Νόμος 3592/07 - Άρθρο 6

Άρθρο 6: Διαδικασία αδειοδότησης ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Η ίδρυση, εγκατάσταση και λειτουργία ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, που μεταδίδουν το πρόγραμμα τους με αναλογικό σήμα ελεύθερης λήψης επιτρέπεται μετά από άδεια του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού. Η συνέχιση της λειτουργίας των ήδη νομίμως λειτουργούντων ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, κατά τα αναφερόμενα στο εδάφιο α' της παραγράφου 7 του άρθρου 5, προϋποθέτει τη συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία και τη χορήγηση της σχετικής άδειας. Μέχρι την έκδοση της σχετικής άδειας, θεωρείται ότι λειτουργούν νομίμως στη γεωγραφική περιοχή που εκπέμπουν, εφόσον υποβάλουν υποψηφιότητα στη διαγωνιστική διαδικασία.

 

2. Οι άδειες των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών της παραγράφου 1 διακρίνονται σε εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας. Εθνικής εμβέλειας είναι οι σταθμοί που καλύπτουν την Επικράτεια, σύμφωνα με τη διάταξη του εδαφίου β' της παραγράφου 3 του άρθρου 11.

 

Περιφερειακής εμβέλειας είναι οι σταθμοί, που καλύπτουν το σύνολο μιας ευρύτερης γεωγραφικής περιφέρειας, σύμφωνα με τη διάταξη του εδαφίου β' της παραγράφου 3 του άρθρου 11.

 

3. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, καθορίζεται ο Χάρτης Συχνοτήτων αναλογικής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής. Ειδικότερα, καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές εκπομπής, που πρέπει να πληρούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας, συμπεριλαμβανομένης της Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης Ανώνυμη Εταιρεία, οι περιορισμοί εκπομπής στους οποίους υπόκεινται, τα επιτρεπτά κέντρα εκπομπής, η γεωγραφική περιοχή κάλυψης του κάθε κέντρου εκπομπής και διαμορφώνεται ο Χάρτης Συχνοτήτων, σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στη Διεθνή Σύμβαση Τηλεπικοινωνιών και τον προσαρτημένο σε αυτήν Κανονισμό Ραδιοεπικοινωνιών, καθώς και τις Διεθνείς Συμβάσεις εκχώρησης συχνοτήτων στους ανωτέρω τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς και η διαδικασία περιοδικού ελέγχου των ανωτέρω περιορισμών.

 

Κριτήριο για τη διαμόρφωση του Χάρτη Συχνοτήτων αποτελεί ο καθορισμός των ελάχιστων διαύλων τηλεοπτικών συχνοτήτων που απαιτούνται για τη γεωγραφική κάλυψη, την οποία υποχρεούται να διασφαλίζει κάθε σταθμός. Η δικτύωση μεταξύ τηλεοπτικών πομπών δεν επιτρέπεται να γίνεται με χρήση διαύλων συχνοτήτων που έχουν χορηγηθεί για την εκπομπή τηλεοπτικού σήματος. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την επίτευξη της πληρέστερης γεωγραφικής κάλυψης της περιοχής, για την οποία χορηγείται η άδεια.

 

Εάν η συμμόρφωση σε διεθνείς κανόνες επιβάλλει την τροποποίηση του Χάρτη Συχνοτήτων, ο αδειούχος υποχρεούται να αποδεχθεί το δίαυλο ή τους διαύλους συχνοτήτων και τις τεχνικές προδιαγραφές, που θα προβλεφθούν με την τροποποίηση αυτή και να εκπέμψει εντός του χρονικού διαστήματος και στο δίαυλο ή τους διαύλους συχνοτήτων, που θα καθοριστούν από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, υπό τις νέες προδιαγραφές.

 

Τα κεραιοσυστήματα των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών μπορούν να τοποθετούνται σε κοινό σύστημα στήριξης, εφόσον τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας και είναι τεχνικώς εφικτό, σύμφωνα με τους εκάστοτε ισχύοντες Κανονισμούς της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

 

4. Με απόφαση του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθορίζονται ο αριθμός των αδειών που θα προκηρυχθούν, η εμβέλεια τους (εθνική ή περιφερειακή), το είδος του προγράμματος τους σε ενημερωτικό (γενικού ή θεματικού περιεχομένου) ή μη ενημερωτικό, καθώς και το ειδικότερο θεματικό περιεχόμενο τους, σε περίπτωση πρόβλεψης αδειοδότησης ενημερωτικών σταθμών θεματικού περιεχομένου ή μη ενημερωτικών.

 

5. Η χρονική διάρκεια ισχύος των αδειών είναι έξι (6) έτη από την ημερομηνία εκδόσεως τους, με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 11. Οι άδειες ανανεώνονται για μία μόνο φορά, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 12.

 

6. Η διαγωνιστική διαδικασία διεξάγεται με την έκδοση σχετικής προκήρυξης από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 10.

 

7. Οι υποψήφιοι για τη χορήγηση άδειας τηλεοπτικού σταθμού υποχρεούνται να δηλώσουν με την υποψηφιότητα τους την εμβέλεια, για την οποία ζητούν να τους χορηγηθεί άδεια (εθνική ή περιφερειακή), το είδος προγράμματος (ενημερωτικού ή μη περιεχομένου) και το ειδικότερο θεματικό περιεχόμενο του σταθμού, σε περίπτωση υποβολής υποψηφιότητας για χορήγηση άδειας ενημερωτικού σταθμού θεματικού περιεχομένου ή μη ενημερωτικού, καθώς και το δίαυλο συχνοτήτων που επιθυμούν να εκπέμψουν.

 

8. Δικαίωμα συμμετοχής στη διαγωνιστική διαδικασία έχουν:

 

α) Ανώνυμες ή υπό σύσταση ανώνυμες εταιρίες της ημεδαπής ή αλλοδαπής, οι οποίες θα δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο χώρο των μέσων ενημέρωσης.

 

Σε περίπτωση υποβολής υποψηφιότητας από υπό σύσταση ανώνυμη εταιρία, πρέπει, πριν την υποβολή υποψηφιότητας, να έχει καταρτιστεί η εταιρική σύμβαση με τον προβλεπόμενο στην οικεία νομοθεσία τύπο και να κατατεθεί στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης με την υποβολή υποψηφιότητας. Η διαδικασία σύστασης πρέπει να ολοκληρωθεί και να κατατεθούν στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης τα σχετικά αποδεικτικά έγγραφα, μετά την ανάδειξη τους ως αδειούχων, εντός της προθεσμίας που θα καθοριστεί με την Προκήρυξη.

 

β) Οι επιχειρήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με ειδικό σκοπό τη λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού, κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με τη μορφή ανώνυμης εταιρίας, και έδρα εντός της γεωγραφικής περιοχής, για την οποία έχουν προκηρυχθεί οι αντίστοιχες άδειες. Για τη σύσταση, οργάνωση και λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών εφαρμόζονται οι διατάξεις του κωδικοποιημένου νόμου [Ν] 2190/1920, όπως ισχύει, τηρουμένων των διατάξεων του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα.

 

γ) Κοινοπραξίες, υπό σύσταση κοινοπραξίες ή ενώσεις προσώπων, τα μέλη των οποίων έχουν τη μορφή της ανώνυμης εταιρίας. Το κοινοπρακτικό έγγραφο κατατίθεται με την υποβολή της υποψηφιότητας. Εφόσον χορηγηθεί άδεια τηλεοπτικού σταθμού σε κοινοπραξία, υπό σύσταση κοινοπραξία ή ένωση προσώπων, τα μέλη της οφείλουν, μετά την ανάδειξη της ως αδειούχου, να συστήσουν ανώνυμη εταιρία και να καταθέσουν τα σχετικά έγγραφα, εντός προθεσμίας που θα καθοριστεί με την Προκήρυξη. Μέτοχοι της συσταθησόμενης ανώνυμης εταιρίας μπορούν να είναι μόνο όσοι συμμετείχαν στην υποψηφιότητα.

 

δ) Δεκτές γίνονται υποψηφιότητες και από υπό συγχώνευση ανώνυμες εταιρίες που λειτουργούν νομίμως τηλεοπτικό σταθμό, κατά τα αναφερόμενα στο εδάφιο α' της παραγράφου 7 του άρθρου 5, εφόσον πριν τη δημοσίευση της Προκήρυξης έχει λάβει χώρα έναρξη της διαδικασίας συγχώνευσης. Ως έναρξη της διαδικασίας συγχώνευσης νοείται στην περίπτωση αυτή η ολοκλήρωση όλων των προβλεπομένων από την κείμενη νομοθεσία διατυπώσεων, πλην της έκδοσης των σχετικών αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων των υπό συγχώνευση εταιριών. Εφόσον χορηγηθεί άδεια τηλεοπτικού σταθμού σε υποψηφιότητα υπό συγχώνευση εταιριών, τα μέλη της οφείλουν, μετά την ανάδειξη της ως αδειούχου, να συγχωνευθούν και να καταθέσουν τα σχετικά έγγραφα εντός προθεσμίας που θα καθοριστεί με την Προκήρυξη. Μέτοχοι της προερχομένης από τη συγχώνευση εταιρίας μπορούν να είναι μόνον όσοι συμμετείχαν στην υποψηφιότητα.

 

Σε περίπτωση που η προθεσμία, η οποία τάσσεται με την Προκήρυξη για την ολοκλήρωση της σύστασης του νομικού προσώπου παρέλθει άπρακτη, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης δύναται να αναδείξει αδειούχο τον αμέσως επόμενο υποψήφιο κατά τη σειρά του πίνακα κατάταξης και βαθμολογίας. Ειδικώς, στην περίπτωση που αναδεικνύεται αδειούχος υποψηφιότητα υπό συγχώνευση εταιριών, οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην κατά τα ως άνω υποψηφιότητα, εφόσον λειτουργούν νομίμως τηλεοπτικό σταθμό, κατά τα αναφερόμενα στο εδάφιο α' της παραγράφου 7 του άρθρου 5, συνεχίζουν να εκπέμπουν το πρόγραμμα ενός από τους τηλεοπτικούς σταθμούς των υπό συγχώνευση εταιριών με τις ίδιες προϋποθέσεις που αυτός λειτουργούσε και τα ίδια κεραιοσυστήματα και πομπούς μέχρι την παρέλευση άπρακτης της ανωτέρω προθεσμίας του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης και σε δίαυλο συχνοτήτων που του υποδεικνύει το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης Με την υποψηφιότητα τους οι υπό συγχώνευση εταιρίες δηλώνουν τον τηλεοπτικό σταθμό μίας εξ αυτών που θα συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι την παρέλευση άπρακτης της κατά τα ως άνω προθεσμίας του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί των άλλων από τις υπό συγχώνευση εταιρίες παύουν να λειτουργούν με τη δημοσίευση από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης του πίνακα κατάταξης και βαθμολογίας.

 

9.α) Το ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο των υποψηφίων καθορίζεται στο ποσό των δώδεκα εκατομμυρίων (12.000.000,00) ευρώ για τη χορήγηση άδειας ενημερωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου, στο ποσό των οκτώ εκατομμυρίων (8.000.000,00) ευρώ για τη χορήγηση άδειας ενημερωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας θεματικού περιεχομένου και στο ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000,00) ευρώ για τη χορήγηση άδειας μη ενημερωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθορίζεται το ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο των υποψηφίων για τη χορήγηση άδειας σταθμών περιφερειακής εμβέλειας, ανάλογα με τον πληθυσμό της συγκεκριμένης περιφέρειας, με βάση τα στοιχεία της τελευταίας απογραφής. Με όμοιες αποφάσεις μπορεί να αναπροσαρμόζονται τα ανωτέρω ποσά για την ανανέωση της άδειας λειτουργίας των σταθμών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας.

 

β) Τα ίδια κεφάλαια δεν μπορούν να υπολείπονται του κατά τα ως άνω ελαχίστου καταβεβλημένου κεφαλαίου.

 

γ) Οι υποψήφιοι των οποίων το καταβεβλημένο κεφάλαιο, στο σύνολο του ή μερικώς, δεν αντιστοιχεί στο ελάχιστο απαιτούμενο κατά τα ως άνω κεφάλαιο ή τα ίδια κεφάλαια υπολείπονται του ελαχίστου καταβεβλημένου κεφαλαίου, υποχρεούνται να προσκομίσουν με την υποψηφιότητα τους εγγυητική επιστολή για το συνολικό ή το υπολειπόμενο ποσό, η οποία προέρχεται από αναγνωρισμένο τραπεζικό ή πιστωτικό ίδρυμα ή άλλο νομικό πρόσωπο, που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και έχει το δικαίωμα έκδοσης εγγυητικών επιστολών, σύμφωνα με τη νομοθεσία των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Η εγγυητική επιστολή συντάσσεται στα ελληνικά ή συνοδεύεται από επίσημη μετάφραση της. Η ως άνω εγγυητική επιστολή ισχύει για το χρονικό διάστημα από την υποβολή της υποψηφιότητας μέχρι την επιστροφή της στον υποψήφιο. Ο αδειούχος πρέπει να προβεί στην κάλυψη του συνολικού ή του υπολειπόμενου ποσού, εντός χρονικού διαστήματος που θα καθοριστεί με την άδεια. Σε αντίθετη περίπτωση, καταπίπτει υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου η εγγυητική του επιστολή και ανακαλείται η χορηγηθείσα άδεια. Η ανωτέρω εγγυητική επιστολή επιστρέφεται σε περίπτωση που δεν χορηγηθεί στον υποψήφιο η σχετική άδεια.

 

10. Οι ιδιοκτήτες, τα μέλη οργάνων διοίκησης, οι νόμιμοι εκπρόσωποι ή οι διαχειριστές των επιχειρήσεων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που λειτουργούν στην ημεδαπή πρέπει να μην έχουν καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για δωροδοκία, απάτη ή νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, κατά την έννοια του άρθρου 45 παράγραφος 1 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, όπως ισχύει.

 

11. Ο υποψήφιος και οι δέκα (10) μεγαλύτεροι μέτοχοι ή κάτοχοι δικαιωμάτων ψήφου του υποψηφίου, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της περίπτωσης i του εδαφίου α' της παραγράφου 3 του άρθρου 5,υπόκεινται σε έλεγχο για τη διαφάνεια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των επιχειρήσεων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που λειτουργούν στην ημεδαπή, εφόσον αυτοί αποκτούν εισόδημα στην ημεδαπή. Οι εν λόγω μέτοχοι πρέπει να είναι πραγματικοί κύριοι των οικονομικών μέσων που διατέθηκαν για το χρονικό διάστημα συμμετοχής τους στον υποψήφιο, συμπεριλαμβανομένων και των δανείων που αποκτήθηκαν από αναγνωρισμένους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. Τα οικονομικά μέσα που διέθεσαν οι μέτοχοι για τη συμμετοχή τους στο κεφάλαιο του υποψηφίου δεν επιτρέπεται να αποτελούν προϊόν εγκληματικής δραστηριότητας, κατά την έννοια της προηγούμενης παραγράφου, που διαπιστώνεται με δικαστική απόφαση που έχει ισχύ δεδικασμένου, όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 παράγραφος 4 του νόμου 3414/2005.

 

12. Οι αδειούχοι οφείλουν να διαθέτουν επαρκή εξοπλισμό για την εξασφάλιση υψηλής τεχνικής ποιότητας των μεταδιδόμενων προγραμμάτων και η διακίνηση του τηλεοπτικού σήματος θα πρέπει να γίνεται σε μορφή σειριακού ψηφιακού σχήματος (format), σύμφωνα με το ισχύον πρότυπο CCIR 601 (4:2:2:2) ή οποιοδήποτε μεταγενέστερο διεθνές πρότυπο επικρατήσει.

 

Για το σύνολο του εγκατεστημένου εξοπλισμού πρέπει να τηρούνται οι εκάστοτε ισχύοντες κανονισμοί ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας της ITU και οι σχετικοί κανόνες ασφαλείας προσωπικού.

 

13. α) Η διάρκεια του προγράμματος πρέπει να καλύπτει:

 

i) το σύνολο του εικοσιτετραώρου για τους ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου,

 

ii) τουλάχιστον δεκαοκτώ ώρες ημερησίως για τους ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς περιφερειακής εμβέλειας γενικού περιεχομένου,

 

iii) τουλάχιστον δώδεκα ώρες ημερησίως για τους εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς θεματικού περιεχομένου ή τους μη ενημερωτικούς.

 

Η κύρια γλώσσα μετάδοσης ή υποτιτλισμού είναι η ελληνική.

 

β) Το ελάχιστο περιεχόμενο του προγράμματος ενημερωτικού σταθμού, γενικού περιεχομένου, εθνικής εμβέλειας πρέπει να περιλαμβάνει:

 

i) καθημερινά τακτά πρωτότυπα δελτία ειδήσεων, συνολικής ημερήσιας διάρκειας μίας τουλάχιστον ώρας,

 

ii) εκπομπές λόγου, τέχνης, πολιτισμού και θεάτρου τουλάχιστον είκοσι ωρών ετησίως, καθώς και τουλάχιστον τέσσερις από τις ακόλουθες κατηγορίες: εκπομπές ενημερωτικές, ποικίλης ύλης, ελαφρός ψυχαγωγίας (τηλεπαιχνίδια, θεάματα, εκδηλώσεις κλπ.), ελληνικές σειρές, ξένες σειρές, παιδικές εκπομπές, ντοκιμαντέρ, εκπομπές αθλητικού περιεχομένου, συνολικής ετήσιας διάρκειας καθεμιάς εξ αυτών τουλάχιστον δέκα ωρών.

 

γ) Το ελάχιστο περιεχόμενο του προγράμματος ενημερωτικού σταθμού, γενικού περιεχομένου, περιφερειακής εμβέλειας, περιλαμβάνει:

 

i) καθημερινά τακτά πρωτότυπα δελτία ειδήσεων ημερησίως, συνολικής ημερήσιας διάρκειας μίας τουλάχιστον ώρας, εκ της οποίας ποσοστό τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%) αφορά σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος, ισομερώς κατανεμημένο μεταξύ των νομών της περιφέρειας που καλύπτει ο σταθμός,

 

ii) τις αναφερόμενες στην περίπτωση ii του εδαφίου β' κατηγορίες εκπομπών, εκ των οποίων τουλάχιστον είκοσι ώρες εβδομαδιαίως αφορούν σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος ισομερώς κατανεμημένες μεταξύ των νομών της περιφέρειας που καλύπτει ο σταθμός.

 

δ) Το ελάχιστο περιεχόμενο του προγράμματος ενημερωτικού ή μη σταθμού, θεματικού περιεχομένου, εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας, περιλαμβάνει θεματολογία του ειδικού προσανατολισμού του σταθμού.

 

ε) Η μετάδοση δελτίων ειδήσεων στη νοηματική γλώσσα, με ταυτόχρονη αναγραφή υποτίτλων, διάρκειας τουλάχιστον επτά (7) λεπτών της ώρας μεταξύ των ωρών 17.00 έως 23.00 είναι υποχρεωτική για τους ενημερωτικούς σταθμούς. Οι παρουσιαστές της ελληνικής νοηματικής γλώσσας επιλέγονται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς μετά από πρόταση της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος. Οι παραπάνω ελάχιστες υποχρεώσεις δεν εμποδίζουν τους τηλεοπτικούς σταθμούς και ιδίως την Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία στην ανάληψη πρόσθετων πρωτοβουλιών προς εξυπηρέτηση των κωφών ατόμων.

 

στ) Τουλάχιστον τέσσερις ώρες την εβδομάδα από τις αναφερόμενες στην περίπτωση ii του εδαφίου β' κατηγορίες εκπομπών μεταδίδονται υποχρεωτικά με ταυτόχρονη αναγραφή υποτίτλων στην ελληνική γλώσσα από τους ενημερωτικούς σταθμούς γενικού περιεχομένου και τους μη ενημερωτικούς, εφόσον εντάσσονται στον ειδικό προσανατολισμό τους.

 

14. α) Οι αδειούχοι οφείλουν να απασχολούν, ανάλογα με το είδος του τηλεοπτικού σταθμού (ενημερωτικού, γενικού ή θεματικού περιεχομένου, ή μη ενημερωτικού) και την κατηγορία της εμβέλειας (εθνικής ή περιφερειακής), για τον οποίο έχουν λάβει άδεια, συγκεκριμένο ετήσιο μέσο όρο προσωπικού πλήρους απασχόλησης, σε θέσεις δημοσιογράφων, τεχνικού προσωπικού, εφόσον προβλέπεται να κατέχει σχετική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, και διοικητικού προσωπικού, με σύμβαση εργασίας, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην οικεία εργατική και κοινωνική και ασφαλιστική νομοθεσία.

 

β) Το προσωπικό των αδειούχων εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα πρέπει να απαρτίζεται, κατά μέσο όρο ετησίως, τουλάχιστον από διακόσια (200) άτομα.

 

Το προσωπικό των αδειούχων εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού χαρακτήρα πρέπει να απαρτίζεται, κατά μέσο όρο ετησίως, τουλάχιστον από δεκαπέντε (15) άτομα.

 

Το προσωπικό των αδειούχων περιφερειακής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα πρέπει να απαρτίζεται, κατά μέσο όρο ετησίως, τουλάχιστον από δεκαπέντε (15) άτομα.

 

Το προσωπικό των αδειούχων περιφερειακής εμβέλειας μη ενημερωτικού χαρακτήρα πρέπει να απαρτίζεται, κατά μέσο όρο ετησίως, τουλάχιστον από δεκαπέντε (15) άτομα.

 

γ) Για τον υπολογισμό του μέσου όρου των εργαζομένων, κατά τα αναφερόμενα στις προηγούμενες περιπτώσεις, λαμβάνονται υπόψη οι εργαζόμενοι που απασχολούνται είκοσι τουλάχιστον ημέρες τον αντίστοιχο υπολογιζόμενο μήνα.

 

δ) Σε περίπτωση που υποψήφιος δεν απασχολεί τον, κατά τα ως άνω, οριζόμενο ελάχιστο αριθμό προσωπικού, κατά το χρόνο υποβολής της υποψηφιότητας του, καταθέτει υπεύθυνη δήλωση με την οποία βεβαιώνει ότι, εντός χρονικού διαστήματος ενός έτους από τη χορήγηση της άδειας, θα απασχολεί τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό προσωπικού. Το ανωτέρω χρονικό διάστημα επιμηκύνεται κατά έξι (6) μήνες, ειδικώς για το προσωπικό των αδειούχων τηλεοπτικών σταθμών περιφερειακής εμβέλειας, ενημερωτικού ή μη χαρακτήρα.

 

15. Οι αδειούχοι πρέπει να καταβάλουν κατά τη χορήγηση της άδειας οικονομικό αντάλλαγμα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χρήση ορισμένου ή ορισμένων διαύλων συχνοτήτων, μέσω επίγειων πομπών, που παραχωρούνται στους σταθμούς. Το οικονομικό αντάλλαγμα περιέρχεται στο Ελληνικό Δημόσιο υπέρ του Κρατικού Προϋπολογισμού και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων. Για τους ενημερωτικούς σταθμούς γενικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας το αντάλλαγμα αυτό καθορίζεται ετησίως σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) επί των ακαθαρίστων εσόδων του σταθμού με ελάχιστο όριο το ποσό του ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ ετησίως.

 

Για τους ενημερωτικούς σταθμούς θεματικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας το αντάλλαγμα αυτό καθορίζεται ετησίως σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) επί των ακαθαρίστων εσόδων του σταθμού με ελάχιστο όριο το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ ετησίως.

 

Για τους μη ενημερωτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας το αντάλλαγμα αυτό καθορίζεται ετησίως σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) επί των ακαθαρίστων εσόδων του σταθμού με ελάχιστο όριο το ποσό των διακοσίων πενήντα χιλιάδων (250.000) ευρώ ετησίως.

 

Κατά τη χορήγηση της άδειας οι ανωτέρω τηλεοπτικοί σταθμοί καταβάλλουν αντιστοίχως τα ανωτέρω ελάχιστα ποσά, τα οποία στο τέλος του πρώτου έτους λειτουργίας τους συνυπολογίζονται για τον καθορισμό των οφειλόμενων κατά τα ως άνω ποσών του έτους αυτού.

 

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθώς και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθορίζονται ετησίως το ακριβές ποσό του οικονομικού ανταλλάγματος για τους σταθμούς περιφερειακής εμβέλειας ενημερωτικούς και μη, αναλόγως του πληθυσμού της γεωγραφικής περιοχής, στην οποία εκπέμπουν, το οποίο περιέρχεται στο Ελληνικό

 

Δημόσιο υπέρ του Κρατικού Προϋπολογισμού και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Εσόδων, η διαδικασία καταβολής του τόσο για τους εθνικής όσο και για τους περιφερειακής εμβέλειας σταθμούς, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας. Με όμοια απόφαση αναπροσαρμόζονται τα ανωτέρω ποσά, σε περίπτωση ανανέωσης της άδειας. Για την εξασφάλιση του συνολικού ποσού του οικονομικού ανταλλάγματος, οι υποψήφιοι θα καταθέσουν, κατά την υποβολή της υποψηφιότητας, ισόποση εγγυητική επιστολή. Το ποσό της ως άνω εγγυητικής επιστολής θα απομειώνεται κατά το μέρος του οικονομικού ανταλλάγματος, που θα καταβάλλεται από τον αδειούχο τηλεοπτικό σταθμό. Σε περίπτωση μη χορήγησης της άδειας η εγγυητική επιστολή επιστρέφεται. Η εγγυητική επιστολή καταπίπτει, ολικώς ή μερικώς, σε περίπτωση που ο αδειούχος δεν καταβάλει κατά τα ως άνω το αντάλλαγμα. Για τον τρόπο έκδοσης της εγγυητικής επιστολής εφαρμόζεται η διάταξη του εδαφίου γ' της παραγράφου 9.

 

16. Ο υποψήφιος δεν πρέπει να τελεί υπό πτώχευση ή πτωχευτικό συμβιβασμό ή παύση εργασιών, υπό εκκαθάριση και υπό αναγκαστική διαχείριση. Δεν θα πρέπει να έχει κινηθεί εναντίον του διαδικασία κήρυξης σε πτώχευση και κήρυξης σε αναγκαστική διαχείριση, καθώς και να μην έχει κατατεθεί εναντίον του αίτηση για διορισμό ή αντικατάσταση εκκαθαριστή ή συν-εκκαθαριστή.

 

17. Ο υποψήφιος πρέπει να είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερος.

 

18. Οι υποψήφιοι, με τη συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία, αποδέχονται ανεπιφύλακτα όλους τους όρους της Προκήρυξης και δηλώνουν ότι αποδέχονται όλους τους όρους της άδειας.

 

19. Οι υποψήφιοι για άδεια εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας οφείλουν να καταβάλουν για την εξέταση της υποψηφιότητας τους παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο θα καθοριστεί με την Προκήρυξη. Υποψηφιότητα, που δεν συνοδεύεται από το αντίστοιχο τριπλότυπο καταβολής στο Δημόσιο Ταμείο, δεν γίνεται δεκτή. Από την ως άνω υποχρέωση απαλλάσσονται οι υποψήφιοι οι οποίοι είχαν συμμετάσχει στις διαγωνιστικές διαδικασίες που προκηρύχθηκαν με βάση το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 234/2003 (ΦΕΚ 210/Α/2003).

 

20. Με την Προκήρυξη καθορίζονται τα αναγκαία δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν οι υποψήφιοι, κατά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας αδειοδότησης, για την απόδειξη της συνδρομής των προϋποθέσεων συμμετοχής τους στη διαγωνιστική διαδικασία αδειοδότησης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο εκτός της παραγράφου 3 εδάφιο Ζ' καταργήθηκε με το άρθρο 40 του νόμου 4487/2017 (ΦΕΚ 116/Α/2017).

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.