Απόφαση doy-4233/16

Απόφαση ΔΟΥ/4233/2016: Χαρακτηρισμός του οδικού τμήματος (ΑΓΒ) της Προσωρινής Παραλλαγής της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Κοζάνης-Πτολεμαΐδας στην περιοχή Ποντοκώμης, μήκους 4.590 m, από χιλιομετρική θέση 14+377 (χιλιομετρική θέση αρχής 0+000) μέχρι χιλιομετρική θέση 18+328 (χιλιομετρική θέση τέλους 4+590) της αυτής Εθνικής Οδού με αφετηρία χιλιομέτρησης την Κοζάνη, ως τμήματος του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΔΟΥ/4233/2016: Χαρακτηρισμός του οδικού τμήματος (ΑΓΒ) της Προσωρινής Παραλλαγής της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Κοζάνης-Πτολεμαΐδας στην περιοχή Ποντοκώμης, μήκους 4.590 m, από χιλιομετρική θέση 14+377 (χιλιομετρική θέση αρχής 0+000) μέχρι χιλιομετρική θέση 18+328 (χιλιομετρική θέση τέλους 4+590) της αυτής Εθνικής Οδού με αφετηρία χιλιομέτρησης την Κοζάνη, ως τμήματος του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου, (ΦΕΚ 164/ΑΑΠ/2016), 05-08-2016.

 

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Το προεδρικό διάταγμα 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005) Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 4320/2015 (ΦΕΚ 90/Α/2015) και ισχύει.

 

2. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 109/2014 (ΦΕΚ 176/Α/2014) Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

3. Το νόμο 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

4. Το νόμος 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης.

 

5. Την κοινή υπουργική απόφαση Δ16Α/04/773/1990 Περί εξαίρεσης διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.

 

6. Το νόμο 3155/1955 Περί κατασκευής και συντηρήσεως Οδών και τα εκτελεστικά του Διατάγματα.

 

7. Το από 09-08-1955 βασιλικό διάταγμα Περί Καθορισμού των Εθνικών Οδών κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955 και την Γ25871/963 απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων Περί αριθμήσεως των Εθνικών Οδών.

 

8. Το από 06-02-1956 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 47/Α/1956) Περί Καθορισμού των Επαρχιακών Οδών των Νομών του Κράτους κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955.

 

9. Το νόμο 1418/1984 Δημόσια Έργα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων και ειδικότερα την παράγραφο 3 του άρθρου 25.

 

10. Την εγκύκλιο 18/1999 με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΜΕΟ/ε/516/1999 Περί χαρακτηρισμού οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών σύμφωνα με το άρθρο 25, παράγραφος 3 του νόμου 1418/1984.

 

11. Το βασιλικό διάταγμα 465/1970 Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα με το προεδρικό διάταγμα 118/2006.

 

12. Το νόμο 653/1977 Περί υποχρεώσεως των παρόδιων ιδιοκτητών για την διάνοιξη Εθνικών Οδών κ.λ.π. όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μέχρι σήμερα και το προεδρικό διάταγμα 929/1979 Περί εκτελέσεως του άρθρου 1 του νόμου 653/1977.

 

13. Το προεδρικό διάταγμα 209/1998 Λήψη μέτρων για την ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας.

 

14. Την υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/ε/Ο/266/1995 (ΦΕΚ 293/Β/1995) Περί Ανακατάταξης Επαρχιακού Οδικού Δικτύου των Νομών της Χώρας.

 

15. Την υπουργική απόφαση οίκοθεν ΔΜΕΟ/ε/1308/1995 (ΦΕΚ 30/Β/1996) Κατάταξη Εθνικών Οδών περιφερειών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

 

16. Την ανάγκη χαρακτηρισμού των οδών που αναφέρονται στο θέμα, για να εναρμονίζονται οι ανάλογες νομοθετικές διατάξεις.

 

17. Το προεδρικό διάταγμα 70/2015, άρθρο 3 (ΦΕΚ 114/Α/2015) σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που είχε συγχωνευθεί σε Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ανασυνιστάται σε Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

18. Το προεδρικό διάταγμα 73/2015, (ΦΕΚ 116/Α/2015) Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.

 

Αφού είδαμε:

 

1. Την απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 200886/2012 και θέμα: Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του οδικού έργου της παραλλαγής (προσωρινής και οριστικής) της Παλαιάς Εθνικής Οδού Κοζάνης - Πτολεμαΐδας από τον Κόμβο Μαυροδενδρίου μέχρι τον κόμβο Προαστίου Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, λόγω επέκτασης των ορυχείων της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού.

 

2. Το πρακτικό 24/02-07-2013 Συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με την απόφαση 738/2013 όπου ομόφωνα γίνεται αποδεκτή η δωρεά της μελέτης που περιλαμβάνει την Προσωρινή και την Οριστική Παραλλαγή της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Κοζάνης-Πτολεμαΐδας λόγω επέκτασης των ορυχείων της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού.

 

3. Την απόφαση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με αριθμό πρωτοκόλλου 105475/4003/20-10-2014 και θέμα: Έγκριση της μελέτης Προσωρινή Παραλλαγή υφιστάμενης Εθνικής Οδού Κοζάνης- Πτολεμαΐδας στην περιοχή Ποντοκώμης λόγω επέκτασης ορυχείων της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού.

 

4. Το ΓΔ/ΟΡ/2450/24-10-2014 έγγραφο της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού προς την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας δια του οποίου ζητείται η έγκριση εκτέλεσης Δημόσιου Έργου που αφορά στην κατασκευή προσωρινής παραλλαγής τμήματος της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Κοζάνης- Πτολεμαΐδας στην περιοχή Ποντοκώμης, λόγω επέκτασης ορυχείου της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού.

 

5. Το πρακτικό 41/14-11-2014 Συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με την απόφαση 1918/14 όπου ομόφωνα εγκρίνεται η εκτέλεση του Δημόσιου Έργου με τίτλο: Προσωρινή Παραλλαγή της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Κοζάνης-Πτολεμαΐδας στην περιοχή Ποντοκώμης λόγω επέκτασης ορυχείων της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού.

 

6. Το έγγραφο ΓΔ/ΟΡ/556/2016 της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού προς τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας δια του οποίου ζητείται ο χαρακτηρισμός του εν θέματι οδικού τμήματος.

 

7. Το πρακτικό 7/15-03-2016 Συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας με την απόφαση 60/2016 όπου ομόφωνα γίνεται αποδεκτός ο χαρακτηρισμός της εν λόγω προσωρινής παραλλαγής ως Εθνικής οδού του Δευτερεύοντος Δικτύου και αναλαμβάνεται η ευθύνη συντήρησης αυτής.

 

8. Την από 28-03-2016 Τεχνική Έκθεση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με επαρκή αιτιολόγηση της ανάγκης κατασκευής της προσωρινής παραλλαγής και ενημέρωση για τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της.

 

9. Το έγγραφο οίκοθεν 39305/1192/2016 της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας δια του οποίου αποστέλλονται προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων / Γενική Γραμματεία Υποδομών / ΔΟΥ (α) όλα τα απαραίτητα συμπληρωματικά στοιχεία για την προώθηση της διαδικασίας χαρακτηρισμού της υπόψη προσωρινής παραλλαγής.

 

10. Το θεωρημένο απόσπασμα χάρτη Google της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας όπου απεικονίζονται η υφιστάμενη και η νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Κοζάνης-Πτολεμαΐδας στην εξεταζόμενη περιοχή, και επειδή:

 

1. Το οδικό τμήμα του θέματος δεν είναι χαρακτηρισμένο, αλλά έχει τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά που αντιστοιχούν σε Εθνική Οδό.

 

2. Το συγκεκριμένο τμήμα ΑΓΒ αποτελεί βελτιωμένη παραλλαγή της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Κοζάνης - Πτολεμαΐδας στην περιοχή Ποντοκώμης, με μήκος 4.590 m, με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10 m με ήπια μηκοτομή.

 

3. Η υλοποίηση της προσωρινής χάραξης κρίνεται επιβεβλημένη λόγω της επέκτασης των ορυχείων της Δημόσιας Επιχείρισης Ηλεκτρισμού και κατάληψης της επιφάνειας της αρχικής (παλαιάς) χάραξης της Εθνικής Οδού.

 

4. Κατά τη μελέτη του έργου ελήφθησαν υπόψη όλες οι σημαντικές παράμετροι που υπεισέρχονται στην κατασκευή του και προβλέπονται στην εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων όπως:

 

Η μικρότερη δυνατή όχληση του παρακείμενου οικισμού της Ποντοκώμης.
Η αποκατάσταση της ομαλής διεξαγωγής της κυκλοφορίας επί της Εθνικής Οδού Κοζάνης-Πτολεμαΐδας.
Το υφιστάμενο πυκνό δίκτυο γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας που εκκινούν από τον ΑΗΣ Καρδιάς.
Η αρμονική προσαρμογή στο ανάγλυφο της περιοχής με τη μικρότερη δυνατή αλλοίωση του περιβάλλοντος.

 

5. Ο χαρακτηρισμός του συγκεκριμένου νέου οδικού τμήματος επείγει αφού μετά την ολοκλήρωση κατασκευής του, την παράδοση του από τη Δημόσια Επιχείριση Ηλεκτρισμού και την παραλαβή του από την αρμόδια Υπηρεσία θα ακολουθήσει αμέσως η διαδικασία αποχαρακτηρισμού του αντίστοιχου παλαιού τμήματος.

 

6. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 25 του νόμου 1418/1984 επιτρέπεται σε περίπτωση αμφιβολίας σχετικά με τον χαρακτηρισμό τμημάτων οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών λόγω παραλλαγών ή χρησιμοποίησης τους ως κλάδων κυκλοφοριακών κόμβων ή για άλλους ανάλογους λόγους ο καθορισμός να γίνεται με απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αποφασίζουμε:

 

Εντάσσουμε στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας με αρίθμηση (3) το οδικό τμήμα ΑΓΒ της Προσωρινής Παραλλαγής της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (3) του Δευτερεύοντος Δικτύου Κοζάνη-Πτολεμαΐδα στην περιοχή Ποντοκώμης, μήκους 4.590 m, από χιλιομετρική θέση 14+377 (χιλιομετρική θέση αρχής 0+000) μέχρι χιλιομετρική θέση 18+328 (χιλιομετρική θέση τέλους 4+590) της αυτής Εθνικής Οδού με αφετηρία χιλιομέτρησης την Κοζάνη όπως ακριβώς απεικονίζεται στο συνημμένο χάρτη της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε υπόβαθρο ορθοφωτοχαρτών της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ανώνυμη εταιρεία.

 

Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

 

Η απόφαση αυτή και ο συνημμένος σε αυτή χάρτης, με τίτλο: Χαρακτηρισμός της Προσωρινής Παραλλαγής της Δευτερεύουσας Εθνικής οδού (3) Κοζάνης-Πτολεμαΐδας στην περιοχή Ποντοκώμης, ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

a.4233.16

 

Αθήνα, 21-07-2016

 

Ο Υπουργός

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.