προηγούμενο εδάφιο της παρούσας περίπτωσης.
γ)γ) Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης.
Το Τμήμα έχει την αρμοδιότητα της διοικητικής και μηχανογραφικής υποστήριξης του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου
γ. Οι υφιστάμενες, κατά την έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, εκκρεμείς υποθέσεις φορολογουμένων μεγάλου πλούτου του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αθηνών ολοκληρώνονται από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, στο οποίο μεταφέρονται οι αρμοδιότητες της υποπαραγράφου α' της παρούσας παραγράφου γι' αυτές, μαζί με το σχετικό αρχείο. Ο έλεγχος των υποθέσεων αυτών θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί, χωρίς να απαιτείται η έκδοση νέας εντολής, από τον ίδιο ή τους ίδιους ελεγκτές, στους οποίους έχει ανατεθεί, οι οποίοι μετακινούνται για αυτόν το σκοπό στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου. Το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου είναι αρμόδιο για την έκδοση των φύλλων ελέγχου των πράξεων προσδιορισμού του φόρου και των λοιπών καταλογιστικών πράξεων που αφορούν τις εν λόγω εκκρεμείς υποθέσεις, καθώς και για την περαιτέρω διαδικασία επίλυσης των φορολογικών διαφορών και βεβαίωσης των καταλογιζόμενων διαφορών φόρων, πρόσθετων φόρων, προσαυξήσεων, τελών, εισφορών και προστίμων κατά τις ισχύουσες διατάξεις. Από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου ασκείται επίσης η εκπροσώπηση της φορολογικής αρχής στα δικαστήρια για τις υποθέσεις αυτές. Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εξειδικεύονται περαιτέρω οι αρμοδιότητες, η διαδικασία και ο τρόπος μεταφοράς των υποθέσεων και κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 1 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο Δ1.1 του άρθρου Δ του νόμου 4152/2013 (ΦΕΚ 107/Α/2013).
|
2. α. Η Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία Μεγάλων Επιχειρήσεων (παράγραφος 6 του άρθρου 5 του νόμου 4002/2011 ΦΕΚ 180/Α/2011) μετατρέπεται σε ειδική αποκεντρωμένη υπηρεσία φορολογικού ελέγχου, που υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, μετονομάζεται σε Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων, έχει έδρα στο Δήμο Αθηναίων και η κατά τόπον αρμοδιότητά του εκτείνεται σε όλη την Επικράτεια. Το Κέντρο του προηγούμενου εδαφίου έχει τις αρμοδιότητες που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 3 του νόμου [Ν] 2343/1995 (ΦΕΚ 211/Α/1995) και της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 (ΦΕΚ 203/Α/1997), όπως ισχύουν και τις αρμοδιότητες της βεβαίωσης και της αναγκαστικής είσπραξης εσόδων που αφορούν στις μεγάλες επιχειρήσεις όλης της Επικράτειας, για τα έσοδα που προέρχονται από τους ελέγχους της υπηρεσίας αυτής. Ως προς τον έλεγχο, το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων έχει αρμοδιότητα τακτικού (οριστικού) φορολογικού ελέγχου, σε:
α)α) Φορολογούμενους, γενικά, με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 25.000.000 € για τη διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2009. Ειδικά για τραπεζικές και ασφαλιστικές εταιρείες ανεξάρτητα από τη νομική μορφή με την οποία λειτουργούν, καθώς και όλες τις ανώνυμες εταιρείες με μετοχές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, το όριο του προηγούμενου εδαφίου ορίζεται σε 10.000.000 €.
β)β) Συνδεδεμένες επιχειρήσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42Ε του Κώδικα Ανωνύμων Εταιρειών που υποχρεούνται να καταρτίζουν ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 90 του ως άνω Κώδικα ανεξάρτητα από το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους εφόσον τα ακαθάριστα έσοδα έστω μιας των ως άνω επιχειρήσεων υπερβαίνουν τα 25.000.000 € για τη διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2009.
γ)γ) Υποθέσεις επιχειρήσεων που αφορούν ανέλεγκτες χρήσεις πριν από οποιασδήποτε μορφής μετασχηματισμό που έγινε μέχρι το έτος 2011 ανεξάρτητα από το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους και την κατά τόπο αρμοδιότητα Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία για τη φορολογία του εισοδήματός τους, εφόσον η επιχείρηση ή κάποια από τις επιχειρήσεις που προήλθαν από το μετασχηματισμό υπάγονται στην ελεγκτική αρμοδιότητα του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων σύμφωνα με τα όρια της περίπτωσης α)α'.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις καθορίζονται ή ανακαθορίζονται, με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
β.1. Το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων διαρθρώνεται σε 2 Υποδιευθύνσεις, 13 Τμήματα, από τα οποία τρία αυτοτελή και ένα Γραφείο, ως εξής:
α)α) Υποδιεύθυνση Ελέγχων Α' Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Ε'
β)β) Υποδιεύθυνση Ελέγχων Β' Τμήματα Ελέγχου ΣΤ' έως και Ι'
γ)γ) Στον Προϊστάμενο του Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων, υπάγονται, απευθείας:
i. Αυτοτελές Τμήμα Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης, στο οποίο λειτουργεί Γραφείο Βεβαίωσης και Είσπραξης Εσόδων.
ii. Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης.
iii. Αυτοτελές Τμήμα Φορολογικών Διαδικασιών.
β.2. Οι αρμοδιότητες του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων κατανέμονται στις οργανικές του μονάδες, ως ακολούθως:
α)α) Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Ι'. Κάθε Τμήμα Ελέγχου ασκεί όλες τις αρμοδιότητες που ορίζονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 1 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 επί των υποθέσεων που ανατίθενται σε αυτό με πράξη του Προϊσταμένου του Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων.
β)β) Αυτοτελές Τμήμα Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης.
Το Τμήμα ασκεί τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές του Τμήματος Δικαστικού των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών Α' τάξεως, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τις αρμοδιότητες των εδαφίων α' έως και ε' της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 και τη νομική υποστήριξη του Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων. Επίσης, έχει τις ίδιες αρμοδιότητες με το Τμήμα Εσόδων των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών Α' τάξεως, μετά από τη μεταφορά σε αυτό των αρμοδιοτήτων του Τμήματος Λογιστικό των ίδιων Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, για τα έσοδα που προέρχονται από τους ελέγχους του Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων και, επίσης, παρακολουθεί τα βεβαιωθέντα στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία Μεγάλων Επιχειρήσεων έσοδα. Στο Τμήμα λειτουργεί Γραφείο Βεβαίωσης και Είσπραξης Εσόδων, στο οποίο περιέρχονται οι αρμοδιότητες του Τμήματος, που περιγράφονται στο αμέσως προηγούμενο εδάφιο της παρούσας περίπτωσης.
γ)γ) Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης.
Το Τμήμα αναλαμβάνει τη διοικητική και μηχανογραφική υποστήριξη του Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων.
δ)δ) Αυτοτελές Τμήμα Φορολογικών Διαδικασιών Το Τμήμα παραλαμβάνει όλες τις τροποποιητικές - συμπληρωματικές δηλώσεις για την περίοδο που λειτουργούσε η Δημόσια Οικονομική Επιχείρηση Μεγάλων Επιχειρήσεων και η Δημόσια Οικονομική Επιχείρηση ΦΑΒΕ Αθηνών, καθώς και συναφή θέματα που θα καθορισθούν με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με όμοια απόφαση ορίζεται η ημερομηνία παύσης λειτουργίας του Τμήματος.
γ) Υποθέσεις για τις οποίες έχει αρχίσει ο έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ 1039/2012 όπως ισχύει, μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος, ελέγχονται από αυτές, εκτός των υποθέσεων που μεταφέρονται στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου. Εξαιρετικά για τις υποθέσεις ελεγκτικής αρμοδιότητας της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας Μεγάλων Επιχειρήσεων, σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση Υπουργού Οικονομικών, ο έλεγχος θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί από τον ίδιο ή τους ίδιους ελεγκτές χωρίς να απαιτείται έκδοση νέας εντολής από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου. Το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου είναι αρμόδιο για τις ως άνω υποθέσεις και για τη μετ' έλεγχο διαδικασία.
Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εξειδικεύονται περαιτέρω οι αρμοδιότητες, η διαδικασία και ο τρόπος μεταφοράς των υποθέσεων και κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας.
δ. Από την έναρξη λειτουργίας του Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων μεταφέρονται όλες οι αρμοδιότητες, που αφορούν στις μεγάλες επιχειρήσεις, εφόσον δεν περιλαμβάνονται στις υποπαραγράφους α' και β' της παρούσας παραγράφου, από τη Δημόσια Οικονομική Επιχείρηση Μεγάλων Επιχειρήσεων στις κατά τόπον αρμόδιες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες και στις Φορολογίες Ανωνύμων Εταιρειών.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με τις παραγράφους Δ1.2 και Δ1.3 του άρθρου Δ του νόμου 4152/2013 (ΦΕΚ 107/Α/2013).
|
3. α. Στα Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, εκτός από τις αρμοδιότητες που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 3 του νόμου [Ν] 2343/1995 (ΦΕΚ 211/Α/1995) και της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 (ΦΕΚ 203/Α/1997), όπως ισχύουν, μεταφέρονται από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, κατά λόγο της καθ' ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητάς τους και οι αρμοδιότητες που αφορούν την αναγκαστική είσπραξη των βεβαιωμένων από αυτά οφειλών, από την έναρξη λειτουργίας αυτών με τη νέα τους συγκρότηση. Ως προς τον έλεγχο, τα Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα έχουν αρμοδιότητα τακτικού (οριστικού) φορολογικού ελέγχου σε:
α)α) Φορολογούμενους με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 3.000.000 € και μέχρι 25.000.000 € για τη διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2009, χωρικής αρμοδιότητάς τους.
β)β) Συνδεδεμένες επιχειρήσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42Ε του Κώδικα Ανωνύμων Εταιρειών που υποχρεούνται να καταρτίζουν ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 90 του ως άνω Κώδικα ανεξάρτητα από το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους εφόσον τα ακαθάριστα έσοδα έστω μιας των ως άνω επιχειρήσεων εμπίπτουν στα όρια της ως άνω περίπτωσης α)α'.
γ)γ) Υποθέσεις επιχειρήσεων που αφορούν ανέλεγκτες χρήσεις πριν από οποιασδήποτε μορφής μετασχηματισμό που έγινε μέχρι το έτος 2011 ανεξάρτητα από το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους και την κατά τόπο αρμοδιότητα Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία για τη φορολογία του εισοδήματός τους, εφόσον η επιχείρηση ή κάποια από τις επιχειρήσεις που προήλθαν από το μετασχηματισμό υπάγονται στη ελεγκτική αρμοδιότητα των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων σύμφωνα με τα όρια της περίπτωσης α)α'.
Α.i. Το Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Αθηνών ανασυγκροτείται και διαρθρώνεται σε 2 Υποδιευθύνσεις και 11 Τμήματα, από τα οποία ένα αυτοτελές και δύο Γραφεία, ως εξής:
α) Υποδιεύθυνση Ελέγχων Α' Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Ε'
β) Υποδιεύθυνση Ελέγχων Β' Τμήματα Ελέγχου ΣΤ' έως και Ι'
γ) Στον Προϊστάμενο του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αθηνών υπάγονται, απευθείας:
α)α) Αυτοτελές Τμήμα Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης, στο οποίο λειτουργεί Γραφείο Βεβαίωσης και Είσπραξης Εσόδων.
β)β) Γραφείο Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης.
ii. Οι αρμοδιότητες του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αθηνών κατανέμονται στις οργανικές του μονάδες, ως ακολούθως:
α) Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Ι'
Κάθε Τμήμα Ελέγχου ασκεί όλες τις αρμοδιότητες που ορίζονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 1 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 επί των υποθέσεων που ανατίθενται σε αυτό με πράξη του Προϊσταμένου του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου.
β) Αυτοτελές Τμήμα Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης. Το Τμήμα έχει τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές του Τμήματος Δικαστικού των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών Α' τάξεως, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τις αρμοδιότητες των εδαφίων α' έως και ε' της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997 και τη νομική υποστήριξη του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου. Επίσης, έχει τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές του Τμήματος Εσόδων των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών Α' τάξεως, μετά από τη μεταφορά σε αυτό των αρμοδιοτήτων του Τμήματος Λογιστικό των ίδιων Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, για τα έσοδα που προέρχονται από τους ελέγχους του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου, που λαμβάνουν χώρα από την έναρξη λειτουργίας του Τμήματος. Στο Τμήμα λειτουργεί Γραφείο Βεβαίωσης και Είσπραξης Εσόδων, στο οποίο περιέρχονται οι αρμοδιότητες του Τμήματος, που περιγράφονται στο αμέσως προηγούμενο εδάφιο της παρούσας περίπτωσης.
γ) Γραφείο Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης Το Γραφείο αναλαμβάνει τη διοικητική και μηχανογραφική υποστήριξη του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου.
Β)i. Το Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Θεσσαλονίκης ανασυγκροτείται και διαρθρώνεται σε 1 Υποδιεύθυνση, 5 Τμήματα, από τα οποία ένα αυτοτελές και δύο Γραφεία, ως εξής:
α) Υποδιεύθυνση Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Δ'
β) Στον Προϊστάμενο του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Θεσσαλονίκης υπάγονται απευθείας:
α)α) Αυτοτελές Τμήμα Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης, στο οποίο λειτουργεί Γραφείο Βεβαίωσης και Είσπραξης Εσόδων.
β)β) Γραφείο Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης.
ii. Οι αρμοδιότητες του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Θεσσαλονίκης κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων και Γραφείων του και είναι ίδιες με τις αρμοδιότητες των ομώνυμων Τμημάτων και Γραφείων του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αθηνών.
iii. Η παράγραφος 5 του άρθρου 23 του νόμου 3259/2004 (ΦΕΚ 149/Α/2004) παύει να ισχύει δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.
β. Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εξειδικεύονται περαιτέρω οι αρμοδιότητες των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Αθηνών και Θεσσαλονίκης, ορίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για τις εκκρεμείς υποθέσεις αυτών, καθώς και για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
γ. Υποθέσεις για τις οποίες έχει αρχίσει ο έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην απόφαση με αριθμό 1039/2012 όπως ισχύει, μέχρι την έναρξη λειτουργίας των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Αθηνών και Θεσσαλονίκης με τη νέα τους συγκρότηση, ελέγχονται από αυτές, εκτός των υποθέσεων που μεταφέρονται στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου. Οι υφιστάμενες, κατά την έναρξη λειτουργίας των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Αθηνών και Θεσσαλονίκης με τη νέα τους συγκρότηση, εκκρεμείς υποθέσεις, που έχουν ανατεθεί:
i. στις υφιστάμενες Εποπτείες Ελέγχου του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αθηνών και
ii. στα υφιστάμενα Τμήματα Ελέγχου του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, ανατίθενται με πράξη του Προϊσταμένου εκάστου ανασυγκροτημένου Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 280/1997, στα Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Ι' του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αθηνών και στα Τμήματα Ελέγχου Α' έως και Γ' του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, πλην όσων μεταφέρονται στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου. Σε περίπτωση που δεν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος, αυτός μπορεί να συνεχιστεί από τους ίδιους υπαλλήλους, στους οποίους έχει ανατεθεί με την αρχική εντολή ελέγχου, ανεξάρτητα αν οι υπάλληλοι αυτοί έχουν τοποθετηθεί σε άλλο Τμήμα ελέγχου χωρίς να απαιτείται έκδοση νέας εντολής. Κατά το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολοκλήρωση του ελέγχου, ο υπάλληλος θεωρείται ότι υπηρετεί στο Τμήμα ελέγχου που είναι αρμόδιο για τη διενέργεια του ελέγχου αυτού.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 3 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με τις παραγράφους Δ1.4 και Δ1.5 του άρθρου Δ του νόμου 4152/2013 (ΦΕΚ 107/Α/2013).
|
4. Οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης των Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων και Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου είναι υπόλογοι έναντι του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 16/1989 (ΦΕΚ 6/Α/1989).
5.α. Των Κέντρων Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου και Μεγάλων Επιχειρήσεων, των Υποδιευθύνσεων και των Τμημάτων αυτών, πλην των Τμημάτων Δικαστικού και Νομικής υποστήριξης και Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης, προΐστανται υπάλληλοι, κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, του κλάδου Εφοριακών και των αντίστοιχων προσωρινών, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων που ισχύουν για τους προϊσταμένους Διευθύνσεων, Υποδιευθύνσεων, Εποπτειών Ελέγχου και Τμημάτων Ελέγχου των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
β. Των Τμημάτων Δικαστικού και Νομικής Υποστήριξης των Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, Μεγάλων Επιχειρήσεων και των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Αθηνών και Θεσσαλονίκης προΐστανται υπάλληλοι κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης του κλάδου Εφοριακών και των αντίστοιχων προσωρινών, με τα προσόντα και τις προϋποθέσεις της προηγούμενης υποπαραγράφου της παρούσας παραγράφου, κατά προτεραιότητα με πτυχίο νομικών σπουδών ή αντίστοιχη εμπειρία.
γ. Των Τμημάτων Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης των Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου και Μεγάλων Επιχειρήσεων προΐστανται υπάλληλοι κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης του κλάδου Εφοριακών και των αντίστοιχων προσωρινών.
6. Ο χρόνος έναρξης λειτουργίας των Κέντρων Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου και Μεγάλων Επιχειρήσεων, της Υποδιεύθυνσης του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, καθώς και των νέων τμημάτων και γραφείων των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και ο χρόνος παύσης λειτουργίας της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας Μεγάλων Επιχειρήσεων ορίζεται σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 6 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο Δ1.6 του άρθρου Δ του νόμου 4152/2013 (ΦΕΚ 107/Α/2013).
|
7. Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται και ανακαθορίζονται:
α. Οι οργανικές θέσεις προσωπικού, ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων και των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι θέσεις Ελεγκτών Βεβαίωσης και Αναγκαστικής Είσπραξης των Εσόδων του Κράτους του άρθρου 4 του νόμου 3943/2011 (ΦΕΚ 66/Α/2011).
β. Η κατά τόπον και καθ' ύλην αρμοδιότητα των ανωτέρω Υπηρεσιών, η περαιτέρω εξειδίκευση των αρμοδιοτήτων και η κατανομή τους στις οργανικές μονάδες των προηγούμενων παραγράφων, καθώς και κάθε άλλο θέμα, που προκαλείται από τη μεταφορά αρμοδιοτήτων ή αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου και στη λειτουργία των παραπάνω υπηρεσιών.
γ. Ο κανονισμός λειτουργίας των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, ο κανονισμός καθηκόντων του προσωπικού τους και η περιγραφή των θέσεων εργασίας αυτών.
δ. Η καθ' ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητα, καθώς και η έδρα και ο τίτλος των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
ε. Η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας συνιστώμενων οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, καθώς και η ημερομηνία παύσης λειτουργίας καταργούμενων οργανικών μονάδων αυτής.
8. α. Στην υποπαράγραφο β' της παραγράφου 5 του άρθρου 55 του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 4 του νόμου 4038/2012 (ΦΕΚ 14/Α/2012), μετά από τη λέξη καταργούνται τίθενται οι λέξεις ή να αναστέλλεται η λειτουργία και μετά από τη φράση οποιουδήποτε επιπέδου τίθενται οι λέξεις ή επιμέρους οργανικών μονάδων υπαγόμενων σε αυτές.
β. Στην υποπαράγραφο α' της παραγράφου 15 του άρθρου 55 του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2012), μετά από τις λέξεις Αυτοτελές Γραφείο τίθενται οι λέξεις ή από Υπηρεσία, επιπέδου Διεύθυνσης ή Τμήματος σε Υποδιεύθυνση ή Τμήμα υπαγόμενο σε Δημόσια Οικονομική Επιχείρηση ή Τελωνείο. Οι οργανικές θέσεις προσωπικού, ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, καθορίζονται και ανακαθορίζονται μεταξύ των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με όμοιες αποφάσεις καθορίζεται και ανακαθορίζεται ο αριθμός των θέσεων των Ελεγκτών Βεβαίωσης και Αναγκαστικής Είσπραξης των Εσόδων του Κράτους και οι οργανικές μονάδες, στις οποίες κατανέμονται και ανακατανέμονται αυτές, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων του άρθρου 4 του νόμου 3943/2011. Τα προηγούμενα εδάφια ισχύουν με την επιφύλαξη των οριζομένων της παραγράφου 7 του παρόντος άρθρου.
9. α. Με αποφάσεις του αρμόδιου για τη συγκρότηση οργάνου, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορούν να ανασυγκροτούνται συλλογικά όργανα (επιτροπές, συμβούλια, ομάδες εργασίας ή έργου) του Υπουργείου Οικονομικών, σε οποιαδήποτε περίπτωση προκύψει μετονομασία ή μεταβολή στην οργάνωση των Γενικών ή Ειδικών Γραμματειών αυτού, στις Γενικές Διευθύνσεις ή σε οποιαδήποτε οργανική μονάδα, από την οποία προβλέπεται για τη νόμιμη συγκρότηση του συλλογικού οργάνου η συμμετοχή υπαλλήλου, ως προέδρου, συντονιστή ή μέλους.
β. Όπου για τη συμμετοχή προέδρων ή συντονιστών μελών, εισηγητών ή γραμματέων σε συλλογικό όργανο κάθε μορφής, αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών, απαιτείται ως τυπική προϋπόθεση η κατοχή Α' ή Β' βαθμού, στο εξής απαιτείται η κατοχή τουλάχιστον Δ' ή Ε', αντίστοιχα, βαθμού.
γ. Όπου για τη νόμιμη συγκρότηση συλλογικού οργάνου προβλέπεται η συμμετοχή Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών, ως προέδρου, συντονιστή ή μέλους, σε περίπτωση που δεν υφίσταται ή ελλείπει αυτός, με απόφαση του οργάνου το οποίο είναι αρμόδιο για τη συγκρότηση αυτού, ορίζεται στη θέση του Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης στο συλλογικό όργανο και μέχρι την πλήρωση της θέσης αυτού στη Γενική Διεύθυνση, ένας προϊστάμενος Διεύθυνσης ή υπηρεσίας επιπέδου Διεύθυνσης της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 9 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο Δ1.9 του άρθρου Δ του νόμου 4152/2013 (ΦΕΚ 107/Α/2013).
|
10. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 33 του νόμου 1882/1990 (ΦΕΚ 43/Α/1990) αντικαθίσταται ως εξής:
{5. Οι Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες εκδίδουν μόνο τα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις, που περιλαμβάνονται σε αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ή σε κοινές αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού, οι οποίες κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος εκδίδονται εντός διμήνου, από της δημοσιεύσεώς του.}
11. Στις Ειδικές Επιτροπές Κοινωνικής Αρωγής του νόμου [Ν] 57/1973 (ΦΕΚ 149/Α/1973) και της με αριθμό 139491/16-11-2006 κοινής υπουργικής απόφασης, όπως ισχύουν, που λειτουργούν στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και οι οποίες ανασυγκροτούνται με όμοια κοινή υπουργική απόφαση, δεν συμμετέχουν, από της δημοσιεύσεως της παρούσας διάταξης, υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών. Τα στοιχεία που απαιτούνται για τη λειτουργία των Επιτροπών ζητούνται εγγράφως από αυτές και χορηγούνται, επίσης εγγράφως ή ηλεκτρονικά, από τις αρμόδιες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες ή τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
12. Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 21 του νόμου 2523/1997 προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής:
{Στις δίκες που αφορούν αδικήματα των άρθρων 17 και 18 του παρόντος νόμου, η εμφάνιση του μάρτυρα στο ακροατήριο δεν είναι υποχρεωτική, εφόσον έχει λάβει χώρα έγγραφη ενημέρωση του αρμόδιου εισαγγελέα ή του δικαστηρίου εκ μέρους του Προϊσταμένου της Αρχής που διενήργησε τον έλεγχο σχετικά με τη διάρκεια της απόκρυψης των εισοδημάτων που αποκρύφτηκαν ή τη διάρκεια της μη απόδοσης ή ανακριβούς απόδοσης ή διακράτησης του μη αποδοθέντος ή ανακριβώς αποδοθέντος ή διακρατηθέντος φόρου προστιθέμενης αξίας, φόρου κύκλου εργασιών, καθώς και των παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων, τελών ή εισφορών και την πληρωμή τέτοιων φόρων, τελών και εισφορών με τις κάθε είδους προβλεπόμενες προσαυξήσεις, τέλη και πρόστιμα επ' αυτών, τρεις τουλάχιστον ημέρες πριν από τη δικάσιμο.}
13. Το εδάφιο δ' της περίπτωσης Β' της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του νόμου 2685/1999 (ΦΕΚ 35/Α/1999) εφαρμόζεται και για τη διενέργεια ελέγχων από τα όργανα της παραγράφου 2 του παρόντος.