Προεδρικό διάταγμα 13/18 - Άρθρο 59

Άρθρο 59: Αρμοδιότητες


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών ασκεί τις κατωτέρω αρμοδιότητες από τις οργανικές μονάδες που υπάγονται σε αυτήν, ως ακολούθως:

 

1. Η Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Οικονομικής Πληροφόρησης είναι αρμόδια για την κατάρτιση και την εκτέλεση του τακτικού προϋπολογισμού και του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου, στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ), σύμφωνα με τις κατευθύνσεις και οδηγίες του Υπουργείου Οικονομικών συμπεριλαμβανομένων των προϋπολογισμών των εποπτευομένων φορέων και του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ).

 

α) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Τακτικού Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικής Στρατηγικής είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η κατάρτιση του σχεδίου του τακτικού προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής, και η παρακολούθηση εκτέλεσης και αναμόρφωσης των επιμέρους πιστώσεων του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.

 

β)β) Η κατάρτιση, οριστικοποίηση και υιοθέτηση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής του Υπουργείου.

 

γ)γ) Η παρακολούθηση στοιχείων εκτέλεσης του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου, προκειμένου οι δαπάνες να καλυφθούν εντός των διαθέσιμων πιστώσεων του Προϋπολογισμού και των εγκεκριμένων από το Υπουργείο Οικονομικών κονδυλίων/ποσοστών διάθεσης.

 

δ)δ) Η έγκαιρη ενημέρωση των αρμόδιων φορέων σε περίπτωση που πλησιάζει η κάλυψη των ανώτατων ορίων εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους.

 

ε)ε) Η εισήγηση στο Υπουργείο Οικονομικών/Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αιτημάτων μεταβολών του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου και εγγραφής πιστώσεων από το αποθεματικό του κρατικού προϋπολογισμού.

 

στ)στ) Η κοινοποίηση εγκυκλίων που σχετίζονται με την κατάρτιση, εκτέλεση και τροποποίηση του τακτικού προϋπολογισμού στις υπηρεσίες του Υπουργείου και η παροχή των απαιτουμένων υποστηρικτικών υπηρεσιών.

 

ζ)ζ) Ο υπολογισμός της οικονομικής επιβάρυνσης κάθε σχεδίου νόμου, κανονιστικής πράξης, προγράμματος ή δράσης που βαρύνει τον τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου.

 

η)η) Η μέριμνα για την έκδοση των εντολών κύριου διατάκτη και η μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες.

 

θ)θ) Η προετοιμασία και η υποβολή προτάσεων επί νομοθετικών ρυθμίσεων και διοικητικών πράξεων για θέματα της αρμοδιότητας του Τμήματος.

 

ι)ι) Η τακτοποίηση λογαριασμών αμοιβαίων εξυπηρετήσεων που αφορούν στις υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με άλλα Υπουργεία, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.

 

ι)α)ι)α) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγή οικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, καθώς και για την υποβολή των σχετικών στοιχείων σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Οικονομικών/Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σε συνεργασία και με τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης.

 

ι)β)ι)β) Η ορθολογική αξιοποίηση των πόρων του Υπουργείου βάσει των γενικών αρχών και κανόνων για τη δημοσιονομική διαχείριση του νόμου [Ν] 4270/2014.

 

ι)γ)ι)γ) Η αποστολή αιτήματος του μηνιαίου ορίου πληρωμών του τακτικού Προϋπολογισμού στο Αυτοτελές Γραφείο Πληρωμών.

 

β) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η συγκέντρωση προτάσεων από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα μακροπρόθεσμα και ετήσια προγράμματα έργων (τεχνικά έργα, προμήθειες και υπηρεσίες) που προτείνουν για χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

 

β)β) Η εισήγηση προτεραιοτήτων για την πραγματοποίηση των ανωτέρω έργων.

 

γ)γ) Η κατάρτιση, οριστικοποίηση, μέριμνα εφαρμογής, παρακολούθηση εφαρμογής και αναθεώρηση του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

δ)δ) Η εκτίμηση των επιπτώσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στον τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου.

 

ε)ε) Η σύνταξη προτάσεων για εγγραφή πιστώσεων και προκαταρκτικών εκτιμήσεων του ειδικού προϋπολογισμού του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η φροντίδα υλοποίησης του.

 

στ)στ) Η κατάρτιση των αιτημάτων και κατανομών χρηματοδότησης για τα έργα που περιλαμβάνονται στις Συλλογικές Αποφάσεις Έργων ή και Μελετών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

 

ζ)ζ) Ο υπολογισμός της οικονομικής επιβάρυνσης κάθε σχεδίου νόμου, κανονιστικής πράξης, προγράμματος ή δράσης του Υπουργείου, που βαρύνει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου.

 

η)η) Η πληροφόρηση των φορέων εφαρμογής και των υπηρεσιών που είναι υπεύθυνες για τα έργα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σχετικά με Συλλογικές Αποφάσεις Έργων (ΣΑΕ) και με Συλλογικές Αποφάσεις Μελετών και Σχεδιασμού (ΣΑΜΣ) και η κοινοποίηση των οικονομικών στοιχείων για τα έργα που τους αφορούν.

 

θ)θ) Η παρακολούθηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο, του ετήσιου Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, των ανωτάτων ορίων και των στόχων του τριμήνου, καθώς και η αναθεώρηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ανάλογα με αυτό που υπαγορεύουν οι καθορισμένες προθεσμίες.

 

ι)ι) Η συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης σε όλα τα στάδια κατάρτισης και εκτέλεσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

 

ι)α)ι)α) Η παρακολούθηση των κατανομών και των απορροφήσεων των εγκεκριμένων πιστώσεων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων καθώς και η συγκέντρωση οικονομικών στοιχείων για τις επιμέρους κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών των έργων που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος και ο έλεγχος και η επεξεργασία των γενικών απολογιστικών στοιχείων.

 

ι)β)ι)β) Η έκδοση αποφάσεων ορισμού υπολόγων των έργων των ενταγμένων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου για την πληρωμή των εκτελούμενων από υπηρεσίες του Υπουργείου ή από εποπτευόμενους φορείς έργων.

 

ι)γ)ι)γ) Η ηλεκτρονική παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εκτελούμενων - χρηματοδοτούμενων έργων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και η αποστολή σχετικών οικονομικών στοιχείων στις Διαχειριστικές Αρχές.

 

ι)δ)ι)δ) Η μέριμνα για την παρακολούθηση, τον εντοπισμό και την αξιοποίηση κονδυλίων ή και χρηματοδοτικών ευκαιριών που προσφέρονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους Διεθνείς Οργανισμούς, εκτός Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς, Αναπτυξιακού Προγραμματισμού 2014-2020, Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων, Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας και Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας προς χρηματοδότηση έργων, προμηθειών, παροχή υπηρεσιών και μελετών.

 

ι)ε)ι)ε) Η ενημέρωση των αρμόδιων Υπηρεσιών για τις ευκαιρίες χρηματοδότησης, με σκοπό την υποβολή σχετικών προτάσεων.

 

γ) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Μητρώου Δεσμεύσεων είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η μέριμνα για την καταχώριση των αναλαμβανόμενων αναλήψεων υποχρέωσης, των αποφάσεων πληρωμής στα οικεία λογιστικά βιβλία και για την απόδοση σχετικών αριθμών (α/α) στο Μητρώο δεσμεύσεων.

 

β)β) Η αποστολή στοιχείων Τακτικού Προϋπολογισμού -ΠΔΕ, όπως εκκρεμείς δεσμεύσεις, απλήρωτες υποχρεώσεις και ληξιπρόθεσμες οφειλές, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και στην Ελληνικής Στατιστικής Αρχής

 

γ)γ) Η παρακολούθηση της ανάληψης δεσμεύσεων, των τιμολογίων, των πληρωμών καθώς και της εξέλιξης των δημοσιονομικών στοιχείων που απορρέουν από το Μητρώο Δεσμεύσεων.

 

δ)δ) Ο έλεγχος και η επεξεργασία οικονομικών απολογιστικών στοιχείων για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού.

 

ε)ε) Η συγκέντρωση δεδομένων πληρωμών από το Αυτοτελές Γραφείο Πληρωμών σε εβδομαδιαία/μηνιαία βάση για την τήρηση πλήρων αρχείων δεσμεύσεων, πληρωμών και δαπανών.

 

στ)στ) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγή οικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, καθώς και για την υποβολή των σχετικών στοιχείων σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σε συνεργασία και με τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης.

 

ζ)ζ) Ο έλεγχος και η διαβίβαση οικονομικών στοιχείων του Ταμείου Αρωγής Λιμενικού Σώματος προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και την Ελληνικής Στατιστικής Αρχής σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

 

δ) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Οικονομικής Παρακολούθησης Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης και Εποπτευομένων Φορέων Γενικής Κυβέρνησης Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η παροχή κατευθύνσεων - οδηγιών στους εποπτευόμενους από το Υπουργείο φορείς (νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου) για την προετοιμασία των προσχεδίων των προϋπολογισμών τους και άλλων συναφών εγγράφων και την προσαρμογή τους προς το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ).

 

β)β) Η διασφάλιση της έγκαιρης επεξεργασίας των προσχεδίων προϋπολογισμού και ελέγχου της κωδικοποίησης των εποπτευομένων φορέων σύμφωνα με τις οδηγίες και εγκυκλίους που εκδίδονται από το Υπουργείο Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

 

γ)γ) Η μέριμνα για τη συγκέντρωση, την έγκαιρη επεξεργασία, των σχεδίων προϋπολογισμών των εποπτευομένων φορέων γενικής κυβέρνησης. Η προώθηση της διαδικασίας έγκρισης του προϋπολογισμού, ισολογισμού και απολογισμού όλων των εποπτευόμενων φορέων.

 

δ)δ) Η μέριμνα για την ευθυγράμμιση των στόχων δημοσιονομικής πολιτικής με τους στόχους που τίθενται μέσω των προϋπολογισμών των εποπτευομένων φορέων γενικής κυβέρνησης.

 

ε)ε) Η μέριμνα για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού και την παρακολούθηση των οικονομικών αποτελεσμάτων των εποπτευομένων φορέων γενικής κυβέρνησης.

 

στ)στ) Η παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εποπτευομένων φορέων γενικής κυβέρνησης και η ανάλυση και επεξεργασία των οικονομικών τους στοιχείων.

 

ζ)ζ) Η παρακολούθηση των χορηγούμενων στους εποπτευόμενους φορείς επιχορηγήσεων.

 

η)η) Η μέριμνα για την έγκαιρη κοινοποίηση των εγκυκλίων που αφορούν την οικονομική διαχείριση των εποπτευομένων φορέων γενικής κυβέρνησης.

 

θ)θ) Η παρακολούθηση των ελλειμμάτων και χρεών που εμφανίζουν οι εποπτευόμενοι φορείς γενικής κυβέρνησης σε τακτική βάση.

 

ι)ι) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγή οικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, καθώς και για την υποβολή των σχετικών στοιχείων σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σε συνεργασία και με τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης.

 

ι)α)ι)α) Ο έλεγχος και η διαβίβαση οικονομικών στοιχείων των εποπτευόμενων φορέων γενικής κυβέρνησης προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και την Ελληνική Στατιστική Αρχή σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

 

ι)β)ι)β) Η επεξεργασία των αιτημάτων υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού των εποπτευομένων φορέων γενικής κυβέρνησης και η μέριμνα για την έγκριση τους.

 

ι)γ)ι)γ) Η συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου σε θέματα οικονομικής φύσεως προσωπικού των εποπτευομένων φορέων γενικής κυβέρνησης.

 

ι)δ)ι)δ) Η κατάρτιση, τροποποίηση και εκτέλεση του προϋπολογισμού και η σύνταξη ισολογισμού και απολογισμού του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ).

 

ι)ε)ι)ε) Η μέριμνα για τη σύσταση στο Υπουργείο και στις δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού παγίων προκαταβολών από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης.

 

ι)στ)ι)στ) Η παρακολούθηση των στοιχείων εκτέλεσης του εν λόγω προϋπολογισμού, προκειμένου οι δαπάνες να καλυφθούν εντός των διαθέσιμων πιστώσεων.

 

ι)ζ)ι)ζ) Η μέριμνα για την έκδοση αποφάσεων εγκρίσεως δαπανών καθώς και αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης σε βάρος του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.

 

2. Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης είναι αρμόδια για τη διασφάλιση της ομαλής εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του Υπουργείου και την εφαρμογή των κατάλληλων ελέγχων και δικλείδων ασφαλείας σχετικά με τα έσοδα, τις δαπάνες του Υπουργείου.

 

α) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Ελέγχου, Εκκαθάρισης και Εντολής Πληρωμής Δαπανών είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Ο έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας, η εκκαθάριση καθώς και η έκδοση τίτλων για την πληρωμή των πάσης φύσεως δαπανών που βαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό ΥΝΑΝΠ, πλην δαπανών αρμοδιότητας Τμήματος Ειδικών Οικονομικών θεμάτων και Αυτοτελούς Τμήματος Οικονομικής Διαχείρισης και Δημοσίων Επενδύσεων.

 

β)β) Ο έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας, η εκκαθάριση καθώς και η έκδοση τίτλων για την πληρωμή των πάσης φύσεως δαπανών που βαρύνουν τις Πάγιες Προκαταβολές των Εδρών Ναυτιλιακών Ακολούθων καθώς και ο έλεγχος των στοιχείων των τηρούμενων Βιβλίων Ταμείου.

 

γ)γ) Ο έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας των πάσης φύσεως δαπανών που βαρύνουν την παγία προκαταβολή του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, η εκκαθάριση και η έκδοση τίτλων πληρωμής τους προς αποκατάσταση αυτής.

 

δ)δ) Ο έλεγχος και η παρακολούθηση δαπανών τηλεπικοινωνιών (σταθερής-κινητής τηλεφωνίας), ηλεκτρισμού και ύδρευσης.

 

ε)ε) Η μέριμνα για την καταβολή μισθώματος προς κάλυψη στεγαστικών αναγκών των Υπηρεσιών του Υπουργείου.

 

ζ)ζ) Η εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων, πρακτικών συμβιβασμού και η έκδοση καταλογιστικών αποφάσεων για οφειλές.

 

στ)στ) Η κοινοποίηση στην αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (ΔΥΕΕ) των δικαστικών αποφάσεων από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα.

 

η)η) Ο έλεγχος της νομιμότητας και κανονικότητας των δικαιολογητικών που εξοφλήθηκαν από Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής και η προώθηση τους στο αρμόδιο Αυτοτελές Γραφείο Πληρωμών για την τακτοποίηση και αποκατάσταση των υπολόγων.

 

θ)θ) Ο έλεγχος και η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων δαπανών ιατροφαρμακευτικής, νοσοκομειακής και οδοντιατρικής περίθαλψης στελεχών Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και των μελών των οικογενειών τους, καθώς και η μελέτη και εισήγηση για κάθε μελλοντική υγειονομική δαπάνη, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες.

 

ι)ι) Ο έλεγχος των δικαιολογητικών που αφορούν σε φάρμακα, παρακλινικές εξετάσεις, ειδικές θεραπείες, χειρουργικές επεμβάσεις και πάσης άλλης φύσεως ιατρικές πράξεις που εγκρίνονται υπέρ του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και των μελών των οικογενειών τους και προβλέπονται από νομοθεσία συναρμόδιων Υπουργείων.

 

ι)α)ι)α) Η διασφάλιση της έκδοσης εντολής πληρωμής των δαπανών του Υπουργείου (χρηματικό ένταλμα), μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο.

 

ι)β)ι)β) Η καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και η τήρηση του Μητρώου αυτών.

 

ι)γ)ι)γ) Η σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το Διατάκτη καθώς και ερωτημάτων προς παροχή οδηγιών και διευκρινήσεων (επισπεύδουσες Διευθύνσεις και Υπηρεσίες) κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας της δαπάνης και η υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014.

 

ι)δ)ι)δ) Ο έλεγχος των οριστικών και πλήρων δικαιολογητικών ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης, η εκκαθάριση και η κατάρτιση εντολών πληρωμής έργων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της κεντρικής διοίκησης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

 

ι)ε)ι)ε) Η έκδοση συμψηφιστικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) για την εμφάνιση των εξόδων που βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στη δημόσια ληψοδοσία, καθώς και η έκδοση λοιπών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, όπου προβλέπεται.

 

ι)στ)ι)στ) Η προετοιμασία και η υποβολή προτάσεων επί νομοθετικών ρυθμίσεων και διοικητικών πράξεων για θέματα της αρμοδιότητας του Τμήματος.

 

ι)ζ)ι)ζ) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγή οικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, καθώς και για την υποβολή των σχετικών στοιχείων σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σε συνεργασία και με τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης.

 

ι)η)ι)η) Η παροχή γραμματειακής υποστήριξης προς τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης και τα Τμήματα της και ιδίως την τήρηση διαδικασιών παρακολούθησης εγγράφων, διεκπεραίωση και αρχειοθέτηση αλληλογραφίας, θέματα προσωπικού.

 

ι)θ)ι)θ) Η παρακολούθηση ανεξόφλητων ενταλμάτων προηγούμενου οικονομικού έτους.

 

κ)κ) Η μέριμνα για την τακτοποίηση Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής και την αποκατάσταση των υπολόγων.

 

κακά) Η έκδοση ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες Διατάκτες.

 

κ)β)κ)β) Η τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.

 

κ)γ)κ)γ) Η έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και η εισήγηση στο αρμόδιο τμήμα για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

κ)δ)κ)δ) Η παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα Διατάκτη.

 

κ)ε)κ)ε) Η μέριμνα για τακτοποίηση απολεσθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

κ)στ)κ)στ) Η ακύρωση εκδοθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

κ)ζ)κ)ζ) Η μέριμνα επί απολεσθέντων δικαιολογητικών εκδοθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

κ)η)κ)η) Η κατάρτιση κάθε είδους σχεδίου απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης για την πραγματοποίηση δαπανών των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία.

 

κ)θ)κ)θ) Η ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων.

 

β) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Μισθοδοσίας και Ασφάλισης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η παρακολούθηση της νομοθεσίας που αφορά στις κάθε είδους αποδοχές του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.

 

β)β) Η μέριμνα για τον ορισμό εκκαθαριστή των αποδοχών του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής

 

γ)γ) Η έκδοση κανονισμών και αποφάσεων για ρύθμιση θεμάτων οικονομικής διαχείρισης του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής

 

δ)δ) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν στις αποδοχές, αποζημιώσεις και κάθε είδους αμοιβές του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής

 

ε)ε) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν στις συνταξιοδοτικές υποθέσεις του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.

 

στ)στ) Η παρακολούθηση της ασφαλιστικής νομοθεσίας και της λειτουργίας των ασφαλιστικών φορέων του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής

 

ζ)ζ) Η παρακολούθηση, έλεγχος και καταγραφή των ανταποδοτικών πόρων και εισφορών από τις Υπηρεσίες εσωτερικού και εξωτερικού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής

 

η)η) Η προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων και εισηγήσεων για την θεσμοθέτηση νέων ανταποδοτικών πόρων, η τροποποίηση των ήδη υπαρχόντων και ο συντονισμός των νομοπαρασκευαστικών ενεργειών σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΓΕΝ και του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΜΤΝ).

 

θ)θ) Η διεκπεραίωση των χρηματικών διεκδικήσεων επί των άσκοπων κινητοποιήσεων των επιχειρησιακών μέσων και του προσωπικού Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής

 

ι)ι) Η εποπτεία του Ταμείου Αρωγής Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής,

 

ι)α)ι)α) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγή οικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, καθώς και για την υποβολή των σχετικών στοιχείων σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σε συνεργασία και με τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης.

 

ι)β)ι)β) Η τήρηση του Μητρώου του πάσης φύσεως προσωπικού του Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής.

 

ι)γ)ι)γ) Η μηνιαία δήλωση στη μηχανογραφική εφαρμογή της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων.

 

ι)δ)ι)δ) Η βεβαίωση επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό του.

 

γ) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Διαχείρισης Παγίας Προκαταβολής του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η έκδοση κανονισμών και αποφάσεων για ρύθμιση θεμάτων οικονομικής διαχείρισης Παγίας Προκαταβολής του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής,

 

β)β) Η μέριμνα για τη διαχείριση πάγιας προκαταβολής του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και η τήρηση των προβλεπομένων βιβλίων σύμφωνα με τις περί Δημοσίου Λογιστικού Διατάξεις όπως αυτές τροποποιήθηκαν και ισχύουν και σύμφωνα με τις οδηγίες και εντολές του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

 

γ)γ) Η παρακολούθηση της παγίας προκαταβολής του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και των παγίων προκαταβολών των Λιμενικών Αρχών, καθώς και η μέριμνα για την έκδοση των προβλεπομένων υπουργικών αποφάσεων για την κατανομή αυτής και τον ορισμό των ειδικών διαχειριστών και αντικαταστατών αυτών.

 

δ)δ) Η προετοιμασία και η υποβολή προτάσεων επί νομοθετικών ρυθμίσεων και διοικητικών πράξεων για θέματα της αρμοδιότητας του Τμήματος.

 

ε)ε) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγή οικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, καθώς και για την υποβολή των σχετικών στοιχείων σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σε συνεργασία και με τα άλλα Τμήματα της Διεύθυνσης.

 

στ)στ) Η μέριμνα για την κοινοποίηση των αναγκαίων στοιχείων καταβολής κρατήσεων δαπανών μέσω παγίας Προκαταβολής υπέρ Ταμείων προς εφαρμογή διατάξεων τήρησης ατομικών μερίδων στελεχών Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής

 

ζ)ζ) Ο έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας των δικαιολογητικών των πάσης φύσεως δαπανών που βαρύνουν την παγία προκαταβολή του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής προς εξόφληση των δικαιούχων.

 

δ) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Ειδικών Οικονομικών θεμάτων είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η παρακολούθηση της νομοθεσίας που αφορά τις αποδοχές και τα επιδόματα του πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η προώθηση των απαραίτητων διοικητικών πράξεων όπου απαιτείται.

 

β)β) Η μέριμνα για την εκκαθάριση και την πληρωμή των αποδοχών και γενικά των αποζημιώσεων του πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου πλην του προσωπικού που αμείβεται από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης.

 

γ)γ) Η μέριμνα για την απόδοση των κάθε είδους φόρων και κρατήσεων του πολιτικού προσωπικού και των σχετικών εισφορών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και η υποβολή σχετικών δηλώσεων όπου απαιτείται.

 

δ)δ) Η μέριμνα για την χορήγηση ετησίων βεβαιώσεων αποδοχών του πολιτικού προσωπικού.

 

ε)ε)Η τήρηση του Μητρώου του πάσης φύσεως προσωπικού του πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου.

 

στ)στ) Η μηνιαία δήλωση στη μηχανογραφική εφαρμογή της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων.

 

ζ)ζ) Η βεβαίωση επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας του φορέα, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό του.

 

η)η) Η τήρηση των διαδικασιών που σχετίζονται με την αποδοχή και την αξιοποίηση των δωρεών και των κληροδοτημάτων προς το Υπουργείο, σύμφωνα με τους αντιστοίχους όρους.

 

θ)θ) Η συνεργασία με κάθε αρμόδια υπηρεσία για την οικονομική εκμετάλλευση των ακινήτων του Υπουργείου.

 

ι)ι) Ο έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας, η εκκαθάριση και η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων των δικαιολογητικών των δαπανών άγονων γραμμών, τοπικών κλιμακίων επιθεώρησης, υγειονομικών επιτροπών απογραφομένων ναυτικών και εργατών θαλάσσης, επιτροπών συμβουλίων και κάθε φύσεως δαπανών του πολιτικού προσωπικού.

 

ι)α)ι)α) Ο έλεγχος της νομιμότητας και κανονικότητας των δικαιολογητικών που εξοφλήθηκαν από Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής και η προώθηση τους στο αρμόδιο Αυτοτελές Γραφείο Πληρωμών για την τακτοποίηση και αποκατάσταση των υπολόγων.

 

ι)β)ι)β) Ο έλεγχος των πάσης φύσεως δαπανών του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης και της παγίας προκαταβολής του.

 

ι)γ)ι)γ) Η εκκαθάριση των δαπανών του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης με την έκδοση και εκτέλεση των αντίστοιχων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής.

 

ι)δ)ι)δ) Η αποκατάσταση της πάγιας προκαταβολής του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης με έκδοση σχετικών εντολών πληρωμής, κατόπιν της θεώρησης τους από τα αρμόδια όργανα, όπως προβλέπεται στην κείμενη Νομοθεσία.

 

ι)ε)ι)ε) Η ηλεκτρονική παρακολούθηση όλων των κωδικών εξόδων του προϋπολογισμού Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.

 

ι)στ)ι)στ) Η παρακολούθηση και ο έλεγχος των μηνιαίων ισοζυγίων παγίων προκαταβολών Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με την αρμόδια Υπηρεσία.

 

ι)ζ)ι)ζ) Η κατάρτιση απολογισμού εξόδων του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.

 

ι)η)ι)η) Η διαχείριση της παγίας προκαταβολής Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης / Οικονομικής Εποπτείας Φορέων/ΔΕΚΝ και η τήρηση του οικείου βιβλίου.

 

ι)θ)ι)θ) Η παρακολούθηση ανεξόφλητων ενταλμάτων προηγούμενου οικονομικού έτους.

 

κ)στ) Η μέριμνα για την τακτοποίηση Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής και την αποκατάσταση των υπολόγων.

 

κ)κ) Η έκδοση ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες Διατάκτες.

 

κ)α)κ)α) Η τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.

 

κ)β)κ)β) Η έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και η εισήγηση στο αρμόδιο τμήμα για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

κ)γ)κ)γ) Η παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα Διατάκτη.

 

κ)δ)κ)δ) Η μέριμνα για τακτοποίηση απολεσθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

κ)ε)κ)ε) Η ακύρωση εκδοθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

κ)στ)κ)στ) Η μέριμνα επί απολεσθέντων δικαιολογητικών εκδοθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

κ)ζ)κ)ζ) Η εκκαθάριση των πάσης φύσεως δαπανών του Κεφαλαίου Πλοηγικής Υπηρεσίας (ΚΠΥ) με την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής.

 

κ)η)κ)η) Η αποκατάσταση της πάγιας προκαταβολής στις διαχειρίσεις του Κεφαλαίου Πλοηγικής Υπηρεσίας με έκδοση σχετικής εντολής, κατόπιν της θεώρησης των ενταλμάτων πληρωμής όπως προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία.

 

κ)θ)κ)θ) Η μέριμνα για την κανονική καταβολή των πάσης φύσεως αποδοχών, τη σύνταξη μισθοδοτικών καταστάσεων, την εκκαθάριση των αποδοχών και γενικά αποζημιώσεων του προσωπικού, την απόδοση των πάσης φύσεως κρατήσεων των Ασφαλιστικών Ταμείων και τρίτων και την παροχή επικουρικών συντάξεων στους δικαιούχους από το Κεφάλαιο Πλοηγικής Υπηρεσίας.

 

λ)λ) Ο έλεγχος των πάσης φύσεως δαπανών του Κεφαλαίου Πλοηγικής Υπηρεσίας και των διαχειρίσεων της παγίας προκαταβολής του.

 

λ)α)λ)α) Η μεταφορά και πίστωση λογαριασμού για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων, με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων, μέσω ηλεκτρονικής εντολής.

 

λ)β)λ)β) Η ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων.

 

3. Η Διεύθυνση Προμηθειών και Εποπτείας Αποθηκών είναι αρμόδια για τον προγραμματισμό, την παρακολούθηση και την υλοποίηση των προμηθειών υλικών και υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και για την εποπτεία της διαχείρισης των υλικών των αποθηκών.

 

α) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Προγραμματισμού Προμηθειών είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η σύνταξη σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, των προτάσεων για τη σύναψη συμβάσεων προγραμματισμένων προμηθειών υλικών και παροχής υπηρεσιών του Υπουργείου, η υποβολή τους προς έγκριση όπου αυτό απαιτείται καθώς και η παρακολούθηση εκτέλεσης τους.

 

β)β) Η προώθηση του εγκεκριμένου προγραμματισμού προμηθειών - υπηρεσιών στην αρμόδια Υπηρεσία για αναζήτηση χρηματοδότησης.

 

γ)γ) Η μέριμνα για την κατανομή των εγκεκριμένων για προμήθειες - υπηρεσίες πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού.

 

δ)δ) Η προώθηση αιτημάτων για ένταξη στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών, όπου απαιτείται, και η παρακολούθηση της πορείας υλοποίησής τους.

 

ε)ε) Η συγκρότηση επιτροπών προμηθειών, παραλαβών και παρακολούθησης υλοποίησης των αντιστοίχων συμβάσεων, κατόπιν υπόδειξης των μελών τους από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού.

 

στ)στ) Η προετοιμασία και η υποβολή προτάσεων επί νομοθετικών ρυθμίσεων και διοικητικών πράξεων για θέματα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης.

 

ζ)ζ) Η τήρηση στοιχείων που αφορούν σε προμήθειες από Προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και λοιπά Συγχρηματοδοτούμενα Προγράμματα, σε συνεργασία με την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

η)η) Η παροχή γραμματειακής υποστήριξης προς τη Διεύθυνση Προμηθειών και Εποπτείας Αποθηκών και τα Τμήματα της που αφορούν ιδίως στην τήρηση διαδικασιών παρακολούθησης εγγράφων, διεκπεραίωση και αρχειοθέτηση αλληλογραφίας, και θέματα προσωπικού.

 

β) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Υλοποίησης Προμηθειών τακτικών διαγωνισμών είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η υλοποίηση των προμηθειών που πραγματοποιούνται με τη διαδικασία των τακτικών διαγωνισμών και τη διαδικασία διαπραγμάτευσης με ή χωρίς την προκήρυξη διαγωνισμού.

 

β)β) Η μέριμνα για τη συγκέντρωση των προβλεπόμενων παραστατικών και δικαιολογητικών δαπανών και η υποβολή τους στην αρμόδια Υπηρεσία για έλεγχο.

 

γ)γ) Η προώθηση των δικαιολογητικών στην Τράπεζα της Ελλάδος για άνοιγμα πίστωσης στις περιπτώσεις προμηθειών όπου η έδρα του προμηθευτή είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και η μέριμνα για τις σχετικές ειδικές διαδικασίες.

 

δ)δ) Η προώθηση αιτημάτων για την έκδοση των οικείων αποφάσεων ανάληψης πιστώσεων στην αρμόδια Υπηρεσία αναφορικά με τις πάσης φύσεως προμήθειες - υπηρεσίες.

 

ε)ε) Η τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου με όλα τα στοιχεία για τους διαγωνισμούς, τις προσφορές και τις προμήθειες.

 

στ)στ) Τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου προόδου έργων και στατιστική επεξεργασία των τεχνικοοικονομικών στοιχείων αυτών.

 

ζ)ζ) Μέριμνα για την τήρηση διαδικασιών δημοσιότητας.

 

γ) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Υλοποίησης Προμηθειών Συνοπτικών Διαδικασιών είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η υλοποίηση των προμηθειών που πραγματοποιούνται με συνοπτικές διαδικασίες πρόχειρων διαγωνισμών και απευθείας αναθέσεων.

 

β)β) Η προώθηση απόφασης για χαρακτηρισμό προμηθειών ως εξαιρετικά επειγουσών - άμεσης αποκατάστασης και ο καθορισμός των Υπηρεσιών υλοποίησης.

 

γ)γ) Η μέριμνα για τη συγκέντρωση των προβλεπόμενων παραστατικών και δικαιολογητικών δαπανών και η υποβολή τους στην αρμόδια Υπηρεσία για έλεγχο.

 

δ)δ) Η προώθηση αιτημάτων για την έκδοση των οικείων αποφάσεων ανάληψης πιστώσεων στην αρμόδια Υπηρεσία αναφορικά με τις πάσης φύσεως προμήθειες - υπηρεσίες.

 

ε)ε) Η προώθηση απόφασης για τον χαρακτηρισμό προμηθειών - υπηρεσιών ως απορρήτων και η μέριμνα για τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων.

 

στ)στ) Τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου με όλα τα στοιχεία για τους διαγωνισμούς, τις προσφορές και τις προμήθειες.

 

ζ)ζ) Η τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου προόδου έργων και στατιστική επεξεργασία των τεχνικοοικονομικών στοιχείων αυτών.

 

η)η) Η μέριμνα για την τήρηση διαδικασιών δημοσιότητας.

 

δ) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Τεχνικών Προδιαγραφών είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η μέριμνα για τη διεξαγωγή ανοικτού τεχνικού διαλόγου με οικονομικούς φορείς για τις δράσεις προμηθειών - υπηρεσιών που έχουν εγκριθεί, με στόχο τη συλλογή πληροφοριών επί τεχνικών και οικονομικών ζητημάτων.

 

β)β) Η μέριμνα για τη διαβίβαση των αποτελεσμάτων του τεχνικού διαλόγου στις επισπεύδουσες Υπηρεσίες προκειμένου καταρτιστούν οι τεχνικές προδιαγραφές.

 

γ)γ) Η παροχή οδηγιών στις επισπεύδουσες Υπηρεσίες, σχετικά με την σύνταξη των τεχνικών προδιαγραφών σε ότι αφορά τη συμμόρφωση αυτών με τη σχετική νομοθεσία.

 

δ)δ) Η μέριμνα για τη συγκρότηση έκτακτων επιτροπών κατά τη σύνταξη των τεχνικών προδιαγραφών από τις επισπεύδουσες Υπηρεσίες ή κατά την υλοποίηση των προμηθειών, όταν απαιτείται, κατόπιν υπόδειξης των μελών τους από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού.

 

ε)ε) Η μέριμνα για τη δημόσια διαβούλευση των καταρτιζόμενων από τις επισπεύδουσες Υπηρεσίες τεχνικών προδιαγραφών.

 

στ)στ) Ο τελικός τεχνικός και κοστολογικός έλεγχος των τεχνικών προδιαγραφών, η τροποποίηση τους όπου απαιτείται και η τελική έγκριση τους, όπου αυτό προβλέπεται, συνεκτιμώντας τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης και τις απόψεις της επισπεύδουσας Υπηρεσίας επί αυτών.

 

ζ)ζ) Η μέριμνα για την κατάρτιση, οργάνωση και επικαιροποίηση Αρχείου Τεχνικών Προδιαγραφών.

 

η)η) Η μέριμνα για την συγκέντρωση και οργάνωση Αρχείου Ευρωπαϊκών Προτύπων, καθώς επίσης και η συγκέντρωση σχετικού τεχνικού επιστημονικού υλικού και τεχνικών φυλλαδίων των υπό προμήθεια ειδών.

 

θ)θ) Η μέριμνα για την τήρηση και ενημέρωση οικονομικών στοιχείων από τις επιτευχθείσες τιμές σε διαγωνισμούς της Διεύθυνσης ή και άλλων φορέων του Δημοσίου.

 

ι)ι) Η μέριμνα για την κατάρτιση, τήρηση και επικαιροποίηση αρχείου προμηθευτών.

 

ι)α)ι)α) Η συνδρομή, όταν απαιτείται, στην διεξαγωγή μακροσκοπικού ελέγχου, η επισημοποίηση και φύλαξη των πάσης φύσεως δειγμάτων και η προώθηση τους στις αρμόδιες επιτροπές.

 

ι)β)ι)β) Η συνδρομή, όταν απαιτείται, στην διεξαγωγή μικροσκοπικού ελέγχου και των πάσης φύσεως ειδικών εργαστηριακών δοκιμών.

 

ε) Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Εποπτείας Αποθηκών είναι οι ακόλουθες:

 

α)α) Η εποπτεία και ο έλεγχος των Αποθηκών της παραγράφου στ του παρόντος.

 

β)β) Η μέριμνα για απογραφική τακτοποίηση όλων των ειδών που έχουν διατεθεί στις Υπηρεσίες του Υπουργείου, εκτός του μηχανογραφικού εξοπλισμού και του τηλεπικοινωνιακού - ραδιοηλεκτρονικού υλικού, η έκδοση σχετικών εγκυκλίων, η εποπτεία και παρακολούθηση της απογραφής είτε μέσω θεώρησης των αντίστοιχων Βιβλίων Απογραφής είτε μέσω μηχανογραφικής εφαρμογής για την απογραφή τους.

 

γ)γ) Η θεώρηση και φυλλομέτρηση των στελεχών των γραμματίων εισαγωγής - εξαγωγής από και προς τις Αποθήκες.

 

δ)δ) Η διαβίβαση των εκθέσεων διαχειριστικού ελέγχου των αποθηκών στο Ελεγκτικό Συνέδριο, συνοδευόμενες από τα λοιπά δικαιολογητικά που προβλέπονται από τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

ε)ε) Η εποπτεία και μέριμνα εφοδιασμού καυσίμων - λιπαντελαίων Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και η παρακολούθηση και ο έλεγχος των ποσοτήτων καθώς και η διαβίβαση εκθέσεων και στοιχείων στο Ελεγκτικό Συνέδριο, και η τήρηση καρτελών ή μηχανογραφικής εφαρμογής για τα αποθέματα και την διακίνηση καυσίμων των Λιμενικών Αρχών.

 

στ)στ) Η έκδοση και η επικαιροποίηση των Εγχειριδίων Επιμελητείας - Εφοδιασμού, του Κανονισμού Λειτουργίας των Αποθηκών και η μέριμνα για την έγκριση και εφαρμογή τους.

 

ζ)ζ) Η μέριμνα για τη συγκρότηση επιτροπής για τον τακτικό και έκτακτο έλεγχο των Αποθηκών και τη διαβίβαση των εκθέσεων ελέγχου στις αρμόδιες Υπηρεσίες που ανήκουν για αξιολόγηση.

 

στ) Οι Αποθήκες υλικών και εξοπλισμού καθώς και η διοικητική υπαγωγή και λειτουργία τους ορίζεται ως κάτωθι:

 

α)α) Ανήκουν στο Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας της Διεύθυνσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, το οποίο ελέγχει τη σκοπιμότητα και εγκρίνει τη διάθεση των υλικών, οι αποθήκες:

 

α)α)α) Ιματισμού (ΑΠΙΜ),

β)β)β) Υλικών Απογραφής (ΑΠΥΑ) και

 

γ)γ) Γραφικής Ύλης και Εντύπων (ΑΓΥΕ).

 

β)β) Ανήκουν στο Τμήμα Αποθήκης Αναλωσίμων Υλικών της Επισκευαστικής Βάσης Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής με έδρα την Ελευσίνα, οι αποθήκες:

 

α)α)α) Λιπαντικών (ΑΠΛΙΠ),

β)β)β) Υλικών Πλωτών και Χερσαίων Μέσων (ΑΠΥΠΧΜ) Για τις ανωτέρω αποθήκες η εξέταση της σκοπιμότητας και η διάθεση των υλικών εγκρίνεται από το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης Πλωτών Μέσων και το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης Χερσαίων Μέσων της Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης Πλωτών και Χερσαίων Μέσων.

 

γ)γ) Ανήκει στην Υπηρεσία Εναέριων Μέσων η αποθήκη Εναέριων Μέσων (ΑΠΥΕΜ), ενώ η εξέταση της σκοπιμότητας και η διάθεση των υλικών εγκρίνεται από το Τμήμα Εναέριων Μέσων της Διεύθυνσης Επιχειρησιακών Μέσων.

 

δ)δ) Ανήκει στο Τμήμα Μηχανογραφικών Υποδομών και Δικτύων Δεδομένων της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Επικοινωνιών, το οποίο εγκρίνει τη σκοπιμότητα και τη διάθεση των υλικών, η Αποθήκη Μηχανογραφικού Εξοπλισμού.

 

ε)ε) Ανήκει στο Τμήμα Τηλεπικοινωνιακών Ζεύξεων και Επικοινωνιών της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Επικοινωνιών, το οποίο εγκρίνει τη σκοπιμότητα και τη διάθεση των υλικών, η Αποθήκη τηλεπικοινωνιακού -ραδιοηλεκτρικού υλικού και αναλωσίμων.

 

ζ) Στις αρμοδιότητες των Τμημάτων στα οποία υπάγονται οι ανωτέρω αποθήκες περιλαμβάνονται:

 

α)α) Η λογιστική παρακολούθηση των πάσης φύσεως υλικών και μέσων των αποθηκών, με την κατάλληλη μηχανοργάνωση ή την τήρηση καρτελών.

 

β)β) Η έγκριση εισαγωγής-εξαγωγής υλικών.

 

γ)γ) Ο ορισμός υπολόγων κάθε αποθήκης προς εκτέλεση των οριζομένων στα εγχειρίδια επιμελητείας και εφοδιασμού καθηκόντων.

 

η) Με απόφαση του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών, καθορίζονται οι διαδικασίες λειτουργίας και οργάνωσης των αποθηκών της περίπτωσης στ'.

 

4. Το Αυτοτελές Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ασκεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στην περίπτωση 2)β του άρθρου 9 και στην περίπτωση 2)α του άρθρου 10 του προεδρικού διατάγματος 110/2001, όπως ισχύει, με έδρα τη Μυτιλήνη, στελεχώνεται δε και προΐσταται από υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι αρμοδιότητες των περιπτώσεων (δ), (ε), (στ) και (η) του εδαφίου

 

β) της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του προεδρικού διατάγματος 110/2001 (ΦΕΚ 101 Α') ασκούνται από το Τμήμα Γραμματείας-Διοικητικής Μέριμνας της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Πλέον των ανωτέρω ασκεί τις εξής αρμοδιότητες όσον αφορά τις οικείες δαπάνες μέσω των κάτωθι γραφείων:

 

α. Γραφείο Ελέγχου, Εκκαθάρισης και Εντολής Πληρωμής Δαπανών.

 

α)α) Ο έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας, καθώς και η εκκαθάριση των δαπανών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, με βάση τα νόμιμα δικαιολογητικά αυτών.

 

β)β) Έκδοση τίτλου πληρωμής των δαπανών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο.

 

γ)γ) Σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας της δαπάνης και η υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του νόμου [Ν] 4270/2014.

 

δ)δ) Τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής.

 

ε)ε) Έκδοση συμψηφιστικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) για την εμφάνιση των εξόδων που βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στη δημόσια ληψοδοσία, καθώς και η έκδοση λοιπών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, όπου προβλέπεται.

 

στ)στ) Η παρακολούθηση ανεξόφλητων ενταλμάτων προηγούμενου οικονομικού έτους.

 

ζ)ζ) Η μέριμνα για την τακτοποίηση Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής και την αποκατάσταση των υπολόγων.

 

η)η) Η μέριμνα για τακτοποίηση απολεσθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

θ)θ) Η ακύρωση εκδοθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

ι)ι) Η μέριμνα επί απολεσθέντων δικαιολογητικών εκδοθέντων χρηματικών ενταλμάτων.

 

β. Γραφείο Λογιστικής Παρακολούθησης.

 

α)α) Προετοιμασία του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη ή το εξουσιοδοτημένο αυτού οργάνου και η καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων.

 

β)β) Παροχή στοιχείων για την βεβαίωση του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών επί των σχεδίων αποφάσεων των σχετικών πράξεων για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης.

 

γ)γ) Σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3)δ του άρθρου 66 του νόμου [Ν] 4270/2014 όπως ισχύει και του περί ανάληψης υποχρεώσεων προεδρικού διατάγματος.

 

δ)δ) Τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις και του Μητρώου Δεσμεύσεων.

 

ε)ε) Βεβαίωση επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας του φορέα, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό του.

 

στ)στ) Έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και η εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

 

5. Οι αρμοδιότητες της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η προετοιμασία και η προώθηση σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων και σχεδίων νόμων, που αφορούν σε διαχείριση ή παροχή κρατικών πόρων και ενδέχεται να εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης με την έννοια του άρθρου 107.1 της ΣΛΕΕ για γνωμοδότηση ή και έγκριση από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

 

β) Η υποβολή προτάσεων διόρθωσης και βελτίωσης των σχεδίων που προετοιμάζονται από υπηρεσίες του Υπουργείου, πριν την προώθηση τους στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων.

 

γ) Η εποπτεία και η υποστήριξη των φορέων αρμοδιότητας της σε ότι αφορά την τήρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, κατά την προετοιμασία και την υλοποίηση μέτρων που εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης.

 

δ) Η έγκριση όλων των σχεδίων κρατικών ενισχύσεων που δεν απαιτούν κοινοποίηση.

 

ε) Η παροχή στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων κάθε είδους βοήθειας και υποστήριξης, σε περίπτωση κοινοποίησης ενός σχεδίου από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή σε περίπτωση αιτήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παροχή πληροφοριών επί μέτρων κρατικής ενίσχυσης αρμοδιότητας της.

 

στ) Η μέριμνα για την καταχώριση των σχεδίων στο ηλεκτρονικό σύστημα SANI.

 

ζ) Η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής της ετήσιας έκθεσης κρατικών ενισχύσεων μέσω του διαδραστικού συστήματος SARI.

 

η) Η μέριμνα για την ενημέρωση του Μητρώου παρακολούθησης κρατικών ενισχύσεων της υποπαραγράφου Β.8 του νόμου 4152/2013, ως προς τα μέτρα αρμοδιότητάς τους.

 

θ) Η εποπτεία για την εφαρμογή των αποφάσεων ανάκτησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από το Υπουργείο ή τους εποπτευόμενους φορείς αρμοδιότητας της, με βάση τις οδηγίες της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και η παροχή όλων των απαραίτητων στοιχείων στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων για την υποβολή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα:

 

α)α) Η υποστήριξη των φορέων χορήγησης παράνομων ενισχύσεων που χρήζουν ανάκτησης, κατά τον προσδιορισμό των ωφελούμενων επιχειρήσεων, των ποσών, και των τόκων ανά ωφελούμενο που πρέπει να ανακτηθούν.

 

β)β) Η μέριμνα ώστε ο φορέας χορήγησης της ενίσχυσης να προβεί εξαρχής σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέχρι και την τελική ανάκτηση των παρανόμως χορηγηθέντων κρατικών ενισχύσεων (π.χ. εγγραφή σε πίνακα απαιτήσεων για δικαιούχους που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς πτώχευσης, κ.λ.π.).

 

6. Οι αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Γραφείου Πληρωμών είναι οι ακόλουθες:

 

α) Η παραγωγή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣΔΠ) ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού προς την Τράπεζα της Ελλάδος για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων και την απόδοση των διενεργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων σε αυτούς.

 

β) Η μέριμνα για τη διενέργεια συμψηφισμών και η απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών.

 

γ) Η καταχώριση των στοιχείων κατασχέσεων και εκχωρήσεων στα τηρούμενα Μητρώα.

 

δ) Η αποστολή του ορίου πληρωμών στο Υπουργείο Οικονομικών/Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, η παρακολούθηση των πληρωμών σύμφωνα με το καθοριζόμενο όριο και η ανακατανομή των διαθέσιμων πόρων (PORTAL), κατόπιν οδηγιών του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών.

 

ε) Η μέριμνα για την καταχώριση των μεταβολών κρατικού προϋπολογισμού (Τακτικός Προϋπολογισμός Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) στα οικεία λογιστικά βιβλία.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.