Απόφαση 10658/16

Απόφαση 10658/713/2016: Άρση και επανεπιβολή απαλλοτρίωσης σε τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου 540, επί της οδού Τρώων στο Δήμο Περιστερίου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση 10658/713/2016: Άρση και επανεπιβολή απαλλοτρίωσης σε τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου 540, επί της οδού Τρώων στο Δήμο Περιστερίου, (ΦΕΚ 44/ΑΑΠ/2016), 18-03-2016.

 

Η Ασκούσα Καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Το νόμο 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) για τη Διοίκηση, Οργάνωση, Στελέχωση της Περιφέρειας κ.λ.π. και ειδικότερα το άρθρο 1 παράγραφος 2, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 56 του νόμου 4257/2014 (ΦΕΚ 93/Α/2014) για Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και ισχύει.

 

2. Το άρθρο 28 του νόμου 4325/2015 (ΦΕΚ 47/Α/20015) για τον Εκδημοκρατισμό της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις.

 

3. Την πράξη 4/2015 του Υπουργικού Συμβουλίου της 06-02-2015, με την οποία έγιναν αποδεκτές οι παραιτήσεις των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας.

 

4. Το άρθρο 280 του νόμου 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) για τη Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης.

 

5. Το προεδρικό διάταγμα 135/2010 για τον Οργανισμό της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

 

6. Το άρθρο 31 παράγραφος 1 του νόμου 4067/2012 (ΦΕΚ 79/Α/2012) για το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό.

 

7. Το άρθρο 32 του νόμου 4067/2012 (ΦΕΚ 79/Α/2012), όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει μετά το άρθρο 3 του νόμου 4315/2014 (ΦΕΚ 269/Α/2014) για Πράξεις εισφοράς σε γη και χρήμα - ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις.

 

8. Το άρθρο 20 παράγραφος 2)ε του νόμου 2508/1997, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μετά το άρθρο 11 παράγραφος 5 του νόμου 3212/2003, το άρθρο 31 παράγραφος 2 του νόμου 4067/2012 και το άρθρο 62 παράγραφος 2 του νόμου 4280/2014.

 

9. Τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 6 παράγραφος 6 του νόμου 4315/2014 (ΦΕΚ 269/Α/2014).

 

10. Την υπ' αριθμόν Φ39/1895/2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής για Ανασυγκρότηση των Συμβουλίων Πολεοδομικών θεμάτων και Αμφισβητήσεων στην έδρα κάθε Περιφερειακής Ενότητας της Περιφέρειας Αττικής, όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αριθμόν Φ39/2209/2015 απόφαση του ιδίου.

 

11. Το από [ΒΔ] 08-01-1955 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 13/Α/1955), με το οποίο εντάχθηκε σε ρυμοτομικό σχέδιο η ευρύτερη περιοχή του οικοδομικού τετραγώνου 540 του Δήμου Περιστερίου.

 

12. Τη με αριθμό 5920/2010 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία ακυρώνεται η άρνηση της Διοίκησης να άρει τη ρυμοτομική απαλλοτρίωση σε ιδιοκτησία του οικοδομικού τετραγώνου 540, επί της οδού Τρώων, στο Δήμο Περιστερίου.

 

13. Τη με αριθμό 50/17-03-2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Περιστερίου, με την οποία κινήθηκε η διαδικασία τη τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου για την επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης.

 

14. Τις παρακάτω ενστάσεις, που κατατέθηκαν κατά την ανάρτηση της με αριθμό 50/17-03-2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Περιστερίου:

 

i. η από 16-01-2012 (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΣΠ-ΠΟ 83/2012) ένσταση Πατρικάκου Ελένης,

ii. η από 31-01-2012 (αριθμός πρωτοκόλλου Γραφείο Δημάρχου 4014/2012) ένσταση Διαμαντοπούλου Χριστίνας και Καγκελάρη Ακριβής,

iii. η από 09-02-2012 (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΣΠ-ΠΟ 313/2012) ένσταση Δημοπούλου Μαρίνας,

 

15. Τη με αριθμό 255/25-10-2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Περιστερίου, με την οποία γνωμοδότησε επί των κατατεθεισών ενστάσεων.

 

16. Τη με αριθμό 295/26-11-2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Περιστερίου, με την οποία επικαιροποιήθηκε η με αριθμό 50/17-03-2011 απόφαση.

 

17. Το με αριθμό πρωτοκόλλου Φ6893/2397/2014 έγγραφο, με το οποίο η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής ζήτησε από το Δήμο Περιστερίου να προβεί σε συμπληρωματικές ενέργειες.

 

18. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 100/16.01.2015 έγγραφο της Διεύθυνσης Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Περιστερίου, με το οποίο διαβιβάστηκαν συμπληρωματικά στοιχεία.

 

19. Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου Φ6893/334/2015 εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής προς το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Περιφερειακής Ενότητας Δυτικού Τομέα Αθηνών.

 

20. Το με αριθμό 8 πρακτικό επί του 1ου θέματος της 8ης/30-11-2015 συνεδρίασης του Συμβουλίου Πολεοδομικών θεμάτων και Αμφισβητήσεων Περιφερειακής Ενότητας Δυτικού Τομέα Αθηνών, με το οποίο γνωμοδότησε υπέρ της άρσης και επανεπιβολής της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης και επειδή

 

Α. Οι ενστάσεις που κατατέθηκαν εμπρόθεσμα, κατά την ανάρτηση της με αριθμό 50/17-03-2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Περιστερίου, εξετάσθηκαν και κρίνονται σύμφωνα με το παρακάτω σκεπτικό:

 

i. H από 16-01-2012 (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΣΠ-ΠΟ 83/2012) ένσταση Πατρικάκου Ελένης, αναφέρει ότι δεν επιθυμεί την εφαρμογή της υπ' αριθμόν 50/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, διότι μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας Πράξης Αναλογισμού, που θα ακολουθήσει, θα αδυνατεί οικονομικά να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις, που θα προκύψουν.

 

Η παραπάνω ένσταση απορρίπτεται, διότι αναφέρεται σε ζήτημα εκτός του αντικειμένου της με αριθμό 50/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Περιστερίου.

 

ii. Η από 31-01-2012 (αριθμός πρωτοκόλλου Γραφείο Δημάρχου 4014/2012) ένσταση Διαμαντοπούλου Χριστίνας και Καγκελάρη Ακριβής αναφέρει τα εξής:

 

α. Επιτρέπεται η μείωση της συνολικής επιφάνειας κοινόχρηστων / κοινωφελών χώρων αν για αυτούς έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση.

 

β. Η εν λόγω απαλλοτρίωση δεν αποτελεί σοβαρή πολεοδομική ανάγκη και δεν θα συντελέσει στην βελτίωση όρων διαβίωσης και της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της περιοχής. Επίσης ο Δήμος δεν είναι διατεθειμένος να καταβάλει την προσήκουσα αποζημίωση και η αντικειμενική αξία των ακινήτων δεν είναι η ορθή.

 

Τέλος γίνεται μνεία στο με αριθμό πρωτοκόλλου 23089/2008 διάγραμμα εφαρμογής που συντάχθηκε από υπάλληλο του Δήμου και ότι σε αυτό εμφανίζεται ανακολουθία σε σχέση με την εν λόγω απαλλοτρίωση.

 

γ. Δεν απορρέει ο θεμελιώδης κανόνας δίκαιης ισορροπίας μεταξύ ικανοποίησης του δημόσιου συμφέροντος και του σεβασμού δικαιώματος της ιδιοκτησίας (αρχή αναλογικότητας) αφού ο Δήμος δεν έχει εξασφαλίσει τους αναγκαίους πόρους για την απαλλοτρίωση.

 

δ. Ως φερόμενες ιδιοκτήτριες δεν κλήθηκαν να παραστούν στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και του Δημοτικού Συμβουλίου.

 

ε. Οι φερόμενες ιδιοκτήτριες αναφέρουν ότι οι πράξεις του Δήμου αποδεικνύουν την καταχρηστικότητα και την έλλειψη σεβασμού του ατόμου και της ιδιοκτησίας.

 

στ. Οι φερόμενες ιδιοκτήτριες παραθέτουν τεχνική έκθεση - αυτοψία, στην οποία επαναλαμβάνονται οι παραπάνω λόγοι ένστασης και επιπρόσθετα αναφέρεται ότι έχουν εκδοθεί παρανόμως οικοδομικές άδειες παρακείμενων ακινήτων.

 

Η παραπάνω ένσταση απορρίπτεται, διότι η νομοθεσία επιτρέπει την επανεπιβολή απαλλοτρίωσης, ακόμα και αν έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση για άρση, σε περίπτωση σοβαρής πολεοδομικής ανάγκης. Η εν λόγω απαλλοτρίωση αποτελεί σοβαρή πολεοδομική ανάγκη δεδομένου, ότι πρόκειται για το μοναδικό σημείο που το πλάτος της οδού Τρώων μειώνεται από διπλής κατεύθυνσης με νησίδα σε μονής κατεύθυνσης χωρίς νησίδα.

 

Στη παρούσα φάση ο Δήμος υποχρεώνεται από την νομοθεσία να εγγράψει στον προϋπολογισμό την προκύπτουσα από την αντικειμενική αξία πίστωση. Έτσι ο Δήμος συμπεριέλαβε στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό 2012 (κωδικός 40.7111.4015) την ανάλογη πίστωση, η οποία μεταφέρθηκε και στον προϋπολογισμό του έτους 2015.

 

Όσον αφορά στο διάγραμμα εφαρμογής, σε αυτό αναφέρονται οι ισχύουσες οικοδομικές γραμμές. Ο Δήμος σεβόμενος την αρχή αναλογικότητας και του δικαιώματος της ιδιοκτησίας, έχει προϋπολογίσει και συνυπολογίσει τις απαιτούμενες δαπάνες αποζημίωσης. Όσον αφορά στην πρόσκληση των φερόμενων ιδιοκτητριών στις συνεδριάσεις του Δήμου, δεν αποτελεί υποχρέωση του Δήμου η πρόσκληση των ενδιαφερομένων, αλλά η επίδοση σε αυτούς των σχετικών αποφάσεων με την δυνατότητα ένστασης.

 

iii. Η από 09-02-2012 (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΣΠ-ΠΟ 313/2012) ένσταση Δημοπούλου Μαρίνας, επαναλαμβάνει τους ισχυρισμούς της παραπάνω (ii) ένστασης Διαμαντοπούλου Χριστίνας και Καγκελάρη Ακριβής και ως εκ τούτου απορρίπτεται για τους ίδιους προαναφερόμενους λόγους.

 

Β. Διαπιστώνεται, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 32 του νόμου 4067/2012, που τίθενται προκειμένου να επανεπιβληθεί η ρυμοτομική απαλλοτρίωση. Ειδικότερα διαπιστώνεται:

 

α. η ύπαρξη σοβαρής πολεοδομικής ανάγκης για την διατήρηση της απαλλοτρίωσης, προκειμένου να αποφευχθεί η τοπική μείωση του πλάτους της οδού Τρώων, που συμπεριλαμβάνεται στο Βασικό Οδικό Δίκτυο της Αττικής και

 

β. η δέσμευση στον προϋπολογισμό του Δήμου Περιστερίου της προσήκουσας αποζημίωσης για την άμεση συντέλεση της απαλλοτρίωσης, αποφασίζουμε:

 

1. Σε εκτέλεση της με αριθμό 5920/2010 απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, αίρεται και επανεπιβάλλεται η ρυμοτομική απαλλοτρίωση, που είχε επιβληθεί με το από [ΒΔ] 08-01-1955 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 13/Α/1955)σε τμήμα της ιδιοκτησίας (2), το οποίο ρυμοτομείται για τη διάνοιξη της οδού Τρώων, στο πρόσωπο του οικοδομικού τετραγώνου 540 του Δήμου Περιστερίου, όπως φαίνεται στο θεωρημένο από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού διάγραμμα, το οποίο συνοδεύει την παρούσα απόφαση.

 

2. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

a.10658.16

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Νέο Ψυχικό, 02-03-2016

 

Η Ασκούσα καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.