Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο | | | Νέοι χρήστες | Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο. | Δημιουργία νέου λογαριασμού | | |
1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης είναι η γενική εποπτεία και διαχείριση του συστήματος της τυπικής και μη τυπικής γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων, η εποπτεία και διαχείριση της αρχικής και συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η αδειοδότηση και ο έλεγχος των Ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ι.Ε.Κ.) και των Κολεγίων.
2. Η Διεύθυνση Διά Βίου Μάθησης συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:
α) Τμήμα Α' Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Επαγγελματικής Κατάρτισης.
β) Τμήμα Β' Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
γ) Τμήμα Γ' Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Διά Βίου Μάθησης.
δ) Τμήμα Δ' Εποπτείας και Αδειοδότησης Φορέων Διά Βίου Μάθησης.
ε) Τμήμα Ε' Κολεγίων,
στ) Τμήμα Στ' Εκπαίδευσης και Κατάρτισης σε Καταστήματα Κράτησης,
ζ) Τμήμα Ζ' Ελληνομάθειας και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων.
3. Το Τμήμα Α' Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι αρμόδιο για:
α) τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν:
α)α) στην οργάνωση, τη λειτουργία και εποπτεία των δομών επαγγελματικής κατάρτισης, όπως είναι τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) και οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ),
β)β) στο περιεχόμενο και τις μεθόδους της Επαγγελματικής Κατάρτισης των ΣΕΚ, των ΙΕΚ και των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης,
γ)γ) στον καθορισμό των εκπαιδευτικών προδιαγραφών των προγραμμάτων των ΙΕΚ αρμοδιότητας άλλων Υπουργείων ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου,
δ)δ) στις ειδικότητες και τα προγράμματα των μαθημάτων κατάρτισης (ωρολόγια και αναλυτικά) και των εργαστηριακών ασκήσεων,
ε)ε) στο εκπαιδευτικό υλικό,
στ)στ) στη μορφή, τη διάρκεια και τους όρους πρακτικής άσκησης,
ζ)ζ) στην έναρξη και τη λήξη των εκπαιδευτικών εξαμήνων,
η)η) στη διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών των εκπαιδευτικών δομών των προηγούμενων περιπτώσεων, συμπεριλαμβανομένων και των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης αρμοδιότητας άλλων Υπουργείων ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου,
θ)θ) στην αξιολόγηση της παρεχόμενης μη τυπικής επαγγελματικής κατάρτισης από τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης,
β) τη διαχείριση του Εθνικού Συστήματος Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση (ΕΣΣΕΕΚΑ) και ειδικότερα τη διαχείριση των συστημάτων αρχικής και συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και τη σύνδεση των συστημάτων αυτών με τα υπόλοιπα συστήματα του Εθνικού Συστήματος Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση,
γ) τη διαχείριση και εποπτεία του συστήματος της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΑΕΚ),
δ) την οριοθέτηση της αρχικής και της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και την εναρμόνιση και σύνδεσή τους,
ε) τη σύνταξη σχεδίων αποφάσεων που αφορούν στον καθορισμό συστημάτων κινήτρων για τη συμμετοχή εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα στη συνεχιζόμενη κατάρτιση και την εποπτεία εφαρμογής του,
στ) την κατάρτιση εισηγήσεων σχετικά με τον σχεδιασμό δράσεων για τη συμμετοχή ευάλωτων κοινωνικά ομάδων σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης,
ζ) τη διερεύνηση των αναγκών κατάρτισης σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας,
η) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.
4. Το Τμήμα Β' Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων είναι αρμόδιο για:
α) τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στα θέματα σπουδών και οργάνωσης των δομών της εκπαίδευσης ανηλίκων και ιδίως:
α)α) στη διαμόρφωση, και την εποπτεία εφαρμογής του εκπαιδευτικού πλαισίου Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στις δομές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, δημοσίων ή ιδιωτικών, που δεν ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως είναι τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) και τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης,
β)β) στην οργάνωση, τη λειτουργία και την εποπτεία των Σχολών Γονέων,
γ)γ) στη διαμόρφωση και την εποπτεία εφαρμογής του Οδηγού Σχεδιασμού Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης των Δήμων,
δ)δ) στην υποστήριξη των Δήμων για την αποτελεσματική εφαρμογή των προτύπων και μέσων προώθησης Διά Βίου Μάθησης (ΔΒΜ),
ε)ε) στην προσαρμογή των οργανωτικών δομών των Δήμων στην άσκηση αρμοδιοτήτων Διά Βίου Μάθησης με τη δημιουργία Κέντρων Διά Βίου Μάθησης,
στ)στ) στις προγραμματικές συμβάσεις με τους Δήμους για την ανάθεση της λειτουργίας και της διαχείρισης των τοπικών δομών και των προγραμμάτων γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων,
ζ)ζ) στο ρόλο και τη συμμετοχή των Σχολικών Συμβουλίων, των Σχολικών Επιτροπών και των Συλλόγων Γονέων στις διαδικασίες εκπόνησης των Τοπικών Προγραμμάτων υποστήριξης της εκπαίδευσης και Διά Βίου Μάθησης, και στη λειτουργία και την οργάνωση των Σχολών Γονέων,
η)η) στην αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στη γενική τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση ενηλίκων,
β) τη σύνταξη εισηγήσεων για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης, που αφορούν στον πληθυσμό της χώρας, καθώς και τη διαχείριση δράσεων που στοχεύουν στη συμμετοχή ευάλωτων κοινωνικών ομάδων σε προγράμματα γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων,
γ) την εποπτεία του Συστήματος Μη Τυπικής Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων,
δ) την εκπαίδευση των μελών εθελοντικών ομάδων πολιτικής προστασίας στο πλαίσιο του εθνικού προγράμματος διαχείρισης κινδύνων και κρίσεων,
ε) τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών αναγκών των ενηλίκων σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας,
ζ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.
5. Το Τμήμα Γ' Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Διά Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο για:
α) τη στελέχωση των ΣΔΕ, των ΔΙΕΚ και των ΚΔΒΜ και την υπηρεσιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των μονάδων της Διά Βίου Μάθησης,
β) τη ρύθμιση κάθε θέματος που αφορά στην εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτών ενηλίκων και στελεχών των δομών Διά Βίου Μάθησης,
γ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.
6. Το Τμήμα Δ' Εποπτείας και Αδειοδότησης Φορέων Διά Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο για:
α) τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν:
α)α) στην οργάνωση, τον έλεγχο και τον συντονισμό των φορέων του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου Μάθησης,
β)β) στις άδειες ίδρυσης και λειτουργίας των φορέων παροχής υπηρεσιών δια βίου μάθησης,
γ)γ) στην εποπτεία της λειτουργίας των ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών δια βίου μάθησης και μη τυπικής εκπαίδευσης,
δ)δ) στη συγκρότηση επιτροπών ελέγχου των ιδιωτικών Ι.Ε.Κ., Σ.Ε.Κ. και Κέντρων Διά Βίου Μάθησης,
ε)ε) στη σύσταση των συλλογικών οργάνων διά βίου μάθησης και ειδικότερα του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και σύνδεσης με την απασχόληση, της Διαρκούς Διάσκεψης Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Επιτροπής Παρακολούθησης του Εθνικού Προγράμματος Διά Βίου Μάθησης,
β) για τον συντονισμό της ανά τριετία εξωτερικής αξιολόγησης του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου Μάθησης, με τη συμμετοχή και εμπειρογνωμόνων ευρωπαϊκών ή διεθνών οργανισμών,
γ) την σύνταξη σχεδίων προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ φορέων του δικτύου για την εκχώρηση αρμοδιοτήτων του Υπουργείου ή και φορέων διοίκησης του Δικτύου Διά Βίου Μάθησης,
δ) την τήρηση και διαχείριση του Μητρώου φορέων Διά Βίου μάθησης και την παροχή σχετικών υπηρεσιών προς τον πολίτη,
ε) τον καθορισμό των δικαιολογητικών:
α)α) για τη χορήγηση, τροποποίηση και την επικαιροποίηση άδειας Ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης 15, της υποπαραγράφου Θ3, της παραγράφου Θ, του πρώτου άρθρου, του νόμου 4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α/2012), όπως ισχύει, και
β)β) για τη μεταβίβαση άδειας Ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης, σύμφωνα με τη διάταξη της περίπτωσης 6, της υποπαραγράφου Θ5, της παραγράφου Θ, του πρώτου άρθρου, του νόμου 4093/2012, όπως ισχύει,
στ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.
7. Το Τμήμα Ε' Κολεγίων ασκεί εποπτεία επί των Κολεγίων, τα οποία παρέχουν υπηρεσίες μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, και ειδικότερα είναι αρμόδιο για:
α) τη σύνταξη σχεδίων πράξεων, αποφάσεων και εγκυκλίων που αφορούν στην ίδρυση, παρακολούθηση και εποπτεία της λειτουργίας των Κολεγίων,
β) στην εξέταση αιτήσεων που αφορούν:
α)α) στην έκδοση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Κολλεγίου,
β)β) την τροποποίηση, επικαιροποίηση, μεταβίβαση και ανάκληση αδειών των αδειοδοτημένων κολεγίων,
γ) τη συγκρότηση επιτροπών ελέγχου για τη λειτουργία των Κολεγίων,
δ) την εισήγηση για την επιβολή ποινών για παραβάσεις λειτουργίας των Κολεγίων,
ε) την τήρηση Μητρώου Κολεγίων και Μητρώου Διδασκόντων,
στ) τη σύνταξη σχεδίου υπουργικής απόφασης καθορισμού δικαιολογητικών
α)α) για τη χορήγηση, τροποποίηση και την επικαιροποίηση άδειας Κολλεγίου, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης 15, της υποπαραγράφου Θ3, της παραγράφουπαραγράφου Θ, του πρώτου άρθρου, του νόμου 4093/2012, όπως ισχύει,
β)β) για τη μεταβίβαση άδειας Κολλεγίου, σύμφωνα με τη διάταξη της περίπτωσης 6 της υποπαραγράφου Θ5 της παραγράφου Θ, του πρώτου άρθρου, του νόμου 4093/2012, όπως ισχύει,
ζ) τη διαμόρφωση ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης της λειτουργίας των Κολεγίων και την τήρηση ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης,
η) την εισήγηση στον Υπουργό για την ανάκληση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας κολεγίων,
θ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.
8. Το Τμήμα Στ' Εκπαίδευσης και Κατάρτισης σε Καταστήματα Κράτησης είναι αρμόδιο για:
α) την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στα Καταστήματα Κράτησης, όπως αυτή εξειδικεύεται στο πλαίσιο της συνεργασίας:
α)α) της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,
β)β) του Συμβούλου - Συντονιστή Εκπαίδευσης κάθε Καταστήματος Κράτησης όπου λειτουργούν δομές εκπαίδευσης και
γ)γ) της Διυπουργικής Συντονιστικής Επιτροπής, η οποία συστήνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η οποία ορίζει και τις αρμοδιότητές της, καθώς και τις αρμοδιότητες του Συμβούλου - Συντονιστή,
β) τα θέματα Σπουδών και Οργάνωσης της Εκπαίδευσης των κρατουμένων για όλες τις βαθμίδες και τύπους εκπαίδευσης (απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και αντίστοιχου τίτλου ή πιστοποιητικού παρακολούθησης της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων, της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης) και ιδίως για την οργάνωση, λειτουργία και εποπτεία:
α)α) των προπαρασκευαστικών τάξεων ενηλίκων με στόχο την απόκτηση απολυτηρίου του δημοτικού σε Καταστήματα Κράτησης ενηλίκων,
β)β) των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε Καταστήματα Κράτησης,
γ)γ) των προγραμμάτων σπουδών των ΣΔΕ, Επαγγελματικών Λυκείων, ΙΕΚ και ΔΙΕΚ ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης που λειτουργούν σε Καταστήματα Κράτησης,
δ)δ) των εκπαιδευτικών προγραμμάτων γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων, δημιουργικών, πολιτιστικών, περιβαλλοντικών και αθλητικών δραστηριοτήτων που διοργανώνονται σε δομές εκπαίδευσης των Καταστημάτων Κράτησης,
ε)ε) των μαθημάτων ελληνομάθειας για αλλοδαπούς και της διαδικασίας εξετάσεων (πιστοποίηση) Ελληνομάθειας,
γ) την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και, όπου δεν λειτουργούν δομές, με τη συνδρομή άλλων υπηρεσιών του Υπουργείου ή με τη δημιουργία Τμημάτων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΤΑΕ),
δ) την οργάνωση και λειτουργία δανειστικών βιβλιοθηκών στις δομές εκπαίδευσης των Καταστημάτων Κράτησης και τη σύνδεση των εν λόγω βιβλιοθηκών με τις υφιστάμενες δανειστικές βιβλιοθήκες των Καταστημάτων Κράτησης,
ε) τον συντονισμό και τη ρύθμιση επιμέρους θεμάτων που ανακύπτουν κατά τη φοίτηση των κρατουμένων σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
στ) το περιεχόμενο και τις μεθόδους εκπαίδευσης και κατάρτισης,
ζ) την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτών σε ζητήματα που αφορούν:
α)α) στις ιδιαιτερότητες λειτουργίας των δομών εκπαίδευσης στα Καταστήματα Κράτησης,
β)β) στον ιδιαίτερο χαρακτήρα των αναγκών των κρατουμένων,
γ)γ) στην υιοθέτηση των κατάλληλων και εξατομικευμένων διδακτικών μεθόδων και
δ)δ) στα σε μαθησιακά και άλλου είδους προβλήματα.
η) τη συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης στα θέματα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των κρατουμένων,
ι) τη συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τους αρμόδιους φορείς σε εθνικό επίπεδο, καθώς και τους αντίστοιχους οργανισμούς σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο,
ι)α) την εκπόνηση μελετών για τη διερεύνηση των αναγκών εκπαίδευσης και κατάρτισης σε Καταστήματα Κράτησης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τη σύνδεση της εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις συνθήκες της αγοράς εργασίας, τη μεθοδολογία και τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία,
ι)β) τη μέριμνα για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και την κατάρτιση των κρατουμένων,
ι)γ) τη σύνδεση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις υπάρχουσες δομές εκπαίδευσης και κατάρτισης εκτός καταστημάτων κράτησης και τη διασφάλιση της συνέχισης των σπουδών μετά την αποφυλάκιση, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου ΕΠΑΝΟΔΟΣ,
ι)δ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.
9. Το Τμήμα Ζ' Ελληνομάθειας και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων είναι αρμόδιο για:
α) τη μελέτη, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής που αφορά στην εκπαίδευση ενηλίκων πολιτών τρίτων χωρών και ιδίως σε θέματα της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής,
β) τη μελέτη και τον σχεδιασμό των τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού για ενήλικες πολίτες τρίτων χωρών και την οργάνωση των Τμημάτων αυτών μέσω των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης,
γ) την επιμόρφωση των εκπαιδευτών ενηλίκων που διδάσκουν στα τμήματα ελληνομάθειας,
δ) τον σχεδιασμό, την εποπτεία και την υλοποίηση εθνικών προγραμμάτων ή άλλων προγραμμάτων σχετικών με την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας ή προγραμμάτων ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού σε πολίτες τρίτων χωρών, σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, υπηρεσίες και φορείς,
ε) τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των ενήλικων πολιτών τρίτων χωρών, σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, υπηρεσίες και φορείς,
στ) τη συνεργασία με το Τμήμα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης σε καταστήματα κράτησης, σχετικά με την υλοποίηση των μαθημάτων της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού και τη διενέργεια εξετάσεων ελληνομάθειας για αλλοδαπούς κρατούμενους σε καταστήματα κράτησης,
ζ) την οργάνωση και υλοποίηση των εξετάσεων πιστοποίησης της γνώσης της ελληνικής γλώσσας (επιπέδου Α2), ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού που απευθύνονται σε πολίτες τρίτων χωρών, με σκοπό την υπαγωγή τους στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος, βάσει των διατάξεων των άρθρων 107 του νόμου 4251/2014 (ΦΕΚ 80/Α/2014) και 9 του νόμου 4264/2014 (ΦΕΚ 118/Α/2014),
η) την οργάνωση και υλοποίηση εξετάσεων ελληνομάθειας (επιπέδου Α2 και άνω) για πολίτες τρίτων χωρών με σκοπό την επάρκεια της ελληνικής γλώσσας για επαγγελματικούς σκοπούς,
θ) τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού με σκοπό την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής,
ι) τη σύνταξη εισηγήσεων αξιοποίησης των Νέων Τεχνολογιών στην υλοποίηση των προγραμμάτων εκπαίδευσης μεταναστών,
ι)α) τον σχεδιασμό και την επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού των μαθημάτων ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού που υλοποιούνται στα Κέντρα Ένταξης Μεταναστών και άλλες συναφείς δομές, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής,
ι)β) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.