Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
Απόφαση ΔΟΥ/3061/2016: Χαρακτηρισμός των κάτωθι οδικών τμημάτων: α) του οδικού τμήματος (ΑΒΓ) της κύριας χάραξης της Παραϊόνιας Οδού από την χιλιομετρική θέση 20+300 της μελέτης Μελέτη σύνδεσης Ιονίας Οδού με Αστακό μέχρι τον ισόπεδο κόμβο με την Επαρχιακή Οδό (3), β) του οδικού τμήματος (Β'Β) που αποτελεί παρακαμπτήρια οδό της νέας γέφυρας Αχελώου (Γουριά) από τον ισόπεδο κόμβο με την Επαρχιακή Οδό (39) μέχρι το σημείο συνάντησης με την κύρια χάραξη της Παραϊόνιας Οδού (προαναφερθέν οδικό τμήμα ΑΒΓ) ως τμημάτων του Πρωτεύοντος Επαρχιακού Οδικού Δικτύου του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, (ΦΕΚ 115/ΑΑΠ/2016), 30-06-2016.
Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Έχοντας υπόψη:
1. Το προεδρικό διάταγμα 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005) Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 4320/2015 (ΦΕΚ 90/Α/2015) και ισχύει.
2. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 109/2014 (ΦΕΚ 176/Α/2014) Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
3. Το νόμο 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.
4. Το νόμος 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης.
5. Την κοινή υπουργική απόφαση Δ16Α/04/773/1990 Περί εξαίρεσης διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.
6. Το νόμο 3155/1955 Περί κατασκευής και συντηρήσεως Οδών και τα εκτελεστικά του Διατάγματα.
7. Το από 09-08-1955 βασιλικό διάταγμα Περί Καθορισμού των Εθνικών Οδών κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955 και την Γ25871/963 απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων Περί αριθμήσεως των Εθνικών Οδών.
8. Το από 06-02-1956 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 47/Α/1956) Περί Καθορισμού των Επαρχιακών Οδών των Νομών του Κράτους κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955.
9. Το νόμο 1418/1984 Δημόσια Έργα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων και ειδικότερα την παράγραφο 3 του άρθρου 25.
10. Την εγκύκλιο 18/1999 με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΜΕΟ/ε/516/1999 Περί χαρακτηρισμού οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών σύμφωνα με το άρθρο 25, παράγραφος 3 του νόμου 1418/1984.
11. Το βασιλικό διάταγμα 465/1970 Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα με το προεδρικό διάταγμα 118/2006.
12. Το νόμο 653/1977 Περί υποχρεώσεως των παρόδιων ιδιοκτητών για την διάνοιξη Εθνικών Οδών κ.λ.π. όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μέχρι σήμερα και το προεδρικό διάταγμα 929/1979 Περί εκτελέσεως του άρθρου 1 του νόμου 653/1977.
13. Το προεδρικό διάταγμα 209/1998 Λήψη μέτρων για την ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας.
14. Την υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/ε/Ο/266/1995 (ΦΕΚ 293/Β/1995) Περί Ανακατάταξης Επαρχιακού Οδικού Δικτύου των Νομών της Χώρας.
15. Την υπουργική απόφαση οίκοθεν ΔΜΕΟ/ε/1308/1995 (ΦΕΚ 30/Β/1996) Κατάταξη Εθνικών Οδών περιφερειών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
16. Την ανάγκη χαρακτηρισμού της οδού που αναφέρεται στο θέμα, για να εναρμονίζονται οι ανάλογες νομοθετικές διατάξεις.
17. Το προεδρικό διάταγμα 70/2015, άρθρο 3 (ΦΕΚ 114/Α/2015) σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που είχε συγχωνευθεί σε Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ανασυνιστάται σε Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
18. Το προεδρικό διάταγμα 73/2015, (ΦΕΚ 116/Α/2015) Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.
Αφού είδαμε:
1. Την απόφαση οίκοθεν ΔΜΕΟ/328/2013 του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων χαρακτηρισμού του οδικού τμήματος της Παραϊόνιας Οδού Γέφυρα Γουριάς - Πλατυγυάλι ως Πρωτεύοντος Επαρχιακού Οδικού Δικτύου.
2. Το έγγραφο οίκοθεν 571/2014 της ΕΥΔΕ/ΟΣΥΕ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δια του οποίου ζητείται ο χαρακτηρισμός των εν θέματι οδικών τμημάτων.
3. Το έγγραφο ΔΜΕΟ/1583/2014 της ΔΜΕΟ στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για την προώθηση της προβλεπόμενης διαδικασίας.
4. Το έγγραφο 1710/ΚΕ/1660Γ/2014 της ΕΥΔΕ/ΟΣΥΕ προς τις αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες, οι οποίες καλούνται να επισπεύσουν τις ενέργειές τους για τη χορήγηση των απαραίτητων συμπληρωματικών στοιχείων.
5. Το έγγραφο ΚΓ/ΦΚΠΡ19.00/ΟΔ/ΠΑ3/ΟΙΚ/5890/2015 της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ προς τις αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες όπου παρέχονται τεχνικές λεπτομέρειες των υπόψη οδικών τμημάτων, γίνεται αναφορά σε όλη τη σχετική αλληλογραφία και ζητείται εκ νέου η μέριμνα για την αποστολή των δικαιολογητικών προκειμένου να προωθηθεί η διαδικασία χαρακτηρισμού.
6. Το έγγραφο οίκοθεν ΚΓ/ΦΚΠΡ19.00/ΟΔ/ΠΑ3/5915/2015 της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ προς τη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία, με το οποίο προτείνεται ο χαρακτηρισμός των συγκεκριμένων οδικών τμημάτων ως Πρωτευουσών Επαρχιακών Οδών και διαβιβάζονται χάρτης και Τεχνική Έκθεση.
7. Την από 04-08-2015 Τεχνική Έκθεση της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ με επαρκή ενημέρωση για τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των προς χαρακτηρισμό οδικών τμημάτων.
8. Το έγγραφο 196811/3610/2015 της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, η οποία εκφράζει την άποψη ότι τα ζητούμενα προς χαρακτηρισμό οδικά τμήματα θα πρέπει να ενταχθούν στο εθνικό οδικό δίκτυο.
9. Το απόσπασμα χάρτη Google όπου απεικονίζεται η Παραϊόνια Οδός από τον Κόμβο Πλατυγυαλίου μέχρι την Ιόνια Οδό και ειδικότερα τα εν θέματι οδικά τμήματα.
Και επειδή:
1. Τα οδικά τμήματα του θέματος δεν είναι χαρακτηρισμένα, αλλά έχουν τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά που αντιστοιχούν σε Επαρχιακή Οδό.
2. Το τμήμα ΑΒΓ αποτελεί τμήμα της Παραϊόνιας Οδού και συνέχεια του τμήματος Γέφυρα Γουριάς-Πλατυγυάλι που έχει ήδη χαρακτηριστεί ως Πρωτεύουσα Επαρχιακή Οδός.
3. Για το τμήμα ΑΒ υπάρχει εγκεκριμένη οριστική μελέτη οδοποιίας με την απόφαση ΔΜΕΟ/α/ο/3411/1998 του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων
4. Το οδικό τμήμα Β'ΒΓ είναι στο σύνολό του κατασκευασμένο και δόθηκε στην κυκλοφορία στις 27-01-2014, συμπεριλαμβανομένης και της σήραγγας Αγίου Ηλία που είχε ήδη ολοκληρωθεί από το 2009.
5. Η παρακαμπτήρια οδός Β'Β κατασκευάστηκε με σκοπό να εξυπηρετήσει τη σύνδεση του υπάρχοντος επαρχιακού δικτύου με το τμήμα ΒΓ της Παραϊόνιας, μέχρι την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων μελετών και έργων.
6. Μετά την ολοκλήρωσή των ως άνω μελετών και της κατασκευής των νέων οδικών τμημάτων ως τμημάτων της Παραϊόνιας Οδού θα επιτευχθεί η σύνδεση των λιμανιών του Αστακού και του Πλατυγυαλίου με την Ιόνια Οδό μέσω της νέας γέφυρας Γουριάς και της σήραγγας Αγίου Ηλία, παραλαμβάνοντας τοιουτοτρόπως σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής και αναβαθμίζοντας το επίπεδο οδικής ασφάλειας.
7. Έχει παρέλθει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στα ερωτήματα της ΔΟΥ για τις απόψεις τους. Το μεγαλύτερο μέρος του ζητούμενου προς χαρακτηρισμό οδικού τμήματος έχει ήδη κατασκευαστεί και δοθεί σε κυκλοφορία από ετών και πλέον καθίσταται άμεση η ανάγκη χαρακτηρισμού του, καθώς επείγει η διοικητική παραλαβή του έργου και η ανάληψη της αρμοδιότητας συντήρησης.
8. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 25 του νόμου 1418/1984 επιτρέπεται σε περίπτωση αμφιβολίας σχετικά με τον χαρακτηρισμό τμημάτων οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών λόγω παραλλαγών ή χρησιμοποίησης τους ως κλάδων κυκλοφοριακών κόμβων ή για άλλους ανάλογους λόγους ο καθορισμός να γίνεται με απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αποφασίζουμε:
Εντάσσουμε στο Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, τα κάτωθι οδικά τμήματα:
α) το οδικό τμήμα (ΑΒΓ) της κύριας χάραξης της Παραϊόνιας Οδού από την χιλιομετρική θέση 20+300 της μελέτης Μελέτη σύνδεσης Ιονίας Οδού με Αστακό μέχρι τον ισόπεδο κόμβο με την Επαρχιακή Οδό (3),
β) το οδικό τμήμα (Β'Β) που αποτελεί παρακαμπτήρια οδό της νέας γέφυρας Αχελώου (Γουριά) από τον ισόπεδο κόμβο με την Επαρχιακή Οδό (39) μέχρι το σημείο συνάντησης με την κύρια χάραξη της Παραϊόνιας Οδού (προαναφερθέν οδικό τμήμα ΑΒΓ), όπως ακριβώς απεικονίζονται στο συνημμένο χάρτη της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε υπόβαθρο ορθοφωτοχαρτών της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ανώνυμη εταιρεία.
Από τις διατάξεις της Απόφασης αυτής δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Η απόφαση αυτή και ο συνημμένος σε αυτή χάρτης, με τίτλο: Χαρακτηρισμός: α) Τμήματος της κύριας χάραξης της Παραϊόνιας Οδού (ΑΒΓ), β) Παρακαμπτηρίου τμήματος της Παραϊόνιας Οδού (Β'Β) ως Πρωτεύοντος Επαρχιακού Οδικού Δικτύου, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 01-06-2016
Ο Υπουργός