Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
Απόφαση 13893/2017: Μετατροπή του υφισταμένου λιμενίσκου Συβότων σε Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών, εγκατάσταση πλωτών προβλητών και έγκριση περιβαλλοντικών όρων του έργου, (ΦΕΚ 204/ΑΑΠ/2017), 12-09-2017.
Οι Υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας - Τουρισμού
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α. του κεφαλαίου Γ' του νόμου 2160/1993 (ΦΕΚ 118/Α/1993) Δημιουργία και λειτουργία τουριστικών λιμένων και ιδίως των όρθρων 29, 31 και 34.
β. του νόμου 3028/2002 (ΦΕΚ 153/Α/2002) Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
γ. του νόμου 3270/2004 (ΦΕΚ 187/Α/2004) Αρμοδιότητες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και θέματα τουρισμού όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
δ. του νόμου 3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α/2010), Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο, πρόγραμμα διαύγεια,
ε. του νόμου 4002/2011 (ΦΕΚ 180/Α/2011): Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου - Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση - Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και ιδίως του άρθρου 12,
στ. του νόμου 4014/2011 (ΦΕΚ 209/Α/2011), Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και ιδίως των άρθρων 3 και 4,
ζ. του νόμου 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012) Ποινική προστασία του περιβάλλοντος - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ - Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ - Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και ιδίως το άρθρο 7,
η. του νόμου 4278/2014 (ΦΕΚ 157/A/2014) φάροι, Στρατολογία και άλλες διατάξεις όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ιδίως τα άρθρα 12 και 13,
2. Το προεδρικό διάταγμα 63/2005 (ΦΕΚ 98/A/2005) Κώδικας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ιδίως του άρθρου 90.
3. Το προεδρικό διάταγμα 100/2014 (ΦΕΚ 167/Α/2014) Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
4. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 112/2014 (ΦΕΚ 179/Α/2014) Οργανισμός του Υπουργείου Τουρισμού.
5. Το προεδρικό διάταγμα 123/2016 (ΦΕΚ 208/Α/2016) Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
6. Το προεδρικό διάταγμα 125/2016 (ΦΕΚ 210/Α/2016) Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.
7. Τη με αριθμό Τ/9803/2003 (ΦΕΚ 1323/Β/2003) κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας περί Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας Τουριστικών Λιμένων, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
8. Τη με αριθμό 34897/Φ.700.1/2002, (ΦΕΚ 844/Β/2002), Απόφαση Υπουργού Δημόσιας Τάξης περί Έγκρισης πυροσβεστικής διάταξης 10/2002, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
9. Τη με αριθμό 222/2012 (ΦΕΚ 2996/Β/2012) Μεταφορά στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου κατά τις διατάξεις του νόμου 3986/2011 (152Α') απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων με την οποία μεταβιβάστηκαν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου κατά πλήρη κυριότητα μετοχές που αντιστοιχούν σε ποσοστό 100% του μετοχικού κεφαλαίου εταιρειών, κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου, και έχουν περιληφθεί στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 - 2015, μεταξύ των οποίων και ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας ανώνυμη εταιρεία.
10. Τη με αριθμό 11214/2012 (ΦΕΚ 2339/Β/2012) απόφαση Υπουργού Τουρισμού περί Καθορισμού παραστατικών της παραγράφου 7 του άρθρου 31 του νόμου 2160/1993, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 4070/2012.
11. Τη με αριθμό 2818/30-01-2014 απόφαση Υπουργού Τουρισμού περί συγκρότησης Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων, (ΑΔΑ:ΒΙΨΓΟΟ-ΓΟΕ).
12. Τη με αριθμό Υ198/2016 (ΦΕΚ 3722/Β/2016) απόφαση Πρωθυπουργού περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλο.
13. Τη με αριθμό 7490/1992, απόφαση Νομάρχη, (ΦΕΚ 1253/Δ/1992), Καθορισμός των ορίων του αιγιαλού και δημιουργία ζώνης παραλίας στη θέση ΛΙΜΕΝΑΣ ΣΥΒΟΤΩΝ νομού Θεσπρωτίας.
14. Τη με αριθμό 1194/1994 απόφαση Νομάρχη Θεσπρωτίας (ΦΕΚ 426/Δ/1994), Καθορισμός των ορίων χερσαίας ζώνης στη θέση Λιμένας Συβότων Νομού Θεσπρωτίας.
15. Τις με αριθμό πρωτοκόλλου 3867/02-12-1999 και 1903/05-07-2001 αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) της Περιφέρειας Ηπείρου του έργου καταφύγιο αλιευτικών σκαφών Συβότων και κατασκευή κρηπιδότοιχου λιμένα Συβότων.
16. Τη με αριθμό 1194/1994 απόφαση Νομάρχη Θεσπρωτίας (ΦΕΚ 426/Δ/1994) Καθορισμός των ορίων χερσαίας ζώνης Συβότων.
17. Τη με αριθμό 3413.16/02/01/2001 απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (ΦΕΚ 1447/Β/2001), Προσδιορισμός της Ζώνης Λιμένα του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας.
18. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 2200/28-05-2014 αίτημα του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας, (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΥΤ/12240/29-05-2014) για μετατροπή υφιστάμενου καταφυγίου Συβότων σε τουριστικό, με υποβολή μελετών.
19. Το Πρακτικό της 9ης Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της 30-07-2014 του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας (αριθμός απόφασης 106/2014).
20. Τα με αριθμό πρωτοκόλλου ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΕΕΑ/186689/110217/4224/29-07-2014 (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΥT/17297/06-08-2014) και ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΕΕΑ/279585/163289/6482/18-11-2014 (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΥΤ/24998/02-12-2014) έγγραφα της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του Υπ. Πολιτισμού και Αθλητισμού, με τα οποία συμφώνησαν υπό όρους για την έγκριση του εν θέματι.
21. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 3411.4/16/2014/26-08-2014 (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΥΤ/18536/01-09-2014) έγγραφο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας, κατά το οποίο δεν υπάρχει αντίρρηση για το έργο του θέματος.
22. Τα με αριθμό πρωτοκόλλου 3620/08-09-2014 (19311/10-09-2014) και 2192/13-04-2016 (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΥΤ/7608/18-04-2016) έγγραφα του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας, υποβολής διευκρινίσεων.
23. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 21381/15-10-2014 έγγραφο της Διεύθυνσης Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου Τουρισμού, με το οποίο υποβλήθηκε στην ΕΥΠΕ/ΥΠΕΚΑ ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του αναφερόμενου στο θέμα έργου (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΕΥΠΕ/ ΥΠΕΚΑ/175755/29-10-2014).
24. Το με αριθμό πρωτοκόλλου Φ.919.32406/1/14/Σ.1492/31-10-2014, (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΥΤ/23359/12-11-2014), της Υπηρεσίας Φάρων, Πολεμικού Ναυτικού.
25. Την Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης από τη Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπως αρμοδίως διαβιβάστηκε με το με αριθμό πρωτοκόλλου ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΙΚΠΑ/ΤΑΧ230280/135609/14782/5712/03-12-2014, (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΥΤ/26447/17-12-2014) διαβιβαστικό έγγραφο.
26. Το με αριθμό 255/16-12-2014 Πρακτικό Σύσκεψης της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων, με το οποίο τα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν για την έγκριση του έργου του θέματος.
27. Τα με αριθμό πρωτοκόλλου Φ.542/604/260/190915/Σ.2452/16-10-2014 και Φ.542/39/16/180438/Σ.211/27-01-2015 έγγραφα του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, με τα οποία εκφράζεται σύμφωνη γνώμη υπό όρους για το έργο του θέματος.
28. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 8221.Λ81/03/15/25-02-2015 (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΥΤ/4187/03-03-2015) έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Διεύθυνσης Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών του Υπουργείου Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού, με το οποίο εκφράζεται σύμφωνη γνώμη υπό όρους για το έργο του θέματος.
29. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 5535/03-11-2015 έγγραφο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, με το οποίο υποβλήθηκαν στη ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ επιπρόσθετα τεύχη της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου του θέματος (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ ΥΠΕΝ/153178/04-11-2015).
30. Το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου οίκοθεν 153432/13-11-2015 έγγραφο της ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ με το οποίο ένας φάκελος της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου του θέματος διαβιβάστηκε για γνωμοδότηση προς:
• | Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου. |
• | Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης και Διεύθυνση Χωροταξικού Σχεδιασμού/ΥΠΕΝ. |
• | Διεύθυνση Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών / Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. |
• | Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας / Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. |
31. Το με αριθμό πρωτοκόλλου ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΕΕΑ/333051/196441/6205/07-12-2015 έγγραφο της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με το οποίο δεν έχει αντίρρηση υπό όρους για το έργο του θέματος (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ/154195/14-12-2015).
32. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 3143/11-12-2015 έγγραφο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με το οποίο δεν έχει αντίρρηση για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου του θέματος (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ ΥΠΕΝ/154434/22-12-2015).
33. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 10271/01-03-2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Χωροταξικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με το οποίο γνωμοδοτεί θετικά για την υλοποίηση του έργου του θέματος (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ/11147/04-03-2016).
34. Την υπ' αριθμόν 1/19/15-02-2016 απόφαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Περιφέρειας Ηπείρου (ΑΔΑ: 713Η7Λ9-ΗΨ8), σύμφωνα με την οποία γνωμοδοτεί κατά πλειοψηφία θετικά υπό όρους για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου του θέματος, η οποία διαβιβάστηκε με το με αριθμό πρωτοκόλλου 19049/911/01-03-2016 έγγραφο (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ/13337/15-03-2016).
35. Το με αριθμό πρωτοκόλλου Φ.542/109/55/181312/Σ.1580/2016 του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού / Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, σύμφωνα με το οποίο γνωμοδοτεί θετικά για την υλοποίηση του έργου του θέματος (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ/13374/15-03-2016).
36. Το με αριθμό πρωτοκόλλου Φ.919.02/2/16/Σ.301/11-03-2016 έγγραφο της Υπηρεσίας Φάρων/Πολεμικού Ναυτικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ/16231/29-03-2016).
37. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 3122.1.Λ-17/78603/16/14-09-2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με το οποίο γνωμοδοτεί θετικά υπό όρους για την υλοποίηση του έργου του θέματος (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ/43947/14-09-2016).
38. Τη με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 50775/20-10-2016 Εισήγηση της ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ προς το Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΚΕΣΠΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
39. Την 155η πράξη της 24ης Συνεδρίασης της 14-12-2016 του Κεντρικού Συμβουλίου Περιφερειακής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με την οποία παρέχει τη σύμφωνη γνώμη του για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου του θέματος (υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ/63055/27-12-2016).
40. Το από 07-2014 Σχέδιο με αριθμό T.X.-03-1 R2, θέμα 5η Εναλλακτική Διάταξη - Τελική Διάταξη Πλωτών Προβλητών, του έργου Μετατροπή του υφιστάμενου λιμενίσκου Συβότων σε τουριστικό καταφύγιο και εγκατάσταση πλωτών εξεδρών (κλίμακα 1:750).
41. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Τη μετατροπή του υφιστάμενου, λιμενίσκου Συβότων, σε Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών και εγκατάσταση πλωτών προβλητών, όπως αποτυπώνεται στο Σχέδιο με αριθμό T.X.-03-1_R2 {σχετικό (40)}, που συνοδεύει την παρούσα.
2. Την έγκριση των κάτωθι περιβαλλοντικών όρων και περιορισμών η εφαρμογή των οποίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την κατασκευή νέων έργων και την λειτουργία του καταφυγίου τουριστικών σκαφών Συβότων όπως περιγράφεται στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και αποτυπώνεται στο Σχέδιο με αριθμό T.X.-03-1_R22 {σχετικό (40)}, που συνοδεύει την παρούσα.
Α) Περιγραφή του έργου
Α1. Γενικά στοιχεία έργου:
Τα γενικά στοιχεία του έργου διαμορφώνονται ως ακολούθως:
Εμβαδόν χερσαίας ζώνης
Η χερσαία ζώνη του καταφυγίου διαιρείται σε 2 υποζώνες:
i/υποζώνη 1 (Α1, ..., Α8, Α22, Α23, Α24, Α25', Α27, Α28, Α31, Α32, Α36', Α37, Κ31, Κ30, Κ29, Κ28, Α1): 4.309,35 m2
ii/υποζώνη 2 (Α37,Α 38, ..., Α42, Α45, Α46, Α47, Α48, Κ42, ..., Κ34, Κ33, Κ32, Κ31, Α37): 7.553,43 m2
Συνολικό εμβαδόν χερσαίας ζώνης (Α1, ..., Α8, Α22, Α23, Α24, Α25', Α27, Α28, Α31, Α32, Α36', Α37, ..., Α42, Α45, ...,Α48, Κ42, Κ41, Κ28, Α1): 11.862,78 m2.
Εμβαδόν θαλάσσιας ζώνης (Θ1, Α7, Α8, Α22, Α23, Α24, Α25', Α27, Α28, Α31, Α32, Α36', Α37, Α38, Α39, Α40, Α41, Α42, Α45, Α46, Θ9, Θ8, Θ7, Θ6, Θ5, Θ4, Θ3, Θ2, Θ1): 32.190,00 m2.
Δυναμικότητα: 126 σκάφη αναψυχής.
Κατανομή σκαφών:
Α/Α
|
Κατηγορία σκαφών
|
Θέσεις ελλιμενισμού
|
Ι
|
8 m έως 10 m μέσου πλάτους 4 m
|
21
|
ΙΙ
|
10 m έως 12 m μέσου πλάτους 4 m
|
58
|
ΙΙΙ
|
12 m έως 15 m μέσου πλάτους 5 m
|
34
|
IV
|
15 m έως 20 m μέσου πλάτους 6 m
|
13
|
|
Σύνολο
|
126
|
A2. Έργα θαλάσσιας ζώνης:
Στο σύνολο των έργων, εντός της θαλάσσιας ζώνης του καταφυγίου τουριστικών σκαφών, περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:
Εξωτερικός προσήνεμος μώλος σχήματος Γ
• | Το πρώτο τμήμα του προσήνεμου μώλου, (Α22, Α21, Α11, Α10, Α9, Α8), εκτείνεται εγκάρσια στην ακτογραμμή διαπλατυσμένο στην κεφαλή του, με μήκος περίπου 95 m και πλάτος ανωδομής περίπου 2 m. To εσωτερικό μέρος (Α22, Α21) είναι κρηπιδωμένο, ενώ η εξωτερική του πλευρά είναι θωρακισμένη με ογκόλιθους διαφόρων διαβαθμίσεων. |
• | Το δεύτερο τμήμα του, (Α21, Α20, ..., Α12, Α11), τοποθετείται στη συνέχεια του πρώτου και κάθετα σε αυτό, με μήκος 145 m περίπου και πλάτος ανωδομής 2.2 m. Το εσωτερικό μέρος (Α21, Α20, Α19, Α18) είναι κρηπιδωμένο, ενώ η εξωτερική του πλευρά είναι θωρακισμένη με ογκόλιθους. |
• | Στο μέσο περίπου της εξωτερικής πλευράς του δεύτερου τμήματος του προσήνεμου, παρεμβάλλεται τοπικά μικρός κάθετος προβλήτας, (Α13, Α13', Α14', Α14), μήκους 12 m και πλάτους 7 m περίπου. Η διατομή του διαμορφώνεται με τη διακοπή της συνέχειας της θωράκισης των φυσικών ογκολίθων. |
• | Το ωφέλιμο βάθος των κρηπιδωμάτων στο εσωτερικό τμήμα του προσήνεμου μώλου, καθορίζεται περίπου στα -3,50 m. |
• | Η είσοδος της εσωτερικής διαμορφούμενης λιμενολεκάνης, έχει πλάτος 42 m περίπου. |
Παράλια κρηπιδώματα
• | Τα παράλια κρηπιδώματα (Α22, Α23, Α24), εντός της λιμενολεκάνης που διαμορφώνεται εσωτερικά του λιμενίσκου, έχουν μήκος 85 m και ωφέλιμο βάθος 3,5 m. |
• | Στο άκρο αυτού του παραλιακού κρηπιδώματος (Α22, Α23, Α24), έχει κατασκευαστεί ράμπα ανέλκυσης καθέλκυσης σκαφών αναψυχής. |
• | Στη συνέχεια, εκτείνονται καθ' όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου, παράλια κρηπιδώματα (Α37, Α38, Α39, Α40, Α41, Α42, Α45, Α46), σχηματίζοντας κάτοψη σχήματος Γ, συνολικού μήκους 305 m περίπου. |
• | Στο νότιο πέρας των παραλιακών κρηπιδωμάτων έχει κατασκευαστεί εγκάρσιος προς το παραλιακό μέτωπο προβλήτας, (Α42, Α43, Α44, Α45), με μήκος 25 m και πλάτος 8.5 m περίπου. |
Πλωτοί προβλήτες
• | Στο παραλιακό κρηπίδωμα (Α37-Α38), εγκαθίστανται 2 (δύο) πλωτοί προβλήτες, (διαστάσεων 60 m Χ 2.5 m). Ο πρώτος τοποθετείται στην εξωτερική πλευρά της ράμπας ανέλκυσης καθέλκυσης και ο δεύτερος σε απόσταση 49 m από τον πρώτο. |
Συστήματα αγκυροβολίας σκαφών (ρεμέτζα)
• | Για την ασφαλή πρόσδεση των ελλιμενιζόμενων σκαφών κατασκευάζονται μόνιμα συστήματα πρόσδεσης σκαφών (αγκυροβόλια) τα οποία συνίστανται από τεχνητούς ογκόλιθους τοποθετημένους σε ικανή απόσταση από την πλώρη/πρύμνη των αγκυροβολημένων σκαφών που συνδέονται μεταξύ τους με αλυσίδα. |
• | Η εξασφάλιση της ασφαλούς πρόσδεσης των σκαφών καθ' όλο το μήκος του προσήνεμου μώλου και των κρηπιδωμάτων του καταφυγίου γίνεται μέσω κρίκων και δεστρών. |
A3. Έργα Χερσαίας ζώνης - χρήσεις και εγκαταστάσεις:
Στο σύνολο των εντός της χερσαίας ζώνης, έργων, (υποζώνες 1 και 2), καταγράφονται οι ακόλουθες χρήσεις και υποδομές:
• | Στην υποζώνη 1, περιλαμβάνονται οι χρήσεις βασικών εξυπηρετήσεων του καταφυγίου σε συνδυασμό με χώρους πρασίνου και αναψυχής, (υφιστάμενοι χώροι). |
• | Στη γένεση του 1ου τμήματος της χερσαίας ζώνης του προσήνεμου μώλου κατασκευάζεται μονώροφο κτήριο, με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα και κεραμοσκεπή, συνολικού εμβαδού κάλυψης 120 m2, για τη δημιουργία χώρων ενδιαίτησης υγιεινής με ειδικά διαμορφωμένο χώρο υγιεινής για ΑΜΕΑ, αποθήκευσης, μηχανοστασίου και γραφείων, με εξασφάλιση προσβασιμότητας ΑΜΕΑ. Εκτός και εγγύς του κτηρίου, κατασκευάζεται στεγανή δεξαμενή προσωρινής συγκέντρωσης υγρών αποβλήτων αστικού τύπου. |
• | Στην υποζώνη 2, αναπτύσσονται οι χρήσεις αναψυχής και πρασίνου, χωρίς κτιριακές εγκαταστάσεις. |
• | Η πρόσβαση στο καταφύγιο εξασφαλίζεται από τρεις εισόδους εκ των οποίων η πρώτη τοποθετείται βόρεια στη θέση Κ33-Κ34 και οι υπόλοιπες νότια στις θέσεις Κ39-Κ40 και Κ42-Α48 αντίστοιχα. |
• | Η ακριβής διαστασιολόγηση των έργων και εγκαταστάσεων θα προκύψει με την εκπόνηση της οριστικής μελέτης του έργου. |
A4. Δίκτυα-Υποδομές και Εξυπηρετήσεις:
Στις Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και τα δίκτυα του καταφυγίου θα περιλαμβάνονται:
• | Εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης, δίκτυα διανομής, ρεύματος επί των χερσαίων, λιμενικών υποδομών και πλωτών στοιχείων, φωτισμού, τηλεφωνίας, ύδρευσης / αποχέτευσης. Στο καταφύγιο θα γίνει πύκνωση των παροχών υδροδότησης - ηλεκτροδότησης, με τη τοποθέτηση επιπλέον πυργίσκων (pillars), προκειμένου να έχουν όλα τα ελλιμενιζόμενα σκάφη δυνατότητα υδροδότησης - ρευματοδότησης. Ο φωτισμός των κοινοχρήστων χώρων καλύπτεται καθ' όλο το μήκος των κρηπιδωμάτων της χερσαίας ζώνης του έργου με ιστούς φωτισμού. Το υφιστάμενο δίκτυο κοινόχρηστων τηλεφώνων όπου απαιτείται θα αναβαθμιστεί για να μπορεί να καλύψει τις προκύπτουσες ανάγκες του καταφυγίου τουριστικών σκαφών. |
• | Εγκαταστάσεις πυρόσβεσης θα καλύπτουν τόσο τις χερσαίες εγκαταστάσεις όσο και τις θέσεις ελλιμενισμού. |
• | Δεξαμενές προσωρινής συγκέντρωσης αποβλήτων. |
• | Η παραλαβή και προσωρινή αποθήκευση βοθρολυμάτων από τα σκάφη θα γίνεται μέσω φορητών μονάδων άντλησης (τροχήλατες ή σε λέμβο). |
• | Η εξυπηρέτηση παροχής καυσίμων θα γίνεται με τη χρήση βυτιοφόρου οχήματος σε ειδική θέση δίπλα από τη ράμπα ανέλκυσης/καθέλκυσης σκαφών. |
• | Επαρκής αριθμός και ικανοποιητικής χωρητικότητας κάδων διάθεσης απορριμμάτων, σε διάφορα μεγέθη ανάλογα με την προορισμό τους. |
• | Η ακριβής διαστασιολόγηση και θέση των τεχνικών έργων και εγκαταστάσεων δικτύων (δεξαμενές κ.λ.π.) του καταφυγίου τουριστικών σκαφών, θα προκύψει με την εκπόνηση της οριστικής μελέτης του έργου. |
Α5. Κατάταξη έργου:
Το έργο σύμφωνα με την υπουργική απόφαση με αριθμό 1958/2012 (ΦΕΚ 21/Β/2012) κατατάσσεται στην Ομάδα 3η Λιμενικά έργα, Υποκατηγορία Α2, με α/α 5.
Β) ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΑ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ
Β1. Χωρικός σχεδιασμός
• | Στο Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ 128/Α/2008), αναδεικνύονται ως προτεραιότητες για τον τουρισμό η βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και η ανάληψη ενεργειών και η υιοθέτηση δράσεων που συνδέονται με την εξυπηρέτηση του τουρισμού βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε περιοχής. |
• | Στο Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου, ως προς τις θαλάσσιες μεταφορές προβλέπεται ότι δίκτυο μικρών τουριστικών λιμένων δύναται να αναπτυχθεί στην παράκτια ζώνη. Η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού προβλέπεται στον άξονα Πρέβεζα-Σαγιάδα. |
B2. Στοιχεία περιβαλλοντικής ευαισθησίας της περιοχής του έργου.
Το έργο δεν βρίσκεται εντός προστατευόμενης περιοχής του δικτύου NATURA 2000.
Η περιοχή των Συβότων έχει χαρακτηριστεί ως Τοπίο Ιδιαίτερου φυσικού Κάλλους (Α.Τ. 3011010).
Γ) ΟΡΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ. ΣΤΑ ΥΔΑΤΑ. ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ. ΣΤΑΘΜΗΣ ΘΟΡΥΒΟΥ ΚΑΙ ΔΟΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Γ1. Αέριες εκπομπές
Οι οριακές και κατευθυντήριες τιμές ποιότητας της ατμόσφαιρας αναφέρονται στις ακόλουθες διατάξεις:
• | Κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό ΗΠ/14122/549/Ε103/2011 (ΦΕΚ 488/Β/2011) με την οποία καθορίζονται μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2008/50/ΕΚ. |
• | Κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό ΗΠ/22306/1075/Ε103/2007 (ΦΕΚ 920/Β/2007), με την οποία καθορίζονται τιμές -στόχοι και όρια εκτίμησης των συγκεντρώσεων του αρσενικού, του καδμίου, του υδραργύρου, του νικελίου και των πολυκυκλικών αρωματικών υδρογονανθράκων στον ατμοσφαιρικό αέρα, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2004/107/ΕΚ Σχετικά με το αρσενικό, το κάδμιο, τον υδράργυρο, το νικέλιο και τους πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες στον ατμοσφαιρικό αέρα του Συμβουλίου της 15-12-2004 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. |
Γ2. Ποιότητα Υδάτων
Οι κατευθυντήριες τιμές ποιότητας των επιφανειακών υδάτων αναφέρονται στις ακόλουθες διατάξεις:
• | Κοινή υπουργική απόφαση 50388/2704/Ε103/2003 (ΦΕΚ 1866/Β/2003) και ΗΠ/51354/2641/Ε103/2010 (ΦΕΚ 1909/Β/2010), όπως τροποποιήθηκε με την κοινή υπουργική απόφαση 170766/2016 (ΦΕΚ 69/Β/2016), όπως κάθε φορά ισχύουν. |
Γ3. Οριακές τιμές στάθμης θορύβου και δονήσεων
• | Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου που εκπέμπεται στο περιβάλλον κατά τη λειτουργία της δραστηριότητας, καθορίζεται στο προεδρικό διάταγμα 1180/1981 (ΦΕΚ 293/Α/1981). |
• | Σχετικά με το θόρυβο που εκπέμπεται στο περιβάλλον από τον εξοπλισμό προς χρήση σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. μηχανήματα εργοταξίου) ισχύουν τα προβλεπόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση υπ' αριθμόν 37393/2028/2003 (ΦΕΚ 1418/Β/2003) Μέτρα και όροι για τις εκπομπές θορύβου στο περιβάλλον από εξοπλισμό προς χρήσης σε εξωτερικούς χώρους όπως τροποποιήθηκε με την κοινή υπουργική απόφαση 9272/471/2007 (ΦΕΚ 286/Β/2007). |
Δ) ΟΡΟΙ. ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΗΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ
Δ1. Γενικοί Όροι
1. Οι όροι της παρούσας αφορούν: Τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας ως φορέα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένα εφεξής αναφερόμενος ως φορέας του έργου.
Όλα τα τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λαμβάνουν μέρος στις δραστηριότητες κατασκευής και λειτουργίας του λιμένα οι οποίοι φέρουν ακέραιη την ευθύνη για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων, μέτρων και περιορισμών που επιβάλλονται με την παρούσα απόφαση.
2. Ο φορέας του έργου υποχρεούται στον ορισμό αρμόδιου προσώπου για την παρακολούθηση της τήρησης των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων, μέτρων και περιορισμών που τίθενται με την παρούσα απόφαση.
3. Ο φορέας του έργου υποχρεούται να τηρεί τις διατάξεις της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή μη σχετικής αναφοράς στους περιβαλλοντικούς όρους, μέτρα και περιορισμούς που επιβάλλονται με την παρούσα απόφαση.
4. Ο φορέας του έργου οφείλει, από τις πιστώσεις για την κατασκευή και λειτουργία του έργου, να εξασφαλίζει κατά προτεραιότητα τις απαιτούμενες δαπάνες για τα έργα προστασίας του περιβάλλοντος.
5. Ισχύουν οι όροι, τα μέτρα και οι περιορισμοί που περιγράφονται στον φάκελο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, εφόσον δεν έρχονται σε αντίθεση με τα αναφερόμενα με τους όρους της παρούσης. Το κόστος του συνόλου των έργων, δράσεων και παρεμβάσεων που προκύπτουν από τους περιβαλλοντικούς όρους, περιορισμούς και ρυθμίσεις, βαρύνουν τον φορέα του έργου.
Δ2. ΟΡΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΦΑΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
1. Τα επιμέρους έργα ή δραστηριότητες, εγκαταστάσεις και εργασίες που σχετίζονται με την υλοποίηση του έργου και που προκύπτουν από τον τεχνικό σχεδιασμό σε στάδιο που έπεται της παρούσας (π.χ. εργοταξιακές εγκαταστάσεις, κ.λ.π.), εγκρίνονται με την υποβολή και αξιολόγηση Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΤΕΠΕΜ) στην αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου αρχή, πριν την έναρξη λειτουργίας τους, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του νόμου 4014/2011.
2. Κατά τη λειτουργία του εργοταξιακού χώρου να τηρηθούν τα εξής:
• | να λαμβάνονται όλα τα μέτρα ηχοπροστασίας, ώστε να τηρούνται τα θεσμοθετημένα όρια για τον εργοταξιακό θόρυβο. |
• | η προσωρινή απόθεση υλικών που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του έργου, εντός του εργοταξίου, να γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα διάβρωσης και απόπλυσης (διαμόρφωση με πρανή, κάλυψη με κατάλληλα πλαστικά καλύμματα κ.λ.π.). |
• | εάν απαιτηθεί πλύση και συντήρηση των μηχανημάτων, να γίνεται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του εργοταξίου, με στεγανό δάπεδο και φρεάτιο συλλογής που θα οδηγεί τα υγρά απόβλητα σε δεξαμενή καθίζησης, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ανακύκλωση του νερού και να αποφεύγεται η ρύπανση του υδάτινου περιβάλλοντος. |
• | για τον περιορισμό της σκόνης κατά τις εργασίες κατασκευής και τη μείωση των οχλήσεων στις παρακείμενες περιοχές, να τηρούνται τα εξής: πλήρης κάλυψη των οχημάτων μεταφοράς υλικών, αποφυγή υπερπλήρωσής τους και κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες. |
3. Τα οχήματα και μηχανήματα που χρησιμοποιούνται πρέπει να ικανοποιούν τις προδιαγραφές και απαιτήσεις της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, σε ό,τι αφορά όρια εκπομπών θορύβου.
4. Να γίνεται τακτική συντήρηση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού με σκοπό τη μείωση του εκπεμπόμενου θορύβου.
5. Απαιτούμενα για την κατασκευή του έργου υλικά, μπορούν να εξασφαλισθούν από νομίμως λειτουργούντα λατομεία της περιοχής.
6. Τα υλικά που θα προκύψουν από τις εκσκαφές που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του έργου, να απορριφθούν σε βάθη θάλασσας μεγαλύτερα από 50 m. Σημειώνεται ότι η απόρριψη, οποιωνδήποτε υλικών/ουσιών στη θάλασσα επιτρέπεται μετά από θετική γνωμάτευση κατάλληλου εργαστηρίου (ΕΚΘΕ, Πανεπιστημίου, κ.α.), από την οποία θα προκύπτει ότι τα υλικά αυτά δεν είναι επιβλαβή για το θαλάσσιο περιβάλλον και ύστερα από άδεια της οικείας Λιμενικής Αρχής.
7. Κατά την κατασκευή των έργων και την λειτουργία του λιμένα θα πρέπει να λαμβάνονται από τον φορέα του έργου όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή άμεσης ή έμμεσης ρύπανσης της θάλασσας, καθώς και τυχόν πρόσθετα μέτρα, που θα υποδειχθούν από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, σύμφωνα με το νόμο [Ν] 743/1977 (ΦΕΚ 319/Α/1977) όπως κωδικοποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα 55/1998 (ΦΕΚ 58/Α/1998) και ισχύει.
8. Οι ογκόλιθοι και οι αλυσίδες που θα χρησιμοποιηθούν ως συστήματα αγκύρωσης των πλωτών προβλητών να μην περιέχουν συστατικά βλαπτικά/επικίνδυνα για το θαλάσσιο περιβάλλον.
9. α) Να τηρηθούν οι διατάξεις του νόμου 3028/2002 Για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς.
β) Όλες οι εργασίες να γίνουν με την επίβλεψη φύλακα αρχαιοτήτων της περιοχής, ώστε σε περίπτωση εντοπισμού αρχαιοτήτων κατά την διάρκεια των εργασιών, αυτές θα διακοπούν και θα ειδοποιηθεί άμεσα η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων.
γ) Η οποιαδήποτε δαπάνη προκύψει για τη διενέργεια αυτοψίας ή/και αρχαιολογικής έρευνας θα καλυφθεί από το φορέα του έργου.
10. Να υλοποιηθεί Σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων του λιμένα, προκειμένου να υπάρχει καταγραφή και έλεγχος του είδους και της ποσότητας των παραγόμενων αποβλήτων από τη λειτουργία του, με σκοπό τη διαχείριση τους σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία.
Ειδικότερα θα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω:
• | Για μέτρα και όρους παραλαβής των αποβλήτων που παράγονται από τα σκάφη να εφαρμόζονται οι διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης 8111.1/41/2009 Σχέδιο Παραλαβής και Διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και κατάλοιπων φορτίου. |
• | Τα υγρά απόβλητα αστικού τύπου, μέχρι τη σύνδεση του οικισμού των Συβότων με το αποχετευτικό δίκτυο, να συλλέγονται σε στεγανή δεξαμενή και να μεταφέρονται σε τακτά χρονικά διαστήματα στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων Ηγουμενίτσας ή σε άλλη κατάλληλα αδειοδοτημένη μονάδα υποδοχής αποβλήτων. |
• | Τυχόν επικίνδυνα απόβλητα να υφίστανται διαχείριση σύμφωνα με τη κοινή υπουργική απόφαση 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383/Β/2006), την κοινή υπουργική απόφαση 24944/1159/2006 (ΦΕΚ 791/Β/2006) και την κοινή υπουργική απόφαση 8668/2007 (ΦΕΚ 287/Β/2007), όπως τροποποιήθηκαν με το νόμο 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012). |
11. Ο φορέας του έργου θα πρέπει να εφαρμόσει Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) για τη λειτουργία του λιμένα, με τους εξής τουλάχιστον στόχους:
• | Διαρκή αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την λειτουργία του λιμένα σύμφωνα με τους όρους της παρούσας. |
• | Πρόληψη ή/και έλεγχος επιπτώσεων που οφείλονται σε έκτακτα γεγονότα. Αξιόπιστη και με επαρκή συχνότητα παρακολούθηση των μεγεθών που χαρακτηρίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από όλες τις δραστηριότητες του λιμένα. |
• | Διαρκή βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων. |
• | Για τη διασφάλιση του ορθού σχεδιασμού και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ΣΠΔ μπορούν να χρησιμοποιηθούν διεθνή πρότυπα και διαδικασίες (π.χ. πρότυπα ISO 14001 και 14004). |
12. Να εφαρμόζεται το πρόγραμμα παρακολούθησης του θαλασσίου περιβάλλοντος όπως αυτό προβλέπεται στην παράγραφο 8.4.2 της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων να καταχωρούνται σε σχετικό ημερολόγιο, το οποίο να βρίσκεται στα γραφεία του φορέα του έργου και να φυλάσσονται για μία δεκαετία. Οι δειγματοληψίες και οι αναλύσεις να πραγματοποιούνται με βάση τις εκάστοτε ισχύουσες πρότυπες μεθόδους κατά ΕΝ ή ISO ή ΕΛΟΤ ή DIN ή άλλου διεθνούς προτύπου που εξασφαλίζει την παροχή δεδομένων ισοδύναμης επιστημονικής ποιότητας, ιεραρχούμενες με την προαναφερόμενη σειρά προτίμησης. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκφράζονται βάσει της εκάστοτε αντίστοιχης πρότυπης μεθόδου.
Ε) ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΙΣΧΥΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΝΕΩΣΗ/ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ
1. Οι ανωτέρω αναφερόμενοι περιβαλλοντικοί όροι του κεφαλαίου Δ της παρούσας, ισχύουν για (10) έτη από την έναρξη ισχύος της παρούσης, εφόσον δεν επέρχεται μεταβολή των δεδομένων βάσει των οποίων εκδόθηκε.
2. Ο φορέας του έργου εγκαίρως πριν από τη λήξη ισχύος των περιβαλλοντικών όρων, και εφόσον επιθυμεί τη συνέχιση λειτουργίας του έργου, οφείλει να επανέλθει με νεότερη αίτηση του προς την εκάστοτε αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότηση υπηρεσία, προκειμένου να τηρηθούν τα αναφερόμενα στο άρθρο 5 του νόμου 4014/2011.
3. Οι περιβαλλοντικοί όροι του κεφαλαίου Δ της παρούσας εξακολουθούν να ισχύουν προσωρινά και μετά τη λήξη τους, μέχρι την έκδοση νέας ανανεωμένης τροποποιημένης απόφασης, εφόσον όμως ο υπόχρεος φορέας αιτηθεί εγκαίρως την ανανέωση ή τροποποίηση της τουλάχιστον δυο μήνες πριν από τη λήξη της, υποβάλλοντας προς τούτο τα εκάστοτε απαιτούμενα δικαιολογητικά.
4. Για τον εκσυγχρονισμό, βελτίωση, επέκταση ή τροποποίηση του έργου, όπως αυτό περιγράφεται και υλοποιείται με τους όρους και περιορισμούς της παρούσας απόφασης απαιτείται η τήρηση του άρθρου 6 του νόμου 4014/2011 και του άρθρου 34 του νόμου 2160/1993 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
5. Σε περίπτωση που από τις τακτικές και έκτακτες περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις διαπιστωθούν σοβαρά προβλήματα υποβάθμισης του περιβάλλοντος ή αν παρατηρηθούν επιπτώσεις στο περιβάλλον που δεν είχαν προβλεφθεί στο φάκελο μελέτης και την παρούσα απόφαση, επιβάλλονται πρόσθετοι περιβαλλοντικοί όροι ή τροποποιούνται οι όροι της παρούσας, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 9 του άρθρου 2 σε συνδυασμό με το άρθρο 6 του νόμου 4014/2011, μη εξαιρουμένων και τυχόν αντισταθμιστικών μέτρων ή τελών κατά την έννοια της παραγράφου 1 του νόμου 4014/2011.
ΣΤ) ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Η παρούσα απόφαση δεν καλύπτει θέματα ασφάλειας έναντι ατυχημάτων μεγάλης έκτασης ή ασφάλειας ή ασφάλειας και υγιεινής προσωπικού, ούτε απαλλάσσει τον υπόχρεο φορέα από την υποχρέωση εφοδιασμού του με άλλες άδειες που τυχόν προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, για την εκτέλεση/λειτουργία του έργου.
Η παρούσα απόφαση ισχύει με την επιφύλαξη ότι δεν αντίκειται σε πολεοδομικές και άλλες διατάξεις που τυχόν κατισχύουν αυτής.
Η παρούσα απόφαση δεν απαλλάσσει το φορέα διαχείρισης από τυχόν προγενέστερες επιβληθείσες κυρώσεις.
Ζ) ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ
1. Η παρούσα απόφαση και ο φάκελος (τεύχος και σχέδια) της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, πρέπει να βρίσκονται στο χώρο του έργου και να επιδεικνύονται από τον φορέα του έργου σε κάθε αρμόδιο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ελεγκτικό όργανο.
2. Ο φορέας του έργου έχει την υποχρέωση:
• | Να τηρεί στοιχεία (τιμολόγια, διάφορα παραστατικά έγγραφα κ.λ.π.) από τα οποία θα αποδεικνύεται η συμμόρφωση του με τους περιβαλλοντικούς όρους της παρούσας. Τα στοιχεία αυτά θα βρίσκονται στο χώρο του έργου. |
• | Να επιτρέπει την είσοδο σε κάθε αρμόδιο ελεγκτικό όργανο. |
• | Να παρέχει όλα τα απαιτούμενα στοιχεία και πληροφορίες. |
• | Να διευκολύνει τον έλεγχο και να συμμορφώνεται στις συστάσεις-υποδείξεις των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων τήρησης των διατάξεων της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας. |
3. Τυχόν θέματα που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή της παρούσας απόφασης και δεν καλύπτονται από τους όρους αυτής, επιλύονται βάσει της κείμενης νομοθεσία (Εθνικής και Κοινοτικής) και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν βάσει της σχετικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
4. Σε περίπτωση πρόκλησης οποιοσδήποτε ρύπανσης ή άλλης υποβάθμισης του περιβάλλοντος ή παράβασης των όρων της παρούσας απόφασης επιβάλλονται στους υπεύθυνους του έργου οι κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 29 και 30 του νόμου 1650/1986 όπως τροποποιήθηκαν με τους νόμους 3010/2002, 4014/2011 και 4042/2012.
Η) ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ο Φορέας Διαχείρισης του Τουριστικού Λιμένα:
α) Λαμβάνει όλες τις απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις που αφορούν στην εκτέλεση και τη λειτουργία του έργου από τις κατά νόμο αρμόδιες υπηρεσίες.
β) Δεσμεύεται για την εξασφάλιση εναλλακτικών θέσεων για την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών.
γ) Εξασφαλίζει την αποκλειστική εφαρμογή των διατάξεων του νόμου 2160/1993 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στους χώρους του καταφυγίου τουριστικών σκαφών.
δ) Μεριμνά για την εφαρμογή των όρων και περιορισμών που αναφέρονται στα με ο:ρ. (20), (24), (25) και (27), σχετικά, του σκεπτικού της παρούσας, έγγραφα και ειδικότερα:
• | Την εξασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων για την ασφάλεια των χρηστών. |
• | Τη φωτοσήμανση του Τουριστικού Λιμένα σύμφωνα με τις οδηγίες της Υπηρεσίας Φάρων. |
• | Την εξασφάλιση της ασφαλούς αγκύρωσης και πλευστότητας των πλωτών προβλητών. |
• | Την τοποθέτηση ελαστικών παραβλημάτων παρά τις θέσεις παραβολής των σκαφών. |
• | Την ενημέρωση της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, για την ημερομηνία έναρξης των εργασιών προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές προαγγελίες για την ενημέρωση των ναυτιλλομένων. |
• | Την αποστολή στην Υδρογραφική Υπηρεσία, μετά το πέρας των έργων, λεπτομερούς οριζοντιογραφίας και ακριβούς βυθομετρικού διαγράμματος προκειμένου να ενημερωθούν οι αντίστοιχοι ΧΕΕ και λοιπές ναυτιλιακές εκδόσεις. |
• | Την τήρηση των διατάξεων του νόμου 3028/2002 Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. |
• | Την εκτέλεση των εργασιών με την επίβλεψη φύλακα αρχαιοτήτων της περιοχής, ώστε σε περίπτωση εντοπισμού αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια των εργασιών, αυτές να διακοπούν και να ειδοποιηθεί άμεσα η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων. |
• | Οποιαδήποτε δαπάνη προκύψει για τη διενέργεια αυτοψίας ή/και αρχαιολογικής έρευνας να καλυφθεί από το φορέα του έργου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου 3785/22-06-2010 της Γενικής Γραμματέως Πολιτισμού και αφορά στη Διενέργεια σωστικών ανασκαφών σε Τεχνικά έργα Τρίτων. |
• | Την απαραίτητη εκ νέου γνωμοδότηση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, σε περίπτωση αλλαγής των γεωμετρικών στοιχείων του έργου. |
• | Την εξασφάλιση της συγκέντρωσης - αποκομιδής των απορριμμάτων, των βιολογικών και ελαιωδών καταλοίπων και την εν γένει ευπρέπεια του χώρου. |
• | Τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων κατά την εκτέλεση των εργασιών και τη λειτουργία των έργων, ώστε να αποφευχθεί κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος στους χερσαίους και θαλάσσιους χώρους. |
• | Την παροχή σωστικών μέσων και προστασίας έναντι ναυτιλιακών κινδύνων. |
• | Την έγκαιρη ενημέρωση των αρμόδιων Εφορειών Αρχαιοτήτων, πριν την έναρξη εργασιών. Σε περίπτωση εντοπισμού αρχαιοτήτων, οι εργασίες θα διακοπούν για να διεξαχθεί σωστική ανασκαφική έρευνα, με τη δαπάνη της παρακολούθησης και τυχόν ανασκαφικών εργασιών να βαρύνει τον προϋπολογισμό του έργου. |
• | Την εκπόνηση Ειδικού Κανονισμού Λειτουργίας του τουριστικού λιμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2160/1993. |
ε) Έχει την ευθύνη:
• | εφοδιασμού του λιμένα με όλα τα απαραίτητα τεχνικά μέσα και εξοπλισμό αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας από πετρελαιοειδή (πλωτά φράγματα, απορροφητικές - διασκορπιστικές ουσίες, κ.λ.π.), σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, που υποδεικνύονται από την οικεία Λιμενική Αρχή καθώς και εγκεκριμένο, συμβατό με το Τοπικό Σχέδιο της Λιμενικής Αρχής, Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης (Contingency Plan), που θα ακολουθείται κατά την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας, |
• | της κατασκευής δικτύου πυρόσβεσης το οποίο θα εγκριθεί από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία, βάσει της 10/2002 Πυροσβεστικής Διάταξης όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. |
Θ) Δημοσιοποίηση της απόφασης
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 08-08-2017
Οι Υπουργοί